• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

NG Patrick  NG Patrick L.C.

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

NG Patrick  ン パトリック

ン・ロン・チン パトリック  N.L.C. Patrick

PATROC N.L.C  パトリック N.L.C

隠す
研究者番号 40454970
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 新潟県立大学, 国際経済学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2020年度 – 2022年度: 新潟県立大学, 国際経済学部, 教授
2019年度: 新潟県立大学, 国際地域学部, 教授
2013年度: 新潟県立大学, 国際地域学部, 准教授
2009年度 – 2012年度: 新潟県立大学, 国際地域学部, 講師
2008年度: 立命館アジア太平洋大学, 言語教育センター, 上級講師
2007年度: 立命館アジア太平洋大学, 言語インスチテュート, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
教育学
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
英語 / 演劇 / 教育方法 / education / international / promoting / learning / based / Problem / 国際教育 / 問題指向的学習 … もっと見る
研究代表者以外
… もっと見る BELF / 社会言語学 / ESP / 英語教育 / ELF / 応用言語学 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (57件)
  • 共同研究者

    (8人)
  •  多言語ビジネス環境での共通語としての英語使用実態調査とグローバル人材育成教育

    • 研究代表者
      村田 久美子
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  演劇作成による英語能力向上研究代表者

    • 研究代表者
      NG Patric (NG Patrick)
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2013
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教育学
    • 研究機関
      新潟県立大学
  •  日本の大学における問題指向的学習による国際教育の促進研究代表者

    • 研究代表者
      ン・ロン・チン パトリック (PATROC N.L.C / NG Patrick)
    • 研究期間 (年度)
      2007 – 2008
    • 研究種目
      若手研究(スタートアップ)
    • 研究分野
      教育学
    • 研究機関
      立命館アジア太平洋大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Multilingualism in Global Englishes Language Teaching: Narrative Insights from Three TESOL Practitioners in Japan. In Raza, K, Reynolds,D & Coombe, C.(Eds.). The Handbook of Multilingualism in TESOL, pp.147-161.2023

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng, Tiina, M, Gregory, G.
    • 総ページ数
      14
    • 出版者
      Springer
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [図書] Conclusion Chapter. In A.F. Selvi and B. Yazan (eds.) Language Teacher Education for Global Englishes: A Practical Resource Book. pp. 267-273.2021

    • 著者名/発表者名
      D'Angelo, J.
    • 総ページ数
      7
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [図書] A Critical View of Globalization within the expanded role of EMI in Japan: An Emic Perspective. In M. Saraceni & Y. Bayyurt (eds.) Bloomsbury World Englishes (volume on Pedagogical Implications). pp. 208-224.2021

    • 著者名/発表者名
      D'Angelo, J.
    • 総ページ数
      17
    • 出版者
      Bloomsbury
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [図書] ‘Challenging and Interrogating Native Speakerism in an Elementary School Professional Development Programme in Japan.’ In S. Houghton & J. Bouchard(Eds.). Native-Speakerism: Its Resilience and Undoing2020

    • 著者名/発表者名
      Glasgow, G. P., P. C.L. Ng, T. Matikainen & T. Machida
    • 出版者
      Springer International
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [図書] “Foreword”, in Konakahara, M. & K. Tsuchiya (eds.) English as a Lingua Franca in Japan2020

    • 著者名/発表者名
      D’Angelo, J.
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • ISBN
      9783030332884
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [図書] Challenging and Interrogating Native Speakerism in an Elementary School Professional Development Programme in Japan. In S. Houghton & J. Bouchard (Eds). Native speakerism: Its resilience and undoing,pp.189-2122020

    • 著者名/発表者名
      Gregory Paul Glasgow, Patrick Ng, Tiina Matikainen, Tomohisa Machida
    • 総ページ数
      24
    • 出版者
      Springer
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [図書] “From Learners to Users: Reframing a Japanese University Curriculum towards a ‘World Englishes Enterprise’-Informed’ English as a Medium of Instruction Model. In Fang, F. & H.P. Widodo, Critical Perspectives on Global Englishes in Asia: Language Policy, Curriculum, Pedagogy and Assessment.2019

    • 著者名/発表者名
      D’Angelo, J.
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [図書] Focusing on EFL reading2014

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG Chin Leong
    • 総ページ数
      20
    • 出版者
      Cambridge Scholars
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [図書] Readers Theatre : Setting the Stage for Oral reading Fluency. In Mahrooqi,R. & Roscoe, A. Focusing on EFL Reading2013

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG C.L
    • 出版者
      UK : Cambridge Scholars Publishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] The Status of English as a Lingua Franca (ELF) and implications for the teaching of English in Japan2020

    • 著者名/発表者名
      D'Angelo, J.
    • 雑誌名

      Status Quaestionis

      巻: 19

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [雑誌論文] Book Review, “EIL Education for the Expanding Circle: A Japanese Model.” By N. Hino.2019

    • 著者名/発表者名
      D’Angelo, J.
    • 雑誌名

      Asian Studies Review

      巻: - 号: 3 ページ: 560-562

    • DOI

      10.1080/10357823.2019.1673927

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [雑誌論文] “Editorial.” (on the ELF use of Japanese architect Shigeru BAN)2019

    • 著者名/発表者名
      D’Angelo, J.
    • 雑誌名

      Asian Englishes

      巻: 21(2) ページ: 1-1

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [雑誌論文] Dramatising the EFL classroom through Readers Theatre2012

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong Patrick
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: 36 ページ: 28-29

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Dramatising the EFL classroom through Readers Theatre. The Language Teacher2012

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG
    • 雑誌名

      Japan Association of Language Teaching. JALT publication

      巻: Issue 36:2 ページ: 28-29

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Readers Theatre in the Chinese EFL Classroom : Setting the Stage for Oral Performance2012

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong Patrick
    • 雑誌名

      .rEFLections Journal. KMUTT Journal of Language Education Department of Applied Linguistics. King Mongkut's University of Technology Thonburi. Thailand

      巻: March ページ: 1-15

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Dramatising the EFL classroom through Readers Theatre2012

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong Patrick
    • 雑誌名

      The Language Teacher (JALT)

      巻: 30 ページ: 28-29

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Readers Theatre in the Chinese EFL Classroom : Setting the Stage for Oral Performance2011

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      rEFLections journal.

      巻: 14 ページ: 1-14

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Setting the stage for Extensive Reading through Readers Theatre2011

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong Patrick
    • 雑誌名

      Readers Theatre Digest. http.www.readerstheatredigest.com

      巻: April ページ: 1-4

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Readers Theatre. Readers Theatre in the Chinese EFL classroom : Setting the stage for oral performance2011

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG
    • 雑誌名

      King Mongkut's University of Technology Thonburi Journal of Language Education

      巻: vol 14 ページ: 1-5

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Readers Theatre : Improving Oral Proficiency in a Japanese University EFL Course2010

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      English Language Teaching World Online.

      巻: 2 ページ: 1-5

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Setting the stage for communicative competence through Readers Theater2010

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      The 38^<th> JACET Summer Seminar Proceedings 2010.

      巻: 10 ページ: 1-6

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Dramatising the ISRD classroom through Readers Theatre2010

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG Chin Leong
    • 雑誌名

      国際地域研究論集第一号, University of Niigata Prefecture

      巻: Vol.1 ページ: 37-49

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] Readers Theatre : Improving oral proficiency in a Japanese university EFL course. English Language Teaching World Online2010

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG
    • 雑誌名

      Centre for English Language. National University of Singapore

      巻: Volume 2 ページ: 1-15

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] The impact of Problem-Based Learning in the EFL Classroom2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      The Ritsumeikan Center for Asia Pacific Studies Vol.16

      ページ: 41-48

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [雑誌論文] Using Problem-based scenario in Readers Theatre (RT).2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      Essential Tebacher

      ページ: 31-33

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [雑誌論文] Integrating Extensive Reading in the University of Niigata Prefecture Active Communicative English curriculum through Readers Theatre2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      University of Niigata Collaborative Report

      ページ: 27-30

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] The Impact of Problem-based Learning in collaborative writing2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      Malaysia English Language Teaching Journal

      ページ: 49-60

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [雑誌論文] The Impact of Problem-based Learning in the EFL classroom2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      POLYGLOSSIA 16

      ページ: 41-48

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [雑誌論文] Dramatising environmental issues for oral skills development2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      Proceedings of the Asian Conference on Education 2009

      ページ: 1054-1058

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [雑誌論文] The impact of Problem-based Learning in collaborative writing2008

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      The English Teacher、Malaysia English Language Teaching、MELT

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [雑誌論文] Using Problem-based scenario in Readers Theatre (RT)2008

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      Essential Teacher、TESOL Journal USA Vol. No.

      ページ: 31-33

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [雑誌論文] Energisingthe EFL classroom: Problem-based Learning

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 雑誌名

      In K. Bradford-Watts (Ed.)

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [学会発表] BELF communication in Japan-based small local enterprises: Report on the results from Singapore data2023

    • 著者名/発表者名
      Murata, K.M. Iino and Ng, P.
    • 学会等名
      The 4th JACET ELF SIG International Workshop
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [学会発表] Global Englishes in the Japanese EFL classroom2022

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng, C.L
    • 学会等名
      The British Association Applied Linguistics conference 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [学会発表] Global Englishes in 3 Japanese universities: Beliefs & Pedagogies2022

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng, C.L
    • 学会等名
      The 13th International conference of English as a lingua franca (ELF 13)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [学会発表] World Englishes, Asian Englishes, Philippine English2021

    • 著者名/発表者名
      D'Angelo, J.
    • 学会等名
      University of Santo Tomas Graduate School/PhD in English Program
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [学会発表] World Englishes and related paradigms: Concrete ideas for the Classroom2020

    • 著者名/発表者名
      D'Angelo, J.
    • 学会等名
      Linguistic Society of the Philippines/DLSU Lecture Series
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [学会発表] English in Japan: The applicability of the EIF Model.2019

    • 著者名/発表者名
      D’Angelo, J. & S. Ike
    • 学会等名
      The 24th International Association for World Englishes Conference,
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [学会発表] 'EMI across the concentric circles in Asia: A Japan-situated case study.' Asian Contributions to WE Theorizing Panel.2019

    • 著者名/発表者名
      D’Angelo, J.
    • 学会等名
      The 20th English in Southeast Asia Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19H01290
  • [学会発表] ‘Foreign Language education in the Japanese EFL classroom2014

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong Patrick
    • 学会等名
      The Conference on Education and Human Development in Asia
    • 発表場所
      KKR hotel, Hiroshima
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Foreign Language education in the Japanese EFL classroom2014

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng
    • 学会等名
      The Conference on Education and Human Development in Asia
    • 発表場所
      Hiroshima
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Drama in the Asian EFL classroom : Enhancing communicative competence through Readers Theatre2011

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong Patrick
    • 学会等名
      The 16^<th> World Congress of Applied Linguistics (AILA 2011) Harmony in Diversity : language, Culture, Society
    • 発表場所
      北京外国語大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Setting the Stage for Communicative Competence in the Chinese EFL classroom through Readers Theatre (Workshop)2010

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG Chin Leong
    • 学会等名
      The Sietar Japan 25^<th> Annual Conference
    • 発表場所
      Bunkyo Gakuin University, Tokyo
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Setting the Stage for Communicative Competence in the Chinese EFL classroom through Readers Theatre2010

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      Languages of Education : The Chinese Context 2010.
    • 発表場所
      The Hongkong Institute of Education
    • 年月日
      2010-10-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Setting the stage for communicative competence through Readers Theater.2010

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      The 38^<th> JACET Summer Seminar 2010
    • 発表場所
      草津セミナーハウス
    • 年月日
      2010-08-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Readers Theatre in the Asian EFL classroom : Setting the stage for Intercultural Communication2010

    • 著者名/発表者名
      Patrick NG Chin Leong
    • 学会等名
      Languages of Education : The Chinese Context
    • 発表場所
      The Hongkong Institute of Education
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Readers Theatre in the Asian EFL Classroom : Setting the Stage for Intercultural Communication2010

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      Society for Intercultural Training Education, Training, And Research(SIETAR)
    • 発表場所
      文京学院大学
    • 年月日
      2010-10-30
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Readers Theatre : Dramatising environmental issues for oral skills development2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      The Asian Conference on Education
    • 発表場所
      Ramadan Hotel, 大阪
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] The Power of Readers Theatre in the North-East Asian Classroom2009

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      The North-East Asian Conference
    • 発表場所
      新形県立大学
    • 年月日
      2009-05-31
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] The Power of Readers Theatre in the North-East Asian Classroom2009

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng Chin Leong
    • 学会等名
      The 1st Annual N.E.A.R. Language Education Conference
    • 発表場所
      University of Niigata Prefecture
    • 年月日
      2009-05-30
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] Readers Theatre : Dramatising environment issues for oral skills development2009

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng Chin Leong
    • 学会等名
      The Asian Conference on Education. Local Problems, Global Solutions?
    • 発表場所
      Ramadan Hotel, Osaka Japan
    • 年月日
      2009-10-25
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21530815
  • [学会発表] The Impact of Problem-Based Learning in the EFL Classroom2008

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      異文化コミュニケーション学会第23 回年次大会 The Promotion and Contribution of Intercultural Education and Training
    • 発表場所
      信州大学教育学部、長野市
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [学会発表] The impact of Problem-based Learning in the EFL classroom2008

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      The 23^<rd> Annual Conference of SIETAR, Japan
    • 発表場所
      Shinshu University Nagano, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [学会発表] Business English through Problem Based Learning2008

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      4th Cam TESOL conference. National Institute of Education
    • 発表場所
      Phnom Penh, Cambodia
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [学会発表] Business English through Problem based Learning2008

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng Chin Leong
    • 学会等名
      4th CamTESOL Conference on English Language Teaching"Building Bridges to the World"
    • 発表場所
      National Institute of Education,Phnom Penh,Cambodia
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [学会発表] Problem Based Learning2007

    • 著者名/発表者名
      Patrick Ng Chin Leong
    • 学会等名
      The Japan Association for Language Teaching 33rd International Conference
    • 発表場所
      National Olympics Memorial Youth Center,Tokyo,Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • [学会発表] Problem-based Learning2007

    • 著者名/発表者名
      Ng Chin Leong, Patrick
    • 学会等名
      The Japan Association for Language Teaching. 33rd International Conference
    • 発表場所
      国立オリンピック記念青少年総合センター、東京
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19830114
  • 1.  村田 久美子 (10229990)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 2.  飯野 公一 (50296399)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 3.  寺内 一 (50307146)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  ダンジェロ J・F (70340180)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 5件
  • 5.  石川 友和 (00826323)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  小中原 麻友 (80580703)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  木村 大輔 (00825523)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  野上 陽子 (90733999)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi