• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

HALE Christopher  HALE Christopher

… 別表記

HALE Christopher  ヘイル クリストファー

隠す
研究者番号 40552360
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-0415-9700
所属 (現在) 2025年度: 国際教養大学, 国際教養学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2021年度 – 2024年度: 国際教養大学, 国際教養学部, 准教授
2017年度 – 2019年度: 国際教養大学, 国際教養学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
curriculum development / Reflective teaching / MEXT Guidlines / English teaching / MEXT Guidelines / Teacher Training / CLT / MEXT guidelines / reflective practices / teacher training / MEXT course of study / English in English / Teacher training … もっと見る
研究代表者以外
… もっと見る English / Speaking Test / Communication Strategy / English Education / CLIL / Liberal Arts / Japan higher education / TOEFL / CLIL-based learning / English curriculum / English for liberal arts 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (20件)
  • 共同研究者

    (19人)
  •  Implementing Communication Strategies and Evaluating Their Effectiveness in Paired Speaking Assessments Among Novice EFL Learners

    • 研究代表者
      イビフ ティラビ
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      秋田工業高等専門学校
  •  Addressing Japan's International TOEFL Ranking with an ''English for Liberal Arts'' Curricular Model for Colleges and Universities

    • 研究代表者
      WADDEN Paul
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      順天堂大学
  •  Preparing English teachers for success with the MEXT guidelines研究代表者

    • 研究代表者
      HALE Christopher
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      国際教養大学

すべて 2023 2020 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Current Perspectives on the TESOL Practicum2020

    • 著者名/発表者名
      Hale, CC; Snyder, W.
    • 出版者
      Springer
    • ISBN
      9783030287559
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [雑誌論文] Transforming University English with CLIL Curricula: An In-Depth Case Study. Forthcoming 2024.2023

    • 著者名/発表者名
      Paul Wadden, Cris Carl Hale, Saran Shiroza, Sophie Otsuru, and Maria Hannah Martin
    • 雑誌名

      JALT2023 Postconference Publication Paper.

      巻: -

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00714
  • [雑誌論文] Second language learning for students with special needs: Perceptions of Japanese secondary school teachers2019

    • 著者名/発表者名
      Hale, CC; Ono, S
    • 雑誌名

      Accents Asia

      巻: 11 ページ: 78-82

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [雑誌論文] Conversation analysis in language teacher education: An approach for reflection through action research2018

    • 著者名/発表者名
      Hale, C. C., Nanni, A. & Hooper, D
    • 雑誌名

      Hacettepe University Journal of Education

      巻: 33 ページ: 54-71

    • DOI

      10.16986/huje.2018038796

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Transformative CLIL Approaches for University Curricula.2023

    • 著者名/発表者名
      Paul Wadden, Sophie Otsuru, Maria Hannah Martin, Saran Shiroza, and Chris Carl Hale
    • 学会等名
      Japan Association of Language Teachers (JALT) 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00714
  • [学会発表] (Re)imagining Language Learning: Liberal Arts and TOEFL in Japanese Higher Education.2023

    • 著者名/発表者名
      Paul Wadden, Bethany Lacy, JP Mudryj, Maria Hannah Martin, and Chris Carl Hale
    • 学会等名
      anSIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00714
  • [学会発表] English for Liberal Arts and TOEFL: A New Curriculum for Universities.2023

    • 著者名/発表者名
      Paul Wadden, Marcel Van Amelsvoort, Sakai Onoda, and Chris Carl Hale
    • 学会等名
      Japan Association of Language Teachers (JALT) 48th Annual International Conference on Language Teaching and Learning. November 14th.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00714
  • [学会発表] Looking Forward: The Case for Adopting CLIL Curricula in Japanese Higher Ed2023

    • 著者名/発表者名
      Paul Wadden, JP Mudryj, Emiko Matsumoto, and Chris Carl Hale
    • 学会等名
      PanSIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00714
  • [学会発表] Special Needs Education in the Japanese Secondary School: Perceptions of Japanese Teachers of English2020

    • 著者名/発表者名
      CC Hale
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education Honolulu Hawaii, USA
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Integrating Self-assessment in the EAP Writing Curriculum at a Japanese Liberal Arts University2019

    • 著者名/発表者名
      Hale, CC
    • 学会等名
      Fourth International Symposium on Academic Writing and Critical Thinking Nagoya University
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Effects of Professional Development on Teacher Efficacy and Agency2019

    • 著者名/発表者名
      Hale, CC
    • 学会等名
      17th Annual Hawaii International Conference on Education
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Project-Based Language Learning: Creating Lasting Engagement and Fostering Communicative Competence2019

    • 著者名/発表者名
      CC Hale
    • 学会等名
      English Teachers in Japan (ETJ) Tokyo Expo(招待講演)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Building (and Assessing) Communicative Language Teaching Curricula2019

    • 著者名/発表者名
      CC Hale
    • 学会等名
      Hokkaido Educational Research Institute
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Action Research and CA: A Framework for Second Language Teachers2019

    • 著者名/発表者名
      CC Hale
    • 学会等名
      International Pragmatics Association (IPrA)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Understanding Each Other: How ALTs and JTEs Can Work Together to Common Goals2019

    • 著者名/発表者名
      CC Hale
    • 学会等名
      Yamagata JET Program Mid-year Seminar
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Project-Based Language Learning: Creating Lasting Engagement and Fostering Communicative Competence2019

    • 著者名/発表者名
      Hale, CC
    • 学会等名
      English Teachers in Japan (ETJ) Tokyo Expo
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Liberal Arts as Content: Self-assessment in the CLIL Classroom2018

    • 著者名/発表者名
      Hale, CC
    • 学会等名
      Assessment for Learning (AfL): Perspectives on Assessment, CLIL, and CEFR
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Self-assessment in the CLIL Classroom in the International Liberal Arts University2018

    • 著者名/発表者名
      Chris Carl Hale
    • 学会等名
      University of Macau Faculty of English Education
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Team-Taught TESOL: Methods for Active Student Learning2017

    • 著者名/発表者名
      Chris Carl Hale
    • 学会等名
      Miyagi Prefecture ALT Skills Development Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • [学会発表] Teaching Grammar Communicatively through Active Learning2017

    • 著者名/発表者名
      Chris Carl Hale
    • 学会等名
      US Embassy-sponsored English Teacher Workshop
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02891
  • 1.  SIM Malcolm (00795924)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  町田 智久 (40648771)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  WADDEN Paul (00238833)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 5件
  • 4.  小野田 榮 (00296328)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 5.  野村 佑子 (20712954)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  アメルズフォート マルセル (50771341)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 7.  城座 沙蘭 (70845114)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 8.  FERREIRA Daniel (90594094)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  吉野 康子 (50321435)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  今井 純子 (00458506)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 11.  松本 恵美子 (50811080)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 12.  マドレー ジョン (10970080)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 13.  マーティン マリア・ハナ (30970090)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 14.  レイシー ベサニー (80970087)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 15.  大津留 ソフィー (90970088)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 16.  梅原 洋陽 (90829863)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 17.  イビフ ティラビ (90895591)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 18.  菅原 隆行 (00331968)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 19.  内間 優子 (20983703)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi