• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

KENNEDY OLIVIA  KENNEDY OLIVIA

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

KENNEDY OLIVIA  ケネディー オリビア

隠す
研究者番号 50816543
所属 (現在) 2025年度: 長浜バイオ大学, バイオサイエンス学部, 講師
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2024年度: 長浜バイオ大学, バイオサイエンス学部, 講師
2021年度 – 2022年度: 長浜バイオ大学, バイオサイエンス学部, 講師
2020年度: 長浜バイオ大学, 言語教育センター, 嘱託講師
2019年度: 立命館大学, 言語教育センター, 嘱託講師
審査区分/研究分野
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者以外
English Proficiency / Digital Literacy / Creativity / Intercultural Exchange / Virtual Exchange / Cultural Sensitivity
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (18件)
  • 共同研究者

    (2人)
  •  創造性・言語能力・デジタル・リテラシーの相乗効果に関する研究

    • 研究代表者
      ヒーリ サンドラ
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      京都工芸繊維大学
  •  The use of virtual exchange and cross-cultural collaborative learning in higher education

    • 研究代表者
      ヒーリ サンドラ
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      京都工芸繊維大学

すべて 2022 2021 2020 2019

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Virtual exchange in the Asia-Pacific: research and practice2020

    • 著者名/発表者名
      Healy, Sandra, Tsubota, Yasushi, Kennedy, Olivia
    • 総ページ数
      256
    • 出版者
      Research-Publishing.Net
    • ISBN
      2490057774
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [図書] Virtual Exchange in Asia Pacific2020

    • 著者名/発表者名
      Sandra Healy, Olivia Kennedy
    • 出版者
      Research-publishing.net
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [図書] CALL for widening participation: short papers from EUROCALL 20202020

    • 著者名/発表者名
      Healy, Sandra, Tsubota, Yasushi, Kennedy, Olivia
    • 総ページ数
      369
    • 出版者
      Research-Publishing.Net
    • ISBN
      9782490057818
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [雑誌論文] The negative impacts of student use of online tools during emergency remote teaching and learning on teacher-student relationships.2022

    • 著者名/発表者名
      Kennedy Olivia
    • 雑誌名

      Remote Teaching and Beyond

      巻: PCP2021 号: 1 ページ: 40-53

    • DOI

      10.37546/jaltsig.call.pcp2021-04

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [雑誌論文] Teachers’ physiological signals to improve teacher-student relationships2022

    • 著者名/発表者名
      Kennedy Olivia、Healy Sandra、Fukada Chie、Kuwahara Noriaki
    • 雑誌名

      Intelligent CALL, granular systems and learner data: short papers from EUROCALL 2022

      巻: - ページ: 222-227

    • DOI

      10.14705/rpnet.2022.61.1462

    • ISBN
      9782383720157
    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [雑誌論文] Exploring Student Failure to Use Smartphones for Language Learning2021

    • 著者名/発表者名
      Kennedy Olivia and Healy Sandra
    • 雑誌名

      OnCUE Journal Special Issue Volume 3

      ページ: 34-53

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [雑誌論文] Virtual exchange and ESP: Natural bedfellows2020

    • 著者名/発表者名
      Sandra Healy, Olivia Kennedy, Yasushi Tsubota
    • 雑誌名

      OnCue Journal Special Issue

      巻: 2 ページ: 35-41

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [雑誌論文] Virtual Exchange and English for Specific Purposes2019

    • 著者名/発表者名
      Sandra Healy, Olivia Kennedy, Yasushi Tsubota
    • 雑誌名

      CUE ESP Symposium 2019

      巻: 1 ページ: 1-1

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] The Impact of Social Robots on Teacher Affect in the Language Classroom2022

    • 著者名/発表者名
      Olivia Kennedy, Sandra Healy, Tracey Noble
    • 学会等名
      ALANZ2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] VUCA Fostering Learner Creativity to bring about dynamic change: the teaching of writing in Japan’s elementary, secondary and university classrooms2022

    • 著者名/発表者名
      Olivia Kennedy
    • 学会等名
      Embracing Change through Resilience & Transformation in the Post-COVID-19 World
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Barrier-free learning in Japan: Panel2022

    • 著者名/発表者名
      Melodie Cook, Davey Young, Sandra Healy, Alexandra Burke, Megumi Yoshieda, Olivia Kennedy
    • 学会等名
      PanSIG 2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Making trust measurable between teacher and student2022

    • 著者名/発表者名
      Olivia Kennedy, Sandra Healy
    • 学会等名
      EuroCALL2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Making Trust measurable between teacher and student2022

    • 著者名/発表者名
      Olivia Kennedy
    • 学会等名
      EuroCALL2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Combining Wearable Sensor and Video Data to Improve Classroom Interaction2022

    • 著者名/発表者名
      Olivia Kennedy, Sandra Healy
    • 学会等名
      JALTCALL2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Technology is no Band-aid: A Duolingo Failure in the High School Classroom2020

    • 著者名/発表者名
      Olivia Kennedy, Sandra Healy
    • 学会等名
      JALT Study Abroad SIG Online Conference 2020
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Digital identity of Japanese university students2020

    • 著者名/発表者名
      Sandra Healy, Olivia Kennedy
    • 学会等名
      JALT2020
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Teachers, Tasks and Telecollaboration2019

    • 著者名/発表者名
      Sandra Healy, Olivia Kennedy
    • 学会等名
      大学英語教育学会(JACET)第58回国際大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • [学会発表] Virtual Exchange and English for Specific Purposes2019

    • 著者名/発表者名
      Sandra Healy, Olivia Kennedy, Yasushi Tsubota
    • 学会等名
      CUE ESP Symposium 2019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00820
  • 1.  ヒーリ サンドラ (10460669)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 15件
  • 2.  坪田 康 (50362421)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 5件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi