• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

太田 直樹  オオタ ナオキ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00733297
Other IDs
Affiliation (Current) 2020: 福山市立大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019: 福山市立大学, 教育学部, 講師
2015 – 2017: 福山市立大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
幼児期の数量活動 / 意識評価尺度 / 保育者
Except Principal Investigator
算数的活動 / 幼小連携 / 論理教育 / プログラミング / ICT利用 / 幼児教育 / 幼小接続 / あそび / 数学教育
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (9 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  幼児期の数量活動に対する意識評価尺度の開発Principal InvestigatorOngoing

    • Principal Investigator
      太田 直樹
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Fukuyama City University
  •  Practical Study on Educational Materials for Mathematical Activities in Logic Education Aimed at Coordination of Preschool and School Education

    • Principal Investigator
      TAKETOSHI Kenichi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Osaka Ohtani University

All 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 今日的視点から見た乳幼児期の数理認識と保育内容(2) -『保育百科』における数学教育を中心として-2017

    • Author(s)
      太田直樹
    • Journal Title

      数学教育学会2017年度春季年会予稿集

      Volume: なし Pages: 188-190

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Journal Article] 保育士養成大学における幼児期の数・量・図形の現状と提案 -保育内容(環境)のシラバス分析を通して-2015

    • Author(s)
      太田 直樹
    • Journal Title

      数学教育学会

      Volume: 臨時増刊 Pages: 108-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Journal Article] 幼小連携における論理教育について(Ⅱ)~幼児期の「論理あそび」~2015

    • Author(s)
      竹歳賢一・太田直樹・小谷卓也
    • Journal Title

      日本教育実践学会第18回研究大会論文集

      Volume: 18 Pages: 33-34

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Presentation] 21世紀に活きる乳幼児期の数学教育-保育の方法と内容に関する展望-2018

    • Author(s)
      太田直樹
    • Organizer
      数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Presentation] 論理的思考を育む四角形の作図指導2017

    • Author(s)
      田原沙恵・太田直樹
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Presentation] 幼児期における論理教育~「ろんりあそび」の実践を通して~2016

    • Author(s)
      竹歳賢一・小谷卓也・太田直樹
    • Organizer
      日本保育学会(第69回大会)
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都、小金井市)
    • Year and Date
      2016-05-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Presentation] 幼児期における規則性を発見する帰納的推論の認識段階2016

    • Author(s)
      太田直樹・竹歳賢一
    • Organizer
      日本教育実践学会(第19回研究大会)
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学 神戸ハーバーランドキャンパス(兵庫県、神戸市)
    • Year and Date
      2016-11-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Presentation] 幼小連携における論理教育について(Ⅱ)~幼児期の「論理あそび」~2015

    • Author(s)
      竹歳賢一・太田直樹・小谷卓也
    • Organizer
      日本教育実践学会第18回研究大会
    • Place of Presentation
      上越教育大学(新潟県・上越市)
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • [Presentation] 保育士養成大学における幼児期の数・量・図形の現状と提案 -保育内容(環境)のシラバス分析を通して-2015

    • Author(s)
      太田直樹
    • Organizer
      2015年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      京都産業大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04524
  • 1.  TAKETOSHI Kenichi (20712334)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  小谷 卓也 (50411484)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi