• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Takahashi Isao  高橋 功

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

高橋 功  タカハシ イサオ

TAKAHASHI Isao  高橋 功

Less
Researcher Number 10330648
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 山陽学園大学, 総合人間学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 山陽学園大学, 総合人間学部, 准教授
2018 – 2019: 山陽学園大学, 総合人間学部, 准教授
2017: 山陽学園大学, 総合人間学部, 准教授(移行)
2016: 山陽学園大学, 総合人間学部, 准教授
2014 – 2015: 山陽学園大学, 総合人間学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology
Except Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
機械学習 / 記憶方式 / 教育系心理学 / 漢字 / 誤記憶の修正 / 学習方略 / 過剰修正効果 / 相互テスト / 眼球運動 / キーボード … More / 手書き / フィードバック / 誤答 / テスト効果 … More
Except Principal Investigator
学習 / エラー / 記憶 / 想起 / failed test effect / 過剰修正効果 / 誤情報 / 対連合学習 / 視覚的確認 / 誤反応 / フィードバック / 確信度 / 語彙学習 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  学習におけるエラーの記憶の役割

    • Principal Investigator
      岩木 信喜
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Seigakuin University
      Nishikyushu University
  •  Feedback of self-generated errors enhances the positive effect of testing.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Isao Takahashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Sanyo Gakuen University
  •  A study of misinformation effect on learning

    • Principal Investigator
      Iwaki Nobuyoshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Iwate University

All 2024 2023 2022 2020 2015 2013 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 大学生におけるアタッチメント・スタイルと大学内での居場所感および支援要請意思との関連2024

    • Author(s)
      高橋功・岩木信喜・金子紗枝子
    • Journal Title

      山陽論叢

      Volume: 30 Pages: 43-53

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03018
  • [Journal Article] How does error correction occur during lexical learning?2024

    • Author(s)
      Iwaki, N., Takahashi, I., & Kaneko, S.
    • Journal Title

      Psychological Research

      Volume: 88 Issue: 4 Pages: 1-16

    • DOI

      10.1007/s00426-024-01937-w

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03018
  • [Journal Article] 学校適応感と親密な他者から受けるソーシャル・サポート:アタッチメント・スタイルと社会的居場所の機能に着目した分析2023

    • Author(s)
      金子紗枝子・岩木信喜・高橋功
    • Journal Title

      徳島文理大学研究紀要

      Volume: 105

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03018
  • [Journal Article] School adjustment and social support received from intimate others:An analysis focusing on attachment styles and the function of social place with intimate others2023

    • Author(s)
      金子紗枝子・岩木信喜・高橋功
    • Journal Title

      Research bulletin of Tokushima Bunri University

      Volume: 106 Issue: 0 Pages: 31-38

    • DOI

      10.24596/tokusimabunriu.106.0_31

    • ISSN
      0286-9829, 2432-4248
    • Year and Date
      2023-09-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03018
  • [Journal Article] テストへの反応形式がテスト効果に及ぼす影響:手書きとタイピングの比較2022

    • Author(s)
      高橋功・岩木信喜
    • Journal Title

      山陽論叢

      Volume: 29 Pages: 13-27

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03018
  • [Journal Article] Is perceiving another’s error detrimental to learning from corrective feedback?2020

    • Author(s)
      Iwaki Nobuyoshi、Tomisawa Mizuki、Suzumori Reika、Kikuchi Akira、Takahashi Isao、Tanaka Saeko、Yamamoto Susumu
    • Journal Title

      Cogent Psychology

      Volume: 7 Issue: 1

    • DOI

      10.1080/23311908.2020.1717052

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04331
  • [Journal Article] 漢字の読み取りの修正学習における視覚的フィードバックの効果2015

    • Author(s)
      高橋功・岩木信喜
    • Journal Title

      山陽論叢

      Volume: 21

    • NAID

      110009909181

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380866
  • [Journal Article] 問題文の長さが誤記憶の修正に及ぼす影響2013

    • Author(s)
      高橋功・岩木信喜・三浦春香・野中勇樹
    • Journal Title

      山陽論叢

      Volume: 20 Pages: 49-60

    • NAID

      110009757478

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380866
  • [Presentation] アタッチメント・スタイルと社会的居場所機能2023

    • Author(s)
      高橋功・岩木信喜・金子紗枝子
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03018
  • [Presentation] 対連合学習における誤情報フィードバックの効果(1)2015

    • Author(s)
      田中紗枝子・冨田詩織・岩木信喜・高橋功
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2015-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380866
  • [Presentation] 対連合学習における誤情報フィードバックの効果(2)2015

    • Author(s)
      岩木信喜・田中紗枝子・冨田詩織・高橋功
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2015-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380866
  • [Presentation] 誤記憶の過剰修正に及ぼす誤反応の効果

    • Author(s)
      岩木信喜・高橋功
    • Organizer
      日本心理学会第77回大会
    • Place of Presentation
      札幌市産業振興センター(北海道)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380866
  • 1.  Iwaki Nobuyoshi (80341593)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 2.  TANAKA Saeko (80784496)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  諸冨 隆 (60003951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  TOMITA Shiori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi