• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Fuyama Tsuyoshi  布山 毅

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

FUYAMA Tsuyoshi  布山 毅

Less
Researcher Number 10336654
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京藝術大学, 大学院映像研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 東京藝術大学, 大学院映像研究科, 教授
2015 – 2023: 東京藝術大学, 大学院映像研究科, 教授
2014 – 2015: 東京藝術大学, その他の研究科, 教授
2013: 東京藝術大学, 大学院映像研究科, 准教授
2012: 東京芸術大学, 大学院映像研究科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Art at large / Educational technology
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 01070:Theory of art practice-related / Applied health science / Art at large
Keywords
Principal Investigator
認知過程 / 美術教育 / アニメーション / メンタルイメージ / 観察 / 運動モルフォロギー / 運動観察 / キネステーゼ / 身体運動イメージ / アニメーション教育 … More / 発達段階 / 児童画研究 / 創造性教育 / ふりかえり / リフレクション / 省察 / 創造性 / 協調学習 … More
Except Principal Investigator
ワークショップ / 美術教育 / メディア教材 / 教材開発 / 視覚障害 / インクルーシブアート教育 / 保護者 / 精神保健 / 教員 / 精神保健リテラシー / 思春期 / アニメーション / 学校 / 装置論 / 映画史 / アレクサンドル・アレクセイエフ / ピンスクリーン / みたて / 障害理解教育 / 参加型評価 / メディア教材開発 / インクルーシブアート学習 / PCCS / 色彩学習 / 重度重複障害 / 教化 / 啓蒙 / メタフィクション / 自己言及性 / ソーシャリー・エンゲージド・アート / ポストドラマ演劇 / エッセイ・フィルム / 多言語コーパス / ポストドキュメンター / 声 / インタビュー / ナレーション / エッセイフィルム / 記憶術 / 文字表象 / 音声コーパス / ポストドキュメンタリー / 教員教育 / 早期発見・早期対応 / 養護教諭 / 管理職 / 教員研修用プログラム / 学校教員 / 発達障害 / 高大接続 / 効果検証 / 保護者用プログラム / 中高生 / 精神不調 / プロジェクト学習 / 視覚障害当事者 / ワークショップ&プロジェクト学習 / 美術科教育 / プロジェクト型教育 / カリキュラム開発 / 総合カリキュラム開発 / 映像教材 / プログラム開発 / 児童生徒 / リテラシー / 対象比較試験 / 早期発見 / 保健体育 / 予防 / 学校保健 / うつ病予防 / 学校教職員 / うつ病予防プログラム / 運動習慣 / マインドフルネス / 動画 / 啓発 / 運動 / 教職員 / うつ病 / セラピー / 互酬 / アドヒアランス / 映像製作 / ドキュメント / アーカイヴ / 質的研究 / ブリコラージュ / 地域精神医療 / 社会芸術 / アウトリーチ / ナラティヴアプローチ / コミュニティケア / 映像療法 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (85 results)
  • Co-Researchers

    (29 People)
  •  アイトラッキング調査による熟練アニメーターの視線解析とその教育的応用Principal Investigator

    • Principal Investigator
      布山 毅
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokyo National University of Fine Arts and Music
  •  アニメーション表現におけるピンスクリーンの今日的意義を巡る実践的研究

    • Principal Investigator
      山村 浩二
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 01070:Theory of art practice-related
    • Research Institution
      Tokyo National University of Fine Arts and Music
  •  視覚障害及び同重複障害児者が主体的に学ぶインクルーシブ・メディアアート教材開発

    • Principal Investigator
      茂木 一司
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Atomi University
  •  Construction and Application of a Multilingual Corpus for the Studies of Post-Documentary Arts

    • Principal Investigator
      KATSURA EISHI
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 01070:Theory of art practice-related
    • Research Institution
      Tokyo National University of Fine Arts and Music
  •  A Fundamental Study for the Development of an Animation Education Method Based on Kinesthetic ImageryPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Fuyama Tsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokyo National University of Fine Arts and Music
  •  Inclusive arts education theory and media materials and curricula for the visually impaired and others.

    • Principal Investigator
      Kazuji Mogi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Atomi University
      Gunma University
  •  Development of education program for teachers and parents to imporve knowledge about mental health in children and adolescents

    • Principal Investigator
      Sasaki Tsukasa
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  The development and the effect of depression prevention program for school teachers

    • Principal Investigator
      Taneichi Setsuko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Applied health science
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Cognitive developmental process of motion expression in animationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUYAMA TSUYOSHI
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Art at large
    • Research Institution
      Tokyo National University of Fine Arts and Music
  •  Development of mental health literacy education program for teens/preteens.

    • Principal Investigator
      Sasaki Tsukasa
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Applied health science
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Therapeutic Video Art Practices for Community-care: Studies from Art Practice and Cross-Cultural Clinical Reality

    • Principal Investigator
      KATSURA EISHI
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Art at large
    • Research Institution
      Tokyo National University of Fine Arts and Music
  •  The Development of a Collaborative Animation Production Assistance System for Creativity EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUYAMA Tsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo National University of Fine Arts and Music

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 視覚障害のためのインクルーシブアート学習:基礎理論と教材開発2021

    • Author(s)
      茂木一司代表編集、大内進、多胡宏、広瀬浩二郎編著、伊藤亜沙、池田吏志、笠原広一、布山タルト、手塚千尋、山城大督他
    • Total Pages
      375
    • Publisher
      ジアース教育新社
    • ISBN
      9784863715943
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] アニメーション教育における動きの観察試論 スポーツ教育との接点を探る2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      LOOP映像メディア学

      Volume: 12 Pages: 173-192

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] The Meaning of Animating in the Digital Era: Animation Education Practice in Japan2022

    • Author(s)
      Taruto Fuyama
    • Journal Title

      Global Media Arts Education: Mapping Global Perspectives of Media Arts in Education

      Volume: 1 Pages: 323-338

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] アニメーション業界志願者を対象とした基礎教育プログラム2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      あにめのたね2022実施報告書

      Volume: - Pages: 352-428

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] 高校の美術教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 22(1) Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] アニメーションの題材の複合的なねらいを解きほぐすIIー概念モデルを用いらた歴史的変遷の分析ー2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 43 Pages: 189-206

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] アニメーション題材の複合的なねらいを解きほぐすII:概念モデルを用いた歴史的変遷の分析2022

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 43 Pages: 189-205

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Journal Article] 高校の美術教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2022

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 22(1) Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Journal Article] アニメーティングの実践に向けて2022

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Journal Title

      教育美術

      Volume: 957 Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Journal Article] 高校の美術教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 22(1) Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] アニメーション教育における動きの観察試論 スポーツ教育との接点を探る2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      LOOP映像メディア学

      Volume: 12 Pages: 173-192

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] アニメーション教育における動きの観察試論 スポーツ教育との接点を探る2022

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Journal Title

      LOOP映像メディア学

      Volume: 12 Pages: 173-192

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Journal Article] アニメーティングの実践に向けて2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      教育美術

      Volume: 第83巻第3号(第957号) Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] アニメーティングの実践に向けて2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      教育美術

      Volume: 957 Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] アニメーション業界志願者を対象とした基礎教育プログラム2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      あにめのたね2021実施報告書

      Volume: - Pages: 462-525

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] アニメーション分野2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      2020年度文化庁ASEAN諸国における映像領域クリエイター育成カリキュラム開発実施報告書

      Volume: - Pages: 22-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] アニメーション題材の複合的なねらいを解きほぐす--教科書分析を通じた概念モデルの構築--2020

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      美術教育学 : 美術科教育学会誌

      Volume: 41 Pages: 285-295

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] 複数映像の並置提示による教育効果の検証~「動きの探求教育」へ向けて~2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 20(1-2) Pages: 3-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] 複数映像の並置提示による教育効果の検証~「動きの探求教育」へ向けて~2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 20-1 Pages: 3-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Journal Article] 中学校の美術教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 21(1) Pages: 47-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] 複数映像の並置提示による教育効果の検証~「動きの探求教育」へ向けて~2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 20(1-2) Pages: 3-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] 中学校の美術教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 21(1) Pages: 47-58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] 芸術と科学の重なるところ2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      教育美術

      Volume: 929 Pages: 18-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] 芸術と科学の重なるところ2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      教育美術

      Volume: 929 Pages: 18-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Journal Article] 小学校の図画工作教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2018

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 19(2) Pages: 27-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Journal Article] Effects of a school teacher-led 45-minute educational program for mental health literacy in pre-teens2018

    • Author(s)
      Ojio Yasutaka、Foo Jerome C.、Usami Satoshi、Fuyama Taruto、Ashikawa Megumi、Ohnuma Kumiko、Oshima Norihito、Ando Shuntaro、Togo Fumiharu、Sasaki Tsukasa
    • Journal Title

      Early Intervention in Psychiatry

      Volume: 0 Issue: 4 Pages: 1-5

    • DOI

      10.1111/eip.12746

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03083, KAKENHI-PROJECT-18H01009
  • [Journal Article] 小学校の図画工作教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2018

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      アニメーション研究

      Volume: 19-2 Pages: 27-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Journal Article] 学校の教員向けメンタルヘルスリテラシー教育プログラムの効果検証.2017

    • Author(s)
      小塩靖崇, 芦川恵美, 道上恵美子, 布山タルト, 大沼久美子, 種市節子, 東郷史治, 佐々木司
    • Journal Title

      精神科

      Volume: 印刷中

    • NAID

      40020951193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03083
  • [Journal Article] メディア・アートと美術教育をつなぐ-アニメーションを媒介として-2016

    • Author(s)
      布山タルト
    • Journal Title

      教育美術

      Volume: No.886 Pages: 32-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Journal Article] 学校の教員向けメンタルヘルスリテラシー教育プログラムの効果検証.2016

    • Author(s)
      小塩靖崇, 芦川恵美, 道上恵美子, 布山タルト, 大沼久美子, 種市節子, 東郷史治, 佐々木司
    • Journal Title

      精神科

      Volume: 29(4) Pages: 358-366

    • NAID

      40020951193

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03083
  • [Presentation] 視覚障害のためのインクルーシブアート教材の開発:タクトロープとKoma Otoの開発過程2023

    • Author(s)
      茂木一司・布山タルト(毅)・大内進・竹丸草子
    • Organizer
      第45回美術科教育学会兵庫大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる~アニメーションで教えるためのワークショップ2022

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Organizer
      横浜市中学校教育研究会美術科部会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] 支援から主体的に変えるICT×身体メディアの学習は可能か?-インクルーシブ教育時代の新しい表現と学び2022

    • Author(s)
      布山タルト、松本祐一、山城大督、大内進、茂木一司
    • Organizer
      『視覚障害のためのインクルーシブアート学習』出版記念トークイベント
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] アニメーション教育における<観察>に関する一考察2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会秋の研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーションにおける動きの表現探求ツールの開発2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      美術科教育学会東京大会第44回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] 支援から主体的に変えるICT×身体メディアの学習は可能か?-インクルーシブ教育時代の新しい表現と学び2022

    • Author(s)
      布山タルト、松本祐一、山城大督、大内進、茂木一司
    • Organizer
      『視覚障害のためのインクルーシブアート学習』出版記念トークイベント
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] アニメーションにおける動きの表現探求ツールの開発2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      第44回美術科教育学会東京大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] 見えない/見えにくい/見える人がつくるインクルーシブアート教育が現代美術教育を改革する―メディアアアート教材開発を通して考えたこと―2022

    • Author(s)
      茂木一司・大内進・布山タルト(毅)
    • Organizer
      アートミーツケア学会2022年度大会・総会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] アニメーションを教える言葉2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会第24回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーション教育における<観察>に関する一考察2022

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Organizer
      日本アニメーション学会秋の研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる~アニメーションで教えるためのワークショップ2022

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      横浜市中学校教育研究会美術科部会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      横浜市中学校美術科研修
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] アニメーション教育とスポーツ教育の領域横断についての一考察2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーション・映像と教育2021

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Organizer
      第60回大学美術教育学会山形大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] アニメーション・映像と教育2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      第60回大学美術教育学会山形大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] これからのアニメーション制作2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      東京アニメアワードフェスティバル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる2021

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Organizer
      横浜市中学校美術科研修
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] アニメーション教育とスポーツ教育の領域横断についての一考察2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会第23回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] アニメーション・映像と教育2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      第60回大学美術教育学会山形大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      横浜市中学校美術科研修
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーション業界志願者を対象とした基礎教育プログラム2021

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      アニメーション人材育成調査研究事業報告シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーションにおける動きの表現探求ツールの開発2021

    • Author(s)
      布山タルト(毅)
    • Organizer
      第44回美術科教育学会東京大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00855
  • [Presentation] アニメーション教育とスポーツ科学の接点を探る2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる~アニメーションを教えるためのワークショップ2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      横浜市中学校教育研究会美術科部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる~アニメーションを教えるためのワークショップ2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      横浜市中学校教育研究会美術科部会, 横浜市芸術文化振興財団
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] アニメーションをつくる・楽しむ・かんがえる~アニメーションを教えるためのワークショップ2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      横浜市中学校教育研究会美術科部会, 横浜市芸術文化振興財団
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] アニメーション題材の複合的なねらいを解きほぐす2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      第41回美術科教育学会北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] 手描きアニメーション教育と3DCGアニメーション教育の統合2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会秋の研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] 手描きアニメーション教育と3DCGアニメーション教育の統合2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会 秋の研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03024
  • [Presentation] アニメーション題材の複合的なねらいを解きほぐす2019

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      第41回美術科教育学会北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] 図工・美術教育のためのアニメーション指導モデルの試案2018

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      第20回日本アニメーション学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] 図工・美術教育のためのアニメーション指導モデルの試案2018

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      20回日本アニメーション学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H01007
  • [Presentation] KOMA KOMAパーク2017

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      新千歳空港国際アニメーション映画祭
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] Animated Film Workshop2017

    • Author(s)
      Taruto Fuyama
    • Organizer
      Nippon Connection
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] 日本のアニメーション教育を多様化することを考える2017

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      東京アニメアワードフェスティバル
    • Place of Presentation
      豊島区生活産業プラザ
    • Year and Date
      2017-03-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] 日本の図工教科書でアニメーション題材はどのように扱われてきたか2017

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会秋の研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] アニメの心理学Ⅱ2016

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2016-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] KOMA KOMAパーク2016

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      新千歳空港国際アニメーション映画祭
    • Place of Presentation
      新千歳空港ターミナルビル
    • Year and Date
      2016-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] アニメーションの楽しさを知る2016

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      東京都写真美術館ボランティア講習会
    • Place of Presentation
      東京都写真美術館リニューアル準備室
    • Year and Date
      2016-02-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] アニメーションをつくる・みる・語る2016

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      図工・美術の教材研究会サマーアートキャンプ2016
    • Place of Presentation
      CCAAアートプラザ
    • Year and Date
      2016-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] KOMA KOMAパーク2015

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      新千歳空港国際アニメーション映画祭
    • Place of Presentation
      新千歳空港イベントホール翔
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] ワークショップ実践のためのラインテストツールの研究開発2015

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学
    • Year and Date
      2015-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02168
  • [Presentation] KOMA KOMAアニメーション制作ワークショップ2014

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      文化庁メディア芸術祭秋田展
    • Place of Presentation
      秋田公立美術大学サテライトセンター
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 映像工作入門―コマ撮りアニメーション―2014

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      埼玉県造形教育研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学教育学部附属小学校
    • Year and Date
      2014-08-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] Koma Koma:ふりかえり支援機能をもったコマ撮りアニメーション制作ツールの開発(3)2014

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 図工・美術教育におけるアニメーション作品の評価方法に関する試案2014

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本アニメーション学会
    • Place of Presentation
      東京工芸大学
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 映像工作入門—コマ撮りアニメーション—2014

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本美術教育研究会
    • Place of Presentation
      聖心女子大学
    • Year and Date
      2014-08-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] アニメーション・ワークショップの庭2013

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      イントゥアニメーション6
    • Place of Presentation
      国立新美術館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 美術と映像表現~アニメーションの可能性2013

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      中学校美術科(I)高等学校芸術科美術(I)研修講座
    • Place of Presentation
      福井県教育研究所
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 空想アニメーション2013

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      メディアセブンワークショップ
    • Place of Presentation
      メディアセブン(埼玉県川口市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 子どものためのアニメーションワークショップとは?

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      日本健康心理学会 子どものレジリエンス研究部会
    • Place of Presentation
      東北福祉大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] コマ撮りアニメーションを楽しもう!

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      「教師力」パワーアップ講座
    • Place of Presentation
      さいたま市教育研究所
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 映像工作—アニメーションをつくる・遊ぶ—

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      兵庫県造形教育連盟
    • Place of Presentation
      神戸芸術工科大学
    • Year and Date
      2014-08-07 – 2014-08-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] Koma Koma: ふりかえり支援機能をもったコマ撮りアニメーション制作ツールの開発(2)

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      教育工学会 第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • [Presentation] 映像工作―アニメーションで遊ぶ

    • Author(s)
      布山タルト
    • Organizer
      シンポジウム「図工・美術教育の明日を担うために」
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501129
  • 1.  ANDO Shuntaro (20616784)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  KATSURA EISHI (60204450)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SAIJO Tomoyuki (50373014)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  Sasaki Tsukasa (50235256)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  Kazuji Mogi (30145445)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  東郷 史治 (90455486)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 7.  大沼 久美子 (00581216)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  大島 紀人 (70401106)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  三木 とみ子 (80327957)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  廣瀬 浩二郎 (20342644)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  伊藤 亜紗 (20701618)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  手塚 千尋 (20708359)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  大内 進 (40321591)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 14.  笠原 広一 (50388188)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  池田 吏志 (80610922)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 16.  山城 大督 (90882415)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 17.  SHIROUZU Hajime (60333168)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  NAGASHIMA Hiroyuki (10621790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MATSUI Shigeru (80537077)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  Taneichi Setsuko (20618524)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  西田 淳志 (20510598)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  渡辺 慶一郎 (10323586)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  高野 明 (50400445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  桐山 孝司 (10234402)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  高山 明 (60748333)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  畠山 直哉 (60817641)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  和田 信太郎 (80648353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  宮本 聡 (30805180)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  山村 浩二 (30516828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi