• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NISHIMOTO Akihiro  西本 章宏

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NISHIMOTO AKIHIRO  西本 章宏

Less
Researcher Number 10613185
External Links
Affiliation (Current) 2022: 関西学院大学, 商学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 関西学院大学, 商学部, 教授
2014 – 2020: 関西学院大学, 商学部, 准教授
2015: 小樽商科大学, 商学部, 准教授
2013: 関西学院大学, 商学部, 助教
2012: 小樽商科大学, 商学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Business administration / Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
脱コモディティ化 / 市場創造 / マーケティング戦略 / カテゴリー化 / コンテクスト効果 / ブランド知識 / 消費者知識 / 階層ベイズモデル / 情報処理方略 / マーケティング競争 … More / 競争市場構造分析 / メガマーケティング / 新製品 / ネオ制度派組織論 / コモディティ化 / 市場創造戦略 / 消費者行動分析 / 革新的新製品 / COVID-19 / 創発的消費者 / リードユーザー / キャバリア行動 / 因果推論 / DID分析 / 回帰不連続デザイン / デジタルトランスフォーメーション / デジタル市場 / 心理的所有感 / インターフェイス心理学 / 知覚拡張 … More
Except Principal Investigator
経営学 / マーケティング / イノベーション / 消費者行動 / 企業家活動 / 地域オープン・イノベーション / 地域ブランド・マネジメント / 地域間国際交流 / 産業クラスター / 住宅建設 / サハリン / 6次産業化 / 住宅産業 / ロシア極東 / 企業経営 / 地域企業 / 北方圏 / 経営戦略論 / 消費者行動論 / 経営組織 / 市場戦略 / 市場創造 / 新製品開発 / イノベーション・マネジメント / デザイン / 経営組織・戦略 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (97 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Empirical Research on the Creation of Digital Markets from the Perspective of Consumer BehaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      西本 章宏
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  複合市場群を分析対象とした市場の創造・成長・変質に関する研究

    • Principal Investigator
      勝又 壮太郎
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Empirical Analysis of the Impact of Really New Products on Market EmergencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIMOTO Akihiro
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Multifaceted empirical study of market emergence and maturation processes

    • Principal Investigator
      Katsumata Sotaro
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Empirical Analysis of the Market Creation Strategies for Avoiding CommoditizationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIMOTO Akihiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Empirical Analyses of Consumer Behavior for Avoiding CommoditizationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIMOTO Akihiro
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Study of Industrial Cluster Formation of Regional Companies in the Northern Region

    • Principal Investigator
      ODA FUKUO
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Otaru University of Commerce

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] メガマーケティングによる市場創造戦略:携帯音楽配信サービスの誕生2020

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      9784535559448
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Book] メガマーケティングによる市場創造戦略 : 携帯音楽配信サービスの誕生2020

    • Author(s)
      西本, 章宏, 勝又, 壮太郎
    • Total Pages
      227
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      9784535559448
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Book] メガマーケティングによる市場創造戦略:携帯音楽配信サービスの誕生2020

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      9784535559448
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Book] 競争を味方につけるマーケティング:脱コモディティ化のための新発想2016

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏
    • Total Pages
      222
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Book] 外部マーケティング資源としての消費者行動:市場の異質性から競争優位を獲得する2015

    • Author(s)
      西本章宏
    • Total Pages
      216
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Journal Article] 革新的な新製品アイデアを獲得するための周辺市場のリードユーザー活用法2022

    • Author(s)
      石田真貴・西本章宏
    • Journal Title

      マーケティングサイエンス

      Volume: 29

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Journal Article] Emergent-Nature Consumers as the Source of Innovation for Rapid Change:2021

    • Author(s)
      西本 章宏, 勝又 壮太郎, 本橋 永至
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 40(4) Issue: 4 Pages: 44-57

    • DOI

      10.7222/marketing.2021.018

    • NAID

      130008009636

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] 急激な環境変化に対するイノベーションの源泉としての創発的消費者:COVID-19のアウトブレイクにおけるソーシャルメディアの利用動向分析2021

    • Author(s)
      西本章宏、勝又壮太郎、本橋永至
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 40(4) Pages: 44-57

    • NAID

      130008009636

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Journal Article] 競争的環境下における連続的なブランド拡張に対する消費者評価へのフォワード効果とフィードバック効果2020

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 67(3) Pages: 61-75

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] 競争的環境下における連続的なブランド拡張に対する消費者評価へのフォワード効果とフィードバック効果2020

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 67(3) Pages: 61-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Journal Article] デジタルインターフェイスの触覚経験における心理的所有感2020

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 68(2) Pages: 43-59

    • NAID

      120006888824

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Journal Article] ブランド拡張における新製品の価格プレミアム戦略2019

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 67(2) Pages: 1-18

    • NAID

      120006777269

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] ソーシャルメディアの影響を考慮したマスメディア広告の総合効果測定2019

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏・本橋永至
    • Journal Title

      大阪大学経済学

      Volume: 68 Pages: 1-20

    • NAID

      120006600672

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Journal Article] ソーシャルメディアの影響を考慮したマスメディア広告の総合効果測定2019

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 西本章宏, 本橋永至
    • Journal Title

      大阪大学経済学

      Volume: 68 Pages: 3-4

    • NAID

      120006600672

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] ブランド拡張における新製品の価格プレミアム戦略2019

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 67(2) Pages: 1-18

    • NAID

      120006777269

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Journal Article] メガマーケティングによる市場の断絶と創造─着メロから着うたへ2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: Vol.51 No.3 Pages: 31-45

    • NAID

      130007397692

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] メガマーケティングによる市場の断絶と創造:着メロから着うたへ2018

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: 51 Pages: 31-45

    • NAID

      130007397692

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Journal Article] A Comparison of Measuring Willingness to Pay by the Conjoint Measurement2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Journal Title

      Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 21(3) Issue: 3 Pages: 15-25

    • DOI

      10.5844/jsmd.21.3_15

    • NAID

      130007518900

    • ISSN
      1345-9015, 2186-0939
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] コンジョイントデザインを用いた消費者のWillingness to Pay 測定方法の比較2018

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 21 Pages: 15-25

    • NAID

      130007518900

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Journal Article] The Contents-Based Website Classification for the Internet Advertising Planning: An Empirical Application of the Natural Language Analysis2017

    • Author(s)
      Katsumata Sotaro、Motohashi Eiji、Nishimoto Akihiro、Toyosawa Eiji
    • Journal Title

      The Review of Socionetwork Strategies

      Volume: 11 Pages: 129-142

    • DOI

      10.1007/s12626-017-0007-0

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731, KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Journal Article] The Contents-based Website Classification for the Internet Advertising Planning: An Empirical Application of the Natural Language Analysis2017

    • Author(s)
      Katsumata, Sotaro, Eiji Motohashi, Akihiro Nishimoto, and Eiji Toyosawa
    • Journal Title

      The Review of Socionetwork Strategies

      Volume: 11 Pages: 129-142

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Journal Article] 「適度に不一致」なブランド拡張戦略:階層ベイズモデルによる知覚適合の再考2016

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 64 Pages: 77-96

    • NAID

      120005829876

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Journal Article] 市場創造と成熟過程における社会的関心の推移:新聞記事から読み解く市場の変質2016

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 22 Pages: 27-47

    • NAID

      130008021900

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Journal Article] カテゴリー不確実性におけるプロパティ・プライミング効果: 消費者カテゴライゼーションの多様性に対するマネジメント2015

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 63 Pages: 39-59

    • NAID

      120005663474

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Journal Article] 競争市場構造分析のための諸手法2015

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏
    • Journal Title

      経営と経済

      Volume: 95 Pages: 163-196

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Journal Article] ビッグデータ時代の消費者行動分析:消費者行動データと消費者選択行動に関する一考察2014

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 134 Pages: 47-61

    • NAID

      130007852869

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Journal Article] ブレイス・アタッチメント概念による地域ブランド・マネジメントの可能性(2)-「小樽」:観光マーケティングにおける地域ブランド価値の役割-2013

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学討究

      Volume: 63巻4号 Pages: 65-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330112
  • [Journal Article] ブレイス・アタッチメント概念による地域ブランド・マネジメントの可能性(1)-「小樽」:観光マーケティングの現状と課題の検討-2012

    • Author(s)
      西本章宏
    • Journal Title

      商学討究

      Volume: 63巻2・3号 Pages: 233-257

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330112
  • [Presentation] 消費者調査とデータから理解する市場創造2021

    • Author(s)
      西本章宏
    • Organizer
      日本商業学会第11回全国研究報告大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] デジタル環境下における心理的所有感が消費者行動に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石田真貴, 西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第109回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 消費者調査とデータから理解する市場創造2021

    • Author(s)
      西本章宏
    • Organizer
      日本商業学会第11回全国研究報告大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00757
  • [Presentation] スマートフォン起動ログ分析による消費者ウェルビーイングの検討:COVID-19のアウトブレイクにおける創発的消費者の行動2021

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎・本橋永至
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] 消費者調査とデータから理解する市場創造2021

    • Author(s)
      西本章宏
    • Organizer
      日本商業学会第11回全国研究報告大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] デジタル環境下における消費者の心理的所有感に対する触覚イメージ訴求の効果2021

    • Author(s)
      石田真貴, 西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第63回コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] デジタル環境下における消費者の心理的所有感に対する触覚イメージ訴求の効果2021

    • Author(s)
      石田真貴・西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第63回コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] スマートフォン起動ログ分析による消費者ウェルビーイングの検討: COVID-19のアウトブレイクにおける創発的消費者の行動2021

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎, 本橋永至
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] デジタル環境下における消費者の心理的所有感に対する触覚イメージ訴求の効果2021

    • Author(s)
      石田真貴, 西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第63回コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00757
  • [Presentation] スマートフォン起動ログ分析による消費者ウェルビーイングの検討: COVID-19のアウトブレイクにおける創発的消費者の行動2021

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎, 本橋永至
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00757
  • [Presentation] デジタル環境下における心理的所有感が消費者行動に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石田真貴, 西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第109回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00757
  • [Presentation] 新製品のアップグレードが消費者の心理的所有感に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石田真貴・西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] 新製品のアップグレードが消費者の心理的所有感に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石田真貴, 西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 新製品のアップグレードが消費者の心理的所有感に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石田真貴, 西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00757
  • [Presentation] デジタル環境下における心理的所有感が消費者行動に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      石田真貴・西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第109回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] デジタル・インタラクションにおける消費者の心理的所有感2020

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第107回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] リードユーザーの類推による潜在的市場機会の特定2020

    • Author(s)
      石田真貴、西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第108回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] デジタル・インタラクションにおける消費者の心理的所有感2020

    • Author(s)
      西本章宏、勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第107回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] リードユーザーの類推による潜在的市場機会の特定2020

    • Author(s)
      石田真貴, 西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第108回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Acceptance of Really New Technologies: The Role of Consumer Inferences on Extremely Incongruity2019

    • Author(s)
      Nishimoto, Akihiro and Sotaro Katsumata
    • Organizer
      41th Annual ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] A State-space Representation for Modeling Dynamics of Individual Response2019

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Kastumata, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      41th Annual ISMS Marketing Science Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Acceptance of Really New Technologies: The Role of Consumer Inferences on Extremely Incongruity2019

    • Author(s)
      Akihiro Nishimoto, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      41th Annual ISMS Marketing Science Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] コンジョイントデザインを用いた消費者のWillingness to Pay測定方法の比較2019

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本商業学会第9回全国研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] メガマーケティングによる市場創造戦略2019

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本商業学会第9回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] キャッシュレス決済における消費者のWillingness to Payに対する心理的所有権の効果2019

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第106回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] メガマーケティングによる市場創造戦略2019

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本商業学会第9回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] コンジョイントデザインを用いた消費者のWillingness to Pay測定方法の比較2019

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本商業学会第9回全国研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] A State-space Representation for Modeling Dynamics of Individual Response2019

    • Author(s)
      Motohashi, Eiji, Akihiro Nishimoto, and Sotaro Katsumata
    • Organizer
      41th Annual ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] キャッシュレス決済における消費者のWillingness to Payに対する心理的所有権の効果2019

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第106回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01953
  • [Presentation] キャッシュレス決済市場の成長と普及のための革新的新製品に対する消費者評価と受容2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] ネオ制度派組織論から読み解く新市場創造戦略2018

    • Author(s)
      西本章宏
    • Organizer
      大阪大学大学院経済学研究科経営研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] 広告による相乗効果を考慮した消費者間相互作用の推定2018

    • Author(s)
      本橋永至, 西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 市場の断絶と創造におけるメガマーケティング・コミュニケーション効果2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第103回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] モバイル広告の画像を考慮した広告効果の予測2018

    • Author(s)
      崎濱栄治, 勝又壮太郎, 西本章宏, 本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービス市場の断絶と創造におけるメガマーケティング戦略の実証分析2018

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第57回コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] Exploring Consumers Evaluation of Really New Products2018

    • Author(s)
      Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      40th Annual INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] A Model Integrating the Multi-agent Simulation and State-space Representation for Understanding the Interaction Effect of Advertising and WOM2018

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      40th Annual INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Exploring Consumers Evaluation of Really New Products2018

    • Author(s)
      Nishimoto, Akihiro
    • Organizer
      40th Annual INFORMS Marketing Science Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] キャッシュレス決済市場の成長と普及のための革新的新製品に対する消費者評価と受容2018

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] 市場の断絶と創造におけるメガマーケティング・コミュニケーション効果2018

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第103回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] キャッシュレス決済における革新的新製品に対する消費者受容2018

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第57回コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] キャッシュレス決済における革新的新製品に対する消費者受容2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービス市場の断絶と創造におけるメガマーケティング戦略の実証分析2018

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービスにおける市場のダイナミクス分析:MarketingからMegamarketingへ2017

    • Author(s)
      勝又壮太郎, 西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第54回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービスにおける新市場創造戦略2017

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第54回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Exploring Institutional Dynamic of Consumption Practices Using a Quantitative Content Analysis2017

    • Author(s)
      Nishimoto, Akihiro and Sotaro Katsumata
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2017
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] A Topic and Hypertopic Allocation Model for the E-Commerce Purchase Behavior2017

    • Author(s)
      Katsumata, Sotaro, Eiji Motohashi, and Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      Conference of the International Federation of Classification Societies
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] Megamarketing視点に基づく市場創造のダイナミクスに関する内容分析2017

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会 第101回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] 有料音楽配信サービスにおける新市場創造戦略2017

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第54回コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] Exploring Institutional Dynamic of Consumption Practices Using Quantitative Content Analysis2017

    • Author(s)
      Akihiro Nishimoto, Sotaro Katsumata
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] Megamarketing視点に基づく市場創造のダイナミクスに関する内容分析2017

    • Author(s)
      西本章宏, 勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第101回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] A Hierarchical Topic Model for the E-commerce Purchase Behavior2017

    • Author(s)
      Sotaro Katsumata, Eiji Motohashi, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      Conference of the International Federation of Classification Societies (IFCS) 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 有料音楽配信サービスにおける市場のダイナミク分析:MarketingからMegamarketingへ2017

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第54回コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] Willingness to Pay測定方法の比較2016

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会 第99回全国大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2016-06-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] 市場創造と普及のダイナミクス2016

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏
    • Organizer
      組織学会
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] A Comparison of Measuring Willingness to Pay for Developing Pricing Strategies in a Mature Market2016

    • Author(s)
      Nishimoto, Akihiro and Sotaro Katsumata
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2016
    • Place of Presentation
      Fudan University, Shanghai, China
    • Year and Date
      2016-06-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] Social and Institutional Impact on Product Diffusion2016

    • Author(s)
      Katsumata, Sotaro and Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2016
    • Place of Presentation
      Fudan University, Shanghai, China
    • Year and Date
      2016-06-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17202
  • [Presentation] コモディティ化市場のマーケティング成果指標2015

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第51回コンファレンス
    • Place of Presentation
      小樽商科大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] The Dynamics of Market Emergence: Content Analysis of the Social Shared Knowledge and Process2015

    • Author(s)
      Nishimoto, Akihiro and Sotaro Katsumata
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2015
    • Place of Presentation
      Johns Hopkins University, Boltimore, U.S.A.
    • Year and Date
      2015-06-19
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] Effects of Competitive Context on the Market Structure Based on the Heterogeneity of Choice Sets2014

    • Author(s)
      Nishimoto, Akihiro, Sotaro Katsumata, and Akihiro Inoue
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2014
    • Place of Presentation
      Emory University, Atlanta, U.S.A.
    • Year and Date
      2014-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] 社会認知的アプローチによる市場創造のダイナミクス2014

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第49回コンファレンス
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] 消費者の新製品採用に与える企業と社会の影響2014

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会 第96回研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2014-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] 製品カテゴリーに対するタレント特性の影響を考慮した広告効果分析2013

    • Author(s)
      高橋和樹・勝又壮太郎・本橋永至・西本章宏・石丸小也香
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第46回コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] マーケティング競争のコンテクスト効果を包含した市場構造分析:脱コモディティ化のためのマーケティング・コミュニケーション戦略2013

    • Author(s)
      勝又壮太郎・西本章宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第47回コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] 消費者知識構造の異質性を考慮した製品カテゴライゼーション2013

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第46回コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] 消費者知識の異質性が規定するブランド選好を考慮した競争市場構造分析2013

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会 第94回研究大会
    • Place of Presentation
      株式会社電通 (東京・汐留)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] マーケティング競争のコンテクスト効果:消費者知識の異質性を考慮した脱コモディティ化戦略2013

    • Author(s)
      西本章宏・勝又壮太郎
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第47回コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] The Experiential Set Choice Model Based on a Heterogeneous Knowledge Structure of Consumers2013

    • Author(s)
      KATSUMATA, Sotaro, Makoto ABE, and Akihiro NISHIMOTO
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2013
    • Place of Presentation
      Ozyegin University (Turkey)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • [Presentation] Social-Media Experiment for Developing Marketing Strategy of Old Media against New Media2013

    • Author(s)
      INOUE, Akihiro, Akihiro NISHIMOTO, and Atsuhiko IINO
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2013
    • Place of Presentation
      Ozyegin University (Turkey)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780266
  • 1.  Katsumata Sotaro (80613588)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 26 results
  • 2.  阿部 誠 (70302677)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  一小路 武安 (80636390)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ウィラワン ドニ・ダハナ (90432426)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  秋池 篤 (90758864)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  ODA FUKUO (80125377)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KATO KEITA (10581861)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  OTOMASA SAKICHI (20379514)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  吉岡 徹 (60771277)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  本橋 永至
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi