• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kawai Hiromi  河合 裕美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KAWAI Hiromi  河合 裕美

Less
Researcher Number 10716434
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 神田外語大学, 児童英語教育研究センター, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 神田外語大学, 児童英語教育研究センター, 准教授
2018 – 2020: 神田外語大学, 児童英語教育研究センター, 講師
2015 – 2016: 神田外語大学, 児童英語教育研究センター, 講師
2014 – 2015: 神田外語大学, 付置研究所, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
音韻認識 / 健聴児童 / 外国語視覚的補助教材 / 通常・特別支援連携指導体制 / 視覚的ストラテジー / 分節音の知覚・産出能力 / 口形模倣 / 音環境 / 聴覚障害児童 / 視覚的教材 … More / 通常学級 / 音素認識 / 英語音声指導法 / 音声教育 / リズムチャンツ / 小学校外国語活動 / 明示的指導 / 音楽リズム / フット / 英語リズム / 強音節 / チャンツ / 分節音 / タッピング / 超分節音 … More
Except Principal Investigator
小学校英語教育 / カリキュラム開発 / 児童用英語力測定尺度 / 英語運用能力 / L2 perceived competence / L2 WTC / 学習意欲 / 保護者の関与 / 家庭 / 家庭要因 / 早期英語教育 / 小学生の英語学習への意欲 / 小学生の英語能力 / 保護者の関わり / 家庭の影響 / 教師認知と指導者養成・研修 / 早期外国語教育 / 外国語教育 / 言語学 / 海外実習 / 児童英語 / 小学校外国語活動 / 教員養成 / 教師認知 / 文字指導 / 教員研修 / 教師教育 / 児童英語教育 / 英語教育 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (55 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  Construction of a New L2 WTC Model and Development of an English Language Proficiency Scale for Japanese Children

    • Principal Investigator
      物井 尚子 (山賀尚子)
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chiba University
  •  幼児・児童の英語力および意識・態度に影響を及ぼす家庭要因の特定と関係性モデル構築

    • Principal Investigator
      羽山 恵
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Dokkyo University
  •  Developing teaching method and materials of English sounds for young Japanese EFL learnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kawai Hiromi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kanda University of International Studies
  •  An Integrative Study of the Measurement of English Rhythm in Young EFL Learners and Contructing Model Curriculum of Teaching English RhythmPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kawai Hiromi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kanda University of International Studies
  •  Studies on Language Teacher Cognition to Develop Teacher Education in Elementary School English Education

    • Principal Investigator
      Tanaka Makiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kanda University of International Studies

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 聞いて・見て・まねる覚える英語の音~音声指導はじめの一歩~(仮題)2021

    • Author(s)
      河合裕美・高山芳樹
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Book] A Study of the English Speech Processing System in Young Japanese EFL Learners and Changes in Their Awareness Through Explicit Sound Instruction2017

    • Author(s)
      Kawai, H.
    • Total Pages
      247
    • Publisher
      Graduate School of Aoyama Gakuin University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Book] 小学校英語指導用教材2016

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Total Pages
      217
    • Publisher
      神田外語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Book] 小学校英語指導用教材2016

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Total Pages
      217
    • Publisher
      神田外語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • [Journal Article] 英語未習者のアルファベット大文字を識別する力を探る ―小学1年生と年長児を対象者として―2024

    • Author(s)
      物井尚子・河合裕美・池田周・折原俊一
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会 (JASTEC)・研究紀要

      Volume: 43

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00734
  • [Journal Article] コロナ禍でも続けられた聴覚障害児童への英語音声指導2021

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 70 Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] 聴覚障害児童が在籍する公立小学校の英語学習環境の実態調査 -インクルーシブな英語教科化を目指して-2021

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      『神田外語大学紀要』

      Volume: 33 Pages: 191-214

    • NAID

      120007027993

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] 明示的な英語音声指導に対する児童の意識変容と学習方略の構築 -「主体的に学ぶ」高学年児童の思考の特徴-2020

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      『日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要』

      Volume: 39 Pages: 17-32

    • NAID

      40022600897

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] 通常学級に在籍する聴覚障害児童の英語音素知覚・産出能力-教科化におけるインクルーシブな英語教育体制の取組みへ-2020

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      『英文學思潮』

      Volume: 93 Pages: 1-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] 聴覚障害児童の英語音声の知覚・産出能力の実態調査 -通常学級内授業における指導法・教材開発検討のための基礎研究-2019

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      博報財団第13回児童教育実践についての研究助成報告書 1 - 53 2019年5月

      Volume: 13 Pages: 1-53

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] 通常小学校在籍の聴覚障害児童の英語分節音産出エラーの特徴―摩擦音・破擦音の観察を中心に―2019

    • Author(s)
      河合裕美・高山芳樹
    • Journal Title

      2019年(令和元年)度 第33回日本音声学会全国大会予稿オンライン掲載http://conference.wdc-jp.com/psj/2019/index.html

      Volume: 33 Pages: 1-6

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] Teaching Children How to Read and Write: Findings and Suggestions Based on the Research on Japanese Elementary School English Education2019

    • Author(s)
      Tanaka, M., & Kawai, H.
    • Journal Title

      言語教育研究

      Volume: 29 Pages: 119-143

    • NAID

      120006583290

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] 小学校高学年2年間の英語能力と児童の英語学習に対する意識の変容-児童の自己評価に影響している要因は何か-2019

    • Author(s)
      河合裕美・田中真紀子
    • Journal Title

      JES Journal(小学校英語教育学会誌)

      Volume: 19 Pages: 101-116

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] Children’s Sound-Letter Recognition Knowledge Predicts High Self-Evaluation of English Abilities: Analyses of Questionnaires and Tests Given to Japanese Elementary School Children2018

    • Author(s)
      Tanaka, M., & Kawai, H.
    • Journal Title

      JACET International Convention Selected Papers

      Volume: 5 Pages: 130-155

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] <b>The English Speech Processing System in EFL Older </b><b>Japanese </b>2018

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 18 Issue: 01 Pages: 68-83

    • DOI

      10.20597/jesjournal.18.01_68

    • NAID

      130007629934

    • ISSN
      1348-9275, 2424-1768
    • Year and Date
      2018-03-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Journal Article] 文字指導に対する小学校教員の意識ー千葉県中核教員のアンケート結果からー2016

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 16 Pages: 163-178

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • [Journal Article] 文字指導に対する小学校教員の意識2016

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Journal Title

      JES(小学校英語教育学会)

      Volume: 16 Pages: 163-178

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Journal Article] 文字指導に対する小学校教員の意識-千葉県中核教員研修のアンケート結果から-2016

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 16 Pages: 163-178

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Journal Article] Constraints conflict on the onset deformity words produced by Japanese and English L1 infants: Markedness vs. faithfulness constraints2015

    • Author(s)
      Kawai, Hiromi
    • Journal Title

      神田外語大学紀要

      Volume: 27 Pages: 205-223

    • NAID

      120005557098

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Journal Article] 児童の音韻認識能力と音声産出能力の関係性-お話中心の小学校外国語活動の検証‐2015

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要

      Volume: 34 Pages: 55-74

    • NAID

      40020683800

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Journal Article] 英語リズム測定による児童期の言語産出の特徴2014

    • Author(s)
      河合裕美
    • Journal Title

      JESジャーナル

      Volume: 14 Pages: 147-162

    • NAID

      130005865972

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] 英語初学者用アルファベット認識テストの開発―未就学児童と小学1年生を対象者として―2023

    • Author(s)
      物井尚子・河合裕美・折原俊一・池田周
    • Organizer
      第23回小学校英語教育学会(JES)近畿・京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00734
  • [Presentation] 未就学児の英語学習開始適期の検討―年長児の調査から―2023

    • Author(s)
      物井尚子・河合裕美・池田周
    • Organizer
      全国英語教育学会第48回 香川大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00734
  • [Presentation] 保護者の英語学習に対する「思い入れ」と児童の英語能力・情意との関係2023

    • Author(s)
      羽山恵・河合裕美・及川賢
    • Organizer
      児童英語教育学会 第43回秋季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00769
  • [Presentation] 小学生の英語能力を測るオンラインテストの開発とその妥当性検証2022

    • Author(s)
      羽山恵・河合裕美・及川賢
    • Organizer
      全国英語教育学会 第47回北海道研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00769
  • [Presentation] 小学校英語が変わる!-中学年の「音声」中心から高学年の「文字」への 円滑な指導を目指してー2021

    • Author(s)
      河合裕美(神田外語大学)
    • Organizer
      獨協大学DUETA第10回ワークショップ
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 通常学級に在籍する聴覚障害児童への英語音声指導の取組みー発音口形を「見る」傾聴姿勢は聴児へのお手本になる!ー2021

    • Author(s)
      河合裕美(神田外語大学)
    • Organizer
      英語教育ユニバーサルデザイン研究学会 2021年度第1回研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 英語音声指導における口形を「見る」態度の育成の効果-高学年児童の注視時間・英語能力・意識の変化-2020

    • Author(s)
      河合裕美(神田外語大学)・高山芳樹(東京学芸大学)・松尾理恵(船橋市立船橋小学校)
    • Organizer
      第20回 小学校英語教育学会(JES)中部・岐阜大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 発音口形を「見る」傾聴姿勢と明示的英語音声指導の効果-聴覚障害学級から通常学級への長期的指導連携の取組み-2020

    • Author(s)
      河合裕美(神田外語大学)
    • Organizer
      英語教育ユニバーサルデザイン研究学会(AUDELL)第2回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 支援を必要とする児童を含む通常学級の外国語学習のための環境づくり-特別支援学級との英語指導連携体制構築の一環として-2020

    • Author(s)
      河合裕美(神田外語大学)・大谷みどり(島根大学)・松尾理恵(船橋市立船橋小学校)・飯島睦美(群馬大学)
    • Organizer
      日本特殊教育学会第58回大会 自主シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 聴覚障害児童の英語音声の知覚・産出能力の実態調査-通常学級内授業における指導法・教材開発検討のための基礎研究-2019

    • Author(s)
      河合裕美
    • Organizer
      博報財団 第13回 児童教育実践についての研究助成 研究成果報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 聴覚障害児童が在籍する通常小学校の英語学習環境の実態調査-インクルーシブな通常学級・個別指導連携体制の音声指導を目指して-2019

    • Author(s)
      河合裕美・松尾理恵・高山芳樹
    • Organizer
      第19回小学校英語教育学会(JES)北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 通常校小学校に在籍する聴覚障害児童への英語分節音指導 ー「聞こえ学級」担任の日本語を介しない個別英語音声指導の取り組みの効果ー2019

    • Author(s)
      松尾理恵・河合裕美
    • Organizer
      2019年度 第28回大会(東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 通常小学校在籍の聴覚障害児童の英語分節音産出と教室音環境の実態―日本語を介さない英語音声指導法構築と合理的配慮の具体的検討のために-2019

    • Author(s)
      河合裕美・松尾理恵
    • Organizer
      一般社団法人日本特殊教育学会第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 通常小学校在籍の聴覚障害児童の英語分節音産出エラーの特徴―摩擦音・破擦音の観察を中心に―2019

    • Author(s)
      河合裕美・高山芳樹
    • Organizer
      2019年(令和元年)度 第33回日本音声学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 公立小学校通常学級で学ぶ聴覚障害児童の英語分節音の知覚・産出能力-日本語を介さない英語音声指導法構築のために-2019

    • Author(s)
      河合 裕美・松尾 理恵
    • Organizer
      2019年度 第28回大会(東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 小学校高学年2年間の英語能力と児童の英語学習に対する意識の変容-児童の自己評価に影響している要因は何か-2018

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] 高学年児童の学習ストラテジーと分析的学習能力-明示的な音声指導に対する振り返り記述の質的分析-2018

    • Author(s)
      河合裕美
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] Japanese Older Elementary School Students’ Yearlong Progress of English Abilities in an EFL Setting2018

    • Author(s)
      Tanaka, M., & Kawai, H.
    • Organizer
      JACET 57th International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] Changes in Older EFL Japanese Children's Awareness of English Sounds through Explicit Sound Instruction2018

    • Author(s)
      Kawai, H.
    • Organizer
      Language Awareness conference 2018 in Amsterdam
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00750
  • [Presentation] Effects of Awareness of Teacher Talk on English Fluency2016

    • Author(s)
      Kawai, H. & Tanaka, M.
    • Organizer
      JALT (Japan Association of Language Teachers)
    • Place of Presentation
      Aochi, Nagoya
    • Year and Date
      2016-11-25
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] Unexpected L1 negative transfer in L2 phonology: A perception-based account2016

    • Author(s)
      Kumagai, G. & Kawai, H.
    • Organizer
      The Pacific Second Language Research Forum
    • Place of Presentation
      Chuo University
    • Year and Date
      2016-09-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] 英語教科化に向けて小学校教員が望む研修2016

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Organizer
      全国英語教育学会JASELE埼玉大会
    • Place of Presentation
      獨協大学(埼玉)
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] A Longitudinal Study of EFL Japanese Older Children’s Perception and Production Accuracy of English Sounds through an Explicit Sound Instruction2016

    • Author(s)
      Kawai, H.
    • Organizer
      The Young Language Learners Symposium
    • Place of Presentation
      Oxford University
    • Year and Date
      2016-07-06
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] 文字指導に対する教師認知「文字指導は不要」から「文字指導は必要」へ2016

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会宮城大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学(宮城)
    • Year and Date
      2016-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] 文字指導に対する小学校教員の意識-千葉県中核教員研修後のアンケート結果から-2015

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美・西野孝子・本多正敏
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] 文字指導に対する小学校教員の意識ー千葉県中核教員研修後のアンケート結果からー2015

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美・西野孝子・本多正敏
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • [Presentation] Young EFL Japanese learners' perception and production capability of English sounds on non-words tests2015

    • Author(s)
      Kawai, Hiromi
    • Organizer
      日本音声学会全国大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2015-10-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] EFL児童の音韻認識と音声産出の関係性の変化-5・6年生2年間の外国語活動を通じて-2015

    • Author(s)
      河合裕美
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] Japanese children’s suprasegmental imitation capability of English rhythm

    • Author(s)
      Kawai, H
    • Organizer
      Acoustic Society of America Spring 2014 Meeting
    • Place of Presentation
      Providence, Rhode Island, USA
    • Year and Date
      2014-05-05 – 2014-05-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] The effects of suprasegmental approach in Japanese EFL high school class

    • Author(s)
      Suzuki, M. & Kawai, H.
    • Organizer
      AILA Brisbane International Conference 2014
    • Place of Presentation
      Brisbane、Australia
    • Year and Date
      2014-08-10 – 2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] Mixed-method analyses of CLIL instruction in young Japanese EFL classrooms

    • Author(s)
      Yamano, Y., & Kawai, H.
    • Organizer
      IA TEFL Conference
    • Place of Presentation
      Harrogate, UK
    • Year and Date
      2014-04-02 – 2014-04-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] 高校生の英語発音への意識と発話の正確性の変化-スピーキング重視の授業の効果-

    • Author(s)
      鈴木誠・河合裕美
    • Organizer
      KATE関東甲信越英語教育学会千葉大会
    • Place of Presentation
      明海大学
    • Year and Date
      2014-08-23 – 2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] 英語リズム再生能力に見る音韻認識と音声産出の結びつき

    • Author(s)
      河合裕美
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      関東学院大学(神奈川)
    • Year and Date
      2014-07-26 – 2014-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • [Presentation] The Relationship between Japanese Children’s L2 Phonological Awareness and Oral English Production Ability

    • Author(s)
      Kawai, H
    • Organizer
      AAAL 2015
    • Place of Presentation
      Toronto, Canada
    • Year and Date
      2015-03-21 – 2015-03-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370734
  • 1.  Tanaka Makiko (40236633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  HONDA Masatoshi (20554827)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  高山 芳樹 (10328932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  羽山 恵 (60409555)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  及川 賢 (60262218)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  物井 尚子 (70350527)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  J・A Elwood (00400614)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  池田 周 (50305497)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  SASAKI Seira
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  木村 恵
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  山賀 尚子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi