• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kawano Madoka  河野 円

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KAWANO Madoka  河野 円

河野 円  カワノ マドカ

Less
Researcher Number 20328925
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 明治大学, 総合数理学部, 専任教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 明治大学, 総合数理学部, 専任教授
2016 – 2023: 明治大学, 総合数理学部, 専任教授
2013 – 2015: 明治大学, 総合数理学部, 教授
2013 – 2014: 明治大学, 公私立大学の部局等, 教授
2010 – 2012: 星薬科大学, 薬学部, 教授 … More
2010: 星薬科大学, 教授
2008 – 2009: 星薬科大学, 薬学部, 准教授
2003: 星薬科大学, 英語研究室, 専任講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
プログラム評価 / 思考力 / 国際バカロレア / タキソノミー / ニーズ調査 / STEM教育 / プレゼンテーションスキル / 教員間協働 / ジャンル分析 / アカデミックリテラシー … More / カリキュラム開発 / ラッシュ分析 / 国際学会発表 / 国際学会発表支援 / ワークショップ / ポスターセッション / プレゼンテーション / オープンコーディング / 国際学会発表準備 / 英語プレゼンテーション / ニーズアセスメント / STEM / ESP / 英語ライティング / 医学英語教育 / ミックス・メソード / Needs Analysis / 台湾の高校英語教科書 / 理数系学生 / Scaffolding (足場掛け) / Needs Analysis(ニーズ分析) / 医療系学生 / カリキュラム設計 / 学習者ニーズ調査 / 英語学習動機 / ブルームタキソノミー改訂版 / 改訂版ブルームのタキソノミー / 概念理解 / CALP / プログラム開発 / ブルーム改訂版タキソノミー / 学習者調査 / 足場掛け / バイリンガリズム / EAP / 認知レベルのタキソノミー / リーディング活動 / 英語教育(高校) / CLIL(内容言語統合学習) / CALP(学習言語能力) / 高校検定教科書 / CALP (学習言語能力) / 教科書分析 / 論理的思考力 / CLIL(内容言語統合学習) / CALP(学習言語能力) / 発問とタスク / 海外の英語教育 / PISA型リテラシー … More
Except Principal Investigator
英語教育 / コミュニケーション力 / CALP / バイリンガリズム / CEFR / 論理・表現 / 論理的思考力 / 学習指導要領 / 高校英語教科書 / ライティング指導研修 / 論理的思考力の醸成 / 授業実践 / 高大連携の指導 / 英語ライティング / 研修 / ライティング指導書 / 実践指導 / 高大連携 / 英語ライティング指導 / USA / Pharmaceutical English / UCSF / 日本薬学会 / 国際情報交換 / 教材開発 / 薬学 / 外国語 / 薬学英語 / 第二言語教育 / 第二言語習得 / 教員からの発問 / コミュニケーション / CLIL / CBI / アンダーソンのタキソノミー / アンダーソン版タキソノミー / CLIL / CBI / 英語教科書 / 思考力 / CALP / 帰国子女教育 / 実態調査 / グローバル社会 / コミュニケーションカ / スピーキング・ライティング活動 / イマージョン教育 / タスク中心学習(TBL) / 内容重視の教授法(CBI) / イマージョン / バイリンガル教育 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (89 results)
  • Co-Researchers

    (29 People)
  •  新課程高校英語教科書の分析と思考力を育てる活動の提案

    • Principal Investigator
      平井 清子
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kitasato University
  •  Building a system for teaching English writing in high school-university collaboration - Creating a Instructional text and conducting a workshop

    • Principal Investigator
      Yamashita Miho
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Development and Evaluation of a STEM English Curriculum from the Perspectives of English Faculty and Discipline FacultyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kawano Madoka
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Meiji University
  •  From the Perspective of CALP Development in Bilingualism Theory: EAP Education Development and Its EvaluationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kawano Madoka
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Meiji University
  •  English Education to Enhance PISA Reading LiteracyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kawano Madoka
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Material development for 'Practical Pharmaceutical English' meeting the six-year curricular needs

    • Principal Investigator
      KANEKO Toshio
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nihon University
  •  A Study on Language Education based on the Theories of Bilingualism: the effectiveness of CALP-oriented teaching methodologies

    • Principal Investigator
      HIRAI Seiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kitasato University
  •  Proposing a model of English education, in Japan, that is compatible with a globalized society-An analysis of overseas English education systems

    • Principal Investigator
      HIRAI Seiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kitasato University
  •  日本におけるバイリンガル教育の実態調査

    • Principal Investigator
      OKA Hideo
    • Project Period (FY)
      2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      The University of Tokyo

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 英語ライティングの指導: 基礎からエッセイライティングへのステップ2023

    • Author(s)
      編著者:山下美朋、著者:河野 円・長倉 若・峰松愛子・ 山岡憲史・山中 司
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384060584
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00764
  • [Book] 実用薬学英語2015

    • Author(s)
      板垣 正,金子 利雄,河野 円,河野 亨子,小林 文,齋藤 弘明,Eric M.Skier,須川 久美子,竹内 典子,田沢 恭子,堀内 正子,山田 惠 他21名
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      東京化学同人
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520656
  • [Book] 実用薬学英語2015

    • Author(s)
      竹内典子、金子利雄、堀内正子、河野 円、Skier Eric M. et al.
    • Publisher
      東京化学同人
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520656
  • [Book] 薬学英語2 (改訂版)2013

    • Author(s)
      金子利雄、竹内典子、河野円、堀内正子、Eric M. Skier, et al.
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      株式会社 成美堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520656
  • [Book] 第三章5節「バイリンガル・イマージョン教育」英語教育学大系第5巻第二言語習得―言語習得理論から脳科学まで2011

    • Author(s)
      平井清子、河野円
    • Publisher
      大修館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Book] 平成20年度―22年度文部科学省科学研究費補助金:基盤研究C 課題番号20520519研究成果報告書2011

    • Author(s)
      平井清子、岡 秀夫、鈴木広子、河野 円 (共著、他4名)
    • Total Pages
      147
    • Publisher
      日相印刷
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Book] 『第二言語習得-SLA研究と外国語教育-JACET英語教育学大系第5巻』2011

    • Author(s)
      平井清子、岡 秀夫、鈴木広子、河野 円(共著、他23名)
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      大修館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] 理系大学生の国際学会発表準備ワークショップ開発:専門科目教員と英語教員の協働から2024

    • Author(s)
      河野円・福地健太郎・エルウッドジェイムズ
    • Journal Title

      JACET2023 年度関東支部紀要

      Volume: 11 Pages: 67-84

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Journal Article] Japanese STEM Students in English Conference Presentations: A Collaborative Approach2024

    • Author(s)
      Kawano, M., Elwood,J., & Fukuchi, K.
    • Journal Title

      The IAFOR International Conference on Education Hawaii 2024 Official Conference Proceedings.

      Volume: 9 Pages: 277-287

    • DOI

      10.22492/issn.2189-1036.2024.24

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Journal Article] To Build a Poster: The Story of a STEM Poster Presentation Course2022

    • Author(s)
      Elwood, J., & Kawano, M.
    • Journal Title

      STEM English in Japan

      Volume: 1 Pages: 235-258

    • DOI

      10.1007/978-3-031-11116-7_11

    • ISBN
      9783031111150, 9783031111167
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Journal Article] Needs Assessment for a University STEM English Course: Perspectives from Students, Discipline Faculty, and English Faculty2022

    • Author(s)
      Kawano, M & Fukuchi, K
    • Journal Title

      JAAL in JACET 2021 Proceedings

      Volume: 4 Pages: 45-51

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Journal Article] Effects of Moving from In-Person to Online: STEM Majors and Poster Presentations2021

    • Author(s)
      Kawano, M, Elwood, J & Shibasaki, R
    • Journal Title

      The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention

      Volume: 0 Pages: 131-132

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Journal Article] 大学における5段落エッセイ(Five-Paragraph Essay)を用いたライティング指導ー議論構成に焦点をあててー2021

    • Author(s)
      河野円
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 3 Pages: 85-92

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00764
  • [Journal Article] 概念理解に基づいたEAP教育の設計と評価2021

    • Author(s)
      河野円・鈴木広子
    • Journal Title

      JACET-KANTO Journal

      Volume: 8 Pages: 98-114

    • NAID

      40022633326

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 日本のEAPプログラムにおける効果的なライティング指導2021

    • Author(s)
      河野円
    • Journal Title

      明治大学人文科学研究所紀要

      Volume: 88 Pages: 135-164

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 理系学部入学生のパラグラフ・ライティング調査ーレベル別差異の分析2019

    • Author(s)
      河野円
    • Journal Title

      Annual Report of the JACET-SIG on ESP

      Volume: 20 Pages: 28-32

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] Developing poster session skills for Japanese science students: A course of active learning2018

    • Author(s)
      Elwood, J & Kawano,M
    • Journal Title

      Annual Report of the JACET-SIG on ESP

      Volume: 19 Pages: 6-14

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 理系学生を対象としたEAP教材の開発―足場掛けの設計試案―2018

    • Author(s)
      河野 円、鈴木 広子
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 1 Pages: 172-175

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 大学入学時の学習者調査から示唆されるEAP教育へのアプローチ2018

    • Author(s)
      鈴木広子、平井清子、河野円
    • Journal Title

      全国英語教育学会第44回京都研究大会発表予稿集

      Volume: 無 Pages: 512-513

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 大学入学時の英語パラグラフ・ライティング力調査からの提案2018

    • Author(s)
      河野円、長倉若
    • Journal Title

      全国英語教育学会第44回京都研究大会発表予稿集

      Volume: 無 Pages: 170-171

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] A Teaching Approach to Develop Basic Academic Writing Ability and Logical Thinking Skills for Japanese University Students2018

    • Author(s)
      Kawano, M
    • Journal Title

      The Asian Conference on Language Learning 2018 Official Conference Proceedings

      Volume: 無 Pages: 389-402

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] Learner Perceptions of Active Learning: Some Issues of Poster Session Activities in ESP University Classes.2018

    • Author(s)
      Kawano, M.,Elwood, J.A., Koga, Y., & Shibasaki, R
    • Journal Title

      PLL3 Conference Collection

      Volume: 無 Pages: 43-45

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] Teaching how to think and write: Realities and suggestions on writing instruction in English education in Japan2017

    • Author(s)
      Kawano, M. & Nagakura, W
    • Journal Title

      The Asian Conference on Language Learning 2017 Official Conference Proceedings

      Volume: 7 Pages: 269-285

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 「発問」が思考力を育てる―海外の英語教科書から2017

    • Author(s)
      河野円、鈴木広子、平井清子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 5月号 Pages: 24-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] 「発問」が思考力を育てるー海外の英語教科書から2017

    • Author(s)
      大学英語教育学会(JACET)バイリンガリズム研究会(河野円、鈴木広子、平井清子)
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 5月号 Pages: 24-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] A comparison of English textbooks from the perspectives of L2 Reading: IB diploma programs and Japanese senior high schools2016

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Journal Title

      The Asian Conference on Language Learning 2016 Official Conference Proceedings

      Volume: ACLL2016 Pages: 277-288

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] PISA型「読解力」養成を目的とした活動の設計: 高校英語教科書の分析から2016

    • Author(s)
      鈴木広子、河野円、平井清子
    • Journal Title

      JACET関東支部紀要

      Volume: 4 Pages: 36-50

    • NAID

      40021217357

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] An Analysis of Junior High School Textbooks from the Perspectives of CALP2014

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Journal Title

      The 41st (2014) Summer Seminar Proceedings

      Volume: 13 Pages: 19-23

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] English Education at Schools of Pharmacy in Japan: Meeting Curricular Needs Through Authentic ESP Materials2013

    • Author(s)
      Madoka Kawano, Eric M. Skier, Fumiko Takeuchi, Masako Horiuchi, Toshio Kaneko
    • Journal Title

      The Asian EFL Journal

      Volume: 15 Pages: 355-364

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520656
  • [Journal Article] Research Trends of English Education in Japan and in the US2012

    • Author(s)
      Kawano
    • Journal Title

      星薬科大学一般教育論集

      Volume: 30 Pages: 1-11

    • NAID

      40019611663

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] Teaching Vocabulary in an ESP program for Pharmacy2011

    • Author(s)
      Kawano, Madoka
    • Journal Title

      ASIALEX2011 Proceedings

      Volume: 1 Pages: 231-238

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] 韓国の英語教育政策-現状と展望-(中)-公立の小学校と高校を訪問して2010

    • Author(s)
      河野円
    • Journal Title

      英語教育(大修館)

      Volume: 8月号 Pages: 66-68

    • NAID

      40017217142

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] エリート英語教育を目指す小学校と高校を訪問して2010

    • Author(s)
      河野円
    • Journal Title

      日本「アジア英語」学会ニューズレター 第30号

      Pages: 3-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] Critical Reading and Writing Activities for Japanese University Students2008

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Journal Title

      『星薬科大学一般教育論集』星薬科大学 26

      Pages: 1-8

    • NAID

      40016479121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] Language Development of Three Japanese Students in the International Baccalaureate Programs2008

    • Author(s)
      河野 円
    • Journal Title

      Bilingual Japan vol. 17 Number2

      Pages: 1-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Japanese STEM Students in English Conference Presentations: A Collaborative Approach2024

    • Author(s)
      Kawano, M., Elwood, J., & Fukuchi, K
    • Organizer
      The 9th IAFOR International Convention on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] 理系大学生の国際学会発表準備ワークショップ開発―専門科目教員と英語教員の協働から―2023

    • Author(s)
      河野円・福地健太郎・エルウッドジェイムズ
    • Organizer
      第16回JACET関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] Teaching Contents and Communication Skills in an ESP Course for University STEM Majors2023

    • Author(s)
      Kawano,M., Koga,Y., Anzai,Y & Suzuki, H.
    • Organizer
      JACET 50th Summer Seminar
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] Video Recordings and Linguistic Outcomes in a Poster Presentation Course2022

    • Author(s)
      Elwood, J., Kawano, M., & Cvitkovic,R.
    • Organizer
      JALT 2022 International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] 新課程英語ライティング教育を高大連携で考える2022

    • Author(s)
      河野円・隅幸子・峰松愛子
    • Organizer
      JACET教育問題研究会主催 言語教育エキスポ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00764
  • [Presentation] Laying the Foundation in a STEM Department: A Proposed Framework for English Presentations2022

    • Author(s)
      Kawano, M,, Elwood, J., & Fukuchi, K.
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET) 第61回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] Creating Authentic Materials for University ESP Classes in Japan2021

    • Author(s)
      Kawano, M
    • Organizer
      Association Internationale de Linguistique Appliquee (AILA) 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] Needs Assessment of Professors and Students as an Initial Phase of Designing a University STEM English Course2021

    • Author(s)
      Kawano, M, Elwood, J & Fukuchi, K
    • Organizer
      ASIA TEFL 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] Effects of Moving from In-Person to Online: STEM Majors and Poster Presentations2021

    • Author(s)
      河野円、エルウッドジェームス、柴崎礼士郎
    • Organizer
      大学英語教育学会60回記念国際大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] Needs Assessment for a University STEM English Course: Perspectives from Students, Discipline Faculty, and English Faculty2021

    • Author(s)
      Kawano, M & Fukuchi, K
    • Organizer
      JAAL in JACET
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00816
  • [Presentation] 日本の小学校から高校までの英語教育-バイリンガリズムの視点の応用2020

    • Author(s)
      平井清子・河野円 ・飯田深雪
    • Organizer
      第3回JAAL in JACET学術交流集会(JAAL in JACET 2020)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Teaching Reading, Writing, and Thinking Critically in English Classes in Japan2020

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      University of Hawaii at Manoa, Second Language Studies, Brown Bag Lecture
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Effects of an English Essay Writing Module on the Attitudes of University Students in Japan2020

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      The IAFOR International Conferene on Education - Hawaii
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Raising Critical Thinking in L2 Writing Pedagogy: Perspectives from the United States and Japan2020

    • Author(s)
      Madoka Kawano & Betsy Gilliland
    • Organizer
      Asia TEFL 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] The Effects of an English Essay Writing Module on the Attitudes of University Students in Japan2020

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      The IAFOR international Conference on Education Hawai'i 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] ICTを利用したEAP基礎から応用スキル導入のヒント集2020

    • Author(s)
      安西弥生・河野円
    • Organizer
      JACET第13回(2020年度)関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Tips to Teach L2 Writing and Logical Thinking Skills in EAP Courses2019

    • Author(s)
      Kawano, M
    • Organizer
      54th RELC International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 専門科目と英語科目の協働- その鍵は教材開発-2019

    • Author(s)
      河野円
    • Organizer
      東洋大学 FDセミナー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Effects of Instructive Scaffolding in a Science EAP Program: Analyses of Students’ Writings and Pre- and Post-Learner Surveys2019

    • Author(s)
      Madoka Kawano, Hiroko Suzuki
    • Organizer
      The 58th JACET International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 思考に焦点をあてたEAPプログラム開発―ニーズ分析パイロット調査に向けて2018

    • Author(s)
      河野円, 清水友子
    • Organizer
      言語教育エキスポ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 大学入学時の学習者調査から示唆されるEAP教育へのアプローチ2018

    • Author(s)
      鈴木広子、平井清子、河野円、
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] A Teaching Approach to Develop Basic Academic Writing Ability and Logical Thinking Skills for Japanese University Students2018

    • Author(s)
      Kawano, M. & Nagakura, W
    • Organizer
      ACLL2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] A Survey on How University First-year Students Understand and Perceive “Learning” English: Its Design and Results2018

    • Author(s)
      Suzuki, H. & Kawano, M
    • Organizer
      57th JACET International Conference, Sendai
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 大学入学時の英語パラグラフ・ライティング力調査からの提案2018

    • Author(s)
      河野円、長倉若
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 理系学生を対象としたEAP教材の開発―足場掛けの設計試案―2018

    • Author(s)
      鈴木広子、河野円、平井清子
    • Organizer
      JAAL in JACET
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] M. An Analysis of Logical Flow in Japanese University students’ Argumentative Writing2018

    • Author(s)
      Nagakura, W & Kawano, M
    • Organizer
      Symposium of Second Language Writig 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Active Learning through Poster Sessions: Ongoing Development of a Presentation Course2017

    • Author(s)
      Kawano, M.. Elwood, J. & Shibasaki, R.
    • Organizer
      JACET 2017 International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 高校英語から大学 EAP 教育への橋渡し教育のあり方- 思考を伴う『発問とタスク』にフォーカスして2017

    • Author(s)
      平井 清子, 河野 円, 鈴木 広子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)関東支部第 138 回(2017 年度)研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] English B の教材が日本の英語教育に何を示唆するか2017

    • Author(s)
      河野円
    • Organizer
      母語・継承語・バイリンガル教育研究会2017年度研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Policies and realities of English textbooks in Japan2017

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      52nd RELC International Conference
    • Place of Presentation
      RELC, Singapore
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] IBディプロマ・プログラムにおける第二言語教育からの示唆2017

    • Author(s)
      河野円
    • Organizer
      探求型英語教育研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 高校検定教科書の分析から考える日本の英語教育2017

    • Author(s)
      飯田深雪、山本孝次、富岡次男、河野円
    • Organizer
      言語教育エキスポ2017
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2017-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] 大学初年次におけるパラグラフ・ライティング指導の背景と指導試案2017

    • Author(s)
      河野円, 長倉若
    • Organizer
      全国英語教育学会第43回島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] A Comparison of English Textbooks from the Perspectives of L2 Reading: IB Diploma Programs and Japanese Senior High Schools2016

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      The Sixth Asian Conference on Language Learning 2016, The International Academic Forum
    • Place of Presentation
      神戸芸術センター
    • Year and Date
      2016-04-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] 高校英語検定教科書におけるPISA型リテラシー養成を目的とするリーディング・タスクの提案2016

    • Author(s)
      河野円、臼井芳子、奥平文子
    • Organizer
      第42回全国英語教育学会(JASELE) 埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] 国際バカロレア・ディプロマコースの英語教科書分析―リーディング活動の視点から―2015

    • Author(s)
      河野円
    • Organizer
      第41回全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] 科研費助成による「6年制薬学生のための『実用薬学英語』教材の研究開発」最終報告2015

    • Author(s)
      堀内正子、金子利雄、竹内典子、河野 円、Skier Eric M.
    • Organizer
      日本薬学会第135年会
    • Place of Presentation
      デザイン・クリエイティブセンター神戸(兵庫・神戸)
    • Year and Date
      2015-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520656
  • [Presentation] CALPを伸長する教育と検定教科書の役割について考える2015

    • Author(s)
      岡秀夫、河野円、有嶋宏一、鈴木広子、平井清子
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)第54回国際大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] Fostering Cognitive Development in English Language Education in Japan: Analyzing Junior High School English Textbooks2014

    • Author(s)
      Madoka Kawano and Seiko Hirai
    • Organizer
      AILA World Congress 2014
    • Place of Presentation
      Brisbane Convention and Exhibition Centre
    • Year and Date
      2014-08-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] An Analysis of Junior High School Textbooks from the Perspectives of CALP2014

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      The 41st (2014) JACET Summer Seminar
    • Place of Presentation
      Kusatsu Sky Land Hotel
    • Year and Date
      2014-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] CALPを育てる英語教育とは?—中学校英語教科書における発問と活動の分析2013

    • Author(s)
      平井清子、岡秀夫、河野円、蒲原順子
    • Organizer
      JACET国際大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府、京都市).
    • Year and Date
      2013-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] CALPを育む読解指導における発問とは?-ブルームのタキソノミー, PISA読解力調査, CALLAとCLILの指導法の枠組みから2012

    • Author(s)
      河野円、平井清子、蒲原順子
    • Organizer
      LET第52回全国大会
    • Place of Presentation
      甲南大学(兵庫県、神戸市)
    • Year and Date
      2012-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] Bilingualism and Bilingual Education2011

    • Author(s)
      Hirai,S., Kawano, M., Kanamaru, F., Suzuki, H.
    • Organizer
      JACET 50th International Convention
    • Place of Presentation
      Fukuoka: Seinan-gakuinn
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] 『CALPの指標』とその検証-韓国、香港、アメリカ、日本の高校の場合2010

    • Author(s)
      河野円、金丸芙美、平井清子、蒲原順子
    • Organizer
      第4回JACET関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京:東洋学園大学
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] CALPの指標とその検証-韓国、香港、アメリカ、日本の高校の場合2010

    • Author(s)
      河野円、金丸芙美、平井清子、蒲原順子
    • Organizer
      第4回JACET関東支部大会
    • Place of Presentation
      東京(東洋学園大学)
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Higher Education Options for Bilingual Students2010

    • Author(s)
      KAWANO, Madoka YONEDA, Bonni, YAMANE, Kathleen
    • Organizer
      36^<th> JALT Annual Conference
    • Place of Presentation
      名古屋(愛知県産業労働センター)
    • Year and Date
      2010-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] 小学校の教科書分析からCALPを可視化する2009

    • Author(s)
      河野円、臼井芳子
    • Organizer
      第49回外国語教育メディア学会全国研究大会
    • Place of Presentation
      流通科学大学(神戸)
    • Year and Date
      2009-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] A Bilingual Approach to Critical Reading2008

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      JALT (Japan Association for Language Teaching)
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2008-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] A Case Study of Japanese Students Enrolled in International Baccalaureate Programs

    • Author(s)
      Kawano, M adoka
    • Organizer
      The Asian Conference on Language Learning
    • Place of Presentation
      ラマダ大阪(大阪府、大阪市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] CALPを育てる英語教育とは?―中学校英語教科書における発問と活動の分析―

    • Author(s)
      平井清子、岡秀夫、河野円、蒲原順子
    • Organizer
      JACET国際大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府、京都市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] Resent Research Trends on English Education in Japan and in the US

    • Author(s)
      Madoka Kawano
    • Organizer
      The 18th International Conference of the International Association for Intercultural Communication Studies
    • Place of Presentation
      Yuan Ze University,
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] UCSF見学から薬系英語教員が学んだこと:教材開発の視点から

    • Author(s)
      堀内正子、金子利雄、竹内典子、河野 円、Skier Eric M.
    • Organizer
      日本薬学会第134年会
    • Place of Presentation
      熊本総合体育館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520656
  • [Presentation] 6年制薬科大学が抱える英語教育の現状と問題点―科研研究によるアンケート調査を基にして―

    • Author(s)
      堀内正子、金子利雄、竹内典子、Eric M. Skier、河野 円
    • Organizer
      日本薬学会大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520656
  • [Presentation] CALPを育む読解指導における発問とは?-ブルームのタキソノミー, PISA読解力調査, CALLAとCLILの指導法の枠組みから

    • Author(s)
      平井清子、河野円、蒲原順子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • 1.  HIRAI Seiko (60306652)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 2.  SUZUKI Hiroko (50191789)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 3.  OKA Hideo (90091389)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 4.  YOSHIKO Usui (40296794)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  IIDA Miyuki (90328998)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  KANAMARU Fumi (40366430)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  KANEKO Toshio (20185929)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 8.  TAKEUCHI Fumiko (20216857)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 9.  HORIUCHI Masako (70407576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 10.  SKIER E・M (90339101)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  Yamashita Miho (20779029)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  湯本 和子 (50230628)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  山中 司 (30524467)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  山岡 憲史 (90469114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  J・A Elwood (00400614)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  福地 健太郎 (30377022)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 17.  KOBAYASHI Aya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  NISHIMURA Tsukimaro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  YAMADA Megumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 20.  KAWANO Ryoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 21.  NARITA Sanae
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  ITAGAKI Tadashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 23.  SAITO Hiroaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  UCHIBORI Nahoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  SUGAWA Kumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  TAZAWA Kyoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 27.  Kambara Junko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  E・M Skier
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 29.  JAMES Elwood
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 10 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi