• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Isaji Tsunehisa  伊佐地 恒久

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 20586482
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 岐阜聖徳学園大学, 外国語学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2025: 岐阜聖徳学園大学, 外国語学部, 教授
2013 – 2015: 岐阜聖徳学園大学, 外国語学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
深い読み / クリティカル・リーディング / 批判的思考力 / 英文読解指導 / 読解ストラテジー / 英語リーディング / 深い英文読解力 / 英文読解ストラテジー / 英文理解度 / 批判的思考態度 … More / 英語熟達度 / 統合的指導 / ライティング / リーディング / 英語授業 / 読解ストラテジーの認識 / 読みの目的 / 英語リーディング指導 / 事実情報の理解度 / 読解発問 / 説明文読解 / リーディング指導 … More
Except Principal Investigator
語彙テスト / 動詞下位範疇化情報 / 誤用分析 / 動詞使用レベル判定 / 項目応答理論 / ラッシュモデル / テスト形式 / 頻度効果 / 流暢性 / 教材 / 授業モデル / 人間性 / コミュニケーション能力 / 英語授業 / 教科書分析 / 学びに向かう力、人間性の滋養 / タスク開発 / 検定教科書 / SDGs / パーソン・センタード・アプローチ / 学びに向かう力、人間性の涵養 / ポジティブ心理学 / 人間性心理学 / ヒューマニスティック教育 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (25 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  クリティカル・リーディング指導による批判的思考力の育成における明示的指導の効果Principal Investigator

    • Principal Investigator
      伊佐地 恒久
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Construction of Basic Data Associating English Production Fluency and Knowledge of Verb Subcategorization Frames

    • Principal Investigator
      村尾 玲美
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Development of a vocabulary test for measuring the use of verb subcategorization frames and understanding the factors that affect the acquisition of this knowledge

    • Principal Investigator
      村尾 玲美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Nuturing Communication Abilities and Students' Humanity in Elementary, Junior and Senior High School English Education in Japan

    • Principal Investigator
      柳田 綾
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University
  •  クリティカル・リーディングが英語学習者の深い読みに及ぼす効果Principal Investigator

    • Principal Investigator
      伊佐地 恒久
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Effects of reading questions on EFL learners' comprehension of expository texts in critical reading instructionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Isaji Tsunehisa
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University

All 2024 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 高校英語授業を知的にしたい2016

    • Author(s)
      三浦孝、伊佐地恒久他 計12名
    • Total Pages
      330
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Journal Article] リーディングとライ ティングの統合的指導による批判的思考力の育成2024

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      英語授業研究学会紀要

      Volume: 32 Pages: 43-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Journal Article] リーディングとライティングの統合的指導による批判的思考力の育成2024

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      英語授業研究学会紀要

      Volume: 32 Pages: 43-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Journal Article] 言語技術の指導による批判的思考力の育成2022

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      岐阜聖徳学園大学教育実践科学研究センター紀要

      Volume: 第21号 Pages: 47-54

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Journal Article] Humanistic Language Teaching の視点からの小学校外国語教科書分析2021

    • Author(s)
      永倉由里、三浦孝、柳田綾、種村綾子、伊佐地恒久、関静乃
    • Journal Title

      ヒューマニスティック英語教育研究会紀要第1号

      Volume: 1 Pages: 16-26

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Journal Article] EFL学習者の批判的思考力と英語熟達度の関係2021

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      英語授業研究学会紀要

      Volume: 第30号 Pages: 29-41

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Journal Article] Relationships Between the Critical Thinking and Reading Comprehension of EFL Learners2020

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      言語文化学会論集

      Volume: 54 Pages: 3-22

    • NAID

      40022394588

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Journal Article] EFL学習者の批判的思考力と深い英文理解の関係2020

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      言語文化学会

      Volume: 53 Pages: 153-164

    • NAID

      40022246690

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Journal Article] Relationships Between the Critical Thinking and Reading Comprehension of EFL Learners.2020

    • Author(s)
      Tsunehisa Isaji
    • Journal Title

      言語文化学会論集

      Volume: 第54号 Pages: 3-22

    • NAID

      40022394588

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Journal Article] 読解発問を利用したクリティカル・リーディングの授業2016

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      岐阜聖徳学園大学教育実践科学研究センター紀要

      Volume: 15 Pages: 99-107

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Journal Article] 読解発問のタイプによる日本人英語学習者の事実情報の理解度の違いー「評価発問」に焦点を当ててー2015

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      英語授業研究学会紀要

      Volume: 24 Pages: 3-18

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Journal Article] 私立大学教養科目を通じての批判的思考力の育成ー2年目の取り組みー2015

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      岐阜聖徳学園大学教育実践科学研究センター紀要

      Volume: 14 Pages: 135-140

    • NAID

      40020424421

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Journal Article] 深い読みと批判的思考力の養成を目指したクリティカル・リーディングの授業2015

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      JACET中部紀要

      Volume: 13 Pages: 55-68

    • NAID

      110010039542

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Journal Article] 読みの目的としてのクリティカル・リーディングが英語学習者の読解に及ぼす効果2014

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 43 Pages: 287-292

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Presentation] リーディングとライティングの統合的指導による 批判的思考力の育成2022

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      全国英語教育学会第47回北海道研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Presentation] Development of a Test Measuring the Knowledge of L2 Verb Subcategorization Frames.2022

    • Author(s)
      Remi Murao, Hiroshi Shirono, Shunsuke Tanemura, Tomomi Ishida, Tsunehisa Isaji, Lisa Yoshikawa, Junko Ishikawa, Akiko Honda, & Tadashi Noro
    • Organizer
      Language Testing Research Colloquium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20477
  • [Presentation] リーディングとライティングの統合的指導による 批判的思考力の育成2022

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      全国英語教育学会第47回北海道研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Presentation] 動詞使用パターン知識の誤答分析―産出テストの解答から―2020

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      英語授業研究学会関西支部第284回例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Presentation] EFL学習者の批判的思考力と英語リーディングの関係―読解力と読解ストラテジーの観点から―2019

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Presentation] 批判的思考力と深い英文理解との関係2018

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00853
  • [Presentation] 読解発問を活用したクリティカル・リーディングの授業2015

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Presentation] 読解発問が日本人英語学習者の説明文の深い理解に及ぼす効果ー「評価発問」に焦点を当ててー2015

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Presentation] 深い読みと批判的思考力の養成を目指したクリティカル・リーディングの授業2015

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      英語授業研究学会
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学
    • Year and Date
      2015-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Presentation] 読みの目的としてのクリティカル・リーディングが英語学習者の読解に及ぼす効果2013

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • [Presentation] 読解発問のタイプによる英文読解に及ぼす効果の違いー「評価発問」に焦点を当ててー

    • Author(s)
      伊佐地恒久
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Year and Date
      2014-08-09 – 2014-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370657
  • 1.  村尾 玲美 (80454122)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  石田 知美 (30747449)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  城野 博志 (40781539)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  種村 俊介 (70435428)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  吉川 りさ (90782615)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  柳田 綾 (30803712)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  永倉 由里 (00369539)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  加賀田 哲也 (40278578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  峯島 道夫 (10512981)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  タランディス・ジュニア ジェラルド (00600892)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  桑村 テレサ (30639646)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  中村 義実 (40308565)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  今井 理恵 (40766987)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  加藤 和美 (60631801)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  鈴木 章能 (70350733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi