• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

harada eriko  原田 恵理子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HARADA Eriko  原田 恵理子

Less
Researcher Number 20623961
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京情報大学, 総合情報学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 東京情報大学, 総合情報学部, 教授
2013 – 2020: 東京情報大学, 総合情報学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Educational psychology
Except Principal Investigator
Education
Keywords
Principal Investigator
ソーシャルスキル / 定着 / 高等学校 / コンサルテーション / 予防教育 / ソーシャルスキル・トレーニング / 組織体制(取組の体制) / SEL(社会性と情動の学習) / 導入 / SEL … More / カリキュラムマネジメント / コーディネーター / チームとしての学校 / スクールリーダー / 学校危機予防 / コミュニケーション / 対人関係能力 / 社会性 / ソーシャルスキル教育 / 教職課程 / 大学生 … More
Except Principal Investigator
教育委員会連携 / 教師教育 / 中央教育審議会答申 / 実践的指導力 / 教職課程 / 教育職員免許法改正 / 中央審議会答申 / コアカリキュラム / 教員育成協議会 / 教員養成制度 / 教員育成 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (65 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  SELの定着を導く導入及び実践プロセスの質的解明と実装の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      原田 恵理子
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Information Sciences
  •  A study on school leaders and teams in school crisis prevention EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Harada Eriko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Information Sciences
  •  Relationship formation between universities and boards of education involved in teacher training

    • Principal Investigator
      MORIYAMA kenichi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  Development of social skill education for undergraduates in teacher training coursesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HARADA Eriko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo University of Information Sciences

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育心理学2022

    • Author(s)
      原田恵理子(編著)
    • Total Pages
      216
    • Publisher
      大学教育出版
    • ISBN
      9784866922256
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Book] ソーシャル・エモーショナル・ラーニング(SEL)非認知能力を育てる教育フレームワーク2022

    • Author(s)
      渡辺弥生(監修)・原田恵理子
    • Total Pages
      246
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571101984
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Book] 高等学校における進路指導・キャリ教育の実践と現状2022

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762031243
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Book] 教員の資質の在り方と資質向上2018

    • Author(s)
      田邊昭雄・原田恵理子・森山賢一 大学教育出版
    • Total Pages
      155
    • Publisher
      大学教育出版
    • ISBN
      9784864295291
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Book] 教員の在り方と資質向上2018

    • Author(s)
      森山賢一,田邊昭雄,原田恵理子
    • Total Pages
      155
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04488
  • [Book] 情報モラル教育2018

    • Author(s)
      西野泰代・原田恵理子・若本純子
    • Total Pages
      111
    • Publisher
      金子書房
    • ISBN
      9784760826698
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Book] 基礎基本シリーズ 最新 特別活動論2016

    • Author(s)
      原田恵理子・高橋知己・森山賢一・加々美肇
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Book] ICT教育による新しい学校教育2015

    • Author(s)
      原田恵理子・森山賢一編
    • Total Pages
      135
    • Publisher
      北樹出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Book] 学校の情報教育(仮)2015

    • Author(s)
      原田恵理子・森山賢一
    • Total Pages
      154
    • Publisher
      北樹出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Book] 基礎基本シリーズ 最新 進路指導論2015

    • Author(s)
      神野健・原田恵理子・森山賢一
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      大学教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Book] 中学生・高校生のためのソーシャル・スキル・トレーニング2015

    • Author(s)
      渡辺弥生・原田恵理子編
    • Total Pages
      126
    • Publisher
      明治図書出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Book] 今の時代に必要な ソーシャルスキルトレーニング 中学校/高校編(仮)2015

    • Author(s)
      渡辺弥生・原田恵理子
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Journal Article] アセスメントの工夫を試みたソーシャルスキル・トレーニングの実践 ―三段階の心理教育的援助サービスの視点からー2023

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 25

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 高等学校の学校長と生徒指導担当教諭における学校危機予防の認識2023

    • Author(s)
      原田恵理子・本田真大・渡辺弥生
    • Journal Title

      学校心理学研究

      Volume: ‐

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] ソーシャル・エモーショナル・ラーニングによる高校生のソーシャルスキル とレジリエンスへの効果2021

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Journal Title

      教育実践学研究

      Volume: 24 Pages: 1-14

    • NAID

      130008040693

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 子どもたちの社会性と感情を育む学校危機予防教育2021

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      新・実学ジャーナル

      Volume: 167 Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 感情に焦点化したソーシャルスキルトレーニング2020

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      指導と評価7月号

      Volume: 66-7 Pages: 58-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 学校危機における予防教育の重要性2020

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      指導と評価 4月号

      Volume: 66-4 Pages: 58-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] SELの実際-感情のムードミーターを中心に-2020

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      指導と評価8月号

      Volume: 66-8 Pages: 60-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 思いやりを育むソーシャルスキルトレーニング2020

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      指導と評価 5月号

      Volume: 66-5 Pages: 56-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 逆境に負けない強い心「レジリエンス」を育てる2020

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      指導と評価 6月号

      Volume: 66-6 Pages: 60-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] SELによる道徳授業―感情に焦点化したソーシャルスキルトレーニング― 指導と評価2019

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 65 Pages: 27-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] “聴き上手”でコミュニケーション力アップ 心の健康ニュース2018

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      心の健康ニュース

      Volume: 453 Pages: 1-1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 教育実習及び現場体験活動に関する実態調査の結果報告教育実習及び現場体験活動に関する実態調査の結果報告2018

    • Author(s)
      原田 恵理子
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 第31号 Pages: 130-130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04488
  • [Journal Article] 教育科学アカデミーにおける参加報告2018

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      教職課程年報

      Volume: 5 Pages: 70-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 伝える力・読解力の向上2018

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      月刊教職研修

      Volume: 551 Pages: 28-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 高校生を対象とした道徳教育におけるソーシャルスキルトレーニング2018

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Journal Title

      教育実践学会

      Volume: 22 Pages: 23-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Journal Article] 教職課程の学生に求められるソーシャルスキル2016

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Journal Title

      教育実践学会

      Volume: 19

    • NAID

      130008032610

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Journal Article] 教職実践演習において学生は何を学んだのか-ロールプレイ、事例研究、フィールドワークを通して-2015

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      東京情報大学教職課程年報

      Volume: 1 Pages: 28-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Journal Article] 学年全体を対象としたソーシャルスキルトレーニングの効果の検討2014

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Journal Title

      東京情報大学研究論集

      Volume: 17 Pages: 1-11

    • NAID

      110009676526

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 学校特性に応じた高等学校のソーシャルスキルの検討2024

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02868
  • [Presentation] 新たなキャリア教育の理解と実践(2)キャリア形成と自己実現に向けた実践 進路指導・キャリア教育の実践(高等学校)2023

    • Author(s)
      原田恵理子・宇野弘子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02868
  • [Presentation] 入学後の学校適応感の向上を目指す心理教育 - 高校生に対するソーシャルスキル・トレーニングの実践2023

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本学校心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02868
  • [Presentation] 社会情緒的(非認知)能力の発達とソーシャル・エモーショナル・ ラーニング(SEL)の実践 ー学習支援及びメンタルヘルスへの貢献ー2022

    • Author(s)
      渡辺弥生・原田恵理子
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] ルーブリックの提示による聴くスキルの自己評価の検討2022

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 新たなキャリア教育の理解と実践(1)―どのような教育が求められるのかー2022

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] ソーシャルスキル・トレーニングがGritに及ぼす影響について2022

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 学校危機予防としてのソーシャル・エモーショナル・ラーニング2021

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会第63回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 大会実行委員会企画シンポジウム 学校不適応の予防と成長促進のための多様なアプローチ2021

    • Author(s)
      シンポジスト 角野知彦,横山一乃 ,森永勇芽,原田恵理子,小林朋子;指定討論者 石隈利紀,小泉令三;司会 窪田由紀
    • Organizer
      日本学校心理学会第23回福岡大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] メタモーメントを用いたソーシャル・エモーショナル・ラーニングの実践2020

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 学校危機予防における認識の実態(2)管理職と生徒指導担当との比較2019

    • Author(s)
      本田真大・原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本学校心理学会第21回千葉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 高等学校におけるソーシャルエモーショナルラーニングの教育効果2019

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 学校危機予防における認識の実態(1)高等学校の校長による認識2019

    • Author(s)
      原田恵理子・本田真大・渡辺弥生
    • Organizer
      日本学校心理学会第21回千葉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 高等学校におけるSELの実践(自主企画シンポジウム -援助ニーズが高い人へのソーシャルエモーショナルラーニング(SEL)SELの多面的応用とその効果検討 話題提供)2019

    • Author(s)
      原田恵理子
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] ソーシャルスキルトレーニングを定着させるコンサルテーション2018

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] Using modering video for social skills training2018

    • Author(s)
      Taku Matsuzaki,Eriko Harada
    • Organizer
      40th Annual Conference of the International School Psychology Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] Social skills Training for high school students-focusing on evaluation of training in schools2018

    • Author(s)
      Eriko Harada, Yayoi Watanabe
    • Organizer
      40th Annual Conference of the International School Psychology Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 児童生徒のインターネット上でのいじめやトラブルをどう理解し,どう介入するか(2)2018

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代・原田恵理子・山口豊一
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 教員育成協議会の全国的な設置状況の特色と課題-協議会への大学のかかわり方を中心に-2018

    • Author(s)
      牛渡淳,原田恵理子,太田拓紀,田子健,森田真樹
    • Organizer
      日本教師教育学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04488
  • [Presentation] TWS-008 チュートリアル ソーシャルスキルトレーニング2018

    • Author(s)
      渡辺弥生・原田恵理子
    • Organizer
      日本心理学会第82回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03075
  • [Presentation] 児童生徒のコミュニケーション・トラブルの予防に向けて(3)― SSTによるいじめの抑制に関する効果の検討 ―2016

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生・西野康代・若本純子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 現代の高校生の思いやりは向上しているか2016

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2016-04-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] Social skills training including education on information technology ethics2016

    • Author(s)
      Eriko Harada,Yayoi Watanabe
    • Organizer
      The 31st International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Yokohama
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 学生ボランティアの介入による中学生を対象としたSSTの効果2016

    • Author(s)
      原田恵理子・野村恵
    • Organizer
      教育実践学会
    • Place of Presentation
      教育実践学会
    • Year and Date
      2016-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] Fundamental Research on Cyberbullying (1): Who Gets Involved in Being a Cyberbully?2016

    • Author(s)
      Eriko Harada,Yasuyo Nishino
    • Organizer
      The 31st International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Yokohama
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 授業者の違いによるSSTの効果の研究2015

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺 弥生
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2015-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 指導者となる学生に求められるソーシャルスキルとその養成のあり方とは?2014

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生・藤枝静暁・本田真大・江村理奈・相川 充
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Year and Date
      2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 教師志望学生へのSST実践の試み2014

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Year and Date
      2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 高校における総合的な学習の時間・特別活動をつなぐ包括的SST2014

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] ソーシャルスキルトレーニングを実践するための環境つくりとは(自主シンポジウム)

    • Author(s)
      原田恵理子・星雄一郎・渡辺弥生・佐野和規・齊藤敦子・江村理奈
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 生徒のLINE利用の課題と解決:心理教育の実践から

    • Author(s)
      武田明典・村瀬公胤・原田恵理子・冨田幸子・竹内和雄・青山郁子・河村茂雄・嶋﨑政男
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Year and Date
      2015-08-26 – 2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 授業者の違いによるSSTの効果の検討

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] ネットいじめの予防を目的としたソーシャルスキルトレーニング

    • Author(s)
      原田恵理子・矢代幸子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] 大学生のキャリア教育としての社会的能力育成

    • Author(s)
      小泉令三・原田恵理子・山田洋平・江村理奈・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Year and Date
      2015-08-26 – 2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • [Presentation] SSTに参加した教職課程の学生は何を学ぶのか

    • Author(s)
      原田恵理子・渡辺弥生
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Year and Date
      2015-08-26 – 2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380890
  • 1.  WATANABE Yayoi (00210956)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 31 results
  • 2.  町田 健一 (00245664)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MORIYAMA kenichi (90337288)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  工藤 亘 (10365877)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  原 清治 (20278469)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  牛渡 淳 (30151856)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  太田 拓紀 (30555298)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  滝沢 和彦 (60197233)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  森田 真樹 (60340486)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  田子 健 (70167493)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  本田 真大 (40579140)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi