• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KAWAI Toru  河井 亨

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 20706626
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 立命館大学, スポーツ健康科学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2025: 立命館大学, スポーツ健康科学部, 准教授
2013 – 2017: 立命館大学, 教育開発推進機構, 嘱託講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09050:Tertiary education-related / Education
Except Principal Investigator
Basic Section 09050:Tertiary education-related / Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
経験学習 / 大学生の学びと成長 / キャリア形成 / セルフ・オーサーシップ / 社会的アイデンティティ / アイデンティティ形成 / 成長理論 / 大学教育 / 人生目的 / リフレクション … More / 大学生の成長理論 / ワークショップ / 成長ラダー / undergraduate research / 自己調整学習 / 認識論 / 認知 / エージェンシー / ダイバーシティ、インクルージョン、イクイティ / リーダーシップ / 批判的実在論 / 人生の見通しの形成 / 働きかけ / 省察深化 / 学習 / 大学生の学習 / 省察 / 体験の言語化 / 学びと成長 / 学習に関する時間的展望 / 学習とキャリア形成の関係構造 / 大学生学習論 / 大学教育学 … More
Except Principal Investigator
女性 / リーダーシップ / トランジション / ディプロマポリシー / 地域貢献 / 地域連携 / コロナ禍 / 教育プログラム開発 / プログラム開発 / 効果検証 / ネットワーク / 社会変革 / ナラティブ / 内的基準形成 / 大学教育プログラム開発 / 教員研修 / 教育開発支援 / 教育観 / 授業観 / 学習成果 / カリキュラム / 高大接続 / キャリア形成 / キャリア教育 / ロールモデル / 地域公共人材 / ポートランド州立大学 / EQF / 地域連携教育 / 地域公共政策士 / 職能教育プログラム / ソーシャル・イノベーション / 公共人材 / トランジッション教育 / トランスディシプリナリティ / 高等教育 / 公共政策学 / 人間性 / 学習者 / サービスラーニング / 生活世界 / 地球市民 / 教養文化史 / 社会的公正 / 21世紀社会と知性 / セルフ・オーサーシップ / 地域社会における知性 / 実践知・臨床知・総合知 / 教養知と専門知 / 科学者コミュニティ / 認知と感情の再構成 / 経験学習 / 双方向性講義 / 地域を基盤とした学習 / 大学生の知識 / 教養の哲学 / 大学教育 / ジェンダー / アイデンティティ / 市民的公共性 / 現代社会 / 教養知 / 教養教育 / 教育手法 / 社会連携 / 地域政策 / まちづくり / コレクティブインパクト / 地方創生 / 学び / 主体的 / 言語化 / 省察 / 能動的学修 / ジャーナル / 体験学習 / バーチャル / リアル / ピアサポート / COVID-19 / キャリア / ルーブリック / ボランティア学 / 越境的支援 / ボランティアセンター / 物語 / 変容的関係 / 越境知 / パートナーシップ / 市民性 / 学びのコミュニティ / Problem-Based Learning / アクティブ・ラーニング / 大学地域連携 / リフレクション / SOFARモデル / 体験の言語化 / サービス・ラーニング Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (98 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  大学生の成長リフレクションを通じた成長ダイナミクスについての理論的・実践的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      河井 亨
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Fostering Women's Leadership: Empowering College Students through Community Organizing and Narrative

    • Principal Investigator
      和栗 百恵
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Fukuoka Women's University
  •  社会変革を志向する女性リーダーシップ教育研究:大学生向けのプログラム開発

    • Principal Investigator
      泉谷 道子
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Soka University
  •  Reconstruction of educational and professional program development for local public human resources that solves social issues in the undergraduate curriculum of universities

    • Principal Investigator
      新川 達郎
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  「ロールモデルから学ぶキャリア形成ワークショップ」のプロトタイプの開発研究

    • Principal Investigator
      溝口 侑
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Toin University of Yokohama
  •  ディプロマポリシーと授業実践をつなぐ学習者中心の授業観の解明と研修方法の開発

    • Principal Investigator
      山田 嘉徳
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Theoretical and Empirical Research on Student Developmental Reflection through Experiential Learning: A Synthesis of Student Development Theory in CollegePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      河井 亨
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Study on construction of regional cooperation science and development of its educational program

    • Principal Investigator
      KATO Motoki
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  教養知とその形成―その比較分析と教養教育の類型化の実践的検証

    • Principal Investigator
      兵藤 友博
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Development of Curriculum and Pedagogy for Community Engagement Based on Relational Models of Citizenship Cultivation

    • Principal Investigator
      Yamaguchi Hironori
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Theoretical and Empirical Research on Experiential Learning and Life Perspective in Higher EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWAI TORU
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Theoretical and Empirical Research on Student Learning and Career Development in Higher EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWAI TORU
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  A study on undergraduate students career development in connection with learning dynamicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWAI Toru
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 現代社会を拓く教養知の探求2024

    • Author(s)
      教養教育研究会(兵藤友博、野家啓一、河井亨、柳原恵、小関素明、福間良明、家中茂、山口歩、秋吉恵、中村正)
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      晃洋書房
    • ISBN
      9784771038158
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Book] 現代社会を拓く教養知の探求2024

    • Author(s)
      教養教育研究会編野家啓一, 河井亨, 柳原恵, 小関素明, 福間良明, 家中茂, 山口歩, 秋吉恵, 中村正, 兵藤友博
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      晃洋書房
    • ISBN
      9784771038158
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Book] 学生の心に火を灯す2022

    • Author(s)
      早稲田大学平山郁夫記念ボランティアセンター編山口博之・吉川 舞・西村宏貴・新井宏基・岩瀬詩由・菅 新汰・西尾雄志・岩井雪乃・秋吉 恵・加藤基樹・二文字屋 脩・兵藤智佳・和栗百恵・河井 亨・外川 隆著
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      成文堂
    • ISBN
      9784792361242
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Book] 身の回りの社会から考える わたしと公共ワークブック2021

    • Author(s)
      村上紗央里・新川達郎・木村充・河井亨
    • Total Pages
      14
    • Publisher
      「わたしと公共」教育・研究プロジェクト
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Book] 身の回りの社会から考える わたしと公共ワークブック2021

    • Author(s)
      村上紗央里・新川達郎・木村充・河井亨
    • Total Pages
      14
    • Publisher
      「わたしと公共」教育・研究プロジェクト
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02977
  • [Book] 訳者解説:学校から仕事・社会へのトランジションにおける若者のアイデンティティ形成ー理論・実証研究・実践的な議論を繋ぐことの意義2020

    • Author(s)
      河井亨
    • Total Pages
      280
    • Publisher
      東信堂
    • ISBN
      9784798916422
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Book] 若者のアイデンティティ形成-学校から仕事へのトランジションを切り抜ける2020

    • Author(s)
      ジェームズ・E・コテ、チャールズ・G・レヴィン、河井 亨、溝上 慎一
    • Total Pages
      280
    • Publisher
      東信堂
    • ISBN
      9784798916422
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Book] 体験の言語化実践ガイドブック2018

    • Author(s)
      早稲田大学平山郁夫記念ボランティアセンター編、岩井雪乃、兵藤智佳、渡邊翔、秋吉恵、石野由香里、加藤基樹、河井亨、島崎裕子、鈴木護、平山雄大、本間知佐子、山岸直司、和栗百恵、
    • Total Pages
      84
    • Publisher
      成文堂
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Book] インフォーマル学習 (教育工学選書2)2016

    • Author(s)
      山内祐平・山田政寛・美馬のゆり・佐藤朝美・荒木淳子・河井亨・森玲奈
    • Total Pages
      183
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Book] 体験の言語化2016

    • Author(s)
      鎌田薫・古谷修一・橋本周司・河井亨・溝上慎一・和栗百恵・兵藤智佳・岩井雪乃・秋吉恵・加藤基樹・石野由香里・島﨑裕子・早田宰・朝日透・大野髙裕・黒田一雄・久塚純一・村上公一・本間知佐子・鈴木護
    • Total Pages
      290
    • Publisher
      成文堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Book] どんな高校生が大学、社会で成長するのか―「学校と社会をつなぐ調査」からわかった伸びる高校生のタイプ2015

    • Author(s)
      溝上慎一・畑野快・伊佐夏実・知念 渉・柏木智子・椋本洋・河井亨・浦崎太郎
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      学事出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Book] 『活躍する組織人の探究:大学から企業へのトランジション』2014

    • Author(s)
      中原淳・溝上慎一・河井亨・木村充・舘野泰一・保田江美
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Book] 大学生の学習ダイナミクス―授業内外のラーニング・ブリッジング2014

    • Author(s)
      河井亨
    • Total Pages
      294
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] Applying Critical Realism to Research on Teaching and Learning in Higher Education: Focusing on Theorising Student Learning2024

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 48 Pages: 1-22

    • DOI

      10.34382/0002000609

    • ISSN
      1345-1901
    • URL

      https://ritsumei.repo.nii.ac.jp/records/2000609

    • Year and Date
      2024-03-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671, KAKENHI-PROJECT-22K02900
  • [Journal Article] Students Development on Social Identities in College Student Development Theory : A focus on developments since the Model of Multiple Dimensions of Identity2024

    • Author(s)
      河井 亨 村上紗央里
    • Journal Title

      名古屋高等教育研究

      Volume: 24 Pages: 317-338

    • DOI

      10.18999/njhe.24.317

    • ISSN
      1348-2459
    • URL

      https://nagoya.repo.nii.ac.jp/records/2009759

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13608, KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] プロジェクト型授業参加による社会的責任リーダーシップの涵養2024

    • Author(s)
      泉谷 道子, 小山 理子, 和栗 百恵, 河井 亨
    • Journal Title

      日本リーダーシップ学会論文集

      Volume: 7 Pages: 9-15

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02557
  • [Journal Article] 大学の強みを活かした大学間連携による魅力ある教育プログラムづくりに関する政策研究事業2024

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      大学関連携による教育プログラムづくりに関する政策研究事業報告書

      Volume: 令和5年度 Pages: 10-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02243
  • [Journal Article] Towards the Consolidation of Student Development Theory: Development, Issues and Critiques2023

    • Author(s)
      Kawai, T
    • Journal Title

      Theory and Method in Higher Education Research

      Volume: 9 Pages: 1-21

    • DOI

      10.1108/s2056-375220230000009001

    • ISBN
      9781837975211
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] 『女性』リーダーシップ教育開発-社会変革志向のリーダーシップ開発に向けて2023

    • Author(s)
      和栗百恵, 河井亨, 泉谷道子, 小山理子, 岡村利恵
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 45(2) Pages: 109-114

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] 「女性」リーダーシップ教育開発 ─ 社会変革志向のリーダーシップ開発に向けて ─2023

    • Author(s)
      和栗百恵, 河井亨, 泉谷道子, 小山理子, 岡村利恵
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 45(2) Pages: 109-114

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02557
  • [Journal Article] A Longitudinal Study of the Relationship between Role Models and Career Development among High School Students2022

    • Author(s)
      溝口 侑、酒井 淳平、河井 亨
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 46 Issue: Suppl. Pages: 133-136

    • DOI

      10.15077/jjet.S46073

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2022-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02725
  • [Journal Article] 大学生におけるセルフ・オーサーシップの成長理論 : 成長理論の なかの位置づけおよび成長経路と影響要因の析出2022

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 44 Pages: 1-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Journal Article] 経験学習型教育における「書くこと」を通じた学生の学び― 立命館大学サービス・ラーニング科目におけるリフレクティヴ・ライティング ― 執筆形態2022

    • Author(s)
      木村充・河井亨・山口洋典・秋吉恵・宮下聖史
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 22 Pages: 85-98

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] 大学生におけるセルフ・オーサーシップの成長理論 : 成長理論のなかの位置づけおよび成長経路と影響要因の析出2022

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 44 Pages: 1-35

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02742
  • [Journal Article] An Analysis of the Differences in the Learning Process of Both Curricular and Extra-Curricular Activities and Learning Outcomes Depending on Future Perspective2022

    • Author(s)
      小山理子, 河井亨
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 46 Issue: Suppl. Pages: 161-164

    • DOI

      10.15077/jjet.S46083

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2022-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] 立命館社会起業家支援プラットフォーム RIMIX・総長ピッチチャレンジにおける成長指標とプログラム改善についての取り組み2022

    • Author(s)
      上田隼也・冨田沙樹・川村哲也・河井亨
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 22 Pages: 131-143

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] The Theoretical Evolution of Student Epistemic Development in College2022

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 45 Pages: 127-160

    • DOI

      10.34382/00017747

    • ISSN
      1345-1901
    • URL

      https://ritsumei.repo.nii.ac.jp/records/17785

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671, KAKENHI-PROJECT-22K02900
  • [Journal Article] 課外活動を通じた成長を捉える成長ラダーの開発― 2018 年度立命館大学成長調査プロジェクトを通じて ―2022

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 22 Pages: 145-163

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] Theoretical Examination of Student Self-Authorship Development in College : Identifying the Strengths, Pathways and Influences of Student Self-Authorship2022

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 44 Pages: 1-36

    • DOI

      10.34382/00016131

    • ISSN
      1345-1901
    • URL

      https://ritsumei.repo.nii.ac.jp/records/16164

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] 大学生の知識との関係における成長についての理論展開」『』2022

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会シス テム研究

      Volume: 45 Pages: 127-160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Journal Article] 経験学習型教育における「書くこと」を通じた学生の学び― 立命館大学サービス・ラーニング科目におけるリフレクティヴ・ライティング ―2022

    • Author(s)
      木村充・河井亨・山口洋典・秋吉恵・宮下聖史
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 22 Pages: 85-98

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02742
  • [Journal Article] ゆっくり丁寧に考えること:対話型論証が実現する地に足のつい た学びー書評:松下佳代『対話型論証による学びのデザイン』勁草書房2021

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      図書新聞

      Volume: 3506

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Journal Article] A Theoretical Framework on Reflection in Service Learning: Deepening Reflection Through Identity Development2021

    • Author(s)
      Kawai Toru
    • Journal Title

      Frontiers in Education

      Volume: 5 Pages: 275-275

    • DOI

      10.3389/feduc.2020.604997

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Journal Article] 経験学習型教育における「書くこと」を通じた学生の学び-立命館大学サービス・ラーニング科目におけるリフレクティヴ・ライティング-2021

    • Author(s)
      木村充・河井亨・山口洋典・秋吉恵・宮下聖史
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 22号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02977
  • [Journal Article] Theoretical Examination of Student Leadership Development : Identifying the Strength and Crossroads Student Leadership2021

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 43 Pages: 59-92

    • DOI

      10.34382/00015278

    • NAID

      120007165133

    • ISSN
      1345-1901
    • URL

      https://ritsumei.repo.nii.ac.jp/records/15307

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02742, KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Journal Article] 大学生の成長理論の動向 ―Student Development in College 第 3 版を手がかりとして―2020

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 40 Pages: 1-20

    • NAID

      120006825721

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Journal Article] ピア・サポートのためのコミュニケーションを深く掘り下げて学ぶ2020

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 61-2 Pages: 1094-1101

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Journal Article] 経験学習型教育実践で学生にどのように働きかけるかー学生への働きかけをめぐる実践知についての省察ー2020

    • Author(s)
      河井亨・岩井雪乃・和栗百恵・大山牧子
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 41/ 2 Pages: 53-56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Journal Article] 課外自主活動における学生の成長ーワークショップによる成長調査を通じて2019

    • Author(s)
      今川新悟・河井亨・真田樹義
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 19 Pages: 111-121

    • NAID

      120006627554

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Journal Article] アクティブラーニングおよび主体的・対話的で深い学びと学生の成長のあいだにはどのような関係があるのか2019

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 38 Pages: 1-27

    • NAID

      120006619163

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Journal Article] 大学生の成長理論を通してみる 長期インターンシップ経験学生の成長とその要因2018

    • Author(s)
      高澤陽二郎・河井亨
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 24 Pages: 23-33

    • NAID

      120006624105

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Journal Article] 大学生の学習とアイデンティティはどのような関係にあるのか ―学習とアイデンティティ形成の 3 対モデルの縫合―2018

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 24 Pages: 67-77

    • NAID

      120006624109

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Journal Article] 経験学習におけるリフレクション再考:「行為についてのリフレクション」と「行為の中のリフレクション」の関係性についての考察2018

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      ボランティア学研究

      Volume: 18 Pages: 61-72

    • NAID

      130007868726

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] 複数クラス開講科目の授業リフレクション -早稲田大学「体験の言語化」を事例として-2017

    • Author(s)
      河井亨・岩井雪乃・兵藤智佳・和栗百恵・秋吉恵・加藤基樹・石野由香里・島崎裕子
    • Journal Title

      名古屋高等教育研究

      Volume: 17 Pages: 245-265

    • NAID

      120005981336

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] How do future life perspective and present action work in Japanese youth development?2017

    • Author(s)
      Kawai Toru、Moran Seana
    • Journal Title

      Journal of Moral Education

      Volume: 46 Issue: 3 Pages: 323-336

    • DOI

      10.1080/03057240.2017.1350150

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] リフレクションのプロセス・モデルの検討 :Schonの省察的実践論とEngestromの探究的学習モデルの縫合2017

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 23 Pages: 59-68

    • NAID

      120006457096

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] 大学生のリフレクション・プロセスの探究 -サービス・ラーニング科目を事例に-2016

    • Author(s)
      秋吉恵・河井亨
    • Journal Title

      名古屋高等教育研究

      Volume: 16 Pages: 87-109

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] 教授学習パラダイムの転換と社会動態の関連の解明:A. ギデンズの構造化理論および再帰性概念に基づいて2016

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 38(1) Pages: 98-107

    • NAID

      40020901129

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] サービス・ラーニングにおけるチームワークが学生の学習成果に及ぼす影響.2015

    • Author(s)
      木村充・河井亨
    • Journal Title

      ボランティア学研究

      Volume: 15 Pages: 87-97

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] 高等学校におけるキャリア教育授業の実践による生徒の変容― 「将来の見通し」に注目して ―.2015

    • Author(s)
      酒井淳平・河井亨
    • Journal Title

      立命館大学高等教育研究

      Volume: 15 Pages: 145-160

    • NAID

      120005666257

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] 域参加を促す系統的な履修プログラムの体系化の方途.2015

    • Author(s)
      山口洋典・河井亨・桑名恵・川中大輔
    • Journal Title

      立命館大学高等教育研究

      Volume: 15 Pages: 129-144

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] 正課外教育における学生の学びと成長2015

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      大学時報

      Volume: 364 Pages: 34-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] アクティブラーニング型授業における構図の解剖と縫合2015

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 21 Pages: 53-64

    • NAID

      110010021318

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Journal Article] A Study on the Role of Reflection and Bridge Learning in Service-Learning : Through the Survey of the "Community Service Learning" Course at Ritsumeikan University.2014

    • Author(s)
      Kawai, T., & Kimura, M
    • Journal Title

      Educational Technology Research,

      Volume: 37(1・2) Pages: 15-23

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] 大学生の成長理論の検討 : Student Development in Collegeを中心に.2014

    • Author(s)
      河井亨
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 20 Pages: 49-61

    • NAID

      110009913113

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] 大学生の学習に関する時間的展望 : 学生の学習とキャリア形成の関係構造.2014

    • Author(s)
      河井亨・溝上慎一
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 36(1) Pages: 133-142

    • NAID

      40020133975

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] Analysis of Bridge Learning: Focus on the Relationship between Bridge Learning, Approaches to Learning, and the Connection of Present and Future Life2013

    • Author(s)
      Kawai, T., & Mizokami, S.
    • Journal Title

      Educational technology research

      Volume: 36(1・2) Pages: 23-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Journal Article] The Examination of Institutional Research through the Lens of Action Research: Focusing on the IR Project at the Institute for Teaching and Learning at Ritsumeikan University.2013

    • Author(s)
      Kawai, T., Torii, T., Kawanabe, T., & Ishimoto, Y.
    • Journal Title

      Advanced Applied Informatics (IIAIAAI), 2013 IIAI International Conference on. IEEE

      Volume: 2013 Pages: 403-404

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Presentation] 「女性」リーダーシップ教育開発 社会変革志向のリーダーシップ開発に向けて2023

    • Author(s)
      和栗百恵, 河井亨, 泉谷道子, 小山理子, 岡村利恵
    • Organizer
      大学教育学会第45回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02557
  • [Presentation] Integrating the reflection framework on the partnership between university and community with the competency model of the community engagement professional2023

    • Author(s)
      Kawai, T., Murakami, S., Iisako, Y., & Nishishiba, M.
    • Organizer
      the XI National and V International Congress of University Service-Learning, January 25th at Casa Convalesc 232;nc
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02977
  • [Presentation] Transnational Approaches to Women and Leadership Identity Development: A Japanese-U.S. Partnership2023

    • Author(s)
      Julie OWEN, Aoi YAMANAKA, Momoe WAGURI, Michiko IZUMITANI, Toru KAWAI
    • Organizer
      2023 International Leadership Association Annual Global Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02557
  • [Presentation] 「女性」リーダーシップ教育開発 社会変革志向のリーダーシップ開発に向けて2023

    • Author(s)
      和栗百恵, 河井亨, 泉谷道子, 小山理子, 岡村利恵
    • Organizer
      大学教育学会第45回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] Integrating the reflection framework on the partnership between university and community with the competency model of the community engagement professional2023

    • Author(s)
      Murakami, S., Kawai, T., Niikawa, T., Iisako, Y., & Nishsihiba, M.
    • Organizer
      EAIR 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] Integrating the Reflection Framework of the Partnership between University and Community with the Competency Model of the Community Engagement Professional2023

    • Author(s)
      Kawai T., Murakami S., Iisako Y., Nishishiba M.
    • Organizer
      XI National and V International Congress on University Service-Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02243
  • [Presentation] Transnational Approaches to Women and Leadership Identity Development: A Japanese-U.S. Partnership2023

    • Author(s)
      Owen, J., Waguri, M., Izumitani, M., Kawai, T., & Yamanaka A.
    • Organizer
      International Leadership Association 25th Annual Global Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] Integrating the Reflection Framework of the Partnership between University and Community with the Competency Model of the Community Engagement Professional2023

    • Author(s)
      Kawai T., Murakami S., Iisako Y., Nishishiba M.
    • Organizer
      XI National and V International Congress on University Service-Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] Retheorising student learning in higher education: accounting for the interaction between agency and identity2023

    • Author(s)
      Kawai T
    • Organizer
      EAIR 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] Integrating the reflection framework on the partnership between university and community with the competency model of the community engagement professional,2023

    • Author(s)
      Murakami, S., Kawai, T., Niikawa, T., Iisako, Y., Nishsihiba, M.,
    • Organizer
      EAIR 2023, Lintz, Austria,
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02243
  • [Presentation] 学外での他者との交流とロールモデルの獲得の関連の検討2022

    • Author(s)
      溝口 侑、酒井 淳平、河井 亨
    • Organizer
      日本青年心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02725
  • [Presentation] キャリア意識、正課と正課・課外にまたがる学びと成長プロセスが 学習成果に与える影響の検討2022

    • Author(s)
      小山理子・河井亨・溝口侑
    • Organizer
      日本キャリデザイン学会第18回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] 21世紀社会に求められる「知性」とは2021

    • Author(s)
      兵藤友博/ファシリテーター:秋吉恵・河井亨
    • Organizer
      教養知について語り合うサロン第1回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Presentation] 「体験の言語化」実践におけるオンラインの課題と可能性2021

    • Author(s)
      兵藤智佳・岩井雪乃・平山雄大・二文字屋脩・和栗百恵・佐野香織・河井 亨
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Presentation] 『学び宣言プロジェクト』の授業実践研究 ―大学での学びとキャリア形成の接続に向けて―2021

    • Author(s)
      空田真之・植竹康之・溝口侑・河井亨
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Presentation] ロールモデルとキャリア発達・アイデンティティ形成の関係についての縦断的検討2021

    • Author(s)
      溝口侑・酒井淳平・河井亨
    • Organizer
      日本教育工学会 2021年度春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Presentation] 体育会学生の学業と競技における自己調整学習の関連 会議名2021

    • Author(s)
      蔭山竜介,加苅将太郎,隈元文香,溝口侑,河井亨
    • Organizer
      日本教育工学会 2021年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] キャリアと探究をコアとしたカリキュラムを通した学びの短期的・長期的効果の検討 会議名2021

    • Author(s)
      溝口侑, 酒井淳平, 河井亨
    • Organizer
      日本心理学会第85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] How and why RIMIX is able to create innovative teaching and learning2021

    • Author(s)
      Toru Kawai
    • Organizer
      Higher Education for Sustainability: Innovating University Teaching and Learning in Asia
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] How Service-Learners Deepen Their Relationships and Design Their Lives: Introducing the Metaphor of Earth, Wind, and Waves in Disaster Revitalization Program2021

    • Author(s)
      Yamaguchi, H., Akiyoshi, M., Kawai, T., & Miyashita, S.
    • Organizer
      IARSLCE
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02671
  • [Presentation] 「体験の言語化」実践におけるオンラインの課題と可能性2021

    • Author(s)
      兵藤智佳・岩井雪乃・平山雄大・二文字屋脩・和栗百恵・佐野香織・河井亨
    • Organizer
      第27回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02742
  • [Presentation] How Service-Learners Deepen Their Relationships and Design Their Lives: Introducing the Metaphor of Earth, Wind, and Waves in Disaster Revitalization Programs2021

    • Author(s)
      Hironori Yamaguchi, Megumi Akiyoshi, Toru Kawai, Seishi Miyashita
    • Organizer
      IARSLCE 2021 Virtual Gathering
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02742
  • [Presentation] 青年期の発達と教養教育 ― 『若者のアイデンティティ形成 学校から仕事へのトランジションを切り抜ける』(東信堂)によせて2020

    • Author(s)
      河井亨
    • Organizer
      立命館大学教養教育研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02979
  • [Presentation] 「体験の言語化」と「専門知」2020

    • Author(s)
      兵藤智佳, 二文字屋脩, 林田由那, 和栗百恵, 佐藤しおん, 山内あかり, 河井亨
    • Organizer
      第26回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Presentation] 「体験の言語化」の多分野への展開とその可能性2019

    • Author(s)
      兵藤智佳・佐野香織・菅新汰・和栗百恵・河井亨
    • Organizer
      第25回大学教育研究フォーラム発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Presentation] 経験学習型教育実践で学生にどのように働きかけるか2019

    • Author(s)
      河井亨・岩井雪乃・和栗百恵・大山牧子
    • Organizer
      大学教育学会題41回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13198
  • [Presentation] Helping learners verbalize their experiences by improving daily writing habits through a reflective and active service-learning curriculum2019

    • Author(s)
      Megumi AKIYOSHI, Hironori YAMAGUCHI, Toru KAWAI, Mitsuru KIMURA, Seishi MIYASHITA
    • Organizer
      2019 IARSLCE Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02742
  • [Presentation] Cultivate writing habit for the reflective and active learner in service-learning curriculum: by presenting prompts and 3 principals2018

    • Author(s)
      Hironori YAMAGUCHI, Megumi AKIYOSHI, Toru KAWAI, Mitsuru KIMURA, Seishi MIYASHITA
    • Organizer
      International Association for Research on Service-Learning & Community Engagement (IARSLCE) 2018 Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02742
  • [Presentation] 経験学習におけるリフレクションへの視座 :行為の中の省察と行為についての省察の関係性についての考察から2017

    • Author(s)
      河井亨
    • Organizer
      国際ボランティア学会
    • Place of Presentation
      甲南女子大学(兵庫県・神戸市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Presentation] 大学教育研究における実践知についての考察:アクション・リサーチの理論と実践から2017

    • Author(s)
      河井亨
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Presentation] How does focusing students‘ feeling and social structure deepen students’ reflection in narrative inquiry?2017

    • Author(s)
      Toru Kawai, Yukino Iwai, Chika Hyodo, Momoe Waguri
    • Organizer
      The 17th International Association for Research on Service-Learning and Community Engagement Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Presentation] Investigating Career Development in Waseda University’s Course: Reflection on a Personal Experience: Contextualizing Self in Society2015

    • Author(s)
      Y. IWAI, C. HYODO, T. KAWAI, M. AKIYOSHI, M. KATO, Y. ISHINO, Y. Shimazaki & M. WAGURI
    • Organizer
      IAEVG 2015
    • Place of Presentation
      Tsukuba International Congress Center(Tsukuba, Ibaragi)
    • Year and Date
      2015-09-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Presentation] The Development of Student Reflective Practice in Waseda University’s “Reflection on a Personal Experience”2015

    • Author(s)
      T. KAWAI Y. IWAI, C. HYODO, M. AKIYOSHI, M. KATO, Y. ISHINO, Y. Shimazaki & M. WAGURI
    • Organizer
      37th Annual EAIR Forum Krems 2015
    • Place of Presentation
      Krems (Austria)
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Presentation] Investigating the Meaning of Student Perception: A Rubric Assessment of Student Development in a Service Learning Course2015

    • Author(s)
      T. Kawai, H. Yamaguchi, & M. Kimura
    • Organizer
      IARSLCE 2015
    • Place of Presentation
      Boston (USA)
    • Year and Date
      2015-11-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Presentation] Investigating the Relationship between Learning and Career Development2015

    • Author(s)
      T. Kawai & S. Mizokami
    • Organizer
      IAEVG 2015
    • Place of Presentation
      Tsukuba International Congress Center (Tsukuba, Ibaragi)
    • Year and Date
      2015-09-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17367
  • [Presentation] PBL における実践評価と教育評価-立命館大学OAK プロジェクトの試み.

    • Author(s)
      山口洋典・堀江未来・桑名恵・坂田謙司・河井亨
    • Organizer
      第21回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2015-03-13 – 2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Presentation] 高等教育におけるプロジェクト型教育実践の類型についての考察

    • Author(s)
      河井亨
    • Organizer
      第30回日本教育工学会全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学(岐阜県・岐阜市)
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Presentation] 大学生の「学習に関する時間的展望」についての調査研究—学習成果との関連の検討,

    • Author(s)
      河井亨
    • Organizer
      第36回大学教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学(愛知県・名古屋市)
    • Year and Date
      2014-05-31 – 2014-06-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Presentation] 教学IR において正課教育と課外活動とをどのようにつなぐか?-正課と課外の関連性に関する学生の認識に着目して-

    • Author(s)
      川那部隆司・河井亨・鳥居朋子・辰野有・今川新悟
    • Organizer
      第21回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2015-03-13 – 2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • [Presentation] 体験を社会の中に文脈化して学びの意欲につなげる-早稲田大学「体験の言語化」科目の開発

    • Author(s)
      岩井雪乃・兵藤智佳・本間知佐子・和栗百恵・河井亨
    • Organizer
      第21回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2015-03-13 – 2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885104
  • 1.  秋吉 恵 (00580680)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  溝口 侑 (40909165)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  和栗 百恵 (30365887)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  Yamaguchi Hironori (90449520)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  KATO Motoki (60507888)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  宮下 聖史 (70755511)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  早田 宰 (80264597)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  植杉 大 (90366972)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  兵藤 友博 (20278477)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  中村 正 (90217860)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  新川 達郎 (30198410)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  的場 信敬 (10532616)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  土岐 智賀子 (30709291)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  江上 直樹 (30727342)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  村上 紗央里 (70876218)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  蓮沼 裕也 (70643013)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  山田 嘉徳 (60743169)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  関田 一彦 (70247279)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  岡村 利恵 (30826607)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  小山 理子 (40634861)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  泉谷 道子 (90909491)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 22.  安野 舞子 (20507793)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  武田 佳子 (50880259)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi