• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sugiura Takeshi  杉浦 健

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

杉浦 健  スギウラ タケシ

SUGIURA Takeshi  杉浦 健

Less
Researcher Number 30298989
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 近畿大学, 教職教育部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 近畿大学, 教職教育部, 教授
2014 – 2016: 近畿大学, 教職教育部, 教授
2002 – 2003: 近畿大学, 教職教育部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Sociology of education / 体育学
Keywords
Principal Investigator
教員支援育成システム / 教員評価 / 学校づくり / ケアする学校 / 教員の職能成長 / バーンアウト / 管理職の働き方 / 教員育成システム / 教員研修 / 教員の役割 … More / 学校の福祉的な役割 / 教員の成長 / 教員・子ども・保護者の関係性 / 教員の資質能力の向上 / 教員の専門性、専門職性 / ケア / 学校の活性化 / メリットペイ / 教員の働き方 / 感情分析 / テキストマイニング / 意欲 / 教員 / 教員の働き方改革 / 管理職 / 教師の成長 / 目標管理制度 / 教師のアイデンティティ / 評価・育成システム / 教師としてのアイデンティティ形成 / 教員評価の給与反映 / 教育委員会 / 教育行政 / 教員評価システム / 教師自己効力感 / 教師ストレス / 教員のエンパワーメント / 学び合う共同体 / 教員のソーシャルキャピタル / 部活動 / 教員の多忙化 / 情報共有システム / 同僚性 / ソーシャル・キャピタル / 目標志向 / インタビュー / スポーツ / ナラティブ / 動機づけ / 自伝 / ライフストーリー / 転機 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (9 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  学校で教員が育つには -教員評価システム、管理職の役割、研修のあり方の観点から-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      杉浦 健
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  What should be a teacher evaluation system that contributes to teachers' professional growth and school revitalization?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Sugiura Takeshi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  The study of social-capital of teachers for the development of their ability and the prevention of burnout.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      SUGIURA Takeshi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kindai University
  •  ナラティブアプローチによるスポーツ選手の動機づけの発達プロセスについての研究―転機の語りがスポーツ選手としての心理的成熟に果たす役割について―Principal Investigator

    • Principal Investigator
      杉浦 健
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      体育学
    • Research Institution
      Kinki University

All 2024 2022 2021 2020 2019 2018 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学校教育の中核的目的としての子どもの存在のケア2024

    • Author(s)
      杉浦 健
    • Journal Title

      近畿大学教育論叢

      Volume: 35巻2号 Pages: 1-22

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02207
  • [Journal Article] 学校は第2ベースキャンプ 傷ついた子どもをケアする場所であれ2022

    • Author(s)
      杉浦健
    • Journal Title

      教育プロ

      Volume: 52 Pages: 8-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02207
  • [Journal Article] 管理職は教員評価システムをどうとらえているのか?―大阪府教職員の評価・育成システムについてのアンケート結果から―2021

    • Author(s)
      杉浦健
    • Journal Title

      近畿大学教育論叢

      Volume: 32 Pages: 43-72

    • NAID

      120007000222

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02295
  • [Journal Article] 教員のソーシャル・キャピタルとバーンアウトの関連について2020

    • Author(s)
      杉浦健
    • Journal Title

      近畿大学教育論叢

      Volume: 32 Pages: 25-43

    • NAID

      120006938133

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02295
  • [Journal Article] 教員評価システムが教員に受け入れられない根本的な理由―感情分析とテキストマイニングを使った大阪府教職員の評価・育成システムに関するアンケート調査自由記述の分析から―2020

    • Author(s)
      杉浦健
    • Journal Title

      近畿大学教育論叢

      Volume: 32 Pages: 45-74

    • NAID

      120006938134

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02295
  • [Journal Article] 子どもの学力テスト成績を反映させた教員評価が教育に対して持つ影響 ―大阪市学力調査給与反映問題を糸口として―2019

    • Author(s)
      杉浦健
    • Journal Title

      近畿大学教育論叢

      Volume: 31 Pages: 83-103

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02295
  • [Journal Article] 学校における教員のソーシャル・キャピタルについての事例研究2016

    • Author(s)
      杉浦 健・八木英二・松浦善満・林美輝・横山政夫・大前哲彦・浅尾世津子・山口隆
    • Journal Title

      近畿大学教育論叢

      Volume: 27 Pages: 1-17

    • NAID

      120005764617

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381159
  • [Presentation] 人間教育のための教員評価はいかにあるべきか? -大阪市学力調査給与反映問題を糸口として2018

    • Author(s)
      杉浦健
    • Organizer
      日本人間教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02295
  • [Presentation] 評価育成システムは教員の意欲向上,教育活性化を妨げる ― 大阪府「評価・育成システム」についての調査結果から―2018

    • Author(s)
      杉浦健・大前哲彦
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02295
  • 1.  八木 英二 (30071278)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  松浦 善満 (40243365)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  大前 哲彦 (60097954)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  林 美輝 (80547753)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  横山 政夫 (90449603)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  湯峯 裕 (50300984)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  YAMAGUCHI Takashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi