• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ashida Akemi  芦田 明美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30749164
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 名古屋大学, 国際開発研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 名古屋大学, 国際開発研究科, 准教授
2019 – 2021: 早稲田大学, 国際学術院(アジア太平洋研究科), 講師(任期付)
2016 – 2018: 東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 特別研究員
2015: 神戸大学, 国際協力研究科, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related / Sociology of education
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09020:Sociology of education-related / Sociology of education
Keywords
Principal Investigator
修学実態 / 国際教育開発 / 年代比較 / 縦断的データ / ホンジュラス / 長期的影響 / 学習機会の喪失 / SDG4 / 基礎教育 / 地域間比較 … More / 教育政策 / 退学 / 留年 / 国内比較 / 歴史的社会背景 … More
Except Principal Investigator
カンボジア / ラオス / SDGs / 教育開発 / 教員政策 / ベトナム / 教育政策 / 教育学 / 学ぶ権利 / 産業人材 / 包摂的かつ公正な教育 / 産業人材育成 / 経済成長 / 気候変動・地球規模課題 / 経済成長と産業人材 / ESD(持続可能な開発のための教育) / 地球規模課題 / 新型コロナ禍 / 包摂的かつ公正な質の高い教育 / 経済成長と人材育成 / 教員改革 / SDGs(持続可能な開発目標) / SDGs / 教育財政 / 教育行政 / インクルーシブ教育 / 教育の質と公平性 / 教育行財政 / 幼児教育 / バングラデシュ / 幼児教育における親の関与 / 開発途上国 / 国際比較 / 教育の質 / 教授学習過程 / 就学前教育 / ガーナ / ボリビア / マラウイ / トルコ / 教育社会学 / ミャンマー / ネパール / 基礎教育 / 修学実態 / アジア / アフリカ / 中南米 / 国際協力 / 修学状況 / 縦断的データ Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (53 results)
  • Co-Researchers

    (31 People)
  •  コロナ禍における学習機会の喪失がもたらした修学実態への長期的影響の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      芦田 明美
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Comparative Study of Parental Involvement in Early Childhood Education in Developing Asia

    • Principal Investigator
      小川 啓一
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Comparative Study of SDGs and Education Finance/Administration

    • Principal Investigator
      小川 啓一
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Study on Early Childhood Care and Education (ECCE) and Teacher Policy in Indochina Countries

    • Principal Investigator
      Ogawa Keiichi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Teacher Reform toward SDGs in Cambodia: Human Resource for Industrial Development and Right to Education

    • Principal Investigator
      NODA Masato
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  初等・中等教育修了に向けた修学実態の変容の解明―修学パターンの国内間及び年代比較Principal Investigator

    • Principal Investigator
      芦田 明美
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Nagoya University
      Waseda University
  •  開発途上国の教育の質向上(SDG4達成)に資する国際比較研究―教授学習過程の解明

    • Principal Investigator
      関谷 武司
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  An analysis of school-enrollment patterns and socio-historical backgrounds in Honduras after World War IIPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ashida Akemi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      The University of Tokyo
      Kobe University
  •  International Comparison Research of Enrollment Situation by True Cohort Method Contributing to Education Policy Plan for Post Education for All (EFA)

    • Principal Investigator
      SEKIYA Takeshi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2014

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Equity, Quality, Post-Neoliberalism, and the Knowledge Society of the Future. In: Lee, W. O., Brown, P., Goodwin, A.L., Green, A. (Eds.). International Handbook on Education Development in Asia-Pacific (pp.1-17)2023

    • Author(s)
      Kitamura, Y., Ashida, A., Ogisu, T.
    • Total Pages
      2100
    • Publisher
      Springer
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00079
  • [Book] 「教育とSDGーー教育のあり方を問い直す」野田真里編『SDGsを問い直すーポスト/ウィズ・コロナと人間の安全保障』(pp.164-179)2023

    • Author(s)
      北村 友人、劉 靖、芦田 明美
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      法律文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00079
  • [Book] International cooperation in education through multifaceted partnerships. In: Gerard A. Postiglione., Christopher J. Johnstone., & Wesley R. Teter. (eds.). Handbook of Education Policy.2023

    • Author(s)
      Yuto Kitamura, Akemi Ashida
    • Total Pages
      410
    • Publisher
      Edward Elgar Publishing
    • ISBN
      9781800375055
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Book] 第10章 教育とSDGーー教育のあり方を問い直す(野田真里編「SDGsを問い直すーポスト/ウィズ・コロナと人間の安全保障」)2023

    • Author(s)
      北村友人・劉靖・芦田明美
    • Total Pages
      298
    • Publisher
      法律文化社
    • ISBN
      9784589042088
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Book] Equity, Quality, Post-Neoliberalism, and the Knowledge Society of the Future. In: Lee W.O., Brown P., Goodwin A.L., Green A. (eds) International Handbook on Education Development in Asia-Pacific.2022

    • Author(s)
      Kitamura,Yuto, Ashida,Akemi and Ogisu Takayo
    • Total Pages
      2100
    • Publisher
      Springer
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02580
  • [Book] Equity, Quality, Post-Neoliberalism, and the Knowledge Society of the Future. In: Lee W.O., Brown P., Goodwin A.L., Green A. (eds) International Handbook on Education Development in Asia-Pacific.2022

    • Author(s)
      Yuto Kitamura, Akemi Ashida, Takayo Ogisu
    • Total Pages
      2100
    • Publisher
      Springer
    • ISBN
      9789811968860
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Book] Equity, Quality, Post-Neoliberalism, and the Knowledge Society of the Future. In: Lee W.O., Brown P., Goodwin A.L., Green A. (eds) International Handbook on Education Development in Asia-Pacific.2022

    • Author(s)
      Yuto Kitamura, Akemi Ashida, Takayo Ogisu
    • Total Pages
      17
    • Publisher
      Springer
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Book] 「SDGs時代における「学び」のあり方を「文化」の視点から捉え直す」、関根久雄編『持続可能な開発における〈文化〉の居場所』、91-114頁2021

    • Author(s)
      北村友人・荻巣崇世・芦田明美
    • Total Pages
      368
    • Publisher
      春風社
    • ISBN
      9784861107115
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02580
  • [Book] 「SDGs時代における「学び」のあり方を「文化」の視点から捉え直す」関根久雄編『持続可能な開発における「文化」の居場所 -「誰一人取り残さない」開発への応答』2021

    • Author(s)
      北村友人・荻巣崇世・芦田明美
    • Total Pages
      361
    • Publisher
      春風社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Book] 第4章「修学状況の変遷を捉える-横断的データおよび縦断的データ双方の視点から」 荻巣 崇世、橋本 憲幸、川口 純編『国際教育開発への挑戦』2021

    • Author(s)
      芦田明美
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      東信堂
    • ISBN
      9784798916712
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Book] 「修学状況の変遷を捉える -横断的データおよび縦断的データ双方の視点から」荻巣崇世・橋本憲幸・川口純編『国際教育開発への挑戦 -これからの教育・社会・理論』2021

    • Author(s)
      芦田明美
    • Total Pages
      237
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Book] The Actual Effect on Enrollment of “Education for All”: Analysis Using Longitudinal Individual Data2018

    • Author(s)
      Akemi Ashida
    • Total Pages
      170
    • Publisher
      Union Press
    • ISBN
      9784946428869
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Book] The Actual Effect on Enrollment of "Education for All" : Analysis Using Longitudinal Individual Data2018

    • Author(s)
      Akemi Ashida
    • Total Pages
      194
    • Publisher
      Union Press
    • ISBN
      9784946428869
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17384
  • [Journal Article] 「第10章 教育とSDGs-教育のあり方を問い直す」2023

    • Author(s)
      北村友人、劉靖、芦田明美
    • Journal Title

      『SDGsを問い直す ポスト/ウィズ・コロナと人間の安全保障』

      Volume: なし Pages: 166-181

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02580
  • [Journal Article] Effects of changing from on-site to online distance classes on graduate students’ help-seeking: lessons for sustainable teaching and learning from the COVID-19 pandemic2022

    • Author(s)
      Ashida Akemi、Ishizaka Hiroki
    • Journal Title

      Asia Pacific Education Review

      Volume: 23 Issue: 4 Pages: 653-667

    • DOI

      10.1007/s12564-022-09783-4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00094, KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Journal Article] Comparative analysis of schooling situations using longitudinal data: improving enrollment patterns of individual children in Honduras2021

    • Author(s)
      Ashida Akemi
    • Journal Title

      International Journal of Comparative Education and Development

      Volume: 23 Issue: 4 Pages: 261-279

    • DOI

      10.1108/ijced-03-2021-0026

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119, KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Journal Article] 個人の修学パターンからみる修学実態の国内3地域比較―中米ホンジュラス共和国における縦断的データから―2019

    • Author(s)
      芦田明美
    • Journal Title

      東京大学教育学研究科紀要

      Volume: 58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Journal Article] 個人の修学パターンからみる修学実態の国内3地域比較―中米ホンジュラス共和国における縦断的データから―2019

    • Author(s)
      芦田明美
    • Journal Title

      東京大学大学院教育学研究科紀要

      Volume: 58 Pages: 191-200

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17384
  • [Journal Article] Analysis of Primary School Dropout Patterns in Honduras2016

    • Author(s)
      Sekiya, Takeshi and Akemi Ashida
    • Journal Title

      Journal of Latinos and Education

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Journal Article] Changes in the Repetition and Dropout Situation in Honduran Primary Education since the Late 1980s2014

    • Author(s)
      Akemi Ashida, Takeshi Sekiya
    • Journal Title

      Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education

      Volume: - Issue: 4 Pages: 1-20

    • DOI

      10.1080/03004279.2014.991414

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-12J06060, KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Presentation] Analysis of the Quality of the Learning process under the COVID-19 Pandemic: With a Focus on Teacher's and Student's Activities in the Classroom2023

    • Author(s)
      ASHIDA , Akemi and CHHINH, Sitha
    • Organizer
      International Workshop on Cambodia Teacher Education and Future toward SDGs
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02580
  • [Presentation] Cambodia Teacher Reform and Education Policy Responding to Crisis: Toward SDGs in Post/with Corona Society2023

    • Author(s)
      Noda, M., Kitamura, Y. & Hirosato, Y., Ogisu, T., Ashida, A., Sitha, C. & DY, S. S.
    • Organizer
      Roundtable at the 13th Biennial Conference of Comparative Education Society of Asia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00079
  • [Presentation] Do students learn actively during the class?:Analysis of Teacher's and Student's Activities in the Classroom under the COVID-19 Pandemic-2023

    • Author(s)
      ASHIDA, Akemi
    • Organizer
      The 13th Biennial Conference of Comparative Education Society of Asia (CESA 2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02580
  • [Presentation] Do students learn actively during the class?: Analysis of Teacher's and Student's Activities under the COVID-19 Pandemic2023

    • Author(s)
      Ashida, A
    • Organizer
      The 13th Biennial Conference of the Comparative Education Society of Asia.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00079
  • [Presentation] カンボジアにおける教授学習過程の解明:教員と学習者の授業内活動に関する考察2022

    • Author(s)
      芦田明美・北村友人・Chhinh Sitha
    • Organizer
      第58回 日本比較教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Presentation] 開発途上国における教授学習過程の解明2022

    • Author(s)
      關谷武司・小川啓一・石田洋子・中村聡・石坂広樹・芦田明美・江嵜那留穂・吉田夏帆
    • Organizer
      日本比較教育学会第 58 回大会プログラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Presentation] カンボジアにおける教授学習過程の解明:教員と学習者の授業内活動に関する考察2022

    • Author(s)
      芦田 明美、北村 友人、Chhinh Sitha
    • Organizer
      第58回日本比較教育学会ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00079
  • [Presentation] カンボジアにおける教授学習過程の解明:教員と学習者の授業内活動に関する考察2022

    • Author(s)
      芦田明美、北村友人、Chhinh Sitha
    • Organizer
      日本比較教育学会第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02580
  • [Presentation] 開発途上国の学校現場におけるCOVID-19の影響2021

    • Author(s)
      關谷武司、石坂広樹、芦田明美、江嵜那留穂、吉田夏帆
    • Organizer
      日本比較教育学会第57回大会ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Presentation] どう具現化するか ―新たな「連携」と「協働」の形の模索―2021

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      国際開発学会第22回春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Presentation] Examining the Quality of Education in Cambodia via a Review of Classroom Activities and Interactions2021

    • Author(s)
      Kitamura, Yuto, Akemi Ashida and Chhinh Sitha
    • Organizer
      Japan Society for International Development, the 32nd Annual Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02580
  • [Presentation] 「国際教育開発への挑戦」への挑戦:修学状況の変遷を捉える -横断的データおよび縦断的データ双方の視点から2021

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      第三世界の教育研究会9月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Presentation] 国際教育開発への挑戦」への挑戦:修学状況の変遷を捉えるー横断的データおよび縦断的データ双方の視点から2021

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      第三世界の教育研究会9月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Presentation] Examining the Quality of Education in Cambodia via a Review of Classroom Activities and Interactions2021

    • Author(s)
      Yuto Kitamura, Chhinh Sitha, Akemi Ashida
    • Organizer
      国際開発学会第32回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Presentation] 開発途上国の学校現場におけるコロナのもたらした影響:ホンジュラスおよびカンボジアの事例2021

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      日本比較教育学会第57回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Presentation] 中米ホンジュラス共和国の子どもたちの修学実態の変容-初等教育から前期中等教育への移行に着目して-2020

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      国際開発学会第31回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Presentation] Rethinking SDG4: Actual enrollment status and situation after school education2019

    • Author(s)
      Akemi Ashida
    • Organizer
      International Education Development Forum Symposiums 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Presentation] 開発途上国における子どもたちの修学実態―中米ホンジュラスを対象とした縦断的データからの考察―2019

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      第61回WIAPS研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Presentation] Rethinking SDG4: Actual enrollment status and situation after school education2019

    • Author(s)
      Akemi Ashida
    • Organizer
      International Education Development Forum Symposiums 2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Presentation] 開発途上国における子どもたちの修学実態:中米ホンジュラスを対象とした縦断的データからの考察2019

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      第61回WIAPS研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14119
  • [Presentation] 修学パターンからみる、カンボジアにおける修学実態―留年と退学のパターンからの考察―2019

    • Author(s)
      芦田明美・Phal Chea
    • Organizer
      日本比較教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00626
  • [Presentation] 中米ホンジュラス共和国の子どもたちの修学実態の変容―国内3地域および年代比較からの考察―2018

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      国際開発学会第29回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Presentation] 中米ホンジュラス共和国の子どもたちの修学実態に関する地域および年代比較:留年と退学のパターンからの考察2018

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      日本比較教育学会第54回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17384
  • [Presentation] 中米ホンジュラス共和国の子どもたちの修学実態に関する地域および年代比較:留年と退学のパターンからの考察2018

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      日本比較教育学会第54回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Presentation] ホンジュラス共和国初等教育における歴史的社会背景と修学実態の関連―修学パターンからの考察―2018

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      日本教育社会学会第70回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Presentation] ホンジュラス共和国初等教育における歴史的社会背景と修学実態の関連―修学パターンからの考察―2018

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      日本教育社会学会第70回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17384
  • [Presentation] 中米ホンジュラス共和国の子どもたちの修学実態の変容―国内3地域および年代比較からの考察―2018

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      国際開発学会第29回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17384
  • [Presentation] 修学パターンからみる中米エルサルバドル共和国の子どもたちの修学実態:修了学年と留年の関係に着目して2017

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      日本比較教育学会第53回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Presentation] 修学パターンからみる、1980年以降のエルサルバドル共和国の子どもたちの修学実態年代比較2017

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      国際開発学会第28回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Presentation] A comparison of enrollment patterns and socio-historical backgrounds after World War II in Honduras2016

    • Author(s)
      Akemi Ashida
    • Organizer
      2016 Comparative International Education Society
    • Place of Presentation
      バンクーバー、カナダ
    • Year and Date
      2016-03-06
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17384
  • [Presentation] International Comparison of Enrollment Situations using Individual Enrollment Patterns as a Contribution to Educational Policy Plans for Post Education for All (EFA)2016

    • Author(s)
      Takeshi Sekiya, Hiroki Ishizaka, Jun Kawaguchi, Akemi Ashida, Naruho Ezaki, Natsuho Yoshida
    • Organizer
      Comparative and International Education Society 2016
    • Place of Presentation
      バンクーバー、カナダ
    • Year and Date
      2016-03-06
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • [Presentation] 修学パターンからみる個々の子どもたちの修学実態に関する国内3地域比較-中米ホンジュラス共和国における縦断的データから-2016

    • Author(s)
      芦田明美
    • Organizer
      第27回 国際開発学会全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学、日本
    • Year and Date
      2016-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17384
  • [Presentation] 学校記録をベースとした修学実態の国際比較研究2016

    • Author(s)
      關谷武司、川口純、芦田明美、江嵜那留穂、吉田夏帆
    • Organizer
      国際開発学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県東広島市)
    • Year and Date
      2016-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26257114
  • 1.  Ogawa Keiichi (90379496)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  北村 友人 (30362221)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 3.  川口 純 (90733329)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  SEKIYA Takeshi (50309621)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  石坂 広樹 (20537493)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  江嵜 那留穂 (10844459)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  吉田 夏帆 (10878383)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 8.  Sanfo Mohamadou・Bassirou・Jean・Baptiste (40897584)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  坂上 勝基 (80779299)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  廣里 恭史 (40262927)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  NODA Masato (90334995)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  山田 肖子 (90377143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  牟田 博光 (70090925)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  馬場 卓也 (00335720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  乾 美紀 (10379224)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  石田 洋子 (20772461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  中村 聡 (50524443)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  萱島 信子 (50796406)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  王 可心 (60962967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  桜井 愛子 (00636003)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  利根川 佳子 (10608186)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  笹岡 幹子 (20432552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  澤村 信英 (30294599)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  黒田 一雄 (70294600)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  吉田 和浩 (70432672)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  崔 善境 (70845619)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  島田 健太郎 (90829178)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  荻巣 崇世 (00743775)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 29.  BAN Haruna
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  NISHIKAWA Tomoki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  KOSAKI Shunta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi