• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MATOBA Masami  的場 正美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

的場 正美  マトバ マサミ

Less
Researcher Number 40142286
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 愛知文教大学, 人文学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 愛知文教大学, 人文学部, 講師
2013 – 2022: 東海学園大学, 教育学部, 教授
2012: 名古屋大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2010 – 2011: 名古屋大学, 大学院・教育発達科学研究科, 教授
2009: Nagoya University, 教育発達研究科, 教授 … More
2007 – 2008: Nagoya University, GRADUATE SCHOOL OF EDUCATIONAND HUMANDEVELOPMENI, PROFESSOR
2006: 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 教授
2002 – 2005: 名古屋大学, 大学院・教育発達科学研究科, 教授
2002: Nagoya univ., professor, 教授
2002: Nagoya University, Graduate School of Education and Human Development, Professor, 大学院・発達科学研究科, 教授
2002: 名古屋大学, 教育学部, 教授
2000 – 2001: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授
1999: 名古屋大学, 教育学部, 助教授
1997 – 1998: 名古屋大学, 教育学部, 教授
1996: 名古屋大学, 教育学部, 助教授
1989 – 1994: 名古屋大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educaion / Educaion / Education / Basic Section 09010:Education-related / 教科教育
Except Principal Investigator
Educaion
Keywords
Principal Investigator
授業分析 / 授業研究 / 授業記録 / 授業諸要因 / 中間項 / 教育学 / 解釈 / ドイツ教授学 / カリキュラム開発 / 指導要領 … More / 学校づくり / 民間教育団体 / 思考体制 / 発言の再構成 / course of study / カリキュラム / 政治教育 / 記号 / 問題解決 / 教育方法 / 分析単位 / 記述言語 / エスノグラフィ / 教育現象 / 叙述形式 / 記述形式 / 思考様式 / 問題解決学習 / フランクフルト学派 / 授業計画理論 / 西ドイツの政治教育 / 授業展開 / 中間言語 / 国際交流 / 協働的教材研究 / 同僚性 / 子ども理解 / 付記情報 / 説明項 / 文化依存 / 事実の可視化 / 授業研究の類型 / 解釈共同体 / エビデンス / ティーチング・スクリップト / 可視化 / 文化的メンタルモデル / 分析手法 / 日本型授業研究 / 民間教育研究団体 / 授業分析のアプローチ / 教材研究 / ペタゴジー / 教師の資質 / メンタルモデル / スクリプト / ペタゴギー / 教育方法学 / 理論 / ツール / 拠点校 / 微視と巨視 / 抽出児 / 表象 / 再文脈化 / DESCRIPTION OF PHENOMENON / ETHNOGRAPHY / PEDAGOGICAL FACTORS / HERMENEUTICS / RECONSTITUTION OF REMRKERS / INTERMEDIATE FACTORS / LESSON ANALYSIS / LESSON STUDY / 体験活動 / 子どもの発言 / 現象の叙述形式 / エスノグラフィー / 教育現象の記述 / Signs / the expression style of the record / Records of Lesson / Ethnomethodology / Procedure of interpretation / Observation of a lesson / Intermediate factors / Analysis of classroom activities / 発話分析 / 観察方法 / 関連構造 / 解釈の手順 / 質的研究 / エスノメソドロジー / 解釈手順 / 観察視点 / solidarity / environmental protection / Blankertz curriculum theory / Nordrhein Westfalen / emancipation / political education in Germany / 構造格子 / 授業 / 状況志向性 / 問題志向性 / プルーム / 評価 / 学習目標 / 状況 / 資質 / 解放 / Classroom work analysis / dissemination / curriculum development / plotical education / in-service-education / カリキュラムの普及 / 現職教育 / ドイツの政治教育 / Curriculum Theory / Course of Study / Teaching and Learning Process / Textbook Analysis / Political Education / 教授学 / 葛藤分析 / 教科書分析 / カリキュラム理論 / ドイツの授業 / 記号による明示化 / 思考過程 / 解釈過程 / 参照性 / 転記情報 / 再概念化 / 再現性 / 明示化 / 再構成 / 記述記号 / 明示性 / 発話 / 活動理論 / 認知理論 / 逐語記録 / 解釈学 / 概念化 / 解釈の明示性 / イメージ / 現象 / 教育改革 / メンター / 教科書 / 教師の資質向上 / Lesson Study / 校内研修 / 学校生活 / 労働学習 / 環境 / ボランティア / 地域 / 学校開放 … More
Except Principal Investigator
pedagogical factors / 授業諸要因 / 授業分析 / PDS / カリキュラム開発 / 構成活動 / 自然物 / classroom work analysis / 授業の構造 / 授業モデル / 評価 / model core-curioulum of teacher education / Estimate of demands for teachers / Evaluation of research quality / Evaluation of university education / restructuring and consolidation of education / 新課程 / 国際比較 / 大学の統合 / 教員養成 / 教員養成コアカリキュラム / 教員養成のコアカリキュラム / 教員需要の推計 / 研究評価 / 教育評価 / 教育学部の再編・統合 / Period for the integrated studies / Curriculum development / New course of studies / Internet / 総合学科 / 選択履習 / 総合的学習 / 教育課程 / ホームページ / カリキュラム評価 / 総合的な学習 / 新教育課程 / インターネット / continuity / image / thinking process / classroom activities / cognitive activities / 相互作用 / 実験的活動 / 構成的活動 / 体験的活動 / 授業研究 / 学年的配列 / 実験活動 / 体験活動 / 思考 / Academic achievements / curriculum / school refusal / teaching style / team teaching / interdisciplinary Studies of Human Activities / 学校経営 / ラィームティーチング / 地域の学習資源 / 教師一生徒関係 / カウンセリング / 統合人間科 / 脱学校 / ティームティーチング / 地域 / 教師-生徒関係 / カリキュラム / 総合人間科 / メディア / 環境教育 / 学校開放 / 総合学習 / 地域学習 / いじめ / 情報教育 / 動機づけ / 総合教育 / natural materials / intermediate terms / compositional activities / 人間形成 / 中間項 / 関連構造 / structures of teaching / medium factors / teaching models / J.S.ブルナ- / イメ-ジ / 媒介要因 / 情報環境 / 大学教育 / 高校教育 / 意欲 / 教材 / 高大接続 / AO入試 Less
  • Research Projects

    (20 results)
  • Research Products

    (175 results)
  • Co-Researchers

    (48 People)
  •  Educational development and research on creating evidence for international exchange in lesson study and forming an interpretive communityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      的場 正美
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Aichi Bunkyo University
      Tokai Gakuen University
  •  A Study on the Characteristics of the Japanese Approach to Lesson Study and its Recontextualization in the Teaching PracticePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATOBA Masami
    • Project Period (FY)
      2014 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Tokai Gakuen University
  •  The experimental study on the visualization of interpretation process of an educational phenomenonPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Matoba Masami
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Tokai Gakuen University
  •  The Functions of Description and Interpretation in Lesson Analysis: An Experimental Study on its Validity for Pedagogical FactorsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATOBA Masami
    • Project Period (FY)
      2009 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tokai Gakuen University
      Nagoya University
  •  教育現象の叙述形式の構築に関する実証研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      的場 正美
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  授業研究を基礎とした校内研修と教師の資質に関する国際共同研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      的場 正美
    • Project Period (FY)
      2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  AN EXPERIMENTAL EXPERIMENTAL STUDY OF THE PEDAGOGICAL FA D RSTHROUGHRECONSTITUTION OF RMAARKRKSOF CHILDREN IN CLASSROOM ACTIVITIESPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATOBA Masami
    • Project Period (FY)
      2004 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  高大接続の改善を目指す自薦型AO入試の基礎的開発研究

    • Principal Investigator
      IMAZU Kojiro
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Research on the reconstruction of teacher education system

    • Principal Investigator
      OKAMOTO Yasumasa
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
  •  Experimental Research on Reconstruction of Utterance of Children in a Lesson and Clarification of Analysis and Interpretation ProcedurePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATOBA Masami
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      NAGOYA UNIVERSITY
  •  学校開放と教師の資質に関する国際共同研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      的場 正美
    • Project Period (FY)
      1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  INTEGRATED STUDY ON SCHOOL BASED CURRICULUM DEVELOPMENT AND ASSESMENT OF NEW COURSE OF STUDIES

    • Principal Investigator
      NAGAO Akio, 木下 繁彌
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      OSAKA KYOIKU UNIVERSITY
  •  A Case Study of Curriculum Development of New Subject "Interdisciplinary Studies of Human Activities"

    • Principal Investigator
      TABAYA Osamu
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      School of Education NAGOYA University
  •  Research on the Continuity of Constructional Activities and Experience in School from the Perspective of Several Pedagogical Factors

    • Principal Investigator
      HIBI Yutaka
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      School of Education, NAGOYA University
  •  Research on the Concept of Emancipation in the Course of Study for Political Education in GermanyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATOBA Masami
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      School of Education, NAGOYA University
  •  A Case Study of the Relationship between in-Service Education for the Political Education and the Teaching Process in the Federal Republic GermanyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATOBA Masami
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      NAGOYA UNIVERSITY
  •  An Experimental Study of the Significance of Children's Compositional Activities using Natural Materials for their Development

    • Principal Investigator
      HIBI Yutaka
    • Project Period (FY)
      1991 – 1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      School of Education, Nagoya University
  •  A Case Study of the political Teaching Plan and Communication Process in the Federal Republic GermanyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MSATOBA Masami
    • Project Period (FY)
      1990 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      School of Education, Nagoya University
  •  西ドイツにおける「政治」科の授業設計と展開過程に関する事例研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      的場 正美
    • Project Period (FY)
      1989
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  An Experimental Study of the Teaching Model from the Perspective of Pedagogical Factors

    • Principal Investigator
      HIBI Yutaka
    • Project Period (FY)
      1989 – 1990
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      School of Education, Nagoya University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 授業研究と授業の創造2014

    • Author(s)
      的場正美・柴田好章編
    • Total Pages
      359
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Book] 授業研究と授業の創造2014

    • Author(s)
      的場正美・柴田好章編
    • Total Pages
      359
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Book] 授業研究と 授業の創造2013

    • Author(s)
      的場正美・ 柴田 好章編
    • Total Pages
      359
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Book] 授業分析と授業の創造2013

    • Author(s)
      的場正美
    • Total Pages
      358
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Book] 「世界の授業研究」日本教育方法学会編『教育方法41東日本大震災からの復興と教育方法:防災教育と原発問題』2012

    • Author(s)
      的場正美
    • Publisher
      図書文化
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Book] Lesson study Perspective. In National Association for the Study of Educational Methods2011

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Publisher
      Lesson study in Japan. Okayama: Kenshisha
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Book] Lehrausbildung in Japan: Lernen im Schulkontx am Beispiel der Lesson Studies. In, Mattias Pilz(Hesg.)2011

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Publisher
      VS Verlag für Sozialwissenschaftten
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Book] 「授業研究方法論の課題と展望」日本教育方法学会編(2009)『LESSONSTUDYINJAPAN日本の授業研究』2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Book] Lesson Study : International Perspective on Policy and Practice2006

    • Author(s)
      Masami Matoba, Keith Krawford, Mohammad Reza Sarkar Arani
    • Total Pages
      257
    • Publisher
      Educational Science Publishing House, Beijing
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Book] Lesson Study: International Perspective on Policy and Practice2006

    • Author(s)
      Masami Matoba, Keith Krawford, and M. Reza Sarkar Arani
    • Total Pages
      257
    • Publisher
      Educational Science Publishing House
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] ドイツ政治教育における子どもの発言の解釈に関する予備研究2023

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学研究紀要 人文科学研究編

      Volume: 28 Pages: 45-58

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] 授業記録作成における付加情報の範囲 ―富山市立堀川小学校『授業の研究』の事例分析―2022

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学スポーツ健康科学部『東海学園大学教育研究紀要』

      Volume: 7 Pages: 77-87

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] わたくしの初志理解2022

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      考える子ども

      Volume: 417 Pages: 2-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] 授業逐語記録における付記情報に関する事例研究2022

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学教育研究紀要

      Volume: 6

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] 総合的な学習の時間と総合単元構想に関する事例分析2021

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学スポーツ健康学部『東海学園大学教育研究紀要』

      Volume: 6 Pages: 40-49

    • NAID

      40022544428

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] 授業記録の解釈過程の明示化:ドイツと日本の授業記録の分析事例研究2021

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学紀要 人文科学研究編

      Volume: 26 Pages: 49-67

    • NAID

      120007007001

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] 初志を生きる2020

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      考える子ども

      Volume: 397 Pages: 2-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 授業研究の定義と課題2020

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      教育展望

      Volume: 718 Pages: 4-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] 社会科の初志をつらぬく会の総合的な学習の時間の理解と展開2020

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学研教育究紀要

      Volume: 4 Pages: 69-79

    • NAID

      120006870208

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 授業研究の定義と課題2020

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      教育調査研究所『教育展望』

      Volume: 718 Pages: 4-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] ドイツにおける新教科「政治」の正当化2020

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学研究紀要 人文科学研究編

      Volume: 24 Pages: 43-61

    • NAID

      120006848114

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Journal Article] 授業構想と展開のエビデンス― 新城市立新城小学校の事例の分析 ―2019

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学研究紀要 人文科学研究編

      Volume: 24 Pages: 75-97

    • NAID

      120006636421

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] Learning from Japanese Approach to Teachers’ Professional Development: Can Jugyou Kenkyu works in other countries?2018

    • Author(s)
      Masami Matoba, & Mohammad Reza Sarkar Arani
    • Journal Title

      PEDAGOGICAL DIALOGUE

      Volume: 4(22) Pages: 56-75

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 岐阜市立長良小学校の特別活動2018

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学教育研究紀要

      Volume: 2(2) Pages: 85-103

    • NAID

      120006489282

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 社会科の初志をつらぬく会の授業研究2017

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学教育研究紀要

      Volume: 1 Pages: 99-108

    • NAID

      120006246715

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] Building Academic- Oriented Lesson Study2017

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学スポーツ健康科学部教育研究紀要

      Volume: 3 Pages: 120-134

    • NAID

      40021803139

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 生活科授業における選出児の役割について2017

    • Author(s)
      水野 信輔・的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学スポーツ健康科学部教育研究紀要

      Volume: 3 Pages: 139-154

    • NAID

      40021803154

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 授業研究と授業分析の課題―実践と理論へのその貢献―2017

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学教育研究紀要

      Volume: 2(1) Pages: 159-172

    • NAID

      120006364862

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 授業記録の分析枠組みードイツ政治教育の事例分析を通して2017

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学研究紀要 人文科学研究編

      Volume: 22 Pages: 66-79

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 授業分析における転記情報と記述形式に関する事例研究2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学紀要―人文科学研究編

      Volume: 20 Pages: 51-68

    • NAID

      120005626870

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Journal Article] 授業分析における転記情報と記述形式に関する事例研究2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学紀要―人文科学研究編

      Volume: 20 Pages: 51-68

    • NAID

      120005626870

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 日本型授業研究の独自性に関する事例研究2015

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学教育研究紀要

      Volume: 1 Pages: 98-110

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 授業分析にける分析単位と解釈の機能2014

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学紀要 人文科学研究編

      Volume: 19 Pages: 115-135

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 授業分析における分析単位と解釈の機能2014

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      東海学園大学研究紀要 人文科学研究編

      Volume: 19 Pages: 115-135

    • NAID

      120005448731

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Journal Article] Reorienting the cultural script of teaching: cross cultural analysis of a science lesson2014

    • Author(s)
      Arani, M. R. S; Shibata, Y.; Lee, K-E C.; Kuno, H.; Matoba, M.; Fong L. L. & Yeo, J
    • Journal Title

      International Journal for Lesson and Learning Studies

      Volume: 3 (3) Pages: 215-235

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Journal Article] 授業分析にける分析単位と解釈の機能」2014

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      東海学園大学紀要-人文科学研究編

      Volume: 19 Pages: 115-135

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 授業分析の到達点と可能性2013

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要ー教育科学ー

      Volume: 第59巻第2号 Pages: 1-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 子どもの発言に内在する授業諸要因の抽出に関する事例研究2012

    • Author(s)
      的場正美、柴田好章、水野正朗、中嶋淑子、堀田貴之、近藤茂明、福村美希、新谷 裕、須田昂宏、埜崎志保、丹下悠史、付 洪雪、伊倉剛
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要ー教育科学ー

      Volume: 第59巻第1号 Pages: 121-149

    • NAID

      40019499724

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] Teachers' Classroom-based Research : How it Impacts their Professional Development in Japan, In. Curriculum Perspectives2012

    • Author(s)
      Sarkar Arani Mohammad Reza, Tomita Fukuyo, Matoba Masami, Saito Eisuke & Lassegard James
    • Journal Title

      Quarterly Journal of the Australian Curriculum Studies Association (ACSA)

      Volume: Vol.32, No.1 Pages: 25-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 子どもの発言に内在する授業諸要因の抽出に関する事例研究2012

    • Author(s)
      的場正美, 柴田好章, 水野正朗, 中嶋淑子,堀田 貴之, 近藤茂明, 福村美希, 新谷 裕,須田 昂宏, 埜崎志保, 丹下悠史, 付 洪雪,伊倉剛
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要

      Volume: 第59巻第1号 Pages: 121-149

    • NAID

      40019499724

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] Teachers’ Classroom-based Research: How it Impacts their Professional Development in Japan2012

    • Author(s)
      Sarkar Arani Mohammad Reza, Tomita Fukuyo, Matoba Masami, Saito Eisuke & Lassegard James
    • Journal Title

      Curriculum Perspectives

      Volume: Vol.32, No.1 Pages: 25-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 教育実践をどのように記述するのか,そして教育実践の何を解釈するのかー研究集会の論議経過のまとめー2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      『教育方法学の研究方法論教育実践の記録と解釈』(日本教育方法学会第15会研究集会報告書)

      Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 教育実践をどのように記述するのか、そして教育実践の何を解釈するのか-研究集会の論議経過のまとめ-2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      日本教育方法学会編『教育方法学の研究方法論教育実践の記録と解釈』(日本教育方法学会第15回研

      Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] Lesson Analysis for Sustainable Lesson Study2010

    • Author(s)
      MATOBA, Masami
    • Journal Title

      Comparative Education, Teacher Training, Education Policy, School Leadership and Social Instruction

      Volume: 8 Pages: 121-126

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] Lesson Analysis for Sustainable Lesson Study2010

    • Author(s)
      Masami, Matoba
    • Journal Title

      In. Bulgarian Comparative Education Society

      Pages: 121-126

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 授業分析における現象の記述形式2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達研究科紀要(教育科学) 第56巻2号

      Pages: 55-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653056
  • [Journal Article] 授業分析における現象の記述形式2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要(教育科学)

      Volume: 第56巻第2号 Pages: 55-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 授業分析における分析単位と記述形式2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達研究科紀要 (教育科学) 第56巻1号

      Pages: 30-36

    • NAID

      40016900392

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] 授業分析における分析単位と記述形式2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要(教育科学)

      Volume: 第56巻第1号 Pages: 30-36

    • NAID

      40016900392

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Journal Article] レッスン・スタディを持続させ、豊かにする授業分析の役割2008

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      秋田喜代美、キャサリン・ルイス編『授業の研究教師の学習』明石書店

      Pages: 169-185

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653056
  • [Journal Article] leson studz and participant observation approach2007

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Journal Title

      Kursiv, farad fur politische Bildung Vol.2

      Pages: 44-49

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] School-university partnerships: a new recipe for creating professional knowledge in school2007

    • Author(s)
      Matoba. M., Shibata, Y., & Sarkar Arani, M. R
    • Journal Title

      Educational Research for Policy ant Practice 6

      Pages: 55-65

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] School-university partnerships: a new recipe for creating professional knowledge in school2007

    • Author(s)
      Matoba, M., Shibata, Y., & Sarkar Arani, M. R
    • Journal Title

      Educational Research for Policy ant Practice 6

      Pages: 55-65

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] School-university partnerships : a new recipe for creating professional knowledge in school2007

    • Author(s)
      Matoba. M., Shibata, Y. Sarkar, Arani, M. R
    • Journal Title

      Educational Research for Policy ant Practice 6

      Pages: 55-65

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] 授業研究を基礎とした校内研修と教師の資質に関する国際共同研究(5)-中国(北京)の算数科の授業研究-2007

    • Author(s)
      的場正美、劉砿波
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要 第53巻2号

      Pages: 263-276

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] Lesson Study : International Perspective on Policy and Practice2007

    • Author(s)
      Masami, Matoba, Keith, Krawford, Mohammad, Reza, Sarkar, Arani
    • Journal Title

      Beijing : Educational Science Publishing House

      Pages: 257-257

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] Lesson Study and Participant Observation Approach2007

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Journal Title

      Kursiv, Journal fur politische Bildung 2

      Pages: 44-49

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] 授業研究を基礎とした校内研修と教師の資質に関する国際共同研究(4)-「学習する組織」という学校における教師の教育実践の質-2006

    • Author(s)
      的場正美, サルカールアラニ モハメドレザ
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要 第52巻第2号

      Pages: 123-134

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] アメリカにおける授業研究の動向と挑戦(1)-スティグラー・グループの研究課題と成果の分析-2006

    • Author(s)
      的場正美, サルカールアラニ モハメドレザ, 花崎恵理, 伊藤久仁香, 白山真澄, 可児美佐子
    • Journal Title

      中等教育研究センター紀要・名古屋大学大学院教育発達科学研究科 第5&6号

      Pages: 51-68

    • NAID

      120006220290

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] Challenges in Japanese Teachers' Professional Development : A Focus on An Alternative Perspective2006

    • Author(s)
      Sarkar Arani, M.Reza., Matoba, Masami
    • Journal Title

      Comparative Education in Teacher Training ( Bulgarian Comparative Education Society) 4

      Pages: 107-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] Ethnography for Teachers' Professional Development: Japanese Approach of Investigation on Classroom Activities2006

    • Author(s)
      Matoba Masami & Sarkar Arani Mohammad Reza
    • Journal Title

      Comparative Education in Teacher Training 4

      Pages: 116-125

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] Ethnography for Teachers' Professional Development : Japanese Approach of Investigation on Classroom Activities2006

    • Author(s)
      Matoba, Masami, Sarkar Arani, M. Reza.
    • Journal Title

      Comparative Education in Teacher Training (Bulgarian Comparative Education Society) 4

      Pages: 116-125

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] 子どもの学習状況の変化をどう読むか2005

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      教育と医学 No.620

      Pages: 32-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] 参加型授業研究の基本的考え方2005

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      考える子ども(社会科の初志をつらぬく会編) No.294

      Pages: 4-6

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] Japanese approach to improving instruction through school-Based In-Service teacher training2005

    • Author(s)
      Sarkar Arani, M.Reza., Matoba, Masami
    • Journal Title

      Comparative Education in Teacher Training (Bulgarian Comparative Education Society) 3

      Pages: 59-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] 教師の共同研究としての授業研究と教師の成長2005

    • Author(s)
      的場正美
    • Journal Title

      中等教育研究センター紀要 第4号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16633009
  • [Journal Article] 授業研究を基礎とした校内研修と教師の資質に関する交際共同研究(3)2005

    • Author(s)
      的場正美, Sarkar Arani Mohammad Reza
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要(教育科学) 第51巻第2号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16633009
  • [Journal Article] Learning from Japanese approach to teachers' Professional development : Can JUGYOU KENKYU work in other countries?2005

    • Author(s)
      Matoba, Masami, Sarkar Arani, M.Reza.
    • Journal Title

      Comparative Education in Teacher Training (Bulgarian Comparative Education Society) 3

      Pages: 55-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Journal Article] 参加型授業検討会の特徴と教師の力量形成2004

    • Author(s)
      的場 正美
    • Journal Title

      考える子ども No.288

      Pages: 46-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Presentation] ドイツ政治教育の授業における分節構造と生徒発言の解釈に関する研究― NRWギムナジウムにおける2003年の人権の授業事例を中心に ―2022

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Presentation] 授業研究における授業逐語記録の叙述形式に関する開発研究―社会科の事例を中心にー2022

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      全国社会科教育学会第71回大会 Web
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Presentation] 授業研究における授業記録の叙述形式と転記情報の範囲と程度の解明―小学校社会科の実践を事例としてー2021

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      全国社会科教育学会第70回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Presentation] 知識ある他者と論理形成の解釈共同体2021

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      第97回EVRI定例セミナー「授業研究を軸に教師教育を改革する(8)-日本の教師教育者は授業研究にどのようにかかわっているか-」
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Presentation] イツ政治教育のカリキュラム開発と授業展開―1990年代のNRWの事例分析―2020

    • Author(s)
      的場 正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第31回大会,琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Presentation] A Model of Mathematics Teaching for Competency-based Learning: A Case Study of a Lesson in Japan2019

    • Author(s)
      Ota, Makoto & Matoba, Masami
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2019, Amsterdam
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 学習指導計画と実際の授業の照応によるエビデンスの抽出と機能に関する事例研究2019

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Presentation] Evidence for Lesson Plan and Teaching Process: A Case Study of a Lesson in Shinshiro Elementary School in Japan2019

    • Author(s)
      MATOBA, Masami
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2019, Amsterdam
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01634
  • [Presentation] Transcript- based Lesson Analysis: a Case Study of Teacher Professional Development in Japan2019

    • Author(s)
      Kanazu, Takuta & Matoba, Masami
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2019, Amsterdam
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] Evidence for Revising Teaching Practice2018

    • Author(s)
      Masami MATOBA
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies International Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 授業構想と展開のエビデンス―新城市立新城小学校の事例の分析―2018

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] カリキュラム研究における授業研究の位置―授業研究が生み出すエビデンスを中心にして―2018

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 授業記録にみる教師の子ども観に関する事例分析2017

    • Author(s)
      的場 正美
    • Organizer
      第27回日本教師教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] Building Academic-Oriented Lesson Study2017

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      7th International Conference on School and Teaching. Cheongju International Teacher Education Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 社会科の初志をつらぬく会の授業論―学習指導案の事例分析からー2017

    • Author(s)
      的場 正美
    • Organizer
      第66回全国社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] The Japanese Approach to Improving Instruction through Lesson Study2017

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      7th International Conference on School and Teaching. Cheongju International Teacher Education Forum
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] A Contribution from Lesson Analysis in the Visualization of Interpretation of Verbatim Records in Classroom Activities2017

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2016
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] H. Werner-Kuhnの解釈学的授業分析の枠組みと方法2016

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      第27回日本公民教育学会大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] A Case Study of a Descriptive Language System for the Visualization of Interpretation in Lesson Analysis2016

    • Author(s)
      Masami MATOBA
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2016
    • Place of Presentation
      University of Exeter, U. K.
    • Year and Date
      2016-09-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 1980年代ドイツにおける授業研究の範囲と傾向2016

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      第65回中部教育学会大会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] ドイツ・ ギムナジウムにおける政治科の授業記録の事例分析2016

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      第27回日本カリキュラム学会大会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2016-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 日本型授業研究の独自性に関する事例研究~抽出児童・生徒の意味を中心に~2016

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      第26回日本教師教育学会大会
    • Place of Presentation
      帝京大学八王子キャンパス
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 社会科の初志をつらぬく会の授業研究2016

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      第52回日本教育方法学会大会
    • Place of Presentation
      九州大学教育学部
    • Year and Date
      2016-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] ranscript- based Lesson Analysis: a Case Study of Teacher Professional Development in Japan2015

    • Author(s)
      金津拓也、的場正美
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies
    • Place of Presentation
      Kohn Kean University
    • Year and Date
      2015-11-23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] ドイツにおいて教科はどのように捉えられているか2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2015-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] ドイツ政治教育における授業記録の分析枠組2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本公民教育学会
    • Place of Presentation
      、高千穂大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] ドイツ・ギムナジウムにおける政治科の授業展開の分析と解釈2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      フォーラム・ドイツ教育
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2015-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 教師発言の分析による授業展開の解釈とその明示化 ―ドイツ・ギムナジウムの政治教育の事例分析―2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] Effective Evidence for What?(指定討論)2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies International Conference 2014
    • Place of Presentation
      Kohn Kean University
    • Year and Date
      2015-11-23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] 授業記録の記述言語による解釈過程の明示化2015

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      岩手大学
    • Year and Date
      2015-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] 授業記録の中間項による再構成とその可逆性に関する事例研究2014

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回大会
    • Place of Presentation
      広島大学教育学部
    • Year and Date
      2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] Review and New Landscapes of Lesson Study in Japan2014

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies International Conference 2014
    • Place of Presentation
      Bandung, Indonesia
    • Year and Date
      2014-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] Transcript-based Lesson Analysis: Potential and Possibility2014

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      Nagoya Assembly for Lesson Study in Nagoya
    • Place of Presentation
      Toshi Center, Nagoya, Japan
    • Year and Date
      2014-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] 授業記録の記述形式の妥当性の範囲と程度に関する事例研究2014

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育学会第73回大会
    • Place of Presentation
      九州大学教育学部
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] 授業分析における記録の記述形式に関する研究2014

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第25回大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2014-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] 日本の授業研究は今なにが問われているか2014

    • Author(s)
      的場 正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回大会
    • Place of Presentation
      広島大学教育学部
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] ドイツにおける授業研究と授業分析の定義の変遷に関する研究2014

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      全国社会科教育学会第63回大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学教育学部
    • Year and Date
      2014-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] Transcript-based Lesson Analysis: Potential and Possibility2014

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      Nagoya Assembly for Lesson Study in Nagoya
    • Place of Presentation
      Toshi Center, Nagoya, Japan
    • Year and Date
      2014-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] Description and Interpretation of Lesson Document in Lesson Study: Case Analysis of Lesson Unit of Daily Life Time in Special Education in Japan2014

    • Author(s)
      Katsuhiro Shimizu & Masami Matoba
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies International Conference 2014
    • Place of Presentation
      Bandung, Indonesia
    • Year and Date
      2014-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] Description and Interpretation of Lesson Document in Lesson Study: Case Analysis of Lesson Unit of Daily Life Time in Special Education in Japan2014

    • Author(s)
      Katsuhiro Shimizu & Masami Matoba
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies International Conference 2014
    • Place of Presentation
      Bandung, Indonesia
    • Year and Date
      2014-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] Designing Teaching through Evidence-Based Lesson Study: Lesson Analysis for Sustainable Lesson Study2014

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      Lesson Study Semnar 2014
    • Place of Presentation
      University Brunei Darussalam
    • Year and Date
      2014-10-01
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285182
  • [Presentation] ritical Praxis Inquiry of Pedagogical Efficiency: From Lesson Analysis Perspective2013

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      The International Conference of World Association for Lesson Studies 2013
    • Place of Presentation
      University of Gothenburg, Sweden
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究における分析単位と解釈の関連性に関する事例研究2013

    • Author(s)
      的場 正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会 第24回大会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Critical Praxis Inquiry of Pedagogical Efficiency : From Lesson Analysis Perspective2013

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      the International Conference of World Association for Lesson Studies 2013
    • Place of Presentation
      University of Gothenburg, Sweden
    • Year and Date
      2013-09-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究における分析単位と解釈の関連性に関する事例研究2013

    • Author(s)
      的場 正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会、第24回大会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590222
  • [Presentation] 授業研究における分析単位と解釈の関連性に関する事例研究2013

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会,第24回大会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Year and Date
      2013-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis for Changing Landscape of Research on Teaching2012

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      The World Association of Lesson Studies: International Conference 2012
    • Place of Presentation
      National Institute of Education, Singapore
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis for Changing Landscape of Research on Teaching2012

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      the World Association of Lesson Studies : International Conference 2012
    • Place of Presentation
      National Institute of Education, Singapore
    • Year and Date
      2012-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業記録の解釈と概念化に関する事例研究2012

    • Author(s)
      的場正美、柴田好章、新谷 裕、須田昂宏、丹下悠史、埜崎志保、付 洪雪
    • Organizer
      中部教育学会第61回大会、
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 子どもの発言に内在する授業諸要因の抽出に関する事例研究2012

    • Author(s)
      的場正美、柴田好章、水野正朗、福村美希、須田昂宏、新谷裕、伊倉剛
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第23回大会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究における解釈学 - ドイツ政治教育の授業分析を事例として -2012

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第48回大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究における解釈学-ドイツ政治教育の授業分析を事例として2012

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第48回大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2012-10-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis for Creating Professional Knowledge in Practice2012

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      The 3rd East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      East Normal University, Shanghai, China
    • Year and Date
      2012-12-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis for Creating Professional Knowledge in Practice2012

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      The 3ed East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      East Normal University, Shanghai, China,
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] ドイツ政治教育における授業分析の方法論2012

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第23回大会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Year and Date
      2012-07-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Evidence-based Lesson Analysis in Japanese Educational Research Tradition2011

    • Author(s)
      Matoba, Masami & Yoshiaki Shibata
    • Organizer
      the World Association of Lesson Studies : International Conference 2011
    • Place of Presentation
      University of Tokyo, Tokyo, Japan
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] The Classroom Inquiry Schemes : Rethinking Lesson Study from Global Perspectives2011

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      the World Association of Lesson Studies : International Conference 2011
    • Place of Presentation
      University of Tokyo, Tokyo, Japan
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] ドイツ政治教育の授業記録の分析枠組みに関する事例研究-NRWギムナジムの授業実践分析を通して-2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第56回大会
    • Place of Presentation
      秋田大学文化教育学部
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究は教師と学校をどのようにそだてるか2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      北海道教育研究所連盟主催:網走大会
    • Place of Presentation
      網走市(招待講演)
    • Year and Date
      2011-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Evidence-based Lesson Analysis in Japanese Educational Research Tradtion2011

    • Author(s)
      Masami, Matoba
    • Organizer
      The World Association of Lesson Studies : International Conference 2011
    • Place of Presentation
      東京大学教育学部
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究における解釈過程の明示化2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第22回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学大学院教育学研究科
    • Year and Date
      2011-07-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 世界に広がる日本の授業研究-世界の動向と日本の方向-2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      愛知淑徳大学平成22年度第8回文学部講演会
    • Place of Presentation
      愛知淑徳大学(愛知県) 招待講演
    • Year and Date
      2011-01-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業記録の解釈と概念化に関する事例研究2011

    • Author(s)
      的場正美, 柴田 好章, 新谷裕, 須田 昂宏,丹下悠史, 埜崎志保, 付洪雪
    • Organizer
      中部教育学会第61回大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2011-06-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] ドイツ政治教育の授業記録の分析枠組みに関する事例研究-NRWギムナジムの授業実践分析を通して2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第56回大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究は教師と 学校をどのよ う にそだてる か2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      北海道教育研究所連盟主催, 網走大会
    • Place of Presentation
      網走市
    • Year and Date
      2011-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 子どもの発言に内在する授業諸要因の抽出に関する事例研究2011

    • Author(s)
      的場正美, 柴田好章, 水野正朗, 福村美希,須田 昂宏, 新谷裕, 伊倉剛
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第23回大会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Year and Date
      2011-07-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究による教師の成長-教育学の知を創造する授業研究の構築-2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日中韓における教員資質向上のための国際共同研究(文部科学省委託事業)
    • Place of Presentation
      広島国際会議場(広島県) 招待講演
    • Year and Date
      2011-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 世界に広がる日本の授業研究-世界の動向と日本の方向2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      愛知淑徳大学平成22年度第8回文学部講演会
    • Place of Presentation
      愛知淑徳大学, 名古屋市
    • Year and Date
      2011-01-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] The Classroom Inquiry Schemes : Rethinking Lesson study from Global Persctives (Open Forum)2011

    • Author(s)
      Masami, Matoba
    • Organizer
      The World Association of Lesson Studies : International Conference 2011
    • Place of Presentation
      一橋メモリアル・ホール
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis for Sustainable Lesson Study2011

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Place of Presentation
      Graduate School of Education Peking University, Beijing , China
    • Year and Date
      2011-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究による教師の成長-教育学の知を創造する授業研究の構築2011

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日中韓における教員資質向上のための国際共同研究 : 文部科学省委託事業
    • Place of Presentation
      広島国際会議場, 広島市
    • Year and Date
      2011-01-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Teacher Professinal Development through Leson Study2010

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      The 2nd East Asian International Conference of Teacher ducation Research
    • Place of Presentation
      The Hong Kong Institute of Education (Hong Kong)
    • Year and Date
      2010-12-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における解釈の明示性に関する研究2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第21回大会
    • Place of Presentation
      佐賀大学文化教育学部
    • Year and Date
      2010-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Evidence-Based Lesson Analysis in Educational Research2010

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      the World Association of Lesson Studies : International Conference 2010
    • Place of Presentation
      Universiti Brunei Daraalam, Brnei
    • Year and Date
      2010-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis : Purpose, Process and Product2010

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      the 8th International Conference on Comparative Education and Teacher Training
    • Place of Presentation
      Plovdiv, Bulgaria
    • Year and Date
      2010-06-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 日本における授業研究の方法と特徴-共動してつける授業力と授業研究2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      全州教育大学校企画講演会
    • Place of Presentation
      全州教育大学校, 韓国
    • Year and Date
      2010-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Designing Teaching through Evidence-Based Lesson Analysis ; Local Prospect for Global Problem(シンポ全体企画)2010

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      The World Association of Lesson Studies : International Conference 2010
    • Place of Presentation
      Universiti Brunei Daraalam (Brnei)
    • Year and Date
      2010-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Teacher Professional Development through Lesson Study2010

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      the 2nd East Asian International Conference of Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      The Hong Kong Institute of Education ,Hong Kong
    • Year and Date
      2010-12-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における解釈の明示性に関する研究2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第21回大会
    • Place of Presentation
      佐賀大学文化教育学部(佐賀県)
    • Year and Date
      2010-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653056
  • [Presentation] Lesson Analysis : Purpose, Process and Product2010

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      the Lesson Study Symposium with 3rd APS Global Education Conference 2010, organized by Academy of Principals, Singapore
    • Place of Presentation
      the Suntec Singapore International Convention & Exhibition Centre (Singapore) 招待講演
    • Year and Date
      2010-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 現代の授業研究における授業分析の位置と意味(公開シンポ)2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第46回大会公開シンポジウム提案
    • Place of Presentation
      国士舘大学
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 日本における授業研究の方法と特徴-共動してつける授業力と授業研究-2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      全州教育大学校企画講演会
    • Place of Presentation
      全州教育大学校(韓国) 招待講演
    • Year and Date
      2010-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Evidence-Based Lesson Analysis in Educational Research(シンポ提案)2010

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      The World Association of Lesson Studies : International Conference 2010
    • Place of Presentation
      Universiti Brunei Daraalam (Brnei)
    • Year and Date
      2010-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis : Purpose, Process and Product2010

    • Author(s)
      Masami Matoba
    • Organizer
      The 8th International Conference on Comparative Education and Teacher Training
    • Place of Presentation
      Plovdiv, (Bulgaria)
    • Year and Date
      2010-06-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における解釈の明示性に関する研究2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第21回大会
    • Place of Presentation
      佐賀大学文化教育学部(佐賀県)
    • Year and Date
      2010-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Designing Teaching through Evidence-Based Lesson Analysis; Local Prospect for Global Problem2010

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      the World Association of Lesson Studies : International Conference 2010
    • Place of Presentation
      Universiti Brunei Daralam, Brunei
    • Year and Date
      2010-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 現代の授業研究における授業分析の位置と意味(公開シンポ)2010

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第46回大会
    • Place of Presentation
      国士舘大学(東京都)
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Analysis : Purpose, Process and Product2010

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Organizer
      Lesson Study Symposium with 3rd APS Global Education Conference
    • Place of Presentation
      the Suntec Singapore International Convention & Exhibition Centre
    • Year and Date
      2010-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における叙述形式の検証-記号による叙述の再現性=可逆性の検証-2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      東京大学駒場キャンパス
    • Year and Date
      2009-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653056
  • [Presentation] 授業研究と孔子のため息2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      国教育研究所連盟第19期共同研究
    • Place of Presentation
      山形テルサ
    • Year and Date
      2009-11-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における分析単位と記述形式2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      神田外語大学
    • Year and Date
      2009-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Sprit and Approach of Lesson Study2009

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における分析単位と記述形式2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第20回大会
    • Place of Presentation
      神田外語大学
    • Year and Date
      2009-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における叙述形式の検証-記号による叙述の再現性=可逆性の検証2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育学会第会第68大会,東京大学駒場キャンパス
    • Place of Presentation
      東京大学駒場キャンパス
    • Year and Date
      2009-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究と孔子のため息2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      全国教育研究所連盟第19期共同研究第3回全国研究集会(山形大会)
    • Place of Presentation
      山形テルサ, 山形市
    • Year and Date
      2009-11-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における現象の記述形式-現象の解釈内容の明示化2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会第45会大会
    • Place of Presentation
      香川大学教育学部
    • Year and Date
      2009-09-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] "Sprit and Approach of Lesson Study"(日本語題目 : 授業研究の考え方と具体な進め方-授業研究の精神-)2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      International Seminar on Through Lesson Study We Enhance Teacher and Lecture Professionalism
    • Place of Presentation
      インドネシア スラバヤ大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] Lesson Study in School as Organization that learn2009

    • Author(s)
      Matoba, Masami
    • Place of Presentation
      Surabaya, Indonesia
    • Year and Date
      2009-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業分析における現象の記述形式-現象の解釈内容の明示化-2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      香川大学教育学部
    • Year and Date
      2009-09-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653056
  • [Presentation] Perspective of Lesson Study as Academic Discipline2009

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      International Conference 2009 of The World Association of Lesson Studies
    • Place of Presentation
      The Hong Kong Institution of Education
    • Year and Date
      2009-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330175
  • [Presentation] 授業研究における叙述形式に関する実証研究2008

    • Author(s)
      的場正美
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2008-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653056
  • [Presentation] Jugyou Kenkyuu for Understanding Student Thinking: An Exa-mination of Junior High School Mathematics Classroom Practice2007

    • Author(s)
      Masami, MATOBA
    • Organizer
      The 4th International Conference on Com-parative Education in Tbacher Training
    • Place of Presentation
      Nanyang Technological University, Singapore
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Presentation] Ethnography & Participant Observaton Approaches in Lesson Study2005

    • Author(s)
      Masami, Matoba
    • Organizer
      The Second Annual Conference on Learning Study,The Hong Kong Institution of Education
    • Place of Presentation
      Hong Kong, China
    • Year and Date
      2005-12-02
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Presentation] Ethnogrphy & Participant Observation Approaches in Lesson Study (Keynote Speech)2005

    • Author(s)
      Masami, MATOBA
    • Organizer
      The First Annual Conference on Learning Stud
    • Place of Presentation
      The Hong Kong Institution of Education, Hong Kong
    • Year and Date
      2005-12-02
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Presentation] Improving Teaching and Enhancing Learning A Japanese Perspective (Keynote speech)2005

    • Author(s)
      Masami, MATOBA
    • Organizer
      The First Annual Conference on Learning Study
    • Place of Presentation
      The Hong Kong Institution of Education, Hong Kong
    • Year and Date
      2005-12-02
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • [Presentation] Improving Teaching and Enhancing Learning A Japanese Perspective2005

    • Author(s)
      Masami, Matoba
    • Organizer
      The First Annual Conference on Learning Study, The Hong Kong Institution of Education
    • Place of Presentation
      Hong long, China
    • Year and Date
      2005-12-02
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330151
  • 1.  SIBATA Yoshiaki (70293272)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 2.  HIBI Yutaka (60032504)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SUGIMOTO Noriko (70344827)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SARKAR ARANI Mohamamd Reza (30535696)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  MATSUSHITA Haruhiko (10199789)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KONDO Takahiro (40242234)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  久野 弘幸 (30325302)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  IMAZU Kojiro (30025118)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  HAYAMIZU Toshihiko (20116172)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  ABIKO Tadahiko (30027966)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  IIJIMSA Kaoru (30252208)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  NAGAO Akio (70030484)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  中野 和光 (10033573)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  田上 哲 (50236717)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  大野 栄三 (60271615)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  吉田 成章 (70514313)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  TABAYA Osamu (60025103)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  OTANI Takashi (50128162)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MURAKAWA Masahiro (50167681)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  ASANUMA Shigeru (30184146)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  YAMAGUCHI Mitsuru (20006571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  NISIKAWA Nobuhiro (60156049)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  ISHIKAWA Hideshi (20168199)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  OKAMOTO Yasumasa (60015758)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  YAMAZAKI Junji (50144051)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  MIZUHARA Katsutoshi (00124628)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  HATA Takashi (90125790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  TAKAGI Tadashi (10022740)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  市川 博 (90015446)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  吉田 俊和 (70131216)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  村上 隆 (70093078)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  金井 篤子 (80262822)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  新海 英行 (00036055)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  木下 繁彌 (30030448)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  田中 統治 (40128046)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  今野 善清 (60020377)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  柴田 義松 (60107464)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  横須賀 薫 (60006442)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  葉養 正明 (30114119)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  金津 琢哉 (20633522)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 41.  小林 宏己 (30302904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  倉本 哲男 (30404114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  安達 仁美 (30506712)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  副島 孝 (30593107)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  坂本 篤史 (30632137)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  深澤 広明 (70165249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  田村 知子 (90435107)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  原 宏史 (90524489)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi