• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HIROSE Keiko  広瀬 恵子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

廣瀬 恵子  ヒロセ ケイコ

広瀬 恵子  ヒロセ ケイコ

Less
Researcher Number 40145719
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2011 – 2019: 愛知県立大学, 外国語学部, 教授
2000 – 2008: 愛知県立大学, 外国語学部, 教授
1997 – 1998: 愛知県立大学, 外国語学部, 助教授
1993 – 1994: 愛知県立大学, 外国語学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / 教科教育 / Cognitive science
Except Principal Investigator
教科教育
Keywords
Principal Investigator
英作文指導 / ライティング / ピアフィードバック / 書くプロセス / 日本人英語学習者 / 自己効力感 / 協同作業認識 / グループワーク / 協同学習 / 英語教育 … More / 英語自己効力感 / 動機づけ / グループ学習 / 協同グループ学習 / radial categories / mapping / image schemas / metaphor / concepualization / text / reading comprehension / Cognitive Linguistics / コミュニケーション / 実体と属性 / 関係性と比較 / 第二言語 / テクスト産出過程 / テクスト理解過程 / ディスコース / 放射状カテゴリー構造 / マッピング / イメージ・スキーマ / メタファ / 概念化 / テクスト / 読解 / 認知言語学 / L2 Writing / L1 Writing / Japanese Learners of English / English Writing Instruction / Argumentative Writing / Protocol Analysis / Writings Strategies / Writing Process / 続み手意識 / 説得スキーマ / 説得文 / プロトコル / プランニング / 内観報告 / ポーズ / 第2言語作文 / 母語作文 / 論説文 / プロトコル分析 / ライティング方略 / 作文プロセス / 英語 / インタラクション / 英語指導 / 国語作文評価基準 / 英語説明文に関するメタ知識 / 日本語作文評価基準 / 説明文 / 説明要因 / 日本語作文能力 / 英作文能力 … More
Except Principal Investigator
writing speed / protocol data / strategies / novice writers / expert writers / English writing process / writing process model / second language learners / 質的研究 / 量的研究 / 書くプロセス / 書くスピード / プロトコールデータ / ストラテジー / 未熟な書き手 / 熟練した書き手 / 英作文プロセス / 文章産出モデル / 第2言語学習者 / Interaction / Interlanguage / Planning / Repair / Speech production / Conversation / Other-repetition / Self-repetition / リペア / 会話分析 / 発話 / 会話管理 / L2ストラテジー / 中間言語 / 修正 / 相互作用 / 外国語運用 / 会話 / 繰り返し Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (45 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Effects of English Language Teaching Incorporating Cooperative Group Learning on Learner MotivationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hirose Keiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  A Preliminary Study for English Writing Instruction Using Peer FeedbackPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIROSE Keiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Effects of Peer Feedback in English Writing InstructionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIROSE Keiko
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  The Cognitive Pragmatic Investigation of Conceptualization in the Process of Text Understanding and Its Phenomenological ConsiderationsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIROSE Keiko
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Cognitive science
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  A Preliminary Study of Writing Strategies Used by Japanese EFL Students: For Process-oriented English Writing InstructionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIROSE Keiko
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Toward an Empirical Model of L2 Writing Process

    • Principal Investigator
      SASAKI Miyuki
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Nagoya Gakuin University
  •  英作文能力の説明要因の探究とその教育的応用Principal Investigator

    • Principal Investigator
      廣瀬 恵子
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Aichi Prefectural University
  •  Repetition in L1 and L2 English and Japanese

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Hiroe
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY

All 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2012 2011 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Product and Process in the L1 and L2 Writing of Japanese Students of English2005

    • Author(s)
      廣瀬 恵子
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      溪水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Book] Product and Process in the L1 and L2 Writing of Japanese Students of English2005

    • Author(s)
      廣瀬 恵子(単著)
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      溪水社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Book] Product and Preocess in the L1 and L2 Writing of Japanese Students of English2005

    • Author(s)
      Keiko Hirose
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      Keisui-sha
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Journal Article] Effects of English Language Teaching Incorporating Cooperative Group Learning on Japanese University Students2020

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 31 Pages: 225-240

    • NAID

      130008020455

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Journal Article] 協同学習を取り入れた英語指導法-その理論と実践-2018

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      英語教育学研究

      Volume: 第9号 Pages: 15-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Journal Article] Written and spoken peer feedback in EFL writing instruction: A case with Japanese undergraduates2014

    • Author(s)
      Hirose, Keiko
    • Journal Title

      愛知県立大学外国語学部紀要(言語・文学編)

      Volume: 46 Pages: 83-110

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Journal Article] Written feedback and oral interaction: How bimodal peer feedback affects Japanese EFL students2012

    • Author(s)
      Keiko Hirose (広瀬恵子)
    • Journal Title

      The Journal of Asia TEFL

      Volume: 9 Pages: 1-26

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Journal Article] Comparing written-only and written-plus-spoken peer feedback in a Japanese EFL university context2012

    • Author(s)
      Keiko Hirose (広瀬恵子)
    • Journal Title

      Asian Journal of English Language Teaching

      Volume: 22 Pages: 1-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Journal Article] Student-Student Written Interactions During Peer Feedback in English Writing Instruction2009

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan 20

      Pages: 91-100

    • NAID

      110008512372

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] Peer Feedback in L2 English Writing Instruction2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      JALT 2007 Conference Proceedings

      Pages: 543-552

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] University Students' Perceptions of Peer Feedback: An Exploratory Study2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 37

      Pages: 229-306

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] Peer Feedback in L2 English Writing Instruction2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      JALT2007 Conference Proceedings

      Pages: 543-552

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] University students' perceptions of peer feedback: An exploratory study2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 37

      Pages: 299-306

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] 教育現場に根ざした英語ライティング研究を目指して:英作文の指導と評価2007

    • Author(s)
      田中博晃・廣森友人・山西博之・広瀬恵子
    • Journal Title

      大学英語教育学会中国四国支部研究紀要 4

      Pages: 55-72

    • NAID

      110008682166

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] Comparing organizational patterns of L1 and L2 opinion texts written by Japanese EFL students2007

    • Author(s)
      広瀬 恵子
    • Journal Title

      愛知県立大学外国語学部紀要(言語・文学編) 39

      Pages: 41-73

    • NAID

      110006486274

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] Japanese EFL Students' Perceptions of English Writing Instruction Compared with Their Ideal Views2007

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Journal Title

      三浦省五先生退職記念英語教育学研究

      Pages: 33-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] Japanese EFL Students' Perception of English Writing Instruction : Their Ideal Views Compared with the Actual Teaching2006

    • Author(s)
      Keiko Hirose
    • Journal Title

      RetirementFestscgrift for Prof. Shogo Miura (in printing)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Journal Article] Japanese EFL Students' Perceptions of English Writing Instruction Their Ideal Views Compared with the Actual Teaching2006

    • Author(s)
      廣瀬 恵子
    • Journal Title

      三浦省五先生退職記念論文集 (印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Journal Article] Japanese EFL Students' Perceptions of English Writing Instruction : Their Ideal Views Compared with the Actual Teaching2006

    • Author(s)
      廣瀬 恵子
    • Journal Title

      三浦省五先生退職記念論文集 (印刷中)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Journal Article] Pursuing the complexity of the relationship between L1 and L2 writing2006

    • Author(s)
      広瀬 恵子
    • Journal Title

      Journal of Second Language Writing 15

      Pages: 142-146

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Journal Article] Comparing L1 and L2 organizational patterns in the argumentative writing of Japanese EFL students2004

    • Author(s)
      Keiko Hirose
    • Journal Title

      Journal of Second Language Writing 12

      Pages: 181-209

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Journal Article] Comparing L1 and L2 organizational patterns in the argumentative writing of Japanese EFL students2004

    • Author(s)
      廣瀬恵子
    • Journal Title

      Journal of Second Language Writing 12

      Pages: 181-209

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500169
  • [Presentation] 協働する英語のライティング―その可能性と課題ー2019

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Presentation] The Effects of Cooperative Learning on First-Year Japanese University Students2019

    • Author(s)
      和田珠実・広瀬恵子
    • Organizer
      International Association for the Study of Cooperation in Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Presentation] Effects of English Language Teaching Method Incorporating Cooperative Group Learning on Japanese EFL Students2019

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      International Association for the Study of Cooperation in Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Presentation] 協同グループ学習の効果:英語自己効力感と協同作業認識の観点から2019

    • Author(s)
      広瀬恵子・和田珠実
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Presentation] 協同学習を取り入れた英語指導法-その理論と実践-2017

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      広島大学英語教育学会第10回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Presentation] 英語で行う協同学習-大学1年生対象英語授業の報告―2017

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      日本協同教育学会第14回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Presentation] 協同グループ学習による4技能統合型英語教授法2016

    • Author(s)
      広瀬 恵子
    • Organizer
      日本協同教育学会第13回大会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重県・津市)
    • Year and Date
      2016-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02685
  • [Presentation] 英語ライティング力の短期的発達指標の探求2015

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      言語教育エキスポ
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2015-03-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Presentation] Effects of written and spoken peer feedback on Japanese EFL students’ L2 writing2014

    • Author(s)
      Hirose, Keiko
    • Organizer
      The 17th World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Brisbane Convention & Exhibition Centre, Australia
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Presentation] Effects of written and spoken peer feedback on Japanese EFL students’ L2 writing2014

    • Author(s)
      Keiko Hirose
    • Organizer
      The 17th World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Brisbane Convention & Exhibition Centre (オーストラリア ブリスベン市)
    • Year and Date
      2014-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Presentation] Interacting in Writing and Orally: How Multiple Feedback Affects Japanese Students in EFL Writing Instruction2011

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      The 9th Asia TEFL International Conference
    • Place of Presentation
      ソウル教育文化会館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Presentation] Peer Feedbackを取り入れた英語パラグラフ・ライティング指導―Wriiten-Only vs. Written-Plus-Spoken Peer Feedback―2011

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Presentation] Cooperative Learning in English Writing Instruction Through Peer Feedback2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      国際協同教育学会創立30 周年記念大会(Cooperative Learning in Japan and the World)
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Year and Date
      2008-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] ライティング指導におけるピアフィードバツク-学習者はどうフィードバックしあうか-2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会東京研究大会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2008-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] Cooperative Learning in English Writing Instruction Through Peer Feedback2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      国際協同教育学会創立30周年記念大会(The International Association for the Study of Cooperation in Education)
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Year and Date
      2008-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] ライティング指導におけるピアフィードバック-学習者はどうフィードバックしあうか-2008

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会東京研究大会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2008-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] 英語ライティング指導におけるPeer Feedback-学習者の視点から-2007

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      中部地区英語教育学会 第37回三重大会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2007-06-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] Peer Feedback in L2 English Writing Instruction2007

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      JALT(The Japan Association for Language Teaching)33rd International Conference
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2007-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] 英語ライティング指導におけるPeer Feedback-学習者の視点から-2007

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2007-06-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] Peer Feedback in L2 English Writing Instruction2007

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      全国語学教育学会(JALT) 33rd International Conference
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2007-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520445
  • [Presentation] Peer feedbackを取り入れた英語ライティング指導の効果を探る

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Presentation] Japanese EFL Students' Writing Development

    • Author(s)
      Hirose, Keiko
    • Organizer
      The Sixth Symposium on Writing Centers in Asia
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • [Presentation] 英語ライティング指導におけるwritten-plus-spoken peer feedback―学習者は何にフィードバックするのか―

    • Author(s)
      広瀬恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520685
  • 1.  SASAKI Miyuki (60241147)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KOBAYASHI Hiroe (50205481)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MIYAHARA Isamu (90182039)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MIYAURA Kunie (50275111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  和田 珠実 (80613538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi