• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

PLAIN William  WILLIAM Plain

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ウイリアム プレイン  ウィリアム プレイン

ウィリアム プレイン  ウィリアム プレイン

PIAIN William  プレイン ウィリアム

プレイン ウィリアム  プレイン ウィリアム

W. Plain  ウィリアム プレイン

WILLIAM Plain  ウィリアム プレイン

Less
Researcher Number 40229133
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 1999 – 2002: 名古屋外国語大学, 外国語学部, 教授
1995 – 1997: 筑波大学, 現代語・現代文化学系, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
教科教育
Except Principal Investigator
英語・英米文学
Keywords
Principal Investigator
ペア-グループティーチング / 英語教育 / 新しい教授法 / コミュニカティブランゲージ / グループの活用 / 意識 / 沈黙 / 心理的余裕 / コミュニカティブラ-ニング / 認知 … More / クラス運営 / グループ学習 / Pair Group Teaching / English education / new teaching method / communicative learning / use of groups / awareness / silence / mental space / Plainペア・グループ・ティーチング / コミュニカティブ教授法 / 固定されたグループ / 自然学習 / 参与パラダイム / スペースと沈黙 / 国際的な学術交流 / オーストラリア / 新生のパラダイム / 洞察力と創造性 / 大学教師教育 / 国際研究者交流 / ペアグループティーチング / 力学的体系理論 / 参加理論 / 学際的 / 標準的教育における条件づけ / ペアー・グループ・ティーチング / 言語習得 / 第2言語の自然習得 / 新パラダイム / 内省と自覚 / 潜在的習得力 / 多規律の / 後期近代主義 / 動的システム理論 / 生態学的言語学 / Plain Pair Group Teaching / Communicative methodology / Permanent groups / Natural learning / Participation paradigm / 'Space' and 'silence' / International exchange research / Australia … More
Except Principal Investigator
カリキュラム開発 / 研究発表 / 学習技術 / 批判的思考技術 / コンピュータ技術 / 学問的内容に即した学習 / 語のまとまり / 組織内でのカリキュラム開発と教員の向上の難しさ / 授業改善 / 教材の作成 / 英語教育 / レベル別副本 / 開発するプロセス / 教室研究 / 出版される / プレゼンテーション / 科研費の論文 / より密接に研究 / 最小限の基礎 / 集合的な専門的関与 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  A New Theory of Language Learning to Encourage the Adoption of a Communicative Curriculum in Japanese UniversitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      PLAIN William
    • Project Period (FY)
      1999 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Nagoya University of Foreign Studies
  •  統合的英語教育システムの開発(Developing Integrated English Language Education Systems)

    • Principal Investigator
      バーフィールド アンドリュー (アンドリュー パ-フィールド / パ-フィールド アンドリュー / パーフィールド アンドリュー)
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      英語・英米文学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Adapting Traditional Language Teaching Methods for a New Communicative Curriculum in Japanese Universities.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      PLAIN William
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  • 1.  バーフィールド アンドリュー (10280900)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  久保田 章 (30205132)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  川崎 晶子 (40177663)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  綾部 裕子 (30117056)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  スタッブ イボンヌ (80282292)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  磐崎 広貞 (50232658)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  デリック シロー ジョン (80231067)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  大熊 昭信 (10039373)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  原口 庄輔 (50101316)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi