• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HANAZAKI KAZUO  花崎 一夫

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HANAZAKI Kazuo  花崎 一夫

Less
Researcher Number 40319009
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東邦大学, 薬学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 東邦大学, 薬学部, 教授
2014 – 2020: 信州大学, 学術研究院総合人間科学系, 准教授
2010 – 2013: Shinshu University, 全学教育機構, 准教授
2009: 信州大, 准教授
2007 – 2008: Shinshu University, 全学教育機構, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education / English linguistics
Keywords
Principal Investigator
英語の前置詞 / 認知言語学 / モジュール教材 / 自学自習用教材 / 前置詞 / 高大連携 / 自学自習用モジュール教材 / 接続詞 / 語用論 / コロケーション … More / 英語の読解力 / 英語の接続詞 / 機能語 / 英語前置詞 / 英語教育 / 意味論 / 棲み分け … More
Except Principal Investigator
前置詞 / 効果測定テスト / 論理的思考力 / 英語教育 / 日英対訳コーパス / 助詞デ / 副詞として使う / 対訳コーパス / 翻訳 / デキゴト名詞 / 前置詞選択課題 / 英訳 / 英語の前置詞 / 最終的格表示手段としてのデ / 日英対訳 / デ格 / 格助詞 / 誤用分析 / 高大連携 / 相同性 / 英語教材 / 意味論 / 相同性研究 / 日英語対称 / 認知意味論 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (128 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  これからの英語教育で期待される論理的思考力の探求とその教育手法・効果測定法の開発

    • Principal Investigator
      八木橋 宏勇
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyorin University
  •  英語接続詞の意味研究とそのモジュール教材化を通した大学英語教育への応用Principal Investigator

    • Principal Investigator
      花崎 一夫
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Toho University
      Shinshu University
  •  A Semantic Study on English Prepositions and a Homology Study on English and Japanese based on Error Analysis of Data Obtained through Cooporation between High School and University

    • Principal Investigator
      HANAZAKI MIKI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      English linguistics
    • Research Institution
      Hosei University
      Shinshu University
  •  A study on how to translate Japanese "de" nominals into English

    • Principal Investigator
      KATO Kozo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  The Study of the Semantics of English Prepositions and its Application to Modular-style Teaching MaterialsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HANAZAKI Kazuo
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  The study of English prepositions and its application to teaching materials based on high school-college liaisonPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HANAZAKI Kazuo
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  The Habitat Segregation of English Prepositions and the Teaching Materials Used on the InternetPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HANAZAKI Kazuo
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University

All 2024 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 全国大学入試正解 私立大編(英語)2022

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Total Pages
      519
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366714
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Book] 全国大学入試問題正解 国立大編(英語)2022

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366721
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Book] 全国大学入試問題正解 英語 追加掲載編2021

    • Author(s)
      花崎 一夫他
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366530
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Book] AIへの道 テクノロジーと人類の進歩 - The Road to AI-Mankind’s Technological Journey2021

    • Author(s)
      Andy Boerger(著)、花崎一夫/花崎美紀(編注)
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      金星堂
    • ISBN
      9784764741249
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00841
  • [Book] 2022年受験用 全国大学入試問題正解 英語(追加掲載編)2021

    • Author(s)
      花崎一夫、花崎美紀他
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366530
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00841
  • [Book] 2022年受験用 全国大学入試問題正解 英語(国公立大編)2021

    • Author(s)
      花崎一夫、花崎美紀他
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366523
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00841
  • [Book] The Road to AI2021

    • Author(s)
      Andy Boerger/ Kazuo Hanazaki/ Miki Hanazaki
    • Total Pages
      126
    • Publisher
      金星堂
    • ISBN
      9784764741249
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Book] 2022年受験用 全国大学入試問題正解 英語リスニング(国公立大編)2021

    • Author(s)
      花崎一夫、花崎美紀他
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366707
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00841
  • [Book] 全国大学入試問題正解 英語 私立大編2021

    • Author(s)
      花崎 一夫他
    • Total Pages
      536
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366707
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Book] 全国大学入試問題正解 英語 国公立編2021

    • Author(s)
      花崎 一夫他
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      旺文社
    • ISBN
      9784010366523
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Book] コロケーションで学ぶ英会話2020

    • Author(s)
      花崎一夫 花崎美紀
    • Total Pages
      84
    • Publisher
      ブイツーソルーション
    • ISBN
      9784864768047
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Book] コロケーションで学ぶ英会話2020

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Total Pages
      79
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • ISBN
      9784864768047
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Book] The Essentials of Paragraph-Writing パラグラフ・ライティングの真髄2017

    • Author(s)
      井上逸兵、大塚崇史、花崎一夫、花崎美紀
    • Total Pages
      83
    • Publisher
      Macmillan Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Book] 英文法で学ぶ英会話 英文法の知識を活用して会話力をつけよう2015

    • Author(s)
      花崎 一夫・花崎 美紀
    • Total Pages
      105
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Book] パターンで学ぶ英会話―英語の型を覚えよう!―2013

    • Author(s)
      Author:花崎一夫・花崎美紀
    • Total Pages
      155
    • Publisher
      ブイツーソリューション(Keywords:英文法英会話パターン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Book] パターンで学ぶ英会話―英語の型を覚えよう!―2013

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Total Pages
      155
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Book] ブイツーソリューションズ2013

    • Author(s)
      花崎 美紀
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      自習用教材作成・高大連携・相同性研究に生かす、慣用句を鍵に行う前置詞棲み分け研究
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Book] 自習用教材作成・高大連携・相同性研究に生かす、慣用句を鍵に行う前置詞棲み分け研究2012

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Book] 慣用句を手がかりに行う前置詞の棲み分け研究に基づくモジュール教材の作成と高大連携平成19年度~平成22年度科学研究費補助金研究成果報告書2011

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀・加藤鉱三
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Book] 研究成果報告書(慣用句を手がかりに行う前置詞の棲み分け研究に基づくモジュール教材の作成と高大連携)2011

    • Author(s)
      花崎一夫・加藤鉱三・花崎美紀
    • Total Pages
      186
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Book] 言語の間主観性-認知・文化の多様な姿を探る(「間主観性の観点からみるAsの意味論」)2011

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      早稲田出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Book] 『言語の間主観性一認知・文化の多様な姿を探る』「間主観性の観点からみるAsの意味論」2011

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      早稲田出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Book] 開放系言語学への招待一文化・認知・コミュニケーション2008

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Total Pages
      241
    • Publisher
      慶応大学出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Book] 開放系言語学への招待-文化・認知・コミュニケーション(「言語と文化の相同性」)2008

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Total Pages
      241
    • Publisher
      慶応大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Book] PRACTICE-BASED RECONSIDERATION OF LINGUISTIC RELATIVITY : PDN APPROACH TO NEGATIVE-QUESTIONS(博士論文)2008

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Total Pages
      181
    • Publisher
      慶応義塾大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] Applying Theory to Practice: Teching Down and Under to Japanese EFL Students with Modular Materials and through Showing the Differences between Englsh and Japanese2020

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo HANAZAKI
    • Journal Title

      Proceeding for International Academic Conference in Education, Language and Psychology (IACELP)

      Volume: - Pages: 1-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] 英語前置詞downとunderの意味論-効果的な教育方法の試案ー2019

    • Author(s)
      花崎一夫、花崎美紀
    • Journal Title

      信州大学総合人間科学研究

      Volume: 13 Pages: 2-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] 英語前置詞downとunderの意味論-効果的な教育方法の試案ー2019

    • Author(s)
      花崎 一夫・花崎 美紀
    • Journal Title

      信州大学総合人間科学研究,(第13号)

      Volume: 13 Pages: 2-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Journal Article] The Semantics of Words that Denote Lower Places or Movements toward Such Lower Places2018

    • Author(s)
      Miki Hanazaki & Kazuo Hanazaki
    • Journal Title

      11th International Conference on Language, Education & Innovation

      Volume: 11 Pages: 25-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Journal Article] The Semantics of Words that Denote Lower Places or Movements toward such Lower Places2018

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo HANAZAKI
    • Journal Title

      Proceedings for 11th International Conference on Language, Education, Humanities & Innovation 2018

      Volume: 2018 Pages: 25-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] Teaching English to Japanese EFL Learners Using Phonetics: A Pedagogical Application of the Vowel Triangle2017

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀・藤原隆史
    • Journal Title

      2017 Hawaii University International Conferences Arts, Humanities, Social Sciences&Education

      Volume: 1 Pages: 1-18

    • NAID

      120007099955

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] 高校学習指導要領(外国語編)の中で伸ばすべき能力とされる論理的思考力の伸長要因同定とその測定にむけて2017

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫・菊池聡・大塚崇史
    • Journal Title

      教職実践研究

      Volume: 1 Pages: 14-19

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] 英語教職コアカリキュラムである「異文化交流」の実施にむけて英語教職希望者と異文化交流の実態および可能な対応策2017

    • Author(s)
      花崎美紀、花崎一夫
    • Journal Title

      教職実践研究

      Volume: 1 Pages: 20-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] The Semantics of With Revisited2017

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo HANAZAKI
    • Journal Title

      Proceedings for 23ed ICTEL 2017

      Volume: 2017 Pages: 24-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] As、With、分詞構文における同時性と因果性の意味読み込み:英語指導要領を実施するための一提言2017

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Journal Title

      JELS

      Volume: 34 Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] Teaching English to Japanese EFL Learners Using Phonetics:2017

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI, Kazuo HANAZAKI, Takafumi Fujiwara
    • Journal Title

      Proceedings for HUIC International Conference on Humanities

      Volume: 2017 Pages: 1-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] 大学生の英語科指導における内発的動機付けを高め、小学校の外国語活動の課題を克服するための試み:小大連携を通した内発的動機付けと学習支援、および地域連携2016

    • Author(s)
      花崎美紀、中村伸哉
    • Journal Title

      地域ブランド研究

      Volume: 11 Pages: 27-39

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] 認知言語学の知見を活かした英語使役動詞haveの教授法とその教育的効果2016

    • Author(s)
      藤原隆史・花崎美紀・花崎一夫・菊池聡
    • Journal Title

      教職研究

      Volume: 9 Pages: 35-42

    • NAID

      120007100894

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] 大学生の英語科指導法における内発的動機付けおよび社会への関心を高め、地域との連携を強める試み2016

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀・藤原隆史・植木宏・藤澤翔
    • Journal Title

      地域ブランド研究

      Volume: 11 Pages: 61-68

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] 認知言語学の知見を活かした英語使役動詞haveの教授法とその教育的効果2016

    • Author(s)
      藤原隆史、花崎一夫、花崎美紀
    • Journal Title

      教職研究

      Volume: 9 Pages: 35-42

    • NAID

      120007100894

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] Words that Seem to Denote "Places" in English and Japanese: English Prepositions and Japanese Postpositions2016

    • Author(s)
      Miki Hanazaki, Kazuo Hanazaki
    • Journal Title

      2016 Hawaii University International Conferences

      Volume: 1 Pages: 1-18

    • NAID

      120007099947

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] 日本人EFL(英語第2言語学習者)への効果的な前置詞教授法:前置詞Withを例にして2016

    • Author(s)
      花崎美紀、花崎一夫
    • Journal Title

      教職研究

      Volume: 9 Pages: 23-34

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Journal Article] 日本人EFL(英語第2言語学習者)への効果的な前置詞教授法:前置詞Withを例にして2016

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      教職研究

      Volume: 9 Pages: 23-34

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] Teaching Prepositions to Japanese EFL College Students: Bridging Theory and Practice2015

    • Author(s)
      Miki Hanazaki, Kazuo Hanazaki
    • Journal Title

      International Journal of Language Education and Applied Linguistics

      Volume: 3 Pages: 1-10

    • NAID

      120007099956

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] 英語教育に活用するモジュール教材の可能性―英文法の学習を中心にしてー2015

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀・藤原隆史
    • Journal Title

      日本e-Learning学会第18回学術講演会論文集

      Volume: 1 Pages: 95-104

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] Atの意味論2015

    • Author(s)
      加藤 鉱三・花崎 一夫・花崎 美紀
    • Journal Title

      英文学研究 , 支部統合号

      Volume: 7 Pages: 127-135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] 認知言語学の知見を活用した使役動詞haveの分析―よりよい英語教育を目指して-2015

    • Author(s)
      花崎 一夫・藤原 隆史・花崎 美紀
    • Journal Title

      言語教育センター実践報告

      Volume: 4 Pages: 46-57

    • NAID

      40020647413

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] A Pragmatic Strategy for Building Accordance in Discordant Situations: A Case Study on Negative Questions2015

    • Author(s)
      花崎 一夫・花崎 美紀
    • Journal Title

      2015 Hawaii University International Conferences Arts, Humanities, Social Sciences&Education

      Volume: 1 Pages: 1-25

    • NAID

      120007099959

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] Multidirectional Appoach to the Semantics of Have: Seeking a Unified Way of Teaching its Polysemy to the EFL Students2015

    • Author(s)
      花崎 一夫・花崎 美紀
    • Journal Title

      2015 Hawaii University International Conferences Arts, Humanities, Social Sciences&Education

      Volume: 1 Pages: 1-29

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] 高等学校に於けるモジュール型言語教材の可能性―使役動詞を中心にした教授法ー2015

    • Author(s)
      藤原隆史・花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      日本e-Learning学会第18回学術講演会論文集

      Volume: 1 Pages: 70-77

    • NAID

      120007099949

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Journal Article] The "Habitat Segregation" of Expressions Denoting Futurity, and its Application to TESL2014

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      Hawaii University International Conferences Arts, Humanities and Social Sciences

      Volume: 1 Pages: 1-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Toの意味論―英語教育への応用を目指して2014

    • Author(s)
      Author:加藤鉱三・花崎一夫・花崎美紀
    • Journal Title

      英文学研究支部統合号

      Volume: Vol.VI(Keywords:英語前置詞To) Pages: 239-245

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 認知言語学の知見を活用した英語教育の可能性―be-to不定詞を中心に―2014

    • Author(s)
      花崎一夫
    • Journal Title

      言語教育センター実践報告

      Volume: 第3号 Pages: 28-36

    • NAID

      40020805160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] An Analysis of a Causative Verb Have from the Cognitive Linguistic as well as the Contrastive Linguistics Perspective Hawaii University International Conferences Arts2014

    • Author(s)
      Author:脇淵良太・赤羽佑太・藤原隆史・早野勇馬・花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      Humanities and Social Sciences

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] An Analysis of a Causative Verb Have from the Cognitive Linguistic as well as the Contrastive Linguistics Perspective2014

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      Hawaii University International Conferences Arts, Humanities and Social Sciences

      Volume: 1 Pages: 18-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 認知言語学の知見を活用した英語教育の可能性―be-to不定詞を中心に―2014

    • Author(s)
      Author:花崎一夫・赤羽佑太
    • Journal Title

      言語教育センター実践報告

      Volume: (第3号)(Keywords:認知言語学英語教育) Pages: 28-36

    • NAID

      40020805160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Toの意味論―英語教育への応用を目指して―2014

    • Author(s)
      加藤鉱三・花崎一夫・花崎美紀
    • Journal Title

      英文学研究 支部統合号

      Volume: Vol. VI: Pages: 239-245

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] The "Habitat Segregation" of Expressions Denoting Futurity, and its Application to TESL Hawaii University International Conferences Arts2014

    • Author(s)
      Author:脇淵良太・赤羽佑太・藤原隆史・早野勇馬・花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      Humanities and Social Sciences

      Pages: 1-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Toの意味論2013

    • Author(s)
      Author:加藤鉱三・花崎一夫・花崎美起
    • Journal Title

      日本英文学会中部支部第85回大会Proceedings

      Volume: (Keywords:英語前置詞To) Pages: 169-170

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] LMSプラグインを活用した英語教育2013

    • Author(s)
      Author:花崎一夫
    • Journal Title

      言語教育センター実践報告

      Volume: 第1・2号 Pages: 49-54

    • NAID

      40020624831

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 相同性という視点から見る、日米の出産と育児の実際2013

    • Author(s)
      花崎 美紀
    • Journal Title

      柿の木

      Volume: 22 Pages: 79-84

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Forの意味論再考2013

    • Author(s)
      花崎 美紀・花崎 一夫
    • Journal Title

      人文科学論集

      Volume: 46 Pages: 85-108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] LMSプラグインを活用した英語教育2013

    • Author(s)
      花崎 一夫
    • Journal Title

      言語教育センター実践報告

      Volume: 第1・2号 Pages: 49-54

    • NAID

      40020624831

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Toの意味論2013

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀・加藤鉱三
    • Journal Title

      中部英文学会第85回Proceedings

      Volume: 1 Pages: 169-170

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] ICTを活用した英語教育2013

    • Author(s)
      Author:花崎一夫
    • Journal Title

      グローバル人材育成のための語学教育の可能性

      Volume: (Keywords:グローバル人材ICT活用教育) Pages: 65-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Onomasiologicalな観点からの前置詞Forの意味論2013

    • Author(s)
      花崎 一夫・花崎 美紀
    • Journal Title

      英文学研究

      Volume: 第5号 Pages: 121-124

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 日本語および英語, それぞれの言語文化にみられる相同性についての一考察:Asの意味論を中心に2013

    • Author(s)
      花崎 美紀
    • Journal Title

      HLC

      Volume: 2013 Pages: 1-1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Onomasiologicalな観点からの前置詞Forの意味論2013

    • Author(s)
      Author:花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      英文学研究

      Volume: Vol.V(Keywords:英語前置詞For) Pages: 121-124

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 相同性という視点からみる、日米の出産と育児の実際2012

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Journal Title

      桐の木助産師学会会報

      Volume: 22 Pages: 79-84

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Forの意味論再考2012

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      『人文紀要文科学論集(文化コミュニケーション学科編)』

      Volume: 46 Pages: 85-108

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 認知言語学の知見を生かした英語教育の実践に向けて2012

    • Author(s)
      Author:花崎一夫
    • Journal Title

      信州大学人文社会研究

      Volume: 6:8,(第6号) Pages: 87-94

    • URL

      https://soar-ir.shinshu-u.ac.jp/dspace/handle/10091/15629

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 認知言語学の知見を生かした英語教育の実践に向けて2012

    • Author(s)
      花崎 一夫
    • Journal Title

      信州大学人文科学研究

      Volume: 第6号 Pages: 87-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] Forの意味論再考2012

    • Author(s)
      Author:花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      人文紀要文科学論集(文化コミュニケーション学科編)

      Volume: 46,46(46)

    • URL

      https://soar-ir.shinshu-u.ac.jp/dspace/handle/10091/15659

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Journal Article] 「双方向型中高大連携」内発的動機づけを高めることを通して大学教育の質を高めるための中高大連携2011

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Journal Title

      人文科学論集文化コミュニケーション学科編45

      Volume: (無) Pages: 35-52

    • NAID

      120002949991

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 「双方向型中高大連携」内発的動機づけを高めることを通して大学教育の質を高めるための中高大連携2011

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Journal Title

      人文科学論集文化コミュニケーション学科編 45

      Pages: 33-52

    • NAID

      120002949991

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 信州大学版ムードル(e-ALPS)で用いる補助教材をいかに英語授業に生かすか-英語の前置詞の学習を例にして-2011

    • Author(s)
      花崎一夫
    • Journal Title

      信州大学人文社会科学研究第5号

      Pages: 152-164

    • NAID

      120007102636

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 自学自習用モジュール教材を活用した英文法教育-受動態の教材を例にして-2011

    • Author(s)
      花崎一夫
    • Journal Title

      信大言語教育第3号

      Pages: 33-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 日本語および英語、それぞれの言語文化に見られる相同性についての一考察-Asの意味論を中心に-2011

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Journal Title

      Human Linguistics Circle53(人間と言語研究会)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 認知言語学とその英語教育への応用-英語の名詞・前置詞・受動態を中心に-2010

    • Author(s)
      花崎一夫
    • Journal Title

      信大言語教育第2号

      Pages: 33-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 「事態間読み込み」という観点からみるAsの意味論2010

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Journal Title

      人文科学論集(文化コミュニケーション学科編) 44

    • NAID

      120002068261

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 普遍文法(UG)仮説の現在-その功罪を問う-2010

    • Author(s)
      花崎一夫
    • Journal Title

      信州大学人文社会科学研究第4号

      Pages: 127-134

    • NAID

      120007102607

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 前置詞の棲み分け-inとonを中心にして2009

    • Author(s)
      花崎一夫, 加藤鉱三
    • Journal Title

      中部英文学 28

      Pages: 233-242

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 語レベルに見る<有界性>と<無界性>-メタファーから見る相同性2009

    • Author(s)
      花崎一夫
    • Journal Title

      英文学研究支部統合号 Vol2

      Pages: 411-412

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 上を表す前置詞Upon/On そして Inの意味論-前置詞の包括的な分析にむけて-2009

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫
    • Journal Title

      人文科学論集(文化コミュニケーション学科編) 43

      Pages: 61-69

    • NAID

      120007115418

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 上を表す前置詞Upon/On そしてInの意味論-前置詞の包括的な分析にむけて-2009

    • Author(s)
      花崎美紀, 花崎一夫
    • Journal Title

      人文科学論集(文化コミュニケーション学科編) 43

      Pages: 61-69

    • NAID

      120007115418

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 日英語の語レベルにおける相同性をめぐって2009

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Journal Title

      信州大学人文社会科学研究第3号

      Pages: 56-70

    • NAID

      120007102598

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 日英語の語レベルにおける相同性をめぐって2009

    • Author(s)
      花崎一夫, 花崎美紀
    • Journal Title

      信州大学人文社会科学研究 第3号

      Pages: 56-70

    • NAID

      120007102598

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 前置詞の棲み分け-in とon を中心にして2009

    • Author(s)
      花崎一夫・加藤鉱三
    • Journal Title

      英文学研究支部統合号 Vol1

      Pages: 233-242

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 大学教育の質を高めるための高大連携のあり方-英語の前置詞の学習を例として-2008

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Journal Title

      信州大学人文社会科学研究第2号 第2号

      Pages: 90-104

    • NAID

      120007102596

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 大学教育の質を高めるための高大連携のあり方-英語の前置詞の学習を例として-2008

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Journal Title

      信州大学人文社会科学研究第2号

      Pages: 90-104

    • NAID

      120007102596

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] 英語と日本語の<結果志向><過程志向>を再考する2008

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀・八木橋宏勇 谷みゆき・多々良直弘
    • Journal Title

      日本英語学会第25回大会研究発表論文集 JELS 25

      Pages: 305-306

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] Various Collaborations in an English Class on e-Learning System2007

    • Author(s)
      Miki Hanazaki, et. al.
    • Journal Title

      Proceedings for CIF 7 7

      Pages: 202-205

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Journal Article] "Over-V":使用場面に動機付けられた統語パターン2007

    • Author(s)
      加藤鉱三・花崎美紀
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集第7巻 JCLA7

      Pages: 78-86

    • NAID

      40015685534

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] The Correlation Between English Proficiency and Logical Thinking; An Examination Based on The Error Analysis2024

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI, Kazuo HANAZAKI, Atsushi YOSHIKAWA, Satoru KIKUCHI
    • Organizer
      International Conference on Educational Technology, Learning and Social Science (ICETLSS)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Presentation] The Correlation Between English Proficiency and Logical Thinking; An Examination Based on The Error Analysis2024

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI, Kazuo HANAZAKI, Atsushi YOSHIKAWA, Satoru KIKUCHI
    • Organizer
      International Conference on Educational Technology, Learning and Social Science (ICETLSS)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00841
  • [Presentation] The Semantics of Should Revisited2022

    • Author(s)
      Miki Hanazaki &Kazuo Hanazaki
    • Organizer
      19th International Conference on Language, Literature, Culture, & Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00841
  • [Presentation] The Semantics of Should revisited2022

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫
    • Organizer
      19th International Conference on Language, Literature, Culture, & Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00779
  • [Presentation] Applying Theory to Practice: Teaching Down and Under to Japanese EFL Students with Modular Materials and through Showing the Differences between English and Japanese2020

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo HANAZAKI
    • Organizer
      International Academic Conference in Education, Language and Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] The Semantics of Down and Under2018

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo HANAZAKI
    • Organizer
      HUIC International Conference on Humanities
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] The Semantics of Down and Under2018

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo HANAZAKI
    • Organizer
      2018 HUIC Arts, Humanities, Social Science and Education Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] 英語力の伸長と論理的思考力の伸長について2017

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Organizer
      日本英語学会 第35回ワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] 英語力と論理的思考力伸長の規定因の考察2017

    • Author(s)
      菊池聡、花崎美紀、花崎一夫、大塚崇史
    • Organizer
      日本英語学会 第35回ワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] The Semantics of By Revisited:Applying Theory to Practice2017

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI, Kazuo HANAZAKI
    • Organizer
      HUIC International Conference on Humanities
    • Place of Presentation
      Hawaii University, USA
    • Year and Date
      2017-01-04
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] 母音の三角形を使った音声教育の可能性2017

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Organizer
      LCW
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] Teaching English to Japanese EFL Learners Using Phonetics: A Pedagogical Application of the Vowel Triangle2017

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI, Kazuo HANAZAKI, Takafumi FUJIWARA
    • Organizer
      HUIC International Conference on Humanities
    • Place of Presentation
      Hawaii University, USA
    • Year and Date
      2017-01-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] English Lexical Items that Yield the Implicature of Cause and Effect and the Mechanism for the Interlocutors to Understand Such Implicature: Applying Theory to Practice in TESL / TESOL in Japan2017

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo Hanazaki
    • Organizer
      International Pragmatics Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] Semantics of With Revisited2017

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI and Kazuo HANAZAKI
    • Organizer
      23ed ICTEL (International COnference on Teaching, Education & Learning)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] An Effective Way of Teaching Prepositions to Japanese EFL Learners: A Case Study with With2016

    • Author(s)
      Miki HANAZAKI, Kazuo HANAZAKI
    • Organizer
      MICOLLAC (International Conference on Literature, Languages, and Cultures
    • Place of Presentation
      Putra Malaya University, Selangor, Malaysia
    • Year and Date
      2016-08-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] As, With, 分詞構文における同時性と因果性の意味読み込み:英語指導要領を実施するための一提言2016

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Organizer
      日本英語学会
    • Place of Presentation
      金沢大学、金沢市、石川県
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] 英語教育・国語教育と論理的思考:日英語比較、および過去30年間の国立大学入試問題分析から見る、新指導要領への提言2016

    • Author(s)
      花崎美紀、花崎一夫、他
    • Organizer
      日本社会言語科学界
    • Place of Presentation
      京都外国語大学、京都市、京都府
    • Year and Date
      2016-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] 同時と因果と譲歩:語用論的強化と意味(含意)の読み込み2016

    • Author(s)
      花崎美紀、花崎一夫
    • Organizer
      日本語用論学会
    • Place of Presentation
      下関市立大学、下関市、山口県
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] 英語力テストのエラーアナリシスと、英語力と論理的思考の相関性:新学習指導要領(外国語)の実施を見据えて2016

    • Author(s)
      花崎美紀、菊池聡、花崎一夫
    • Organizer
      日本英語学会
    • Place of Presentation
      金沢大学、金沢市、石川県
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02761
  • [Presentation] The Effectiveness of Using Modular-Style Teaching Materials in Teaching English Prepositions to Japanese College Students2015

    • Author(s)
      Miki Hanazaki, Kazuo Hanazaki
    • Organizer
      University of Malaysia PAHANG , International Conference of Language Learning and Teaching
    • Place of Presentation
      University of Malaysia PAHANG
    • Year and Date
      2015-10-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370660
  • [Presentation] Atの意味論2013

    • Author(s)
      Author:加藤鉱三・花崎一夫・花崎美起
    • Organizer
      日本英文学会中部支部第65回大会
    • Place of Presentation
      椙山女子大学
    • Year and Date
      2013-10-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Presentation] T・の意味論2012

    • Author(s)
      Author:加藤鉱三・花崎一夫・花崎美起
    • Organizer
      日本英文学会中部支部第64回大会
    • Place of Presentation
      南山大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Presentation] 相同性という視点からみる、日米の出産と育児の実際2011

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Organizer
      桐の木助産師学会(招待講演)
    • Place of Presentation
      信州大学医学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Presentation] 日本語および英語、それぞれの言語文化に見られる相同性についての一考察-ASの意味論を中心に-2010

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Organizer
      Human Linguistics Circle
    • Place of Presentation
      立教大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] The Semantics of As : Intersubjectivity in Polysemy2010

    • Author(s)
      花崎美紀
    • Organizer
      ELSJ International Spring Forum
    • Place of Presentation
      Aoyama Gakuin University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] 日英語における相同性を考える-<有界性>と<無界性>-2008

    • Author(s)
      花崎一夫
    • Organizer
      日本英文学会中部支部
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] Semantics of Prepositions2008

    • Author(s)
      花崎一夫, 花崎美紀
    • Organizer
      ELSJ International Spring Forum
    • Place of Presentation
      Tokyo University of International Studies
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] 日英語における相同性を考える-<有界性>と<無界性>2008

    • Author(s)
      花崎一夫, 花崎美紀
    • Organizer
      日本英文学会中部支部大60回大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2008-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] The Semantics of Till / Until/ To &On / Upon/ In2008

    • Author(s)
      花崎一夫, 花崎美紀
    • Organizer
      ELSJ International Spring Forum
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2008-04-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] 前置詞の棲み分け-inとonを中心にして2007

    • Author(s)
      花崎一夫・加藤鉱三
    • Organizer
      日本英文学会中部支部大会
    • Place of Presentation
      愛知淑徳大学
    • Year and Date
      2007-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] 「場所」表す語から見る相同性2007

    • Author(s)
      花崎一夫・花崎美紀
    • Organizer
      日本英語学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2007-11-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] 「場所」を表す語から見る相同性2007

    • Author(s)
      花崎美紀・花崎一夫
    • Organizer
      日本英語学会第25回大会ワークショップ
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] 前置詞の棲み分け2007

    • Author(s)
      花崎一夫・加藤鉱三
    • Organizer
      日本英文学会中部支部大会
    • Place of Presentation
      愛知淑徳大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520482
  • [Presentation] Toの意味論

    • Author(s)
      花崎 一夫・花崎美紀・加藤 鉱三
    • Organizer
      中部英文学会
    • Place of Presentation
      南山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • [Presentation] Atの意味論

    • Author(s)
      加藤鉱三・花崎一夫・花崎美紀
    • Organizer
      日本英文学会中部支部第65回大会
    • Place of Presentation
      椙山女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520745
  • 1.  HANAZAKI Miki (80345727)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 128 results
  • 2.  KATO Kozo (20169501)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 3.  Mehmet Sean (90751628)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  八木橋 宏勇 (40453526)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  吉川 厚 (50444120)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  菊池 聡 (30262679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  多々良 直弘 (80383529)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  藤原 隆史 (10824097)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi