• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nagata Shigefumi  永田 成文

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NAGATA Shigefumi  永田 成文

Less
Researcher Number 40378279
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 広島修道大学, 人文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2025: 広島修道大学, 人文学部, 教授
2012 – 2020: 三重大学, 教育学部, 教授
2008 – 2011: Mie University, 教育学部, 准教授
2008: 三重大学, 教育学部, 準教授
2004 – 2006: 三重大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities / Tourism Studies / Geography / Sociology of education / Human geography
Keywords
Principal Investigator
ESD / 遠隔会議 / 地理教育 / 総合的な探究の時間 / 地域活性化 / 観光 / シビックプライド / ESD / 観光まちづくり / 地域調査 … More / 地理 / 構想 / 地域の課題 / 観光資源 / 地理探究 / 地理総合 / 伝達 / 授業モデル / 人々の価値観 / 世界文化遺産 / 対応 / コミュニケーション / 異文化理解 / 世界遺産 / 文化交流 / 地域連携 / 国際交流 / オーストラリア / 教材開発 / 外国語活動 / 小学校 / 英語教育 / 小学校教育 / 大学教育 / 国際理解学習 … More
Except Principal Investigator
地理教育 / 社会科教育 / カリキュラム開発 / 教材開発 / ESD / 文化遺産 / 教師教育 / ペダゴギー / 教科教育 / 教員養成 / 小学校 / 環境教育 / 地図 / 地図教材 / 持続可能な社会 / 授業 開発 / 価値への対応 / 国際社 会への参画意識 / 三項関係 / 台湾の近代産業文化遺産 / ケイパビリティ・アプローチ / Well-being / ケイパビリティ / ペダゴジー / 自己認識 / 対外認識 / 価値の相対化 / 富岡製糸場と絹産業遺産群 / 学校間遠隔授業 / 価値の並列性 / 価値の階層性 / 価値の多元性 / 国際社会への参画 / 日本とイギリス / 台湾とシンガポール / 多元的な価値 / 学校間交流 / 価値多元社会 / 特殊的価値 / 学校教育 / 世界文化遺産 / オンライン / 遠隔交流学習 / 日本遺産 / 世界遺産 / 遺産言説の権威化 / 社会参画 / 当事者意識 / 保存と継承 / 遠隔会議 / 価値の相補性 / 価値の相対性 / ローカルな価値 / ナショナルな価値 / 顕著な普遍的価値 / ヒエラルヒー / 教員再研修 / 地理ケイパビリティ / 知識 / カリキュラム / ケイパビリティ(capability) / poweful knowlege / ネットワーク / 地理・歴史・公民 / 社会科・理科 / 観光人材育成 / 画像教材 / 博物館 / 教材 / 沖縄 / 旅行 / ESD / 観光教材 / 観光資源 / カリキュラム立案 / 出前授業 / グループ学習 / SGH / 思考ツール / 観光地 / 地図学習 / 観光教育 / International communication / International understanding / Video conferencing system / Information technology / Global issues / Geography education / インターネット / 英語教育 / 国際交流 / 国際理解教育 / テレビ会議システム / 情報教育 / 地球的課題 / 国際比較 / ESD(持続発展教育) / ESD(持続可能な開発のための教育) / 実践事例 / 英国 / 米国 / 東日本大震災 / マルチスケール / 教育開発 / コーホート調査 / 学校要因 / 経済社会要因 / 基礎教育 / EFA / 発展途上国 / カンボジア / 基礎教育普及 / 生存分析 / 中途退学 / 持続可能な開発のための教育 / ESD評価指標 / 地理教材 / 地理授業 / 持続発展教育 / 持続可能な開発 Less
  • Research Projects

    (18 results)
  • Research Products

    (172 results)
  • Co-Researchers

    (48 People)
  •  Well-beingをめざす社会科授業論の開発:ケイパビリティ・アプローチの観点から

    • Principal Investigator
      金 ヒョン辰
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  シビックプライドを育成する観光の視点を取り入れたESDプログラムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      永田 成文
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  他者視点を交え台湾近代産業遺産の価値を探究し国際社会への参画意識を高める授業開発

    • Principal Investigator
      金野 誠志
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  地域活性化に向けた観光まちづくりを考える地理を核としたESD授業の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      永田 成文
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  世界遺産等の多元的な価値を伝え合い国際社会への参画意識を高めるESD授業の開発

    • Principal Investigator
      金野 誠志
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  力強いペダゴギーを組み込んだケイパビリティ論の拡張による教科教員養成国際共同研究

    • Principal Investigator
      志村 喬
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  The Development of An ESD Class Model for Enhancing Students Mutual Cross-Cultural understanding through Exchanging Thoughts on Values of The Regional Cultural Heritages and the World Heritage Sites

    • Principal Investigator
      KANO SEISHI
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Development of the geography lesson as ESD for thinking about regional invigoration mutually based on rediscovery and new recognition of tourism resourcesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAGATA Shigefumi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
      Mie University
  •  Development of a global integrated curriculum of social science and science for a sustainable society

    • Principal Investigator
      Ida Yoshiyasu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  International collaborative development of geography/history/civics teacher education system based on the capability theory, and its results dissemination

    • Principal Investigator
      SHIMURA Takashi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  Developing a lesson program as an ESD to promote cross-cultural understanding through discussing regional World Heritage SitesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAGATA Shigefumi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Mie University
  •  Teaching materials development and curriculum drafting of the tourism education in the school education

    • Principal Investigator
      TERAMOTO Kiyoshi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Tourism Studies
    • Research Institution
      Tamagawa University
  •  The Development of Teaching Materials for Geography Which Help People Understand Sustained Development through the Use of a Variety of Scales

    • Principal Investigator
      TABE toshimitsu
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Geography
    • Research Institution
      Japan Women's University
  •  Development of Education for Sustainable Development lesson plans using videoconference in elementary school foreign language activitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAGATA Shigefumi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Mie University
  •  Empirical research on causes of dropout in basic education in Cambodia

    • Principal Investigator
      HIRAKAWA Yukiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A Comprehensive Study on the Curriculum Development for Geographical Education for Sustainable Development

    • Principal Investigator
      NAKAYAMA Shuichi
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Human geography
    • Research Institution
      Hiroshima University of Economics
  •  大学教育における遠隔会議を活用した連携型の国際理解学習の教材開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      永田 成文
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Mie University
  •  The effect of utilizing video-conferencing system in the studies of global issues in a high school in Japan-Material development and experimentation

    • Principal Investigator
      HIRAKAWA Yukiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 板書&展開例でよくわかる主体的・対話的で深い学びでつくる365日の全授業 中学校地理2023

    • Author(s)
      梅津正美編 梅津正美・永田成文他20人
    • Total Pages
      287
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784185291200
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20702
  • [Book] 中学校社会 「主体的学習に学習に取り組む態度」の学習評価2022

    • Author(s)
      梅津正美編 梅津正美・永田成文他12人
    • Total Pages
      127
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784182318382
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20702
  • [Book] つまずきから授業を変える! 高校地理「PDCA」授業&評価プラン2022

    • Author(s)
      橋本康弘・中本和彦・永田成文他9名
    • Total Pages
      139
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784183896353
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Book] 社会科教育へのケイパビリティ・アプローチ-知識,カリキュラム,教員養成-2021

    • Author(s)
      志村喬編著;伊藤直之,中平一義,広瀬悠三,秋本弘章,茨木智志,永田成文,金ヒョン辰,A.キットソン,山本隆太,大西宏治,井田仁康
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      風間書房
    • ISBN
      9784759923698
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Book] 持続可能な社会に向けての教育カリキュラム-地理歴史科・公民科・社会科・理科・融合-2021

    • Author(s)
      井田仁康,永田成文ほか25名
    • Total Pages
      315
    • Publisher
      古今書院
    • ISBN
      9784772242196
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Book] 新・教職課程演習第17巻 中等社会系教育2021

    • Author(s)
      國分麻里・川口広美・永田成文ほか 36人
    • Publisher
      協同出版
    • ISBN
      9784319003587
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Book] 中学校社会科教育・高等学校地理歴史科教育2020

    • Author(s)
      永田成文,ほか17人
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      学術図書出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Book] 中学校社会科教育・高等学校地理歴史科教育2020

    • Author(s)
      棚橋 健治, 草原 和博, 川口 広美, 金 鍾成,永田成文ほか 17名
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      学術図書
    • ISBN
      9784780606805
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Book] 平成30年版 学習指導要領改訂のポイント 高等学校地理歴史公民2019

    • Author(s)
      原田智仁・永田成文他21名
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784183305145
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Book] 平成30年版学習指導要領改訂のポイント 高等学校地理歴史公民2019

    • Author(s)
      原田智仁(編)・永田成文
    • Total Pages
      127
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784183305145
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Book] 平成29年版 学習指導要領改訂のポイント 小学校・中学校 社会(『社会科教育』PLUS)2017

    • Author(s)
      澤井 陽介・永田 成文他20名
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784182716188
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Book] 授業が変わる! 新しい中学社会のポイント2017

    • Author(s)
      井田 仁康・中尾 敏明・橋本 康弘・永田 成文他23名
    • Publisher
      日本文教出版
    • ISBN
      9784536600996
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Book] 教科教育におけるESDの実践と課題-地理・歴史・公民・社会科-2017

    • Author(s)
      井田仁康,永田成文ほか21名
    • Total Pages
      297
    • Publisher
      古今書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Book] 公民的資質とは何か-社会科の過去・現在・未来を探る-2016

    • Author(s)
      唐木清志,永田成文ほか11名
    • Total Pages
      166
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Book] “国境・国土・領土”教育の論争・論点-過去に学び,世界に学び,未来を拓く社会科授業の新提案-2014

    • Author(s)
      草原和博・渡部竜也・永田成文他19名
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Book] “国境・国土・領土”教育の論争・論点-過去に学び,世界に学び,未来を拓く社会科授業の新提案-2014

    • Author(s)
      草原和博・渡部竜也・永田成文他19名
    • Total Pages
      197
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Book] 市民性を育成する地理授業の開発-社会的論争問題学習を視点として-2013

    • Author(s)
      永田成文
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Book] 社会参画の授業づくり-持続可能な社会にむけて-2012

    • Author(s)
      永田成文(泉貴久・梅村松秀・福島義和・池下誠編)
    • Total Pages
      134
    • Publisher
      古今書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Book] 社会参画の授業づくり-持続可能な社会にむけて- 担当:ムスリムとの多文化共生を考える2012

    • Author(s)
      泉貴久・梅村松秀・福島義和・池下誠・永田成文ほか8名
    • Publisher
      古今書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Book] 中山修一・和田文雄・湯浅清治共編『持続可能な社会と地理教育実践』第24章アメリカ合衆国オレゴン州におけるESDの推進-グラッドストーン学区を事例として-2011

    • Author(s)
      永田成文(分担執筆)
    • Publisher
      東京:古今書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Book] 持続可能な社会と地理教育実践(中山修一・和田文雄・湯浅清治, 編著)(8章 ESDの視点を導入した社会科における環境保全学習-リサイクル問題を事例として-,9章 多文化共生を考える小学校社会科における異文化理解学習-ESDの視点を導入して-,24章 アメリカ合衆国オレゴン州におけるESDの推進-グラッドストーン学区を事例として-)2011

    • Author(s)
      永田成文(分担)
    • Total Pages
      262
    • Publisher
      古今書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Book] 中由修一・和田文雄・湯浅清治共編『持続可能な社会と地理教育実践』第9章多文化共生を考える小学校社会科における異文化理解学習-ESDの視点を導入して-2011

    • Author(s)
      永田成文(分担執筆)
    • Publisher
      東京:古今書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Book] 中山修一・和田文雄・湯浅清治共編『持続可能な社会と地理教育実践』第8章ESDの視点を導入した社会科における環境保全学習-リサイクル問題を事例として-2011

    • Author(s)
      永田成文(分担執筆)
    • Publisher
      東京:古今書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 持続可能性に基づいた小中高一貫カリキュラムの構想ーSDGsを活用した地理ESD授業ー2023

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 71-3 Pages: 52-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] 異文化理解を深める地理ESD授業プログラムの開発―世界遺産の顕著な普遍的価値の伝達を通して―2023

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 32 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Journal Article] 世界の地理教育の時勢ーオーストラリア連邦を事例にー2023

    • Author(s)
      阪上弘彬,永田成文,菅野友佳
    • Journal Title

      地理

      Volume: 68(5) Pages: 86-92

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20702
  • [Journal Article] 異文化理解を深める地理ESD授業プログラムの開発ー世界遺産の顕著な普遍的価値の伝達を通してー2023

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 32 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] 文化遺産への価値対応について考えるESD授業モデルの開発と検証 ―世界文化遺産と世界遺産ではない文化遺産を対照する遠隔授業を基にして―2023

    • Author(s)
      金野誠志, 永田成文, 山内雅博
    • Journal Title

      日本教育大学協会年報

      Volume: 41 Pages: 75-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 持続可能性に基づいた小中高一貫カリキュラムの構想―SDGsを活用した地理ESD授業―2023

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 第71巻3号 Pages: 52-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Journal Article] エネルギーの安定供給の視点から地域の特色と課題を考える中学校社会科地理授業ー中項目「日本の諸地域」における中部地方を事例としてー2023

    • Author(s)
      永田成文・萩原浩司・小林宗央
    • Journal Title

      日本社会科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 19 Pages: 239-240

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] SDGsを活用した地理教育におけるESD授業―小・中・高一貫カリキュラムのアイデア―2023

    • Author(s)
      永田成文・阪上弘彬・今野良祐・齋藤亮次
    • Journal Title

      地理

      Volume: 2023年10月号 Pages: 90-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Journal Article] 文化遺産への価値対応について考えるESD授業モデルの開発と検証―世界文化遺産と世界遺産ではない文化遺産を対照する遠隔授業を基にして―2023

    • Author(s)
      金野誠志:永田成文:山内雅博
    • Journal Title

      日本教育大学協会年報

      Volume: 41 Pages: 75-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Journal Article] SDGsを活用した地理教育におけるESD授業―小・中・高一貫カリキュラムのアイデア―2023

    • Author(s)
      永田成文・阪上弘彬・今野良祐・齋藤亮次
    • Journal Title

      地理

      Volume: 68-10 Pages: 90-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] 文化遺産への価値対応について考えるESD授業モデルの開発と検証ー世界文化遺産と世界遺産ではない文化遺産を対照する遠隔授業を基にしてー2023

    • Author(s)
      金野誠志・永田成文・山内雅博
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 41 Pages: 75-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] 地域活性化に向けて観光資源の活用を考える地理ESD授業-他地域と伝え合う活動を通して-2022

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 第30号 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 書評:地理教育システムアプローチ研究会編『システム思考で地理を学ぶー持続可能な社会づくりのための授業プランー』(古今書院,2021)2022

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理科学

      Volume: 77-3 Pages: 77-79

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Journal Article] 地域活性化に向けて観光資源の活用を考える地理ESD授業-他地域と伝え合う活動を通して-2022

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 30 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Journal Article] 生活経験を基に市規模の様子を理解する小学校社会科学習-特徴的なまちの明かりに着目して-2021

    • Author(s)
      永田成文・石田智洋
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 72 Pages: 263-272

    • NAID

      120007145936

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 地理的分野の学習評価で期待される深い学びへと導く振り返り-「学習をふりかえろう」の効果的な活用への期待-2020

    • Author(s)
      永田忠道
    • Journal Title

      中学校社会科のしおり

      Volume: 49 Pages: 9-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Journal Article] 持続可能性に基づいたESDとしての地理的探究による中等地理授業-オーストラリアNSW州の環境単元を手がかりに-2020

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      社会系教科教育学研究

      Volume: 32 Pages: 1-10

    • NAID

      40022479901

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Journal Article] 持続可能性に基づいたESDとしての地理的探究による中等地理授業-オーストラリアNSW州の環境単元を手がかりに-2020

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会系教科教育学研究

      Volume: 32号 Pages: 1-10

    • NAID

      40022479901

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Journal Article] 探究的・研究的な見方・考え方を働かせるヨーロッパ学習への期待2020

    • Author(s)
      永田忠道
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 68 Pages: 81-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Journal Article] 地理総合必履修化に伴う今後の地理教育2020

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      地理空間

      Volume: 12(3) Pages: 179-191

    • NAID

      130007817473

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Journal Article] 地域経済の活性化の視点から持続可能な社会を考える小学校社会科政治学習-EIMY概念に基づく電気エネルギーの地産地消に着目して-2019

    • Author(s)
      永田成文・萩原浩司
    • Journal Title

      日本社会科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 第15号 Pages: 230-231

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Journal Article] 社会参加の意識を高める社会科と英語の連携による異文化理解学習の開発-地域の世界遺産の伝達を通して-2019

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 第37集 Pages: 67-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] 地域の課題を外国に伝えるESDとしての総合学習の効果-社会参加の高まりに着目して-2019

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 第70巻 Pages: 373-380

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] ウズベキス タンからとらえたアラル海(第1回)ウズベキスタンへ2019

    • Author(s)
      井田仁康・國原幸一朗・永田成文
    • Journal Title

      地理

      Volume: 64(2) Pages: 66-73

    • NAID

      40021790037

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Journal Article] Prospect to the Future Geography Education by Establishment of a Compulsory Subject "Integrated Geography"2019

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      Geographical Space

      Volume: 12 Issue: 3 Pages: 179-191

    • DOI

      10.24586/jags.12.3_179

    • NAID

      130007817473

    • ISSN
      1882-9872, 2433-4715
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Journal Article] 地域の課題を外国に伝えるESDとしての総合学習の効果-社会参加の高ま2019

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      『三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 70 Pages: 373-380

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Journal Article] 論理と感性の包摂による創造主義の社会科-社会科授業における共感的理解と科学的説明の越境-2018

    • Author(s)
      永田忠道
    • Journal Title

      社会科授業研究(韓国社会科授業学会)

      Volume: 6 Pages: 135-149

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Journal Article] オーストラリアにおける米産業の動向2018

    • Author(s)
      佐々木緑・堤純・磯野巧・永田成文
    • Journal Title

      地理空間

      Volume: 11(1) Pages: 63-77

    • NAID

      130007537176

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Journal Article] ふるさとの魅力を再発見する高等学校地理におけるESD授業の開発-観光教育の視点を取り入れて-2018

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: No.22 Pages: 1-10

    • NAID

      40021620021

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] 現代インドを地理でどのように考えさせていくのか2018

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理月報

      Volume: 553 Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Journal Article] エネルギーをテーマとした地理ESD授業-シリーズ:世界の地理教師とつくる新しい教材 第4回-2017

    • Author(s)
      永田成文・金ヒョン辰・泉貴久・福井朋美・藤澤誉文
    • Journal Title

      地理

      Volume: 62(9) Pages: 100-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Journal Article] 『地理総合』における国際理解の授業-多文化共生に向けて異文化理解を深める-2017

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 65-3 Pages: 117-127

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01966
  • [Journal Article] 価値と態度の育成を視野に入れた思考・判断・表現2017

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科教育(明治図書)

      Volume: 54(8) Pages: 30-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Journal Article] 「地理総合」における国際理解の授業-多文化共生に向けて異文化理解を深める-2017

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 第65巻3号 Pages: 117-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] 相互の文化を尊重する態度を育てる小学校社会科異文化理解学習-日本と中国の箸食文化に着目して-2017

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      三重大学国際交流センター紀要

      Volume: 12 Pages: 1-16

    • NAID

      120006331864

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Journal Article] 「地理総合」における国際理解の授業-多文化共生に向けて異文化理解を深める-2017

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 65(3) Pages: 117-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Journal Article] 相互の文化を尊重する態度を育てる小学校社会科異文化理解学習-日本と中国の箸食文化に着目して-2016

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学国際交流センター紀要

      Volume: 第12号 Pages: 1-16

    • NAID

      120006331864

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01966
  • [Journal Article] 南アジア&アフリカ世界地誌学習の構築に向けて―企画趣旨・総括2015

    • Author(s)
      田部俊充・永田忠道
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 63-3 Pages: 62-65

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01966
  • [Journal Article] 水リテラシーを育成する中学校社会科地理における人々の生活に関する学習2015

    • Author(s)
      永田成文・大冨友貴
    • Journal Title

      三重大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: 35 Pages: 1-6

    • NAID

      120006763953

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Journal Article] 社会参加の意識を高める中学校社会科地理における社会的論争問題学習-国際交流のあり方の意思決定を通して-2015

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学国際交流センター紀要

      Volume: 第10号 Pages: 89-104

    • NAID

      120005656355

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] 北立誠小学校6年生を対象としたクージー小学校との遠隔会議の実施2015

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      一身田・橋北校区との連携活動『三重大学教育学部』

      Volume: 1 Pages: 19-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01966
  • [Journal Article] 日本におけるESD推進の現状と課題2014

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科navi

      Volume: vol.6 Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] 日本におけるESD推進の現状と課題2014

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科navi

      Volume: 6 Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Journal Article] 連載6 そうだったのか?多文化社会の論争問題-多文化社会の形成に向けた配慮-2013

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 50-9 Pages: 118-119

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] 身近な地域の防災を考える小学校における地理ESD授業の開発-社会科地理学習と総合学習と外国語活動との連携を通して-2013

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: 13 Pages: 1-8

    • NAID

      40019877852

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Journal Article] 連載1 そうだったのか?多文化社会の論争問題-多文化共生を視野に入れた異文化理解学習-2013

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 50-4 Pages: 118-119

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] 国家規模の地域調査におけるテーマ設定と記述内容2013

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 61-3 Pages: 48-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Journal Article] 身近な地域の防災を考える小学校における地理ESD授業の開発-社会科地理学習と総合学習と外国語活動との連携を通して-2013

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究

      Volume: No.13 Pages: 1-8

    • NAID

      40019877852

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] New Direction of Education for Sustainable Development in Japan2012

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Toshimitu TABE
    • Journal Title

      IGU-CGE Symposium

      Volume: 2012 Proceedings Pages: 94-97

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] 書評 田渕五十生著『世界遺産教育は可能か-ESD(持続可能な開発のための教育)をめざして-』2012

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科研究

      Volume: 第77号 Pages: 93-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] New Direction of Education for Sustainable Development in Japan2012

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Toshimitu TABE
    • Journal Title

      IGU-CGE Symposium 2012 Proceedings

      Volume: なし Pages: 94-97

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Journal Article] 書評:田渕五十生著『世界遺産教育は可能か-ESD(持続可能な開発のための教育)をめざして-(東山書房,2011)2012

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科研究

      Volume: 77 Pages: 93-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Journal Article] ESDの視点を導入した小学校における異文化理解学習-遠隔会議による国際交流を活用して-2011

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学国際交流センター紀要

      Volume: 6巻 Pages: 97-110

    • NAID

      40019174876

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] ESDの視点を導入した小学校社会科における公害学習の単元開発-社会的論争問題としての四日市公害を事例として-2011

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要(教育科学) 62巻

      Pages: 177-188

    • NAID

      40018867905

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] ESDの視点を導入した小学校社会科における公害学習の単元開発-社会的論争問題としての四日市公害を事例として-2011

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 62巻 Pages: 177-188

    • NAID

      40018867905

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 系統地理を基盤とした市民性を育成する地理教育の授業構成-オーストラリアVIC州中等地理を事例として-2011

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      社会科研究

      Volume: 75 Pages: 41-50

    • NAID

      110009611957

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Journal Article] ESDの視点を導入した小学校における異文化理解学習-遠隔会議による国際交流を活用して-2011

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学国際交流センター紀要 6号

      Pages: 97-110

    • NAID

      40019174876

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] ESDの視点を導入した小学校における異文化理解学習-遠隔会議による国際交流を活用して-2011

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学国際交流センター紀要

      Volume: 6 Pages: 97-110

    • NAID

      40019174876

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Journal Article] 米国地理教育におけるESDの現在-北米環境教育学会報告およびポートランドでの取組み-2010

    • Author(s)
      田部俊充・永田成文
    • Journal Title

      地理

      Volume: 55巻9号 Pages: 104-110

    • NAID

      40017274902

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 高等学校地理におけるテレビ会議による国際的な意見交流の活用と効果-多様な価値観を踏まえた地球的課題の指導への応用-2010

    • Author(s)
      平川幸子・永田成文・林原慎
    • Journal Title

      新地理

      Volume: 58 Pages: 20-32

    • NAID

      40017240179

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Journal Article] 文化交流の理解を深める小学校社会科における近隣諸国の学習2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      三重大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 第30号

      Pages: 19-24

    • NAID

      120004169287

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 米国地理教育におけるESDの現在-北米環境教育学会報告およびポートランドでの取組み-2010

    • Author(s)
      田部俊充・永田成文
    • Journal Title

      地理 55-9

      Pages: 104-110

    • NAID

      40017274902

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 市民性を育成する地理学習の授業構成-オーストラリアNSW州中等地理『人口問題』単元の分析を通して-2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会系教科教育学研究

      Volume: 22 Pages: 21-30

    • NAID

      40017435186

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Journal Article] ESDの視点を導入した地理教育の授業構成ーオーストラリアNSW州中等地理を事例としてー2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会科教育研究(日本社会科教育学会) no.109

      Pages: 28-40

    • NAID

      130005179073

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 市民性を育成する地理学習の授業構成-オーストラリアNSW州中等地理『人口問題』単元の分析を通して-2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      社会系教科教育学研究(社会系教科教育学会) 22号

      Pages: 21-30

    • NAID

      40017435186

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 地理における持続可能な開発を視点とした地球的課題に関する学習2009

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育フォーラム 第9号

      Pages: 9-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Journal Article] 地理における持続可能な開発を視点とした地球的課題に関する学習2009

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育フォーラム 9号

      Pages: 9-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] Pollution education in social studies as a part of ESD in elementary schools.2009

    • Author(s)
      永田成文,・田部俊充・佐藤真久
    • Journal Title

      新地理(日本地理教育学会) 第57巻特別号

      Pages: 110-114

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] Pollution education in social studies as a part of ESD in elementary schools2009

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Toshimitu Tabe, Masahisa SATO
    • Journal Title

      日本地理教育学会『新地理』 第57巻特別号

      Pages: 110-114

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Journal Article] 高等学校地理における異文化理解を深める文献調査学習-異文化交流の仮想体験を活用して2009

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究(全国地理教育学会) No.5

      Pages: 1-10

    • NAID

      40016916075

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 地理における持続可能な開発を視点とした地球的課題に関する学習2009

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育フォーラム(地理教育懇話会) 9号

      Pages: 9-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] Education for Sustainable Development in K-6.2009

    • Author(s)
      田部俊充・永田成文・佐藤真久
    • Journal Title

      新地理 第57巻特別号

      Pages: 104-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 高等学校地理における異文化理解を深める文献調査学習-異文化交流の仮想体験を活用して-2009

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究(全国地理教育学会) no.5

      Pages: 1-10

    • NAID

      40016916075

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] Pollution education in social studies as a part of ESD in elementary schools2009

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Toshimitu TABE
    • Journal Title

      新地理 57巻特別号

      Pages: 110-114

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 社会参画の視点からの中学校「身近な地域の調査」の検討2009

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究(全国地理教育学会) no.4

      Pages: 5-6

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 社会参画の視点から中学校「身近な地域の調査」の検討2009

    • Author(s)
      永田成文
    • Journal Title

      地理教育研究(全国地理教育学会) No.4

      Pages: 5-6

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] Development of international education through collaboration between geography and English education in universities2009

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA
    • Journal Title

      Education Research Institute Seoul National University, Global and Comparative Perspectives in Academic Competence, Evaluation and Quality Assurance 2009

      Pages: 785-799

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Journal Article] Education for Sustainable Developmpment in K-62009

    • Author(s)
      Toshimitsu TABE, Shigefumi NAGATA, Masahisa SATO
    • Journal Title

      新地理 57巻特別号

      Pages: 104-109

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Journal Article] 地球的課題に関する国際討論を取り入れた学習の成果と課題-生徒の意識の変化に着目して-2007

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      安芸府中高等学校の研究紀要「公孫樹」 Vol. 23(印刷中)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] The effect of utilizing a videoconferencing system for international discussion on global issues at a Japanese high school2006

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA, Mitsuhiko IWAMOTO, Hajime MORI, Masahiro KOUHATA
    • Journal Title

      Educational Technology International Vol. 7, No. 2

      Pages: 45-67

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] The effect of utilizing a videoconferencing system for international discussion on global issues at a Japanese high school2006

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA, Mitsuhiko IWAMOTO, Hajime MORI, Masahiro KOUHATA.
    • Journal Title

      Educational Technology International. Vol. 7, No.2

      Pages: 45-67

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] 地球的課題の考察におけるテレビ会議システム活用の効果-生徒の思考の深まりに着目して-2006

    • Author(s)
      永田 成文
    • Journal Title

      安芸府中高等学校の研究紀要「公孫樹」 Vol. 22

      Pages: 39-44

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] The effect of using TV conferencing system in the studies of global issues in a high school in Japan2006

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA, Mitsuhiko IWAMOTO, Hajime MORI, Masahiro KOUHATA
    • Journal Title

      Competency, Human Learning and Technology- The 7^<th> International conference on Educational Research

      Pages: 370-391

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] The effect of using TV conferencing system in the studies of global issues in a high school in Japan2006

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA, Mitsuhiko IWAMOTO, Hajime MORI, Masahiro KOUHATA.
    • Journal Title

      Competency, Human Learning and Technology-The 7th In Conference on Educational Research

      Pages: 370-391

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] The effect of utilizing a videoconferencing system for international discussion on global issues at a Japanese high school2006

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA, Mitsuhiko IWAMOTO, Hajime MORI, Masahiro KOUHARA
    • Journal Title

      Educational Technology International Vol. 7, No. 2

      Pages: 45-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] The effect of using TV conferencing system in the studies of global issues in a high school in Japan2006

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA, Mitsuhiko IWAMOTO, Hajime MORI, Masahiro KOUHATA
    • Journal Title

      Competency, Human Learning and Technology-The 7^<th> International Conference on Educational Research

      Pages: 370-391

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Journal Article] 高等学校地理における問題解決学習の日米比較2004

    • Author(s)
      平川幸子, ヌヌウェイ, 永田成文, 湯浅清治, 高田準一郎, 和田文雄
    • Journal Title

      地理科学 第59巻第3号

      Pages: 29-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330181
  • [Presentation] 小中高一貫カリキュラムを見据えたESDとしての地誌学習の構想ー現代世界の諸課題に着目してー2024

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理学会春季学術大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Presentation] 力強い学問的知識に基づいた地理的探究によるESDとしての地理授業ー持続可能性の概念と地理的価値態度に着目してー2024

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理学会春季学術大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Presentation] 持続可能性に基づいた小中高一貫地理教育カリキュラムの構想―SDGsを活用した地理ESD授業―2024

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理教育学会第73回大会(宮城教育大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02636
  • [Presentation] エネルギーの安定供給の視点から地域の特色と課題を考える中学校社会科地理授業ー中項目「日本の諸地域」における中部地方を事例としてー2023

    • Author(s)
      永田成文・萩原浩司・小林宗央
    • Organizer
      日本社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Presentation] 力強い学問的知識に基づいた地理的探究によるESDとしての地理授業ー持続可能性の概念と地理的価値態度に着目してー2023

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理学会2024年春季学術大会公開シンポジウム「国際地理教育界におけるカリキュラムとペダゴジーをめぐる研究動向の展望-「ジオ・ケイパビリティズ」プロジェクトを基軸に-」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20702
  • [Presentation] 持続可能性に基づいた小中高一貫地理教育カリキュラムの構想ーSDGsを活用した地理ESD授業ー2023

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Presentation] 観光資源を通して地域の課題を考えるESD授業プログラム2023

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      全国地理教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Presentation] 観光の視点から地域の活性化を考え合う地理ESD授業ー身近な地域と日本の諸地域を対象化してー2022

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      全国社会科教育学会第71回全国研究大会(福岡教育大学) 自由研究発表(オンデマンド)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02616
  • [Presentation] 地域活性化に向けて観光資源の活用を考える地理ESD授業2021

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      2021年度日本地理教育学会第71回大会 オンライン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] 地域活性化に向けて観光資源の活用を考える地理ESD授業2021

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理教育学会第71回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] Geography Lessons as ESD to Deepen Cultural Understanding through Communication about the Value of World Heritage2021

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA
    • Organizer
      IGU-CGE Conference, Prague, 2021 オンライン
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] Geography Lessons as ESD to Deepen Cultural Understanding through Communication about the Value of World Heritage2021

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA
    • Organizer
      IGU-CGE Conference, Prague, 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20702
  • [Presentation] 〔趣旨説明〕グローバルにみた地理・社会科教員養成の現状と課題-シンポジウム「地理・社会科授業実践に必要な教師の力量とその養成-グローバルな教員養成論から考える」の背景2021

    • Author(s)
      志村喬・秋本弘章・永田成文
    • Organizer
      日本地理学会2021年春季学術大会シンポジウム2
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Presentation] 生活文化の多様性からみた東南アジア・オセアニアの地理授業2020

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      日本地理学会地理教育専門委員会第38回地理教育公開講座(日本地理学会 2020年度秋季学術大会九州大学大会シンポジウムS604)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] 生活文化の多様性からみた東南アジア・オセアニアの地理授業2020

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理学会 2020年度秋季学術大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Presentation] 世界の人口問題の解決の方向性を考察・構想する高等学校における地理ESD授業-人口転換による人口ボーナス期と人口オーナス期に着目して-2020

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      全国地理教育学会第14回大会シンポジウム「現代の人口問題と地理教育・社会科教育における課題と扱い」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] 地理総合必修化と今後の地理教育2019

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      第12回地理空間学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] 地域経済の活性化の視点から持続可能な社会を考える小学校社会科政治学習-EIMY概念に基づく電気エネルギーの地産地消に着目して-2019

    • Author(s)
      永田成文・萩原浩司
    • Organizer
      日本社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 世界遺産の顕著な普遍的価値への理解を深める地理ESD授業2019

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      2019年度日本地理教育学会第69回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02729
  • [Presentation] 地理総合必修化と今後の地理教育2019

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      第12回地理空間学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Presentation] 世界遺産の顕著な普遍的価値への理解を深める地理ESD授業2019

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02684
  • [Presentation] 世界遺産の顕著な普遍的価値への理解を深める地理ESD授業2019

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      2019年度日本地理教育学会第69回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Presentation] 安定供給の認識形成を目指すESDとしてのエネルギー授業の開発-中学 校社会科地理的分野を事例として-2018

    • Author(s)
      永田成文・松村謙一
    • Organizer
      日本社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Presentation] 社会的な見方・考え方の全体構造―開かれた主権者・市民の発展的育成のために―2018

    • Author(s)
      永田忠道
    • Organizer
      日本社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02689
  • [Presentation] The Geography ESD Lesson for Deepening a Cultural Understanding through Communication of World Heritages2018

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA・Toshimitsu TABE
    • Organizer
      2018 IGU Regional Conference,Quebec City Convention Centre
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 世界遺産教材を活用した中学校世界地誌学習の開発と授業実践-ニューヨーク「自由の女神」の場合-2018

    • Author(s)
      田部 俊充・永田 成文
    • Organizer
      日本地理教育学会第68回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 地域の世界遺産を通して人々の価値観を考える地理ESD授業の開発2018

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      日本地理教育学会第68回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] The effects of intercultural video conferences: in a case of Japanese junior high school learners of English2018

    • Author(s)
      Hiroko ARAO, Shigefumi NAGATA
    • Organizer
      EuroCALL2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 「地理総合」における国際理解の授業-多文化共生の視点から異文化理解を深める高等学校地理ESD授業-2017

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      日本地理学会地理教育専門委員会第32回地理教育公開講座
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] ふるさとの価値をとらえなおす高等学校地理における観光教育の授業開発2017

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      全国地理教育学会第11回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 「地理総合」における国際理解の授業-多文化共生の視点から異文化理解を深める高等学校地理ESD授業-2017

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理学会地理教育専門委員会第32回地理教育公開講座
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02695
  • [Presentation] ふるさとの価値をとらえなおす高等学校地理における観光教育の授業開発2017

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      全国地理教育学会第11回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01966
  • [Presentation] 『地理総合』における国際理解の授業-多文化共生の視点から異文化理解を深める高等学校地理ESD授業-2017

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理学会地理教育専門委員会第32回地理教育公開講座
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01966
  • [Presentation] 持続可能な社会の構築を目指す地理ESD授業の推進2016

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      全国地理教育学会第10回大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学本郷キャンパス(東京都・文京区)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] ESD lessons to raise awareness of social participation in a Japanese elementary school2016

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA
    • Organizer
      IGU-CGE Singapore Conference 2016
    • Place of Presentation
      National Library, Singapore
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04758
  • [Presentation] 社会参加の意識を高める小学校におけるESD授業の開発-地域の課題を外国に伝える活動を通して-2015

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本地理教育学会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学(奈良県奈良市)
    • Year and Date
      2015-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01966
  • [Presentation] Geographical Learning for Fostering Citizenship: Utilizing Geographical Inquiry into Social Dispute Issues2014

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA
    • Organizer
      IGU Regional Conference Krakow, Poland
    • Place of Presentation
      Jagiellonian University, Poland
    • Year and Date
      2014-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] 電気の安定供給の仕組みを考える中学年社会科の授業開発―水道の送水のアナロジーを送電に用いて-2014

    • Author(s)
      山根栄次・永田成文・萩原浩司・石田智洋
    • Organizer
      全国社会科教育学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学:松山市
    • Year and Date
      2014-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Presentation] 持続可能な社会の意識を高める小学校におけるESD授業の開発-社会科地理学習と総合学習と外国語活動との連携を通して-2014

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      2014年度日本地理教育学会第64回大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学
    • Year and Date
      2014-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] 小学校社会科と外国語活動の連携によるESD実践-諸外国との遠隔会議を活用して-2012

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      2011年度日本地理教育学会2月地方例会(埼玉大会)・獨協大学環境共生研究所シンポジウム
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] ポスター:Developing a Unit for Geography Education from the Perspective of Cultural Understanding in Elementary School: Utilizing Cultural Exchanges through Videoconferencing2011

    • Author(s)
      永田 成文
    • Organizer
      2011 National Conference on Geographic Education
    • Place of Presentation
      Portland Marriott Downtown Waterfront Hotel
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] 小学校におけるESDをテーマとした国際交流学習-TV会議システムによる遠隔会議を活用して-2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会第19回全国大会
    • Place of Presentation
      立命館小学校
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Presentation] ESDの視点を導入した社会科における環境保全学習-リサイクル問題を事例として-2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本環境教育学会第21回大会
    • Place of Presentation
      沖縄県男女共同参画センター
    • Year and Date
      2010-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Presentation] ESDの視点を導入した社会科における環境保全学習-リサイクル問題を事例として-2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本環境教育学会第21回大会
    • Place of Presentation
      沖縄県男女共同参画センター
    • Year and Date
      2010-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Presentation] 北米環境教育学会第38回大会報告及びESD先進地域ポートランドの取り組み2010

    • Author(s)
      田部俊充・永田成文
    • Organizer
      日本地理教育学会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Presentation] 小学校におけるESDをテーマとした国際交流学習-TV会議システムによる遠隔会議を活用して-2010

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会第19回全国大会
    • Place of Presentation
      立命館小学校
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Presentation] Pollution education in social studies as a part of ESD in elementary schools2009

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Toshimitu Tabe, Masahisa SATO
    • Organizer
      International Geographical Union Commission on Geographical Education Tsukuba Conference 2009
    • Place of Presentation
      Tsukuba International Conference Center
    • Year and Date
      2009-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Presentation] Development of international education through collaboration between geography and English education in universities : The use of international videoconferences2009

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Yukiko HIRAKAWA
    • Organizer
      The 10th International Conference on Education Research
    • Place of Presentation
      Hoam Convention Center, Seoul National University
    • Year and Date
      2009-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Presentation] Progress of ESD Lesson Plans in High School Geography in Japan2008

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日独ESDシンポジウム
    • Place of Presentation
      日独センター(ベルリン)
    • Year and Date
      2008-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320130
  • [Presentation] 社会参加を促す地球的課題に関する地理授業の開発2008

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      全国社会か教育学会
    • Place of Presentation
      宮崎大学教育文化学部
    • Year and Date
      2008-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20653072
  • [Presentation] New Direction of Education for Sustainable Development in Japan

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Toshimitsu TABE
    • Organizer
      IGU-CGE Symposium 2012
    • Place of Presentation
      University of Education Freiburg
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] 日本におけるESDの新たな方向性と地理教育における進捗状況

    • Author(s)
      田部俊充・永田成文
    • Organizer
      第62回日本社会科教育学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] 日本におけるESDの新たな方向性と地理教育における進捗状況

    • Author(s)
      田部俊充・永田成文
    • Organizer
      日本社会科教育学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Presentation] Reforming Geography Education to Foster the Notion of Citizenship in Japan

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA
    • Organizer
      IGU Kyoto Regional Conference
    • Place of Presentation
      Kyoto International Conference Center
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] エネルギーの持続可能性を考える小学校社会科授業

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      全国地理教育学会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] New Direction of Geography Education as a part of ESD in Japanese Elementary School

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA
    • Organizer
      2012 National Conference on Geographic Education
    • Place of Presentation
      Embassy Suites San Marcos Hotel, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] Reforming Geography Education to Foster the Notion of Citizenship in Japan

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      IGU Kyoto Regional Conference GS175-4 Geography Education(4)
    • Place of Presentation
      Kyoto International Conference Center, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Presentation] エネルギーと社会-社会科教育実践を考える-

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本社会科教育学会春季研究集会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] エネルギーと社会-社会科教育実践を考える-:コメンテーター

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      日本社会科教育学会春季研究集会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Presentation] New Direction of Education for Sustainable Development in Japan

    • Author(s)
      Shigefumi NAGATA, Toshimitsu TABE
    • Organizer
      IGU-CGE Symposium 2012, University of Education
    • Place of Presentation
      University of Education,Freiburg, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • [Presentation] 電気の安定供給の重要性を実感できる中学年社会科の授業開発

    • Author(s)
      山根栄次・永田成文・石田智洋
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531251
  • [Presentation] エネルギーの持続可能性を考える小学校社会科授業

    • Author(s)
      永田成文
    • Organizer
      全国地理教育学会第7回大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501298
  • 1.  SHIMURA Takashi (70345544)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  KANO SEISHI (50706976)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  OHNISHI Koji (10324443)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  TABE Toshimitsu (20272875)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 5.  Ida Yoshiyasu (20203086)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  金 ヒョン辰 (10591860)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  伊藤 直之 (20390453)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  山本 隆太 (80608836)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  秋本 弘章 (90327015)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  HIRAKAWA Yukiko (80314780)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 11.  IKE Shunsuke (30176078)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  茨木 智志 (30324023)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  広瀬 悠三 (50739852)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  中平 一義 (50758597)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  太田 直也 (10203796)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  YERAMOTO Kiyoshi (40167523)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NAKAYAMA Shuichi (30084122)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  ARAO Hiroko (90378282)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  國分 麻里 (10566003)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  二井 正浩 (20353378)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  鈴木 隆弘 (40433685)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  TAKATA Junichiro (80454289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SATO Masahisa (00360800)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 24.  SAWA Shigehisa (00314782)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  MAEDA Shunji (20165640)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  URABE Masashi (30452600)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  UEMURA Hiromi (10614000)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  YAMASAKI Hirotoshi (10127730)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  AIBARA Reiji (50184023)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  早瀬 光秋 (80132330)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  林原 慎 (10615602)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  竹内 裕一 (00216855)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  唐木 清志 (40273156)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  山本 容子 (40738580)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  荒井 正剛 (40795712)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  吉水 裕也 (60367571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  藤井 大亮 (60638807)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  國原 幸一朗 (60757566)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 39.  浅川 俊夫 (70450153)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  大高 皇 (70709261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  村井 大介 (80779645)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  永田 忠道 (90312199)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 43.  磯野 巧 (50754884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  深見 聡 (20510655)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  金 徳謙 (20366925)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  WADA Fumio
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  YUASA Seiji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  NU Nu Wai
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi