• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NISHINO Yasuyo  西野 泰代

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Nishino Yasuyo  西野 泰代

Less
Researcher Number 40610530
Affiliation (Current) 2025: 広島修道大学, 健康科学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2023: 広島修道大学, 健康科学部, 教授
2014 – 2015: 広島修道大学, 人文学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Educational psychology
Except Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related
Keywords
Principal Investigator
仲裁行動 / 児童生徒 / 傍観行動 / いじめ / 同調圧力 / 同調傾向 / 教師の呼応性 / モラルエージェンシー / マルチレベルモデル / 小・中学生 … More / 社会的規範 / モラルディストレス / 仲裁と傍観 / メカニズム / 道徳意識 / 仲裁者 / 傍観者 / 混合研究法 / 教師 / モラルディスエンゲージメント / 傍観と仲裁 / いじめに対する教師の呼応性 / 共感的関心 / 小中学生 / 傍観 / 共感性 / 道徳不活性 / 自尊感情 / 学校段階 / 教師の態度 / 学級 / 道徳不活性化 / ピアプレッシャー / 自己有用感 / 同調傾性 / 学級風土 / moral disengagement / ピアプレッシャーへの敏感さ … More
Except Principal Investigator
教師 / モニタリング / いじめ / いじめ対応 / いじめ認知 / 自己効力感 / 教師のいじめ認知 / 友人関係 / SNS利用行動 / 両価的な友人関係 / 発達 / 自己愛 / 中高生 / 若者 / コミュニケーション / SNS / 幼児のインターネット利用 / 児童生徒と教員のギャップ / 友人関係の両価性 / 児童生徒 / 幼児 / WHOガイドライン / メンタルヘルス / インターネット / スマートフォン / スクリーンタイム / 評価 / 予防実践 / ネット / 実践評価 / いじめ免疫プログラム / いじめ免疫尺度 / スマホサミット / ネット問題 / いじめ対策 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (71 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  いじめ場面での傍観者から仲裁者への変容:同調傾向の効果を調整する仲間集団の役割Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西野 泰代
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  Development and evaluation of ijime-monitoring system to support teachers in finding and tackling ijime

    • Principal Investigator
      戸田 有一
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  児童生徒のSNS利用行動と友人関係:「現代的」特徴の多義性をふまえた検討と応用

    • Principal Investigator
      若本 純子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      University of Yamanashi
  •  Development of a comprehensive comparative evaluation method for a variety of practices dealing with bullying and various online issues

    • Principal Investigator
      Toda Yuichi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Mechanism of deterring bullying: Does activation of moral agency lead to a reduction in bystander behaviors?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishino Yasuyo
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University
  •  A chain reaction of bullying incidents; Why is a bystander sensitive to what peers think?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishino Yasuyo
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ひと目でわかる発達2020

    • Author(s)
      渡辺 弥生、西野 泰代
    • Total Pages
      236
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571230622
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Book] 個と関係性の発達心理学2018

    • Author(s)
      氏家 達夫、島 義弘、西野 泰代
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762830167
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Book] 情報モラル教育2018

    • Author(s)
      西野泰代、原田恵理子、若本純子
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      金子書房
    • ISBN
      9784760826698
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03036
  • [Book] 情報モラル教育2018

    • Author(s)
      西野泰代、原田恵理子、若本純子
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      金子書房
    • ISBN
      9784760826698
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Journal Article] Various aspects of bystander behavior in bullying situations among Japanese elementary and junior high school students2022

    • Author(s)
      Nishino Yasuyo、Wakamoto Junko
    • Journal Title

      The Japanese journal of psychology

      Volume: 93 Issue: 1 Pages: 21-31

    • DOI

      10.4992/jjpsy.93.20050

    • NAID

      130008134468

    • ISSN
      0021-5236, 1884-1082
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Journal Article] 教師の萌芽段階のいじめ認知といじめの深刻化の認知の検討―重大事態等の防止のためにー2021

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Journal Title

      生徒指導学研究

      Volume: 20 Pages: 80-90

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Journal Article] 教師の萌芽段階のいじめ認知といじめの深刻化の認知の検討2021

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Journal Title

      生徒指導学研究

      Volume: 20 Pages: 80-90

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03025
  • [Journal Article] 教師の萌芽段階のいじめ認知といじめの深刻化の認知の検討2021

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Journal Title

      生徒指導学研究

      Volume: 20 Pages: 80-90

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03036
  • [Journal Article] 仮想場面を用いた小学生・中学生のいじめ認知の検討―子どもは本当にその場面をいじめと捉えているのか―2020

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Journal Title

      生徒指導学研究

      Volume: 19 Pages: 44-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Journal Article] いじめ対策のユネスコ主導化と研究の多角化・精緻化: WABF(世界いじめ対策フォーラム)2019参加報告2020

    • Author(s)
      戸田有一・金綱知征・西野泰代
    • Journal Title

      道徳性発達研究

      Volume: 14 Pages: 64-70

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03036
  • [Journal Article] すぐ手がでてしまう子2018

    • Author(s)
      西野泰代
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 2018年10月号 Pages: 53-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03036
  • [Journal Article] 気持ちを言葉にできない子ども:すぐ手がでてしまう子2018

    • Author(s)
      西野泰代
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 72 Pages: 53-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Journal Article] Relation between Peer Conformity and Bullying2017

    • Author(s)
      西野泰代
    • Journal Title

      広島修大論集

      Volume: 57-2 Pages: 33-45

    • DOI

      10.15097/00002407

    • NAID

      120006029425

    • URL

      https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/2449

    • Year and Date
      2017-02-28
    • Language
      Japanese
    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Journal Article] Relation between Sense of Being Cared in the Class and Bullying2017

    • Author(s)
      西野泰代
    • Volume
      58
    • Issue
      1
    • Pages
      13-23
    • DOI

      10.15097/00002529

    • NAID

      120006357964

    • URL

      https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/2577

    • Year and Date
      2017-09-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Journal Article] いじめの負の連鎖を予測する要因についての検討2015

    • Author(s)
      西野泰代
    • Journal Title

      ひろみら論集

      Volume: 創刊号 Pages: 43-52

    • NAID

      120005714011

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Journal Article] 中学生の逸脱行為に対する保護要因の検討2014

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Journal Title

      広島修大論集

      Volume: 55 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] いじめ場面での仲裁と傍観 ー学級変数との関連について学校段階差による検討ー2024

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      日本発達心理学会第35回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめ場面での仲裁と傍観 ー学級変数との関連について学校段階差による検討ー2024

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      日本発達心理学会第35回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02879
  • [Presentation] いじめに対する教師の呼応性といじめ場面での仲裁・傍観との関連2023

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第65回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02879
  • [Presentation] いじめ場面での仲裁と傍観に対する同調傾向の役割について2023

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本発達心理学会第34回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめに対する教師の呼応性といじめ場面での仲裁・傍観との関連2023

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第65回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめ場面で仲裁するか傍観するか ー同調傾向,共感的視点取得,モラルディストレスの役割ー2023

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめ場面で仲裁するか傍観するか ー同調傾向,共感的視点取得,モラルディストレスの役割ー2023

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02879
  • [Presentation] 児童生徒の援助要請コーピングと学級風土がいじめ場面での仲裁行動の生起に及ぼす影響2022

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第 64 回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 小学生・中学生のいじめにおける周辺的役割の諸相 (4)ー加害者・被害者・傍観者との関係性と共感が傍観・仲裁に及ぼす影響ー2022

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第 64 回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 小学生・中学生のいじめ傍観は同調から生じているのかー理由が異なる3様態の傍観を用いた検討―2022

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめ免疫がクラスのいじめ蔓延度の変化を予測するか―2時点データを用いた検討―2021

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第 63 回総会(シンポジウム話題提供)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] Multilevel Study of Bystanders in Bullying: The role of Perceived Peer Pressure and Teacher’s Responsiveness.2021

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      Poster Presentation at The 32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめ免疫がクラスのいじめ蔓延度の変化を予測 するか 2時点データを用いた検討2021

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第63回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03036
  • [Presentation] Development of the Bullying Immunity Scale2021

    • Author(s)
      Toda, Y., Kanetsuna, T., & Nishino, Y.
    • Organizer
      3rd World Anti-Bullying Forum, Stockholm. Sweden
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03036
  • [Presentation] 小学生・中学生のいじめにおける周辺的役割の諸相(3)―理由づけとデモグラフィック変数から説明する仲裁行動―2021

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子
    • Organizer
      日本教育心理学会第63回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 青年期における「両価的友人関係」と高配慮行動との関連 同調的/共感的態度を媒介変数とするモデルの検証2020

    • Author(s)
      若本純子・原田恵理子・西野泰代
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03254
  • [Presentation] 小学生・中学生の友人関係といじめ傍観行動をめぐる『現実』(1)―やさしい」友人関係は低年齢層へ広がっているか?―2020

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Organizer
      日本発達心理学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 小学生・中学生の友人関係といじめ傍観行動をめぐる『現実』(1)両価的な友人関係は低年齢化しているか?2020

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03254
  • [Presentation] 小学生・中学生の友人関係といじめ傍観行動をめぐる『現実』(2)友人に対する同調の低減と共感の向上はいじめ抑止につながるか?2020

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03254
  • [Presentation] 小学生・中学生の友人関係といじめ傍観行動をめぐる『現実』(2) 友人に対する同調の低減と共感の向上はいじめ抑止につながるか?2020

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子
    • Organizer
      日本発達心理学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 小学生・中学生の友人関係といじめ傍観行動をめぐる『現実』(2) 友人に対する同調の低減と共感の向上はいじめ抑止につながるか?2020

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 小学生・中学生のいじめにおける周辺的役割の諸相(2) ―攻撃形態と属性との交互作用による検討2020

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 青年期男女の「両価的友人関係」と高配慮行動との関連 ―知覚されたピアプレッシャーを媒介変数とするモデルの検証2020

    • Author(s)
      若本純子・原田恵理子・西野泰代
    • Organizer
      日本心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 小学生・中学生の友人関係といじめ傍観行動をめぐる『現実』(1) 「やさしい」友人関係は低年齢層へ広がっているか?2020

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 小学生・中学生のいじめにおける周辺的役割の諸相(1) ―子どもたちの理由づけから予測する多様な傍観様態2020

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] Does the bully/victim ratio comparison help us clarify the seriousness of bullying in a class?2019

    • Author(s)
      Nishino,Y., Kanetsuna,T., & Toda,Y.
    • Organizer
      WABF 2019 (World Anti-Bullying Forum)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 高校生・大学生のいじめ場面での傍観行動を規定する要因(1) 従来型いじめ場面の検討2019

    • Author(s)
      西野泰代・原田恵理子・若本純子
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 高校生・大学生のいじめ場面での傍観行動を規定する要因(2) LINE コミュニケーション場面の検討2019

    • Author(s)
      若本純子・原田恵理子・西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 高校生・大学生のいじめ場面での傍観行動を規定する要因(2)LINEコミュニケーション場面の検討2019

    • Author(s)
      若本純子・原田恵理子・西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03254
  • [Presentation] 小中学生におけるいじめとモラルディスエンゲージメントとの関連 (1)いじめ場面での傍観行動とモラルディスエンゲージメント2019

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子
    • Organizer
      発達心理学会第30回大会ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 高校生・大学生のいじめ場面での傍観行動を規定する要因(1)現実場面の検討2019

    • Author(s)
      西野泰代・原田恵理子・若本純子
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03254
  • [Presentation] Does the bully/victim ratio comparison help us clarify the seriousness of bullying in a class?2019

    • Author(s)
      Nishino,Y., Kanetsuna,T., & Toda,Y.
    • Organizer
      2nd World Anti-Bullying Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03036
  • [Presentation] 小中学生におけるいじめとモラルディスエンゲージメントとの関連(2) いじめ行為の繰り返しといじめ認知との関連にモラルディスエンゲージメントが及ぼす影響2019

    • Author(s)
      若本純子・西野泰代
    • Organizer
      発達心理学会第30回大会ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] The Role of Individual Correlates and Classroom Climate in Passive Bystanding Behavior in Bullying: A Multilevel Analysis2019

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      ECP 2019 (16th European Congress of Psychology)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] Bystanders’ reactions to bullying: The role of moral disengagement and perceived peer pressure2018

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      25th International Society for the Study of Behavioral Development
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめ場面での傍観行動の生起に関する発達的差異についての検討2018

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会;ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] What Can Be Done about School Bullying? One Application of School-wide Positive Behavior Interventions2018

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      International School Psychology Association 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] モラルエージェントの活性化は「ネットいじめ」を低減するか2018

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      教育心理学会第60回総会シンポジウム話題提供
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] 子どもたちはなぜいじめ場面で傍観するのか: ピアプレッシャーへの敏感さを規定する要因2018

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      教育心理学会第60回総会ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03083
  • [Presentation] いじめ場面での親密度の違いによる傍観行動の生起と罪悪感2017

    • Author(s)
      西野泰代・原田恵理子・若本純子
    • Organizer
      日本発達心理学会第28回総会
    • Place of Presentation
      広島国際会議場, 広島
    • Year and Date
      2017-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] A multilevel study of individual characteristics and classroom climate in explaining moral disengagement in bullying2017

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      18th European Conference on Developmental Psychology; poster presentation
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] 教師の認知と生徒のいじめ経験との関連: 教師の効力感と学級風土を指標とした検討2017

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会;ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] Which class is the most urgent to be intervened? Bully/victim ratio comparison2017

    • Author(s)
      Y. Nishino, T. Kanetsuna, & Y. Toda
    • Organizer
      18th European Conference on Developmental Psychology; symposium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] 「ネットいじめ」の特徴-従来のいじめとの比較から見えてくるもの2017

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会;シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] 児童生徒のコミュニケーション・トラブルの予防に向けて(1)2016

    • Author(s)
      西野泰代・若本純子・
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      かがわ国際会議場, 香川
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] The moderating effect of school climate on bystander behavior in bullying2016

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development
    • Place of Presentation
      Vilnius, Lithuania
    • Year and Date
      2016-07-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] 学校におけるいじめ問題に関する国際比較2016

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      メンタルヘルス関連三学会 合同大会
    • Place of Presentation
      一橋大学, 東京
    • Year and Date
      2016-12-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] A multilevel study of individual characteristics and classroom climate in explaining bystander behavior in bullying situations2016

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      31st International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Yokohama,Japan
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] 諸外国の学校におけるいじめ問題2015

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      第28回日本健康心理学会大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学 町田キャンパス
    • Year and Date
      2015-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] Bystander behavior in bullying: The role of personal characteristics and perceived peer pressure2015

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      14th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      University of Milano Bicocca, Italy
    • Year and Date
      2015-07-07
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] ネットいじめの現状および学級風土との関連についての検討2015

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本心理学会第79回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2015-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] いじめ場面における傍観者の行動を規定する要因 ー個人特性を指標とした検討ー2015

    • Author(s)
      西野泰代
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ(新潟コンベンションセンター)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] Effects of “Ibasho” (Sense of belonging) on relational aggression among fourth and fifth grade students

    • Author(s)
      Yasuyo Nishino
    • Organizer
      28th Conference of the European Health Psychology Society
    • Place of Presentation
      Innsbruck University (Innsbruck, Austria)
    • Year and Date
      2014-08-26 – 2014-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] 小学校における地域交流と児童の居場所感に関する検討

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      第26回発達心理学会大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都・文京区)
    • Year and Date
      2015-03-20 – 2015-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • [Presentation] 児童の「仲間外れ」を規定する要因についての検討

    • Author(s)
      西野 泰代
    • Organizer
      第56回教育心理学会総会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場(兵庫県・神戸市)
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380913
  • 1.  Toda Yuichi (70243376)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  金綱 知征 (50524518)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  若本 純子 (60410198)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 22 results
  • 4.  竹内 和雄 (10639058)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  三宅 幹子 (80352061)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  伊藤 美奈子 (20278310)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  鶴田 利郎 (20735352)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi