• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OGAWA Kosuke  小川 孔輔

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 50105855
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2021: 法政大学, イノベーション・マネジメント研究科, 教授
2015 – 2017: 法政大学, 大学院イノベーション・マネジメント研究科, 教授
2010 – 2015: 法政大学, イノベーション・マネジメント研究科, 教授
2010: 京都工芸繊維大学, 繊維科学センター, 特任教授
2003 – 2009: 法政大学, 経営学部, 教授
2008: 京都工芸繊維大学, 繊維科学センター, 特任教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
ブランド / 日系企業 / 消費者行動 / アジア市場 / サービス / マーケティング / アジア / 顧客満足 / 消費者 / 現地化 … More / 標準化 / アグリビジネス / 地球温暖化 / 植物食 / ESG投資 / CSR / アグリフードビジネス / 農と食のビジネスモデル / コロナ禍 / フードビジネス / 農と食のイノベーションモデル / 農と食 / サラダ / わさび / 農と食のイノベーション / 農業生産技術 / 食品産業 / イノベーション / アグリ・フードビジネス / 持続可能性 / 生産性向上 / 顧客満足度指標 / 生産性 / 顧客満足度 / JCSI / 顧客ロイヤリティ / サービス・イノベーション / 顧客満足度(CS) / サービス品質 / サービス業の収益性 / 利益率 / JCSI(日本版顧客満足度指数) / サービスの生産性 / Storefront Research / Processing of organic vegetables / Food Safety / local production for local consumption / Organic Vegetable / FRフーズ / 築地市場 / 中国・青島 / ACR / 顔の見える野菜 / ユニクロ / 店頭調査 / 有機野菜加工 / 食の安全性 / 地産地消 / 有機野菜 / 消費財 / 日本企業の海外進出 / 適応化 / 日本企業 / 原産国 / 海外進出 / 技術移転 / 日本版顧客満足度指(JCSI) / リテール・マーケティング / 価値共創 / サービス・ドミナント・ロジック / スイッチング・バリア / ロイヤルティ / 日本版顧客満足度指数(JCSI) / サービス・マーケティング / 適用化 / 日経企業 / デザイン / 色彩 / 第一次ホスト国 / Product,Program,Process.People / SAL移転 / AI移転 / スパイラル移転モデル / 4P(Product, Program, Process, People) / 現地化・標準化 / 国イメージ / 反日感情 / 東アジア / マーケティング技術移転 … More
Except Principal Investigator
文化差異 / 消費者嗜好 / デザインマーケティング / 文化的特性 / 色彩 / 文様 / 東アジア圏 / 国際比較 / デザインテイスト / 消費者行動 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (142 results)
  • Co-Researchers

    (22 People)
  •  An Emperical Study of Business Innovations in the Sustainable Agri-Food EconomyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ogawa Kosuke
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hosei University
  •  An Empirical Study for Measuring Effects of Customer Satisfaction on Service ProductivityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing PracticesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Theoretical Development and Applied Research on Service Marketing based on Japanese Customer Satisfaction IndexPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  International comparison research of the consumer preference which makes a design a key

    • Principal Investigator
      SAKAMOTO Kazuko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kyoto Institute of Technology
  •  Studies on transfer of marketing technology and know-how from Japan to Eastern Asian countriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Marketing of Organic Agricultural Products : Safety Information Presentation to Consumers and Store Design at Retail LevelPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 青いりんごの物語2022

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Total Pages
      348
    • Publisher
      PHP研究所
    • ISBN
      9784569850931
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Book] サービスエクセレンス : CSI診断による顧客経験〈CX〉の可視化 : JCSI〈日本版顧客満足度指数〉ガイドブック2021

    • Author(s)
      小野譲司、小川孔輔(編著)、森川秀樹著
    • Total Pages
      415
    • Publisher
      生産性出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Book] インタビューで綴る 花産業の戦後史(1945~2020)2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Total Pages
      196
    • Publisher
      三咲書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Book] 「値づけ」の思考法2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      日本実業出版社
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Book] True Northリーダーたちの羅針盤:「自分らしさをつらぬき」成果を上げる2017

    • Author(s)
      ビル・ジョージ(林麻矢訳/小川孔輔監訳)
    • Total Pages
      503
    • Publisher
      生産性出版
    • ISBN
      9784820120711
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Book] メディアの循環「伝えるメカニズム」2017

    • Author(s)
      岩崎 達也、小川 孔輔編
    • Total Pages
      188
    • Publisher
      生産性出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Book] 麥當勞為什麼會失敗?(『マクドナルド 失敗の本質』繁体中国語訳)2016

    • Author(s)
      小川 孔輔、謝 佳玲(訳)
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      好優文化
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Book] 麥當勞為什麼會失敗?(『マクドナルド 失敗の本質』繁体中国語訳)2016

    • Author(s)
      小川孔輔、謝佳玲(翻訳)
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      好優文化(台湾)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Book] 麥當勞為什麼會失敗? (『マクドナルド 失敗の本質: 賞味期限切れのビジネスモデル』繁体中国語版)2016

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      好優文化(台湾)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Book] マクドナルド 失敗の本質2015

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Book] マクドナルド 失敗の本質2015

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      東洋経済出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Book] ブランド戦略の実際第二版2011

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Book] SES(サービス評価診断システム)研修教材(経済産業省平成22年度サービス産業イノベーション促進事業「中小サービス評価診断システム(SES)整備事業」委嘱)2010

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Publisher
      (株)インテージ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Book] SES(サービス評価診断シスSES(サービス評価診断システム)研修教材2010

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Total Pages
      159
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Book] サービス・マーケティング2009

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Book] 有機農産物の流通とマーケティング2007

    • Author(s)
      小川孔輔・酒井理
    • Total Pages
      324
    • Publisher
      農山漁村文化協会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Book] 有機農産物の流通とマーケティング2007

    • Author(s)
      小川孔輔, 酒井理編
    • Total Pages
      324
    • Publisher
      社団法人 農山漁村文化協会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 未来予測の通信簿2022

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      DIY会報

      Volume: 2022年新春号 Pages: 6-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] withコロナ/ postコロナ時代のビジネスモデル(下):POSTコロナを生き抜く企業群2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      創造の架け橋(四国生産性本部・機関誌)

      Volume: 2021年5月号 Pages: 3-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] withコロナ/ postコロナ時代のビジネスモデル(上):日本マクドナルド、史上最高益のなぜ?2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      創造の架け橋(四国生産性本部・機関誌)

      Volume: 2021年3月号 Pages: 3-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (29)日本初、機能性表示食品の豚肉(下):ブランド豚の販路を開拓するクリマの「氷室豚」2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2021年6月号 Pages: 90-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (28)日本初、機能性表示食品の豚肉(上):(株)クリマの「氷室豚」2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2021年5月号 Pages: 90-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (25)物語コーポレーション(中):“清く正しいフランチャイザー”を目指して2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2021年2月号 Pages: 82-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (26)物語コーポレーション(下):企業理念のSmile&Sexyはどこから来たのか?2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2021年3月号 Pages: 82-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] インタビュー プライシング戦略実践の好機 (特集「値付け」最前線 : プライステックの胎動)2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      戦略経営者 (TKC編)

      Volume: 2021年4月号 Pages: 25-27

    • NAID

      40022543505

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] ホームセンターのDX戦略を考える2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      DIY会報

      Volume: 2021年夏季号 Pages: 8-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (27)(続)インファーム:都市型室内農場の国内事業に手応えあり2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2021年4月号 Pages: 88-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] 協会設立40周年記念誌を読んで:コロナ禍でHC・DIY産業の重要性が見直される2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      DIY会報

      Volume: 2021年新年号 Pages: 4-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (24)物語コーポレーション(上):ユニークな業態開発戦略2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2021年1月号 Pages: 56-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] コロナ後のホームセンター2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      DIY会報

      Volume: 2020年夏季号 Pages: 10-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (22)都市型垂直農業の進化系(上):インファーム@独ベルリン2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2020年11月号 Pages: 56-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] 識者に学ぶ 効果的なプライシング : 事例にみる賢い価格づけの考え方2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      日本政策金融公庫調査月報( 日本政策金融公庫総合研究所 編)

      Volume: 2020年10月号 Pages: 36-41

    • NAID

      40022376765

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] 持続可能な食料生産の地球環境への影響 ―動物性から植物性タンパク質への転換における諸課題―(ハリー・エイキング博士のアムステルダム自由大学でのインタビュー記録)2020

    • Author(s)
      小川孔輔、青木恭子
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 17巻 Pages: 171-191

    • NAID

      130007822984

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (21)坂ノ途中(下):海ノ向こうの途上国を支援する2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2020年5月号 Pages: 56-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (19)日本最大の巨大温室群の今:SARA@笠岡干拓地2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2020年2月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] JFMA創立20周年、花き業界の皆様へのメッセージ2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      グリーン情報

      Volume: 2020年9月号 Pages: 84-84

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (20)坂ノ途中(上):100年先も続く、農業を支えるプラットフォーマーになる2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2020年4月号 Pages: 56-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (23)都市型垂直農業の進化系(下):インファーム・ジャパン2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2020年12月号 Pages: 56-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] これからの花きの物流を考える2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      グリーン情報

      Volume: 2020年9月号 Pages: 40-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (12)オイシックス・ラ・大地(上):ミールキットのパイオニア、米国ベンチャー企業を買収2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年7月号 Pages: 160-161

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (6)金沢大地(上):土地利用型の有機農業が成立する条件2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年1月号 Pages: 128-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (17)“フードエンターテインメント”という新しい業態の誕生(上)2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年12月号 Pages: 160-161

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (8)(株)フレンバシー:食のバリアフリーを実現する2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年3月号 Pages: 128-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] 特別寄稿:米国西海岸、フードビジネス最新事業2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2020年2月号 Pages: 10-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (13)オイシックス・ラ・大地(下):農産物宅配2社との経営統合の果実2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年8月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (16)吉見こども園:オーガニック学校給食の実践と普及の推進2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年11月号 Pages: 128-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (9)”植物食”は一般に普及するだろうか?2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年4月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (15)ローソンファーム千葉(下):農産品の加工と未来への投資2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年10月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (7)金沢大地(下):千年産業を目指して2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年2月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (10)植物食産業の振興が食糧自給率を高める2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年5月号 Pages: 120-121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] 農と食のイノベーション(11): 続・High Five Salad、販路にこだわらない勇気が成長をドライブする2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年6月号 Pages: 128-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (14)ローソンファーム千葉(上):農業参入への新しいアプローチ(農業FC経営)2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2019年9月号 Pages: 160-161

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (18)フードエンターテインメント業態(下):キャラクター・カフェのビジネスモデル2019

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2020年1月号 Pages: 112-113

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] 農と食のイノベーション(1):連載を始めるに当たって 農場から食卓まで、フードチェーンの未来2018

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2018年8月号 Pages: 128-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] ビジネスモデル論 製造小売業への道を開き、食の全機能・サービス提供業へ2018

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 47 Pages: 59-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] (5)アジアナンバーワンのパワーサラダ専門店を目指して:HIGH FIVE SALAD2018

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2018年12月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (4)データから見る日本の農業:その脅威と未来の機会2018

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2018年11月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (2)農産物取引プラットフォーム企業: 「プラネット・テーブル」2018

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2018年9月号 Pages: 144-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] (3)“植物の時代”の到来を見越して、事業ドメインを再定義する:不二製油グループ2018

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 2018年10月号 Pages: 128-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Journal Article] 自然食品SMの草分けが買収を受け入れた経緯とは:WFM(ホールフーズ・マーケット)にプレッシャーをかけた米国流""物言う投資家""の論理2017

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      販売革新

      Volume: 55 Pages: 58-60

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 社長の「履歴」大研究2017

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      新潮45

      Volume: 36 Pages: 88-95

    • NAID

      40021217956

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] ローソンがセブン-イレブンを超える日2017

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      新潮45

      Volume: 36巻1号 Pages: 112-119

    • NAID

      40021030766

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 老舗経営に学ぶブランド経営術、虎屋はなぜ和菓子だけで成長できたのか2016

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      ダイヤモンド・チェーンストア

      Volume: 12月1日号 Pages: 78-79

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 狙い目はグローバルよりローカル2016

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      日経マネー

      Volume: 10月号 Pages: 50-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 「夢の国」東京ディズニーリゾートに異変の兆し2016

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      読売オンライン

      Volume: 1月6日配信 Pages: 1-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 2030年に向けた生鮮食品調達網の構築 飽食の時代の終焉と食糧危機、食品小売業にとって農業へのアプローチは不可欠に2016

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      食品商業

      Volume: 45巻1号 Pages: 60-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 特別対談 グループの総合力で勝つかユニットの力で突破するか2016

    • Author(s)
      小川 孔輔、松井 忠三
    • Journal Title

      販売革新

      Volume: 54巻4号 Pages: 6-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] これからの農業・農村の道しるべ(前編)非市場経済をどう成立させるか2016

    • Author(s)
      松尾 雅彦、小川 孔輔、昆 吉則、平井 ゆか
    • Journal Title

      農業経営者

      Volume: 10月24日号 Pages: 31-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 東京ディズニーリゾートを蝕む異変2016

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      新潮45

      Volume: 35巻6号 Pages: 110-117

    • NAID

      40020820443

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] リーディング・トレンド: 限定マーケティング~消費者は、究極的には一人一人違ったカスタマイズを好む2016

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      読売ADリポートojo

      Volume: 4月5日号 Pages: 18-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 特集 チェーンストアと個店経営 脱CS(チェーンストア)に向かう理由 : ビジネスモデルは賞味期限切れなのか?2015

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      ダイヤモンド・チェーンストア

      Volume: 46巻11号 Pages: 72-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] マクドナルド「賞味期限切れ」の経営2015

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      新潮45

      Volume: 34巻4号 Pages: 28-34

    • NAID

      40020394384

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] マクドナルド「賞味期限切れ」の経営2015

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      新潮45

      Volume: 34巻4号 Pages: 28-34

    • NAID

      40020394384

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] 特集 サービス産業の調査システム 日本版顧客満足度指数(JCSI) : 調査システムの開発と現状2015

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      Estrela(統計情報研究開発センター)

      Volume: 254号 Pages: 2-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] ビジネススクール流知的武装講座 マクドナルド凋落の元凶がついにわかった2015

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      プレジデント

      Volume: 53巻20号 Pages: 117-119

    • NAID

      40020522543

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 正垣泰彦サイゼリヤ会長毎日食べ続けられるシンプルな味を追求 イタリア料理の普遍性を日本、世界へ2012

    • Author(s)
      小川孔輔、正垣泰彦
    • Journal Title

      販売革新

      Volume: 第50巻7号 Pages: 70-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] 土屋裕雅カインズ社長 時代の変化に対応し新たなステージヘカインズブランドをグローバルレベルに引き上げる2012

    • Author(s)
      小川孔輔、土屋裕雅
    • Journal Title

      販売革新

      Volume: 第50巻7号 Pages: 63-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] 石川康晴クロスカンパニー社長「高荒利(益)」「高回転」「低資産」経営を貫きアジアナンバーワンの総合アパレルを目指す2012

    • Author(s)
      小川孔輔、石川康晴
    • Journal Title

      販売革新

      Volume: 第50巻7号 Pages: 73-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] 日本版顧客満足度指数(JCSI)のモデル開発とその理論的な基礎2011

    • Author(s)
      南知惠子、小川孔輔
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 117号 Pages: 4-19

    • NAID

      130008000127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] 知識共創論--ユーザー・ベースの知識創造経営に向けて2011

    • Author(s)
      小川進.藤川佳則.堀口悟史
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 2011年夏号 Pages: 40-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] 現代マーケティングにおける情報インフラと情報コンテンツ2010

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      マーケティング・リサーチャー 第111号

      Pages: 10-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      「第17章 サービス・マーケティング」『マーケティング入門』(小川孔輔著)(日本経済新聞出版社)

      Pages: 684-718

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] Hierarchical Bayes Modeling of the Customer Satisfaction Index2009

    • Author(s)
      Nobuhiko Terui, Shohei Hasegawa, Taemyung Chun, Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Discussion Paper No.95 (TM&ARG) Graduate School of Economics and Management, Tohoku University 95

      Pages: 1-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] 環境配慮にこだわる価値創造-企業存続の危機からの脱却とオリジナル・ブランドへの挑戦 池内タオル株式会社2009

    • Author(s)
      頼勝一、小川孔輔
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル 第114号

      Pages: 90-112

    • NAID

      130008028806

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] Hierarchical Bayes Modeling of the Customer Satisfaction Index2009

    • Author(s)
      Nobuhiko Terui, Shohei Hasega-wa, Taemyung Chun, Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Discussion Paper No.95(TM & ARG), Graduate School of Economics and Management

      Volume: No.95 Pages: 1-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] 東アジア地区に進出した多国籍企業のマーケティング(1)コンビニエンス・ストアin East Asia2008

    • Author(s)
      小川孔輔、青木恭子
    • Journal Title

      経営志林 第45巻第2号

      Pages: 69-92

    • NAID

      40016233762

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 東アジア地区に進出した多国籍企業のマーケティング(1)コンビニエンス・ストアin East Asia2008

    • Author(s)
      小川 孔輔, 青木 恭子
    • Journal Title

      経営志林 第45巻第2号(2008年7月号)

      Pages: 69-92

    • NAID

      40016233762

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] プランディング・ケースブック20062007

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント No.4

      Pages: 177-229

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 上海ワールドカップ世界の衣料品小売業のショーケース2007

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      Chain Store Age 893号

      Pages: 134-134

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] 上海ワールドカップ世界の衣料品小売業のショーケース2007

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      Chain Store Age 893号

      Pages: 134-134

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] ブランディング・ケースブック20062007

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント 第4号

      Pages: 177-239

    • NAID

      40015444809

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] SPF=食の製造小売バーティカル・マーチャンダイジング高付加価値・高品質商品開発への挑戦2007

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      Chain Store Age 第38巻第3号

      Pages: 28-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] SRF=食の製造小売バーティカル・マーチャダイジング 高付加価値・高品質商品開発への挑戦2007

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Journal Title

      Chain Store Age 38・3

      Pages: 28-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Journal Article] A Study on Production and Distribution System for Organic Agricultural Products : Summary of Lectures by Experts and Inspection Tours, Innovation Management2006

    • Author(s)
      Kosuke Ogawa, Kyoko Aoki
    • Journal Title

      Journal of Hosei University Innovation Management Research Center No.3

      Pages: 123-160

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 有機農産物の生産流通システムに関する調査研究-講演および調査視察の要約2006

    • Author(s)
      小川 孔輔, 青木 恭子
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント(法政大学イノベーション・マネジメント研究センター) 第3号

      Pages: 123-160

    • NAID

      110005943758

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 有機農産物の流通、安全性、消費者反応に関する既存研究の概観(中) : 有機農産物の国際貿易、食の安全性に対する消費者反応2005

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      経営志林 第42巻第3号

      Pages: 15-36

    • NAID

      110005050240

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Reasons of the Fast Growth of Wholefoods as a Leader of the LOHAS Market in the US2005

    • Author(s)
      Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Chain Store Age, December 1

      Pages: 36-38

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Unraveling the Secret of the Rapid Growth of Wholefoods, the US-based Organic SM2005

    • Author(s)
      Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Chain Store Age, June 5

      Pages: 46-49

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Branding of Japanese Organic Supermarket and Characteristics of Consumer Behavior in Its User Segments2005

    • Author(s)
      Osamu Sakai, Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Asia Pacific Advances in Consumer Research 6(印刷中のため未定)

    • NAID

      110004683949

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Literature Review of Previous Studies concerning the Distribution, Safety and Consumer Response for Organic Agricultural Products(2) : Consumer Response to international Trade of Organic Foods and Food Safety2005

    • Author(s)
      Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Keiei Shirin (Hosei Business Review) Vol.42, No.3

      Pages: 15-36

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 急成長する米国オーガニックSM、ホールフーズ社の謎を解く2005

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      チェーンストアエイジ 6月5日号

      Pages: 46-49

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 米国LOHAS層を牽引するホールフーズはなぜ急成長したのか2005

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      チェーンストアエイジ 12月1日号

      Pages: 36-38

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 有機農産物の流通、安全性、消費者反応に関する既存研究の概観(中):有機農産物の国際貿易、食の安全性に対する消費者反応2005

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      経営志林 第42巻第3号

      Pages: 15-36

    • NAID

      110005050240

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Branding of Japanese Organic Supermarket and the Characteristics of Consumer Behavior in Its User Segments2004

    • Author(s)
      Osamu Sakai, Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Proceedings of Association for Consumer Research 2004 Asia Pacific Conference, May 14

    • NAID

      110004683949

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Fresh Local 'Edo' Vegetables for Tokyoites : Tokyo Farm-Fresh Vegetable Project2004

    • Author(s)
      Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Norin Tokei Chosa (Agriculture and Forestry Statistics)

      Pages: 4-10

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 有機農産物の流通、安全性、消費者反応に関する研究:既存研究の概観(上)2004

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      経営志林(法政大学経営学会) 41巻3号

      Pages: 1-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 新鮮な江戸野菜を都民に-、東京とれたて野菜プロジェクト2004

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      農林統計調査 2月号

      Pages: 4-10

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Literature Review of Previous Studies concerning the Distribution, Safety and Consumer Response for Organic Agricultural Products(1) : Organic Agriculture and Distribution of Organic Agricultural Products2004

    • Author(s)
      Kosuke Ogawa
    • Journal Title

      Keiei Shirin (Hosei Business Review) Vol.41, No.3

      Pages: 1-17

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] 有機農産物の流通、安全性、消費者反応に関する既存研究の概観(上) : 有機農業と有機農産物の流通2004

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Journal Title

      経営志林 第41巻第3号

      Pages: 1-17

    • NAID

      110004708989

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Presentation] ポストコロナにおける地域企業のマーケティング手法とその実践2022

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      とちぎ経営人財塾講演(株式会社サクシード主催、栃木県青年会館 コンセーレ )
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] これからの花業界2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      フローラル・イノベーション2021講演(東京ビッグサイト 青海展示棟 C会場)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] サービス産業の付加価値向上に向けたJCSIへの役割・期待2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      JCSI シンポジウム 2021(オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 地域企業のマーケティング手法と実践2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      とちぎ経営人財塾講演(株式会社サクシード主催、栃木県青年会館 コンセーレ )
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 国内における今後の農産物流を考える2021

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      有機農産物物流効率化セミナー2021(一般社団法人日本有機農産物協会、オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] フローラル・イノベーション2020 ~コロナ禍で何が発信できるか?2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      JFMAアフタヌーンセミナー(オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 「これからの」花業界~2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      フローラル・イノベーション2020(東京ビッグサイト 青海展示棟 C会場)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 食を核にした、スモールテリトリー型地域ネットワークの構築(テーマ:子どもの未来を育てる食・給食と 食育菜園・Grace Farm)2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      吉見光の子モンテッソーリ子どもの家
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] UberEats(ウーバーイーツ)やAmazon、コロナ不況でも成長を続けるビジネスモデル2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      四国生産性本部2020年度「事業開発研究会」(サンポートホール高松)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 地域企業のマーケティング手法と実践~地域企業のマーケティング手法と実践2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      とちぎ経営人財塾
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 農業経営:アグリビジネスとマーケティング2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      アグリイノベーション大学校(㈱マイファーム)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 農業経営「野菜のブランド化」2020

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      アグリイノベーション大学校講義(オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 絶滅危惧種のわさびを守る~日本でたった一人のわさび研究家・山根京子氏を迎えて2019

    • Author(s)
      山根京子(岐阜大学准教授)、解説:小川孔輔
    • Organizer
      第9回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 農業の次世代後継者2019

    • Author(s)
      澤浦彰治(株式会社野菜くらぶ/グリーンリーフ株式会社 代表取締役) 、澤浦えくぼ(コーネル大学/留学中)、解説:小川孔輔
    • Organizer
      第9回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] オーガニック学校給食を“本気で”考える2019

    • Author(s)
      山本朝子(コンサルタント)、長島成幸(吉見光の子学園理事長)、解説:小川孔輔
    • Organizer
      第10回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 食のバリアフリーを実現する2019

    • Author(s)
      講演者:播 太樹(株式会社フレンバシー 代表取締役)、コーディネーター:小川孔輔
    • Organizer
      第9回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 農業を起点とした新しいスタイルのビジネスモデル2018

    • Author(s)
      講演者:福島徹氏(株式会社福島屋 代表取締役会長)、コーディネーター:小川孔輔
    • Organizer
      第4回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 「“農”から地域を“元気”に:金沢大地がワイナリーとレストランを始める」2018

    • Author(s)
      講演者:井村辰二郎(株式会社・金沢大地代表)、コーディネーター:小川孔輔
    • Organizer
      第8回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] オーガニックを超えて、“植物食”の時代が始まる」2018

    • Author(s)
      講師:小川孔輔、水野裕嗣(High-Five 代表取締役)
    • Organizer
      第7回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] サラダ・カンパニー~ロック・フィールドのブランド戦略2018

    • Author(s)
      講演者:中野郁夫氏(株式会社ロック・フィールド 参与)、 コーディネーター:小川孔輔
    • Organizer
      第5回ナチュラル&オーガニックビジネスセミナー(法政大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00907
  • [Presentation] 基調講演:ナショナルメーカーの地域対応戦略:ローカル志向の商品開発と供給体制が組めるか?2017

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      日本マーケティング学会(早稲田大学)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Presentation] JCSIを用いた顧客満足獲得パターン分析QCAを活用した顧客セグメンテーション2017

    • Author(s)
      豊田裕貴・小川孔輔
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会(第102回全国大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Presentation] 日本企業の東アジアでのプレゼンスとパフォーマンスを考える:"中国プラスワン"から"ハーフ&ハーフへ2013

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Organizer
      京都産業エコ・エネルギー推進機構主催ビジネス・クリエイター&マーケター育成スクール第8弾「特別公開セミナー日本企業、海外へ」
    • Place of Presentation
      キャンパスプラザ京都第2講義室(京都府)
    • Year and Date
      2013-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Presentation] 生産性向上に向けた顧客満足の取り組みについて-JCSI調査を踏まえて2011

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      全国労働組合生産性中央討論集会
    • Place of Presentation
      アルカディア市谷(東京都)
    • Year and Date
      2011-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 生産性向上に向けた顧客満足の取り組みについて--JCSI調査を踏まえて2011

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      全国労働組合生産性中央討論集会
    • Place of Presentation
      アルカディア市谷(東京都)(招待講演)
    • Year and Date
      2011-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] JCSIにおけるスイッチング・バリアの影響-スイッチング・バリアの尺度化と業種間比較-研究報告2010

    • Author(s)
      酒井麻衣子、小川孔輔
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第87回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス(大阪府)
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 基調講演日本版顧客満足度指数(JCSI)の開発と現状2010

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第41回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学西宮上ヶ原キャンパス(兵庫県)
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 日本版顧客満足度指数(JCSI)の開発と現状2010

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第41回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学西宮上ヶ原キャンパス(兵庫県)(基調講演)
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] JCSIにおけるスイッチング・バリアの影響-スイッチング・バリアの尺度化と業種間比較- 研究概要2010

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第87回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス(大阪府)
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] エコ商品・サービスの価値構造に関する考察2009

    • Author(s)
      頼勝一、小川孔輔
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第86回研究大会
    • Place of Presentation
      (株)電通 電通ホール
    • Year and Date
      2009-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] Transferring a Japanese Retail Format to China:A Case Study of the Casual Clothing Market in Shanghai2007

    • Author(s)
      小川 孔輔
    • Organizer
      日本・中国アカデミック・シンポジウム
    • Place of Presentation
      西安交通大学管理学院(中国)
    • Year and Date
      2007-12-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Presentation] Transferring a Japanese Retail Format to China : A Case Study of the Casual Clothing Market inShanghai2007

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      日本・中国アカデミック・シンポジウム
    • Place of Presentation
      西安交通大学管理学院(中国)
    • Year and Date
      2007-12-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330093
  • [Presentation] Keynote speech

    • Author(s)
      小川孔輔
    • Organizer
      Symposium: Marketing Transfer in Asia (The Cross-border Joint Research Project on Marketing Transfer of Japanese Corporations to Asia)
    • Place of Presentation
      法政大学経営大学院101教室(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • 1.  UEDA Takaho (40176590)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  NISHIO Chizuru (80241769)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SAKAI Osamu (30411466)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  KAKEUCHI Toshie (40366828)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  HAYASHI Hiroshige (00346008)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  FURUKAWA Ichiro (60209161)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SAKAMOTO Kazuko (50379070)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  ONO Jyoji (90308247)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TANAKA Hiroshi (60286002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KUBO Masayoshi (20379069)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  TERUI Nobuhiko (50207495)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  MINAMI Chieko (90254234)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  YODA Takurou (30305552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  FUJIKAWA Yoshinori (20361850)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  SAKAI Maiko (20409816)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 16.  NAMIKI Yuji (90589376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  OKAMOTO Yoshiharu (20386329)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MATSUI Takeshi (70323912)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  ABE Shouzo (30060015)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  AOKI Michiyo (50289790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  豊田 裕貴 (40398946)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 22.  山根 京子 (00405359)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi