• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

iwanaka takahiro  岩中 貴裕

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

岩中 貴裕  イワナカ タカヒロ

IWANAKA Takahiro  岩中 貴裕

Less
Researcher Number 50232690
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 山口県立大学, 国際文化学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 山口県立大学, 国際文化学部, 教授
2018: 山口学芸大学, 教育学部, 教授
2016 – 2017: 山口学芸大学, 教育学部, 准教授
2015: 環太平洋大学, 教育学部, 准教授
2015: 環太平洋大学, 次世代教育学部, 准教授 … More
2014: 香川大学, 学内共同利用施設等, 准教授
2012 – 2014: 香川大学, 大学教育開発センター, 准教授
2008: Kobe Women's Junior College, 総合生活学科, 准教授
2006 – 2007: 神戸女子短期大学, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
不安 / コミュニケーションを取ろうとする意欲 / コミュニケーション能力 / 教育的介入 / 有能感 / 分析的学習方略 / 体験的学習方略 / 分析的学習観 / 体験的学習観 / 言語学習観 … More / e-rater / L2 ライティング / E-rater / 書き直し / L2ライティング / ライティング能力 / フィードバックに基づいた書き直し / 内容に対するフィードバック / 形式に対するフィードバック / Criterion / 自動化されたフィードバック / 内容重視 / 外国語学習 / 内容・言語統合学習 / 協同学習 / 教室第二言語習得研究 / 言語項目の取り込み / モデル文の提示 / 日本人英語学習者 / 言語形式の取り込み / モデルインプット / 言語形式の保持 / 認知比較 / 言語形式への気づき / 問題への気づき / アウトプット … More
Except Principal Investigator
しなやかなマインドセット / 表現活動 / 音楽ワークショップ型授業 / 勤勉性 / 自主性 / エントリー・ポイント / ティーチング・アーティスト / 自己調整学習 / 音楽表現 / 音楽鑑賞 / 音楽ワークショップ / 学習指要領 / TETE / 教師ビリーフ / 学習指導要領 / 大学英語教育 / 経年変化 / 教授法 / 高等学校学習指導要領「外国語」 / Medium of instruction / 教授言語 / TEE Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (71 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  Effects of Beliefs About Language Learning on English Communicative CompetencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      岩中 貴裕
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi Prefectural University
  •  The Effects and Mechanisms of Music Workshop-Style Classes

    • Principal Investigator
      小野 隆洋
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi College of Arts
  •  Effects of Automated Feedback on Learners' Writing ProficiencyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Iwanaka Takahiro
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Yamaguchi Gakugei College
      International Pacific University
  •  Influence of the Teaching English in English (TEE) Policy in the New High School Course of Study on University English Education

    • Principal Investigator
      IWAI Chiaki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima City University
  •  Effects of Content-Language Instruction With Collaborative Learning Activities on Learners' English Proficiency and Motivation for LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IWANAKA Takahiro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  言語項目への選択的注意が言語習得に及ぼす影響に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      岩中 貴裕
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kobe Women's Junior College

All 2024 2023 2022 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2009 2008 2007

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 英語教育の今 ー理論と実践の融合ー2014

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Publisher
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Book] Roles of Output and Noticing in English Language Learning : Effects of Exposure to Relevant Input Immediately After Output on the Incorporation of Linguistic Forms2009

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Total Pages
      195
    • Publisher
      私費出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652066
  • [Journal Article] A Study of University English Learners' Beliefs about Language Learning2024

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Journal Title

      JAILA Journal

      Volume: 10 Issue: 0 Pages: 2-13

    • DOI

      10.57359/jailajournal.10.0_2

    • ISSN
      2189-4183
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Journal Article] The Effects of Music Workshop-Style Classes on Elementary School Children: Analysis and Discussion Based on Questionnaire Survey Results2024

    • Author(s)
      小野 隆洋、岩中 貴裕
    • Journal Title

      JAILA Journal

      Volume: 10 Issue: 0 Pages: 41-53

    • DOI

      10.57359/jailajournal.10.0_41

    • ISSN
      2189-4183
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02591
  • [Journal Article] 言語学習観が英語学習に対する態度に与える影響2024

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Journal Title

      山口県立大学学術情報

      Volume: 第17号 Pages: 33-42

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Journal Article] 音楽ワークショップ型授業が子どもに与える影響-半構造化面接調査の結果に基づく分析と考察-2023

    • Author(s)
      小野 隆洋、岩中 貴裕
    • Journal Title

      日本時間学会山口芸大支部研究会要旨集

      Volume: 3 Pages: 1-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02591
  • [Journal Article] 教育的介入が学習者の言語学習観に与える影響-体験的学習観と分析的学習観-2023

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会誌

      Volume: 53 Pages: 51-63

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Journal Article] 教職履修学生の教授言語に対する好みと期待-英語で行う英語の授業に対する態度-2019

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 49 Pages: 55-64

    • NAID

      130007826168

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Journal Article] 「『英語を英語で』教える高等学校学習指導要領が日本の英語教育に与えた影響-定量データ・定性データに基づいた考察-」2019

    • Author(s)
      岩中貴裕,岩井千秋,高垣俊之
    • Journal Title

      山口学芸大学紀要

      Volume: 10 Pages: 117-137

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Journal Article] 意味重視のアウトプット活動が学習者の教授言語に対する好みに与える影響2018

    • Author(s)
      岩中貴裕・中垣謙司
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 48 Pages: 1-10

    • NAID

      130007630333

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Journal Article] L2ライティング指導における自動化されたフィードバックの役割(2)2017

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      山口学芸研究

      Volume: 8 Pages: 111-123

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Journal Article] The influence of the teaching English in English (TEE) policy on English education and learners.2017

    • Author(s)
      Iwai, C., Willey, I., Takagaki, T., Kawamoto, J., Carson, E., Konishi, K., & Iwanaka, T.
    • Journal Title

      JACET Chugoku-Shokoku Bulletin

      Volume: 14 Pages: 19-36

    • NAID

      40021178454

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Journal Article] L2ライティング指導における自動化されたフィードバックの役割(1)2017

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 47 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Journal Article] Rewriting Based on Feedback: Automated Computer-Based Feedback on Forms and Tailor-Made Feedback on Content2016

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 46 Pages: 61-70

    • NAID

      130005169929

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Journal Article] 日本人大学生の教授言語に対する好みと期待-外国語としての英語の授業におけるL1使用に対する態度-2015

    • Author(s)
      岩中貴裕、ウイリー・イアン、岩井千秋、高垣俊之、小西廣司、川本・ジュリア、カーソン・エレノア
    • Journal Title

      香川大学教育研究

      Volume: 12

    • NAID

      120007014012

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Journal Article] Factors Facilitating the Incorporation of Linguistic Forms2015

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Journal Title

      JACET中国・四国支部研究紀要

      Volume: 11 Pages: 37-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] 日本人大学生の教授言語に対する好みと期待―外国語としての英語授業におけるL1使用に対する態度―2015

    • Author(s)
      岩中貴裕、ウイリー・イアン、岩井千秋、高垣俊之、小西廣司、カワモト・ジュリア
    • Journal Title

      香川大学研究紀要

      Volume: 12 Pages: 117-128

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Journal Article] 協同学習を取り入れた内容重視の授業 ーそのリメディアル教育としての可能性ー2014

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 34 Pages: 47-56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] 連辞関係についての明示的知識が第二言語習得において果たす役割2014

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      香川大学教育研究

      Volume: 11 Pages: 43-54

    • NAID

      120007014025

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] エラー・コードを用いたライティング指導2014

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      英語と英文学と

      Volume: 1 Pages: 73-82

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] 英語学習における多読と精読の役割2013

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      ペルシカ

      Volume: 40 Pages: 77-88

    • NAID

      120005302003

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] 理工系学生を対象としたライティング指導:ライティングに対する不安の軽減2013

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 33号 Pages: 23-34

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] Does Explicit Knowledge of Syntagmatic Relations Contribute to the Incorporation of Linguistic Forms?2013

    • Author(s)
      Iwanaka, T.
    • Journal Title

      ALAK 2013 International Conference

      Volume: 2013 Pages: 228-234

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] Improving listening skills and motivation to learn English through dictogloss2013

    • Author(s)
      IWANAKA Takahiro
    • Journal Title

      香川大学教育研究

      Volume: 10 Pages: 1-14

    • NAID

      120007014038

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] リスニング力と学習意欲の向上に貢献する教室活動-考慮すべき3つの心理的欲求2012

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 32 Pages: 57-66

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Journal Article] アウトプットの直後に関連したインプットに触れるプロセスが文法形式の保持に与える影響2008

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要 38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652066
  • [Journal Article] 日本人英語学習者の発話修正能力の発達2008

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Journal Title

      神戸女子短期大学論攷 53

      Pages: 9-28

    • NAID

      120006734554

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652066
  • [Journal Article] Roles of Output and Noticing in SLA : Does Exposure to Relevant Input Immediately After Output Promote Vocabulary Learning?2007

    • Author(s)
      Takahiro IWANAKA, Shigenobu TAKATSUKA
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan 18(In press)

    • NAID

      110008512326

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652066
  • [Presentation] Japanese University Students' Beliefs about Language Learning and Their English Proficiency: How Are They Related?2023

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      The 62nd JACET International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Presentation] 言語学習観と英語力の関係についての考察-言語学習観は英語力の成長を予測するのか?-2023

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Organizer
      第54回中国地区英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Presentation] 音楽ワークショップ型授業が児童に与える影響―アンケート調査結果に基づく考察―2023

    • Author(s)
      小野 隆洋、岩中 貴裕
    • Organizer
      JAILA日本国際教養学会第11回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02591
  • [Presentation] Beliefs about Language Learning and English Proficiency: How Are They Related?2023

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      Asia TEFL 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Presentation] 音楽ワークショップ型授業が子どもに与える影響-半構造化面接調査の結果に基づく分析と考察-2023

    • Author(s)
      小野 隆洋、岩中 貴裕
    • Organizer
      第3回日本時間学会山口芸大支部研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02591
  • [Presentation] Beliefs About Language Learning, Pedagogical Intervention and English Proficiency: How Are They Related to Each Other?2023

    • Author(s)
      Takahiro Iwanaka
    • Organizer
      The 42nd Thailand TESOL International Conference
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Presentation] 言語学習観は英語コミュニケーション能力を予測する指標となるのか?ーパイロット・スタディー2022

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      第53回中国地区英語教育学会 岡山研究大会(オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00719
  • [Presentation] Student vs. teacher reactions to teaching English in English (TEE)2019

    • Author(s)
      Iwai, Chiaki & Iwanaka, Takahiro
    • Organizer
      The 54th RELC International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Presentation] 教職履修学生の教授言語に対する好みと期待:SLAの知見を取り入れた指導によってもたらされる変化2018

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Presentation] 教職英就学生の教授言語に対する好みに影響を与える要因影響2018

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      第49回中国地区英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Presentation] Symposium: Assessing the impact of the teaching English in English (TEE) policy on university English learners2018

    • Author(s)
      Iwai, Chiaki; Willey, Ian; Iwanaka, Takahiro; Kawamoto, Julia, & Carson, Eleanor
    • Organizer
      The 57th JACET International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Presentation] Rewriting Based on Automated Writing Evaluation Feedback and Teacher Feedback: A Case Study of Two Learners2017

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      JACET 56th International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] Automated Writing Evaluation Feedback and Teacher Feedback: Their Roles in L2 Instruction2017

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      2017 KATE International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] Teaching essay writing for EFL classes: Automated feedback and teacher feedback2017

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      52nd RELC International Conference
    • Place of Presentation
      RELC International Hotel, Singapore
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] 日本人大学生英語学習者の教授言語に対する好みと期待-半構造化面接による定性データに基づいて-2016

    • Author(s)
      岩中貴裕,岩井千秋
    • Organizer
      全国英語教育学会第42回埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      埼玉県独協大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Presentation] L2ライティング指導における自動化されたフィードバックの役割2016

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      第47回中国地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2016-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] Automated writing evaluation feedback: Rethinking its roles in teaching essay writing2016

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      55th JACET International Convention
    • Place of Presentation
      Hokusei Gakuen University, Sapporo
    • Year and Date
      2016-09-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] Automated Computer-Based Feedback on Forms and Tailor-Made Feedback on Content by Teachers2016

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      51st RELC International Conference on Teaching Literacies
    • Place of Presentation
      Southeast Asian Ministers of Education Organization Regional Language Centre, Singapore
    • Year and Date
      2016-03-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] 英語で教える英語の授業が学習者の教授言語の好みに与える影響2015

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      JACET ((Japan Association of College English Teachers)中国・四国支部秋季研究大会
    • Place of Presentation
      松山大学
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Presentation] Automated Computer-Based Feedback and Tailor-Made Feedback by Teachers: Their Contribution to Learners' Writing Proficiency2015

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      JACET 54th International Convention
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-08-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] 日本人英語学習者の教授言語に対する好みと期待-外国語としての英語の授業におけるL1使用に対する彼等の態度-」2015

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      日本国際教養学会第4回全国大会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284080
  • [Presentation] 日本人英語学習者の教授言語に対する好みと期待 ー外国語としての英語の授業におけるL1使用に対する彼等の態度ー2015

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      JAILA第4回全国大会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 学習者のライティング能力と書く意欲の向上に貢献するライティング指導2015

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      鳥取大学
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12912
  • [Presentation] Effects of Syntagmatic Knowledge on Japanese Learners' Noticing a Hole2014

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      17thWorld Congress of the International Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Brisbane Convention and Exhibition Centre
    • Year and Date
      2014-08-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] Effects of Computer-Aided Feedback on the Development of Learners' Writing Proficiency2014

    • Author(s)
      IWANAKA, Takahiro
    • Organizer
      JACET 53rd International Convention
    • Place of Presentation
      広島市立大学
    • Year and Date
      2014-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 英語教育における高大連携 ーこれからの英語教育を考えるー2014

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      第37回岡山英文学会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2014-10-06
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 英語が苦手な学習者を対象としたライティング指導 ーライティングに対する不安の軽減ー2014

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      日本教科教育学会第40回全国大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学
    • Year and Date
      2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 協同学習を取り入れた内容理解重視の授業ーそのリメディアル教育としての可能性ー2014

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      平成26年度JACET中国・四国支部春季研究大会
    • Place of Presentation
      広島市立大学
    • Year and Date
      2014-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] Indirect Feedback in Teaching Writing: Do Error Codes Help Learners Make Their Output More Comprehensible?2014

    • Author(s)
      Iwanaka, T., & Sato, S.
    • Organizer
      The 3rd JAILA National Meeting
    • Place of Presentation
      Keio University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] Effects of Explicit Syntagmatic Knowledge on Japanese English Learners' Noticing a Hole2014

    • Author(s)
      Iwanaka, T.
    • Organizer
      AILA
    • Place of Presentation
      Brisbane
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] アウトプット・インプット活動と言語形式の保持-連辞関係についての明示的知識が日本人英語学習者のインプット処理に与える影響-2013

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      第39回全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 工系学生を対象としたライティング指導-ライティングに対する不安の軽減-2013

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      日本国際教養学会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 英語学習におけるインプットとアウトプットの役割2013

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      第24回四国英語教育学会香川研究大会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] Using Indirect Feedback in Correcting Student Writing2013

    • Author(s)
      Iwanaka, T.
    • Organizer
      JAILA and Okayama University Joint Workshop
    • Place of Presentation
      Okayama University
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] Does Explicit Knowledge of Syntagmatic Relations Contribute to the Incorporation of Linguistic Forms?2013

    • Author(s)
      Iwanaka, T.
    • Organizer
      ALAK 2013 International Conference
    • Place of Presentation
      Busan University of Foreign Studies
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 英語学習における多読と精読の役割についての一考察2012

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      岡山英文学会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 英語学習における多読と精読の役割2012

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      四国英語教育学会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 英語学習におけるアウトプットの役割2012

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      英語教育フォーラム「小・中・高等学校の英語教育と第二言語習得研究の関連」
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 英語力と学習意欲の向上に貢献する授業2012

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      大学英語教育学会中国・四国支部
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] アウトプット・インプット活動が言語形式の保持に与える影響―言語指導は言語形式の保持を促進するのか?-2012

    • Author(s)
      岩中貴裕
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652121
  • [Presentation] 第二言語習得におけるアウトプットと気づきの役割-アウトプットの直後にモデルインプットに触れるというプロセスが文法形式の保持に与える影響2007

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学
    • Year and Date
      2007-10-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652066
  • [Presentation] 第二言語習得におけるアウトプットと気づきの役割-アウトプットの直後に関連したインプットに触れるというプロセスが言語形式の保持に与える影響-2007

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Organizer
      JACET中国四国支部(岡山・鳥取ブロック)
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2007-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652066
  • [Presentation] アウトプットを行った後で与えられるインプット中の言語形式への気づきが構文の内在化に与える影響2007

    • Author(s)
      岩中 貴裕
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Year and Date
      2007-06-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18652066
  • 1.  IWAI Chiaki (60176526)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  Willey IanDavid (90403774)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  高垣 俊之 (60226743)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  小西 廣司 (30270044)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  KAWAMOTO JULIA.M (30724059)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  CARSON ELEANOR (40782511)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 7.  小野 隆洋 (20826169)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  上村 有平 (70611268)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  WILLEY Ian David
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 4 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi