• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YAMAZUMI Katsuhiro  山住 勝広

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

山住 勝広  ヤマズミ カツヒロ

Less
Researcher Number 50243283
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 関西大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2009 – 2024: Kansai University, 文学部, 教授
2004 – 2007: Kansal University, Faculty of Letters, Professor, 文学部, 教授
2002 – 2003: 関西大学, 文学部, 助教授
1998 – 2001: 大阪教育大学, 教育学部, 助教授
1995 – 1996: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
1993: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
教科教育 / Educaion / Education / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09010:Education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
教科教育
Keywords
Principal Investigator
活動理論 / 拡張的学習 / 教師の専門性開発 / 協働学習 / 学校改革 / ネットワーク / 総合的学習 / 変革的エージェンシー / 形成的介入 / activity theory … More / school system development / 学びのネットワーク / 介入研究 / 学校システム開発 / 教育方法 / 学習活動 / 総合的な学習の時間 / 教師教育 / 協働 / プロジェクト学習 / カリキュラム開発 / 授業研究 / 社会科授業 / 学校改革の形成的介入研究 / チェンジラボラトリー / 学校改革のチェンジラボラトリー / 拡張的学習理論 / 文化・歴史的活動理論 / 拡張する学校 / 教師のエージェンシー / 組織学習 / 学習への主体感 / 仲間づくり / 活動システム / 自主性 / エージェンシー / 授業実践 / 自己肯定化 / school as societal change agent / school reform as learning / hybrid activity / networks of learning / intervention study / expansive learning / クロス・スクール・ワーキング / パートナーシップ / 小中連携 / 学びあう学校改革 / ハイブリッドな活動システム / ノットワーキング(結び目づくり) / 社会変化の担い手としての学校 / 学び合う学校改革 / ハイブリッドな活動 / teacher's professional develonment / intervention research / expansive Iearning / integrated learning / curriculum / project-based learning / ポスト産業主義社会 / 学校学習 / コラボレーション / プロジェクト・アプローチ / カリキュラム / 行為の主体性(エージェンシー) / 概念形成 / 探究授業 / 授業過程 / 21世紀型学習 / 国際比較研究 / 子どもの参加 / 変革型の主体 / ノットワーキング(結び目づくり) / 放課後教育 / 国際比較 / 地域創造 / 教育方法学 / 教育実践 / 学校教育のイノベーション / ハイブリッド型教育 / ネットワーキング / カリキュラム・コーディネーター / 実践的介入 / 学びのエコ・システム / ソーシャル・センター / ソーシャル・キャピタル / 開かれた学校 / 拡張による学習 / 文化歴史的活動理論 / チェンジ・ラボラトリー / 発達的ワークリサーチ / 教師ティーム / 地域プロジェクト / 総合学習 / 防災教育 / 社会科教育 / 震災体験学習 / 震災体験 / 兵庫県南部地震 / 異質な声 / 科学的概念 / 対話 / 学習モデル / 社会記号論的分析 / 社会的実践 / 教室談話 / 対話的意味空間 / 言語的思考の異種性 / 社会文化的セッティング / 思考発達 / 授業コミュニケーション … More
Except Principal Investigator
Case Description / An Interview with Teachers / Teachers' Practical Knowledge / Discourse / Narratives of teaching practices / Narrative / Instructional Design / Teacher / 社会文化的アプローチ / 教育実践ディスコース / 授業の物語的分析 / 教室ディスコース / 語りの共同的解釈 / 物語的構造 / 事例の物語的記述 / 理論的知識 / ナラティヴ・ディスコース / 事例の記述 / 教師インタビュー / 教師の実践的知識 / ディスコース / 実践経験の語り / ナラティヴ / 授業構成 / 教師 Less
  • Research Projects

    (14 results)
  • Research Products

    (190 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  Making an expansive school: Toward forming transformative agencyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Teachers as change agents: An activity-theoretical intervention research in expansive learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamazumi Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Transformative instruction as intervention in children's self-affirmation in learning at school: An activity-theoretical analysis of classroom practicePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAZUMI Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Comparison of classroom lessons to foster 21st century learning in American and Finnish schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamazumi Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Child-driven collaborative learning activity that promotes community and social development: Activity-theoretical research and developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAZUMI Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Kansai University
  •  A Research and Development of Hybrid Education Centered around Integrated LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAZUMI Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Expansive Learning and School System Development : An Activity-Theoretical Intervention StudyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAZUMI Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Project-based Learning through Integrating Curriculum and School System DevelopmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAZUMI Katsuhiro
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kansal University
  •  総合的学習のカリキュラムと社会に開かれた学校教育システムの長期的開発研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Kansai University
      Osaka Kyoiku University
  •  総合学習の単元開発における教師ティームの協調思考に関する拡張的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  An Analysis of Narrative Discourse in Teaching and Learning

    • Principal Investigator
      FUJIWARA Akira
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      College of Nursing Art and Science, Hyogo
  •  兵庫県南部地震被災地域の社会科教育における震災体験学習の展開に関する調査研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  社会科授業における教室談話の社会記号論的分析による社会科学習モデルの構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  社会科授業コミュニケーションにおける異種的思考の組織過程の分析Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山住 勝広
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] The application of activity theory to research on learning and education in Japan: The case of practical research into community-based disaster prevention learning. In A. Levant, K. Murakami, & M. McSweeney (Eds.), Activity theory: An Introduction (pp. 115-136)2024

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Total Pages
      430
    • Publisher
      ibidem Press
    • ISBN
      9783838216508
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Book] 「教育イノベーションへの拡張的学習と形成的介入のアプローチ―協働的で変革的なエージェンシーの形成へ」山住勝広編著『拡張的学習と教育イノベーション―活動理論との対話』(執筆担当部分 pp. 27-44)2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623093632
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Book] 「活動理論と拡張的学習理論による教育イノベーションの探究」山住勝広編著『拡張的学習と教育イノベーション―活動理論との対話』(執筆担当部分 pp. 2-26)2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623093632
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Book] Activity Theory and Collaborative Intervention in Education: Expanding Learning in Japanese Schools and Communities2021

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Total Pages
      174
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9780367423254
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Book] 子どもの側に立つ学校―生活教育に根ざした主体的・対話的で深い学びの実現2017

    • Author(s)
      山住 勝広、岐阜市立長良小学校、冨澤 美千子
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762829994
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Book] Improving reading and reading engagement in the 21st century: International research and innovations2017

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro ほか18名
    • Publisher
      Springer
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Book] 子どもが生活を創造する学校―協働学習の活動理論2016

    • Author(s)
      山住勝広
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Book] Activity theory and fostering learning : Developmental interventions in education and work2010

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, K. Yamazumi
    • Publisher
      Kansai University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Book] The world of science education : Handbook of research in Asia2010

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, Y.-J. Lee
    • Publisher
      Sense Publishers
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Book] 学びあう食育へ-持続可能な生き方のために、学びあう食育-子どもたちのニュースクール2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Publisher
      中央公論新社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Book] ニュースクール・プロジェクト-学びあいのプラットホームを築く、学びあう食育-子どもたちのニュースクール2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Publisher
      中央公論新社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Book] Learning and expanding with activity theory2009

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, A. Sannino, H. Daniels, & K. Gutierrez
    • Publisher
      Cambridge University Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Book] ノットワーキング-結び合う人間活動の創造へ2008

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Total Pages
      315
    • Publisher
      新曜社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Book] ノットワーキング Knotworking2007

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Book] New Learning Challenges : Going beyond the Industrial Age System of School and Work2005

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Total Pages
      273
    • Publisher
      Kansai University Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Book] New learning challenges:Going beyond the industrial age system of school and work2005

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Publisher
      Kansai University Press
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Book] New Learning Challenges2005

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Publisher
      Kansai University Press(印刷中)
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Book] New Learning Challenges (in English)2005

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Publisher
      Kansa University Press, (in press)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Book] Activity Theory and Creative Educational Practice (in Japanese)2004

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Total Pages
      364
    • Publisher
      Kansai University Press
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Book] 活動理論と教育実践の創造-拡張的学習へ2004

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Total Pages
      364
    • Publisher
      関西大学出版部
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Journal Article] 活動システムとしての制度の形成への教師の拡張的学習と変革的エージェンシー2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      日本教育制度学会『教育制度学研究』

      Volume: 第30号 Pages: 149-154

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Journal Article] 野村芳兵衛における「本を作る教育」のカリキュラム構想と学習の拡張性―制度化された学校教育のオルタナティブを創り出す可能2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      野村芳兵衛研究会『野村芳兵衛研究』

      Volume: 第1号 Pages: 3-19

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Journal Article] Yoshibee Nomura's Thought of "Education without Educational Consciousness" : Shinran's Thought as One Source of Japanese Educational Thought2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      關西大學文學論集

      Volume: 72 Issue: 3 Pages: 175-198

    • DOI

      10.32286/00027694

    • URL

      https://kansai-u.repo.nii.ac.jp/records/23681

    • Year and Date
      2022-12-18
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Journal Article] Expanding teacher transformative agency: An activity-theoretical formative intervention research in school-based dialogue sessions toward future making2022

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Proceedings of the 16th International Conference of the Learning Sciences

      Volume: ICLS 2022 Pages: 1093-1096

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Journal Article] Neither the study of theoria nor the study of praxis, the study of poiesis : The idea of an activity‒theoretical pedagogy2021

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      關西大學文學論集

      Volume: 71 Issue: 3 Pages: 71-94

    • DOI

      10.32286/00025941

    • NAID

      120007183342

    • URL

      https://kansai-u.repo.nii.ac.jp/records/21922

    • Year and Date
      2021-12-18
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Journal Article] Education as a Collaborative Intervention : Engaging Learners and Building a Community of Agency in Disaster Prevention Learning2020

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Actio: An International Journal of Human Activity Theory

      Volume: 4 Pages: 17-36

    • DOI

      10.32286/00022813

    • NAID

      120006979359

    • URL

      https://kansai-u.repo.nii.ac.jp/records/18772

    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Journal Article] 「拡張する学校」はいかにつくられるか2020

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      上越教育大学附属小学校内高田教育研究会『教育創造』

      Volume: 第193号 Pages: 10-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Journal Article] 教育学の基本カテゴリーとしての人間的活動―人間形成の弁証法的過程への活動理論的アプローチ2020

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学『文学論集』

      Volume: 第70巻第3号 Pages: 127-148

    • NAID

      120006949049

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Journal Article] 学校における子どもたちの拡張的学習の生成─学習活動を創り出すエージェンシーの発達に向けて─2019

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      活動理論学会『活動理論研究』

      Volume: 4

    • NAID

      40022415638

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Journal Article] 子どもたちの自己肯定化への介入としての教育─学校体験の活動理論的分析─2019

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      活動理論学会『活動理論研究』

      Volume: 4

    • NAID

      40022415635

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Journal Article] ノットワーキングによる学習─学校学習の文脈を拡張する可能性2016

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      活動理論研究

      Volume: 第2号 Pages: 21-31

    • NAID

      40022677879

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Journal Article] 子どもの主体的な探究学習と概念形成―UCLAラボスクールにおける授業実践の活動理論的分析―2015

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      日本カリキュラム学会『カリキュラム研究』

      Volume: 第24号 Pages: 41-53

    • NAID

      130005296063

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Journal Article] 21世紀型学習と授業デザイン―フィンランドの小学校における教室実践の活動理論的分析―2015

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学『学校教育学論集』

      Volume: 第5号 Pages: 35-46

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Journal Article] Expansive Learning and Formation of Knotworking Agency:2014

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      Organizational Science

      Volume: 48 Issue: 2 Pages: 50-60

    • DOI

      10.11207/soshikikagaku.48.2_50

    • NAID

      130005066562

    • ISSN
      0286-9713, 2187-932X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Journal Article] 活動理論と教育的介入の方法論-学校における教師の拡張的学習を事例にして-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学「文学論集」

      Volume: 62(3) Pages: 21-37

    • NAID

      120005687488

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Journal Article] 語りえぬ記憶と復興への学習-ふたつの大震災の間で-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      日本教育学会「教育学研究」

      Volume: 79(4) Pages: 367-379

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Journal Article] 「結び目」の中の総合的な学習-ハイブリッドな教育イノベーションの活動理論的研究-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西教育学会研究紀要

      Volume: 第12号(印刷中) Pages: 17-30

    • NAID

      40019378550

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 「結び目」の中の総合的な学習-ハイブリッドな教育イノベーションの活動理論的研究-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西教育学会研究紀要

      Volume: 12 Pages: 17-31

    • NAID

      40019378550

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Journal Article] 野村芳兵衛における「本を作る教育」のカリキュラム-教科書なき生活単元学習の展開-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学『学校教育学論集』

      Volume: 第2号 Pages: 25-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 野村芳兵衞における『本を作る教育』のカリキュラム-教科書なき生活単元学習の展開2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      学校教育学論集

      Volume: 第2号 Pages: 25-31

    • NAID

      120005687486

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 『結び目』の中の総合的な学習-ハイブリッドな教育イノベーションの活動理論的研究2012

    • Author(s)
      山住勝広、冨澤美千子
    • Journal Title

      関西教育学会研究紀要

      Volume: 第12号 Pages: 17-30

    • NAID

      40019378550

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 喜びとしての道徳教育-スピノザ、ヴィゴツキー、野村芳兵衛-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学初等教育学会「学校教育学論集」

      Volume: 3 Pages: 57-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Journal Article] 文化・歴史的な活動としての学習-活動理論を基盤にした教育実践の探究-2011

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学『文学論集』

      Volume: 第61巻第3号 Pages: 85-108

    • NAID

      120005687056

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 野村芳兵衛における生活学校の発見と創造-児童劇の協働自治的実践を中心として-2011

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学『学校教育学論集』

      Volume: 第1号 Pages: 101-120

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 野村芳兵衞における生活学校の発見と創造-児童劇の協働自治的実践を中心にして2011

    • Author(s)
      山住勝広、冨澤美千子
    • Journal Title

      学校教育学論集

      Volume: 第1号 Pages: 29-39

    • NAID

      120005685601

    • URL

      http://hdl.handle.net/10112/4409

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 生活創造としての学習-放課後教育プロジェクトにおける協働活動の生成-2011

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      日本教育方法学会『教育方法学研究』

      Volume: 第36巻(印刷中)

    • NAID

      110008750085

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 生活創造としての学習-放課後教育プロジェクトにおける協働活動の生成2011

    • Author(s)
      山住勝広、冨澤美千子、伊藤大輔、蓮見二郎
    • Journal Title

      教育方法学研究

      Volume: 第36巻 Pages: 133-143

    • NAID

      110008750085

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 文化・歴史的な活動としての学習-活動理論を基盤にした教育実践の探究2011

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      文学論集

      Volume: 第61巻第3号 Pages: 85-108

    • NAID

      120005687056

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article]2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      Science education research in Asia(Sense Publishers)

      Pages: 187-202

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article]2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      Activity theory and fostering learning : Developmental interventions in education and work(Center for Human Activity Theory, Kansai University)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] エリ・エス・ヴィゴツキーの教育思想と新教育2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学『文学論集』

      Volume: 第60巻第2号 Pages: 85-101

    • NAID

      120005684488

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 野村芳兵衞における教育原理としての協働自治2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      文学論集

      Volume: 第60巻第3号 Pages: 101-120

    • NAID

      120005684489

    • URL

      http://hdl.handle.net/10112/2776

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] 野村芳兵衛における教育原理としての協働自治2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      関西大学『文学論集』

      Volume: 第60巻第3号 Pages: 101-120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] エリ・エス・ヴィゴツキーの教育思想と新教育2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      文学論集

      Volume: 第60巻第2号 Pages: 85-101

    • NAID

      120005684488

    • URL

      http://hdl.handle.net/10112/2775

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      学びあう食育―子どもたちのニュースクール(中央公論新社)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Journal Title

      Learning and expanding with activity theory(Cambridge University Press)

      Pages: 212-227

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Journal Article] Creating a hybrid activity system for school innovation2008

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      Journal of Educational Change Vol.9,No.4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] A hybrid activity system as educational innovation2008

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      Journal of Educational Change Vol.9, No.4

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Knotworking2008

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, Engestrom, Yrjo(Eds.)
    • Journal Title

      Shin-yo-sha

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] A hybrid activity system as educational innovation2008

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Journal of Educational Change 9(4)(in press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Human agency and educational research : A new problem in activity theory2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Actio : An International Journal of Human Activity Theory 1

      Pages: 19-39

    • NAID

      120005687492

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] School curriculum and a collaborative approach to teacher professional development in the age of multicultural symbiosis2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, Hiruma, Futoshi
    • Journal Title

      Center for Human Activity Theory, Kansai University. Technical Reports 6

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] 多文化共生時代の学校カリキュラムと協働的アプローチにもとつく教師の専門職性の開発2007

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      関西大学人間活動理論研究センターTechnical Reports No.6

      Pages: 1-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Human Agency and Educational Research : A New Problem of Activity Theory2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      Actio : An International Journal of Human Activity Theory No.1(印刷中)

    • NAID

      120005687492

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Collaborative and networked expertise : An activity-theoretical study of new forms of pre-service teachers'expansive learning2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, et. al.
    • Journal Title

      Center for Human Activity Theory, Kansai University. Technical Reports 6

      Pages: 43-61

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] 多文化共生時代の学校カリキュラムと協働的アプローチにもとづく教師の専門職性の開発2007

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      関西大学人間活動理論研究センターTechnical Reports No.6

      Pages: 1-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Collaborative and networked expertise:An activity-theoretical study of new forms of pre-service teachers' expansive learning2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      関西大学人間活動理論研究センターTechnical Reports No.6

      Pages: 43-61

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Collaborative and networked expertise:An activity-theoretical study of new forms ofpre-service teachers' expansive learning2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      関西大学人間活動理論研究センターTechnical Reports No.6

      Pages: 43-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Human agency and educational research:A new problem in activity theory2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      Actio:An International Journal of Human Activity Theory No.1

      Pages: 19-39

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Learning for critical and creative agency : An activity-theoretical study of advanced networks of learning in New School Project2006

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Center for Human Activity Theory, Kansai University. Technical Reports 1

      Pages: 73-97

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] 新しい放課後教育活動としてのニュースクールー大学と小学校の間に生まれる新しい学校2006

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      関西大学人間活動理論研究センターTechnical Reports No.2

      Pages: 19-66

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] New School Project as a new afterschool educational activity2006

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, Shimada, Michiko
    • Journal Title

      Center for Human Activity Theory, Kansai University. Technical Reports 2

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Activity theory and the transformation of pedagogic practice2006

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      Educational Studies in Japan:International Yearbook of Japanese Educational Research Association No.1

      Pages: 77-90

    • NAID

      110006244668

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] School as societal change agent2006

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Center for Human Activity Theory, Kansai University. Technical Reports 2

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Learning for critical and creative agency:An activity-theoretical study of advanced networks of learning in "New School" Project2006

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      関西大学人間活動理論研究センターTechnical Reports No.1

      Pages: 73-97

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Activity theory and the transformation of pedagogic practice2006

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Educational Studies in Japan : International Yearbook of Japanese Educational Research Association 1

      Pages: 77-90

    • NAID

      110006244668

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] Activity Theory and the Transformation of Pedagogic Practice2006

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Journal Title

      Educational Studies in Japan : International Yearbook of Japanese Educational Research Association No.1

      Pages: 77-90

    • NAID

      110006244668

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] 社会変化の担い手としての学校-学校と学校外のアクター間での生産的協働のモデル2006

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      関西大学人間活動理論研究センターTechnical Reports No.2

      Pages: 1-18

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] 批評としての学習と教育実践の転換-学校教育システム開発の活動理論的研究2005

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      教育科学セミナリー(関西大学教育学会) 第36号

      Pages: 3-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Journal Article] New learning challenges: Going beyond the industrial age system of school and work2005

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, Engestrom, Yrjo, Daniels, Harry(Eds.)
    • Journal Title

      Kansai University Press

      Pages: 273-273

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Journal Article] 批評としての学習と教育実践の転換-学校教育システム開発の活動理論研究2005

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      関西大学教育学会『教育科学セミナリー』 第36号

      Pages: 3-14

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Journal Article] Critical Learning Transforming Pedagogic Practice: An Activity-theoretical Study of School System Development (in Japanese)2005

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Educational Sciences Seminary 36

      Pages: 3-14

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Journal Article] 越境する実践者の学び-拡張的学習の新しい形態2004

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Journal Title

      日本社会教育学会年報『成人の学習』 第48号

      Pages: 71-84

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Journal Article] Boundary-crossing Learning for Practitioners : New Forms of Expansive Learning (in Japanese)2004

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Journal Title

      Studies in Adult and Community Education 48

      Pages: 71-84

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530606
  • [Presentation] 学校改革の最近接発達領域を渡り越す―チェンジラボラトリーにおける教師たちの協働的概念形成2024

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第11回活動理論学会研究大会 シンポジウム「形成的介入研究とチェンジラボラトリー」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 活動理論にもとづく形成的介入研究の方法としてのチェンジラボラトリー2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第10回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] チェンジラボラトリーによる教師の拡張的学習の生成と学校改革の活動理論的研究―成城学園初等学校における協働的な教育実験の試み2023

    • Author(s)
      山住勝広、冨澤美千子、白數哲久、伊藤大輔、石田絵里香、真砂伽也子
    • Organizer
      日本教育学会第82回大会 ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] Implementing inquiry-based learning through a Change Laboratory: An activity-theoretical formative intervention research at Seijo Gakuen Elementary School2023

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The JSPS Grants-in-Aid for Scientific Research (A) "Making an Expansive School" 2nd International Symposium
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] エージェンシーへの形成的介入の方法としてのチェンジラボラトリー2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第9回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] チェンジラボラトリーによる拡張的学習への形成的介入の研究 ―活動理論のすすめ2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 特別企画 講演
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] チェンジラボラトリーにおける教師の変革的エージェンシーの拡張―成城学園初等学校での活動理論にもとづく形成的介入の試み2023

    • Author(s)
      山住勝広、冨澤美千子、伊藤大輔
    • Organizer
      日本教育方法学会第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 学校学習の脱カプセル化と小学校算数授業における拡張的学習―成城学園初等学校での活動理論にもとづくチェンジラボラトリーの取り組みから2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      全国数学教育学会第58回研究発表会 全体会講演
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 生活作文を通した生活創造のための主体のエージェンシーへの形成的介入の活動理論的検討―野村芳兵衛の「本を作る教育」論と佐々木昴の「リアリズム綴方教育」論に焦点化して2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第9回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 授業の最近接発達領域と探究としての拡張的学習―学校学習の脱カプセル化へ2023

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] Supporting teachers' expansive learning through a Change Laboratory: An activity-theoretical formative intervention research in a Japanese school2023

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Asia-Pacific Educational Research Association (APERA) International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 野村芳兵衛における「教育意識なき教育」と「本を作る教育」の構想―日本の教育思想のひとつの源泉としての親鸞思想2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第81回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 拡張的学習としてのプロフェッショナル・ラーニング―教師の変革的エージェンシーを形成する校内研究の取り組みを事例として2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第8回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 活動システムとしての制度の形成への教師の拡張的学習と変革的エージェンシー2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育制度学会第29回大会 公開シンポジウム「教育理論から教育システムを構想する」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 第四世代活動理論と拡張する学校の創造2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第8回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] 活動システムに向かい矛盾に突き動かされる教師たちの校内研究―「授業研究」の限界を超えて2022

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第81回大会 ラウンドテーブル「教師の変革的エージェンシーを形成する校内研究」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22H00084
  • [Presentation] Expanding teacher transformative agency: An activity-theoretical formative intervention research in school-based dialogue sessions toward future making2022

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 16th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] Making an expansive school: A formative intervention study in the rediscovery and expansion of the use value of learning2022

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 9th Nordic-Baltic International Society of Cultural-historical Activity Research Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 第四世代活動理論の展開とコモンとしての教育への転換―交換価値を超えて使用価値に向かう学びへ2021

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      活動理論学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] リニアな介入から私たち自身による協働の介入へ―拡張的学習と変革的エージェンシーの形成2021

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第80回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 形成的介入研究としての校内研究2021

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第7回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 対話し協働する学校づくりにおける三つの問い直し2020

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第6回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] インストラクショナル・コントロールから協働の介入へ2020

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第6回活動理論学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 拡張的学習者としての教師・変化の担い手としての教師―教師教育の活動理論的研究2019

    • Author(s)
      山住 勝広、冨澤 美千子、山田 直之
    • Organizer
      日本教育学会第78回大会ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 教師の拡張的学習と専門性発達への活動理論的介入研究―「チェンジラボラトリー」の方法論と方法2019

    • Author(s)
      山住 勝広、冨澤 美千子、山田 直之
    • Organizer
      日本教育方法学会第55回大会ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 協働する防災学習─未来のまちづくりのためのエージェンシーの生成─2019

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] Teachers as collaborative change agents in redesigning schools: An activity-theoretical formative intervention study2019

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The Annual Conference of the Australian Association for Research in Education (AARE)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 「拡張する学校」はいかにつくられるか2019

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      上越教育大学学校教育実践研究センター自主セミナー
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 子どもと地域住民が協働で創る防災学習の活動理論的介入研究2019

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      活動理論学会春季研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] Education as a collaborative intervention: Toward building a community of agency in disaster prevention learning2019

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 35th Colloquium of the European Group for Organizational Studies (EGOS)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01636
  • [Presentation] 子どもの側に立つ「拡張する学校×共創する学び」への招待~いまだここにないものを求めて~2018

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      昭和女子大学第4回現代教育研究所フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] ユーリア・エンゲストロームの拡張的学習理論―その可能性とこれからの挑戦2018

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] Authoritative or democratic moral education?: Research on a formative intervention to promote teachers' expansive learning2018

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      The 2018 International Conference of the Asia Pacific Educational Research Association (APERA) and the Educational Research Association of Singapore (ERAS)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] 権威的な道徳教育か、それとも民主的な道徳教育か?─小学校の道徳授業研究における教師の拡張的学習への活動理論的介入─2018

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      活動理論学会秋季研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] 変化を創造する教師のエージェンシーに関する活動理論的介入研究の構想2018

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      活動理論研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] エリ・エス・ヴィゴツキーの二重刺激法における人間発達研究の方法論―行為の主体性(agency)と自由意志の生成原理に向けて2017

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本発達心理学会第28回大会
    • Place of Presentation
      広島市文化交流会館
    • Year and Date
      2017-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] エリ・エス・ヴィゴツキーの学習・発達理論における授業と対話の問題2016

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      レフ・ヴィゴツキー生誕120年記念研究フォーラム
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2016-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] 教育実践研究への活動理論的アプローチの可能性2016

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本体育科教育学会第21回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2016-07-10
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] Engaging children in inquiry-based learning through collaboration in a Japanese elementary school: An Activity-theoretical study2016

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 2016 International Conference of the Asia Pacific Educational Research Association (APERA) and the Taiwan Education Research Association
    • Place of Presentation
      National Sun Yat-sen University, Kaohsiung, Taiwan
    • Year and Date
      2016-11-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] 子どもたちの自己肯定化への介入としての授業―教室体験の活動理論的分析2016

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本発達心理学会第27回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2016-04-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] Transformative instructional practices for enhancing children’s self-affirmation in a Japanese elementary school: An activity-theoretical case study2016

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 31st International Congress of Psychology (ICP2016)
    • Place of Presentation
      Yokohama, Japan
    • Year and Date
      2016-07-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] 学習における子どもの自己肯定化を促す授業づくりと実践―活動理論にもとづく事例の分析2016

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第5回活動理論学会研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2016-07-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04508
  • [Presentation] ノットワーキングによる学習―学校学習の文脈を拡張する可能性2015

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      活動理論学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2015-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Presentation] 学校における活動システムの転換2015

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      活動理論学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2015-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Presentation] コリーヌ・シーズの進歩主義教育実践論―社会生活の場としての学校の構想と創造―2014

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      世界新教育学会 第84回 The World Education Fellowship 日本支部 国際教育フォーラム
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2014-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Presentation] 拡張的学習と変革型主体の形成2014

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第3回活動理論学会研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2014-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] プロジェクト学習における主体的な概念形成と表現活動―UCLAラボスクールの探究授業を事例にして―2014

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第25回大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Presentation] Exercising children's agency over inquiry-based learning: An activity-theoretical study2014

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      4th Congress of the International Society for Cultural and Activity Research
    • Place of Presentation
      Sydney, Australia
    • Year and Date
      2014-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Presentation] ゼロからの震災学習と記憶のフラット化―活動理論にもとづく形成的介入研究―2014

    • Author(s)
      山住勝広・山住勝利
    • Organizer
      関西教育学会第66回大会
    • Place of Presentation
      滋賀大学
    • Year and Date
      2014-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] Teaching and learning as a collective activity to foster greater agency: An activity-theoretical study2014

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      2nd International Conference on Interactivity, Language and Cognition
    • Place of Presentation
      Jyvaskyla, Finland
    • Year and Date
      2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Presentation] 21世紀型学習と授業デザイン―フィンランドの小学校における教室実践を事例にして―2014

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育方法学会第50回記念大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590204
  • [Presentation] 喜びとしての道徳教育-スピノザ、ヴィゴツキー、野村芳兵衛-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      世界新教育学会 第82回 The World Education Fellowship 日本支部 国際教育フォーラム
    • Place of Presentation
      自由学園(東京都)
    • Year and Date
      2012-06-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] 活動理論と教育的介入の方法論2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第71回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学(愛知県)
    • Year and Date
      2012-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] 子どもを中心とした地域創造のための協働学習活動-活動理論にもとづく研究開発-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第71回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学(愛知県)
    • Year and Date
      2012-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] 授業研究における教師の拡張的学習の生成と展開-校内研修会を超えて-2012

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      活動理論学会第2回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学 朱雀キャンパス(京都府)
    • Year and Date
      2012-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] Fostering the agency and creativity of children : An activity-theoretical approach to educational change in Japan2012

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 2012 joint International Conference of the Australian Association for Research in Education (AARE) and the Asia Pacific Educational Research Association (APERA)
    • Place of Presentation
      シドニー大学(オーストラリア)
    • Year and Date
      2012-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] 野村芳兵衛における「本を作る教育」のカリキュラム-教科書なき生活単元学習の展開-2011

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第22回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道)
    • Year and Date
      2011-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] Building a platform of learning for community revitalization : Toward an expansion of school activity. Lectured at the invited symposium 'Studying change in and across institutions'2011

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Third Congress of the International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR)
    • Place of Presentation
      ローマ大学(イタリア国)(招待講演)
    • Year and Date
      2011-09-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] Hybrid educational innovation through activism as a new form of activity-theoretical intervention research2011

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Third Congress of the International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR)
    • Place of Presentation
      ローマ大学(イタリア国)
    • Year and Date
      2011-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 文化・歴史的な活動としての学習-活動理論を基盤にした教育実践の探究-2011

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      活動理論学会第1回大会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府)
    • Year and Date
      2011-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 「結び目」の中の総合的な学習-ハイブリッドな教育イノベーションの活動理論的研究-2011

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第70回大会
    • Place of Presentation
      千葉大学(千葉県)
    • Year and Date
      2011-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] Building a platform of learning for community revitalization : Toward an expansion of school activity. Lectured at the invited symposium' Studying change in and across institutions'2011

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Third Congress of the International Society for Cultural and Activity Research(ISCAR)
    • Place of Presentation
      ローマ大学(イタリア)
    • Year and Date
      2011-09-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 地域創造の担い手としての学校-活動理論にもとづくハイブリッドな教育イノベーションに関する日本・シンガポール共同研究2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第69回大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 創造性の教育と創造都市-活動理論の観点から2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      韓国創造都市会議
    • Place of Presentation
      釜山国立大学(大韓民国)
    • Year and Date
      2010-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 結びあうハイブリッドな学習活動の創造-地域の伝統野菜をテーマにした教育実践の開発に関する活動理論的研究-2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育方法学会第46回大会
    • Place of Presentation
      東京/国士舘大学
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 地域創造の担い手としての学校-活動理論にもとづくハイブリッドな教育イノベーションに関する日本・シンガポール共同研究-2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育学会第69回大会
    • Place of Presentation
      広島/広島大学
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 結びあうハイブリッドな学習活動の創造-地域の伝統野菜をテーマにした教育実践の開発に関する活動理論的研究2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育方法学会第46回大会
    • Place of Presentation
      国士舘大学
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 創造性の教育と創造都市-活動理論の観点から-2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      韓国創造都市会議
    • Place of Presentation
      大韓民国/釜山国立大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 「本を読む教育」から「本を作る教育」へ2010

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      シンポジウム「リテラシーとメディア・リテラシー」
    • Place of Presentation
      東京/東京国際大学 早稲田キャンパス(招待講演)
    • Year and Date
      2010-11-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 探究的で拡張的な学びのプラットホームを築く-ノットワーカー(knot-worker)としての専門家の新たなアイデンティティを求めて2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第6回学校図書館ジャムセッション
    • Place of Presentation
      群馬県立尾瀬高校
    • Year and Date
      2009-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 探究的で拡張的な学びのプラットホームを築く-ノットワーカ(knot-worker)としての専門家の新たなアイデンティティを求めて2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      第6回学校図書館ジャムセッション
    • Place of Presentation
      群馬県立尾瀬高校
    • Year and Date
      2009-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] 総合的な学習を中心としたハイブリッド型教育の創発2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      日本教育方法学会第45回大会
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Year and Date
      2009-09-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] Toward an expansion of school learning through real-life activities : Activity-theoretical developmental intervention research in Japan2009

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The First Invitational International Workshop for Sociocultural and Activity-theoretical Research Centers' Collective Creativity and Learning'
    • Place of Presentation
      ヘルシンキ大学(フィンランド)
    • Year and Date
      2009-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] Learning by bridging : Between school and real-life activities2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      The Sixth International Symposium 'New Learning Challenges'(NLC 2009)
    • Place of Presentation
      関西大学東京センター
    • Year and Date
      2009-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] Toward an expansion of school learning through real-life activities : Activity-theoretical developmental intervention research in Japan2009

    • Author(s)
      山住勝広
    • Organizer
      The First Invitational International Workshop for Sociocultural and Activity-theoretical Research Centers 'Collective Creativity and Learning'
    • Place of Presentation
      Center for Research on Activity, Development and Learning(CRADLE), University of Helsinki, Finland
    • Year and Date
      2009-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530812
  • [Presentation] Activity theory and the transformation of pedagogical practice in Japanese schools2008

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      First Asian Conference for Activity Theory and Vygotsky Research
    • Place of Presentation
      Shanghai Normal University, China
    • Year and Date
      2008-03-09
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Knotworking formation of collaborative agency:An activity-theoretical intervention study in educational practice in Osaka2008

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      Forth International Symposium 'New Learning Challenges'
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2008-03-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Knotworking fbrmation of collaborative agency:An activity-theoretical intervention study in educational practice in Osaka2008

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      Forth International Symposium 'New Learning Challenges'
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2008-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Activity theory and the transformation of pedagogical practice in Japanese schools2008

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      First Asian Conference for Activity Theory and Vygotsky Research
    • Place of Presentation
      上海師範大学(中国)
    • Year and Date
      2008-03-09
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Knotworking formation of collaborative agency : An activity-theoretical intervention study in educational practice in Osaka2008

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Forth International Symposium'New Learning Challenges'
    • Place of Presentation
      Kansai University, Japan
    • Year and Date
      2008-03-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Expansive Learning approach to school change2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      International Workshop'Methodological Challenges in Socio-Cultural and Activity Theory Research'
    • Place of Presentation
      University of Bath, United Kingdom
    • Year and Date
      2007-07-27
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] New forms ofagency in school:Toward improving student learning2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction
    • Place of Presentation
      ブダペスト(ハンガリー)
    • Year and Date
      2007-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Expansive learning in multiple learning activities for school innovation2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction
    • Place of Presentation
      ブダペスト(ハンガリー)
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Expansive learning approach to school change2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      International Workshop 'Methodological Challengesin Socrio-Cultural and Activity Theony Research'
    • Place of Presentation
      バース大学(イギリス)
    • Year and Date
      2007-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Expansive learning approach to school change2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      International Workshop 'Methodological Challenges in Socio-Cultural and Activity Theory Research'
    • Place of Presentation
      バース大学(イギリス)
    • Year and Date
      2007-07-27
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Expansive learning in multiple learning activities for school innovation2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction
    • Place of Presentation
      Budapest, Hungary
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] New forms of agency in school:Toward improving student learning2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction
    • Place of Presentation
      ブダペスト(ハンガリー)
    • Year and Date
      2007-08-31
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Expansive leaming in multiple leaming activities for school innovation2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction
    • Place of Presentation
      ブダペスト(ハンガリー)
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] When knotworking comes to emerge : The warp and woof of new pattern that connects2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, Yamazumi, Katsutoshi
    • Organizer
      International Workshop'Knotworking, Learning and Teaching'
    • Place of Presentation
      University of Helsinki, Finland
    • Year and Date
      2007-11-01
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] When knotworking comes to emerge:The warp and woof of new pattem that connects2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      International Morkshop 'Knotworking, Learning and Teaching'
    • Place of Presentation
      ヘルシンキ大学(フィンランド)
    • Year and Date
      2007-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] When knotworking comes to emerge:The warp and woof of new pattern that connects2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      International Workshop 'Knotworking, Learning and Teaching'
    • Place of Presentation
      ヘルシンキ大学(フィンランド)
    • Year and Date
      2007-11-01
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] New forms of agency in school : Toward improving student learning2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, et. al.
    • Organizer
      12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction
    • Place of Presentation
      Budapest, Hungary
    • Year and Date
      2007-08-31
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Vygotsky, agency and activity theory2007

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Learning and Socio-cultural Theory : Exploring Modern Vygotskian
    • Place of Presentation
      University of Wollongong, Australia
    • Year and Date
      2007-02-20
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Vygotsky,agency and activity theory2007

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      Learning and Socio-cultural Theory:Exploring Modern Vygotskian Perspectives
    • Place of Presentation
      ウロンゴン大学(オーストラリア)
    • Year and Date
      2007-02-20
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] School as societal change agent:An activity-theoretical study of new forms of expansive learning2006

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      Transformational Tools for 21st Century Minds
    • Place of Presentation
      セントラル・クイーンズランド大学(オーストラリア)
    • Year and Date
      2006-10-26
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] School as societal change agent : An activity-theoretical study of new forms of expansive learning2006

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Transformational Tools for 21st Century Minds
    • Place of Presentation
      Central Queensland University, Australia
    • Year and Date
      2006-10-26
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] New forms of agency in school : Toward changing school learning2006

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      Third International Symposium'New Learning Challenges'
    • Place of Presentation
      Kansai University, Japan
    • Year and Date
      2006-12-02
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] 社会変化の担い手としての学校-学校と学校外のアクター間での生産的協働のモデル-2006

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      日本発達心理学会第17回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2006-03-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] ICT support for networks of expansive and boundary-crossing learning2006

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro, et. al.
    • Organizer
      22nd Annual Meeting of the Japan Society for Educational Technology(in Japanese)
    • Place of Presentation
      Kansai University, Japan
    • Year and Date
      2006-11-03
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] ICT支援による拡張的学習の横断的ネットワーク-関西大学人間活動理論研究センター(CHAT)の放課後教育活動「ニュースクール」プロジェクトを通して-2006

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      日本教育工学会第22回全国大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2006-11-03
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] 第3世代活動理論とクロス・スクール・ワーキング2006

    • Author(s)
      山住 勝広
    • Organizer
      日本教育心理学会第48回総会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2006-09-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] New forms of agency in school:Toward changing school learning2006

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      Third International Symposium 'New Learning Challenges'
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2006-12-02
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Critical learning transforming pedagogic practice from within:An activity-theoretical analysis of institutional effects in intervention research in schools2005

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      First Congress of the International Society for Cultural and Activity Research
    • Place of Presentation
      セビリヤ(スペイン)
    • Year and Date
      2005-09-23
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] School as societal change agent:An activity-theoretical perspective in Japan2005

    • Author(s)
      YAMAZUMI, Katsuhiro
    • Organizer
      Second International Symposium 'New Learning Challenges'
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2005-11-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330172
  • [Presentation] Teachers as collaborative boundary crossers: An activity-theoretical study of school innovation

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 6th Nordic Conference of the International Society for Cultural and Activity Research
    • Place of Presentation
      Kristianstad University, Sweden
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • [Presentation] Learning through knotworking: An activity-theoretical study of pedagogical practices concerning the two great earthquakes in Postwar Japan

    • Author(s)
      Yamazumi, Katsuhiro
    • Organizer
      The 29th Colloquium of the European Group for Organizational Studies
    • Place of Presentation
      University of Montreal, Canada
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330228
  • 1.  ITOH Daisuke (40440961)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  冨澤 美千子 (90810680)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  山田 直之 (90825738)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  INABA Mitsuyuki (80309096)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  HASUMI Jiro (40532437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  FUJIWARA Akira (60261369)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  MATSUZAKI Masaharu (20219421)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  根津 知佳子 (40335112)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  白數 哲久 (80810415)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  畠山 大 (10616303)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  浅野 吉英 (00932576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi