• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YOSHII Kenji  吉井 健治

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

吉井 健治  ヨシイ ケンジ

Less
Researcher Number 50279379
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2018: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2012 – 2014: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2009 – 2011: 鳴門教育大学, 大学院・学校教育研究科, 教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Except Principal Investigator
生徒指導 / LGBT / 生活指導 / いじめ / 教員研修プログラム / ヒント・シート / いじめ問題 / ネットいじめ / ケータイ問題 / 指導方略 … More / 国際研究者交流 / 視聴覚教材 / セクシュアルマイノリティ / LGBT+(プラス) / Ally / intersectionality / 居心地のよさ / 最適化 / 教員研修 / 交差性 / LGBT / 意識調査 / 先進地視察 / 教育学 / 教科教育学 / 生活指導・生徒指導 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (13 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  How should teachers adjust themselves for proper guidance concerning LGBT?

    • Principal Investigator
      SAKANE KENJI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Teachers knowledge about cyberbullying and mobile-phone problems and improvement of their guidance strategies

    • Principal Investigator
      SAKANE Kenji
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Development and Evaluation of Training Program for Adjusting Teachers' Strategies against School Bullying

    • Principal Investigator
      SAKANE Kenji
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Naruto University of Education

All 2018 2017 2015 2014 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日本における学校心理臨床のさまざまな展開:常勤型スクールカウンセラーに向けた新たな展開(学校心理臨床実践)2018

    • Author(s)
      吉井 健治(平石賢二、窪田由紀編)
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779512698
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04771
  • [Book] 不登校の子どもの心とつながる2017

    • Author(s)
      吉井 健治
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      金剛出版
    • ISBN
      9784772415477
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04771
  • [Book] いじめ被害を受けた不登校児童生徒への訪問型支援の取組2014

    • Author(s)
      山下一夫、吉井健治、小倉正義、古川洋和、生島博之、黒澤良輔、安村直己、青柳寛之、猪井淑子
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      鳴門教育大学『いじめ対策等生徒指導推進事業報告書』
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531203
  • [Journal Article] スクールカウンセラーに対する教師の期待:活動、知識、資質における期待の調査2018

    • Author(s)
      吉井健治・津本裕子
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 第33巻

    • NAID

      120006554148

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04771
  • [Journal Article] 不登校の予防のための子ども理解と支援2017

    • Author(s)
      吉井健治
    • Journal Title

      鳴門教育大学学校教育研究紀要

      Volume: 第31巻 Pages: 127-134

    • NAID

      120006553400

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04771
  • [Journal Article] 心を開かない子どもをどう受けとめるか2017

    • Author(s)
      吉井健治
    • Journal Title

      児童心理(2017年10月号)、金子書房

      Volume: 第12巻

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04771
  • [Journal Article] 不登校と関わる十二の技2017

    • Author(s)
      吉井健治
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 第32巻 Pages: 107-122

    • NAID

      120006554113

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04771
  • [Journal Article] カウンセリングの基本的技法-相手のこころに近づく聴き方 十二の技ー2015

    • Author(s)
      吉井健治
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: Vol.30 Pages: 41-51

    • NAID

      110009895525

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531203
  • [Journal Article] 不登校の訪問臨床-自己と対象のシンメトリーの経験の意義-2014

    • Author(s)
      吉井健治
    • Journal Title

      めんたる・へるす(徳島県精神保健福祉協会)

      Volume: Vol.63 Pages: 15-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531203
  • [Journal Article] いじめの傍観者に関する研究-傍観者が仲裁者に変わるためには-2009

    • Author(s)
      廣岡千恵・吉井健治
    • Journal Title

      生徒指導学研究(日本生徒指導学会機関誌) 第8号

      Pages: 47-56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530989
  • [Journal Article] いじめの傍観者に関する研究-傍観者が仲裁者に変わるためには-2009

    • Author(s)
      廣岡千恵・吉井健治
    • Journal Title

      生徒指導学研究

      Volume: 第8号 Pages: 47-56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530989
  • [Presentation] 健康相談・健康相談活動」の新たな価値観:スクールカウンセラーの視点から2018

    • Author(s)
      吉井 健治
    • Organizer
      日本健康相談活動学会第14回学術集会 リレーシンポジウム:チームとしての学校における専門家が思考する「健康相談・健康相談活動」の新たな価値観(四国大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04771
  • [Presentation] 中学生のライフスタイルがいじめの発生に及ぼす影響

    • Author(s)
      田中智也・吉井健治
    • Organizer
      日本生徒指導学会四国地区研究会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学(徳島県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531203
  • 1.  TODA Yuiti (70243376)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  SAKANE Kenji (10363178)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  葛西 真記子 (70294733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MAEKAWA munemasa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi