• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Oishi Harumi  大石 晴美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OISHI Harumi  大石 晴美

Less
Researcher Number 50387479
Affiliation (Current) 2025: 岐阜聖徳学園大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2009 – 2024: Kanto Gakuin University, 教育学部, 教授
2007 – 2008: Gifu Shotoku Gakuen University, 経済情報学部, 准教授
2004 – 2006: 岐阜聖徳学園大学, 経済情報学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 02080:English linguistics-related / Educational technology / Foreign language education / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
第二言語習得 / 英語教育 / リーディング指導 / リーディング / 脳科学 / 教育工学 / 脳活性状態 / 英語リーディング / 教授法・学習理論 / 脳認知科学 … More / 教授法開発 / 音読 / 視線行動 / 多読 / 脳血流量 / 第二言語習得論 / カリキュラム / ストラテジー / 黙読 / 英語リーディング指導 / 読解プロセス / 読解指導 / リーディングストラテジー / Extensive Reading / ExtensiveReading / 認知脳科学 / 英語教授法 / Narrow Reading / 読解トレーンニング … More
Except Principal Investigator
脳科学 / 脳血流 / 認知科学 / 外国語 / 応用言語学 / 言語間距離 / 第2言語習得 / 英語教育学 / マルチメディア / 光トポグラフィ / ポピュラーカルチャー / ポピュラー文化 / 造語 / 語形成 / アジア英語 / 学習効果 / 心拍変動 / カオス / 瞬き / 呼吸 / リーダビリティ / 眼電位 / リーダビリティー / Indo-European language family / proficiency / bilingual / applied linguistics / second language acquisition / near infrared light / brain science / 脳機能測定 / 熟達度 / 第2言語 / 印欧語族 / 習熟度 / バイリンガル / 近赤外線 / 言語習得 / 可視化 / 教育 / 言語テスト / 第二言語習得論 / 教育工学 / 脳機能イメージング / 近赤外分光法 / 測定 / 教育評価 / 学習履歴 / 映像 / 理解と記憶 / 視線行動 / リーディング / リスニング / 自動化 / 神経言語学 / 光トポグラフィー / メタ認知ストラテジー / スキーマ / 第二言語習得 / 選択的注意 / 近赤外光 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (123 results)
  • Co-Researchers

    (20 People)
  •  Creativity of Asian Englishes: Globalizing Popular Culture and Neologisms

    • Principal Investigator
      山口 美知代
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02080:English linguistics-related
    • Research Institution
      Kyoto Prefectural University
  •  内容理解が英文音読に及ぼす効果ー脳科学の立場からPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      大石 晴美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Effectiveness of read-aloud in English: Neuroscientific EvidencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Oishi Harumi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Evaluation of readability of electronic texts with different designs evaluated using physiological indicators

    • Principal Investigator
      WASHINO KAEI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Effective English learning and teaching from brain science and learning processPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OISHI HARUMI
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Effective ways to teach reading English by using brain science researchPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OISHI HARUMI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Quantitative and Qualitative Cognitive Loads during Language Task Performance by L2 Learners: Brain Science Indicates Possible Inequalities Undetected by Traditional Paper Tests

    • Principal Investigator
      KINOSHITA Toru
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Exploring an effective English teaching approach from the neuroscientific point of viewPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OISHI Harumi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Is automatization possible in second language processing?-An investigation using optical topography-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      OISHI Harumi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  マルチメディア利用の外国語学習プロセスにおける映像支援効果の解明

    • Principal Investigator
      宮本 節子
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  On an application of brain science to L1/L2 linguistic information processing mechanism : A brain-imaging-technique approach

    • Principal Investigator
      KINOSHITA Toru
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  光トポグラフィによる言語処理メカニズムの直接的解明の可能性

    • Principal Investigator
      KINOSHITA Toru
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Nagoya University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] World Englishes入門2023

    • Author(s)
      大石晴美
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      昭和堂
    • ISBN
      9784812222263
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02898
  • [Book] 応用言語学と外国語教育研究‐未来への展望‐(木下徹教授退職記念論集)2021

    • Author(s)
      大石晴美他
    • Total Pages
      277
    • Publisher
      金星堂
    • ISBN
      9784764712072
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Book] よくわかる社会言語学2015

    • Author(s)
      田中春美、田中幸子編著、今村洋美、川村陽子、大石晴美著
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01043
  • [Book] よくわかる社会言語学2015

    • Author(s)
      田中春美、田中幸子、今村洋美、川村陽子、大石晴美
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Book] 「言語間の距離と外国語学習の関係-脳科学的アプローチから-」『現代社会と英語-英語の多様性をみつめて-』2014

    • Author(s)
      塩澤正他編著 大石晴美他著
    • Total Pages
      389
    • Publisher
      金聖堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Book] 現代社会と英語2014

    • Author(s)
      塩澤正他(編) 大石晴美他(共著)
    • Total Pages
      397
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Book] 脳科学からの第二言語習得論-英語学習と教授法開発-2009

    • Author(s)
      大石晴美
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      昭和堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Book] これからの小学校英語教育2008

    • Author(s)
      高橋美由紀、大石晴美他
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      アプリコット
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Book] これからの小学校英語教育の構想2008

    • Author(s)
      高橋美由紀, 大石晴美, 他
    • Publisher
      アプリコット
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Book] 脳科学からの第2言語習得論:英語学習と教授法開発2006

    • Author(s)
      大石晴美
    • Total Pages
      252
    • Publisher
      昭和堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Book] Nou kagaku karano daini genngo shuutokuronn : Eigo gakushuuto kyoujyuhou kaihatsu[Brain science approach to SLA : English language education and teaching methodology]2006

    • Author(s)
      Oishi, Harumi
    • Publisher
      Showado Publishers
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Book] 脳科学からの第二言語習得論-英語学習と教授法開発-2006

    • Author(s)
      大石晴美
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      昭和堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Book] 脳科学からの第二言語習得論:英語学習と教授法開発2006

    • Author(s)
      大石 晴美
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      昭和堂
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] Characteristics of Strategy Usage across Proficiency Levels in an EFL Reading Course2019

    • Author(s)
      Harumi Oishi, Kourosh Ghaderi, Pedro Ramos, Joemalin Cotter
    • Journal Title

      Proceedings 2019 Joint International Conference on Science, Technology, Innovation, Mandaley

      Volume: 1 Pages: 702-705

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Journal Article] リーディングストラテジー指導の効果(英語力と視線行動より)2017

    • Author(s)
      大石晴美、足立望、鷲野嘉映
    • Journal Title

      教育工学会論文集

      Volume: 40 Pages: 59-61

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01043
  • [Journal Article] 習熟度別英語リーディングストラテジーの指導2017

    • Author(s)
      足立望、大石晴美
    • Journal Title

      『学習開発学研究』

      Volume: 10 Pages: 57-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01043
  • [Journal Article] リーディングストラテジー指導の効果(英語力と視線行動より)2017

    • Author(s)
      大石晴美、足立望、鷲野嘉映
    • Journal Title

      教育工学論文集

      Volume: 40 Pages: 59-61

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01083
  • [Journal Article] 英語リーディングにおける挿絵の効果―習熟度・脳活性状態・心理状態からの検証―2015

    • Author(s)
      大石晴美、高尾拓弥、村上静子、伊藤敏、鷲野嘉映
    • Journal Title

      教育工学論文集

      Volume: Vol.38 Pages: 40-42

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01043
  • [Journal Article] 英語リーディングにおける挿絵の効果―習熟度・脳活性状態・心理状態からの検証―2015

    • Author(s)
      大石晴美、高尾拓弥、村上静子、伊藤敏、鷲野嘉映
    • Journal Title

      教育工学論文集

      Volume: Vol. 38 Pages: 40-42

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Journal Article] 第一言語と第二言語の読みのプロセスの違い-視線・脳活性状態・心理的要因より-2015

    • Author(s)
      大石晴美・伊藤敏・鷲野嘉映・村上静子
    • Journal Title

      岐阜聖徳学園大学教育実践科学研究センター紀要

      Volume: 14号 Pages: 63-69

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Journal Article] プライミング効果に基づくL2習熟度による神経基盤の解明2012

    • Author(s)
      大石晴美 牧田快 木下徹 島田浩二 定藤規弘 田邊 宏樹
    • Journal Title

      生理学研究所年報

      Volume: 第33巻 Pages: 209-210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Journal Article] 二言語における語彙カテゴリー判断課題のプライミング効果2011

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹、定藤規弘、田邊宏樹、伊藤敏、梁志鋭
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET 11-1 Pages: 343-350

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] 脳科学から見た第一言語習得と第二言語習得2011

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      日本語学

      Volume: 第30巻7号 Pages: 50-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] 二言語における語彙カテゴリー判断課題のプライミング効果2011

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹、定藤規弘、田邊宏樹、伊藤敏、梁志鋭
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET 11-1 Pages: 343-350

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] 二言語における語彙カテゴリー判断課題のプライミング効果2011

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 11-1 Pages: 343-349

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] カテゴリー判断課題におけるプライミング効果による神経基盤と賦活状態の解明-L2習熟度別反応を中心に-2011

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹、定藤規弘、田邊宏樹
    • Journal Title

      自然科学研究機構生理学研究所年報

      Volume: 第32巻 Pages: 190-191

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] カテゴリー判断課題におけるプライミング効果による神経基盤と賦活状態の解明-L2習熟度別反応を中心に-2011

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹、定藤規弘、田邊宏樹
    • Journal Title

      自然科学研究機構生理学研究所年報

      Volume: 32 Pages: 190-191

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] New evidence for extensive reading as an effective method for EFL reading skill development : a neuro-imaging approach2011

    • Author(s)
      Harumi Oishi & Toru Kinoshita
    • Journal Title

      AILA(International Association of Applied Linguistics)

      Pages: 90-90

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] 二言語における語彙カテゴリー判断課題のプライミング効果2011

    • Author(s)
      大石晴美・木下徹・定藤規弘・田邊宏樹、伊藤敏、梁志鋭
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集 JSET 11-1

      Pages: 343-350

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] 脳科学から見た第一言語習得と第二言語習得2011

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      日本語学

      Volume: 第30巻 7号 Pages: 50-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] New evidence for extensive reading as an effective method for EFL reading skill development : a neuro-imaging approach2011

    • Author(s)
      Harumi Oishi, Toru Kinoshita
    • Journal Title

      AILA (International Association of Applied Linguistics), University of Beijing

      Pages: 90-91

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] Priming effects and brain blood activation patterns as alternative indices of linguistic automatization2010

    • Author(s)
      Toru Kinoshita & Harumi Oishi
    • Journal Title

      British Association of Applied Linguistics

      Pages: 74-74

    • NAID

      110008660960

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] プライミング効果と脳活性状態一言語処理の自動性における代替指標の可能性2010

    • Author(s)
      木下徹、大石晴美
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 第8号 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] プライミング効果と脳活性状態-言語処理の自動性における代替指標の可能性-2010

    • Author(s)
      木下徹・大石晴美
    • Journal Title

      大学英語教育学会中部支部紀要

      Volume: 8号 Pages: 1-14

    • NAID

      110008660960

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] 意味プライミング効果による脳活性状態の変化2010

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹、定藤規弘、田邊宏樹
    • Journal Title

      自然科学研究機構生理学研究所年報

      Volume: 第31巻 Pages: 187-188

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] 短期集中英語講座が学習に及ぼす効果2010

    • Author(s)
      大石晴美, 他
    • Journal Title

      岐阜聖徳学園大学紀要<教育学部編> 49

      Pages: 71-84

    • NAID

      110007528800

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] プライミング効果と脳活性状態:言語処理の自動性いおける代替指標の可能性2010

    • Author(s)
      木下徹・大石晴美
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 8 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] プライミング効果と脳活性状態:言語処理の自動性における代替指標の可能性2010

    • Author(s)
      木下徹・大石晴美
    • Journal Title

      JACET 中部支部紀

      Volume: 8 Pages: 1-14

    • NAID

      110008660960

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Journal Article] 脳科学からみた効果的英語学習法2010

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      経済月報

      Volume: No.669 Pages: 16-19

    • NAID

      40017379161

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] 予備情報の与え方の違いによる英語教授法効果の検討:ペーパーテスト結果とfMRIによる脳活性状態の観測より2009

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹、定藤規弘、杉浦元亮、齋藤大輔
    • Journal Title

      自然科学研究機構生理学研究所年報

      Volume: 第31巻 Pages: 181-182

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] Narrow reading as a potentially effective pedagogical method : a neuro-imaging approach2009

    • Author(s)
      Harumi Oishi & Toru Kinoshita
    • Journal Title

      British Association of Applied Linguistics

      Pages: 139-139

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Journal Article] Narrow readingが脳活性度と理解度に及ぼす効果2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      JACET中部支部25周年記念論文集

      Pages: 50-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 第一言語と第二言語処理時の脳活性状態の違い-日本語と英語のリスニングにおいて・2008

    • Author(s)
      大石晴美, 木下徹
    • Journal Title

      ことばの科学 第21号

      Pages: 143-154

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] Narrow Readingが脳活性と理解度に及ぼす効果」-光トポグラフィデータ分析より-2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      JACET中部支部25周年記念論文集

      Pages: 125-135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 第一言語と第二言語処理時の脳活性状態の違い-日本語と英語のリスニングにおいて-2008

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹
    • Journal Title

      ことばの科学 第21号

      Pages: 143-154

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 言語習得のメカニズム-脳の発達過程と臨界期-2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      科学研究費補助金 基盤研究B(2)報告書「脳科学による第1・第2言語情報処理機構の直接的解明」

      Pages: 83-98

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 脳内を最適に活性化する教授法とは2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      『英語教育』 大修館 1月号

      Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 英語のリスニング時の左脳と右脳の優位性と相関性2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      JACET中部支 部紀要 第6号

      Pages: 17-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 脳内を最適に活性化する教授法とは2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      英語教育1月号

      Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] Task Difficulties and Brain Activation Patters in Listening: As Revealed by Optical Topography2008

    • Author(s)
      Harumi Oishi and Toru Kinoshita
    • Journal Title

      科学研究費補助金 基盤研究B(2)報告書「脳科学による第1・第2言語情報処理機構の直接的解明」

      Pages: 99-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 英語力と脳の自動化のメカニズム-第二言語習得論の立場から-2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      科学研究費補助金 基盤研究B(2)報告書「脳科学による第1・第2言語情報処理機構の直接的解明」

      Pages: 67-82

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 英語のリスニング時の左脳と右脳の優位性と相関性2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要 第6号

      Pages: 125-135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] Selective Attention in Information Processing: A Review of Brain Science in SLA2007

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Journal Title

      Review of Economics and Information Studies Vol.8 No.1-2,

      Pages: 183-196

    • NAID

      110006409522

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] マルチメディア教材利用時の学習履歴データの妥当性の検証:視線行動を中心として2007

    • Author(s)
      宮本 節子、木下 徹、今井 裕之、大石 晴美
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集 07-4

      Pages: 167-174

    • NAID

      10029777292

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Journal Article] Selective Attention in Information Processing: A Review of Brain Science in SLA2007

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Journal Title

      Review of Economics and Information Studies Vol. 8, No.1-2

      Pages: 183-196

    • NAID

      110006409522

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] マルチメディア教材利用時の視線移動距離、移動速度、瞳孔径と脳血流量変化:L2学習者ストラテジーとの関連から2007

    • Author(s)
      木下 徹、宮本 節子、大石 晴美、今井 裕之、柳善 和
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集 07-4

      Pages: 115-122

    • NAID

      10029777237

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Journal Article] EFL reading proficiency and learners'gazing points : A non-invasive approach to cortical blood concentration patterns2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T, Oishi, H, Miyamoto, S, Imai, H, Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4th Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 378-378

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] Potential 'inequalities'in language tasks and human brain imaging techniques2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T, Oishi, H.
    • Journal Title

      Language Testing and Globalization : Asia Pacific Perspectives(28TH. Annual Language Testing Research Colloquium of the International Language Testing Association)

      Pages: 40-41

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] EFL Reading Proficiency and Learners' Gazing Points: A Non-invasive Approach to- Cortical Blood Concentration Patterns2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T., Oishi, H., Miyamoto, S., Imai, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4th Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 378-378

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] A Comparison of the Processes and Strategies of Reading a Multimedia English Textbook2006

    • Author(s)
      Imai, H., Miyamoto, S., Kinoshita, T., Oishi, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4^<th> Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 255-255

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] Potential 'inequalities' in language tasks and human brain imaging techniques2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T, Oishi, H
    • Journal Title

      Language Testing and Globalization Asia Pacific Perspectives 28巻

      Pages: 40-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] Potential 'inequalities' in language tasks and human brain imaging techniques2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T, Oishi, H
    • Journal Title

      Language Testing and Globalization : Asia Pacific Perspectives (28TH Annual Language Testing Research Collocuium of the International Language Testing Association) 28

      Pages: 40-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] EFL Reading Proficiency and Learners' Gazing Points : A Non-invasive Approach to Cortical Blood Concentration Patterns2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T., Oishi, H., Miyamoto, S., Imai, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4^<th> Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 378-378

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] Potential 'inequalities' in language tasks and human brain imaging techniques2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T & Oishi, H
    • Journal Title

      Language Testing and Globalization: Asia Pacific Perspectives (28TH Annual Language Testing ResearchCollocuium of the International Language Testing Association) 28

      Pages: 40-41

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] A Comparison of the Processes and Strategies of Reading a Multimedia English Textbook2006

    • Author(s)
      Imai, H., Miyamoto, S., Kinoshita, T., Oishi, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4^<th> Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 255-255

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] A Comparison of the Processes and Strategies of Reading a Multimedia English Textbook2006

    • Author(s)
      Imai, H, Miyamoto, S, Kinoshita, T, Oishi, H, Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4th Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 255-255

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] A Comparison of the Processes and Strategies of Reading a Multimedia English Textbook2006

    • Author(s)
      Imai, H., Miyamoto, S., Kinoshita T., Oishi, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4th Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 255-255

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16300269
  • [Journal Article] EFL Reading Proficiency and Learners' Gazing Points : A Non-invasive Approach to Cortical Blood Concentration Patterns2006

    • Author(s)
      Kinoshita, T., Oishi, H., Miyamoto, S., Imai, H., Yanagi, Y.
    • Journal Title

      4^<th> Asia TEFL International Conference Program Abstracts

      Pages: 378-378

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Journal Article] 英語学習におけるメタ認知ストラテジーの脳科学的効果:光トポグラフィによる選択的注意の観察2004

    • Author(s)
      大石晴美, 木下 徹
    • Journal Title

      ことばの科学 第17号

      Pages: 273-285

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14658052
  • [Presentation] Read-aloud as an effective English teaching method: a neuroscientific approach2022

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Organizer
      2022 American Association for Applied Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Presentation] Collaboration and the Four Skills in Online Learning: Learning strategies2020

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Organizer
      Technology for TESOL:Webiner Panel Discussion (San Francisco State University)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Presentation] Strategic Reading:Promoting Automaticity, Comprehension and Fluency in EAP2019

    • Author(s)
      Harumi Oishi, Pedro Ramos. Kourosh Ghaderi
    • Organizer
      CATESOL 2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Presentation] Narrow Reading as an effective teaching method for EFL readers: a neuro-scientific approach2019

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Organizer
      AAAL (American Association of Applied Linguistics)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Presentation] Developing Academic Reading Course for Japanese English Education Major2019

    • Author(s)
      Pedro Ramos. Joemalin Cotter, Kourosh Ghaderi, Harumi Oishi
    • Organizer
      CATESOL2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Presentation] Characteristics of Strategy Usage across Proficiency Levels in an EFL Reading Course2019

    • Author(s)
      Harumi Oishi, Kourosh Ghaderi, Pedro Ramos, Joemalin Cotter
    • Organizer
      The Second International Conference on Science, Technology, and Innovation
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Presentation] Utility of wearable electro-oculogram for evaluating readability2018

    • Author(s)
      Kaei Washino, Satoshi Itou, Harumi Oishi and Shoshi Inoue
    • Organizer
      2018 Joint International Conference on Science, Technology and Innovation, Mandalay by IEEE
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01083
  • [Presentation] Extensive Reading as an Effective Method in Teaching EFL: New Evidence from Brain Science2018

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Organizer
      TESOLTALK(San Francisco State University)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02873
  • [Presentation] 唇検出による英語発音指導教材への適応可能性2017

    • Author(s)
      伊藤敏、大石晴美、鷲野嘉映
    • Organizer
      教育システム情報学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01083
  • [Presentation] Practical Usefulness of Wearable Electro-Oculogram for Measuring Intelligibility of Text2017

    • Author(s)
      Kaei Washino, Satoshi Itou, Oishi Harumi and Shoshi Inoue
    • Organizer
      The 2017 International Symposium on Electrical and Electronics Engineering
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01083
  • [Presentation] Neurolinguistic Perspectives on SLA2017

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Organizer
      PAAL 2017
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01043
  • [Presentation] Obtaining Human Behavior Information from Movies With Cameras using Image Analysis2017

    • Author(s)
      Itou Satoshi, Oishi Harumi, Washino Kaei, Inoue Shoshi
    • Organizer
      The 2017 International Symposium on Electrical and Electronics Engineering
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01083
  • [Presentation] 英語多読学習者の脳血流・自律神経による評価の試み2015

    • Author(s)
      村上静子・高尾拓弥・伊藤敏・大石晴美・鷲野嘉映
    • Organizer
      日本教育メディア学会第2回研究会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2015-02-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Presentation] Relationship between working memory and learner's responses while memorizing English words2015

    • Author(s)
      Shizuko MURAKAMI, Satoshi ITOU, Kaei WASHINO, Harumi OISHI and WANG Linlin
    • Organizer
      Joint Forum on Universiti Malaysia Sarawak
    • Place of Presentation
      University of Malaysia
    • Year and Date
      2015-11-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Presentation] 学習者の習熟度からみたリーディングにおける挿絵の効果―脳活性状態と心理状態からの検証―2015

    • Author(s)
      高尾拓弥・村上静子・伊藤敏・大石晴美・鷲野嘉映
    • Organizer
      教育システム 情報学会生研究発表(東海地区)
    • Place of Presentation
      愛知県立大学名古屋駅サテライトキャンパス
    • Year and Date
      2015-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Presentation] Relationship between working memory and learner's responses while memorizing English words2015

    • Author(s)
      Shizuko MURAKAMI, Satoshi ITOU, Kaei WASHINO, Harumi OISHI and WANG Linlin
    • Organizer
      Joint Forum on Universiti Malaysia Sarawak
    • Place of Presentation
      Universiti Malaysia Sarawak
    • Year and Date
      2015-11-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01043
  • [Presentation] 英語授業改善の視点 ~大学英語教育の現状・研究から~2014

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      グローバル事業地区研修会
    • Place of Presentation
      大垣西高等学校
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Presentation] The impact of second language proficiency on an automatic process of written words: an fMRI study2013

    • Author(s)
      K. MAKITA, H. Oishi, T. Kinoshita, Koji Shimada, H. C. Tanabe, N. SADATO
    • Organizer
      Society for Neuroscience 2013
    • Place of Presentation
      San Diego Convention Cente
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Presentation] 脳科学と第二言語習得研究2013

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      名城大学附属高等学校最先端技術講演会
    • Place of Presentation
      名城大学附属高等学校
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Presentation] Successful Language Learning:A neuroscience approach2013

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      2013 KATE International Conference
    • Place of Presentation
      Hankok University of Foreign Studies, Seoul Korea
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501155
  • [Presentation] 二言語における語彙カテゴリー判断課題のプライミング効果2011

    • Author(s)
      大石晴美、木下徹、定藤規弘、田邊宏樹、伊藤敏、梁志鋭
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Presentation] New evidence for extensive reading as an effective method for EFL reading skill development : a neuro-imaging approachoshita2011

    • Author(s)
      Harumi Oishi, Toru Kin
    • Organizer
      AILA (International Association of Applied Linguistics)
    • Place of Presentation
      University of Beijing for Foreign Studies
    • Year and Date
      2011-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Presentation] Language acquisition and neurological mechanism : How the second language learner experience success2011

    • Author(s)
      Harumi Oishi
    • Organizer
      Seminar in Second Language Acquisition
    • Place of Presentation
      Sungkyunkwan University(招待講演)
    • Year and Date
      2011-12-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Presentation] New evidence for extensive reading as an effective method for EFL reading skill development: a neuro-imaging approach2011

    • Author(s)
      Oishi H. and Kinoshita, T.
    • Organizer
      AILA (International Association of Applied Linguistics) , University of Beijing for Foreign Studies
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Presentation] Priming effects and brain blood activation patterns as alternative indices of linguistic automatization2010

    • Author(s)
      Toru Kinoshita, Harumi Oishi
    • Organizer
      英国応用言語学会
    • Place of Presentation
      アバディーン大学
    • Year and Date
      2010-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Presentation] Priming effects and brain blood activation patterns as alternative indices of linguistic automatization2010

    • Author(s)
      Kinoshita, T, Oishi,H.
    • Organizer
      British Association for Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      University of Aberdeen, UK
    • Year and Date
      2010-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Presentation] 「子どもの脳」-小学校英語教育とのかかわり-(招待講演)2009

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      児童英語教育学会 中部支部大会
    • Place of Presentation
      中京学院大学
    • Year and Date
      2009-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Presentation] 「脳科学と言語習得」(招待講演)2009

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      同志社大学文学研究科・コロキアム
    • Place of Presentation
      同志社大学大学院
    • Year and Date
      2009-11-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Presentation] Narrow reading as a potentially effective pedagogical method : a neuro-imaging approach2009

    • Author(s)
      Oishi, H., Kinoshita, T
    • Organizer
      British Association for Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      New Castle University, New Castle, UK
    • Year and Date
      2009-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320103
  • [Presentation] Narrow reading as a potentially effective pedagogical method : a neuro-imaging approach2009

    • Author(s)
      Harumi Oishi, Toru Kinoshita
    • Organizer
      英国応用言語学会
    • Place of Presentation
      ニューカッスル大学
    • Year and Date
      2009-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Presentation] 視線と対象:ロボットへの学習者の視線行動の特徴を中心に2008

    • Author(s)
      木下徹・宮本節子・大石晴美・今井裕之・後藤明史
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] Cognitive resources and linguistic distances : nequalitiesamong“equal" L2 proficiency groups2008

    • Author(s)
      Toru Kinoshita &Harumi Oishi
    • Organizer
      AILA 2008
    • Place of Presentation
      University of Duisburg-Essen
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] 日本人は、英語を脳内のどこで処理をしているのか2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      第47回 大学英語教育学会 「脳科学と第二言語習得」シンポジウム
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2008-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] Examining Proficiency, stability, and automaticity in SLA using eye-movement and brain science approaches2008

    • Author(s)
      Toru Kinoshita, Setsuko Miyamoto, Hiroyuki Imai, Harumi Oishi.
    • Organizer
      World CALL 2008 Abstracts.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] L2 Test taker's cognitive load as a potential rebuttal resource.2008

    • Author(s)
      Toru Kinoshita & Harumi Oishi
    • Organizer
      LTRC 2008
    • Place of Presentation
      Zhejian University
    • Year and Date
      2008-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] 効率的な英語教授法の模索-光トポグラフィによる脳科学からのこころみ-2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      大学英語教育学会中部支部講演会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Year and Date
      2008-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] Examining Proficiency, stability, and automaticity in SLA using eye-movement and brain science approaches2008

    • Author(s)
      Toru Kinoshita &Harumi Oishi
    • Organizer
      World CALL 2008
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2008-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] 日本人は、英語を脳内のどこで処理をしているのか2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      大学英語教育学会第47回全国大会要綱
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21500912
  • [Presentation] 日本人は、英語を脳内のどこで処理をしているのか2008

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      大学英語教育学会 第47回全国大会要綱
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] 英語リスニング課題遂行時における認知的負荷に関する母語の影響2007

    • Author(s)
      木下徹・大石晴美
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      熊本大学
    • Year and Date
      2007-12-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] 脳科学からみた効率的な英語学習とは2007

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      大学英語教育学会関西支部春季大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-06-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] 英語リスニング課題遂行時における認知的負荷に関する母語の影響2007

    • Author(s)
      木下徹、大石晴美
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集JSET07-5
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] 脳内を最適活性状態に導く英語教授法の提案:NIRSによる観測より2007

    • Author(s)
      大石晴美
    • Organizer
      大学英語教育学会46回全国大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      安田女子大学
    • Year and Date
      2007-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] マルチメディア教材利用時の視線移動距離、移動速度、瞳孔径と脳血流量変化:L2学習者ストラテジーとの関連から2007

    • Author(s)
      木下徹、大石晴美、宮本節子、今井裕之、柳善和
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集,JSET07-4
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] マルチメディア教材における読解プロセスの解明:視線行動・脳血流量・リコールの関係2007

    • Author(s)
      宮本節子、木下徹、今井裕之、大石晴美、柳善和
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第47回全国研究大会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] Test-taking strategies and cognitive resources: A brain science approach to language assessment2007

    • Author(s)
      Kinoshita,T.、Oishi,H.、Miyamoto,S.、Imai,H.、Yanagi,Y.
    • Organizer
      BAAL/CUP
    • Place of Presentation
      University of Bristol, UK
    • Year and Date
      2007-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Presentation] Test-taking strategies and cognitive resources: A brain science approach to language assessment2007

    • Author(s)
      Toru Kinoshita and Harumi Oishi
    • Organizer
      英国応用言語学会
    • Place of Presentation
      ブリストル大学(英国
    • Year and Date
      2007-06-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] マルチメディア教材における読解プロセスの解明:視線行動・脳血流量・リコールの関係2007

    • Author(s)
      宮本 節子、木下 徹、今井 裕之、大石 晴美、柳 善和
    • Organizer
      外国語教育メディア学会ツンポヅウム
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Year and Date
      2007-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17650262
  • [Presentation] マルチメディア教材利用時の学習履歴データの妥当性の検証:視線行動を中心として脳内を最適活性状態に導く英語教授法の提案:NIRSによる観測より2007

    • Author(s)
      宮本節子・木下徹・今井浩之・大石晴美
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学
    • Year and Date
      2007-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] マルチメディア教材利用時の視線移動距離、移動速度、瞳孔系と脳血流量変化:L2学習者ストラテジーとの関連から2007

    • Author(s)
      木下徹・大石晴美・宮本節子・今井裕之
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学
    • Year and Date
      2007-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] マルチメディア教材における読解プロセスの解明:視線行動・脳血流量・リコールの関係2007

    • Author(s)
      木下徹・今井浩之・大石晴美・柳善和
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第47回全国研究大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Year and Date
      2007-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] Test-taking strategies and cognitive resources: A brain science approach to language assessment2007

    • Author(s)
      Toru Kinoshita & Harumi Oishi
    • Organizer
      Language Testing Assessment in Applied Linguistics: identifying reciprocity in applied linguistic research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] A Comparison of the Processes and Strategies of Reading a Multimedia English Textbook2006

    • Author(s)
      Hiroyuki Imai, Setsuko Miyamoto, Toru Kinoshita, Harumi Oishi
    • Organizer
      4th Asia TEFL International Conference Program Abstracts
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • [Presentation] EFL Reading Proficiency and Learner's Gazing point : A Non-Invasive Approach to Cortical Blood Concentration Patterns2006

    • Author(s)
      Setsuko Miyamoto, Toru Kinoshita, Hiroyuki Imai, Harumi Oishi
    • Organizer
      4th Asia TEFL International Conference Program Abstracts
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500739
  • 1.  KINOSHITA Toru (90177890)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 2.  SUGIURA Masatoshi (80216308)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  今井 裕之 (80247759)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  NARITA Katsufumi (40128202)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  SAITO Hironori (40178504)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  WASHINO KAEI (90220855)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 7.  酒井 智宏 (40293716)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  宮本 節子 (60305688)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 9.  柳 善和 (40220181)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  西村 秀人 (90402411)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  小林 純子 (50222766)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  伊藤 敏 (80130946)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 13.  山口 美知代 (50259420)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  小林 めぐみ (50339587)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  渡辺 宥泰 (60240529)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  MENG Yun
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  RYO Shiei
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  KIKUCHI Yuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  KOU Hi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  KAJIURA Mayumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi