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MOTOHASHI Eiji  本橋 永至

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Motohashi Eiji  本橋 永至

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Researcher Number 50707239
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 横浜国立大学, 大学院国際社会科学研究院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 横浜国立大学, 大学院国際社会科学研究院, 教授
2016 – 2022: 横浜国立大学, 大学院国際社会科学研究院, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07030:Economic statistics-related / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Basic Section 07080:Business administration-related / Management
Keywords
Principal Investigator
機械学習 / アンサンブル学習 / スパース推定 / 空室率予測 / 不動産 / 空き家 / 住宅政策 / 空室率 / 共同住宅 / 不動産市場 … More / 時系列解析 / データマイニング / ベイジアンモデリング / マーケティング / クラスタリング / LDA / 広告効果測定 / マス広告 / 状態空間モデル / トピックモデル / モバイル広告 / インターネット広告 … More
Except Principal Investigator
商圏内需要 / 商圏内小売競争構造 / 移動行動 / 買回行動 / リピート / トライアル / ポイントプログラム / モバイルマーケティング / 非計画購買 / 計画購買 / 商圏内 / 買回り行動 / ソーシャルメディア・マーケティング / 稼働時間販売 / オペレーション最適化 / IoT / マーケティング戦略 / 戦略命題ゲーミング / 需要プロセス測定 / 行動データ / IoTビッグデータ / 超柔軟組織 / 情報技術 / 経営戦略 / ビッグデータ / バルクロジスティクス / UGC利用マーケティング / サプライチェーン / ゲーミング / サービス化 / ビッグデータ応用 / 需要プロセスの測定 / 営業活動 / 組織変革 / 自動車 / 経営組織 / 従業員満足 / 販売 / 顧客満足 / 従業委員満足 / 営業 / 販売活動 / ものづくり / ものづくり経営 / 経営学 / ものづくり経営学 / ホワイトカラー生産性 / 自動車産業 / 販売現場 / 組織能力 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (32 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  Development of Vacancy Rate Prediction Methods for Apartments with Prediction Accuracy and InterpretabilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      本橋 永至
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07030:Economic statistics-related
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Research on understanding the dynamic structure of retail competition within a trade area based on consumer travel behavior

    • Principal Investigator
      Teramoto Takashi
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Strategy and Organization of Business of Hyper-flexible and Configurable Facilities

    • Principal Investigator
      Sato Ryo
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Development of Customer Behavior Prediction Model for Internet Advertisement DistributionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Motohashi Eiji
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Empirical Research on the Role of Sales Outlets in Monozukuri Management

    • Principal Investigator
      Heller Daniel
    • Project Period (FY)
      2016 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Chuo University
      Yokohama National University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] The Effect of Organizational Sales Management on Dealership Performance2023

    • Author(s)
      Sekai Kida , Daniel Arturo Heller , Yusuke Tamura , Eiji Motohashi , Yasuhiro Hattori , Hidenori Sato
    • Journal Title

      International Journal of Automotive Technology and Management

      Volume: 23 Issue: 2/3 Pages: 144-170

    • DOI

      10.1504/ijatm.2023.133355

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12536, KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] 非金銭的給付の効果測定 マイナポイントキャンペーンを利用した因果推論2023

    • Author(s)
      松井 暉, 寺本 高, 本橋 永至, 鶴見 裕之
    • Journal Title

      株式会社Zaim ニュースリリース

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] Behavioral Traits of Trial Members Captured from Partnership Loyalty Program2022

    • Author(s)
      TERAMOTO Takashi、WAKATSURU Masaru、TSURUMI Hiroyuki、MOTOHASHI Eiji、SATO Shin、NAKAGISHI Emiko
    • Journal Title

      Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics)

      Volume: 49 Issue: 1 Pages: 15-27

    • DOI

      10.2333/jbhmk.49.15

    • ISSN
      0385-5481, 1880-4705
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756, KAKENHI-PROJECT-23K20164
  • [Journal Article] Contribution Analysis of Video Advertising with Topic Model and Ensemble Learning2021

    • Author(s)
      崎濱 栄治, 川崎 泰一, 本橋 永至
    • Journal Title

      Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence

      Volume: 36 Issue: 3 Pages: B-K91_1-8

    • DOI

      10.1527/tjsai.36-3_B-K91

    • NAID

      130008033275

    • ISSN
      1346-0714, 1346-8030
    • Year and Date
      2021-05-01
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Journal Article] 海外特許費用の統計的予測手法に関する研究2020

    • Author(s)
      高橋省吾,真鍋誠司,本橋永至,岸本重雄,萩原亨,金垠憲
    • Journal Title

      産学連携学

      Volume: 16 Pages: 35-43

    • NAID

      130007806319

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Journal Article] コンピュータービジョンによる広告画像要素のクリック訴求効果の検証2020

    • Author(s)
      崎濱栄治,川崎奏一,本橋永至
    • Journal Title

      応用統計学

      Volume: 48 Pages: 59-70

    • NAID

      130007833658

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Journal Article] ソーシャルメディアの影響を考慮したマスメディア広告の総合効果測定2019

    • Author(s)
      勝又壮太郎,西本章宏,本橋永至
    • Journal Title

      大阪大学経済学

      Volume: 68 Pages: 1-20

    • NAID

      120006600672

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Journal Article] The Empirical Study of Effects of Image Components in Ad Creative to Click by Computer Vision2019

    • Author(s)
      崎濱 栄治,川崎 泰一,本橋 永至
    • Journal Title

      Ouyou toukeigaku

      Volume: 48 Issue: 3 Pages: 59-70

    • DOI

      10.5023/jappstat.48.59

    • NAID

      130007833658

    • ISSN
      0285-0370, 1883-8081
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Journal Article] Measuring Total Effects of Advertising Including Mediation Effect of Social Media on Sales2019

    • Author(s)
      勝又壮太郎,西本章宏,本橋永至
    • Journal Title

      大阪大学経済学

      Volume: 68 Issue: 3-4 Pages: 1-20

    • DOI

      10.18910/71466

    • NAID

      120006600672

    • ISSN
      24240397
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Journal Article] The Contents-Based Website Classification for the Internet Advertising Planning: An Empirical Application of the Natural Language Analysis2017

    • Author(s)
      Katsumata Sotaro、Motohashi Eiji、Nishimoto Akihiro、Toyosawa Eiji
    • Journal Title

      The Review of Socionetwork Strategies

      Volume: 11 Issue: 2 Pages: 129-142

    • DOI

      10.1007/s12626-017-0007-0

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731, KAKENHI-PROJECT-17H02573
  • [Presentation] 家計簿データを利用したマイナポイントの効果測定2023

    • Author(s)
      松井暉, 寺本高, 本橋永至, 鶴見裕之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] 目標指向動機付けプロモーションと 参加・目標達成の関係2023

    • Author(s)
      寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至, 渡邊 隆史, 佐藤 伸, 小林 拓磨
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] IMPACT OF RETAILERS’ GOAL-DIRECTED MOTIVATIONAL PROMOTIONS ON CUSTOMERS’ PARTICIPATION2023

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Hiroyuki Tsurumi, Eiji Motohashi, Takashi Watanabe, Shin Sato, Takuma Kobayashi
    • Organizer
      2023 Global Marketing Conference at Seoul
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] Impact of Retailers’ Goal-directed Motivational Promotions on Customers’ Participation2023

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Hiroyuki Tsurumi, Eiji Motohashi, Takashi Watanabe, Shin Sato, Takuma Kobayashi
    • Organizer
      2023 Global Marketing Conference at Seou
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] モバイルによる目標指向動機付けプロモーションの特徴分析2022

    • Author(s)
      渡邊 隆史 , 佐藤 伸 , 小林 拓磨 , 寺本 高 , 鶴見 裕之 , 本橋 永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] パートナーシップ・ロイヤルティ・プログラムのトライアル会員の行動分析2022

    • Author(s)
      寺本 高 , 若鶴 優 , 鶴見 裕之 , 本橋 永至 , 佐藤 伸 , 中岸 恵実子
    • Organizer
      日本行動計量学会第50回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] モバイル施策が顧客リテンションに与 える影響の分析2021

    • Author(s)
      若鶴優,中岸恵実子,佐藤伸,寺本高,鶴見裕之,本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第109回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] スマホアプリのプッシュメッセージを活用したモバイルクーポン効果検証2020

    • Author(s)
      中岸恵実子,三浦諒一,佐藤伸,寺本高,鶴見裕之,本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] スマホアプリのプッシュメッセージを活用したモバイルクーポン効果検証2020

    • Author(s)
      中岸恵実子, 三浦諒一, 佐藤伸, 寺本高, 鶴見裕之, 本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第108回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] A State-space Representation for Modeling Dynamics of Individual Response2019

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      41th INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] An Integration of Time Series Model and Multi-agent Simulation2019

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      European Conference on Data Analysis 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] A State-space Representation for Modeling Dynamics of Individual Response2019

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, and Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      41th INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] An Integration of Time Series Model and Multi-agent Simulation2019

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, and Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      European Conference on Data Analysis 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] マスメディアとソーシャルメディア経由の間接効果の測定2019

    • Author(s)
      勝又壮太郎,西本章宏,本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第106回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] モバイル広告の画像を考慮した広告効果の予測2018

    • Author(s)
      崎濱栄治,勝又壮太郎,西本章宏,本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] 広告による相乗効果を考慮した消費者間相互作用の推定2018

    • Author(s)
      本橋永至,西本章宏,勝又壮太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] A Model Integrating the Multi-agent Simulation and State-space Representation for Understanding the Interaction Effect of Advertising and WOM2018

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      40th INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] 広告による相乗効果を考慮した消費者間相互作用の推定2018

    • Author(s)
      本橋永至,西本章宏,勝又壮太郎
    • Organizer
      マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] A Model Integrating the Multi-agent Simulation and State-space Representation for Understanding the Interaction Effect of Advertising and WOM2018

    • Author(s)
      Eiji Motohashi, Sotaro Katsumata, and Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      40th INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] マーケティングのためのデータ活用2017

    • Author(s)
      鶴見裕之、本橋永至、寺本高、中山厚穂、増田純也
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第101回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] 機械学習手法のマーケティング理論・概念への応用に関する研究レビュー2017

    • Author(s)
      伴正隆、本橋永至、長谷川翔平、豊澤栄治、佐藤忠彦、里村卓也、照井伸彦
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第101回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • [Presentation] A Hierarchical Topic Model for the E-commerce Purchase Behavior2017

    • Author(s)
      Sotaro Katsumata、Eiji Motohashi、Akihiro Nishimoto
    • Organizer
      The 2017 Conference of the International Federation of Classification Societies
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17731
  • 1.  Teramoto Takashi (60609915)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  鶴見 裕之 (70581198)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  Heller Daniel (00362096)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  Sato Ryo (00178790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  佐藤 秀典 (70588293)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  田名部 元成 (10313462)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  鈴木 香織 (60508571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  松井 美樹 (70173789)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  成島 康史 (70453842)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  清水 聰 (40235643)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  赤松 直樹 (40758801)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  齊藤 嘉一 (50328671)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  松井 暉 (60962884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  中野 暁 (20963135)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  廣瀬 慧 (40609806)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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