• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Umemoto Takatoyo  梅本 貴豊

… Alternative Names

UMEMOTO Takatoyo  梅本 貴豊

Less
Researcher Number 50742798
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-1499-6422
Affiliation (Current) 2025: 京都外国語大学, 共通教育機構, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 京都外国語大学, 共通教育機構, 准教授
2021 – 2023: 京都外国語大学, 外国語学部, 准教授
2018 – 2020: 京都外国語大学, 外国語学部, 講師
2016 – 2017: 九州女子大学, 人間科学部, 講師
2015: 京都外国語大学, 外国語学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Educational psychology
Except Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
大学生 / 自己調整学習 / エンゲージメント / 動機づけ / 状況的動機づけ / 動機づけ調整 / 自律性 / 変化プロセス / 個人内関連 / ランダム切片交差遅延パネルモデル … More / 心理的欲求の充足 / 自己決定理論 / 授業外学習 / 環境要因 / 階層モデル / 学業達成 / 自己調整 / 疲労度 / 同期型遠隔授業 / 多母集団同時分析 / 動機づけレベル / オンライン学習 / 熟達目標 / 疲労 / 眠気 / 学習不安 / 学習方略 / 学習支援 / 動機づけの変動性 / 教育系心理学 / 尺度作成 / 協同学習 … More
Except Principal Investigator
動機づけ / 高等教育 / 社会的に共有された調整 / 自己調整 / 協働学習 / 共調整 / 学習動機づけ / 探究 / 創造 / セルフケア / 自尊心 / 心理教育 / アプリケーション開発 / 自己肯定化理論 / 自己肯定感 / 実践研究 / 学習のミクロプロセス / 教授ストラテジー / オンライン学習 / 自己効力感 / 学習支援 / 生涯学習 / 学習指導 / 社会人教育 / 自律性支援 / トランジッション / 比較文化 / 適応 / 学習 / 学級風土 / 児童 / 外国ルーツ児童 / 外国ルーツ児童生徒 / 学習過程 / 教師 / 日本人児童 / 外国にルーツのある児童 / 教室環境 / 多文化共生 / 教授・学習 / 学びあい / 学習方略 / 自己調整学習 / 学習成果 / パフォーマンスアセスメント / 階層線形モデル / 協同作業の認識 / 協同学習中の行動 / 社会的動機づけ / 量的・質的検討 / 実践的研究 / 質的検討 / 量的検討 / 協同学習 / グループ間差 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (80 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Development and effectiveness of LAICA, a self-care application to increase self-esteem in adolescents

    • Principal Investigator
      加藤 仁
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Hokuriku Gakuin University
  •  創造と探究を促進する社会的に共有された調整プロセスの解明

    • Principal Investigator
      伊藤 崇達
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  授業外学習への動機づけの変化プロセスに基づく自律的な学習支援の提案Principal Investigator

    • Principal Investigator
      梅本 貴豊
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies
  •  オンライン学習におけるミクロレベルの自己効力感の影響に関する研究

    • Principal Investigator
      中西 良文
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Mie University
  •  トランジッションを促進する社会的に共有された調整プロセスと学習指導モデルの開発

    • Principal Investigator
      伊藤 崇達
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Promoting motivation in diverse cultucal classroom

    • Principal Investigator
      中谷 素之
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Examining learning support based on the motivation instability processPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Umemoto Takatoyo
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies
  •  The process of motivation regulation in cooperative learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Umemoto Takatoyo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies
      Kyushu Women's University
  •  Comprehensive study concerning intergroup differences in motivation within cooperative learning

    • Principal Investigator
      NAKANISHI YOSHIFUMI
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Mie University
  •  Clarification of Socially Shared Regulation Process in Collaborative Learning

    • Principal Investigator
      ITO Takamichi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyoto University of Education

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 自己調整学習の多様な展開―バリー・ジマーマンへのオマージュー(第7章 大学生をより方略的で自己調整的な学習者にするための支援)2019

    • Author(s)
      梅本貴豊(ヘファ・ベンベヌティ、ティモシー・J・クリアリィ、アナスタシア・キトサンタス、中谷 素之)
    • Total Pages
      600
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571220586
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Book] 学生を自己調整学習者に育てる(第3章 読む,見る,聞くことの自己調整;第12章 統合されたコースのモデルと学生にもたらす効果)2017

    • Author(s)
      梅本貴豊(L.B.ニルソン 著、美馬 のゆり、伊藤 崇達 監訳)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      4762829781
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Book] 学生を自己調整学習者に育てる(第3章 読む,見る,聞くことの自己調整;第12章 統合されたコースの モデルと学生にもたらす効果)2017

    • Author(s)
      梅本貴豊(L.B.ニルソン 著、美馬 のゆり、伊藤 崇達 監訳)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      北大路書房
    • ISBN
      9784762829789
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Book] 自ら学び考える子どもを育てる教育の方法と技術(第8章:自律的な問題解決を促す指導)2016

    • Author(s)
      梅本貴豊
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Book] 自律的な問題解決を促す指導(「自ら学び考える子どもを育てる教育の方法と技術」)2016

    • Author(s)
      梅本貴豊(自己調整学習研究会 (編))
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Book] 北大路書房2016

    • Author(s)
      梅本貴豊(自己調整学習研究会 (編))
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      第8章 自律的な問題解決を促す指導(自ら学び考える子どもを育てる教育の方法と技術)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Journal Article] Providing and receiving of autonomy support promotes self-efficacy and value for group activities in university and the workplace2024

    • Author(s)
      Ito Takamichi、Umemoto Takatoyo、Nakaya Motoyuki
    • Journal Title

      International Journal of Educational Research Open

      Volume: 7 Pages: 100339-100339

    • DOI

      10.1016/j.ijedro.2024.100339

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Journal Article] Reciprocal Path Model of Autonomous Motivation and Motivational Regulation: Socially Shared Regulation in Intellectual Group Activities2024

    • Author(s)
      Ito Takamichi、Umemoto Takatoyo、Nakaya Motoyuki
    • Journal Title

      Journal of Educational and Developmental Psychology

      Volume: 14 Issue: 1 Pages: 93-107

    • DOI

      10.5539/jedp.v14n1p93

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Journal Article] 中学生の家庭での英語学習における動機づけと学習への取り組みの関連-単語学習と文法学習に着目した検討-2023

    • Author(s)
      梅本貴豊・亀本晃平・稲垣勉
    • Journal Title

      教育テスト研究センター年報

      Volume: 8 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03090
  • [Journal Article] 中学生の家庭での英語学習における動機づけと学習への取り組みの関連-単語学習と文法学習に着目した検討-2023

    • Author(s)
      梅本貴豊, 亀本晃平, 稲垣勉
    • Journal Title

      教育テスト研究センター年報

      Volume: 8 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Journal Article] Relationships between achievement goals, motivation instability, and learning persistence in asynchronous distance classes2023

    • Author(s)
      Umemoto, T, Inagaki, T
    • Journal Title

      SAGE Open

      Volume: 13(4) Issue: 4 Pages: 1-8

    • DOI

      10.1177/21582440231219075

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771, KAKENHI-PROJECT-22K03090
  • [Journal Article] Changes and Interactive Processes of Self-efficacy for Accuracy of Knowledge and Reconstruction of Knowledge during Learning Tasks by Different Teaching Strategies2023

    • Author(s)
      中西良文, 梅本貴豊
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 47 Issue: Suppl. Pages: 173-176

    • DOI

      10.15077/jjet.S47088

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2023-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771, KAKENHI-PROJECT-21K03008
  • [Journal Article] Examining the causal model between socially shared regulation of motivation, engagement, and creative performance2023

    • Author(s)
      Ito Takamichi、Umemoto Takatoyo
    • Journal Title

      Thinking Skills and Creativity

      Volume: 48 Pages: 101288-101288

    • DOI

      10.1016/j.tsc.2023.101288

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Journal Article] Examining the causal relationships between interpersonal motivation, engagement, and academic performance among university students2022

    • Author(s)
      Ito Takamichi、Umemoto Takatoyo
    • Journal Title

      PLoS ONE

      Volume: 17 Issue: 9 Pages: e0274229-e0274229

    • DOI

      10.1371/journal.pone.0274229

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Journal Article] Predictors of Motivation Instability During Synchronous Online Classes: Reproducibility of Study Results via Multi-Group Analysis2022

    • Author(s)
      Umemoto Takatoyo, Inagaki Tsutomu
    • Journal Title

      Information and Technology in Education and Learning

      Volume: 2 Issue: 1 Pages: Reg-p001-Reg-p001

    • DOI

      10.12937/itel.2.1.Reg.p001

    • ISSN
      2436-1712
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Journal Article] Relationship Between Motivation Regulation and Situational Motivation During Cooperative Learning2022

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 46 Issue: Suppl. Pages: 9-12

    • DOI

      10.15077/jjet.S46010

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Year and Date
      2022-12-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Journal Article] A longitudinal study of the relationship between contextual motivation and situational motivation in a school learning setting: Assessing motivation level and instability2022

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Journal Title

      教育テスト研究センター年報

      Volume: 7号 Pages: 11-22

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Journal Article] Relationship between motivation instability and type of motivation level in University learning based on self-determination theory: A cross-lagged panel model2022

    • Author(s)
      Umemoto Takatoyo, Inagaki Tsutomu
    • Journal Title

      Psychological Reports

      Volume: - Issue: 3 Pages: 1516-1530

    • DOI

      10.1177/00332941211067389

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398, KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Journal Article] Socially Shared Regulation and Performance in Group Work on Creativity Tasks: Analyzing Regulation Utterances2022

    • Author(s)
      Ito Takamichi、Umemoto Takatoyo
    • Journal Title

      Journal of Education and Learning

      Volume: 11 Issue: 4 Pages: 74-74

    • DOI

      10.5539/jel.v11n4p74

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03293, KAKENHI-PROJECT-20K03337, KAKENHI-PROJECT-20H01644
  • [Journal Article] A longitudinal study of the relationship between contextual motivation and situational motivation in a school learning setting: Assessing motivation level and instability2022

    • Author(s)
      Umemoto Takatoyo, Inagaki Tsutomu
    • Journal Title

      教育テスト研究センター年報

      Volume: 7 Pages: 11-22

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03090
  • [Journal Article] Exploring Socially Shared Regulation Processes in Peer Tutoring: Focusing on the Functions of Tutor Utterances2021

    • Author(s)
      Takamichi Ito & Takatoyo Umemoto
    • Journal Title

      Journal of Educational and Developmental Psychology

      Volume: 12 Issue: 1 Pages: 1-1

    • DOI

      10.5539/jedp.v12n1p1

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337, KAKENHI-PROJECT-26380881, KAKENHI-PROJECT-17K04352
  • [Journal Article] Interaction Effects of Level and Instability of Motivation on Learning Strategies: Introjected and Identified Regulation2021

    • Author(s)
      Umemoto Takatoyo
    • Journal Title

      Journal of Educational and Developmental Psychology

      Volume: 11 Issue: 2 Pages: 76-90

    • DOI

      10.5539/jedp.v11n2p76

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398, KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Journal Article] 授業中の学習における状況的動機づけレベルと変動性の交互作用効果2021

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Journal Title

      関西大学高等教育研究

      Volume: 12 Pages: 87-98

    • DOI

      10.32286/00022993

    • NAID

      120007008880

    • URL

      https://kansai-u.repo.nii.ac.jp/records/18960

    • Year and Date
      2021-03-24
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Journal Article] Self-Regulation, Co-Regulation, and Socially Shared Regulation of Motivation for Collaborative Activity: Comparison Between University Students and Working Adults2021

    • Author(s)
      Takamichi Ito & Takatoyo Umemoto
    • Journal Title

      Japanese Psychological Research

      Volume: - Issue: 4 Pages: 397-409

    • DOI

      10.1111/jpr.12337

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337, KAKENHI-PROJECT-17K04352, KAKENHI-PROJECT-20H01711
  • [Journal Article] 協同学習における動機づけ調整方略と行動的エンゲージメントの関連―Relative Weight Analysisによる検討―2019

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Journal Title

      関西大学高等教育研究

      Volume: 10 Pages: 55-63

    • NAID

      120006619907

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Journal Article] Relationship between motivational regulation strategies and instability of motivation during class2019

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣 勉
    • Journal Title

      The Japanese journal of psychology

      Volume: 90 Issue: 2 Pages: 207-213

    • DOI

      10.4992/jjpsy.90.18312

    • NAID

      130007668792

    • ISSN
      0021-5236, 1884-1082
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Journal Article] 2つの協同学習場面における動機づけ調整方略とエンゲージメントの関連2019

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也・中西良文
    • Journal Title

      三重大学高等教育研究

      Volume: 25 Pages: 31-39

    • NAID

      120006729437

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Journal Article] Development of a motivational regulation strategies scale for cooperative learning2018

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Journal Title

      The Japanese journal of psychology

      Volume: 89 Issue: 3 Pages: 292-301

    • DOI

      10.4992/jjpsy.89.17217

    • NAID

      130007464854

    • ISSN
      0021-5236, 1884-1082
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Journal Article] 協同学習における学習行動に及ぼす動機づけ・社会的スキルの影響-グループ間の違いに注目して-2018

    • Author(s)
      中西良文・長濱文与・下村智子・守山紗弥加・奥田久春・横矢祥代・梅本貴豊
    • Journal Title

      三重大学教育学部紀要

      Volume: 69 Pages: 541-546

    • NAID

      120006377616

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Journal Article] 協同学習における動機づけ調整方略尺度の作成2018

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Journal Title

      心理学研究

      Volume: 89

    • NAID

      130007464854

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Journal Article] Exploring socially shared regulation of learning during creative problem-solving2017

    • Author(s)
      Takamichi Ito, Umemoto, Takatoyo
    • Journal Title

      Bulletin of Kyoto University of Education

      Volume: 131 Pages: 61-68

    • NAID

      120006549984

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380881
  • [Journal Article] 協同学習におけるグループ間差に関する研究 -授業開始初期における「協同作業の認識」を予測する要因-2017

    • Author(s)
      中西良文・長濱文与・下村智子・守山紗弥加・奥田久春・横矢祥代・渡邉駿太・梅本貴豊
    • Journal Title

      三重大学高等教育研究

      Volume: 23 Pages: 129-132

    • NAID

      120006312070

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Journal Article] The relationship between beliefs in cooperation, motivation, and engagement in cooperative learning2016

    • Author(s)
      Umemoto, Takatoyo & Yada, Naoya
    • Journal Title

      Psychology

      Volume: 4 Issue: 10 Pages: 1335-1341

    • DOI

      10.4236/psych.2016.710135

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] オンライン学習におけるエンゲージメントに及ぼす自己効力感の影響2023

    • Author(s)
      中西良文, 梅本貴豊
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] 大学生における授業外学習への動機づけ2023

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育心理学会第65回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03090
  • [Presentation] オンライン学習における2種類の自己効力感の変化2023

    • Author(s)
      中西良文・梅本貴豊
    • Organizer
      日本教育工学会2023年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] マスタリー目標と動機づけの変動性の個人内関連―ランダム切片交差遅延パネルモデルを用いた検討―2023

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03090
  • [Presentation] マスタリー目標と動機づけの変動性の個人内関連―ランダム切片交差遅延パネルモデルを用いた検討―2023

    • Author(s)
      梅本貴豊, 稲垣勉
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] 大学生における授業外学習への動機づけ2023

    • Author(s)
      梅本貴豊, 稲垣勉
    • Organizer
      日本教育心理学会第65回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] 中学生における家庭での英語学習―単語学習と文法学習に着目した検討―2022

    • Author(s)
      梅本貴豊・亀本晃平
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03090
  • [Presentation] グループ活動を伴うオンライン授業における自己効力感の影響2022

    • Author(s)
      中西良文・梅本貴豊
    • Organizer
      日本教育工学会2022 年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] 概念変化課題中における自己効力感の変化―交差遅延効果モデルによる検討―2022

    • Author(s)
      中西良文・梅本貴豊
    • Organizer
      日本心理学会第86回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] 中学生の家庭での英語学習における自律的動機づけと学習方法との関連―自由記述データに着目した検討―2022

    • Author(s)
      梅本貴豊・亀本晃平
    • Organizer
      日本心理学会第86回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03090
  • [Presentation] 文脈的動機づけと状況的動機づけの関連―動機づけレベルと変動性に着目して―2021

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育心理学会第63回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] 文脈的動機づけと状況的動機づけの関連―動機づけレベルと変動性に着目して―2021

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育心理学会第63回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 協同学習における動機づけ調整方略と状況的動機づけの変動2021

    • Author(s)
      稲垣勉・梅本貴豊
    • Organizer
      関西心理学会第132回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 授業科目に対する動機づけレベルと変動性が授業中の学習方略に与える影響2021

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本心理学会第85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 授業科目に対する動機づけレベルと変動性が授業中の学習方略に与える影響2021

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本心理学会第85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02771
  • [Presentation] Self-regulation, Co-regulation, and Socially Shared Regulation of Motivation for Collaborative Activity: Comparison Between University Students and Working Adults2021

    • Author(s)
      Takamichi Ito & Takatoyo Umemoto
    • Organizer
      The 32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Presentation] グリットと達成目標志向性,学業成績との関係―大学生を対象として―2021

    • Author(s)
      稲垣勉・梅本貴豊
    • Organizer
      九州心理学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 状況レベルの動機づけの変化・変動 シンポジウム「縦断調査からみた動機づけ研究」話題提供2021

    • Author(s)
      梅本貴豊
    • Organizer
      日本心理学会第85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 階層モデルにおける3つの水準の動機づけと授業中の学習との関連2020

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育工学会2020年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 授業中の学習における状況的動機づけレベルと変動性が深い処理方略と学業達成に及ぼす交互作用効果2020

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 階層モデルにおける3つの水準の動機づけと学業達成との関連2020

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14398
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整過程―動機づけの変動性との関連―2019

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] Motivational regulation strategies and situational motivation in cooperative learning2019

    • Author(s)
      Umemoto, T., & Inagaki, T.
    • Organizer
      the 16th European Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 発話分析による他者との学習における動機づけ調整の検討2019

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育工学会2019年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] Motivational regulation strategies in two cooperative learning situations2018

    • Author(s)
      Umemoto, T., Tanaka, K., & Yada, N.
    • Organizer
      the 29th International Congress of Applied Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 授業中の動機づけの変動性と動機づけ調整2018

    • Author(s)
      梅本貴豊・稲垣勉
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整―2つの協同場面における検討―2018

    • Author(s)
      梅本貴豊・矢田尚也
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整方略とメタ認知2018

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本心理学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] Motivational regulation strategies in two cooperative learning situations2018

    • Author(s)
      Takatoyo Umemoto, Kenshiro Tanaka & Naoya Yada
    • Organizer
      the 29th International Congress of Applied Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整方略尺度の作成2017

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本心理学会第81回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 協同学習におけるグループ間差の検討(2)-授業外学習を予測する要因-2017

    • Author(s)
      中西良文・長濱文与・下村智子・守山紗弥加・奥田久春・梅本貴豊
    • Organizer
      日本協同教育学会第14回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] Group differences in the relationship between motivation, social skills and active listening in cooperative learning2017

    • Author(s)
      Yoshifumi NAKANISHI, Fumiyo NAGAHAMA, Tomoko SHIMOMURA, Sayaka MORIYAMA, Hisaharu OKUDA, Sachiyo YOKOYA &Takatoyo UMEMOTO
    • Organizer
      5th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      AMSTERDAM, NETHERLANDS
    • Year and Date
      2017-07-11
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整方略と行動的エンゲージメントの関連―Relative Weight Analysisによる検討―2017

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整方略尺度の作成2017

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本心理学会第81回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整―自由記述による調査からの検討―2017

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] Motivational regulation strategies in cooperative learning2017

    • Author(s)
      Umemoto, T., Tanaka, K., & Yada, N.
    • Organizer
      the 15th European Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] Motivational regulation strategies in cooperative learning2017

    • Author(s)
      Takatoyo Umemoto, Kenshiro Tanaka & Naoya Yada
    • Organizer
      the 15th European Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整―自由記述による調査からの検討―2017

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 他者との学習における動機づけ調整方略と行動的エンゲージメントの関連―Relative Weight Analysisによる検討―2017

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] Group differences in the relationship between motivation, social skills, and active listening in cooperative learning -Motivational factors that moderate social skills' effect on active listening at the middle of a course.2017

    • Author(s)
      Yoshifumi Nakanishi, Fumiyo Nagahama, Tomoko Shimomura, Sayaka Moriyama, Hisaharu Okuda, Sachiyo Yokoya, & Takatoyo Umemoto
    • Organizer
      the 15th European Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 協同学習におけるグループ間差の検討(1)― 「傾聴」を予測する要因に関する検討2016

    • Author(s)
      中西良文・長濱文与・下村智子・守山紗弥加・奥田久春・横矢祥代・渡邉駿太・梅本貴豊
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      かがわ国際会議場(香川県・高松市)
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] Socially Shared Metacognition and Motivation in Collaborative Problem-Solving Processes2016

    • Author(s)
      ITO Takamichi, UMEMOTO Takatoyo
    • Organizer
      2016 International Conference on Education and Psychology
    • Place of Presentation
      Kyoto Research Park(Kyoto City)
    • Year and Date
      2016-11-23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380881
  • [Presentation] 協同学習における信念,動機づけと学習行動の関連2016

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本教育工学会第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス(大阪府・豊中市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 協同学習における信念,動機づけと学習行動の関連2016

    • Author(s)
      梅本貴豊・田中健史朗・矢田尚也
    • Organizer
      日本教育工学会第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17320
  • [Presentation] 動機づけ調整としての協同方略尺度の作成2015

    • Author(s)
      梅本貴豊・伊藤崇達・田中健史朗
    • Organizer
      日本心理学会第79回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場(愛知県・名古屋市)
    • Year and Date
      2015-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 協同学習における動機づけ・学習観・学習行動の関係2015

    • Author(s)
      中西良文・長濱文与・下村智子・守山紗弥加・奥田久春・梅本貴豊
    • Organizer
      日本協同教育学会第12回大会
    • Place of Presentation
      久留米大学(福岡県・久留米市)
    • Year and Date
      2015-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • [Presentation] 他者との協同による動機づけの調整 シンポジウム「他者との協同場面における学習の調整過程」話題提供2015

    • Author(s)
      梅本貴豊
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      新潟コンベンションセンター(新潟県・新潟市)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04059
  • 1.  NAKAYA Motoyuki (60303575)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  ITO Takamichi (70321148)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 3.  NAKANISHI YOSHIFUMI (70351228)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 4.  長濱 文与 (10555486)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 5.  守山 紗弥加 (50701439)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  下村 智子 (80557984)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 7.  稲垣 勉 (30584586)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  加藤 仁 (30847356)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  寺嶌 裕登 (10851967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  藤井 勉
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 4 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi