• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

yasunaga satoru  安永 悟

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Yasunaga Satoru  安永 悟

YASUNAGA Satoru  安永 悟

Less
Researcher Number 60182341
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 久留米大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 久留米大学, 文学部, 教授
2004 – 2018: 久留米大学, 文学部, 教授
1998: Kurume University, Literature, Professer, 文学部, 教授
1995 – 1997: 久留米大学, 文学部, 助教授
1992: Faculty of Literature Kurume University, 文学部, 助教授
1990 – 1991: 久留米大学, 法学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 09070:Educational technology-related / Social psychology
Except Principal Investigator
広領域 / Fundamental nursing / Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related / Learning support system / 教育・社会系心理学
Keywords
Principal Investigator
協同学習 / LTD話し合い学習法 / アクティブラーニング / LTD授業モデル / 授業づくり / 不確定志向性 / 協同教育 / 協同認識尺度 / 初年次教育 / 教師教育 … More / 自尊感情 / 対話 / 習熟度 / 感情変化 / ディスカッション・スキル / 協同認識 / 授業評価 / 協同教育(学習) / 授業設計 / AL型授業 / 異校種接続教育 / 教授学習法 / 高大接続 / 異校種接続 / LTD based PBL / LTD基盤型授業モデル / 反転授業 / PBL / self-esteem / Compensatory conviction / defensive behaviors / cultures / uncertainty orientation / 文化差 / IAT / 文化比較 / 補償としての確信 / 補償的確信 / 防衛行動 / 文化 / アクティブ・ラーニング / 言語技術 / 論理的思考 / 高大接続教育 / 小中連携教育 / 小中連携 / PISA型読解力 / 小中連携教育研究 / PISA 型読解力 / LTD 話し合い学習法 / 自己効力感 / 自律性 / プロジェクト学習 / 構造化 / 教授法 … More
Except Principal Investigator
モニタリング / 思考 / 熟達化 / 血圧測定 / 看護技術 / 演劇 / COVID-19 / 学内実習 / 協同学習 / 精神看護学実習 / 臨地協同学内実習 / ポートフォリオ / 学修支援 / ディープアクティブラーニング / e-learning / 学習評価 / 学習プロセス / 学習履歴 / 不確定志向 / 確定志向 / 学修プロセス / 学修評価 / 学修履歴 / 主体性 / proficiency / thinking / measuring blood pressure / nursing skills / 看護学生 / 熟達 / LTD learning method / Dialogue-type instruction / Education of interpersonal skills / Self-reflective thinking / Critical & creating thinking / Phase model of monitoirng / Multi-perspective thinking / MK Discussion Inventory / 文化 / 知識水準 / 議論過程 / 議論 / 尺度構成 / 認知体験過程 / 議論の素朴概念 / 展開プロセス / モニタリング能力 / 議論スキル / ディベート学習 / 意味空間分析 / LTD学習法 / 対話型授業 / 対人関係技能の開発 / 自己反省的思考 / 批判的・創造的思考 / モニタリングの位相モデル / 複眼的思考 / MK式議論尺度 / mental ability / life satisfaction / life style / aged people / mental deterioration / 知的精神機能 / 日常生活行動 / 生き方 / 縦断的研究 / 横断的研究 / 知的低下傾向 / 生き甲斐満足度 / 日常生活・態度 / 老人 / 対人関係 / 生き甲斐 / 生き方、 / 生きがい満足度 / ソーシャル・サポート / 生きがいづくり / 知的低下 / 高齢者 / image / culture differences / social interaction / strategy of learning / "Origami" / developing solid object / symmetry concept / spatial concept / イメ-ジ化方略 / 行為化方略 / 文化的要因 / 空間概念の発達 / 訓練 / 相互作用 / 線対称 / イメージ / 文化差 / 社会的相互作用 / 学習方略 / 折り紙 / 立体図形の展開 / 線対称概念 / 空間概念 / 感情 Less
  • Research Projects

    (14 results)
  • Research Products

    (156 results)
  • Co-Researchers

    (42 People)
  •  グループ学習苦手学生の特性と指導法:LTD授業モデルと不確定志向性の観点からPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      安永 悟
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kurume University
  •  “まるで病棟にいるような”臨地協同学内実習の構築と実証

    • Principal Investigator
      平上 久美子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
    • Research Institution
      Meio University
      Himeji Dokkyo University
  •  Improving the Quality of Active Learning through the LTD Teaching Model : Focusing on Cooperative Recognition and LTD ProficiencyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yasunaga Satoru
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kurume University
  •  Development of Class Lesson Model based on Learning through DiscussionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yasunaga Satoru
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kurume University
  •  Construction of learning log DB and learning evaluation system inviting deep active learning

    • Principal Investigator
      Kimura Minako
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Kyushu Kyoritsu University
      Kyushu Women's Junior College
  •  Lesson Study Based on Learning Through Discussion in High School/University ConnectionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yasunaga Satoru
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kurume University
  •  Developing Reading Literacy Based on Learning Through DiscussionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YASUNAGA Satoru
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kurume University
  •  Improvement of Classroom Instruction with Project Based Learning and Uncertainty Orientation in Higher EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YASUNAGA Satoru
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kurume University
  •  A study of emotion and self-reflection during the process of developing proficiency in nursing technology

    • Principal Investigator
      NAGASHIMA Yuriko
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Fundamental nursing
    • Research Institution
      Fukuoka Prefectural University
  •  Compensatory conviction as a Function of Uncertainty Orientation and CulturePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YASUNAGA Satoru
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Kurume University
  •  The Deepening of Thought Processes of Nursing Students during the Acquisition of Proficient Nursing Skills

    • Principal Investigator
      NAGASHIMA Yuriko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Fundamental nursing
    • Research Institution
      Fukuoka Prefectural University
  •  Theoretical and application research for cultivating and educatin discussion skills and positive attitudes toward discussions

    • Principal Investigator
      MARUNO Shunichi
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      KYUSHU UNIVERSITY
  •  The influence of lifestyle, attitudes, and interpersonal relations on physical and mental deterioration of ages.

    • Principal Investigator
      HARAOKA Kazuma, 原岡 一馬
    • Project Period (FY)
      1995 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      広領域
    • Research Institution
      Kurume University
  •  A STUDY OF THE EFFECTS OF LEARNING AND TEACHING STRATEGIES ON THE ACQUISITION OF SPATIAL CONCEPT.

    • Principal Investigator
      YUMINO Kenichi, YAMAUCHI Mitsuya
    • Project Period (FY)
      1990 – 1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      広領域
    • Research Institution
      FACULTY OF EDUCATION,SIZUOKA UNIVERSITY
      Kyushu University

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日本における協同学習の展開(仮題)2019

    • Author(s)
      安永悟・他
    • Total Pages
      350
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Book] LTDによる授業の活性化2019

    • Author(s)
      安永悟
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      医学書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Book] 主体的・対話的で深い学びによる高大接続:LTD基盤型授業モデルの提案. 初年次教育学会(編)進化する初年次教育.2018

    • Author(s)
      安永 悟
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Book] 主体的・対話的で深い学びによる高大接続:LTD基盤型授業モ デルの提案 進化する初年次教育 第10章2018

    • Author(s)
      安永悟、須藤文
    • Total Pages
      12
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12568
  • [Book] 進化する初年次教育2018

    • Author(s)
      安永悟・他
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      世界思想社
    • ISBN
      9784790717225
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Book] Class Design Based on High Student Engagement Through Cooperation: Toward Classes that Bring About Profound Development. In Kayo Matsushita (Ed.) “Deep Active Learning: Toward Greater Depth in University Education. 111-136.2017

    • Author(s)
      Yasunaga, Satoru
    • Total Pages
      226
    • Publisher
      Singapore: Springer.
    • ISBN
      9789811056598
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Book] 協同学習が創るアクティブラーニング2016

    • Author(s)
      安永悟・岡田範子 (杉江修治 編著)
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      明治書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Book] 「LTD話し合い学習法の実践」 杉江修治(編著)「協同学習がつくるアクティブ・ラーニング」2016

    • Author(s)
      安永悟・岡田範子
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Book] アクティブラーニングの技法・授業デザイン2016

    • Author(s)
      安永悟・関田一彦・水野正朗 (編著)
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Book] Deep Active-Learning : Towards Deepening Student Learning in Undergraduate Education2016

    • Author(s)
      Satoru Yasunaga (Kayo Matsushita ed.)
    • Total Pages
      274
    • Publisher
      Springer
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Book] ディープ・アクティブラーニング ー大学授業を深化させるためにー2015

    • Author(s)
      安永悟(分担執筆)
    • Publisher
      勁草書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Book] LTD話し合い学習法2014

    • Author(s)
      安永 悟・須藤 文
    • Total Pages
      178
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Book] LTD話し合い学習法2014

    • Author(s)
      安永悟・須藤文
    • Total Pages
      181
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Book] 初年次教育の現状と未来2013

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 世界思想社2013

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      「協同学習:授業づくりの基礎理論」初年次教育学会(編)「初年次教育の現状と未来」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 活動性を高める授業づくり:協同学習のすすめ2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      医学書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 「子どもと教師が学び続ける学校:太宰府東中学校区の取り組みに寄せて」2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      冊子「太宰府市立太宰府東中学校区・紀要」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 学士力を支える学習支援の方法論2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] ナカニシヤ出版2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      「協同・協調学習」谷川裕稔(編)「学士力を支える学習支援の方法論」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 大学の学び:教育内容を方法2011

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      玉川大学出版部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 大学の学び(分担執筆「LTD話し合い学習法と不確定志向性」)2011

    • Author(s)
      安永悟
    • Total Pages
      24
    • Publisher
      玉川大学出版部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 学生主体型授業の冒険2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 学生主体型授業の冒険(分担執筆「対話中心の授業づくり」)2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Total Pages
      14
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Book] 協同教育の技法:大学教育の手引き2009

    • Author(s)
      安永悟
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Book] 対話中心の授業づくり:協同学習の実践(学生主体型授業の冒険(仮))

    • Author(s)
      安永悟
    • Publisher
      ナカニシヤ出版(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] LTD授業モデルに依拠した授業改善:看護専門学校における初年次教育科目での実践2023

    • Author(s)
      安永悟・知念榮子・大城明枝・片桐君佳
    • Journal Title

      久留米大学心理学研究

      Volume: 22 Pages: 15-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Journal Article] グループ学習に苦手意識を持った大学生の体験過程 -苦手意識の形成と克服のプロセス-2023

    • Author(s)
      平上久美子・安永悟
    • Journal Title

      協同と教育

      Volume: 18 Pages: 15-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Journal Article] LTD話し合い学習法2022

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      道徳教育

      Volume: 62 Pages: 50-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Journal Article] Webで伝える協同学習:大学での実践をとおして2021

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 62 Pages: 756-764

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Journal Article] アクティブラーニング2021

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      健康教室

      Volume: 7 Pages: 26-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Journal Article] 協同による活動性の高い授業づくり:協同学習の考え方2019

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      プラス

      Volume: 2 Pages: 2-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] LTD話し合い学習法・Check/Action2019

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 6月号 Pages: 58-60

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] LTD話し合い学習法・Plan2019

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 4月号 Pages: 62-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] LTD話し合い学習法・Do2019

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 5月 Pages: 60-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 大学教育におけるLTD話し合い学習法の展開 - 特集の企画にあたって -2018

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      協同と教育

      Volume: 14 Pages: 81-82

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] LTDを活用した「道徳指導法」の実践:「考え、議論する道徳」を目指して.2018

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Journal Title

      久留米大学教職課程年報

      Volume: 第2号 Pages: 59-69

    • NAID

      120006879269

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 協同実践力を育てる教師教育:LTD基盤授業を通して.2018

    • Author(s)
      安永悟、須藤文
    • Journal Title

      教師教育研究,

      Volume: 31 Pages: 61-70

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12568
  • [Journal Article] 協同実践力を育てる教師教育:LTD基盤型授業を通して2018

    • Author(s)
      安永悟・須藤文
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 第31号 Pages: 61-70

    • NAID

      40021733647

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] LTDを活用した「道徳指導法」の実践:「考え、議論する道徳」を目指して2018

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Journal Title

      久留米大学教職課程年報

      Volume: 2 Pages: 59-69

    • NAID

      120006879269

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 高大接続とアクティブラーニング: 協同学習の視点から2018

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      名城大学教育年報

      Volume: 平成29年度 Pages: 35-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 協同学習による授業の活性化:輝翔館中等学校の取組2018

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      福岡県立学校「新たな学びプロジェクト」報告書

      Volume: 平成29年度報告書 Pages: 146-147

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 高大接続とアクティブラーニング: 協同学習の視点から.2018

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      名城大学教育年報, 平成29年度, 特別寄稿

      Volume: 12号 Pages: 35-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 協同による活動性の高い授業づくり2017

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      産業と教育

      Volume: No. 778 Pages: 2-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 効果が上がるスタッフ教育2017

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      Nursing Business

      Volume: 11 Pages: 16-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 活動性を高める授業づくり:LTD基盤型授業モデルの提案2017

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 58 Pages: 34-40

    • NAID

      40021046041

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Journal Article] 知的障害特別支援学級における協同学習の試み:小学校算数科「あまりのあるわり算」の実践2015

    • Author(s)
      石丸敏文・安永悟
    • Journal Title

      協同と教育

      Volume: 11号

    • NAID

      40020732438

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Journal Article] 協同による活動性の高い授業づくり2014

    • Author(s)
      安永 悟
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 6号 Pages: 47-57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Journal Article] LTD話し合い学習法を活用した授業づくり:看護学生を対象とした言語技術教育2014

    • Author(s)
      須藤 文・安永 悟
    • Journal Title

      初年次教育学会誌

      Volume: 6巻1号 Pages: 78-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Journal Article] 同僚との授業づくり2011

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 52巻3号 Pages: 236-241

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 読解リテラシーを育成するLTD話し合い学習法の実践2011

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 59 Pages: 474-487

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 協同学習とPBL2011

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 52巻2号 Pages: 146-151

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 協同による看護技術教育2011

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 52巻1号 Pages: 64-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 大学生の協同作業に対する認識の変化:対話中心授業と講義中心授業を対象に2010

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟
    • Journal Title

      人間関係研究 9

      Pages: 35-42

    • NAID

      120006316257

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 授業実践上の留意点と効果2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻11号 Pages: 997-1003

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 見通しの共有と規範づくり2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻7号 Pages: 598-603

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 協同学習とグループ学習2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻6号 Pages: 498-504

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 授業づくりのポイント2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻10号 Pages: 908-913

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 大学生の協同作業に対する認識の変化2010

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟
    • Journal Title

      南山大学人間関係研究センター紀要 9

      Pages: 35-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 活動性の高い授業の実現に向けて2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻4号 Pages: 316-322

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 対話中心の授業づくり(2)2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻9号 Pages: 814-819

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 大学生の協同作業に対する認識の変化:対話中心授業と講義中心授業を対象に2010

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟
    • Journal Title

      人間関係研究

      Volume: 9 Pages: 35-42

    • NAID

      120006316257

    • URL

      http://www.ic.nanzan-u.ac.jp/NINKAN/kanko/pdf/bulletin09/02_02.pdf

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 対話中心の授業づくり2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻8号 Pages: 721-727

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 予習」が道徳学習に及ぼす効果2010

    • Author(s)
      須藤 文・安永 悟
    • Journal Title

      協同と教育

      Volume: 6 Pages: 34-43

    • URL

      http://jasce.jp/docs/jasce_006.pdf

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 活動性を高める授業づくり:協同学習のすすめ2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育(連載) vol.51,no.4,no.5,no.6

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] LTD話し合い学習法2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻12号 Pages: 1099-1105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 学生の変化・成長を促す初年次教育を求めて2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      大学と学生 80

      Pages: 6-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 協同による授業づくりの準備2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      看護教育

      Volume: 51巻5号 Pages: 405-411

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 協同作業認識尺度の開発2009

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟・関田一彦・甲原定房
    • Journal Title

      教育心理学研究 57

      Pages: 24-37

    • NAID

      110007226322

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 協同による大学授業の改善2009

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      教育心理学年報 48

      Pages: 163-172

    • NAID

      110007326101

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 協同作業認識尺度の開発.2009

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟・関田一彦・甲原定房
    • Journal Title

      教育心理学研究 57

      Pages: 24-37

    • NAID

      110007226322

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 信頼行為尺度の実証的検討:日本人学生を対象に2008

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟
    • Journal Title

      協同と教育 4

      Pages: 23-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 信頼行為尺度の実証的検討2008

    • Author(s)
      長濱 文与・安永 悟
    • Journal Title

      協同と教育 4号

      Pages: 23-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 学生の変化・成長を意図した対話中心の授業計画と展開法:協同学習の観点から2007

    • Author(s)
      安永悟・長濱文与・永峯卓也
    • Journal Title

      看護人材教育 8・9

      Pages: 80-86

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 久留米大学における実践:導入教育を目的とした「共通演習」を通して見えてきたこと2007

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究 12

      Pages: 15-25

    • NAID

      110009626625

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Journal Article] 2011読解リテラシーを育成するLTD話し合い学習法の実践:小学校5年生国語科への適用

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 59 Pages: 474-487

    • URL

      https://www.jstage.jst.go.jp/article/jjep/59/4/59_4_474/_pdf

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Journal Article] 協同による大学授業の改善

    • Author(s)
      安永悟
    • Journal Title

      教育心理学年報 48集(印刷中)

    • NAID

      110007326101

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] LTD授業モデルによる授業開発とその成果2024

    • Author(s)
      安永悟・小松誠和・知念榮子・大城明枝・藤田裕美子
    • Organizer
      協同教育研究会 第59回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 授業改善に向けた学生と教師との対話ー学生の発言を対象とした質的記述的分析2023

    • Author(s)
      平上久美子・小松誠和・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会・第19回全国大会(於:比治山大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] Think about Thinking ー探究において"考えること”とは?ー2023

    • Author(s)
      小松誠和・安永悟・その他3名
    • Organizer
      日本協同教育学会・第19回全国大会(於:比治山大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 科目「協同学習」を受講した学生の肯定的感情と不確定志向性との関連性について2023

    • Author(s)
      小松誠和・その他・安永悟
    • Organizer
      日本医学教育学会・第55回大会(於:長崎大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 語り合いと対話ー語れない想いのBarー2023

    • Author(s)
      平上久美子・比嘉真子・新垣凜・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会・第19回全国大会(於:比治山大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] これからも協同学習を行っていくために:協同学習の始め方、引き継ぎ方、発展のさせ方の確認2022

    • Author(s)
      石山信幸・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会 第18回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 精神看護学における臨地協同学内実習の課題-実習指導者1事例の分析から-2022

    • Author(s)
      平上久美子,安永悟,鈴木啓子,大城凌子,澤田由美
    • Organizer
      日本看護研究学会第48回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K10747
  • [Presentation] A trial and evaluation of " Clinical Cooperative On-Campus Practicum" simulating as a psychiatric ward Part 1 -Cooperative Learning and the Nursing Practicum Process-2022

    • Author(s)
      Kumiko Hirakami, Satoru Yasunaga, Keiko Suzuki, Ryoko Oshiro, Yumi Sawata, Yachiyo Yamaoka
    • Organizer
      TNMC & WANS International Nursing Research Conference 2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K10747
  • [Presentation] 精神科病棟にいるような臨地協同学内実習の試みと評価 その2-アンケート調査から-2022

    • Author(s)
      平上久美子,安永悟,鈴木啓子,大城凌子,澤田由美,山岡八千代
    • Organizer
      日本精神保健看護学会第32回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K10747
  • [Presentation] 演劇ワークショップを活用した臨場感あるロールプレイ授業 ― 精神看護学授業の振り返りから―2022

    • Author(s)
      平上久美子, 鮫島輝美, 蓮 行, 末長英里子, 安永 悟
    • Organizer
      日本協同教育学会第 18 回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K10747
  • [Presentation] 協同学習を基盤としたPBLの改善2022

    • Author(s)
      小松誠和、力丸由起子、太田啓介、原樹、渡部功一、安陪等思、安永悟
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] LTD型PBLの最前線 -理論と実践の隙間をどう埋めるか?-2022

    • Author(s)
      小松誠和・安永悟・田谷雄二・長田敬五
    • Organizer
      日本協同教育学会 第18回大会.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] LTDで学ぼう!「協同学習の技法」 -「まとめや振り返り」の技法に注目して-2022

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会 第18回大会.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 精神科病棟にいるような臨地協同学内実習の試みと評価 その2:アンケート調査から.2022

    • Author(s)
      平上久美子・安永悟 ・鈴木啓子・大城凌子・澤田由美・山岡八千代
    • Organizer
      日本精神保健看護学会 第32回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 協同実践力の育成を目指した初年次教育2022

    • Author(s)
      安永 悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] Experiential process of university students who have difficulties in group learning: the process of forming and overcoming discomfort.2022

    • Author(s)
      Hirakami, K., & Yasunaga, S.
    • Organizer
      The 7th International Nursing Research Conference of World Academy of Nursing Science
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 協同実践力の育成を目指した初年次教育2022

    • Author(s)
      安永 悟
    • Organizer
      一般社団法人全国私立大学教職課程協会 第41回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] LTD話し合い学習法 ー基礎と応用ー2021

    • Author(s)
      安永 悟
    • Organizer
      初年次教育学会 第14回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 充実した小グループ活動を行うには?2021

    • Author(s)
      小松誠和・安永 悟
    • Organizer
      日本協同教育学会 第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 深い学びをもたらす授業づくり ー協同学習のすすめー2021

    • Author(s)
      安永 悟
    • Organizer
      日本学校心理学会 第23回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02845
  • [Presentation] 看図を導入したLBP (LTD based PBL) の効果2018

    • Author(s)
      長田敬五・安永悟・鹿内信善
    • Organizer
      日本協同教育学会 第15回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 活動性の高い授業づくりー協同学習のすすめー2018

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      第47回 大分県私学教育研修会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] アクティブラーナーを育てるPBLテューターの留意点:協同学習の視点から2018

    • Author(s)
      小松誠和・中村桂一郎・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会 第15回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 協同学習の取り組みー効果的な学びを引き出す授業づくりー2018

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      全国福祉高等学校長会 第24回総会・研究協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 新設看護専門学校におけるLTD基盤型授業導入の効果2018

    • Author(s)
      平上久美子・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会 第15回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 自発的な組織学実習を目指した「協同学習」の導入とその効果2018

    • Author(s)
      太田啓介・平嶋伸悟・力丸由起子・安永悟・中村桂一郎
    • Organizer
      日本解剖学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 医学部組織学実習へのLTD基盤型授業を意識した協同学習の導入とその効果2017

    • Author(s)
      太田啓介・金澤知之進・力丸由起子・平嶋伸悟・安永悟・中村桂一郎
    • Organizer
      日本医学教育学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] LTD based PBL:LTD基盤型PBLテュートリアルの実践.2017

    • Author(s)
      長田敬五・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 不安を軽減し自ら学ぶ実感を高める協同学習の工夫:知的障害児,広汎性発達障害児を対象とした小学校算数科への適用.2017

    • Author(s)
      石丸文敏・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] LTD基盤型授業モデルによる初年次教育:協同実践力の育成を意図して2017

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] LTD based PBLの効果2017

    • Author(s)
      長田敬五・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] LTD基盤型授業「初年次セミナー」における文章作成:LTDステップとマインドマップの結合.2017

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] LTD based PBL:効果的なPBLテュートリアル2017

    • Author(s)
      長田敬五・熊倉雅彦・桑島治博・両角祐子・安永悟
    • Organizer
      日本歯科医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] LTDを活用したライティング指導の実際 ―看護学生を対象としたエッセイ作成―2016

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2016-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] LTDを重層的に活用した授業「論理的思考」の展開 ―エッセイ作成を意図した関連づけの活性化2016

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Place of Presentation
      四国大学
    • Year and Date
      2016-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 協同認識(仮)尺度の開発 ― 協同作業認識尺度を手がかりに―2016

    • Author(s)
      増井沙奈江・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Place of Presentation
      四国大学
    • Year and Date
      2016-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 協同認識尺度の開発2016

    • Author(s)
      増井沙奈江・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2016-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 教養科目授業を大学生とともに創る意味 ‐学生の振り返りに焦点をあてて‐2016

    • Author(s)
      平上久美子・安永悟・鈴木啓子・鬼頭和子
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2016-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] ディープ・アクティブラーニングへと誘う「学びログ」による 形成的学修評価システムの構築とポートフォリオの開発(第1報)2016

    • Author(s)
      木村美奈子・二摩修司・安永悟・平治彦
    • Organizer
      情報処理学会 第78回全国大会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Year and Date
      2016-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Presentation] 協同学習で伸びる生徒の特徴 - 高校数学の質問紙調査から -2016

    • Author(s)
      石山信幸・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2016-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04332
  • [Presentation] 学校種を越えた教育連携の視点2015

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Place of Presentation
      明星大学
    • Year and Date
      2015-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Presentation] 協同学習を中核とした高校数学の授業改善:授業進度の加速と学力保障2014

    • Author(s)
      石山信幸・古賀渉・安永 悟
    • Organizer
      日本協同教育学会第11回大会
    • Place of Presentation
      創価大学(東京都八王子市)
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Presentation] 知的障害を伴う広汎性発達障害児に対する協同学習の試み2014

    • Author(s)
      石丸文敏・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会第11回大会
    • Place of Presentation
      創価大学(東京都八王子市)
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Presentation] LTDを基盤とした対話中心授業モデルの検討:批判的思考の育成を手がかりとして2014

    • Author(s)
      安永悟・須藤文・松永有紀子・徳田智代
    • Organizer
      初年次教育学会第7回大会
    • Place of Presentation
      帝塚山大学(奈良県奈良市)
    • Year and Date
      2014-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Presentation] 解説・LTD話し合い学習法2013

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2013-03-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 協同学習の原理と方法を学ぶ:LTD話し合い学習法を体験する(ワークショップ)2013

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      日本学校教育相談学会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 解説:LTD話し合い学習法(シンポジウムでの話題解説)2013

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] LTDを中核に据えた授業づくり(シンポジウムでの話題提供)2013

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 活動性を高める授業づくり2013

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      日本学校心理士会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 協同学習の考え方と進め方2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会第5回大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Year and Date
      2012-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 協同学習の考え方と進め方(ワークショップ)2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 入門・LTD話し合い学習法(ワークショップ)2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      日本歯科大学新潟生命歯学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 入門・LTD話し合い学習法2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      日本歯科大学新潟生命歯学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 協同学習の原理と方法を学ぶ:LTD話し合い学習法を体験する2012

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      日本学校教育相談学会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2012-01-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] LTD話し合い学習法を活用した授業づくり2011

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会第4回大会
    • Place of Presentation
      久留米大学
    • Year and Date
      2011-08-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 構造化の程度から見た協同学習と協調学習2011

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム第17回大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2011-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 協同学習の考え方と進め方2010

    • Author(s)
      安永悟・藤田哲也
    • Organizer
      初年次教育学会第3回大会
    • Place of Presentation
      高千穂大学
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 活動性の高い授業づくり2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      日本心理学会第74回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2010-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 日本協同教育学会2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会第3回大会
    • Place of Presentation
      高千穂大学
    • Year and Date
      2010-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 構造化の程度からみた協同学習と協調学習2010

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム第17回大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2010-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530730
  • [Presentation] 看護技術教育における協同学習の効果と導入方法の検討2009

    • Author(s)
      永峯卓哉・安永悟・吉田恵理子
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2009-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 大学における協同学習の実践:大学授業への導入2009

    • Author(s)
      安永悟・長濱文与・須藤文
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2009-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 看護技術教育における協同学習の効果の一考察2009

    • Author(s)
      永峯卓哉・吉田恵理子・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会第5回大会
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 変化・成長を促す授業づくり:LTD話し合い学習法の実践2009

    • Author(s)
      安永悟
    • Organizer
      第14回 FDフォーラム
    • Place of Presentation
      龍谷大学
    • Year and Date
      2009-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] LTD学習法を活用した授業改善と効果測定2009

    • Author(s)
      須藤文・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2009-10-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 修学システムの違いが協同作業の認識に及ぼす影響(1)2009

    • Author(s)
      長濱文与・水野・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会第5回大会
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 協同に対する認識が学校適応感におよぼす影響2009

    • Author(s)
      山田慧美・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2009-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 対話中心の授業が学生の態度と感情におよぼす影響2008

    • Author(s)
      坂口嘉奈子, 安永悟
    • Organizer
      日本初年次教育学会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] PAC分析を用いた協同に対する認識の検討2008

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟
    • Organizer
      日本協同教育学会第4回大会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 協同作業の認識が学習意欲におよぼす影響2008

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 協同作業の認識が学習意欲におよぼす効果2008

    • Author(s)
      長濱文与, 安永悟
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2008-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 協同作業の認識が学習意欲におよぼす影響(2)2008

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会第1回大会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 不確定志向性が協同作業の認識におよぼす影響2008

    • Author(s)
      安永悟・長濱文与
    • Organizer
      日本心理学会, 第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 対話中心の授業が学生の態度と感情におよぼす影響:授業記録紙を手がかりに2008

    • Author(s)
      坂口嘉奈子・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会第1回大会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 不確定志向性が協同作業の認識におよぼす影響2008

    • Author(s)
      安永悟, 長濱文与
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 協同作業の認識が学習意欲におよぼす効果(2)2008

    • Author(s)
      長濱文与, 安永悟
    • Organizer
      日本初年次教育学会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Year and Date
      2008-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 看護技術教育における協同学習実践の試み2008

    • Author(s)
      永峯卓哉・安永悟
    • Organizer
      初年次教育学会第1回大会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] 協同作業認識尺度の開発(3)2007

    • Author(s)
      長濱文与・安永悟・関田一彦・甲原定房
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回大会
    • Place of Presentation
      文教大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530608
  • [Presentation] LTDを中核に据えた授業づくり

    • Author(s)
      安永 悟
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • [Presentation] 協同学習導入に対する高校生の認識と過去経験との関係:高校1年生に対する質問紙調査から

    • Author(s)
      石山信幸・安永 悟
    • Organizer
      日本協同教育学会
    • Place of Presentation
      札幌大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380908
  • 1.  NAGASHIMA Yuriko (10259674)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  YAMAKAWA Yuko (00259673)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KOUHARA Sadafusa (20225387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  YUMINO Kenichi (70112282)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YAMAUCHI Mitsuya (10037038)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  平上 久美子 (00550352)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 7.  FUCHINO Yuka (20316144)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SEKITA Kazuhiko (70247279)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  INOUE Hiroko (60440236)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAGAHAMA Fumiyo (10555486)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  SONODA Naoko (50171393)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MITSUDA Motoo (90038480)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  JOH Hitoshi (40145214)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  HARAOKA Kazuma (40098728)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  MORIMOTO Yumiko (90268954)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  NAKASHUMA Yoko (20279235)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MARUNO Shunichi (30101009)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  FUJITA Atsushi (80253376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  FUJITA Yutaka (60238590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  MINAMI H. (20192362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  KATO Kazuo (00281759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  OTUBO Yasunao (60223880)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SASAYAMA Ikuo (30235296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  Kimura Minako (90572264)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  原岡 一馬 (40039178)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  野口 房子 (40268834)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  古賀 照邦 (10241176)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  二摩 修司 (00259657)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  塙 雅典 (90273036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  鈴木 啓子 (60224573)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 31.  大城 凌子 (80461672)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 32.  Nakamura Keiitirou
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 33.  Komatsu Nobukaszu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 34.  Masui Sanae
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 35.  Okada Noriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 36.  Ota Keisuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 37.  Ishimaru Fumitoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 38.  Ishiyama Nobuyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 39.  Sudo Fumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 40.  Shikanai Nobuyoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 41.  Osada Keigo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 42.  平嶋 慶子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi