• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nakaya Motoyuki  中谷 素之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NAKAYA Motoyuki  中谷 泰之

中谷 素之  ナカヤ モトユキ

Less
Researcher Number 60303575
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2024: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授
2015: 名古屋大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2012 – 2013: 名古屋大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2010 – 2011: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 准教授
2007 – 2009: Osaka University, 人間科学研究科, 准教授 … More
2005: 大阪大学, 人間科学研究科, 助教授
2002 – 2004: 三重大学, 教育学部, 助教授
2000 – 2001: 名古屋大学, 大学院・教育発達科学研究科, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related / 教育・社会系心理学
Except Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
児童 / 教室 / 動機づけ / 教室環境 / 学習 / 教師 / 学習動機づけ / 多面的目標 / ピア・ラーニング / 動機づけ過程 … More / 社会的目標 / 児童・生徒 / 学級適応 / 社会的責任目標 / 幼児・児童 / 測定 / 認知発達 / 発達的変化 / 幼児 / 質問紙調査 / 文化的多様性 / 発達的多様性 / 多文化包摂コンピテンス / 比較文化 / 適応 / 学級風土 / 外国ルーツ児童 / 外国ルーツ児童生徒 / 学習過程 / 日本人児童 / 外国にルーツのある児童 / 多文化共生 / 小学生 / 自己調整学習 / 介入研究 / 文章評価 / 実践介入 / 学習方略 / エンゲージメント / ライティング / スクール・エンゲージメント / 協同 / ピアラーニング / 学習指導 / 目標理論 / 混合研究法 / 教室談話 / 自己 / 学級構造化 / 尺度構成 / 分数 / ラーニング / ピア / 愛着 / 抑うつ / 看護実習 / 青年期 / 施設養育 / 心理的適応 / 死別経験 / 精神的回復力 / 縦断研究 / 対人的相互作用 / 協同学習 / 学業達成 / 社会的相互作用 / 協同学習活動 / 教師の指導行動 / 社会的動機づけ / 友人関係 / 学業達成過程 / 教師の発達援助 … More
Except Principal Investigator
動機づけ / 高等教育 / 社会的に共有された調整 / 自己調整 / 協働学習 / 共調整 / 探究 / 創造 / 英語学習モデル / 社会的に共有された学習の調整 / 学習の共調整 / 英語グループ学習モデル / メタ認知 / 学習支援 / 生涯学習 / 学習指導 / 社会人教育 / 自律性支援 / トランジッション / 教授・学習 / 学びあい / 学習方略 / 学習動機づけ / 自己調整学習 Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (75 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  メタ認知の社会的調整を促す英語学習モデルの検討

    • Principal Investigator
      町 岳
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  創造と探究を促進する社会的に共有された調整プロセスの解明

    • Principal Investigator
      伊藤 崇達
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  自分とは異なる他者と学び、育つ: 「多文化包摂コンピテンス」の発達過程と教育支援Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中谷 素之
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  トランジッションを促進する社会的に共有された調整プロセスと学習指導モデルの開発

    • Principal Investigator
      伊藤 崇達
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Promoting motivation in diverse cultucal classroomPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      中谷 素之
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Motivational interventions for school engagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakaya Motoyuki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Clarification of Socially Shared Regulation Process in Collaborative Learning

    • Principal Investigator
      ITO Takamichi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Promoting children's achievement motivation and learning in elementary school classroomsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKAYA Motoyuki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Classroom structuring strategies affecting children's multiple goalsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKAYA Motoyuki
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Nagoya University
      Osaka University
  •  Multiple goals and peer learning processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKAYA Motoyuki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka University
  •  青年期におけるネガティブイベントからの心理的回復メカニズムに関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中谷 素之
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka University
      Mie University
  •  協同学習における対人的相互作用過程に及ぼす社会的目標の効果Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中谷 素之
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Mie University
  •  児童の社会的動機づけの促進過程Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中谷 素之
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Nagoya University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2007

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学び・育ち・支えの心理学2024

    • Author(s)
      中谷素之・平石賢二・高井次郎
    • Total Pages
      304
    • Publisher
      名古屋大学出版会
    • ISBN
      4815811512
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22351
  • [Book] 学び・育ち・支えの心理学2024

    • Author(s)
      中谷素之・平石賢二・高井次郎
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      名古屋大学出版会
    • ISBN
      4815811512
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Book] 外国にルーツをもつ子どもたちの学校生活とウェルビーイング──児童生徒・教職員・家族を支える心理学2023

    • Author(s)
      松本 真理子・野村 あすか・森田美弥子・鈴木伸子・坪井裕子・二宮有輝・飯田順子・岡安朋子・島田直子・中谷素之・竹形理佳
    • Total Pages
      170
    • Publisher
      遠見書房
    • ISBN
      4866161647
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22351
  • [Book] エピソードに学ぶ教育心理学2022

    • Author(s)
      中谷素之・中山留美子・町岳
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641150982
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22351
  • [Book] エピソードに学ぶ教育心理学2022

    • Author(s)
      中谷素之・中山留美子・町岳
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641150982
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Book] 子どもと大人の主体的・自律的な学びを支える実践―教師・指導者のための自己調整学習(伊藤崇達 第7章「大学生に必要な自己調整学習スキルの育成 」を執筆 pp.132ー149)2021

    • Author(s)
      中谷 素之、岡田 涼、犬塚 美輪(編)
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571220609
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Book] 心理臨床実践のための心理学2021

    • Author(s)
      金井 篤子編 中谷素之分担執筆
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      4779515599
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Book] 学級で生活する・学ぶ(指導と評価 2018年4月号 特集『学級で生活する』)2018

    • Author(s)
      中谷素之
    • Total Pages
      80
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Book] これからの時代に子どもに求められる学びの力とは(児童心理 2018年7月号 特集 学ぶ意欲を育てる)2018

    • Author(s)
      中谷素之
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Book] 自ら学び考える子どもを育てる教育の方法と技術2016

    • Author(s)
      岡田涼・中谷素之・伊藤崇達・塚野州一
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Book] 「学ぶ意欲をいかに高めるか 学習動機づけ」速水敏彦編 教育と学びの心理学2013

    • Author(s)
      中谷素之
    • Total Pages
      332
    • Publisher
      名古屋大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Book] ピア・ラーニング学びあいの心理学(序章・4章・終章・全体編集)2013

    • Author(s)
      中谷素之・伊藤崇達
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Book] ピア・ラーニング 学びあいの心理学2013

    • Author(s)
      中谷素之・伊藤崇達
    • Total Pages
      243
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Book] 『学ぶ意欲をいかに高めるか学習への動機づけ』速水敏彦編著教育と学びの心理学基礎力のある教師になるために2013

    • Author(s)
      中谷素之
    • Publisher
      名古屋大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Book] モチベーションを学ぶ12の理論2012

    • Author(s)
      中谷素之
    • Total Pages
      350
    • Publisher
      金剛出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Book] コンビテンス-個人の発達とよりよい社会形成のために2012

    • Author(s)
      中谷素之
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Book] 自己調整学習理論と実践の新たな展開へ2012

    • Author(s)
      中谷素之
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Book] モチベーションを学ぶ12の理論2012

    • Author(s)
      中谷素之, 他
    • Total Pages
      350
    • Publisher
      金剛出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Book] 自己調整学習理論と実践の新たな展開へ2012

    • Author(s)
      中谷素之, 他
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Book] 学ぶ意欲を育てる人間関係づくり 動機づけの教育心理学2007

    • Author(s)
      中谷 素之
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530589
  • [Journal Article] Young Children’s Responses to Social-Conventional Transgressions in Japanese Preschool Settings.2024

    • Author(s)
      Ai Mizokawa, Motoyuki Nakaya, & Asuka Nomura
    • Journal Title

      European Journal of Educational Research

      Volume: 13 Issue: volume-13-issue-3-july-2024 Pages: 1019-1029

    • DOI

      10.12973/eu-jer.13.3.1019

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22351
  • [Journal Article] Providing and receiving of autonomy support promotes self-efficacy and value for group activities in university and the workplace2024

    • Author(s)
      Ito Takamichi、Umemoto Takatoyo、Nakaya Motoyuki
    • Journal Title

      International Journal of Educational Research Open

      Volume: 7 Pages: 100339-100339

    • DOI

      10.1016/j.ijedro.2024.100339

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Journal Article] Reciprocal Path Model of Autonomous Motivation and Motivational Regulation: Socially Shared Regulation in Intellectual Group Activities2024

    • Author(s)
      Ito Takamichi、Umemoto Takatoyo、Nakaya Motoyuki
    • Journal Title

      Journal of Educational and Developmental Psychology

      Volume: 14 Issue: 1 Pages: 93-107

    • DOI

      10.5539/jedp.v14n1p93

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Journal Article] 学業的・社会的領域の目標と学業的援助要請に関する 包括的レビュー:援助を求めることは常に最善か?2020

    • Author(s)
      中谷素之・岡田涼
    • Journal Title

      心理学評論

      Volume: 63 Pages: 457-476

    • NAID

      130008158013

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Journal Article] 人間関係と動機づけはどうつながるか2019

    • Author(s)
      中谷素之
    • Journal Title

      初年次教育学会

      Volume: 11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] 学級で学ぶ・生活する2018

    • Author(s)
      中谷素之
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 3月号 Pages: 6-9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] これからの時代に子どもに求められる「学び」とは2018

    • Author(s)
      中谷素之
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 7月号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] 学習動機づけ研究の未来 教育心理学研究における動向とこれから2018

    • Author(s)
      中谷 素之, 田中 あゆみ, 伊藤 崇達, 外山 美樹, 大坊 郁夫, 鹿毛 雅治
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 57 Pages: 250-257

    • NAID

      130007984231

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] The relationship between goal achievements, motivational regulation strategies, and learning habits in junior high school students2017

    • Author(s)
      遠藤志乃・中谷素之
    • Journal Title

      The Japanese journal of psychology

      Volume: 88 Issue: 2 Pages: 170-176

    • DOI

      10.4992/jjpsy.88.15328

    • NAID

      130006882661

    • ISSN
      0021-5236, 1884-1082
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] 負けず嫌いと向上心2017

    • Author(s)
      中谷素之
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 1037 Pages: 26-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] The Effect of Utility Value Intervention on Japanese Undergraduate Students' Motivation in Educational Psychology Classes2017

    • Author(s)
      解良優基・中谷素之・梅本貴豊・中西満悠・柳澤香那子
    • Journal Title

      Japan Journal of Educational Technology

      Volume: 40 Issue: Suppl. Pages: 57-60

    • DOI

      10.15077/jjet.S40040

    • NAID

      130005437525

    • ISSN
      1349-8290, 2189-6453
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] Relation Between Classroom Social Goal Structures and Academic Motivations :2016

    • Author(s)
      大谷和大・岡田涼・中谷素之・伊藤崇達
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Educational Psychology

      Volume: 64 Issue: 4 Pages: 477-491

    • DOI

      10.5926/jjep.64.477

    • NAID

      130005310190

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057, KAKENHI-PROJECT-16K17304, KAKENHI-PLANNED-16H06406
  • [Journal Article] Interactive Effects of Positive Task Value and Cost on Students’ Learning Behavior2016

    • Author(s)
      解良優基・中谷素之
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Educational Psychology

      Volume: 64 Issue: 3 Pages: 285-295

    • DOI

      10.5926/jjep.64.285

    • NAID

      130005276883

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Journal Article] Reciprocal Teaching Intervention in Elementary Mathematics Classrooms :2014

    • Author(s)
      町岳・橘春菜・中谷素之
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Educational Psychology

      Volume: 62 Issue: 4 Pages: 322-335

    • DOI

      10.5926/jjep.62.322

    • NAID

      130005062913

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Journal Article] 動機づけと社会性のインタラクション学校教育段階における動機づけの発達2013

    • Author(s)
      中谷素之・伊藤順子・小泉令三・遠藤利彦・鹿毛雅治
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要(心理発達科学)

      Volume: 59 Pages: 27-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Journal Article] 動機づけと社会性のインタラクション2013

    • Author(s)
      中谷素之
    • Journal Title

      名古屋大学教育発達科学研究科紀要(心理発達科学)

      Volume: 59 Pages: 27-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Journal Article] A Multilevel Analysis of Classroom Goal Structures’ Effects on Intrinsic Motivation and Peer Modeling: Teachers’ Promoting Interaction as a Classroom Level Mediator.2013

    • Author(s)
      Kazuhiro Ohtani, Ryo Okada, Takamichi Ito, & Motoyuki Nakaya
    • Journal Title

      psychology

      Volume: 4 Issue: 08 Pages: 629-637

    • DOI

      10.4236/psych.2013.48090

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178, KAKENHI-PROJECT-24730536
  • [Journal Article] A Multilevel Analysis of Classroom Goal Structures'Effects on Intrinsic Motivation and Peer Modeling : Teachers'Promoting Interaction as a Classroom Level Mediator2013

    • Author(s)
      Kazuhiro Ohtani, Ryo Okada, Takamichi Ito, & Motoyuki Nakaya
    • Journal Title

      Psychology, Vol.4

      Volume: 8 Pages: 629-637

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Journal Article] Peer Modeling of Motivation and Children's Motivation for Learning2013

    • Author(s)
      Takamichi Ito, Motoyuki Nakaya, Ryo Okada
    • Journal Title

      Japanese Journal of Social Motivation

      Volume: 7 Pages: 52-63

    • NAID

      40020535247

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Journal Article] 学業における自己価値の随伴性が内発的動機づけ低下に及ぼす影響2011

    • Author(s)
      大谷和大、中谷素之
    • Journal Title

      パーソナリティ研究

      Volume: 第19巻3号 Pages: 206-216

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Journal Article] 学業における自己価値の随伴性が内発的動機づけ低下に及ぼす影響2011

    • Author(s)
      大谷和大・中谷素之
    • Journal Title

      パーソナリティ研究

      Volume: 19(3) Pages: 206-216

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] 中学校理科グループ学習における社会的に共有された学習の調整が実験結果を分析・解釈する力に及ぼす効果(2)ー生徒が抽出したキーワードの数と質の検討ー2023

    • Author(s)
      町 岳・廣住 しのぶ・中谷 素之・伊藤 崇達
    • Organizer
      日本教育心理学会第65回総会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] 自分とは異なる他者を受容する(3) 幼児期における園のきまりからの逸脱への反応2023

    • Author(s)
      溝川藍・中谷素之・野村あすか・大山卓
    • Organizer
      日本教育心理学会第65回総会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22351
  • [Presentation] 対話的学びと学校心理学2023

    • Author(s)
      中谷素之
    • Organizer
      日本学校心理学会第25回大会特別講演
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] 教室が「対面」である意味とは―教育心理学からの提案―(学会企画シンポジウム)2022

    • Author(s)
      企画・司会 / 中谷素之,企画・指定討論 / 鹿毛雅治,話題提供 / 小泉令三,話題提供 / 越 良子,話題提供 / 伊藤亜矢子,話題提供 / 伊藤崇達,指定討論 / 伊藤美奈子
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回(2022年)総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03337
  • [Presentation] 自分とは異なる他者を受容する(2) 児童期における「多文化包摂コンピテンス」とQOLの関連2022

    • Author(s)
      溝川藍・中谷素之・野村あすか・大山卓
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回総会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22351
  • [Presentation] Classroom social goal structure and learning behaviors in Japanese elementary classroom. the 32nd International Congress of Psychology 2021年7月2021

    • Author(s)
      Nakaya, M., Akamatsu, D., & Tsuchiya, K.
    • Organizer
      the 32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] Development of Chinese version of classroom social goal structures2021

    • Author(s)
      Nakaya, M., Kou, I., Akamatsu, D., Tsuchiya, K.
    • Organizer
      the 32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] Development of Chinese version of Classroom Social Goal Structures2021

    • Author(s)
      Motoyuki Nakaya, Kou Issei, Daisuke Akamatsu, Kenta Tsuchiya
    • Organizer
      32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] 学業的援助要請研究における成果と課題:個人と教室の社会的目標の観点から2021

    • Author(s)
      中谷素之・岡田涼
    • Organizer
      日本心理学会 第85回 公募シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] Classroom Social Goal Structure and engagement in Japanese Elementary Classroom2021

    • Author(s)
      Motoyuki Nakaya, Daisuke Akamatsu, Kenta Tsuchiya
    • Organizer
      32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] 多文化を包摂する教室環境とは2021

    • Author(s)
      中谷素之
    • Organizer
      日本学校心理学会 第23回 理事会企画シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03255
  • [Presentation] 自己調整学習者を育てる実践と研究の往還への挑戦2018

    • Author(s)
      涌井恵, 田中博司, 畑中由美子, 奈須正裕, 中谷素之
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Presentation] 論理的文章の読み書きの力を育成する2018

    • Author(s)
      犬塚美輪, 島田英昭, 深谷達史, 小野田亮介, 中谷素之
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Presentation] Write for What? Motivational interventions for writing strategies in Japanese elementary classrooms.2018

    • Author(s)
      Motoyuki Nakaya
    • Organizer
      29th International Congress of Applied Psychology.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Presentation] Does The Japanese Student’s Motivation Matter? From a Educational Psychology Perspective.2017

    • Author(s)
      Motoyuki Nakaya
    • Organizer
      Secondary Education and Youth Service Symposium, The City University of New York, Queens College
    • Place of Presentation
      The City University of New York, Queens College
    • Year and Date
      2017-02-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Presentation] わが国における自己調整学習の展開と未来2017

    • Author(s)
      中谷素之・篠ケ谷圭太・伊藤崇達・瀬尾美紀子・Hefer Bembenutty・秋場大輔
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Presentation] 達成目標促進と授業実践型相互教授の効果(4)2017

    • Author(s)
      町岳・中谷素之・橘春菜
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Presentation] Interactive effects of utility value and cost on students' engagement.2015

    • Author(s)
      Masaki Kera & Motoyuki Nakaya
    • Organizer
      the 14th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Expo Congress Center
    • Year and Date
      2015-07-07
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04057
  • [Presentation] 算数のグループ学習での相互作用に及ぼす社会的目標の効果2012

    • Author(s)
      中谷素之・梅本貴豊
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Presentation] 算数のグループ学習での相互作用に及ぼす社会的目標の効果2012

    • Author(s)
      中谷素之・梅本貴豊
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653178
  • [Presentation] 授業過程において、学習者のもつ目標はどのような意味をもつか?2011

    • Author(s)
      中谷素之
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会(日本教育心理学会自主シンポジウム)
    • Place of Presentation
      かでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] Ryo Okada Relationships among classroom goal structures, academic contingency of self-worth and achievement relevant outcomes2011

    • Author(s)
      Kazuhiro Ohtani, Motoyuki, Nakaya, Takamichi Ito
    • Organizer
      12th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Istanbul Congress Center, Turkey
    • Year and Date
      2011-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] Relationships among classroom goal structures, academic contingency of self-worth and achievement relevant outcomes2011

    • Author(s)
      Kazuhiro Ohtani, Motoyuki, Nakaya, Takamichi Ito, Ryo Okada
    • Organizer
      12th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Istanbul Congress Center
    • Year and Date
      2011-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] 動機づけからとらえる授業研究のデザイン-教育心理学的アプローチから-2011

    • Author(s)
      中谷素之,他
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      自主シンポジウム
    • Year and Date
      2011-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] Relations between classroom structure, children's perceptions to their classrooms, and multiple goals in Japanese elementary classrooms2010

    • Author(s)
      Motoyuki, Nakaya
    • Organizer
      27^<th> International Congress of Applied Psychology
    • Place of Presentation
      Melbourne Convention Center
    • Year and Date
      2010-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] 動機づけの教育心理学-その成果と課題-2010

    • Author(s)
      中谷素之,他
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      研究委員会企画シンポジウム、早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] Relations between classroom structure children's perceptions to their classrooms, and multiple goals in Japanese elementary classrooms2010

    • Author(s)
      Nakaya Motoyuki
    • Organizer
      27th International Congress of Applied Psychology
    • Place of Presentation
      Melbourne Convention Center, Australia
    • Year and Date
      2010-07-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] 目標研究は動機づけの理解と実践に何をもたらしたか?-動機づけ研究の量から質への移行-2010

    • Author(s)
      中谷素之
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会(日本教育心理学会研究委員会企画シンポジウム)
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] Peer Modeling of Motivation and Children's Achievement Behaviors2009

    • Author(s)
      Takamichi Ito, Motoyuki Nakaya, Ryo Okada, Kazuhiro Ohtani
    • Organizer
      Poster session at 117^<th> Annual Convention of American Psychological Association
    • Place of Presentation
      Tronto, Canada
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530589
  • [Presentation] ピア・ラーニングにおける社会的目標の効果~小学5年生の分数学習における動機づけモデリングの促進~2009

    • Author(s)
      中谷素之・伊藤崇達・岡田涼
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      日本女子大学
    • Year and Date
      2009-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530589
  • [Presentation] 自己調整学習研究の新たな展開-動機づけと認知の関連の統合的理解に向けて-2009

    • Author(s)
      中谷素之,他
    • Organizer
      日本教育心理学会第51回総会
    • Place of Presentation
      自主シンポジウム、静岡大学
    • Year and Date
      2009-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] 教師の学級構造化方略によって児童の動機づけは変化するか?2009

    • Author(s)
      中谷素之
    • Organizer
      日本教育心理学会第51回総会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] 自己調整学習研究の新たな展開-動機づけと認知の関連の統合的理解に向けて-2009

    • Author(s)
      岡田いずみ・植阪友理・岡田涼・市川伸一・中谷素之
    • Organizer
      日本教育心理学会第51回総会シンポジウム
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530684
  • [Presentation] ピア・ラーニングにおける社会的目標の効果〜小学5年生の分数学習における動機づけモデリングの促進〜2009

    • Author(s)
      中谷素之, 伊藤崇達, 岡田涼
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      日本女子大学
    • Year and Date
      2009-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530589
  • 1.  ITOU Takamichi (70321148)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  UMEMOTO Takatoyo (50742798)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  WATANABE Yayoi (00210956)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NISHIGUCHI Toshifumi (70343655)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  溝川 藍 (50633492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  野村 あすか (90747586)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  町 岳 (80819293)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi