• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Miyauchi Takuya  宮内 卓也

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MIYAUCHI Takuya  宮内 卓也

Less
Researcher Number 60791663
Affiliation (Current) 2025: 東京学芸大学, 先端教育人材育成推進機構, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 東京学芸大学, 先端教育人材育成推進機構, 教授
2022 – 2023: 東京学芸大学, 次世代教育研究グループ, 教授
2020 – 2021: 東京学芸大学, 次世代教育研究センター, 教授
2019: 東京学芸大学, 次世代教育研究センター, 准教授
2017 – 2018: 東京学芸大学, 教育実践研究支援センター, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Science education
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related
Keywords
Principal Investigator
教育実習 / 教員養成 / ダニエル電池 / イオン / 燃焼 / 実験計画 / 中学校 / 理科 / モデル化
Except Principal Investigator
探究 … More / K-12 / NOS / 科学カリキュラム / 数学教育 / TIMSS / ビデオ研究 / GTI / STEM-OP / TALIS / 授業ビデオ研究 / 科学教育 / 探究レベル / TALISビデオスタディ / STEM / 授業分析 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (10 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  Development of K-12 science curriculum with focus on NOSI

    • Principal Investigator
      松原 憲治
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  A study on analysis and improvement of quality of instructional practice using lesson videos from TALIS video study and TIMSS video study

    • Principal Investigator
      Matsubara Kenji
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  Development of teaching materials for students to plan an experiment and for teacher trainingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIYAUCHI Takuya
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University

All 2023 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 理科における持続発展教材と定型モデル化学習の実践-資質・能力の向上を目指して-2019

    • Author(s)
      松原静郎編著,宮内卓也,寺谷敞介
    • Total Pages
      195
    • Publisher
      桐蔭横浜大学出版会
    • ISBN
      9784909414007
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • [Journal Article] 初等理科教育法における条件制御に関わる 実践的指導力育成のための一考察-モデル化学習を援用した指導を通して-2020

    • Author(s)
      宮内 卓也
    • Journal Title

      東京学芸大学次世代教育研究センター研究紀要

      Volume: 創刊巻 Pages: 49-53

    • NAID

      120007046597

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • [Journal Article] モデル化学習をとり入れた実験計画の繰り返しによる効果2018

    • Author(s)
      宮内卓也,松原静郎
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集

      Volume: 16 Pages: 271-271

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • [Journal Article] 金属のイオンへのなりやすさとダニエル電池の製作2018

    • Author(s)
      宮内 卓也
    • Journal Title

      理科の教育03

      Volume: 788 Pages: 58-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • [Journal Article] 金属のイオンへのなりやすさを調べる2018

    • Author(s)
      宮内卓也
    • Journal Title

      化学と教育

      Volume: Vol.67,No.2 Pages: 78-79

    • NAID

      130007793457

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • [Presentation] 授業分析指標STEM-OPを用いた教員研修に関する一考察 ―スーパーサイエンスハイスクールでの実践事例に着目して―2023

    • Author(s)
      宮内卓也、黒田友貴、池恩燮、谷本薫彦、松原憲治
    • Organizer
      日本理科教育学会 年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01743
  • [Presentation] 教科横断型探究活動の授業開発に関する教員研修の汎用化に向けた一考察 ―スーパーサイエンスハイスクールでの実践事例に着目して―2023

    • Author(s)
      黒田友貴、池恩燮、谷本薫彦、宮内卓也、松原憲治
    • Organizer
      第47回日本科学教育学会年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01743
  • [Presentation] 中学校理科「化学変化と電池」の教材と指導2019

    • Author(s)
      宮内 卓也
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • [Presentation] モデル化学習を取り入れた実験計画の繰り返しによる効果2018

    • Author(s)
      宮内卓也
    • Organizer
      日本理科教育学会第68回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • [Presentation] モデル化学習をとり入れた実験計画を立てる学習の改善2017

    • Author(s)
      宮内卓也、寺谷敞介、松原憲治、松原静郎
    • Organizer
      一般社団法人日本理科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00962
  • 1.  Matsubara Kenji (10549372)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  西村 圭一 (30549358)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  猿田 祐嗣 (70178820)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  黒田 友貴 (10907645)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  野添 生 (20751952)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  岡本 紗知 (70769067)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  小林 佳美 (80866335)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  末松 加奈 (30825625)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  中村 大輝 (90839094)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi