• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SHINJI Matsumoto  松本 伸示

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

松本 伸示  マツモト シンジ

MATSUMOTO Shinji  松本 伸示

Less
Researcher Number 70165893
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 兵庫教育大学, その他部局等, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 兵庫教育大学, その他部局等, 名誉教授
2016 – 2020: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
2012 – 2015: 兵庫教育大学, 学校教育研究科(研究院), 教授
2005 – 2011: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
2009: 兵庫教育大学, 教育学部, 教授 … More
2001 – 2003: 兵庫教育大学, 学校教育学部, 教授
1995 – 1997: 兵庫教育大学, 学校教育学部, 助教授
1991 – 1992: 兵庫教育大学, 学校教育学部, 助教授
1990: 兵庫教育大学, 学校教育学部, 講師
1988: Assistant Professor, Hyogo University of Teacher Education, 学校教育学部, 講師
1986 – 1987: 広島大学, 教育学部, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育 / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Science education / Science education / Education / 科学教育(含教育工学) / 教科教育 / Education on school subjects and activities / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
子どものための哲学 / テキストマイニング / 学修の成果としての報告書 / 教職大学院 / 論理学 / 哲学 / 読解力 / カリキュラム / 総合的な学習 / 質的データ分析 … More / 質的研究 / 理科教育学研究 / 教員の資質能力 / フィンランド / 教科教育学 / Evaluation System / Teaching Material / Data Base / Fuzzy System / 教科データベース / 評価システム / 素材評価システム / 教材データベース / ファジィシステム / 読解 / 授業モデル / 教材開発 / ベン図 / 論理的思考力 / 論理的思考 / 非連続型テキスト / 論理的な思考 / 理科授業 / 評価 / 授業設計 / 推論過程 / 教育実践 / 討論 / 総合的な学習の時間 / 初等教育 / 思考力 / 哲学的対話 / 自己の生き方 / 生きる力 / 授業実践 / 小学校 / 哲学対話 / カリキュラム開発 … More
Except Principal Investigator
理科教育 / 地球温暖化 / 温室効果 / 科学教育 / 教師教育 / 指導と評価の一体化 / 資質・能力の育成 / 教師の教育観 / 教師教育・教員養成 / 学習・授業改善 / OPPA / 自己評価 / 大気現象 / 地球観測 / 地球温暖化ガス排出削減 / カリキュラム / 一枚ポートフォリオ評価(OPPA) / 主体的な学び / 主体的に学習に取り組む態度 / 学習と指導の機能を持つ評価 / 教育評価 / 教育観 / 学習と指導と評価の一体化 / 教員養成・教師教育 / 地学教育 / 二酸化炭素 / カリキュラム開発 / 授業力育成 / 同僚性 / 授業研究 / 学び合い / 科目間連携 / カリキュラム改善 / 授業改善 / 教職大学院 / ボトムアップ型FD / シナジー効果 / Effects of Instractional Strategies / Laboratory Skills / Science Achievement / Affective Characteristics / Science Experiences / Science Process Skills / Reasoning Skills / 国際比較研究 / 理科的活動調査 / アチーブメントテスト / 思考力調査 / 文化的背景 / 理科的活動 / スキル / プロセス / 横断文化的研究 / 理科のカリキュラム構成 / 理科教授方法の効果 / アチーブメント / 情意的特性 / 理科的経験 / プロセス・スキル / 論理的思考力 / Formation of Concept / School Child and Student / Curriculum Research and development / Cognitive Science / 認知科学的アプローチ / 知識ネットワーク / スキーマ / 教科 / 概念形成 / 児童・生徒 / 教科教育 / 認知科学 / Computer / Structural Analysis / Curriculum / Graph Theory / コンピュ-タ- / コンピューター / 構造解析 / グラフ理論 / 自然科学教育(理科) / 環境教育 / 温室効果ガス / 環境変動 / 気象学 / 新しい政治 / 移行 / 総合的な学習の時間 / 道徳 / 社会科 / グローバリゼーション / 再帰性 / 後期近代 / 市民性教育 / 子どものための哲学 Less
  • Research Projects

    (17 results)
  • Research Products

    (83 results)
  • Co-Researchers

    (58 People)
  •  理科教育おける自己評価を活用した資質・能力を育成する教育方法の開発

    • Principal Investigator
      中島 雅子
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Research and development of methods to promote qualities and abilities through the use of self-assessment to improve learning and teaching in science education.

    • Principal Investigator
      NAKAJIMA Masako
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Research Achievements and Issues of the Submitted Theses at the Graduate School of Teacher EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO SHINJI
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Curriculum development to improve teaching ability of Graduate Students at a Professional School of Teacher Education by the synergy effects between incumbent students and graduate students

    • Principal Investigator
      ITO Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Challenge to detect the greenhouse effect for science education

    • Principal Investigator
      DOBASHI Kazuhito
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  A study on actual condition and problem of "reports as a outcome of research" at Teaching Profession Graduate SchoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Shinji
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Development of Experimental Device to Detect Greenhouse Effect for Science Education

    • Principal Investigator
      DOBASHI Kazuhito
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of Teaching-Materials to Enhance Reasoning Skills of Non-Continuous Text for the Integrated StudiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Shinji
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  温室効果の検出に挑戦する

    • Principal Investigator
      DOBASHI Kazuhito
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  A Practical Research Introducing Logical Reasoning in Teaching Design and Evaluation Based on "Philosophy for Children" ProgramPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Shinji
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Philosophy for Children as "Citizenship Education"

    • Principal Investigator
      MORI Hideki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  初等教育段階における「哲学」カリキュラムの開発・実践と思考力育成からみた効果Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松本 伸示
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  「子どものための哲学」を取り入れた総合的な学習のカリキュラム開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松本 伸示
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Formation of School Children and Students'Concepts Covered with the Subjects Approached by Cognitive Psychology

    • Principal Investigator
      NAKASU Masataka
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Development of Evaluation System for Teaching Materials Using Fuzzy SystemPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Shinji
    • Project Period (FY)
      1995 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      HYOGO UNIVERSITY OF TEACHER EDUCATION
  •  Analyses of Curriculum Structure in Science Education Using Graph Theory

    • Principal Investigator
      HIROSE Masami
    • Project Period (FY)
      1990 – 1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      HYOGO UNIVERSITY OF TEACHER EDUCATION
  •  A Study of Cognitive Skills and Other Related Factors in Science Education.

    • Principal Investigator
      TAKEMURA Shigekazu
    • Project Period (FY)
      1986 – 1988
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY

All 2023 2022 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 1.平成29年改訂 中学校教育課程実践講座 第2章2017

    • Author(s)
      松本伸示 (共著)
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる理科教育学研究の成果と課題- 一連の大学院改組完了後の実相から -2023

    • Author(s)
      松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会 全国大会論文集

      Volume: 第49回 Pages: 211-212

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Journal Article] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる理科教育学研究の成果と課題- 近年の教科内容を取り込んだ改組に着目して -2022

    • Author(s)
      松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会全国大会論文集

      Volume: 第48回 Pages: 193-194

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Journal Article] Formation and Reconstruction of Naïve Concepts among Science Undergraduates at National University2022

    • Author(s)
      YAMAOKA Takekuni、OKINO Shinichi、MATSUMOTO Shinji
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 63 Issue: 1 Pages: 179-188

    • DOI

      10.11639/sjst.21081

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2022-07-31
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14121, KAKENHI-PROJECT-20K03269
  • [Journal Article] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる   理科教育学研究の成果と課題 - 近年の新設・改組の動向を踏まえて -2020

    • Author(s)
      松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 第18巻

      Volume: 第18巻 Pages: 145-145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Journal Article] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる 理科教育学研究の成果と課題 - 黎明期における報告書を中心として -2019

    • Author(s)
      松本伸示
    • Journal Title

      令和元年度 日本理科教育学会近畿支部大会 発表論文集

      Volume: - Pages: 89-89

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Journal Article] 教職大学院における院生同士の学び合いを促進するカリキュラムの改善 : コース専門科目のカリキュラム改善2年目の成果と課題2018

    • Author(s)
      伊藤博之,黒岩督,中村正則,山内敏男,奧村好美,米田豊,長澤憲保,永田智子,松本伸示,溝邊和成,宮田佳緒里,森山潤,吉水裕也
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 53 Pages: 135-147

    • NAID

      120006528529

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04473
  • [Journal Article] A Statistical Study of Massive Cluster-forming Clumps2018

    • Author(s)
      Shimoikura Tomomi、Dobashi Kazuhito、Nakamura Fumitaka、Matsumoto Tomoaki、Hirota Tomoya
    • Journal Title

      The Astrophysical Journal

      Volume: 855 Issue: 1 Pages: 45-45

    • DOI

      10.3847/1538-4357/aaaccd

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K05394, KAKENHI-PROJECT-17K05398, KAKENHI-PROJECT-16K12749, KAKENHI-PROJECT-26287030, KAKENHI-PROJECT-15H03646, KAKENHI-PROJECT-17K00963, KAKENHI-ORGANIZER-17H06357, KAKENHI-PROJECT-17H02863, KAKENHI-PROJECT-17H01118
  • [Journal Article] 教職大学院における院生同士の学び合いを促進するカリキュラムの改善 : コース専門科目のカリキュラム改善1年目の成果と課題2018

    • Author(s)
      伊藤博之,奥村好美,宮田佳緒里,大西義則,黒岩督,米田豊,長澤憲保,永田智子,中村正則,松本伸示,森山潤,溝邊和成,山内敏男,吉水裕也
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 52 Pages: 107-116

    • NAID

      120006407269

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04473
  • [Journal Article] 理科における文脈を基盤としたアプローチに着目した授業開発2017

    • Author(s)
      中澤怜子・松本伸示
    • Journal Title

      授業実践アイディア集 2017

      Volume: 10 Pages: 14-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 説明する活動を取り入れた高校物理の授業!2017

    • Author(s)
      水田佳希・松本伸示
    • Journal Title

      授業実践アイディア集 2017

      Volume: 10 Pages: 18-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 9.科学的概念を構築するための「3つの指導手順」 -作用・反作用の法則に関する指導の実践例-2017

    • Author(s)
      沖野信一・山岡武邦・松本伸示
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 8月号 Pages: 46-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 表現活動の充実を図る理科授業2017

    • Author(s)
      久保田尭・松本伸示
    • Journal Title

      授業実践アイディア集 2017

      Volume: 10 Pages: 16-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 理科学習につながる生活科の授業2016

    • Author(s)
      小坂幸弘、松本伸示
    • Journal Title

      兵庫教育大学教職大学院教育実践高度化専攻授業実践開発コース 研究報告ダイジェスト 授業実践アイディア集2015

      Volume: 2016 Pages: 31-32

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 高等学校物理基礎「浮力」における素朴概念から科学概念へ再構築を目指した授業開発2016

    • Author(s)
      菅河晃太郎、松本伸示
    • Journal Title

      兵庫教育大学教職大学院教育実践高度化専攻授業実践開発コース 研究報告ダイジェスト 授業実践アイディア集2015

      Volume: 2016 Pages: 33-34

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる教科教育学研究の現状分析と課題2016

    • Author(s)
      松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会全国大会論文集

      Volume: - Pages: 170-171

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 見通しと振り返りから、自分の見方・考え方を自覚し、自分事の問題解決学修を目指そう!2016

    • Author(s)
      坂井詩歩、松本伸示
    • Journal Title

      兵庫教育大学教職大学院教育実践高度化専攻授業実践開発コース 研究報告ダイジェスト 授業実践アイディア集2015

      Volume: 2016 Pages: 47-48

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 一度じっくり考えてみよう!-哲学で始める頭のストレッチ-2015

    • Author(s)
      松本伸示,森秀樹,大山芳隆
    • Journal Title

      キャリア教育実践記録

      Volume: VOL.3 Pages: 18-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Journal Article] 理科の教員養成における自己評価の役割に関する一考察2015

    • Author(s)
      中島雅子、松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会第41回全国大会論文集

      Volume: 41 Pages: 50-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Journal Article] 理科を専攻としない学生を対象とした「小学校理科を教える自信」に関する調査2014

    • Author(s)
      下井倉ともみ、土橋一仁、松本伸示
    • Journal Title

      科学教育

      Volume: 36 Pages: 238-247

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24650518
  • [Journal Article] 概念形成の自覚化に着目した理科教育の自己評価に関する研究 -OPPAを活用した小学校6年「ものの燃え方と空気」の実践を通して-2013

    • Author(s)
      中島雅子,山下春美,松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会平成25年度近畿支部大会発表論文集

      Volume: 2013年 Pages: 27-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Journal Article] 「子どものための哲学」を導入した総合的な学習と教科学習への波及効果2013

    • Author(s)
      松本伸示,篠原光教
    • Journal Title

      日本

      Volume: 2013年 Pages: 313-313

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Journal Article] A Constructivist Teaching Theory for Concept Formation Using the Generative Learning Model2013

    • Author(s)
      中島雅子,松本伸示
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 54 Issue: 2 Pages: 215-223

    • DOI

      10.11639/sjst.12026

    • NAID

      130005002030

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Journal Article] 理科教育における「生成的学習モデル」とOPPA2013

    • Author(s)
      中島雅子,山田理恵,松本伸示,堀哲夫
    • Journal Title

      日本理科教育学会第63回全国大会論文集

      Volume: 2013年 Pages: 80-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Journal Article] オーセンティック・ラーニングに依拠した理科授業が燃焼概念形成に与える影響に関する事例的研究-「概念についての面接法」の分析を通して-2013

    • Author(s)
      小川博士,松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会「理科教育学研究」

      Volume: Vol.53No.3 Pages: 429-439

    • NAID

      110009657272

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Journal Article] Molecular Clumps and Infrared Clusters in the S247, S252, and BFS52 Regions2013

    • Author(s)
      Shimoikura, T., Dobashi, K., Saito, H., Matsumoto, T., Nakamura, F., Nishimura, A., Kimura, K., Onishi, T., and Ogawa, H.
    • Journal Title

      The Astrophysical Journal

      Volume: 768 Issue: 1 Pages: 72-72

    • DOI

      10.1088/0004-637x/768/1/72

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22244014, KAKENHI-PROJECT-22340040, KAKENHI-PROJECT-23540270, KAKENHI-PROJECT-24650518, KAKENHI-PROJECT-24700866
  • [Journal Article] オーセンティック・ラーニングに依拠した理科授業が科学的知識の理解に与える効果-小学校6学年理科「ものの燃え方」を事例として-2012

    • Author(s)
      小川博士、松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会『理科教育学研究』

      Volume: Vol.52 No.3 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 理科授業における場面解決型作問指導における思考過程-問題推敲時の思考が問題に表出されることによる表現力としての評価可能性の検討-2012

    • Author(s)
      平田豊誠、松本伸示
    • Journal Title

      教育実践学論集

      Volume: No.13 Pages: 229-238

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 理科授業における場面解決型作問指導における思考過程-問題推敲時の思考が問題に表出されることによる表現力としての評価可能性の検討-2012

    • Author(s)
      平田豊誠・松本伸示
    • Journal Title

      教育実践学論集

      Volume: 第13号 Pages: 229-238

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 作問授業における学習効果の感じ方と学習方略の関係2011

    • Author(s)
      平田豊誠・松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会第61回全国大会発表論文集

      Pages: 232-232

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 科学観ならびに科学に対する情意の変容から見た学習者と科学との関係性について-中学校理科学習における実態から見た評価スキームの検討-2011

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 51(No.3) Pages: 59-73

    • NAID

      110008513415

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] 科学の基礎概念の形成をめざした理科授業開発-高等学校「物理I」におけるMIF的素朴概念の克服のための指導法2011

    • Author(s)
      沖野信一、松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会『理科教育学研究』

      Volume: Vol.52 No.1 Pages: 1-12

    • NAID

      110009957658

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 学習内容と現実世界をつなぐ理科教材の条件に関する一考察-面接法による分析結果を踏まえて-2011

    • Author(s)
      小川博士, 松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会第61回全国大会発表論文集

      Pages: 243-243

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 科学観ならびに科学に対する情意の変容から見た学習者と科学との関係性について-中学校理科学習における実態から見た評価スキームの検討-2011

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Journal Title

      『理科教育学研究』(日本理科教育学会) Vol.51(No.3)

      Pages: 59-73

    • NAID

      110008513415

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] Multiple Intelligences理論を取り入れ,実感を伴った理解を図る理科学習2010

    • Author(s)
      玉村かおり・松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会第36回全国大会論文集

      Pages: 52-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 小学校理科におけるオーセンティック概念に基づいた指導と評価-第6学年理科「ものの燃え方」を事例に-2010

    • Author(s)
      小川博士・松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集第8号

      Pages: 137-137

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 作問指導を通した理科授業の学習効果2010

    • Author(s)
      平田豊誠・松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集第8号

      Pages: 313-313

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 『課題設定の能力』の育成を目指した実践研究-『子どものための哲学』の授業を通して・2009

    • Author(s)
      澤田千歳, 松本伸示
    • Journal Title

      日本総合学習学会編、日本総合学習学会誌 第12号

      Pages: 1-8

    • NAID

      40016569488

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] 場面解決型問題データベースの構築とテキスト分析2009

    • Author(s)
      平田豊誠・松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 第7号

      Pages: 109-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 言語と行為の質的変容からとらえる学習者の文化的発達の実態2009

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Journal Title

      『日本理科教育学会全国大会発表論文集』(日本理科教育学会第59回全国大会) 第7号

      Pages: 127-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] 文化的発達の視点からとらえる学習者の科学概念構築と科学観(その2).科学との関係性の変化に着目して-2009

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Journal Title

      『日本教科教育学会全国大会論文集』(日本教科教育学会第35回全国大会) 第35号

      Pages: 95-96

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] 『課題設定の能力』の育成を目指した実践研究-『子どものための哲学』の授業を通して-」日本総合学習学会編2009

    • Author(s)
      澤田千歳・松本伸示
    • Journal Title

      日本総合学習学会誌 第12号

      Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] 科学の基礎概念の形成をめざした理科授業開発-重さと質量に関する基礎概念に着目して-2009

    • Author(s)
      沖野信一・松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会全国大会論文集 35

      Pages: 103-104

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 文化的発達の視点からとらえる学習者の科学概念構築と科学観(その2)-科学との関係性の変化に着目して-2009

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会第35回全国大会『日本教科教育学会全国大会論文集』 35

      Pages: 95-96

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] 言語と行為の質的変容からとらえる学習者の文化的発達の実態2009

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会第59回全国大会『日本理科教育学会全国大会発表論文集』 第7号

      Pages: 127-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Journal Article] 科学の基礎概念の形成をめざした理科授業開発-メタ認知的支援を取り入れた授業改善-2009

    • Author(s)
      沖野信一・松本伸示
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集第7号

      Pages: 243-243

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Journal Article] 「課題設定の能力」の育成を目指した実践研究-「子どものための哲学」の授業を通して-2008

    • Author(s)
      澤田千歳, 松本伸示
    • Journal Title

      日本総合学習学会『日本総合学習学会誌』 第11号(8月発行予定印刷中)

    • NAID

      40016569488

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653118
  • [Journal Article] Reasoning Skillの育成を目指した授業の実践II-「子どものための哲学」プログラムの焦点的活用を通して-2006

    • Author(s)
      水谷 浩文, 松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌 第29巻 第2号(印刷中)

    • NAID

      110008094614

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653118
  • [Journal Article] 「総合的な学習の時間」における内発的学習意欲の向上を目指した実践研究-「未来日記」を介した検討会を活用した課題解決学習を通して-2006

    • Author(s)
      首藤博史, 松本伸示
    • Journal Title

      日本総合学習学会誌(日本総合学習学会) 第9号

      Pages: 16-22

    • NAID

      40015198433

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653118
  • [Journal Article] Reasoning Skills の育成を目指した授業の実践II-「子どものための哲学」プログラムの焦点的活用を通して-2006

    • Author(s)
      水谷浩文, 松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌(日本教科教育学会) 第29巻第2号

      Pages: 29-37

    • NAID

      110008094614

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653118
  • [Journal Article] 「課題設定の能力」の育成を目指す指導のあり方に関する研究-「子どものための哲学」の学習を通して-2005

    • Author(s)
      澤田千歳, 松本伸示
    • Journal Title

      日本教科教育学会第31回全国大会論文集

      Pages: 174-175

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653118
  • [Presentation] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる理科教育学研究の成果と課題 -一連の大学院改組完了後の実相から-2023

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Presentation] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる理科教育学研究の成果と課題- 近年の教科内容を取り込んだ改組に着目して -2022

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Presentation] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる理科教育学研究の成果と課題 - 近年の教科内容を取り込んだ改組に着目して -2022

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03269
  • [Presentation] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる理科教育学研究の成果と課題 - 近年の新設・改組の動向を踏まえて -2020

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Presentation] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる 理科教育学研究の成果と課題 - 黎明期における報告書を中心として -2019

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会近畿支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02783
  • [Presentation] 教職大学院における学修の成果としての報告書にみる教科教育学研究の現状分析と課題2016

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Presentation] 理科の教員養成における自己評価の役割に関する一考察2015

    • Author(s)
      中島雅子、松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13227
  • [Presentation] マッチ売りの少女のなぞ2014

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会兵庫支部「生活・総合学習ネットひょうご」
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学神戸ハーバーランドキャンパス
    • Year and Date
      2014-12-27
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Presentation] 「子どものための哲学」を導入した総合的な学習と教科学習への波及効果2013

    • Author(s)
      松本伸示,篠原光教
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会
    • Place of Presentation
      兵庫県大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Presentation] Cluster formation in the Sh247/ Sh252/ BFS52 regions2012

    • Author(s)
      T. SHIMOIKURA, K. DOBASHI, T. ONISHI, H. OGAWA, K. KIMURA, A. NISHIMURA, T. MATSUMOTO, F. NAKAMURA , AND H. SAITO
    • Organizer
      New Trends in Radio Astronomy in the ALMA Era The 30th Anniversary of Nobeyama Radio Observatory
    • Place of Presentation
      The Prince Hakone (Kawagawa, Japan)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24650518
  • [Presentation] The CCS 45 GHz Zeeman Project: Magnetic Field Measurements Towards Prestellar Cores2012

    • Author(s)
      F. NAKAMURA, H. OGAWA, S. KAMENO, K. KIMURA, I. MIZUNO, K. TOKUDA, M. TAKATSU, D. IONO, S. TAKANO, K. DOBASHI, T. MATSUMOTO, 他
    • Organizer
      New Trends in Radio Astronomy in the ALMA Era The 30th Anniversary of Nobeyama Radio Observatory
    • Place of Presentation
      The Prince Hakone (Kawagawa, Japan)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24650518
  • [Presentation] 作問授業における学習効果の感じ方と学習方略の関係2011

    • Author(s)
      平田豊誠・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 作問授業における学習効果の感じ方と学習方略の関係2011

    • Author(s)
      平田豊誠、松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会第61全国大会
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 学習内容と現実世界をつなぐ理科教材の条件に関する一考察-面接法による分析結果を踏まえて-2011

    • Author(s)
      小川博士, 松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 小学校理科におけるオーセンティック概念に基づいた指導と評価-第6学年理科「ものの燃え方」を事例に-2010

    • Author(s)
      小川博士・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会第60回全国大会
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] Multiple Intelligences理論を取り入れ,実感を伴った理解を図る理科学習2010

    • Author(s)
      玉村かおり・松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会第36回全国大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2010-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 作問指導を通した理科授業の学習効果2010

    • Author(s)
      平田豊誠・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会 第60回全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 小学校理科におけるオーセンティック概念に基づいた指導と評価-第6学年理科「ものの燃え方」を事例に-2010

    • Author(s)
      小川博士・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会 第60回全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 小学校理科におけるオーセンティック・アセスメントの実践的研究-評価問題の開発過程に着目して-2009

    • Author(s)
      小川博士・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会近畿支部大会
    • Place of Presentation
      大阪教育大学附属天王寺中学校・附属高等学校天王寺校舎
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 場面解決型問題データベースの構築とテキスト分析2009

    • Author(s)
      平田豊誠・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 文化的発達の視点からとらえる学習者の科学概念構築と科学観(その2).科学との関係性の変化に着目して-2009

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Presentation] 彗星の観察学習の可能性-インターネット望遠鏡を利用して-2009

    • Author(s)
      松本榮次, 松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21650205
  • [Presentation] 星座カメラi-CANを用いた小学校理科天体分野の「観測型」学習2009

    • Author(s)
      松本榮次, 松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21650205
  • [Presentation] 科学の基礎概念の形成をめざした理科授業開発-メタ認知的支援を取り入れた授業改善-2009

    • Author(s)
      沖野信一・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 文化的発達の視点からとらえる学習者の科学概念構築と科学観(その2)-科学との関係性の変化に着目して-2009

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Presentation] 言語と行為の質的変容からとらえる学習者の文化的発達の実態2009

    • Author(s)
      加藤圭司・松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530853
  • [Presentation] 科学の基礎概念の形成をめざした理科授業開発-重さと質量に関する基礎概念に着目して-2009

    • Author(s)
      沖野信一・松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] Science Education reform in Japan2009

    • Author(s)
      松本伸示
    • Organizer
      International Conference "Education for Future Society" in Gyeongsang National University
    • Year and Date
      2009-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653100
  • [Presentation] 絵本を利用した「P4C活動」の開発 -ジム・トレリースの読み聞かせを手がかりとして-2007

    • Author(s)
      池田みよし, 松本伸示
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Place of Presentation
      日本教科教育学会 第33回全国大会(横浜国立大学)
    • Year and Date
      2007-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653118
  • [Presentation] 「子どものための哲学」を導入した総合的な学習と教科学習への波及効果

    • Author(s)
      松本伸示,篠原光教
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会
    • Place of Presentation
      兵庫県立明石高等学校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Presentation] 理科教育における「生成的学習モデル」とOPPA

    • Author(s)
      中島雅子,山田理恵,松本伸示,堀哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • [Presentation] 概念形成の自覚化に着目した理科教育の自己評価に関する研究 -OPPAを活用した小学校6年「ものの燃え方と空気」の実践を通して-

    • Author(s)
      中島雅子,山下春美,松本伸示
    • Organizer
      日本理科教育学会近畿支部大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学教育学部附属中学校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653274
  • 1.  MORI Hideki (00274027)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  NAKAJIMA Masako (80758342)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  DOBASHI Kazuhito (20237176)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  佐藤 真 (20324949)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  ENOMOTO Hideo
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KINUGASA Takahiro
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SHINOHARA Mitunori
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  MIZUTANI Hirofumi
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  HIRATA Toyosei
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 10.  OGAWA Hiroshi
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 11.  HIROSE Masami (90039420)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  KIHARA Hiroshi (90153171)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  NAKASU Masataka (80032176)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  NAKAMURA Tetsu (40091813)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  GOTHO Yukihiro (00047391)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SAKITANI Shinya (00036667)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MATSUURA Masashi (40036447)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TAKEMURA Shigekazu (70112159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  NAKAYAMA Genzo (40211437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  MANZANO Vergilio U. (80208719)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  HIOKI Mitsuhisa (10181059)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  ITO Hiroyuki (80243343)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 23.  ONISHI Yoshinori (80737578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  国岡 高宏 (10205106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  永田 智子 (10283920)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 26.  宮田 佳緒里 (10759434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 27.  溝邊 和成 (30379862)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 28.  奥村 好美 (30758991)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  森山 潤 (40303482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 30.  長澤 憲保 (60228004)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 31.  吉水 裕也 (60367571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 32.  黒岩 督 (80153394)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 33.  米田 豊 (80432582)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 34.  吉田 和志 (70610385)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  山内 敏男 (70783942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 36.  中村 正則 (60805852)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 37.  清水 誠 (30292634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  石田 耕一 (50456000)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  鶴ヶ谷 柊子 (50614202)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  TAKEO Takahiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  MATSUMOTO Eiji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 24 results
  • 42.  OKINO Shinichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 43.  HIlTUNEN Kumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  YATA Takumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  NAKURA Masami
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  SAKAI Minako
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  FJIWARA Hiroaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  KUBOTO Yutaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 49.  NAKAZAWA Reiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 50.  MIZUTA Yoshiki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 51.  ABE Yoichiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  UMAKOSHI YU
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  KATSUTS Kenji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  YAMASHITA Ko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  KIMURA Kimihiro
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 56.  松本 倫明
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 57.  大西 利和
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 58.  小川 英夫
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi