• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Oi Kyoko  大井 恭子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OI Kyoko  大井 恭子

大井 恭子  オオイ キョウコ

Less
Researcher Number 70176816
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2022: 清泉女子大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2019: 清泉女子大学, 文学部, 教授
2003 – 2014: 千葉大学, 教育学部, 教授
1997: 東洋英和女学院大学, 社会科学部, 教授
1996: 東洋学園大学, 人文学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / 談話(ディスコース)
Except Principal Investigator
Foreign language education / Science education / Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
英語教育 / ライティング / 小学校英語 / 英語入門期 / マルチコンピテンス / ライティング指導 / 日・米対照レトリック / 英作文教育 / 作文指導 / 日英語対照 … More / リタラシー / 反応時間 / リテラシー / 識字能力 / ことばの概念 / 小学校英語シラバス / リタラシー教育 / 読字能力 / 英作文指導 / 論理的思考力 / 論証責任 / 中学生英語 / パラグラフ / 国語 / 作文 / 母語 / 英語 / EFL writing / 学習者コーパス / ライティング課題 / n-gram / 国際調査 / 学習コーパス / 東アジア / 国際研究者交流 / 実態調査 / 第二言語 / EFL / EFLライティング / 手続き促進法 / キュー・カード / 思考促進法 / カリキュラム / 韓国英語教育 / 学級担任 / 小・中連携 / Elementary School English / Curriculum / Korean Way of Teaching English / Homeroom Teacher / つまずき / 日本語からの干渉 / 小中連携 / 小中連載 / 入門期指導 / instruction at the starting point / difficulty / writing / interference from Japanese / collaboration of schools … More
Except Principal Investigator
英語教育 / 発達性読字障害 / 小学校英語 / Whole Language理論 / 指導内容 / 指導方法 / アンケート調査 / 教授法・学習理論 / 第二言語習得 / 早期英語教育 / Whole Language Approach / Reading / 科学教育 / 英語による科学実験 / 内容言語統合教育 / グローバル社会対応 / 国際研究者交流 / シンガポール / 出る杭人材育成 / 内容言語統合学習 / 中・高生向け実験講座 / パーソナルディスクラボ / グローバル社会 / 物理実験 / 生命科学実験 / 発達性読字生涯 / 読字反応時間 / 個別教育支援 / 外国語教育 / 読字障害 / 読字反応検査 / 個別指導 / 言語認知 / 英語読字障害 / 認知リハビリテーション / 学習リハビリテーション Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (117 results)
  • Co-Researchers

    (28 People)
  •  Development of learning-rehabilitation based on cognitive-neurology for English dyslexia

    • Principal Investigator
      SUGITA KATSUO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Research Field
      Education and related fields
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Development of individual educational support for English-term dyslexia based on neurocognitive assesments

    • Principal Investigator
      SUGITA KATSUO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Future Frameworks for the Current Challenges and Solutions for Second Language Writing Research -- Voices from East Asia--Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Oi Kyoko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Seisen University.
      Chiba University
  •  A study to prove the efficacy of "cue cards" as procedural facilitation in composing processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OI Kyoko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Developmental Research of Early Education in Science through English for the Students Oriented Towards Globalization

    • Principal Investigator
      KATO Tetsuya
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  English Writing Instruction that Could be Reflected in L1 Writing-Aiming at Verifying Multi-Competence Theory-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      OI Kyoko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  A Study on the Introduction of Literacy at the Beginning Level of English Education in JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OI Kyoko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  母語をも抱合したマルチコンピテンス涵養のための英作文指導に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大井 恭子
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  A Study Exploring Instructions and Materials for Teaching English to Elementary School Students in Japan in Preparation for English Education at Junior and Senior High Schools

    • Principal Investigator
      ONO Naomi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Seikei University
  •  How to Cope with Difficulties in English Language Learning at the Starting PointPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OI Kyoko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  A Study on the Curriculum Development of Elementary School English ---Aim for More Active Roles of Homeroom TeachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OI Kyoko
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba University
  •  文体に現れる文化差の研究及びその研究成果の英語教育への応用Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大井 恭子
    • Project Period (FY)
      1996 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      談話(ディスコース)
    • Research Institution
      Toyo Eiwa University
      Toyo Gakuen University

All 2020 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] EFL Writing in East Asia: Practice, Perception and Perspectives2016

    • Author(s)
      Kyoko OI(Ed), Masumi NARITA, Mariko ABE, Beverley HORNE, Yuko ITATSU, Yuichiro KOBAYASHI, Mari TANAKA
    • Total Pages
      261
    • Publisher
      勝美印刷
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Book] 第二言語ライティング研究の現代的課題と解決のための将来構想―東アジアからの発信―2015

    • Author(s)
      大井恭子(研究代表者)
    • Total Pages
      76
    • Publisher
      なし
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Book] 第二言語ライティング研究の現代的課題と解決のための将来構想―東アジアからの発信―2014

    • Author(s)
      大井恭子(研究代表者)
    • Total Pages
      109
    • Publisher
      なし
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Book] 「ライティングの際の思考を促進させる「キュー・カード」の開発」 平成24年度~平成25年度科学研究費(萌芽研究)補助金助成報告書2014

    • Author(s)
      大井恭子(研究代表者)
    • Total Pages
      110
    • Publisher
      なし
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Book] ライティングの際の思考を促進させる「キュー・カード」の開発,平成25年度文部科学省科学研究費補助金挑戦的萌芽研究研究成果報告書2014

    • Author(s)
      大井恭子(編著)
    • Total Pages
      110
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Book] 発信力をつけるライティング いまここから Here and Now2013

    • Author(s)
      大井恭子(編著)
    • Total Pages
      154
    • Publisher
      科学研究費萌芽研究成果報告書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Book] 発信力をつけるライティングいまここからHere and Now,平成24年度文部科学省科学研究費補助金挑戦的萌芽研究研究成果報告書2013

    • Author(s)
      大井恭子(編著)
    • Total Pages
      100
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Book] 平成24年度~平成27年度 文部科学省科学研究費補助金 基盤研究(B)第二言語ライティング研究の現代的課題と解決のための将来構想-東アジアからの発信-研究成果報告書No.12013

    • Author(s)
      大井恭子(編)
    • Publisher
      科研費報告書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Book] 論理的思考力を育てるための英語ライティング指導の実践研究-公立中学校現場でのマルチコンピテンス理論検証を通して-2009

    • Author(s)
      大井恭子・千葉県総合教育センター
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      千葉大学教育学部・千葉県総合教育センター協同研究成果報告書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Book] 母語をも抱合したマルチコンピテンス涵養のための英作文指導に関する研究2009

    • Author(s)
      大井恭子
    • Total Pages
      116
    • Publisher
      科学研究費(萌芽研究)成果報告書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Book] パラグラフ・ライティング指導入門2008

    • Author(s)
      大井恭子(編著)田畑光義・松井孝志(著)
    • Total Pages
      276
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Book] 『クリティカルシンキングと教育』第5章(鈴木健・大井恭子・竹前文夫編著)2006

    • Author(s)
      大井恭子
    • Total Pages
      36
    • Publisher
      世界思想社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Book] 『はじめての英語学』第18~22章 担当(長谷川瑞穂編著)2006

    • Author(s)
      大井恭子
    • Total Pages
      40
    • Publisher
      研究社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Book] Stop!日本語的発想 英語で書くコツ教えます2006

    • Author(s)
      大井恭子, 伊藤文彦
    • Total Pages
      155
    • Publisher
      桐原書店
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Book] 『はじめての英語学』第18〜22章 担当(長谷川瑞穂編著)2006

    • Author(s)
      大井恭子
    • Total Pages
      40
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Book] 『クリティカルシンキングと教育』第5章(鈴木健・大井恭子, 竹前文夫編著)2006

    • Author(s)
      大井恭子
    • Total Pages
      36
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Book] 「総合的な学習」実践事例集 第12章 小学校英語活動の進め方2004

    • Author(s)
      大井 恭子(分担執筆)
    • Total Pages
      21
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Book] 『「総合的な学習」実践事例集』第12章 小学校英語活動の進め方2004

    • Author(s)
      大井 恭子(分担執筆)
    • Total Pages
      21
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] 第一言語と第二言語における“ 語彙一概念リンク"の発達 その92020

    • Author(s)
      江ケ崎萌、杉田克生、大井恭子、飯塚正明
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要

      Volume: 68 Pages: 359-364

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18611
  • [Journal Article] 中高生向け科学実験講座(英語で学ぶ科学と実験)の実践とそのCLILの視点2014

    • Author(s)
      大井恭子・加藤徹也 ほか
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要

      Volume: 第62巻 Pages: 283-291

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300280
  • [Journal Article] 「日本の高等教育における英語ライティング指導の実態調査」2014

    • Author(s)
      Yasuda, S., Oi, K. & Itatsu, Y.
    • Journal Title

      JABAET Journal

      Volume: 18 Pages: 55-78

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Journal Article] 中高生向け科学実験講座(英語で学ぶ科学と実験)の実践とそのCLILの視点2014

    • Author(s)
      大井恭子・加藤徹也・小林いづみ
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要

      Volume: 第62巻 Pages: 283-291

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300280
  • [Journal Article] ロンドンGladesmoreSchoolにおける科学教育― 多文化環境の中での目覚しい成功例―2013

    • Author(s)
      大井恭子・ホーン べバリー
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要

      Volume: 第61巻 Pages: 381-387

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300280
  • [Journal Article] Reexamining the Role of Corrective Feedback on Students' Writing in the EFL Context2013

    • Author(s)
      Habakari, S. & Oi, K.
    • Journal Title

      KATE Journal

      Volume: Vol. 27 Pages: 15-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Journal Article] Reexamining the Role of Corrective Feedback on Students'Writing in the EFL Context2013

    • Author(s)
      Habakari, S. & Oi, K.
    • Journal Title

      KATE Journal

      Volume: Vol.27 Pages: 15-27

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Journal Article] ロンドンGladesmore Schoolにおける科学教育 ―多文化環境の中での目覚しい成功例―2013

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要

      Volume: 61 Pages: 381-386

    • NAID

      120007055179

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300280
  • [Journal Article] Reexamining the Role of Corrective Feedback on Students' Writing in the EFL Context2013

    • Author(s)
      Habakari, S. & Oi, K.
    • Journal Title

      KATE Journal

      Volume: Vol.27 Pages: 15-27

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Journal Article] 英語の発想でライティング(隔週掲載)2012

    • Author(s)
      大井恭子、ベヴァリー・ホーン
    • Journal Title

      Asahi weekly

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Journal Article] 英語の発送でライティング (隔週連載)2012

    • Author(s)
      大井恭子 & ベヴァリー・ホーン
    • Journal Title

      Asahi Weekly

      Volume: No.1~No.24 Pages: 23-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Journal Article] English Writing Instructions That Aim at Incidentally Improving Japanese Writing -A Case Study Reflecting Vivian Cook's Multi-competence-2011

    • Author(s)
      Oi, K.
    • Journal Title

      Sophia Linguisitca

      Volume: Vol.58.(in print)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] Lessons Aimed at Reducing Anomalous Use of the Verb "to be" in Japanese Junior High School Students' Sentence Construction.2011

    • Author(s)
      Uehara, M., Oi, K.
    • Journal Title

      KATE Journal

      Volume: Vol.25(in print)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] A Study on the Effect of Hierarchical Concept Mapping in Writing for Junior High School Students2011

    • Author(s)
      Oi, K., Toyoshima. H.
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要

      Volume: 59 Pages: 223-228

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] A Study onthe Effect of Hierarchical Concept Mappingin Writing for Junior High School Students2011

    • Author(s)
      Oi, K., Toyoshima. H.
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要

      Volume: 第59巻 Pages: 223-228

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] 思考力・判断力・表現力を育成するライティング指導-言語活動の充実と外国語の指導の改善-2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      中等教育資料

      Volume: No.903,38-43

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] 思考力・判断力・表現力を育成するライティング指導-「言語活動の充実と外国語の指導の改善-」2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      中等教育資料

      Volume: No.903 Pages: 38-43

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] Cross-Sectional Analysis for Matching Words to Concepts in Japanese and English Language2010

    • Author(s)
      Sugita K, Suzuki N, Oi K, Allen-Tamai M, Sugita K, Shimoyama I.
    • Journal Title

      International Medical Journal 17(1)

      Pages: 41-45

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] English Writing Instructions That Aim at Incidentally Improving Japanese Writing .A Case Study Reflecting Vivian Cook's Multi-competence.2010

    • Author(s)
      Oi, K.
    • Journal Title

      Sophia Linguisitca

      Volume: Vol.58,29-50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] 学習者を育てるライティング-パラグラフ・ライティングとクリティカル・シンキング2010

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 第59巻第3号 Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Journal Article] 中学生の第一言語と第二言語における語彙-概念リンクの発達2010

    • Author(s)
      青柳祐子、杉田克生、大井恭子、アレン玉井光江、川名隆行、下山一郎
    • Journal Title

      千葉大学人文社会科学研究 20(印刷中)

    • NAID

      120007065805

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] 中学生の第一言語と第二言語における語彙―概念リンクの発達2010

    • Author(s)
      青柳祐子, 杉田克生, 大井恭子, アレン玉井光江, 川名隆行, 下山一郎
    • Journal Title

      千葉大学人文社会科学研究 第20号(印刷中)

    • NAID

      120007065805

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] データから見る英語学習入門期における書くカー独自到達度テストの結果分析2009

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要 第57巻

      Pages: 31-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] データから見る英語学習入門期における書く力―独自到達度テストの結果分析2009

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要 第57巻

      Pages: 31-42

    • NAID

      120007065477

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] データから見る英語学習入門期における書く力-独自到達度テストの結果分析2009

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要 57

      Pages: 31-42

    • NAID

      120007065477

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] 中学生におけることばの概念と第1言語、第2言語の認知機構に関する縦断的分析2009

    • Author(s)
      鈴木夏海、杉田克生、大井恭子、アレン玉井光江、川名隆行、下山一郎
    • Journal Title

      千葉大学人文社会科学研究 第18号

      Pages: 129-140

    • NAID

      120007067378

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] 中学生におけることばの概念と第1言語、第2言語の認知機構に関する縦断的分析2009

    • Author(s)
      鈴木夏海, 杉田克生, 大井恭子, アレン玉井光江, 川名隆行, 下山一郎
    • Journal Title

      千葉大学人文社会科学研究 第18号

      Pages: 129-140

    • NAID

      120007067378

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Journal Article] 思考力育成の試み-中学生の英語ライティング指導を通して2008

    • Author(s)
      大井 恭子
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要 56

      Pages: 175-184

    • NAID

      120007065514

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Journal Article] 論理性を持った表現力育成のために-国語の作文指導と英語ライティング指導とのコラボレーション2008

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      H. 16-19年度科学研究費補助金基盤(B)研究成果報告書:研究代表者、椎名紀久子

      Pages: 149-163

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Journal Article] 英語ライティングカを通じて、思考力、論述力を身につけよう!2008

    • Author(s)
      大井 恭子
    • Journal Title

      英語教育 57巻1号

      Pages: 21-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Journal Article] クリティカル・シンキングを取り入れた表現授業の勧め2008

    • Author(s)
      大井 恭子
    • Journal Title

      『関係性の人間学会』紀要 7巻1号

      Pages: 81-96

    • NAID

      110009509212

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Journal Article] 英語入門期のつまずきに対処するための指導法の開発-小中の連携の視点から2007

    • Author(s)
      大井恭子
    • Journal Title

      H17-18年度科学研究費報告書基盤研究(C)

      Pages: 130-130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520454
  • [Journal Article] 書くことの復権2006

    • Author(s)
      大井 恭子
    • Journal Title

      TEC(Teaching English for Communication) Newsletter 10(4)

      Pages: 1-2

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] Kakukoto no hukkenn [Restitution of Writing]2006

    • Author(s)
      Oi, K.
    • Journal Title

      TEC (Teaching English for Communication) Newsletter 10(4)

      Pages: 1-2

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] 小学校・中学校・大学をつなぐstorytellingの実践2006

    • Author(s)
      大井 恭子
    • Journal Title

      日本教育大学協会会報 92

      Pages: 3-4

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] 中学生へのライティング指導におけるフィードバックの効果2006

    • Author(s)
      田畑光義, 大井恭子
    • Journal Title

      関東甲信越英語教育学会紀要 Vol.20

      Pages: 13-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] A development perspective on academic writing instruction for Japanese students2006

    • Author(s)
      Kamimura, T., Oi, K.
    • Journal Title

      The Journal of Asian TEFL 3(1)

      Pages: 99-131

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] Stop Japanese Way of Thinking2006

    • Author(s)
      Oi, K., Ito, F.
    • Journal Title

      Tokyo : Kirihara Publishing

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] A developmental perspective on academic writing instruction for Japanese students.2006

    • Author(s)
      Kamimura, T, Oi, K.
    • Journal Title

      The Journal of Asian TEFL 3(1)

      Pages: 99-131

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] A developmental perspective on academic writing instruction for Japanese students.2006

    • Author(s)
      Kamimura, T., Oi, K.
    • Journal Title

      The Journal of Asian TEFL 3(1)

      Pages: 99-131

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] Critical Thinking and Education2006

    • Author(s)
      Suzuki, T., Oi, K., Takemae, F.(Ed.)
    • Journal Title

      Kyoto : Sekai Shisou Sha Chapter 5

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] Storytelling no jissen [A Practice of story telling]2006

    • Author(s)
      Oi, K.
    • Journal Title

      Nihon Kyoikudaigakukyoukai Kaiho 92

      Pages: 3-4

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] Korean Way of Teaching English at Elementary School2005

    • Author(s)
      OI, Kyoko, SASAJIMA, Shigeru
    • Journal Title

      The Journal of Japan Association of English Teaching in Elementary Schools Vol.5

      Pages: 34-42

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] 韓国小学校英語最新事情2005

    • Author(s)
      大井 恭子, 笹島 茂
    • Journal Title

      小学校英語教育学会 紀要 5

      Pages: 37-42

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] これからのライティング:教室指導の留意点2005

    • Author(s)
      大井 恭子
    • Journal Title

      英語教育 Vol.54, No.6

      Pages: 28-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520368
  • [Journal Article] 韓国小学校英語最新事情2005

    • Author(s)
      大井 恭子, 笹島 茂
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 5(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] Learn from Practice on How to Secure and Execute Teaching Time2004

    • Author(s)
      OI, Kyoko
    • Journal Title

      Teacher Training, Special Issue (May)

      Pages: 64-68

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] 指導時間の確保・運用を実践から学ぶ2004

    • Author(s)
      大井 恭子
    • Journal Title

      教員研修 5月号 増刊

      Pages: 64-68

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] これからの小学校英語の方向性に関する一考察2004

    • Author(s)
      大井 恭子, 垣内信子
    • Journal Title

      千葉大学教育学部研究紀要 52

      Pages: 209-223

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] Chapter 12 How to Proceed with Elementary School English2004

    • Author(s)
      OI, Kyoko
    • Journal Title

      Collections of Case Studies on Comprehensive Study(Gyousei)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] A Study on a Future Direction for Elementary School English

    • Author(s)
      OI, Kyoko, KAKIUCHI, N.
    • Journal Title

      Bulletin of The Faculty of Education(Chiba University) Vol.5

      Pages: 209-223

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520349
  • [Journal Article] Lessons Aimedat Reducing Anomalous Use of the Verb "to be" in Japanese Junior High School Students' Sentence Construction

    • Author(s)
      Uehara, M., Oi, K.
    • Journal Title

      KATE Journal

      Volume: Vol. 25,95-104

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] EFL Writing Instruction in East Asia: Policy, Practice, and Future Directions2015

    • Author(s)
      Sachiko Yasuda &Kyoko Oi
    • Organizer
      The 2nd International Symposium EFL Writing in East Asia
    • Place of Presentation
      東京大学駒場キャンパス
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] Looking back and Looking forward:What Writing Teachers Can Learn from Contrastive Rhetoric Research.2015

    • Author(s)
      Oi, K.
    • Organizer
      The Seventh Symposium on Writing Centers in Asia
    • Place of Presentation
      東京国際大学、埼玉県
    • Year and Date
      2015-03-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] EFLライティング教育に関する中学・高校教師の意識調査ー日本・韓国・台湾の3国間比較から見えてくるものー2015

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      第41回全国英語教育学会 熊本大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] Comparison of Japanese secondary-level english teachers' beliefs and Korean secondary-level English teachers' beliefs about teaching EFL writing in their respective countries.2014

    • Author(s)
      Oi, K. & Horne, B.
    • Organizer
      Conference on Writing Research
    • Place of Presentation
      アムステルダム大学、アムステルダム、オランダ
    • Year and Date
      2014-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] Developing argumentation skills in English writing classes2014

    • Author(s)
      Oi, K.
    • Organizer
      The 17th JASMEE Academic Meeting
    • Place of Presentation
      東京ガーデンパレス、東京都
    • Year and Date
      2014-04-10
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] 日本の中学高校生の書く力はこの10年間でどのように変化したか2014

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      日英英語教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2014-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Presentation] 「AのB」を日本人学習者および英語母語話者はそれぞれどのように表すか―英作文における前置詞使用の一考察―2013

    • Author(s)
      大井恭子・生田祐二
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      松本歯科大学
    • Year and Date
      2013-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Presentation] 中高生向け科学実験講座『英語で学ぶ科学と実験』の実践とそのCLILの視点2013

    • Author(s)
      大井恭子・小林いづみ
    • Organizer
      全国英語教育学会第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北海道(北星学園大学)
    • Year and Date
      2013-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300280
  • [Presentation] 内省記述から見る中学生ライティングのつまずきと課題―千葉県内の中学生を対象にした実態調査から―2013

    • Author(s)
      田畑光義・大井恭子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      松本歯科大学
    • Year and Date
      2013-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Presentation] 英文法指導にはライティングが欠かせない2012

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      第27回 関西英語教育学会セミナー
    • Place of Presentation
      同志社大学(京都府)(招待講演)
    • Year and Date
      2012-12-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] Developing critical thinking skills through Japanese EFL writing classrooms2012

    • Author(s)
      Oi, K., Horne, B.
    • Organizer
      46^<th> IATEFL Conference
    • Place of Presentation
      Scottish Exhibition & Conference Centre, Glasgow, UK
    • Year and Date
      2012-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 英文法指導にはライティングが欠かせない2012

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      第27回関西英語教育学会セミナー
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Year and Date
      2012-12-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Presentation] Developing critical thinking skills through Japanese EFLwriting classrooms2012

    • Author(s)
      Oi, K., Horne, B
    • Organizer
      Paper presented at46^<th> IATEFL Conference at Glasgow
    • Place of Presentation
      UK
    • Year and Date
      2012-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 大学におけるライティング教育のあり方:実態調査報告2012

    • Author(s)
      大井恭子, 板津木綿子, 保田幸子
    • Organizer
      九州英語教育学会
    • Place of Presentation
      長崎外国語大学(長崎県)
    • Year and Date
      2012-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] 「母語に活かす英語ライティング指導の試み-マルチコンピテンス育成を目指して-」(招待発表)2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      第83回日本英文学会
    • Place of Presentation
      北九州市立大学:北九州市
    • Year and Date
      2011-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 松井市子シンポジウム『日本の英語教育の将来:新教育課程でのライティング指導を考える』「中高大を見通した日本人学習者のためのライティング. Genre-based Pedagogyの視点を入れて2011

    • Author(s)
      松沢伸二, 大井恭子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      山形大学:山形市
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 「発信力をつけるライティング指導の勧め」(招待講演)2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      新英語教育研究会
    • Place of Presentation
      大倉会館:横浜市
    • Year and Date
      2011-05-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 英語と国語のコラボレーション-マルチコンピテンスという考え方-2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Place of Presentation
      東京都立千早高校
    • Year and Date
      2011-11-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] Teaching Academic Writing to Japanese College Students Expecting the Emergence of Multi-Competence2011

    • Author(s)
      Oi, K
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing
    • Place of Presentation
      台湾師範大学Taipei, Taiwan
    • Year and Date
      2011-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 「中高大を見通した日本人学習者のためのライティング-Genre-based Pedagogyの視点を入れて」シンポジウム『日本の英語教育の将来:新教育課程でのライティング指導を考える』2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      山形大学・山形市(招待発表)
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 母語に活かす英語ライティング指導の試み-マルチコンピテンス育成を目指して-2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      第83回日本英文学会
    • Place of Presentation
      北九州市立大学・北九州市(招待発表)
    • Year and Date
      2011-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 発信力をつけるライティング指導の勧め2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      新英語教育研究会
    • Place of Presentation
      大倉会館・横浜市(招待講演)
    • Year and Date
      2011-05-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 英語と国語のコラボレーション、-マルチコンピテンスという考え方-」2011

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      東京都言語力向上推進校発表会
    • Place of Presentation
      東京都立千早高校・豊島区(招待講演)
    • Year and Date
      2011-11-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] Teaching Academic Writing to Japanese College Students Expecting the Emergence of Multi-Competence2011

    • Author(s)
      Oi K.
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing
    • Place of Presentation
      Taiwan
    • Year and Date
      2011-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] Contrastive rhetoric からuniversal rhetoric へ-マルチコンピテンス理論をふまえて-2010

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      日英言語文化学会
    • Place of Presentation
      明治大学:東京都
    • Year and Date
      2010-12-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] アカデミック・ライティングを目指したライティング指導法の効果の検証2010

    • Author(s)
      大井恭子, 上原麻里
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会第34回茨城つくば研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学:つくば市
    • Year and Date
      2010-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] Contrastive rhetoricからuniversal rhetoricへ-マルチコンピテンス理論をふまえて-2010

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      日英言語文化学会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2010-12-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22652054
  • [Presentation] 小学生を対象にしたアルファベット学習の意義について2009

    • Author(s)
      アレン玉井光江・大井恭子
    • Organizer
      JASTEC(児童英語教育学会)第30回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪商科大学
    • Year and Date
      2009-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Presentation] 小学生を対象にしたアルファベット学習の意義について2009

    • Author(s)
      アレン玉井, 大井恭子
    • Organizer
      JASTEC (児童英語教育学会) 第30回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪商科大学
    • Year and Date
      2009-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Presentation] Whole language based reading instruction for elementary school students2008

    • Author(s)
      Naomi Ono, Tsuneo Takanashi, Emiko Takano, Kyoko Oi, and Gordon Robson
    • Organizer
      The 15^<th> World Congress of Applied Linguistics
    • Year and Date
      2008-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520454
  • [Presentation] Whole language based reading instruction for elementary school students2008

    • Author(s)
      Naomi Ono, Tsuneo Takanashi, Emiko Takano, Kyoko Oi, Gordon Robson
    • Organizer
      the 15^<th> World Congress of Applied Linguistics[第15回国際応用言語学会]
    • Place of Presentation
      ドイツ・エッセン
    • Year and Date
      2008-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520454
  • [Presentation] 初期英語教育におけるリタラシー教育―音韻能力、アルファベット知識、単語認識の関連を探る2008

    • Author(s)
      アレン玉井光江, 大井恭子
    • Organizer
      小学校英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      福島県福島市
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Presentation] 初期英語教育におけるリタラシー教育一音韻能力、アルファベット知識、単語認識の関連を探る2008

    • Author(s)
      アレン玉井光江、大井恭子
    • Organizer
      小学校英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      福島県福島市
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Presentation] 思考力・判断力・表現力を育むための英語ライティング授業2008

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      大学英語教育学会東北支部大会
    • Place of Presentation
      仙台市
    • Year and Date
      2008-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Presentation] データから見る中学-年終了段階におけるライティングカ2007

    • Author(s)
      大井 恭子・田畑 光義・入野 悠己
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
    • Year and Date
      2007-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Presentation] データから見る中学一年終了段階におけるライティング力2007

    • Author(s)
      大井恭子・田畑光義・入野悠己
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
    • Year and Date
      2007-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320079
  • [Presentation] データから見る中学一年終了段階におけるライティングカ2007

    • Author(s)
      大井 恭子・田畑 光義・入野 悠己
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
    • Year and Date
      2007-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652053
  • [Presentation] Whole Language Approach to Teaching Reading to Elementary School Students2007

    • Author(s)
      Naomi Ono, Tsuneo Takanashi, Emiko Takano, kyoko Oi, and Gordon Robson
    • Organizer
      5^<th> Asia TEFL International Conference
    • Year and Date
      2007-06-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520454
  • [Presentation] 中高生向け科学実験講座『英語で学ぶ科学と実験』の実践とそのCLILの視点

    • Author(s)
      大井恭子・小林いづみ
    • Organizer
      全国英語教育学会第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北海道(北星学園大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300280
  • [Presentation] 英文法指導には ライティングが欠かせない

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      第27回 関西英語教育学会セミナー
    • Place of Presentation
      同志社大学(京都)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Presentation] 「「AのB」を日本人学習者および英語母語話者はそれぞれどのように表すか―英作文における前置詞使用の一考察―」

    • Author(s)
      大井恭子・生田祐二
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      松本歯科大学、長野県
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] 「日本の中学高校生の書く力はこの10年間でどのように変化したか」

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      日英英語教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学、東京都
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] 「学生アンケートによる日本のライティング教育の実態調査―大学入学前・入学後を比較して」

    • Author(s)
      板津木綿子・保田幸子・大井恭子
    • Organizer
      全国英語教育学会年次研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学、北海道
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] 「内省記述から見る中学生ライティングのつまずきと課題―千葉県内の中学生を対象にした実態調査から―」

    • Author(s)
      田畑光義・大井恭子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      松本歯科大学、長野県
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320101
  • [Presentation] 「「AのB」を日本人学習者および英語母語話者はそれぞれどのように表すか―英作文における前置詞使用の一考察―」

    • Author(s)
      大井恭子・生田祐二
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      松本歯科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Presentation] 「内省記述から見る中学生ライティングのつまずきと課題―千葉県内の中学生を対象にした実態調査から―」

    • Author(s)
      田畑光義・大井恭子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Place of Presentation
      松本歯科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • [Presentation] 「日本の中学高校生の書く力はこの10年間でどのように変化したか」

    • Author(s)
      大井恭子
    • Organizer
      日英英語教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652114
  • 1.  HORNE Beverly (80595786)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  SUGITA Katsuo (40211304)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  NISHIGAKI Chikako (70265354)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MONOI Naoko (70350527)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  高梨 庸雄 (10113812)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  松澤 大輔 (10447302)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  宮寺 千恵 (90436262)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  ONO Naomi (10259111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  TAKANO Emiko (90338541)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  ROBSON Gordon (90195917)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  ALLEN-TAMAI Mitsue (50188413)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 12.  KATO Tetsuya (00224519)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 13.  NOMURA Jun (30252886)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  NAKAZAWA Jun (40127676)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  YAMASHITA Shuichi (10272296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  KINOSHITA Ryu (10586217)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  HONDA Katsuhisa (60362745)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TANAKA Mari (20217079)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  NARITA Masumi (50383162)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 20.  ABE Mariko (90381425)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 21.  YASUDA Sachiko (60386703)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 22.  ITATSU Yuko (80512334)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 23.  KOBAYASHI Yuichiro (00725666)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  浅野 由美 (00400979)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  飯塚 正明 (40396669)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  小宮山 伴与志 (70215408)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  北 洋輔 (90627978)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  鈴木 弘子 (90834490)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi