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MATSUI Takeshi  松井 剛

Researcher Number 70323912
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  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-3843-669X
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Affiliation (Current) 2025: 一橋大学, 大学院経営管理研究科, 教授
2025: 東京科学大学, エネルギー・情報卓越教育院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 一橋大学, 大学院経営管理研究科, 教授
2015 – 2017: 一橋大学, 大学院商学研究科, 教授
2013 – 2015: 一橋大学, 商学研究科, 教授
2013: 一橋大学, 大学院商学研究科, 教授
2012: 一橋大学, 大学院商学研究科, 准教授 … More
2010 – 2012: 一橋大学, 大学院・商学研究科, 准教授
2007 – 2009: 一橋大学, 商学研究科, 准教授
2006: 一橋大学, 商学研究科, 助教授
2005: 一橋大学, 大学院商学研究科, 助教授
2004 – 2005: 一橋大学, 大学院・商学研究科, 助教授
2003: 一橋大学, 大学院・商学研究科, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
文化社会学 / 日本食 / グローバル・マーケティング / 国際マーケティング / 脱エスニック化 / 米国 / 消費文化理論 / 制度 / 制度理論 / 市場創造 … More / 言語 / コンテンツ / 商学 / 観光のまなざし / 場所イメージ / クールジャパン / クリエイティブ産業 / ポップカルチャー / 異文化ゲートキーパー / クール・ジャパン / 大衆文化 / スティグマ / 文化製品 / マンガ / マーケティング … More
Except Principal Investigator
selling channel / distribution system / internet experiment / internet selling / insurance / business model / 医療保険 / リスク細分化保険 / 保険募集 / インターネット / 販売チャネル / 流通システム / インターネット実験 / インターネット販売 / 保険 / ビジネスモデル / 消費財 / 日本企業の海外進出 / アジア市場 / 適応化 / 標準化 / 日本企業 / 原産国 / 消費者 / 現地化 / サービス / 海外進出 / 日系企業 / ブランド / 技術移転 / マーケティング / アジア / 競争的使用価値 / 商学 / 経営学 / 複合ケース研究 / ロバストデザイン / マーケティング競争 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (89 results)
  • Co-Researchers

    (32 People)
  •  An Empirical Study on the De-Ethnicization of Japanese Cuisine in the United StatesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      松井 剛
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hitotsubashi University
  •  Empirical research on market creation and language: From an institutional theory perspectivePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUI Takeshi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hitotsubashi University
  •  Empirical Research on Global Marketing of Creative Industries: The Role of Cross-Cultural GatekeepersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Matsui Takeshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hitotsubashi University
  •  Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Global Marketing of Cultural Products: A Study of the Diffusion ofJapanese Comics (Manga) in North AmericaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUI Takeshi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hitotsubashi University
  •  Empirical Study on Competitive Advantage of Robust Design Strategy in Marketing Competition.

    • Principal Investigator
      ISHII Junzo
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
      Kobe University
  •  An Internet Experiment on Insurance Selling and the Innovation of Insurance Business Model

    • Principal Investigator
      YONEYAMA Takau
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hitotsubashi University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ジャパニーズハロウィンの謎:若者はなぜ渋谷だけで馬鹿騒ぎするのか?2019

    • Author(s)
      松井 剛、一橋大学商学部松井ゼミ15期生
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      星海社
    • ISBN
      9784065172032
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Book] アメリカに日本のマンガを輸出する:ポップカルチャーのグローバル・マーケティング2019

    • Author(s)
      松井 剛
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641165243
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Book] アメリカに日本のマンガを輸出する:ポップカルチャーのグローバル・マーケティング2018

    • Author(s)
      松井剛
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Book] 1からの消費者行動2016

    • Author(s)
      松井剛、西川英彦、鈴木智子、大竹光寿、浦野寛子、北村真琴、朴宰佑、水越康介、石井裕明、山本奈央
    • Total Pages
      282
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Book] 消費者理解のための定性的マーケティング・リサーチ2016

    • Author(s)
      (著者)ラッセル・ベルク、アイリーン・フィッシャー 、ロバート・V・コジネッツ、(翻訳)松井剛
    • Total Pages
      384
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Book] ソロモン 消費者行動論2015

    • Author(s)
      マイケル・R・ソロモン (著), 松井 剛 (監修, 翻訳), 大竹 光寿 (翻訳), 北村 真琴 (翻訳), 鈴木 智子 (翻訳), 西川 英彦 (翻訳), 朴 宰佑 (翻訳), 水越 康介 (翻訳)
    • Total Pages
      840
    • Publisher
      丸善出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Book] 企業戦略白書VI2007

    • Author(s)
      松井剛
    • Total Pages
      291
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Book] 「総論:真の成長に向かって」伊丹敬之・一橋MBA戦略ワークショップ『企業戦略白書VI』東洋経済新報社2007

    • Author(s)
      松井剛
    • Total Pages
      23
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] History of Japanese Restaurants in New York City2023

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 42 Issue: 4 Pages: 16-26

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.018

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Journal Article] Dynamics of consumers’ cumulated narratives: An interpretive analysis on controversial internet content2020

    • Author(s)
      増田 明子、松井 剛、津村 将章
    • Journal Title

      JSMD Review

      Volume: 4 Issue: 1 Pages: 25-32

    • DOI

      10.32299/jsmdreview.4.1_25

    • NAID

      130007884596

    • ISSN
      2432-6992, 2432-7174
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Journal Article] ZAKKA Uncategorized Culture of Uncategorized Goods, An Oral History of Uncategorized Man (Videography)2019

    • Author(s)
      Matsui, Takeshi, Oka, Tokuro, Yoshikawa, Toru, & Uchida, Mikiko
    • Journal Title

      NA - Advances in Consumer Research

      Volume: 47 Pages: 949-949

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Journal Article] A Case Study of Yoshitaro Hasegawa, Founder of Bunkaya-Zakkaten2019

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 38 Issue: 3 Pages: 111-124

    • DOI

      10.7222/marketing.2019.009

    • NAID

      130007580318

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2019-01-17
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Journal Article] 拡張自己(経営を読み解くキーワード)2016

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 64 (1) Pages: 98-99

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] ことばを通じた市場創造:消費者・企業・メディア2016

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      Journal of Marketing Science

      Volume: 24 Issue: 1 Pages: 13-26

    • DOI

      10.11295/marketingscience.240104

    • NAID

      130005437632

    • ISSN
      2187-4220, 2187-8315
    • Language
      Japanese
    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] 社会記号の4類型 : 呼称・行為・脅威・カテゴリー2015

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 138 Pages: 5-19

    • NAID

      130007841629

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] Do foreign creative industry products contribute to the same country? Case of Japanese and Korean Products in emerging economies2014

    • Author(s)
      Uehara, W., Y. Washida, and T. Matsui
    • Journal Title

      Global Marketing Conference at Singapore Proceedings 2014

      Volume: July Pages: 1909-1912

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] Cross-Border Gatekeeper of Foregin Creative Industry Products: The Case of Manga (Japanese Comics) and Sushi in French Market2014

    • Author(s)
      Matsui, T., S. Suzuki, and Y. Washida
    • Journal Title

      Global Marketing Conference at Singapore Proceedings 2014

      Volume: July Pages: 149-152

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] Cross-Border Gatekeeper of Foregin Creative Industry Products: The Case of Manga (Japanese Comics) and Sushi in French Market2014

    • Author(s)
      Matsui, T., S. Suzuki, and Y. Washida
    • Journal Title

      Global Marketing Conference at Singapore Proceedings 2014

      Volume: 4 Pages: 149-152

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] Nation Branding thorough Stigmatized Popular Culture: The "Cool Japan" Craze among Central Ministries in Japan2014

    • Author(s)
      Matsui, T.
    • Journal Title

      Hitotsubashi Journal of Commerce and Management

      Volume: 48(1) Pages: 81-97

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] Do Foreign Creative Industry Products Contribute to the Same Country? Case of Japanese and Korean Products in Emerging Economies2014

    • Author(s)
      Uehara, W., Y. Washida, and T. Matsui
    • Journal Title

      2014 Global Marketing Conference at Singapore Proceedings

      Volume: 4 Pages: 1909-1912

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] 文化製品のスティグマ管理としてのグローバル・マーケティング:北米における日本産マンガ出版を事例として2013

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      日本商業学会誌『流通研究』

      Volume: 15 巻1号 Pages: 25-41

    • NAID

      130003396330

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] 文化製品のスティグマ管理としてのグローバル・マーケティング:北米における日本産マンガ出版を事例として2013

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 15(1) Pages: 25-41

    • NAID

      130003396330

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] Analyzing Consumer Culture Dynamics through Ttext Analysis of Media Discourse: A Sociological Approach2012

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Journal Title

      European Advances in Consumer Research (Poster Session, Extended Abstract)

      Volume: 9 Pages: 562-563

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] 『クール・ジャパン』は売れるか:違法配信、現地化への対処が課題2011

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      エコノミスト

      Volume: 89(17) Pages: 94-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] 「クール・ジャパン」は売れるのか:違法配信、現地化への対処が課題2011

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      エコノミスト

      Volume: 94 Pages: 94-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] ブームとしての『クール・ジャパン』:ポップカルチャーをめぐる中央官庁の政策競争2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 58(3) Pages: 86-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] アメリカにおけるマンガ出版行動:文化製品の国際マーケティ ング競争2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      日本商業学会第60回全国研究大会報告論集

      Pages: 85-96

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] ブームとしての「クール・ジャパン」:ポップカルチャーをめぐる中央官庁の政策競争2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 58巻3号 Pages: 86-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] ビズメディア:北米マンガ市場の開拓者2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 58(3) Pages: 124-139

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] スティグマ管理としての国際マーケティング:アメリカにおけるマンガ出版を事例として2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      日本商業学会第60回全国研究大会報告論集-2010年-

      Pages: 85-96

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Journal Article] The Diffusion of Foreign Cultural Products : The Case Analysis of Japanese Comics (Manga) Market in the US2009

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Journal Title

      Working Paper, Center for Arts and Cultural Policy Studies, Princeton University, Spring 2009. No. 37

      Pages: 1-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] デザインにおける創発と制度化 : 雑貨業界の事例研究2007

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル 27(2)

      Pages: 41-52

    • NAID

      130008056999

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] デザインにおける創発と制度化:雑貨業界の事例研究2007

    • Author(s)
      松井岡
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル Vol. 27-No. 2

      Pages: 41-52

    • NAID

      130008056999

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 日清ファルマ : コエンザイムQ10の量産化と事業化2006

    • Author(s)
      朴宰佑・松井剛
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー 54(3)

      Pages: 124-139

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] ネットコミュニティを支える日常の論理2006

    • Author(s)
      松井剛
    • Journal Title

      仮想経験のデザイン(石井淳蔵・水越康介編著)

      Pages: 290-311

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Journal Article] 『癒し』ブームにおける企業の模倣行動:制度化プロセスとしてのブーム2005

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      流通研究 7巻1号

      Pages: 1-14

    • NAID

      130001844436

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330087
  • [Journal Article] 消費社会批判の4類型2004

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      商学研究 45号

      Pages: 171-196

    • NAID

      110007623659

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330087
  • [Journal Article] Four Types of Criticism on Consumer Society. (Japanese)2004

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Journal Title

      Shogaku-Kenkyu (Commerce and Management), Hitotsubashi University Research Series No.45

      Pages: 171-196

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330087
  • [Journal Article] 象徴的消費における主体的行為能力と構造2004

    • Author(s)
      松井 剛
    • Journal Title

      マーケテイングジャーナル 94巻

      Pages: 59-68

    • NAID

      40006541085

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330087
  • [Presentation] Parody and Humor in Collaborative Brand Attack: Consumers’ Interpretive Strategy in Social Media Discourse2023

    • Author(s)
      Takeshi Matsui, Shunta Rokushima, Takumi Tagashira, Yasushi Hara
    • Organizer
      2023 American Marketing Association Winter Academic Conference (Nashville)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] 「寿司とはヨーロッパのサンドイッチの日本版である」 ― 米国における日本食の普及においてゲートキーパーが果たした役割 ―2023

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      マーケティングカンファレンス2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01627
  • [Presentation] The "Supportive Consumption" Movement in Japan: Consumers’ Age and Distance of Beneficiaries in Ethical Consumption2022

    • Author(s)
      Takeshi Matsui, Akiko Masuda, and Masayuki Tsumura
    • Organizer
      2022 Association for Consumer Research Conference (Denver)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] 応援消費を行う動機に関する探索的研究:質問票調査の分析結果より2021

    • Author(s)
      増田明子、津村将章、松井剛
    • Organizer
      第62回 消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] 新たな消費習慣の言語化と制度化:「応援消費」というフレーミングを事例に2020

    • Author(s)
      松井 剛、増田 明子、津村 将章
    • Organizer
      第61回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] Zakka: Uncategorized Culture of Uncategorized Goods, An Oral History of Uncategorized Man (Videography)2019

    • Author(s)
      Matsui, T.
    • Organizer
      Association for Consumer Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] The Service Context of Meanings and its Dynamicity: The Case of Japanese Restaurant Market in Bangkok2019

    • Author(s)
      Suzuki, S., Matsui, T., Uehara, W., & Fujikawa, Y.
    • Organizer
      The 2019 Naples Forum on Service
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] The Service Context of Meanings and its Dynamicity: The Case of Japanese Restaurant Market in Bangkok2019

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko, Matsui, Takeshi, Uehara, Wataru, & Fujikawa, Yoshinori
    • Organizer
      The 2019 Naples Forum on Service
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] キッチュの誕生:文化屋雑貨店店主・長谷川義太郎のオーラル・ヒストリー2018

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      日本消費者行動学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] 場所イメージ(place image)形成のダイナミックプロセス:バンコクの日本食市場における日本イメージに着目して2018

    • Author(s)
      鈴木智子・松井剛・上原渉
    • Organizer
      日本商業学会第68回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] 場所イメージ(place image)形成のダイナミックプロセス:バンコクの日本食市場における日本イメージに着目して2018

    • Author(s)
      鈴木 智子・松井 剛・上原 渉
    • Organizer
      商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] カテゴリー出現とカテゴリー創造2018

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      日本消費者行動学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00905
  • [Presentation] New Customers for an Old Service: A Case of Sushi in Japan.2017

    • Author(s)
      Yamauchi, Y., Suzuki, S., & Matsui, T.
    • Organizer
      CCTC 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] The Role of Language in Market Creation: A Longitudinal Text-mining Analysis of Joshi (Girl) in Magazine Media,2017

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      Summer American Marketing Association Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] クールジャパンと異文化ゲートキーパー2016

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県西宮市)
    • Year and Date
      2016-06-19
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] 口臭と体臭のマーケティング:恐怖アピールの現代的展開2015

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      マーケティングカンファレンス2015
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都新宿区)
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] 流行語を創る人々2015

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      第65回日本商業学会全国研究大会
    • Place of Presentation
      香川大学(香川県高松市)
    • Year and Date
      2015-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] 知覚年齢とジェンダー:「女子」に関するサーベイのデータ分析2015

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      第51回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      小樽商科大学(北海道小樽市)
    • Year and Date
      2015-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] ことばを通じた市場創造:企業、消費者、メディアの相互作用2015

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      マーケティングサイエンス学会
    • Place of Presentation
      電通ホール(東京都港区)
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] Cross-Border Gatekeeper of Foregin Creative Industry Products: The Case of Manga (Japanese Comics) and Sushi in French Market2014

    • Author(s)
      Matsui, T., S. Suzuki, and Y. Washida
    • Organizer
      Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      Marina Bay Sands (Singapore,Singapore)
    • Year and Date
      2014-07-15
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Presentation] Do foreign creative industry products contribute to the same country? Case of Japanese and Korean Products in emerging economies2014

    • Author(s)
      Uehara, W., Y. Washida, and T. Matsui
    • Organizer
      Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      Marina Bay Sands (Singapore,Singapore)
    • Year and Date
      2014-07-15
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Presentation] Do Foreign Creative Industry Products Contribute to the Same Country? Case of Japanese and Korean Products in Emerging Economies2014

    • Author(s)
      Uehara, W., Y. Washida, and T. Matsui
    • Organizer
      2014 Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      Sands Expo and Convention Centre, Marina Bay Sands, Singapore
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] Cross-Border Gatekeeper of Foregin Creative Industry Products: The Case of Manga (Japanese Comics) and Sushi in French Market2014

    • Author(s)
      Matsui, T., Suzuki, S., & Washida, Y.
    • Organizer
      2014 Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      Sands Expo and Convention Centre, Marina Bay Sands, Singapore
    • Year and Date
      2014-07-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] ポッブカルチャーの海外展開:北米における日本産マンガ市場での経験から学ぶこと2013

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      京都産業エコ・エネルギー推進機構主催ビジネス・クリエイター&マーケター育成スクール第8弾「特別公開セミナー日本企業、海外へ」
    • Place of Presentation
      キャンパスプラザ京都第2講義室(京都府)
    • Year and Date
      2013-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Presentation] Gatekeeping Foreign Cultural Products in Differing Contexts: A Comparative Case Analysis of Japanese Comics(Manga) Publishing in France and the US2013

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      European Sociological Association 11th Conference
    • Place of Presentation
      the University Campus Luigi Einaudi, Torino, Italy(発表確定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] フランスにおける日本産マンガ出版ゲートキーパーとしての現地出版社2013

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2013-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] 文化製品のグローバル・マーケティング:北米における日本産マンガ出版2012

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      日本商業学会第62回全国研究大会流通研究セッション
    • Place of Presentation
      北海商科大学(北海道)
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Presentation] 文化製品のグローバル・マーケティング:北米における日本 産マンガ出版2012

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本商業学会第62回全国研究大会(『流通研究』セッション)
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] The 'CoolJapan' Craze: Cultural Policy Exploiting Stigmatized Popular Culture2011

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      The Affiliates Luncheon at Center for Arts and Cultural Policy Studies
    • Place of Presentation
      The Princeton University Center for Arts and Cultural Policy Studies, Princeton, USA.
    • Year and Date
      2011-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] The 'Cool Japan' Craze : Cultural Policy Exploiting Stigmatized Popular Culture2011

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      The Affiliates Luncheon at Center for Arts and Cultural Policy Studies
    • Place of Presentation
      The Princeton University Center for Arts and Cultural Policy Studies
    • Year and Date
      2011-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] スティグマ管理としての国際マーケティング:アメリカにおけ るマンガ出版を事例として2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本商業学会第60回全国研究大会ワークショップ「マーケティングが国境を越える意味の再検討」
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] Nation branding through stigmatized popular culture : The "Cool Japan" Craze among central ministries in Japan2010

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      The 6th International Conference on Cultural Policy Research
    • Place of Presentation
      University of Jyvaskyla(フィンランド)
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] アメリカにおけるマンガ出版行動:文化製品の国際マーケティング競争2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本商業学会第60回全国研究大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] スティグマ管理としての国際マーケティング:アメリカにおけるマンガ出版を事例として2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本商業学会第60回全国研究大会 ワークショップ「マーケティングが国境を越える意味の再検討」
    • Place of Presentation
      東洋大学(東京)
    • Year and Date
      2010-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] Nation Branding through Stigmatized Popular Culture: The 'Cool Japan' Craze among Central Ministries in Japan2010

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      The 6th International Conference on Cultural Policy Research
    • Place of Presentation
      University of Jyvaskyla, Jyvaskyla ,Finland (Competitive Paper Session).
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] アメリカにおけるマンガ出版行動:文化製品の国際マーケティング競争2010

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本商業学会第60回全国研究大会
    • Place of Presentation
      東洋大学(東京)
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • [Presentation] The Social Construction of Consumer Needs : A Case Analysis of the "Healing Boom" in Japan2008

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      Association for Consumer Research North American Conference
    • Place of Presentation
      San Francisco
    • Year and Date
      2008-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Presentation] Institutionalization of Consumer Needs : The Case of the "Healing Boom" in Japan2008

    • Author(s)
      Matsui, Takeshi
    • Organizer
      Annual Meeting of American Sociological Association
    • Place of Presentation
      Boston
    • Year and Date
      2008-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Presentation] 消費文化の分析枠組みについて : 消費文化理論と文化社会学2007

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Presentation] 消費文化の分析枠組みについて:消費文化理論と文化社会学2007

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Presentation] ネットコミュニティを支える日常の論理2006

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学
    • Year and Date
      2006-07-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Presentation] コエンザイムQ10の量産化と事業化 : 日清ファルマの事例研究2006

    • Author(s)
      松井剛・朴宰佑
    • Organizer
      日本商品学会東日本部会大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2006-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18203026
  • [Presentation] クリエイティブ産業の海外展開における異文化ゲートキーパーの役割

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2013
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] 異文化ゲートキーパーと文化的翻訳から考えるクリエイティブ産業

    • Author(s)
      松井剛
    • Organizer
      組織学会定例会 「クリエイティブ産業の国際バリューチェーン確立のために何ができるか:海外市場開拓、組織戦略、人材育成、政策」
    • Place of Presentation
      コンファレンススクエアエムプラス(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] クリエイティブ産物輸出入における文化と制度のギャップ

    • Author(s)
      松井剛・鷲田祐一
    • Organizer
      日本マーケティング学会第2回クリエイティブ産業とイノベーション研究報告会
    • Place of Presentation
      一橋大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] Gatekeeping Foreign Cultural Products in Differing Contexts: A Comparative Case Analysis of Japanese Comics (Manga) Publishing in France and the US

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      The 11th European Sociological Association Conference
    • Place of Presentation
      トリノ大学(イタリア)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] フランスにおける日本産マンガ出版:ゲートキーパーとしての現地出版社

    • Author(s)
      Takeshi Matsui
    • Organizer
      第63回日本商業学会全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学(滋賀県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] Cool Japan" Policy and the Roles of Cross-Border Gatekeepers

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      Symposium: Marketing Transfer in Asia (The Cross-border Joint Research Project on Marketing Transfer of Japanese Corporations to Asia)
    • Place of Presentation
      法政大学経営大学院101教室(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Presentation] Exporting and Importing Creative Industry Products in Asian Markets: Exploring the Role of Cross-Border Gatekeepers

    • Author(s)
      Takeshi Matsui, Wataru Uehara, and Yuichi Washida
    • Organizer
      International Conference of Asian Marketing Associations
    • Place of Presentation
      西江大学(韓国ソウル市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] 文化製品のグローバル・マーケティング:北米における日本産マンガ出版

    • Author(s)
      松井 剛
    • Organizer
      日本商業学会第62回全国研究大会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730332
  • 1.  鈴木 智子 (20621759)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 2.  ISHII Junzo (50093498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SHIMAGUCHI Mitsuaki (30051692)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  KUROKI Kei (90294397)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NISHIKAWA Hidehiko (10411208)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MURASHITA Satoshi (20411712)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  MIZUKOSHI Kosuke (60404951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KISHIYA Kazuhiro (40330170)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SHIMIZU Nobutoshi (70330529)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  MIYAUCHI Miho (20340185)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  KIM Woonho (10410383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  TANAHASHI Takeshi (00441444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  OGAWA Kosuke (50105855)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  UEDA Takaho (40176590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  FURUKAWA Ichiro (60209161)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  NISHIO Chizuru (80241769)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  KAKEUCHI Toshie (40366828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  NAMIKI Yuji (90589376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  OKAMOTO Yoshiharu (20386329)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  SAKAI Osamu (30411466)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  YONEYAMA Takau (00175019)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  SHIMOWADA Isao (10034860)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  YASUDA Yutaka (30283899)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  上原 渉 (30515060)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 25.  大竹 光寿 (40635356)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 26.  鷲田 祐一 (80521286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 27.  山下 裕子 (90230432)
    # of Collaborated Projects: 1 results
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  • 28.  EDMAN Jesper (20615976)
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  • 29.  KOTABE Masaaki
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  • 30.  YAMAMOTO Nao
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  • 31.  YOSHIDA Mari
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  • 32.  HAYASHI Hiroshige
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