• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Suzuki Tomoki  鈴木 智己

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

鈴木 智己  スズキ トモキ

SUZUKI TOMOKI  鈴木 智己

Less
Researcher Number 70342441
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 旭川工業高等専門学校, 人文理数総合科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 旭川工業高等専門学校, 人文理数総合科, 教授
2015 – 2017: 旭川工業高等専門学校, 一般人文科, 教授
2010 – 2013: 旭川工業高等専門学校, 一般人文科, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
動機づけ / 個人差要因 / 学習動機づけ / TSLT / PPP型授業 / 動機減退 / PPP / 国際指向性 / TBLT / タスク … More / 不安要因 / WTC / anxiety / 評価・測定 / 首尾一貫性 / 結束生 / coherence / cohesion / ライティング / 英語能力の伸張 / 学習習慣 / 教育学 / 英語 / 学習者要因 / 因子分析 / クラスター分析 / 意欲減退要因 / 英語能力 / demotivation / 英語学習 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (16 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Study on Pedagogical Effectiveness of "Hybrid PPP-type instruction" on Low-motivated Group of English LearnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      鈴木 智己
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Asahikawa National College of Technology
  •  An Empirical Study of Writing Instruction Focusing on Cohesion and Coherence in Reference to Motivation for Learning EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Suzuki Tomoki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Asahikawa National College of Technology
  •  A Longitudinal Comparative Study on the Changes of Motivational Constructs and English Proficiency between Engineering Majoring Grade 10-12 Students and High School StudentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI TOMOKI
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Asahikawa National College of Technology

All 2018 2017 2016 2015 2014 2012 2011 2010

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 英語ライティングにおける結束性と評価の関係性ーまとまりのあるライティングを目指した実践的研究ー2016

    • Author(s)
      沢谷 佑輔・鈴木 智己
    • Journal Title

      HELES Journal

      Volume: 15 Pages: 35-54

    • NAID

      40020742966

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Journal Article] 高専生の英語学習意欲減退要因と英語能力―クラスター分析による高校生との比較―2014

    • Author(s)
      鈴木智己
    • Journal Title

      論文集『高専教育』

      Volume: 37 Pages: 365-370

    • NAID

      110009767941

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Journal Article] 高専生の英語学習意欲減退要因と英語能力:-クラスター分析による高校生との比較-2014

    • Author(s)
      鈴木智己
    • Journal Title

      論文集『高専教育』

      Volume: 37号 Pages: 365-370

    • NAID

      110009767941

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Journal Article] A Case Study of Motivation Raising Instruction for Successful Learners2010

    • Author(s)
      Tomoki SUZUKI, Katsuaki, SOGAWA
    • Journal Title

      HELES Journal

      Volume: Vol.10 Pages: 3-17

    • NAID

      130007433044

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Presentation] The Effect of Writing Instruction Focusing on Cohesion and Coherence: A Close Look at the Quality of Writing and Individual Learner Differences among Novice EFL Writers.2018

    • Author(s)
      Suzuki, T. & Sawaya, Y.
    • Organizer
      The 16th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] Individual Differences in EFL Writing as Predictors for Writing Quality2017

    • Author(s)
      Tomoki Suzuki & Yusuke Sawaya
    • Organizer
      37th Thailand TESOL International Conference
    • Place of Presentation
      Bangkok, Thailand
    • Year and Date
      2017-01-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] Individual Differences in EFL Writing as Predictors for Writing Quality2017

    • Author(s)
      Suzuki, T. & Sawaya, Y.
    • Organizer
      37th Thailand TESOL International Conference, Bangkok, Thailand
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 結束性と首尾一貫性に焦点をあてたライティング指導の効果―学習者の意識と作文はどのように変わったか―2017

    • Author(s)
      鈴木智己,沢谷佑輔
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 英語ライティングの方略使用がプロダクトの首尾一貫性と質に与える影響2016

    • Author(s)
      沢谷 佑輔・鈴木 智己
    • Organizer
      全国英語教育学会第42回埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 英語ライティングにおける結束性と評価の関係性2015

    • Author(s)
      沢谷 佑輔・鈴木 智己
    • Organizer
      第41回全国英語教育学会熊本研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学(熊本県熊本市)
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 英語学習における動機づけと英語能力の経年変化 ー高専生の英語学習意欲減退要因を探るー?2014

    • Author(s)
      鈴木智己
    • Organizer
      全国英語教育学会第40回 徳島研究大会
    • Place of Presentation
      徳島大学 常三島キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Presentation] 英語学習における動機づけと英語能力の経年変化:高専生の英語学習意欲減退要因を探る2014

    • Author(s)
      鈴木智己
    • Organizer
      第40回全国英語教育学会徳島研究大会
    • Place of Presentation
      徳島大学常三島キャンパス
    • Year and Date
      2014-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Presentation] 高専生の英語学習における動機づけ阻害要因の一考察2014

    • Author(s)
      鈴木智己
    • Organizer
      平成26年度全国高専教育フォーラム
    • Place of Presentation
      金沢大学角間キャンパス
    • Year and Date
      2014-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Presentation] 動機づけプロファイリングを用いた英語学習写像:高専生と高校生を比較して2012

    • Author(s)
      鈴木智己
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学日新キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Presentation] 動機づけプロファイリングを用いた英語学習者像:高専生と高校生を比較して2012

    • Author(s)
      鈴木智己
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学日進キャンパス
    • Year and Date
      2012-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • [Presentation] Challenges in Introducing Almost-All-English Classes : Keys for Successful Transitions2011

    • Author(s)
      SUZUKI, Tomoki
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      山形大学小白川キャンパス
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520611
  • 1.  沢谷 佑輔 (10733438)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  櫻井 靖子 (50587384)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  水野 優子 (90435397)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  津波 聡 (70435204)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  山川 満夫 (70614634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi