• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Satoi Hisaki  里井 久輝

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SATOI Hisaki  里井 久輝

里井 久輝  サトイ ヒサキ

Less
Researcher Number 70388643
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 龍谷大学, 先端理工学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 龍谷大学, 先端理工学部, 教授
2018 – 2022: 龍谷大学, 理工学部, 教授
2016: 龍谷大学, 理工学部, 教授
2015: 龍谷大学, 理工学部, 准教授
2008 – 2010: 摂南大学, 外国語学部, 准教授
2007: 摂南大学, 外国語学部, 講師
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Foreign language education / Medium-sized Section 2:Literature, linguistics, and related fields / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Except Principal Investigator
教材開発 / 語彙プライミング / バリンガルレキシコン / 語彙ネットワーク / メンタルレキシコン / バリンガル・レキシコン / 語彙連想ネットワーク / 動詞 / 名詞 / 単語連想課題 … More / 英語運用能力 / 文理解 / 英語運用力 / 文産出 / 言語運用 / 親密度 / 動詞の項構造 / 文構造 / 英語発音指導 / 身体的同調 / 教室内での教師と生徒のやりとり / アクティビティ / 身体運動 / 教員研修 / 身体性 / プロソディ / 発音記号 / 音声指導 / 学習シラバス / 複合言語教育 / ヘボン式ローマ字 / ことばの学び / 小学校外国語活動 / ことばの教育 / 台湾の英語教育 / 小中一貫英語教育 / 小中一貫授業 / 英語教育 / 小学校英語教育活動 / 早期英語教育 / 英語特区 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (9 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  Construction of a Large-scale Japanese-English Parallel Vocabulary Network Database of Japanese English Learners

    • Principal Investigator
      横川 博一
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 2:Literature, linguistics, and related fields
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Development of teaching pronunciation method with movement synchrony between teachers and students

    • Principal Investigator
      Yamamoto Reiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyoto Junior College of Foreign Languages
  •  Building database of sentence construction familiarity for Japanese EFL learners

    • Principal Investigator
      YOKOKAWA HIROKAZU
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Developing the solution program of pluriliungal education through foreign language activities and Japanese in elementary schools

    • Principal Investigator
      Saito Eiji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies
  •  Long-Term Effectiveness of English Language Learning in Elementary Schools

    • Principal Investigator
      UEMATSU Shigeo
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Setsunan University

All 2022 2019 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Phonetic Symbol Instruction with Self-made Material: A Study Involving with Elementary School Teacher Trainees2022

    • Author(s)
      MASAKI Katsuhiko, YAMAMOTO Reiko, SATOI Hisaki
    • Journal Title

      LET関西支部研究収録

      Volume: 20 Pages: 1-18

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] 英語と日本語のプロソディの違いに気づかせる小学生への語アクセント指導の試み:『相手に伝わる発音』への効果2017

    • Author(s)
      山本玲子・里井久輝
    • Journal Title

      英語教育研究

      Volume: 40 Pages: 11-19

    • NAID

      130007043565

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Journal Article] Building a Database of Sentence Construction Familiarity of Japanese EFL Learners: Pilot Study2017

    • Author(s)
      Hirokazu Yokokawa, Satoshi Yabuuchi, Hisaki Satoi, Michiko Bando, Tomoyuki Narumi, Ken-ichi Hashimoto, Mayu Hamada, Ayako Hirano, Yasunari Harada
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 117(149) Pages: 57-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12911
  • [Journal Article] 文構造親密度か日本人英語学習者の文理解処理に与える影響 -相対的文構造親密度に関する一考察-2017

    • Author(s)
      橋本健一・鳴海智之・籔内智・里井久輝・濱田真由・平野亜也子・兵頭 佳央理・板東 美智子・原田 康也・横川 博一
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 117(341) Pages: 43-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12911
  • [Journal Article] Comparison of syllable counting ability between second graders and fifth graders in elementary school.2015

    • Author(s)
      Masaki, K., Yamamoto, R., Imai, H., & Satoi, H.
    • Journal Title

      JASTEC Journal

      Volume: 34 Pages: 21-38

    • NAID

      40020683777

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Presentation] 音声学を履修していない教員の発音指導力向上に、発音記号はどのように貢献できるか2019

    • Author(s)
      山本玲子・里井久輝・眞﨑克彦
    • Organizer
      LET関西支部春季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] 英語と日本語の音の違いに気づかせる小学生への指導の試み:「相手に伝わる発音」への効果2016

    • Author(s)
      山本玲子・里井久輝
    • Organizer
      関西英語教育学会第21回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪教育大学天王寺キャンパス(大阪府・大阪市)
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Presentation] 英語学習につながるヘボン式ローマ字教材の開発と効果の検証:国語科と英語科が連携したことばの教育をめざして2016

    • Author(s)
      山本玲子・池本淳子・里井久輝
    • Organizer
      第16回小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学(宮城県・仙台市)
    • Year and Date
      2016-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Presentation] 英語学習につながるローマ字学習のための教材開発:日本語と英語の言語形式に対する気づきを促進することばの学び2015

    • Author(s)
      山本玲子、池本淳子、里井久輝
    • Organizer
      第15回小学校英語教育学会広島大会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県・東広島市)
    • Year and Date
      2015-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • 1.  Yamamoto Reiko (60637031)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  YOKOKAWA HIROKAZU (50340427)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  YABUUCHI Satoshi (30324833)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  NARUMI Tomoyuki (40736154)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  UEMATSU Shigeo (40288965)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  Saito Eiji (60162187)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  HARDA Yasunari (80189711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  BANDO Michiko (40304042)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  HASHIMONO Ken-ichi (20581036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  石川 保茂 (90257775)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  真崎 克彦 (60845212)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  濱田 真由 (40828696)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi