• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ominato Yoshihiro  大湊 佳宏

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OMINATO Yoshihiro  大湊 佳宏

Less
Researcher Number 70413755
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 長岡工業高等専門学校, 一般教育科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2019: 長岡工業高等専門学校, 一般教育科, 准教授
2011 – 2015: 長岡工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
2011 – 2014: 長岡工業高等専門学校, 一般教育科, 准教授
2010: 長岡工業高等専門学校, 一般教育科, 講師
2009: 長岡工業高等專門学校, 一般教育科, 講師
2008: 長岡工業高等専門学校, 一般教育科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education / Natural disaster / Disaster prevention science
Keywords
Principal Investigator
英語表現活動 / 英語教育 / 汎用的スキル / 水泳部 / Uitemate / 英語プレゼン指導 / 交友タイプ / uitemate / 汎用性スキル / 課外活動 … More / ういてまて / 部活動 / ジェネリックスキル / 英語対話テスト / hyper-QU / 英語対話 / ペアワーク / 人間関係 … More
Except Principal Investigator
批判的思考 / 教科書 / 発問 / クリティカルシンキング / 批判的思考力 / impromptu speech / 英語教育 / 自然災害 / 防災 / 普及実態 / 水害サバイバル教育 / 水難と宗教 / 背浮き教育 / 水辺安全伝承 / 水辺安全教育 / uitemate / 溺水予防 / 水防災教育 / 水難予防教育 / 東南アジア / 溺水予防教育 / 背浮き / Uitemate / 教科書準拠 / 評価規準 / クリティカル・シンキング / 評価 / パフォーマンス課題 / 評価規準・基準 / 口語英文法 / スピーキング / 学習者コーパス / 話し言葉コーパス / 音声言語 / spoken language / spontaneous speaking / communication strategy / speaking anxiety / speaking skill / oral communication / spoken English / 話すこと / つなぎ言葉 / 口頭英語 / 即興性 / スピーキング不安 / 即興的発話 / やり取り / クリティカルリーディング / 読解 / LTD / 協同学習 / scripted speech / EFL / authentic oral text / listening / 聴解 / リスニング / 英語 / 教育工学・教材・教育メディア一般 / 共有システム / 動画利用 / オーラルコミュニケーション / authentic English / 教材開発 / 教材・教育メディア一般 / 教育工学 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (41 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Survey on Spread Status of Uitemate, Drowning Prevention Education originated from Japan, in ASEAN Resion

    • Principal Investigator
      TAMURA YUJI
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Natural disaster / Disaster prevention science
    • Research Institution
      Tokyo University of Marine Science and Technology
  •  An Integrated Approach of English Teaching and Extracurricular Activities to Develop Kosen Students' Generic SkillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ominato Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagaoka National College of Technology
  •  A study on impromptu speaking proficiency of Japanese learners of English

    • Principal Investigator
      Junichiro Chino
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Niigata Prefecture
  •  Formulation of critical thinking questions and evaluation criteria based on MEXT-authorized textbooks

    • Principal Investigator
      Mineshima Michio
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Niigata University of Health and Welfare
  •  The relationship between linguistic features of authentic English and listening comprehension skill

    • Principal Investigator
      CHINO Junichiro
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Niigata Prefecture
  •  Development of reading materials and an instrucitonal model that can foster learners' critical thinking skills through peer opinion exchanges

    • Principal Investigator
      MINESHIMA Michio
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Niigata University of Health and Welfare
      Niigata Institute of Technology
  •  A study on the influence between the students' relations and their English-speaking performancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OMINATO Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagaoka National College of Technology
  •  Development of a file-sharing system of authentic audio materials for English classes in high school

    • Principal Investigator
      CHINO Junichiro
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Niigata Women's College

All 2018 2017 2016 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Can Japanese Extracurricular Activities Improve Engineering Students’ Generic Skills2018

    • Author(s)
      Y. Ominato
    • Journal Title

      Transactions of ISATE 2018, The 12th International Symposium on Advances in Technology Education

      Volume: 0 Pages: 0-0

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] 第6回国際ワークショップ2018

    • Author(s)
      大湊佳宏
    • Journal Title

      季刊ういてまて

      Volume: 13 Pages: 27-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] Educationla Effects of the Vangard Engineering Program: Developing the Next Generation of Global Leaders.2018

    • Author(s)
      S. Akazawa, T. Iyama, N. Fukuda, Y. Ominato, O. Youda, K. Katsumi, I. Ishizaka, Y. Murakami, and S. Toyama
    • Journal Title

      Transactions of ISATE 2018, The 12th International Symposium on Advances in Technology Education (ISATE2018)

      Volume: 0 Pages: 0-0

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] uitemate世界普及に向けて2018

    • Author(s)
      金子泰士,鎌田大輝,佐藤瑠唯,大湊佳宏
    • Journal Title

      季刊ういてまて

      Volume: 13 Pages: 5-5

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] アメリカ語学研修の新規開拓と可能性-カリフォルニア州ベイエリアとネバダ州リノ-2018

    • Author(s)
      大湊佳宏、石坂育子
    • Journal Title

      長岡工業高等専門学校研究紀要

      Volume: 54 Pages: 25-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] ういてまてと情報社会2018

    • Author(s)
      大倉真一希,大湊佳宏
    • Journal Title

      季刊ういてまて

      Volume: 13 Pages: 35-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] 高専生を成長させた出会い2017

    • Author(s)
      井嶋稜之,岡伸哉,武田雅平,新野祥平,八木達椰,大湊佳宏
    • Journal Title

      ういてまて

      Volume: 21 Pages: 40-41

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] Uitemate高専教育プロジェクト2017

    • Author(s)
      大湊佳宏
    • Journal Title

      ういてまて

      Volume: 21 Pages: 38-39

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] ロボカップ2016世界大会遠征の報告 -チーム Cat-Pot-2017

    • Author(s)
      床井良徳,井山徹郎,池田富士雄,大湊佳宏
    • Journal Title

      長岡工業高等専門学校研究紀要

      Volume: 53 Pages: 60-65

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] 長岡高専水泳部、Uitemateへの挑戦2017

    • Author(s)
      大湊佳宏
    • Journal Title

      季刊ういてまて

      Volume: 45 Pages: 32-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] 高専Uitemateプロジェクトの取り組み -水難学会の取り組みと英語プレゼン指導の融合-2016

    • Author(s)
      大湊佳宏,井嶋稜之,岡伸哉,武田雅平,新野祥平,八木達椰
    • Journal Title

      長岡工業高等専門学校研究紀要

      Volume: 52 Pages: 94-100

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Journal Article] 高等専門学校生の攻撃性と対人信頼感について2013

    • Author(s)
      前川直也・大湊佳宏・一色誠子
    • Journal Title

      高専教育

      Volume: 36 Pages: 539-544

    • NAID

      110009558350

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Journal Article] 教室内での人間関係が英語対話活動のパフォーマンスに与える影響について2013

    • Author(s)
      大湊佳宏
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 42 Pages: 39-44

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Journal Article] 教室内での人間関係が英語対話活動に与える影響について2013

    • Author(s)
      大湊佳宏.
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 42 Pages: 39-44

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Journal Article] 中学・高校用『生きた英語』音声教材のユーザ参加型共有システムの構築2011

    • Author(s)
      茅野潤一郎・大湊佳宏・峯島道夫
    • Journal Title

      平成20—22年度科学研究費補助金研究成果報告書

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520684
  • [Journal Article] リスニング教材共有システムの開発:オーセンティックな活動を増やすための基盤構築2009

    • Author(s)
      茅野潤一郎・大湊佳宏
    • Journal Title

      コミュニカティブ・ティーチング研究会紀要 13

      Pages: 27-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520542
  • [Journal Article] デジタルプレイヤーによる音声教材の提示法2008

    • Author(s)
      茅野潤一郎, 大湊佳宏
    • Journal Title

      新潟大学教育人間科学部英語学会紀要 40

      Pages: 35-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520542
  • [Journal Article] デジタルプレイヤーによる音声教材の提示法2008

    • Author(s)
      茅野潤一郎・大湊佳宏
    • Journal Title

      新潟大学教育人間科学部英語学会紀要 40

      Pages: 35-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520542
  • [Presentation] Can Japanese Extrcuriccular Activities Improve Engineering Major Students’ Generic Skills?2018

    • Author(s)
      Yoshihiro Ominato
    • Organizer
      ISATE 2018, Hong Kong Science Park, Hong Kong
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] Educationla Effects of the Vangard Engineering Program: Developing the Next Generation of Global Leaders.2018

    • Author(s)
      Shin-ichi Akazawa, Tetsuro Iyama, Noboru Fukuda, Yoshihiro Ominato, Osamu Youda, Katsumi Ichimura, Ikuko Ishizaka, Yuki Murakami, and Shigehiro Toyama
    • Organizer
      ISATE 2018, Hong Kong Science Pard, Hong Kong
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] Does Your Clothes Float? A Research on What to Wear on Uitemate - from the data of a research on the water related accidents in the world -2018

    • Author(s)
      Taiga Yamagiwa, Aoi Kibushi, Yuki Shindo, Arata Kuribayashi, Yuki Ito, and Yoshihiro Ominato
    • Organizer
      The 7th International Workshop on the Water Rescue and Survival Research, Batam, Indonesia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] Suggestions to Make to Spread Uitemate to the World2017

    • Author(s)
      Rui SATO, Taishi KANEKO, Taiki KAMATA, and Yoshihiro OMINATO
    • Organizer
      The 6th International Workshop on the Water Reacue and Survival Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] 長岡高専水泳部、Uitemateへの挑戦2017

    • Author(s)
      大湊佳宏
    • Organizer
      水難学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] An Integration of Two Different Practices of English Speaking and Swimming Club, through Joining “Uitemate” International Workshop 2015 on the Water Rescue and Survival2016

    • Author(s)
      Yoshihiro Ominato
    • Organizer
      JACET 55th International Convention
    • Place of Presentation
      北星学園大学(北海道札幌市)
    • Year and Date
      2016-09-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] The Importance of Constant Joining to the Uitemate Training2016

    • Author(s)
      Takayuki Ijima, Tatsuya Yagi, and Yoshihiro Ominato
    • Organizer
      The 5th International Workshop on the Water Rescue and Survival Research
    • Place of Presentation
      YMCA of Manila (Manila, the Philippines)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] Knowledge and Skills to Protect Ourselves from Water Accident2016

    • Author(s)
      Shinya Oka, Masahira Takeda, Shohei Niino, and Yoshihiro Ominato
    • Organizer
      The 5th International Workshop on the Water Rescue and Survival Research
    • Place of Presentation
      YMCA of Manila (Manila, the Philippines)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02871
  • [Presentation] フィラーは英語学習者の聴解にどのような影響を与えるか2013

    • Author(s)
      茅野潤一郎・峯島道夫・大湊佳宏
    • Organizer
      第43回中部地区英語教育学会富山大会
    • Place of Presentation
      富山大学・富山市
    • Year and Date
      2013-06-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520684
  • [Presentation] スクリプトの有無によるリスニングテキストの比較分析2012

    • Author(s)
      茅野潤一郎、峯島道夫、大湊佳宏
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      甲南大学(兵庫県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] スクリプトの有無によるリスニングテキストの比較分析.2012

    • Author(s)
      茅野潤一郎,峯島道夫,大湊佳宏.
    • Organizer
      外国語教育メディア学会.
    • Place of Presentation
      甲南大学(兵庫県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] 日本・韓国・フィンランドの英語教科書の設問の比較分析調査―教科書はクリティカルシンキングの伸長につながる読みの指導を求めて―2012

    • Author(s)
      峯島道夫、茅野潤一郎、大湊佳宏
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      じゅうろくプラザ(岐阜県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] 教室内での人間関係が英語対話テストに与える影響について2012

    • Author(s)
      大湊佳宏、峯島道夫、茅野潤一郎
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      じゅうろくプラザ(岐阜県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] 教室内での人間関係が英語対話テストに与える影響について2012

    • Author(s)
      大湊佳宏,峯島道夫,茅野潤一郎.
    • Organizer
      中部地区英語教育学会.
    • Place of Presentation
      じゅうろくブラザ(岐阜県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] スクリプトの有無によるリスニングテキストの比較分析2012

    • Author(s)
      茅野潤一郎・峯島道夫・大湊佳宏
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第52回全国研究大会
    • Place of Presentation
      甲南大学・神戸市
    • Year and Date
      2012-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520684
  • [Presentation] 教室内の人間関係と英語力の関係2011

    • Author(s)
      大湊佳宏, 茅野潤一郎, 峯島道夫
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Year and Date
      2011-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] 教室内の人間関係と英語力の関係.2011

    • Author(s)
      大湊佳宏,茅野潤一郎,峯島道夫.
    • Organizer
      外国語教育メディア学会.
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学.
    • Year and Date
      2011-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] 高校英語「リーディング」におけるクリティカルシンキングの位置づけ2011

    • Author(s)
      峯島道夫、茅野潤一郎、大湊佳宏
    • Organizer
      日本教科教育学会第37回全国大会
    • Place of Presentation
      沖縄大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520715
  • [Presentation] 音声動画共有システムの有効性:生きた英語を教室に持ち込むための手段として2010

    • Author(s)
      茅野潤一郎・大湊佳宏・峯島道夫
    • Organizer
      第50回外国語教育メディア学会全国研究大会
    • Place of Presentation
      横浜市立サイエンスフロンティア高等学校(神奈川県横浜市)
    • Year and Date
      2010-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520542
  • [Presentation] 日本・韓国・フィンランドの英語教科書の設問の比較分析調査-教科書はクリティカルシンキングの伸長につながる読みの指導を求めて-.2010

    • Author(s)
      峯島道夫,茅野潤一郎,大湊佳宏.
    • Organizer
      中部地区英語教育学会.
    • Place of Presentation
      じゅうろくプラザ(岐阜県).
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520642
  • [Presentation] 英語音声・動画教材共有システムの開発:CMSの選定と中学・高校が求めるコンテンツの検討2009

    • Author(s)
      茅野潤一郎・大湊佳宏
    • Organizer
      第49回外国語教育メディア学会全国研究大会
    • Place of Presentation
      流通科学大学(兵庫県神戸市)
    • Year and Date
      2009-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520542
  • [Presentation] フィラーは英語学習者の聴解にどのような影響を与えるか

    • Author(s)
      茅野潤一郎・峯島道夫・大湊佳宏
    • Organizer
      第43回中部地区英語教育学会富山大会
    • Place of Presentation
      富山大学(富山市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520684
  • [Presentation] 日本・韓国・フィンランドの英語教科書の設問の比較分析調査―クリティカルシンキングの伸長につながる読みの指導をもとめて―

    • Author(s)
      峯島道夫、茅野潤一郎、大湊佳宏
    • Organizer
      第42回中部地区英語教育学会岐阜大会
    • Place of Presentation
      じゅうろくプラザ(岐阜市文化産業交流センター)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520715
  • 1.  CHINO Junichiro (50413753)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 2.  MINESHIMA Michio (10512981)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 3.  今井 理恵 (40766987)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  URABE Shozo (20530447)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  TAMURA YUJI (10242322)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  永原 順子 (30455224)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  斉藤 秀俊 (80250984)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  犬飼 直之 (80293249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  鈴木 哲司 (40406707)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  Pirjo Pollari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi