• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MINAMITSU YOSHIHIRO  南津 佳広

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MINAMITSU Yoshihiro  南津 佳広

Less
Researcher Number 70616292
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪電気通信大学, 共通教育機構, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 大阪電気通信大学, 総合情報学部, 准教授
2018 – 2023: 大阪電気通信大学, 共通教育機構, 准教授
2017: 大阪電気通信大学, 工学部, 准教授
2015 – 2016: 岡山県立大学, 保健福祉学部, 講師
2012 – 2014: 長崎外国語大学, 外国語学部, 講師
2013: 長崎外国語大学, 外国語学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Linguistics
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 02030:English literature and literature in the English language-related / Literature in English
Keywords
Principal Investigator
逐次通訳 / 通訳 / パラフレーズ / 字幕翻訳 / TILT / メタ言語能力 / ノートテーキング / 通訳ノート / 認知語用論 / 通訳学 … More / 外国語教育 / 通訳翻訳訓練技法 / 言語習得 / メタ言語分析 / 語用論 / 翻訳 / メタ言語使用 / 異文化間コミュニケーション / スピーキング / リスニング / 意味論的制約 / 語用論的処理 / 語用論的制約 / 推論操作 / 動機付け / メタ表象 / 発話理解 / 自由拡張 / 飽和 / 語用論操作 / 翻訳学 … More
Except Principal Investigator
英語教育 / 思考力 / 文学 / 学習記録 / 学習者特性 / 自己調整学習 / 生成AI / 機械翻訳 / リーディング / 英語文学 / 論理性 / 推論発問 / 論理的想像力 / 英語圏文学 / 翻訳 / 論理的思考力 / 想像力 / 文学テクスト / リメディアル教育 / 内省 / 教育効果・測定 / 5因子モデル / 自己調整アンケート / メタ認知利用 / 英語習熟度 / 動機づけ / English education / Critical thinking / Thinking skills / Literature / クリティカルシンキング / 英語リメディアル教育 / 学習記録の精緻化 / リメディアル英語教育 / 自律学習 / eラーニング / 通訳訓練教材 / 通訳訓練 / アプリケーション開発 / 教材開発 / eラーニング / 外国語教育における通訳翻訳 / 通訳教育 / 通訳 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (58 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  機械翻訳と生成AIを活用したリーディング授業のモデル化に向けた教育効果の実証研究

    • Principal Investigator
      工藤 多恵
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  パラフレーズを促すTILTの実証研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      南津 佳広
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka Electro-Communication University
  •  Logical Imagination Cultivated by Literary Texts

    • Principal Investigator
      Sugimura Hiroko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02030:English literature and literature in the English language-related
    • Research Institution
      Osaka Electro-Communication University
  •  Development of a language production-oriented TILT teaching method to cultivate metalinguistic abilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Minamitsu Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka Electro-Communication University
  •  Enhancing Self-Regulated Learning-based on Learners' charactristics

    • Principal Investigator
      Yoshida Kukniko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo City University
  •  Basic Study for Semantic Constraints and Inference in Consecutive InterpretingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Minamitsu Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Osaka Electro-Communication University
      Okayama Prefectural University
  •  A Study of Cultivation of Critical Thinking through Reading Literary Texts in the EFL Classroom

    • Principal Investigator
      Sugimura Hiroko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Literature in English
    • Research Institution
      Osaka Electro-Communication University
  •  How to Use a Self-Regulate Learning Model in English Classes at Japanese Universities

    • Principal Investigator
      Yoshida Kuniko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo City University
  •  Development of e-learning open courseware for interpreter training at Japanese universities

    • Principal Investigator
      SOMEYA Yasumasa
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Note-taking in consecutive interpreting: From theory to applicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MINAMITSU Yoshihiro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Nagasaki University of Foreign Studies

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 通訳学1012012

    • Author(s)
      友野百枝, 宮元友之, 南津佳広
    • Publisher
      大阪教育図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Book] 大阪教育図書2012

    • Author(s)
      友野百枝・宮元友之・南津佳広
    • Total Pages
      86
    • Publisher
      通訳学101~理論から実践まで~
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Journal Article] 英日逐次通訳訓練と視点の操作2023

    • Author(s)
      南津佳広・金井啓子・吉田国子・春木茂宏
    • Journal Title

      MITIS Journal

      Volume: 4 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00783
  • [Journal Article] Enhancing Metalinguistic Awareness through Subtitle Translation2023

    • Author(s)
      Yoshihiro Minamitsu
    • Journal Title

      研究論集(人間科学編)

      Volume: 25 Pages: 25-39

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Journal Article] 思考の礎のひとつとしての推論力の構築ー絵本翻訳を通してー2020

    • Author(s)
      南津佳広・中内啓太・杉村寛子
    • Journal Title

      Media, English and Communication: A Journal of the Japan Association for Media English Studies

      Volume: 10 (通算59) Pages: 47-60

    • NAID

      40022497851

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Journal Article] 思考の礎のひとつとしての推論力の構築ー絵本翻訳を通してー2020

    • Author(s)
      南津佳広・中内啓太・杉村寛子
    • Journal Title

      Media, English and Communication: A Journal of the Japan Association for Media English Studies

      Volume: 10(通算59) Pages: 47-60

    • NAID

      40022497851

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Journal Article] シンポジウム報告「教育と翻訳通訳ーどのメディアをいかに教育に応用するかー」2019

    • Author(s)
      南津佳広,杉村寛子,工藤多恵,金井啓子
    • Journal Title

      Media, English and Communication: A Journal of the Japan Association for Media English Studies

      Volume: Vol.9 Pages: 57-77

    • NAID

      40022497931

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Journal Article] 文学と通訳の公開教養講座開催の報告2019

    • Author(s)
      南津佳広,杉村寛子,松田正貴,上垣公明
    • Journal Title

      大阪電気通信大学人間科学研究

      Volume: 21 Pages: 131-141

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Journal Article] How to Use a Self-Regulated Learning Model in English Classes at Japanese Universities2017

    • Author(s)
      Kuniko Yoshida, Takayuki Kato and Yoshihiro Minamitsu
    • Journal Title

      KOTESOL Proceedings 2016

      Volume: 1 Pages: 341-348

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Journal Article] How to Use SRL Model in English Classes at Japanese Universities2017

    • Author(s)
      Kuniko Yoshida, Kato Takayuki, Yoshihiro Minamitsu
    • Journal Title

      24th Korea TESOL International Conference Proceedings

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Journal Article] 通訳理論研究の視点(特別寄稿)2014

    • Author(s)
      南津佳広
    • Journal Title

      通訳教育論集

      Pages: 99-101

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Journal Article] 学部レベルにおける通訳教育 : 位置づけとその目標2012

    • Author(s)
      南津佳広
    • Journal Title

      長崎外国語大学論叢

      Volume: 15号 Pages: 115-126

    • NAID

      110008894927

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] Developing a Questionnaire for locating SRL obstacles2023

    • Author(s)
      YOSHIDA. Kuniko, KATO. Takaaki, MINAMITSU Yoshihiro
    • Organizer
      2023 ETA International Symposium of English Language Teaching
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03027
  • [Presentation] 『視点』の意識が『訳』に及ぼす影響―通訳訓練の事例から―2023

    • Author(s)
      南津 佳広
    • Organizer
      第51回九州英語教育学会 熊本研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00783
  • [Presentation] メタ言語能力が言語化に 及ぼす影響2023

    • Author(s)
      春木茂宏・金井啓子・吉田国子・南津佳広
    • Organizer
      日本メディア英語学会第13回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00783
  • [Presentation] Challenges in Pragmatic Processing in Consecutive Interpreting of Undergraduate Learners2023

    • Author(s)
      Minamitsu Yoshihiro, Yoshida Kuniko, Kanai Keiko, and Haruki Shigehiro
    • Organizer
      The 32nd International Symposium on English Language Teaching and Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00783
  • [Presentation] How are Language Proficiency and Self-Regulated Learning Skills Related?2022

    • Author(s)
      YOSHIDA. Kuniko, KATO. Takaaki, MINAMITSU Yoshihiro
    • Organizer
      2022 ETA International Symposium of English Language Teaching
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03027
  • [Presentation] 物語の翻訳に見る思考の過程いかにして「論理的想像力」を引き出すか あるいは 引き出せるか2022

    • Author(s)
      杉村寛子、工藤多恵、南津佳広
    • Organizer
      JACET文学教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] Enhancing Metalinguistic Awareness through Subtitle Translation2022

    • Author(s)
      Yoshihiro Minamitsu
    • Organizer
      2022 ETA International Conference on English Language Teaching
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] 字幕翻訳によるテクストの解釈とメタ言語能力の涵養について2021

    • Author(s)
      南津佳広・杉村寛子
    • Organizer
      日本メディア英語学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] 字幕翻訳によるテクストの解釈とメタ言語能力の涵養について2021

    • Author(s)
      南津佳広・杉村寛子
    • Organizer
      日本メディア英語学会 第11回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] TILTによる訳出をめぐる語用論的プロセス分析と論理的思考力の涵養2019

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      第47回九州英語教育学会鹿児島研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21303
  • [Presentation] 逐次通訳における意味機能による制御と推論操作2019

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      日本通訳翻訳学会第20回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] 思考の礎のひとつとしての推論力の構築 -翻訳を通したメディアとしての文学テクスト活用の可能性を探る-2019

    • Author(s)
      南津佳広・中内啓太・杉村寛子
    • Organizer
      第9回日本メディア英語学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] Promoting Fluent Language Production through the Method of Consecutive Interpreting2019

    • Author(s)
      Yoshihiro Minamitsu
    • Organizer
      The 26th Korea TESOL International Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21303
  • [Presentation] 書き直しとしての『再表現』-映像翻訳を通して2019

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      大阪電気通信大学公開講座
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] サイトトランスレーションにおける語用論的処理に関する一考察2019

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      第48回九州英語教育学会宮崎研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] サイトトランスレーションにおける語用論的処理に関する一考察2019

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      第48回九州英語教育学会宮崎研究大会(於:宮崎公立大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] 思考の礎のひとつとしての推論力の構築 -翻訳を通したメディアとしての文学テクスト活用の可能性を探る-2019

    • Author(s)
      南津佳広・中内啓太・杉村寛子
    • Organizer
      第9回日本メディア英語学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] Enhancing Metacognitive Skills over Students' Learning Process2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Kuniko. KATO, Takayuki & MINAMITSU, Yoshihiro
    • Organizer
      Korea TESOL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03027
  • [Presentation] How Can We Help Students be a Self-Regulated Learner?2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Kuniko. KATO, Takayuki & MINAMITSU, Yoshihiro
    • Organizer
      Conference on TESOL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03027
  • [Presentation] 逐次通訳訓練手法はモノローグ・スピーチ産出の訓練にどこまで貢献しうるか2019

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      日本メディア英語学会 第126回関西支部研究例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21303
  • [Presentation] 「TILTによる訳出をめぐる語用論的プロセス分析と論理的思考力の涵養」2018

    • Author(s)
      南津佳広・杉村寛子
    • Organizer
      第47回九州英語教育学会鹿児島研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] TILTによる訳出をめぐる語用論的プロセス分析と論理的思考力の涵養2018

    • Author(s)
      南津佳広・杉村寛子
    • Organizer
      九州英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] Enhancing Self-Regulated Learning through Learning Logs2018

    • Author(s)
      YOSHIDA, Kuniko. KATO, Takayuki & MINAMITSU, Yoshihiro
    • Organizer
      Korea TESOL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03027
  • [Presentation] シンポジウム「教育と翻通訳ーどのメディアをいかに教育に応用するか」逐次通訳訓練手法はモノローグ・スピーチ産出の訓練にどこまで貢献しうるか2018

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      日本メディア英語学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] 「教育と翻通訳~どのメディアをいかに教育に応用するか~」2018

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      日本メディア英語学会第126回西日本地区研究例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] Promoting Fluent Language Production through the Method of Consecutive Interpreting2018

    • Author(s)
      Yoshihiro MInamitsu
    • Organizer
      The 26th Korea TESOL International Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00397
  • [Presentation] "Promoting Fluent Language Produtction through the Method of Consecutive Interpreting"2018

    • Author(s)
      Yoshihiro MInamitsu
    • Organizer
      The 26th Korea TESOL International Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00895
  • [Presentation] 通訳訓練手法を応用した即応的なスピーキングの実践報告2017

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      九州英語教育学会 第46回 沖縄研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21303
  • [Presentation] メディア教材を使用した自己調整学習理論に基づく英語授業の実践2016

    • Author(s)
      南津佳広、吉田国子、加藤貴之
    • Organizer
      日本メディア英語学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2016-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21303
  • [Presentation] 自己調整学習における教員の介入と学習記録2016

    • Author(s)
      吉田国子、加藤貴之、南津佳広、
    • Organizer
      大学英語教育学会 第55回国際大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学(北海道)
    • Year and Date
      2016-09-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Presentation] How to Use SRL Model in English Classes at Japanese Universities2016

    • Author(s)
      Kuniko Yoshida, Takayuki Kato, Yoshihiro Minamitsu
    • Organizer
      Korean TESOL, 24th Korea TESOL International Conference
    • Place of Presentation
      Seoul(Republic of Korea)
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Presentation] メディア教材を使用した自己調整学習理論に基づく英語授業の実践2016

    • Author(s)
      南津佳広、吉田国子、加藤貴之
    • Organizer
      日本メディア英語学会 第6回年次大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京)
    • Year and Date
      2016-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Presentation] “How to use self-Regulated Learning Model in English Class as Japanese Universities”2016

    • Author(s)
      Kuniko Yshida, Takayuki Kato, & Minamitsu Yoshihiro
    • Organizer
      The 24th Korea TESOL International Conference 2016: Shaping the future with 21st century skills
    • Place of Presentation
      Sookmyung Women’s University, South Korea
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21303
  • [Presentation] 自己調整学習に基づく英語授業の実践2016

    • Author(s)
      加藤貴之、吉田国子、南津佳広
    • Organizer
      言語教育エキスポ2016
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Year and Date
      2016-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Presentation] 自己調整学習における教員の介入と学習記録2016

    • Author(s)
      吉田国子、加藤貴之、南津佳広
    • Organizer
      JACET 55th International Convention
    • Place of Presentation
      北星学園大学(北海道)
    • Year and Date
      2016-09-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Presentation] 自己調整学習理論に基づく学習記録の分析:習熟度に着目して2015

    • Author(s)
      吉田国子、加藤貴之、南津佳宏
    • Organizer
      JACET 54th International Convention
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県)
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Presentation] 自己調整学習を促すための学習記録の分析2014

    • Author(s)
      吉田国子、加藤貴之、南津佳宏
    • Organizer
      一般社団法人 日本メディア英語学会第4回年次大会
    • Place of Presentation
      愛知淑徳大学
    • Year and Date
      2014-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370744
  • [Presentation] Semantics and Pragmatics in Note-taking during Consecutive Interpreting2013

    • Author(s)
      Yoshihiro Minamitsu
    • Organizer
      Interpreting and Translation Research Institute & Korean Association of Translation Studies International Conference
    • Place of Presentation
      South Korea, Seoul, Hankok University of Foreign Studies
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] 逐次通訳におけるノート・テーキングの意味論と語用論2013

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      日本メディア英語学会 第3回年次大会
    • Place of Presentation
      日本 大阪府 関西大学千里山キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] 逐次通訳におけるノート・テーキングの意味論と語用論2013

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      日本メディア英語学会第3回年次大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2013-11-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] Semantics and Pragmatics in Note-taking during Consecutive Interpreting2013

    • Author(s)
      Yoshihiro Minamitsu
    • Organizer
      Interpreting and Translation Research Institute & Korean Association of Translation Studies International Conference
    • Place of Presentation
      Han Koku University of Foreign Studies, South Korea
    • Year and Date
      2013-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] 同時通訳訓練を通したメタ言語力の養成2012

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      第41回九州英語教育学会長崎研究大会シンポジウム「学校教育の中で英語運用力をいかに育てるか」
    • Place of Presentation
      長崎外国語大学
    • Year and Date
      2012-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] 学部通訳教育における多面的指導アプローチ―通訳入門テキストの開発2012

    • Author(s)
      友野百枝, 宮元友之, 南津佳広
    • Organizer
      日本通訳学会第13回年次大会
    • Place of Presentation
      京都橘大学
    • Year and Date
      2012-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] 学部通訳教育における多面的指導アプローチ―通訳入門テキストの開発

    • Author(s)
      友野百枝・宮元友之・南津佳広
    • Organizer
      日本通訳学会 第13回年次大会
    • Place of Presentation
      京都橘大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] Enhancing meta-linguistic awareness to bridge the students’ motivational gap

    • Author(s)
      Minamitsu Yoshihiro
    • Organizer
      British Association for Japanese Studies Conference 2012
    • Place of Presentation
      University of East Anglia, U.K.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • [Presentation] 通訳訓練を通したメタ言語力の養成

    • Author(s)
      南津佳広
    • Organizer
      第41回九州英語教育学会 長崎研究大会 シンポジウム
    • Place of Presentation
      長崎外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720197
  • 1.  Yoshida Kuniko (40298021)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 2.  工藤 多恵 (70342350)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  Sugimura Hiroko (20411267)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 4.  加藤 貴之 (40383468)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 5.  SOMEYA Yasumasa (40348454)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KIKUCHI Atsuko (20330178)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  M・D Sheehan (00411265)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  春木 茂宏 (00340761)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  金井 啓子 (00510158)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi