• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ISHIBASHI Ippo  石橋 一昴

… Alternative Names

Ishibashi Ippo  石橋 一昴

Less
Researcher Number 70881267
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-3086-1608
Affiliation (Current) 2025: 岡山大学, 教育学域, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 岡山大学, 教育学域, 講師
2021: 岡山大学, 教育学域, 助教
2020: 岡山大学, 大学院教育学研究科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / :Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
数学的モデル化 / 確率的モデル化 / 文章題 / 条件付き確率 / デザイン研究 / コンピュテーショナル・モデリング / 教材の開発原理 / 社会批判的オープンエンド / 真正性 / 数学学習 … More / ICT / 科学教育 / 確率教育 / 数学教育 / 真の確率,モデル確率,経験的確率 / 社会批判的モデリング / 根元事象 / 同様に確からしい / 確率の意味 / モデル化 / 確率的モデル化能力 … More
Except Principal Investigator
エビデンスに基づいた学習支援 / 社会的公正 / 批判的数学教育 / 数学教育 / 批判的数学的リテラシー / 社会批判的オープンエンドな問題 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (53 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  An Empirical Study on Developing Critical Mathematical Literacy through Socio-Critically Open-Ended Problems

    • Principal Investigator
      服部 裕一郎
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Developing tools and guidelines to promote learning support based on educational data and evidence

    • Principal Investigator
      岡崎 善弘
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  確率的モデル化を促進する教材の開発原理の構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      石橋 一昴
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Fundamental Research on Developing Probabilistic Modeling Competences in Mathematics EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ishibashi Ippo
    • Project Period (FY)
      2020 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Okayama University

All 2024 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] デジタル技術のもたらす数学カリキュラムの問題2024

    • Author(s)
      影山 和也, 石橋 一昴, 増永 雄大
    • Journal Title

      日本教育工学会 2024年春季全国大会 (第44回大会) 講演論文集

      Pages: 239-240

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Journal Article] 社会批判的オープンエンドな問題に対する中学生の数学的思考の様相についての仮説構築:Quadratic Votingを教材として2024

    • Author(s)
      服部 裕一郎, 上ヶ谷 友佑, 松原 和樹, 石橋 一昴
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 数学教育学論究

      Volume: 104(120) Pages: 19-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Journal Article] ICTと共にある数学の学習活動の特徴2023

    • Author(s)
      影山 和也, 増永 雄大, 石橋 一昴
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌 数学教育学研究

      Volume: 29(2) Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Journal Article] 社会批判的オープンエンドな問題に対する中学生の数学的思考の様相:Quadratic Votingを教材として2023

    • Author(s)
      服部 裕一郎, 上ヶ谷 友佑, 松原 和樹, 石橋 一昴
    • Journal Title

      日本数学教育学会 秋期研究大会発表集録

      Volume: 56 Pages: 9-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Journal Article] Challenging Default Assumptions in Learning Mathematical Modeling Through Word Problems2023

    • Author(s)
      Yusuke Uegatani, Ippo Ishibashi
    • Journal Title

      日本数学教育学会 秋期研究大会発表集録

      Volume: 56 Pages: 201-204

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Journal Article] 高等学校数学A「条件付き確率」の導入場面の教材と授業2023

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌 数学教育学研究

      Volume: 29(1) Pages: 69-83

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Journal Article] 高等学校数学科における確率や条件付き確率の導入教材としてのモンティ・ホール問題2022

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 45(1)

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] 数学の誤用を批判的に認識する数学教育の必要性2022

    • Author(s)
      石橋 一昴・服部 裕一郎・上ヶ谷 友佑
    • Journal Title

      日本科学教育学会誌 科学教育研究

      Volume: 46(2)

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] 学校数学の確率における根元事象に関する暗黙的な仮定2022

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      全国数学教育学会誌 数学教育学研究

      Volume: 28(1)

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Analyzing Experimental and Theoretical Probabilities in Japanese 7th and 8th Grade Textbooks2022

    • Author(s)
      Ippo Ishibashi
    • Journal Title

      International Electronic Journal of Mathematics Education

      Volume: 17(3) Issue: 3 Pages: em0690-em0690

    • DOI

      10.29333/iejme/12061

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Cultural relevance of validation during mathematical modeling and word problem-solving: Reconceptualizing validation as an integration of possible fictional worlds2022

    • Author(s)
      Ishibashi, I., & Uegatani, Y.
    • Journal Title

      The Journal of Mathematical Behavior

      Volume: 66 Pages: 100934-100934

    • DOI

      10.1016/j.jmathb.2022.100934

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13162, KAKENHI-PROJECT-20K22188, KAKENHI-PROJECT-21K13587
  • [Journal Article] A Condition for Teaching Materials to Develop Students’ Multifaceted View of Probability: From the Perspective of Modeling2022

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 46 Issue: 1 Pages: 104-112

    • DOI

      10.14935/jssej.46.104

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] 観点別学習状況の総括的評価を機械的計算に依拠することの問題点2022

    • Author(s)
      上ヶ谷 友佑・服部 裕一郎・石橋 一昴
    • Journal Title

      日本科学教育学会誌 科学教育研究

      Volume: 46(2)

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Exploration of Socio-Critical Modeling Teaching Materials from the Perspective of Risk Communiation(リスクコミュニケーションを視点とした社会批判的モデリングの教材の探求)2021

    • Author(s)
      石橋 一昴・上ヶ谷 友佑・服部 裕一郎
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 45 Issue: 0 Pages: 133-136

    • DOI

      10.14935/jssep.45.0_133

    • NAID

      130008131479

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188, KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Journal Article] 火曜日生まれ問題の確率統計教材としての意義と可能性2021

    • Author(s)
      福田 博人・石橋 一昴
    • Journal Title

      日本数学教育学会 春期研究大会論文集

      Volume: 9 Pages: 324-324

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Japanese use of probabilistic language about diagnosis tests for COVID-19: an analysis of Twitter data2021

    • Author(s)
      Yusuke Uegatani, Ippo Ishibashi, & Yuichiro Hattori
    • Journal Title

      Philosophy of Mathematics Education Journal

      Volume: 37

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Scaffolding two-way tables understanding in school mathematics2021

    • Author(s)
      石橋 一昴・塩澤 友樹
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 2 Pages: 209-214

    • DOI

      10.14935/jsser.36.2_209

    • NAID

      130008142986

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2021-12-19
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] モデル化の視点からみた中学生の確率の意味理解に関する考察2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      数学教育学研究 : 全国数学教育学会誌

      Volume: 26 Pages: 73-81

    • NAID

      40022523293

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] A Survey on the Use of Context in a Probabilistic and Statistical Problem for Pre-Service Mathematics Teachers2021

    • Author(s)
      福田 博人・石橋 一昴
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 45 Issue: 0 Pages: 491-492

    • DOI

      10.14935/jssep.45.0_491

    • NAID

      130008131570

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188, KAKENHI-PROJECT-19K14219
  • [Journal Article] A Study on Developing a High School Probability Lesson to Foster Ability of Probabilistic Reasoning through Experiment and Theory: Focused on the Difficulty of “Effect of sample size”2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 45 Issue: 1 Pages: 76-84

    • DOI

      10.14935/jssej.45.76

    • NAID

      130008021956

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Development of Principles for Teaching “Equally Likely” in Probability Education: Based on The Recognition of Probabilities Applying to Our Information about Events2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 45 Issue: 2 Pages: 246-255

    • DOI

      10.14935/jssej.45.246

    • NAID

      130008065641

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] 合成の誤謬とコインの順序:表と裏の比が同じである順序同士の場合2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      日本数学教育学会 秋期研究大会発表集録

      Volume: 54 Pages: 257-260

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Intellectual Need: A Key Motivation Toward Critically Understanding the Roles of Mathematical Modeling in Society(知的必要性:数学的モデリングの役割の批判的理解への鍵となる動機)2021

    • Author(s)
      上ヶ谷 友佑・石橋 一昴・服部 裕一郎
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 45 Issue: 0 Pages: 129-132

    • DOI

      10.14935/jssep.45.0_129

    • NAID

      130008131481

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188, KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Journal Article] モデル化の視点からベイズ確率を捉える枠組みの提案2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      日本教科教育学会全国大会論文集

      Volume: 47 Pages: 107-108

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Comparison between socio-critical modeling and word problem solving2021

    • Author(s)
      Yusuke Uegatani, Ippo Ishibashi, & Yuichiro Hattori
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 36 Issue: 2 Pages: 65-70

    • DOI

      10.14935/jsser.36.2_65

    • NAID

      130008142990

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2021-12-19
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] 否定論の視点から見た条件付き確率の概念形成過程2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      日本数学教育学会誌 数学教育学論究

      Volume: 102(116) Pages: 3-16

    • NAID

      40022669237

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] Posing a Quasi-Society in the Problem Context of Socio-Critical Modeling: 'Quadratic Voting' as Teaching Materials(社会批判的モデリングの問題文脈における疑似社会の設定―「クアドラティックボーティング」の教材化―)2021

    • Author(s)
      服部 裕一郎・上ヶ谷 友佑・石橋 一昴
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 45 Issue: 0 Pages: 137-140

    • DOI

      10.14935/jssep.45.0_137

    • NAID

      130008131480

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188, KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Journal Article] Mathematics Education for Trans-Scientific Issues: Implementability of a Socio-Critical Modeling Approach/Rationale for Our Research Project(トランス・サイエンスな問題に対応する数学教育:社会批判的モデリングの実装可能性―課題研究 企画趣旨―)2021

    • Author(s)
      服部 裕一郎・上ヶ谷 友佑・石橋 一昴
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 45 Issue: 0 Pages: 127-128

    • DOI

      10.14935/jssep.45.0_127

    • NAID

      130008131486

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188, KAKENHI-PROJECT-21K18511
  • [Journal Article] Impact of different problem contexts on students’ task performance in the hospital problem2021

    • Author(s)
      Ippo Ishibashi, & Soichiro Nishi
    • Journal Title

      Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

      Volume: 3 Pages: 48-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] 小学校算数科「割合」単元の授業を通した条件付き確率の素地指導2020

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      岡山大学大学院教育学研究科研究集録

      Volume: 175 Pages: 27-37

    • NAID

      120006937494

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] A study of Japanese high school students’ perception of COVID-19 certification2020

    • Author(s)
      Yusuke UEGATANI, Ippo ISHIBASHI, Yuichiro HATTORI
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 35 Issue: 3 Pages: 43-48

    • DOI

      10.14935/jsser.35.3_43

    • NAID

      130007952558

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-12-13
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Journal Article] A Probability Class for Probability Modeling in Junior High School Mathematics2020

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 35 Issue: 3 Pages: 137-142

    • DOI

      10.14935/jsser.35.3_137

    • NAID

      130007952580

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2020-12-13
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] デジタル技術のもたらす数学カリキュラムの問題2024

    • Author(s)
      影山 和也, 石橋 一昴, 増永 雄大
    • Organizer
      日本教育工学会 2024年春季全国大会 (第44回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Presentation] Challenging Default Assumptions in Learning Mathematical Modeling Through Word Problems2023

    • Author(s)
      Yusuke Uegatani, Ippo Ishibashi
    • Organizer
      日本数学教育学会 第56回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Presentation] 社会批判的オープンエンドな問題に対する中学生の数学的思考の様相:Quadratic Voting を教材として2023

    • Author(s)
      服部 裕一郎, 上ヶ谷 友佑, 松原 和樹, 石橋 一昴
    • Organizer
      日本数学教育学会 第56回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Presentation] 自然頻度と図的表現を用いた原因の確率の指導2023

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Organizer
      第58回全国数学教育学会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12847
  • [Presentation] 確率の3世界を往還させる確率指導2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Organizer
      第54回全国数学教育学会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] Exploration of socio-critical modeling teaching materials from the perspective of risk communication2021

    • Author(s)
      Ippo Ishibashi, Yusuke Uegatani, & Yuichiro Hattori
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 火曜日生まれ問題の確率統計教材としての意義と可能性2021

    • Author(s)
      福田 博人・石橋 一昴
    • Organizer
      日本数学教育学会 第9回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] Mathematics education for trans-scientific issues: Implementability of a socio-critical modeling approach Rationale for our research project2021

    • Author(s)
      Yuichiro Hattori, Yusuke Uegatani, & Ippo Ishibashi
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] Posing a Quasi-Society in the Problem Context of Socio-Critical Modeling: “Quadratic Voting” as Teaching Materials2021

    • Author(s)
      Yuichiro Hattori, Yusuke Uegatani, & Ippo Ishibashi
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 数学教師を目指す大学生に対する確率統計問題における文脈使用に関する実態調査:火曜日生まれ問題に着目して2021

    • Author(s)
      福田 博人・石橋 一昴
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] Critical thinking as equitable treatment of multiple perspectives in solving trans-scientific issues: Comparison between socio-critical modeling and word problem solving2021

    • Author(s)
      Yusuke Uegatani, Ippo Ishibashi, & Yuichiro Hattori
    • Organizer
      2021年度第2回日本科学教育学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] Intellectual need: A key motivation toward critically understanding the roles of mathematical modeling in society2021

    • Author(s)
      Yusuke Uegatani, Ippo Ishibashi, & Yuichiro Hattori
    • Organizer
      日本科学教育学会第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 合成の誤謬とコインの順序:表と裏の比が同じである順序同士の場合2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Organizer
      日本数学教育学会 第54回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] モデル化の視点からベイズ確率を捉える枠組みの提案2021

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Organizer
      日本教科教育学会 第47回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 学校数学の内容としての「数学的方法学」2021

    • Author(s)
      上ヶ谷 友佑・石橋 一昴・服部 裕一郎
    • Organizer
      第55回全国数学教育学会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 学校数学における二次元表理解のための足場設定2021

    • Author(s)
      石橋 一昴・塩澤 友樹
    • Organizer
      2021年度第2回日本科学教育学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] Impact of different problem contexts on students’ task performance in the hospital problem2021

    • Author(s)
      Ippo Ishibashi, & Soichiro Nishi
    • Organizer
      The 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 中学校数学科における確率的モデル化を志向する確率授業2020

    • Author(s)
      石橋 一昴
    • Organizer
      日本科学教育学会 2020年度第3回日本科学教育学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 大数の法則の意味理解を目指した中学校第1学年の確率単元の開発2020

    • Author(s)
      石橋 一昴,西 宗一郎
    • Organizer
      第53回全国数学教育学会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] 学校数学における「根元事象」と「同様に確からしい」の概念規定2020

    • Author(s)
      上ヶ谷 友佑,石橋一昴,迫田 彩
    • Organizer
      第53回全国数学教育学会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • [Presentation] Role of probability in socio-critical modelling:A study of Japanese high school students' perception of COVID-19 certification2020

    • Author(s)
      Yusuke UEGATANI, Ippo ISHIBASHI, Yuichiro HATTORI
    • Organizer
      日本科学教育学会 2020年度第3回日本科学教育学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22188
  • 1.  服部 裕一郎 (50707487)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  馬場 卓也 (00335720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  中和 渚 (00610718)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  高阪 将人 (50773016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  福田 博人 (30803522)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  上ヶ谷 友佑 (80813071)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  松原 和樹 (60757805)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  袴田 綾斗 (50824215)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  大谷 洋貴 (40825238)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  岡崎 善弘 (00725997)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  深谷 達史 (70724227)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  丹治 敬之 (90727009)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi