• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kimura Yuzo  木村 裕三

… Alternative Names

KIMURA Yuzo  木村 裕三

Less
Researcher Number 80304559
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0001-6855-3056
External Links
Affiliation (Current) 2025: 富山大学, 学術研究部医学系, 教授
2025: 関西大学, 外国語学部, 常勤外国語講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 富山大学, 学術研究部医学系, 教授
2013 – 2018: 富山大学, 大学院医学薬学研究部(医学), 教授
2015: 富山大学, 医学薬学研究部(医学), 教授
2014: 富山大学, その他の研究科, 教授
2012: 富山大学, その他の研究科, 教授 … More
2012: 富山大学, 大学院医学薬学研究部(医学系), 教授
2012: 富山大学, 大学院医学薬学研究部, 教授
2010 – 2012: 富山大学, 大学院・医学薬学研究部(医学), 教授
2007 – 2011: University of Toyama, 大学院・医学薬学研究部(医学系), 教授
2008: University of Toyama, 大学院・医学薬学研究部(医学), 教授
2006: 富山大学, 大学院医学薬学研究部, 助教授
2005: University of Toyama, Faculty of Medicine, Associate Professor, 医学部, 助教授
2004: 富山医科薬科大学, 医学部, 助教授
2003: 鳴門教大, 学校教育学部, 助教授
2001 – 2002: 鳴門教育大学, 学校教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / 教科教育
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
活動理論 / 質的研究 / 複雑系理論 / DMC / DMC / 英語教育・学習の動機づけ理論の比較・精緻化 / NVivo / 複線路等至性アプローチ / 学校英語教育の動機づけ研究 / 外国語教育・学習動機づけ … More / 質的動機づけ研究 / 社会文化理論 / 複雑系理論(CDST) / 複線路等至性アプローチ(TEA) / 活動理論(AT) / 複線経路等至性アプローチ(理論) / メタ理論 / 複線経路等至性アプローチ / 質的データ研究 / 東アジア3か国の中等教育機関の英語授業 / 東アジア3か国の中等教育機関英語教育 / 複線路等至性アプローチ(理論) / 外国語学習の動機づけ / 複線径路等至性 TEA / 活動理論 AT / 複雑系理論 CDST / In-service training for English teachers / Learning beliefs, teaching beliefs / Conversation analysis / English language learning motivation / English Curriculum Standard in China / The 7^<th> national curriculum in South Korea / English Language Teaching in South Korea and China / 質的授業研究 / 現職英語科教員研修 / 英語授業標準 / 小学校英語教育 / 英語課程標準(中国) / 第十期五ヵ年計画 / 第7次教育課程(韓国) / 英語学習の動機づけ / 授業観、英語学習観 / 現職英語教員研修 / 学習観・授業観 / 会話分析 / 英語学習の動機付け / 中国英語課程標準 / 韓国第7次英語科教育課程 / 韓国・中国の学校英語教育 / 第二言語学習の動機づけ / NVivo 10 / 質的データ分析 / 活動理論に基づく外国語学習動機づけ研究 / 複雑系理論に基づく外国語教育・学習動機付け研究 / 第二言語習得の代替的アプローチ / 東アジア高校現場英語授業 / 英語教育・学習の動機付け / 第二言語習得代替理論 / 英語授業・学習動機づけ / Complex Dynamic Theory / 動機付け研究 / 第二言語習得 / 社会認知的アプローチ / 京畿道英語村 / ポスト第7次英語科教育課程 / 英語教育への動機づけ / 教員研修と授業との関連性 / 韓国・中国の英語教育 / 社会文化的アプローチ / 英語教師、英語学習の動機づけ / 英語教師・英語学習の動機づけ / 中国の教育改革と小学校英語教育 / 第7次教育課程 / 韓国初等学校の英語教育 / 小・中連携の英語教育 / 英語活動カリキュラム / 総合的な学習としての小学校英語活動 … More
Except Principal Investigator
教室内英語 / 専門的知識の開発 / 教師教育 / 気づき / 評価尺度 / 小学校英語 / 教室内英語力 / 授業改善 / 教員養成 / 外国語教員教育 / 各教科の教育 / 尺度開発 / 小中高連携 / 小学校外国語授業 / 専門知識の内発 / 尺度 / 小学校 / 教師英語力 / 気づきの高揚 / 小学校英語教師 / 教育学 / 専門的技能の開発 / 言語教師 / 教室内英語評価尺度 / 専門知識の開発 / 生徒英語力 / プロフェッショナル・ディベロップメント Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (81 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  外国語授業改善と児童の英語使用促進に資する「教室内英語力評価尺度」の開発と活用

    • Principal Investigator
      中田 賀之
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  The International Comparative Study of L2 Teacher/Learner Motivation: Toward Theoretical ElaborationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      木村 裕三
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Improving elementary school English teachers lessons and professional growth using the Classroom English Language Assessment Scale

    • Principal Investigator
      Yoshiyuki Nakata
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  The research on the elaboration of L2 teaching/learning motivation theories: International/regional perspectivesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kimura Yuzo
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  The use of classroom English-language proficiency benchmarks toward improving English lessons and professional development

    • Principal Investigator
      Nakata Yoshiyuki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  The development and utilization of an English-language proficiency benchmark for the promotion of in-classroom English usage

    • Principal Investigator
      Yoshiyuki Nakata
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Doshisha University
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Comparative study of classroom L2 teaching/learning motivation from the perspective of alternative approaches in SLAPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kimura Yuzo
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Developing English language benchmarks for Japanese EFL Teachers

    • Principal Investigator
      NAKATA Yoshiyuki
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  International/cross-cultural comparative research on Second language acquisition (SLA) and L2 learning motivation from a sociocognitive perspectivePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Yuzo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Fundamental Research with Regard to English Teachers' ELT Motivation of Classroom Context in South Korea and ChinaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Yuzo
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  A Fundamental Study on the Policy of English Language Teaching in Public School of South Korea and ChinaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KIMURA Yuzo
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Toyama
      Toyama Medical and Pharmaceutical University
  •  長期授業参与による小学校英語教育カリキュラム開発に関する基礎研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      木村 裕三
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Naruto University of Education

All 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2012 2011 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] The impact of self-concept on L2 learning.2014

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Total Pages
      400
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Book] Chapter 19. ELT Motivation from a Complex Dynamic Systems Theory Perspective: A Longitudinal Study of L2 Teacher Motivation in Beijing2014

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Publisher
      Multilingual Matters
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Book] The Impact of Self-concept on Language Learning2014

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Total Pages
      394
    • Publisher
      Multilingual Matters
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370688
  • [Journal Article] 教師の教室内英語への気づきを高める―教室内英語力評価尺度(小学校高学年版)の開発に関する事例 研究―2023

    • Author(s)
      中田賀之, 長沼君主,狩野晶子, 池野修, 木村裕三
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要

      Volume: 42 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02836
  • [Journal Article] L2 Motivation Theories from Metatheoretical Perspective : A Critical Review of CDST, L2 Motivational Self-System, AT, DMC, and TEA2023

    • Author(s)
      Kimura Yuzo
    • Journal Title

      富山大学教養教育院紀要

      Volume: 4 Issue: 4 Pages: 1-26

    • DOI

      10.15099/00022249

    • URL

      https://toyama.repo.nii.ac.jp/records/19834

    • Year and Date
      2023-03-10
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00649, KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Journal Article] 「教室内英語力」評価尺度を活用した英語教師教育ー模擬授業における英語教師の省察ー2019

    • Author(s)
      池野修、木村裕三、中田賀之、長沼君主
    • Journal Title

      大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要

      Volume: 第16号 Pages: 1-17

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04821
  • [Journal Article] 「教室内英語力」評価尺度を活用した英語教師教育―模擬授業における教師英語の省察―2019

    • Author(s)
      池野 修, 木村 裕三, 中田 賀之, 長沼 君主
    • Journal Title

      大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要

      Volume: 16 Pages: 1-17

    • NAID

      40021875146

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04821
  • [Journal Article] 生徒の主体的な言語仕様につながる英語授業 ― 質的データ分析から見えてきた本質と課題 ―2018

    • Author(s)
      木村裕三
    • Journal Title

      KELES Journal (特別企画「生徒の言語使用につながる英語授業を考える」(課題番号26381199を明記)

      Volume: 3 Pages: 21-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381199
  • [Journal Article] 教室内生徒英語評価尺度活用マニュアル2018

    • Author(s)
      中田賀之・池野修・木村裕三・長沼君主
    • Journal Title

      平成26~29年度 科学研究費補助金 基盤研究(C) 『学習者の教室内英語使用促進のための「教室内英語力評価尺度」の開発と活要』

      Volume: なし Pages: 1-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381199
  • [Journal Article] Assessing Japanese teachers’ classroom English “internationally”: implications for the development of classroom English language benchmarks in Japan2018

    • Author(s)
      Yoshiyuki Nakata, Osamu Ikeno, Yuzo Kimura, Naoyuki Naganuma, & Stephen Andrews
    • Journal Title

      Language Testing in Asia

      Volume: 8(15) Issue: 1

    • DOI

      10.1186/s40468-018-0067-2

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04821
  • [Journal Article] Developing classroom language assessment benchmarks for Japanese teachers of English as a foreign language2017

    • Author(s)
      Yuzo Kimura, Yoshiyuki Nakata, Osamu Ikeno, Naoyuki Naganuma, & Stephen Andrews
    • Journal Title

      Language Testing in Asia

      Volume: 7(3) Issue: 1 Pages: 1-14

    • DOI

      10.1186/s40468-017-0035-2

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381199
  • [Journal Article] 「教室内英語タスク別評価尺度」の開発ー「音読指導」と「新出文法の口頭導入」を例にー2016

    • Author(s)
      池野修・中田賀之・木村裕三・長沼君主
    • Journal Title

      大学英語教育学会中国・四国支部紀要

      Volume: 13 Pages: 171-183

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381199
  • [Journal Article] Second language acquisition and teaching/learning motivation: A sociocognitive perspective.2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura & Jangho Won
    • Journal Title

      第38回全国英語教育学会愛知研究大会予稿集

      Pages: 420-421

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Journal Article] Classroom English Language Benchmarks for Japanese EFL Teachers.2012

    • Author(s)
      Nakata, Y., Ikeno, O., Naganuma, N., Kimura, Y., & Andrews, S (Nakata, Y)
    • Journal Title

      Proceedings of the JACET 51st International Convention

      Volume: なし Pages: 20-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530969
  • [Journal Article] Classroom English Language Benchmarks for Japanese EFL Teachers2012

    • Author(s)
      Nakata, Y., Ikeno, O., Naganuma, N., Kimura,Y., & Andrews, S
    • Journal Title

      Proceedings of the JACET 51st Internatinal Convention

      Pages: 20-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530969
  • [Journal Article] Enhancing creativity and motivation through a project poem2012

    • Author(s)
      Jangho Won & Yuzo Kimura
    • Journal Title

      第38回全国英語教育学会愛知研究大会予稿集

      Pages: 418-419

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Journal Article] Narrowing the gap between L2 teaching and learning motivation: A case study of a PBL classroom in Korea.2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Journal Title

      Proceedings of the Korea Association of Teachers of English 2012 International Conference

      Pages: 357-360

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Journal Article] 校内研修に役立つ教室内英語評価尺度2011

    • Author(s)
      中田賀之,長沼君主,池野修,木村裕三
    • Journal Title

      JACET 言語教師認知研究会研究集録

      Pages: 54-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530969
  • [Journal Article] 韓国学校英語教育を支える教師の動機づけ : 社会文化理論による質的データの読み取り2008

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      ヴィゴツキー学 第9巻

      Pages: 11-28

    • NAID

      40016208362

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] ポスト第7次教育課程下の韓国学校英語教育<上>2007

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      『英語教育』 56巻・9号

      Pages: 52-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] 全訳『初等学校教室授業改善のための英語教科教育課程運営材料』-韓国初等学校英語教育カリキュラムの基礎資料-2007

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      富山大学杉谷キャンパス一般教育研究紀要 35巻

      Pages: 101-174

    • NAID

      110007125505

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] ポスト第7次教育課程下の韓国学校英語教育<下>2007

    • Author(s)
      木村裕三
    • Journal Title

      英語教育 56巻10号

      Pages: 52-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] ポスト第7次教育課程下の韓国学校英語教育<下>2007

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      『英語教育』 56巻・10号

      Pages: 52-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] ポスト第7次教育課程下の韓国学校英語教育<上>2007

    • Author(s)
      木村裕三
    • Journal Title

      英語教育 56巻9号

      Pages: 52-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] 日本もこんな英語教育政策を : 韓国・中国の英語授業とそれを支える政策2006

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      英語教育 55巻・9号

      Pages: 68-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] 日本もこんな英語教育政策を : 韓国・中国の英語授業とそれを支える政策2006

    • Author(s)
      木村裕三
    • Journal Title

      英語教育 55巻9号

      Pages: 68-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Journal Article] A Complete Translation of National Curriculum of English Language Teaching in the People's Republic of China-A Fundamental Reference for Primary and Secondary Education of English in Public School-2005

    • Author(s)
      KIMURA, Yuzo
    • Journal Title

      The Journal of Liberal Arts and Sciences Vol.33

      Pages: 91-130

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520337
  • [Journal Article] 完訳版『全日制義務教育普通高級中学英語課程標準』(2001年):中華人民共和国学校英語教育の基礎資料2005

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      研究紀要富山医科薬科大学一般教育 33

      Pages: 91-130

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520337
  • [Journal Article] 完訳版『全日制必務教育普通高級中学英語課程標準』(2001年)中華人民共和国学校英語教育の基礎資料2005

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      研究紀要 富山医科薬科大学一般教育 33

      Pages: 91-130

    • NAID

      110004786294

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520337
  • [Journal Article] 完訳版『普通高中英語課程標準』(2003年):中華人民共和国高等学校英語教育の指針2005

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      研究紀要富山医科薬科大学一般教育 33

      Pages: 131-175

    • NAID

      110004786295

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520337
  • [Journal Article] A Complete Translation of "English Curriculum Standard for Ordinary Senior Middle School"-The Guide for English Language Teaching at Upper Secondary Level in the People's Republic of China2005

    • Author(s)
      KIMURA, Yuzo
    • Journal Title

      The Journal of Liberal Arts and Sciences Vol.33

      Pages: 131-175

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520337
  • [Journal Article] 完訳版『普通高中英語課程標準』(2003年)中華人民共和国高等学校英語教育の指針2005

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Journal Title

      研究紀要 富山医科薬科大学一般教育 33

      Pages: 131-175

    • NAID

      110004786295

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520337
  • [Presentation] The "Meta-Theory": Can be Applied to CDST over TEA in L2 Learning Motivational Studies?2022

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      JACET (Japan Association of College English Teachers)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Presentation] 教室内英語力評価尺度(小学校高学年版)の開発ー総合的診断尺度作成における小学校教員の認識の変容―2022

    • Author(s)
      中田賀之 池野修 木村裕三 長沼君主 狩野晶子
    • Organizer
      小学校英語教育学会全国大会 2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02836
  • [Presentation] 教室内英語力評価尺度(小学校版)の開発 総合的診断尺度に焦点を当てて2021

    • Author(s)
      中田賀之 池野修 木村裕三
    • Organizer
      小学校英語教育学会2021
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02836
  • [Presentation] The Same Peak from Different Routes: Illuminating L2 Teacher Motivation via TEA, CDST, and AT.2021

    • Author(s)
      Kimura, Y.
    • Organizer
      AILA World Congress
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Presentation] The Same Peak from Different Routs: Comparing L2 Teacher Motivation by TEA, CDST and AT2021

    • Author(s)
      Kimura, Yuzo
    • Organizer
      World Congress of Applied Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Presentation] 「教室内での生徒の英語を引き出す教師英語力を考える ~教室内教師・生徒英語力評価尺度の活用~」2019

    • Author(s)
      長沼君主, 中田賀之, 木村裕三
    • Organizer
      関西英語教育学会2019年度(第24回)年次大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04821
  • [Presentation] Examining Language Teacher/Learner Motivation in TEA Perspective2019

    • Author(s)
      Kimura. Yuzo
    • Organizer
      Japan Association of College English Teachers
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Presentation] 「韓国大学入試制度と高校英語教育-ある韓国中堅英語教師の語りからの示唆-」2019

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Organizer
      全国英語教育学会(JASELE)大学共通テストシンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Presentation] 「教室内英語力評価尺度」を使用した英語授業改善と英語教師の専門的成長2019

    • Author(s)
      中田賀之、池野修、木村裕三、長沼君主、永末温子、村上ひろ子、興津紀子
    • Organizer
      言語教育エキスポ2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04821
  • [Presentation] Similar Trajectories in Different Landscapes? The Advantage of Examining L2 Teacher Motivation Using TEA Compared with CDST2019

    • Author(s)
      Kimura. Y.
    • Organizer
      American Association for Applied Linguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Presentation] Similar Trajectories in Different Landscapes? Viewing L2 Teacher Motivation from two theoretical lenses; TEM and DST2018

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      Psychology in Language Learning 3
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02967
  • [Presentation] 課題別フォーラム「生徒の言語使用につながる英語授業」を考える: 実践と課題2017

    • Author(s)
      中田、池野、興津、木村、長沼、稲岡
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381199
  • [Presentation] Cross-boundary trajectories of motivation and autonomy2016

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      American Association for Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Orlando, Florida, USA
    • Year and Date
      2016-04-09
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370688
  • [Presentation] Cross-boundary trajectories of L2 teacher motivation and autonomy between complex systems: L2 classroom contexts in Far East.2016

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      the American Association of Applied Linguistics Annual Conference
    • Place of Presentation
      Orlando FL, USA
    • Year and Date
      2016-04-09
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370688
  • [Presentation] L2 learning motivation in two pathways: Further analyses from AT and DST perspectives.2016

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      The 55th JACET International Convention
    • Place of Presentation
      Sapporo, Japan
    • Year and Date
      2016-09-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370688
  • [Presentation] 「教室内英語タスク別評価尺度」 の開発2015

    • Author(s)
      池野修・中田賀之・木村裕三・長沼君主
    • Organizer
      2015年度大学英語教育学会中国・四国支部春季研究大会
    • Place of Presentation
      広島工業大学
    • Year and Date
      2015-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381199
  • [Presentation] Second language acquisition and teaching/learning motivation: A Sociocognitive perspective.2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura & Jangho Won
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学(日進市)
    • Year and Date
      2012-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] The Dynamics of L2 Motivation: How L2 Learning Motivation Goes Hand in Hand with L2 Teaching Motivation2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      第51回大学英語教育学会国際大会
    • Place of Presentation
      愛知県立大学(愛知県長久手市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Enhancing Creativity and Motivation Through a Project Poem Class2012

    • Author(s)
      Janho Won and Yuzo Kimura
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学(愛知県日進市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Enhancing creativity and motivation through a project poem class.2012

    • Author(s)
      Jangho Won & Yuzo Kimura
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学(日進市)
    • Year and Date
      2012-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Narrowing the gap between L2 teaching and learning motivation: A case study of a PBL classroom in Korea2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      2012 Korea Association of Teachers of English International Conference
    • Place of Presentation
      淑明女子大学校, 韓国
    • Year and Date
      2012-07-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Classroom English language benchmark for Japanese EFL teachers (Special Symposium).2012

    • Author(s)
      Nakata, Y., Ikeno, O., Naganuma, N.,Kimura, Y., & Andrews, S
    • Organizer
      JACET 2012
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530969
  • [Presentation] Narrowing the Gap Between L2 Teaching and Learning Motivation: A Case Study of a PBL Classroom in Korea2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      The Korea Association of Teachers of English
    • Place of Presentation
      淑明女子大学校 (韓国ソウル市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] The dynamics of L2 motivation: How L2 learning motivation goes hand in hand with L2 teaching motivation2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      The 51stJACET International Convention
    • Place of Presentation
      愛知県立大学(長久手市)
    • Year and Date
      2012-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Second Language Acquisition and Teaching/learning Motivation: A Sociocognitive Perspective2012

    • Author(s)
      Yuzo Kimura and Janho Won
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学(愛知県日進市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] The dynamism of classroom L2 motivation and second language acquisition in view of socio-cognitive perspective : A longitudinal case study2011

    • Author(s)
      Yuzo KIMURA
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      シカゴシェラトンホテル(アメリカ合衆国)
    • Year and Date
      2011-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Developing Assessment Scales of the Classroom English Language Use of EFL teachers The 16 World Congress of Applied Linguistics (AILA)2011

    • Author(s)
      Nakata, Y., Ikeno, O., Naganuma, N., Kimura,Y., & Andrews, S.
    • Organizer
      Beijing University of Foreign Studies
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530969
  • [Presentation] Developing Assessment Scales of the Classroom English Language Use of EFL teachers2011

    • Author(s)
      Yoshiyuki Nakata, Osamu Ikeno, Naoyuki Naganuma, Yuzo Kimura, Steve Andrews
    • Organizer
      The 16 World Congress of Applied Linguistics (AILA)
    • Place of Presentation
      北京外国語大学北京、中国
    • Year and Date
      2011-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530969
  • [Presentation] Language learning motivation in CA perspective: Interpreting L2 motivation in a junior middle school context in Beijing2011

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      The 50thJACET Commemorative International Convention
    • Place of Presentation
      西南学院大学(福岡)
    • Year and Date
      2011-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] ELT motivation from a complex dynamic system theory perspective : A longitudinal study of classroom L2 motivation in Beijing2011

    • Author(s)
      Yuzo KIMURA
    • Organizer
      AILA 16^<th> World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      北京外国語大学北京
    • Year and Date
      2011-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] The dynamism of classroom L2 motivation and second language acquisition in view of sociocognitive perspective: A longitudinal case study2011

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      2011 American Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Chicago, IL, USA.
    • Year and Date
      2011-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] ELT motivation from a complex dynamic system theory perspective: A longitudinal study of classroom L2 motivation in Beijing2011

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      16thWorld Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Beijing University of Foreign Studies, China.
    • Year and Date
      2011-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Language learning motivation in CA perspective : Interpreting L2 motivation in a junior middle school context in Beijing2011

    • Author(s)
      Yuzo KIMURA
    • Organizer
      The 50th JACET Commemorative International Convention
    • Place of Presentation
      西南学院大学福岡
    • Year and Date
      2011-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Teaching motivation in view of Sociocultural Theory: A case study of an elementary school English teacher in South Korea.2009

    • Author(s)
      Yuzo Kimura
    • Organizer
      The 48thJACET Convention
    • Place of Presentation
      北海学園大学(札幌)
    • Year and Date
      2009-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] Language Teaching/Learning Motivation in China in View of Sociocultural Theory2009

    • Author(s)
      Yuzo KIMURA
    • Organizer
      The 43^<rd> Annual TESOL Convention and Exhibit
    • Place of Presentation
      Denver, Colorado, USA
    • Year and Date
      2009-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] Teaching Motivation in View of Sociocultural Theory : A Case Study of an Elementary School English Teacher in South Korea2009

    • Author(s)
      Yuzo KIMURA
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)第48回全国大会
    • Place of Presentation
      北海学園大学(北海道)
    • Year and Date
      2009-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520569
  • [Presentation] 新しい韓国現職初等学校英語教員研修と授業実践の関係 : 初等学校英語教師の動機と自律を支えるシステム2008

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Organizer
      第33回JACET 全国大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2008-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] 新しい韓国現職初等学校英語教員研修と授業実践の関係 : 初等学校英語教師の動機と自律を支えるシステム2008

    • Author(s)
      木村裕三
    • Organizer
      第33回JACET全国大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2008-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] English Language Teaching/Learning Motivation in Secondary School Classrooms in Beijing : Interpreting Qualitative Data from Sociocultural Theory2008

    • Author(s)
      Yuzo KIMURA
    • Organizer
      The 6^<th> Asia TEFL
    • Place of Presentation
      Bali, Indonesia
    • Year and Date
      2008-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] English language teaching/learning motivation in secondary school classrooms in Beijing : Interpreting qualitative data from Sociocultural Theory2008

    • Author(s)
      Yuzo KIMURA
    • Organizer
      The 6^<th> Asian TEFL
    • Place of Presentation
      Bali, Indonesia
    • Year and Date
      2008-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] 中学校英語教師の動機づけ-韓国第7次教育課程下の英語授業の成功要因-2007

    • Author(s)
      木村裕三
    • Organizer
      JACET中部支部大会
    • Place of Presentation
      石川県立大学
    • Year and Date
      2007-06-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] 英語教師の動機づけ-質的データによる北京市,韓国仁川市小学校英語実践の読み取り-2007

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Organizer
      第33回全国英語教育学会大分研究大会
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] 韓国における第二言語習得-社会文化理論で読み解く韓国学校英語教育 : 教師の動機の構成-2007

    • Author(s)
      木村裕三
    • Organizer
      ヴィゴツキー学会第9回大会
    • Place of Presentation
      神戸市勤労会館
    • Year and Date
      2007-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] 英語教師の動機づけ-質的データによる北京市, 韓国仁川市小学校英語実践の読み取り2007

    • Author(s)
      木村裕三
    • Organizer
      第33回全国英語教育学会大分研究大会
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] 韓国における第二言語習得-社会文化理論で読み解く韓国学校英語教育:教師の動機の構成-2007

    • Author(s)
      木村 裕三
    • Organizer
      -ヴィゴツキー学会第9回大会
    • Place of Presentation
      神戸市勤労会館
    • Year and Date
      2007-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520428
  • [Presentation] Shame and L2 teacher motivation: Cross-boundary trajectories of motivation, identity, L2 self and autonomy across complex systems

    • Author(s)
      Kimura, Y.
    • Organizer
      International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Aquisition
    • Place of Presentation
      University of Nottingham, UK
    • Year and Date
      2014-08-28 – 2014-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370688
  • [Presentation] Two different pathways of L2 motivation? From AT and DST perspectives.

    • Author(s)
      Kimura, Y.
    • Organizer
      International Applied Linguistics Association (AILA) World Congress 2014
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Year and Date
      2014-08-10 – 2014-08-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370688
  • [Presentation] Classroom English language benchmark for Japanese EFL Teachers (特別シンポジウム)

    • Author(s)
      Nakata, Y., Ikeno, O., Naganuma, N., Kimura, Y., & Andrews, S (Nakata, Y)
    • Organizer
      The JACET 51st International Convention
    • Place of Presentation
      愛知県立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530969
  • [Presentation] Two different pathways of L2 motivation?: Further analysis in AT and DST perspectives

    • Author(s)
      Kimura, Y.
    • Organizer
      The American Association for Applied Linguistics 2015 annual conference
    • Place of Presentation
      Toronto, Canada
    • Year and Date
      2015-03-20 – 2015-03-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370688
  • 1.  NAKATA Yoshiyuki (40280101)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 2.  IKENO Osamu (70294775)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 3.  NAGANUMA Naoyuki (20365836)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 4.  狩野 晶子 (80511526)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  WON Jang-ho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KIM Tae-young
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 7.  MA Li
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  XU Shuxian
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  LÜ Dan
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  YANG Luxin
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  LAWRENCE Wan
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  TAKAHASH Chiharu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  ANDREWS Stephen
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  KOUNO Kiwame
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  OGASAHARA Yoshihiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  MUNEYASU Toyoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MURAKAMI Hiroko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TOKUYAMA Miho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  NAGASUE Atsuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  李 恩影
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  王 〓
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  馬 莉
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  任 紅娟
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi