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Ikeda Kokolo  池田 心

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… Alternative Names

IKEDA Kokolo  池田 心

池田 心  イケダ ココロ

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Researcher Number 80362416
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 北陸先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 北陸先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 教授
2016 – 2020: 北陸先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 准教授
2009 – 2015: Japan Advanced Institute of Science and Technology, 情報科学研究科, 准教授
2007: 京都大学, 学術情報メディアセンター, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related / Entertainment and game informatics 1 / Intelligent informatics / Sensitivity informatics/Soft computing
Except Principal Investigator
Sensitivity informatics/Soft computing / Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related / Entertainment and game informatics 1 / Intelligent informatics
Keywords
Principal Investigator
楽しませる / 指導碁 / 囲碁 / 接待碁 / 楽しませるAI / ゲーム / モンテカルロ木探索 / ガイスター / パズル / コンテンツ生成 … More / 深層学習 / 人間らしさ / 囲碁プログラム / 手加減 / ゲーム情報学 / ぷよぷよ / 強化学習 / 共進化 / 局面の誘導 / 指導するゲームAI / 好みモデル / 着手モデル / 人間の誘導 / 楽しませるゲームAI / 教育 / 仲間AI / 味方AI / 活躍させる / 好ゲーム / プレイヤーモデリング / 価値観推定 / スーパーマリオ / 囲碁将棋 / 好みに寄り添うAI / ゲームプログラミング / 弱点発見 / PCG / 問題生成 / 教える / 深層強化学習 / 教師あり学習 / リズムゲーム / 上海 / RPG / テトリス / 自動コンテンツ生成 / 指導 / PCG / 教えるAI / 自然言語表現 / 認知バイアス / 人間らしいミス / 自然なふるまい / 効用推定 / ゲーム内行動の転用 / 自然言語処理 / 機械学習 / エンターテイメント / 戦略ゲーム / 自然な着手 / 楽しませるプログラム / オセロ / 多様性 / 楽しませるAI / 戦略モデル / u-mart / エージェントベードシミュレーション / U-mart / 事例ベース推論 / 遺伝的アルゴリズム / エージェントベースドシミュレーション / 予測市場 … More
Except Principal Investigator
人間らしさ / ゲーム情報学 / 思考支援システム / モティベーション / プレイヤレベルの調整 / 機械学習 / 実環境データ / 思考の可視化 / 学習支援システム / 認知科学 / 人工知能 / 実環境シミュレータ / 思考支援 / 学習支援 / 可視化技術 / 知の拡張 / 深層学習 / ゲームAI / ヒューマンインターフェース / HAI / ヒューマンエラー / 模倣AI / メタヒューリスティクス / ヒューリスティクス / 適応的制御 / パラメータ制御 / 多様性エントロピー / 分散並列進化方式 / 問題パターン / 進化型知能化方式 / 自律分散 / 進化知能 / 多様性 / 人間的制約 / 事例 / 最適化 / 配送 / GA:遺伝的アルゴリズム / 文化遺伝子 / GA / 人間中心 / 事例ベース / 自律協調 / 強化学習 / 遺伝的アルゴリズム / 囲碁ソフト / 将棋ソフト / ゲーム / 教授戦略 / コンピュータチェス / 序盤データベース / 合意形成 / 証明数探索 / 共謀数探索 / ゲーム情報力学 / コンピュータ将棋 / ゲーム情報力学モデル / ゲーム洗練度の理論 / 相手モデル / 人間らしいふるまい / ザラ場 / ザラバ / 板寄せ / 市場の流動性 / エージェント / ゲーミング / シミュレーション / 制度分析 / 人工市場 Less
  • Research Projects

    (11 results)
  • Research Products

    (117 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  強みや課題を引き出す局面に人間プレイヤを誘導する囲碁プログラムPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      池田 心
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Progress support programs that respect game players' intentions and valuesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ikeda Kokolo
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Extending human knowledge with game AI beyond human capabilities

    • Principal Investigator
      Ito Takeshi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
    • Research Institution
      The University of Electro-Communications
  •  How to Coach Human Players using Computer Go ProgramPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ikeda Kokolo
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Entertaining Computer Go PlayersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ikeda Kokolo
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Research on the game AI that makes human-lile mistakes

    • Principal Investigator
      Takeshi Ito
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      The University of Electro-Communications
  •  Production of game AIs using co-evolution which can be rivals of human playersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Kokoro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  New Paradigm of Game Informatics - Human-like Beheviour and its Mechanism

    • Principal Investigator
      IIDA HIROYUKI
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Parameter control of genetic algorithm for delivery route optimization

    • Principal Investigator
      SETSUO Tsuruta
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sensitivity informatics/Soft computing
    • Research Institution
      Tokyo Denki University
  •  Design of Prediction Market Simulation Using Co-Evolution of Agent StrategiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Kokolo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sensitivity informatics/Soft computing
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Institutional Design and Evaluation of Liquidity Supply in Financial Market Using Participatory Artificial Markets

    • Principal Investigator
      KITA Hajime
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sensitivity informatics/Soft computing
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Improvement of move naturalness for playing good-quality games with middle-level players2024

    • Author(s)
      Hsueh Chu-Hsuan, Ikeda Kokolo
    • Journal Title

      Applied Intelligence

      Volume: 54 Issue: 2 Pages: 1637-1655

    • DOI

      10.1007/s10489-023-05210-2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17021, KAKENHI-PROJECT-23K11381
  • [Journal Article] Analyses of Tabular AlphaZero on Strongly-Solved Stochastic Games2023

    • Author(s)
      Chu-Hsuan Hsueh, Kokolo Ikeda, I-Chen Wu, Jr-Chang Chen, Tsan-Sheng Hsu
    • Journal Title

      IEEE Access

      Volume: 11 Pages: 18157-18182

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Journal Article] Position Control and Production of Various Strategies for Game of Go Using Deep Learning Methods2021

    • Author(s)
      Yuan Shi,Tianwen Fan,Wanxiang Li,Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      Journal of Information Science and Engineering

      Volume: 37 Pages: 553-573

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Journal Article] Position Control and Production of Various Strategies for Game of Go Using Deep Learning Methods2021

    • Author(s)
      Yuan Shi,Tianwen Fan,Wanxiang Li,Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      Journal of Information Science and Engineering

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Journal Article] Generation of Game Stages with Quality and Diversity by Reinforcement Learning in Turn-based RPG2021

    • Author(s)
      Nam Sanggyu、Hsueh Chu-Hsuan、Ikeda Kokolo
    • Journal Title

      IEEE Transactions on Games

      Volume: 未定 Issue: 3 Pages: 1-1

    • DOI

      10.1109/tg.2021.3113313

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Journal Article] Generation of Game Stages with Quality and Diversity by Reinforcement Learning in Turn-based RPG2021

    • Author(s)
      Nam Sanggyu,Hsueh Chu-Hsuan,Ikeda Kokolo
    • Journal Title

      IEEE Transactions on Games

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Journal Article] Machine-Learning of Shape Names for the Game of Go2015

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot and Takanari Shishido
    • Journal Title

      Springer LNCS, Advances in Computer Games

      Volume: 9525 Pages: 247-259

    • NAID

      120007005423

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Journal Article] Further Investigation of 3-Member Simple Majority Voting for Chess2014

    • Author(s)
      Kristian Toby Spoerer, Toshihisa Okaneya, Kokolo Ikeda and Hiroyuki Iida
    • Journal Title

      Computers and Games Conference(CG2013), LNCS Springer

      Volume: 8427 Pages: 150-160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 行動評価関数を用いたモンテカルロ木探索の重点化と見落としの抑制2014

    • Author(s)
      池田心,Viennot Simon
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: Vol.55,No.11 Pages: 2377-2388

    • NAID

      110009843044

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Journal Article] 行動評価関数を用いたモンテカルロ木探索の重点化と見落としの抑制2014

    • Author(s)
      池田心,Viennot Simon
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 55 Pages: 2377-2388

    • NAID

      110009843044

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Journal Article] Evaluation of Pattern Shapes in Board Games before Machine-Learning2013

    • Author(s)
      Huy Nguyen, Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      International Journal of Electrical Engineering

      Volume: Vol. 20 Pages: 39-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] Evaluation of Pattern Shapes in Board Games before Machine-Learning2013

    • Author(s)
      Huy Nguyen and Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      International Journal of Electrical Engineering

      Volume: 20 Pages: 39-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] 楽しませる囲碁・将棋プログラミング2013

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ学会

      Volume: Vol.58,No.3 Pages: 167-173

    • NAID

      110009594409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] Evaluation of Pattern Shapes in Board Games before Machine-Learning2013

    • Author(s)
      Huy Nguyen and Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      International Journal of Electrical Engineering

      Volume: 20(2) Pages: 39-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 楽しませる囲碁・将棋プログラミング2013

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ学会

      Volume: 58(3) Pages: 167-173

    • NAID

      110009594409

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 楽しませる囲碁・将棋プログラミング2013

    • Author(s)
      池田 心
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ学会誌

      Volume: Vol.58, no.3 Pages: 167-173

    • NAID

      110009594409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] 落下型パズルゲームの定石形配置法とぷよぷよへの適用2012

    • Author(s)
      富沢大介,池田心
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: Vol.53, No.11 Pages: 2560-2570

    • NAID

      110009486874

    • URL

      https://dspace.jaist.ac.jp/dspace/handle/10119/10913

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] 遺伝的アルゴリズムによる人間のレベルに適応する多様なオセロAIの生成2012

    • Author(s)
      上田陽平, 池田心
    • Journal Title

      情報処理学会研究報告(ゲーム情報学)

      Volume: GI-27(5)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] ペンシルパズルにおける"面白い問題"の評価と作成2011

    • Author(s)
      高雄智成, 池田心
    • Journal Title

      組合せゲーム・パズルミニプロジェクト第7回ミニ研究集会

      Volume: 2011(6) Pages: 25-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] プレイアウト局面の乱雑さを考慮した学習用棋譜作成2011

    • Author(s)
      長谷川敦史, 池田心, 飯田弘之, 橋本隼一
    • Journal Title

      ゲームプログラミングワークショップ2011論文集

      Volume: 2011(6) Pages: 33-40

    • NAID

      170000067763

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 関連性行列を用いたぷよぷよの定型連鎖構成法2011

    • Author(s)
      富沢大介, 池田心, 橋本隼一
    • Journal Title

      ゲームプログラミングワークショップ2011論文集

      Volume: 2011(6) Pages: 25-31

    • NAID

      170000067760

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] Accelerated UCT and Its Application to Two-Player Games2011

    • Author(s)
      J.Hashimoto, A.Kishimoto, K.Yoshizoe, K.Ikeda
    • Journal Title

      Advances in Computer Games (ACG2011)

    • NAID

      120004770416

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 人智に迫るゲームAI~2011JAIST杯ゲームアルゴリズム大会より2011

    • Author(s)
      池田心, 橋本隼一, 富沢大介, 立石真也
    • Journal Title

      第17回創発システム・シンポジウム予稿集

      Pages: 103-106

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 多様な戦略選択を可能にする事例ベースの政策表現とそのGAによる最適化2010

    • Author(s)
      池田心, 小林重信, 喜多一
    • Journal Title

      人工知能学会論文誌 第25巻2号

      Pages: 351-362

    • NAID

      130000259127

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Journal Article] 予測市場シミュレーションのためのエージェント群構成法2010

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      経営システム(日本経営工学会誌)

      Volume: Vol.20 No.5 Pages: 249-254

    • NAID

      10027473051

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Journal Article] 予測市場シミュレーションのためのエージェント群構成法2010

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      経営システム(日本経営工学会誌) 第20巻5号

      Pages: 249-254

    • NAID

      10027473051

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 人間プレイヤを活躍させる協力型ゲームの味方AI2023

    • Author(s)
      板東 宏和, 池田 心, Chu Hsuan Hsueh
    • Organizer
      情報処理学会第49回GI研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Improving the Human-Likeness of Game AI's Moves by Combining Multiple Prediction Models2023

    • Author(s)
      Tatsuyoshi Ogawa, Chu-Hsuan Hsueh, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      The 15th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] 悪手と囲碁AIによる特徴量を用いた棋力の異なるプレイヤの傾向分析2023

    • Author(s)
      窪木 響大,シュエ ジュウシェン,池田 心
    • Organizer
      第28回ゲームプログラミングワークショップ(GPW-23)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K11381
  • [Presentation] Can We Infer Move Sequences in Go from Stone Arrangements?2023

    • Author(s)
      Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      The 18th Conference on Advances in Computer and Games (ACG2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K11381
  • [Presentation] 格闘ゲーム初心者のための読み合い理解支援システムの改善2023

    • Author(s)
      酒見 真, シュエ ジュウシュエン, 池田 心
    • Organizer
      情報処理学会第49回GI研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Factor Analyses on Positive and Negative Evaluations of Games against Go Programs2023

    • Author(s)
      Kyota Kuboki, Chu-Hsuan Hsueh, and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      The 28th International Conference on Technologies and Applications of Artificial Intelligence (TAAI 2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K11381
  • [Presentation] 囲碁AIが好ゲームを演出するための要因分析2023

    • Author(s)
      早下 雅弘, 池田 心, Hsueh Chu-Hsuan
    • Organizer
      情報処理学会第49回GI研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Graph Convolutional Networks for Turn-Based Strategy Games2022

    • Author(s)
      Wanxiang Li, Houkuan He, Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      14th International Conference on Agents and Artificial Intelligence
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Playing Good-Quality Games with Weak Players by Combining Programs with Different Roles2022

    • Author(s)
      Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      2022 IEEE Conference on Games (CoG)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] ゲーム AI への認知バイアス,生物学的制約の導入に向けた人間の行動選択に関する分析2022

    • Author(s)
      坂本 洸, 池田 心
    • Organizer
      第27回ゲームプログラミングワークショップ(GPW-22)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Procedural Maze Generation with Considering Difficulty from Human Players’ Perspectives2021

    • Author(s)
      Keita Fujihira, Chu-Hsuan Hsueh, and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      Advances in Computer Games conference (ACG 2021)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Game AI and Human-Likeness for Entertaining Human Players2021

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      TCGA 電腦對局研討會
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Graph Convolutional Networks for Turn-Based Strategy Games2021

    • Author(s)
      Wanxiang Li, Houkuan He, Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      14th International Conference on Agents and Artificial Intelligence
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Procedural Maze Generation with Considering Difficulty from Human Players’ Perspectives2021

    • Author(s)
      Keita Fujihira, Chu-Hsuan Hsueh, and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      Advances in Computer Games conference (ACG 2021)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] 人間らしさを考慮したテストプレイヤを用いる迷路の自動生成と難易度評価2021

    • Author(s)
      藤平 啓汰, 池田 心
    • Organizer
      第26回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] 対戦状況をより正確に表現するための盤面評価値2021

    • Author(s)
      小川 竜欣, 池田 心
    • Organizer
      第26回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Imitating Agents in A Complex Environment by Generative Adversarial Imitation Learning2020

    • Author(s)
      Li Wanxaing, Hsueh Chu-Hsuan and Ikeda Kokolo
    • Organizer
      2020 IEEE Conference on Games
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] 上海ゲームにおける面白いインスタンス生成2020

    • Author(s)
      森長剛志, 池田心
    • Organizer
      情報処理学会第43回ゲーム情報学研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 研究奨励賞後退解析による詰めガイスター問題の列挙2020

    • Author(s)
      川上直人、池田心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Analyses of Tabular AlphaZero on NoGo2020

    • Author(s)
      Chu-Hsuan Hsueh, Kokolo Ikeda, Sang-Gyu Nam, and I-Chen Wu
    • Organizer
      The 2020 Conference on Technologies and Applications of Artificial Intelligence
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12121
  • [Presentation] Designing policy network with deep learning in turn-based strategy games2019

    • Author(s)
      Tomihiro Kimura and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      16th Advances in Computer Games Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 深層学習囲碁プログラムを用いた場合の手加減に関する研究2019

    • Author(s)
      Shi Yuan,Fan Tianwen,Li Wanxiang,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Position Control and Production of Various Strategies for Deep Learning Go Programs2019

    • Author(s)
      Tianwen Fan, Yuan Shi, Wanxiang Li and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      2019 International Conference on Technologies and Applications of Artificial Intelligence (TAAI 2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 連鎖構成力向上のための多様で面白いなぞぷよ提供法の提案2019

    • Author(s)
      牧田 光平,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Procedural Content Generation of Rhythm Games Using Deep Learning Methods2019

    • Author(s)
      Yubin Liang, Wanxiang Li and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      International Conference on Entertainment Computing (ICEC) & Joint Conference on Serious Games (JCSG)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 楽しませる囲碁プログラム~強すぎるAIにどう接待させるか2019

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      JAPAN GO CONGRESS 2019 in KANAZAWA
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 深層学習囲碁プログラムを用いた場合の手加減に関する研究2019

    • Author(s)
      Shi Yuan,Fan Tianwen,Li Wanxiang,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会 第41回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 連鎖構成力向上のための多様で面白いなぞぷよ提供法の提案2019

    • Author(s)
      牧田 光平,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会 第41回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] Enhancing Human Players’ T-Spin Technique in Tetris with Procedural Problem Generation2019

    • Author(s)
      Taishi Oikawa, Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      16th Advances in Computer Games Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 不完全情報ゲーム『ガイスター』における2種の詰め問題の提案と考察2019

    • Author(s)
      石井 岳史,川上 直人,橋本 剛,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会 第41回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] Generating Stages in Turn-Based RPG using Reinforcement Learning2019

    • Author(s)
      SangGyu Nam, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      IEEE Conference on Games (COG)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Procedural Content Generation of Rhythm Games Using Deep Learning Methods2019

    • Author(s)
      Yubin Liang, Wanxiang Li and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      International Conference on Entertainment Computing (ICEC) & Joint Conference on Serious Games (JCSG)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Enhancing Human Players’ T-Spin Technique in Tetris with Procedural Problem Generation2019

    • Author(s)
      Taishi Oikawa, Chu-Hsuan Hsueh and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      16th Advances in Computer Games Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 難しい詰めガイスター問題の生成法2019

    • Author(s)
      石井岳史, 川上直人, 橋本剛, 池田心
    • Organizer
      第24回ゲームプログラミングワークショップ(GPW-19)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] Position Control and Production of Various Strategies for Deep Learning Go Programs2019

    • Author(s)
      Tianwen Fan, Yuan Shi, Wanxiang Li and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      International Conference on Technologies and Applications of Artificial Intelligence (TAAI 2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 楽しませる囲碁プログラム~強すぎるAIにどう接待させるか2019

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      第4回ジャパン碁コングレスin金沢
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 強いゲームAIから楽しませるゲームAIへ2019

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      北陸4大学連携まちなかセミナー
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Generating Stages in Turn-Based RPG using Reinforcement Learning2019

    • Author(s)
      SangGyu Nam, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      IEEE Conference on Games (CoG2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 不完全情報ゲーム『ガイスター』における2種の詰め問題の提案と考察2019

    • Author(s)
      石井 岳史,川上 直人,橋本 剛,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 人間にとって乱数らしく見える疑似乱数の生成方法2018

    • Author(s)
      池田 心
    • Organizer
      平成30年度(2018)理工系情報学科・専攻協議会 総会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 強化学習を用いたターン制 RPG のステーシ自動生成2018

    • Author(s)
      ナムサンギュ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] テトリスにおけるT-spin構成力向上のための問題作成2018

    • Author(s)
      及川 大志 ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] リズムゲームの上達を支援するコンテンツ自動生成法2018

    • Author(s)
      Liang Yubin,池田心
    • Organizer
      情報処理学会 第39回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] テトリスにおけるT-spin構成力向上のための問題作成2018

    • Author(s)
      及川 大志 ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ(GPW-18)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 強化学習を用いたターン制 RPG のステージ自動生成2018

    • Author(s)
      ナムサンギュ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Human-like Computer Game Players2018

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda
    • Organizer
      2018 ASEAN Workshop on Information Science and Technology
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 連鎖構成力向上のためのぷよぷよの問題作成2018

    • Author(s)
      高橋竜太郎,池田心
    • Organizer
      情報処理学会 第39回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] コンピューターゲームプレイヤにおける人間らしさの調査2018

    • Author(s)
      テンシリリックン シラ,高橋 一幸,ナム サンギュ,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Survey of How Human Players Divert In-game Actions for Other Purposes: Towards Human-like Computer Players2017

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Naoyuki Sato, Kenta Nakagawa, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      International Conference on Entertainment Computing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] Detection and Labeling of Bad Moves for Coaching Go2016

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot and Naoyuki Sato
    • Organizer
      IEEE Conference on Computational Intelligence and Games
    • Place of Presentation
      サントリーニ(ギリシャ)
    • Year and Date
      2016-09-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] コンピュータ指導碁のための悪手解説2016

    • Author(s)
      山中 翠,ビエノ シモン,池田 心
    • Organizer
      第35回ゲーム情報学研究発表会
    • Place of Presentation
      電気通信大学(東京都調布市)
    • Year and Date
      2016-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] Production of Emotion-based Behaviors for a Human-like Computer Player2016

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Huu Phuc Luong and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      GAMEON'2016
    • Place of Presentation
      リスボン(ポルトガル)
    • Year and Date
      2016-09-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] ゲームの目的達成のみを追求したAIでは生まれにくいゲーム内行動の分類と考察2016

    • Author(s)
      中川 絢太 , 佐藤 直之 , 池田 心
    • Organizer
      第36回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      サン・リフレ函館(北海道函館市)
    • Year and Date
      2016-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] Estimation of Player’s Preference for Cooperative RPGs Using Multi-Strategy Monte-Carlo Method2015

    • Author(s)
      Naoyuki Sato, Kokolo Ikeda and Takayuki Wada
    • Organizer
      IEEE Conference on Computational Intelligence and Games
    • Place of Presentation
      Tainan, Taiwan
    • Year and Date
      2015-08-31
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] Cooperative RPGs Using Multi-Strategy Monte-Carlo Method2015

    • Author(s)
      Naoyuki Sato, Kokolo Ikeda and Takayuki Wada
    • Organizer
      IEEE Conference on Computational Intelligence and Games
    • Place of Presentation
      台南市(中華民国)
    • Year and Date
      2015-08-31
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] 不満を抱かせにくいゲーム用擬似乱数列の生成と利用2015

    • Author(s)
      野村 久光,Sila Temsiririrkkul,池田 心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第9回シンポジウム
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2015-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] Artificial Intelligence in Computer Games: Not Only Strong, But Also Entertaining2015

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda
    • Organizer
      JAIST Symposium on Advanced Science and Technology
    • Place of Presentation
      北陸先端科学技術大学院大学(石川県能美市)
    • Year and Date
      2015-11-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] ターン制ストラテジーにおける状態評価関数を用いた深さ限定モンテカルロの適用2014

    • Author(s)
      藤木翼,村山公志朗,池田心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション第8回シンポジウム
    • Place of Presentation
      調布,東京都
    • Year and Date
      2014-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Biased Random Sequence Generation for Making Common Player Believe it Unbiased2014

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Hisamitsu Nomura, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      IEEE Games, Entertainment, and Media Conference
    • Place of Presentation
      Tronto
    • Year and Date
      2014-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] ターン制ストラテジーにおける状態評価関数を用いた深さ限定モンテカルロの適用2014

    • Author(s)
      藤木 翼,村山公志朗,池田 心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第8回シンポジウム
    • Place of Presentation
      調布,電気通信大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Production of Various Strategies and Position Control for Monte-Carlo Go - Entertaining human players2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot
    • Organizer
      IEEE-CIG
    • Place of Presentation
      Niagara falls, Canada
    • Year and Date
      2013-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] 学術研究用プラットフォームとしての大戦略系ゲームのルール提案2013

    • Author(s)
      村山公志朗,藤木翼,池田心
    • Organizer
      村山公志朗,藤木翼,池田心
    • Place of Presentation
      箱根,箱根セミナーハウス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] 複数ソルバを用いた上海ゲームのインスタンス生成2013

    • Author(s)
      大町洋,佐藤直之,池田心
    • Organizer
      GPW2013 (第18回ゲームプログラミングワークショップ)
    • Place of Presentation
      箱根,箱根セミナーハウス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Production of Various Strategies and Position Control for Monte-Carlo Go - Entertaining human players2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda and Simon Viennot
    • Organizer
      CG2013 (Computers and Games)
    • Place of Presentation
      横浜,慶應大学日吉キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Further Investigation of 3-Member Simple Majority Voting for Chess2013

    • Author(s)
      Kristian Toby Spoerer, Toshihisa Okaneya, Kokolo Ikeda and Hiroyuki Iida
    • Organizer
      Computers and Games Conference(CG2013)
    • Place of Presentation
      Yokohama
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Presentation] 複数ソルバを用いた上海ゲームのインスタンス生成2013

    • Author(s)
      大町洋,佐藤直之,池田心
    • Organizer
      第18回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根,神奈川県
    • Year and Date
      2013-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Production of Various Strategies and Position Control for Monte-Carlo Go - Entertaining human players2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda and Simon Viennot
    • Organizer
      IEEE-CIG 2013 (Computational Intelligence and Games)
    • Place of Presentation
      Canada, Niagara falls, Americana Conference Resort and Hotel
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] 学術研究用プラットフォームとしての大戦略系ゲームのルール提案2013

    • Author(s)
      村山公志朗,藤木翼,池田心
    • Organizer
      第18回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根,神奈川県
    • Year and Date
      2013-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Efficiency of Static Knowledge Bias in Monte-Carlo Tree Search2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Vienno
    • Organizer
      Computers and Games 2013
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学日吉キャンパス協生館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] 標準的なゲームプレイヤにとって自然に見える疑似乱数列の生成法2013

    • Author(s)
      野村久光,TEMSIRIRIRKKUL Sila,池田心
    • Organizer
      第18回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根セミナーハウス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] Efficiency of Static Knowledge Bias in Monte-Carlo Tree Search2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot
    • Organizer
      Computers and Games
    • Place of Presentation
      横浜,神奈川県
    • Year and Date
      2013-08-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] モンテカルロ碁における多様な戦略の演出と形勢の制御 ~接待碁AIに向けて2012

    • Author(s)
      池田心,Simon Viennot
    • Organizer
      第17回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] ペンシルパズルにおける"面白い問題"の評価と作成2012

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      組合せゲーム・パズルミニプロジェクト第7回ミニ研究集会
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Presentation] Adaptation of Game AIs using Genetic Algorithm: Keeping Variety and Suitable Strength2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Yu Tanaka, Simon Viennot, Nguyen Huy Quoc and Yohei Ueda
    • Organizer
      SCIS-ISIS2012
    • Place of Presentation
      神戸
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Playing PuyoPuyo : Two Search Algorithms for Constructing Chain and Tactical Heuristics2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Daisuke Tomizawa, Simon Viennot, Yuu Tanaka
    • Organizer
      IEEE-CIG
    • Place of Presentation
      Granada Spain
    • Year and Date
      2012-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Adaptation of Game AIs using Genetic Algorithm : Keeping Variety and Suitable Strength2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Yu Tanaka, Simon Viennot, Nguyen Huy Quoc and Yohei Ueda
    • Organizer
      SCIS-ISIS2012
    • Place of Presentation
      神戸,兵庫県
    • Year and Date
      2012-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] モンテカルロ碁における多様な戦略の演出と形勢の制御~接待碁AIに向けて2012

    • Author(s)
      池田心,Simon Viennot
    • Organizer
      第17回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根,神奈川県
    • Year and Date
      2012-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Playing PuyoPuyo: Two Search Algorithms for Constructing Chain and Tactical Heuristics2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Daisuke Tomizawa, Simon Viennot, Yuu Tanaka
    • Organizer
      IEEE-CIG 2012
    • Place of Presentation
      Granada Spain
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] 人智に迫るゲームAI~2011JAIST杯ゲームアルゴリズム大会より2011

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      第17回創発システム・シンポジウム予稿集
    • Place of Presentation
      滋賀県彦根市
    • Year and Date
      2011-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Presentation] モンテカルロ+UCTにおける探索木のだまし構造2010

    • Author(s)
      池田心, 橋本隼一, 土井佑紀
    • Organizer
      第24回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      奈良
    • Year and Date
      2010-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションの共有に向けて,「予測市場と集合知活用」研究部会2010

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      第3回会合
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2010-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] モンテカルロ+UCTにおける探索木のだまし構造2010

    • Author(s)
      池田心, 橋本隼一, 土井佑紀
    • Organizer
      第24回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      奈良女子大学
    • Year and Date
      2010-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションの共有に向けて2010

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      「予測市場と集合知活用」研究部会第3回会合
    • Place of Presentation
      芝蘭会館別館(京都市)
    • Year and Date
      2010-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションのための戦略の学習と進化2009

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      第53回システム制御情報学会研究発表講演会
    • Place of Presentation
      兵庫(予稿掲載のみ.インフルエンザのため開催中止で発表なし)
    • Year and Date
      2009-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションにおける戦略の進化2008

    • Author(s)
      池田心, 和田智晃, 喜多一
    • Organizer
      計測自動制御学会システム情報部門学術講演会
    • Place of Presentation
      姫路
    • Year and Date
      2008-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300077
  • [Presentation] 予測市場のエージェントシミュレーション2008

    • Author(s)
      池田心, 和田智晃, 喜多一
    • Organizer
      第51回自動制御連合講演会, 2008-11-22/23, 山形大学
    • Place of Presentation
      米沢
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300077
  • [Presentation] 予測市場のエージェントシミュレーション2008

    • Author(s)
      池田心, 和田智晃, 喜多一
    • Organizer
      第51回自動制御連合講演会
    • Place of Presentation
      米沢
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300077
  • [Presentation] 少数の記録からプレイヤの価値観を機械学習するチームプレイAIの構成

    • Author(s)
      宍戸 崇音,池田 心,Simon Viennot
    • Organizer
      第33回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      東京都目黒区 東京大学
    • Year and Date
      2015-03-05 – 2015-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] 不満を抱かせにくいゲーム用擬似乱数列の生成と利用

    • Author(s)
      野村 久光,Sila Temsiririrkkul,池田 心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第9回シンポジウム
    • Place of Presentation
      東京都調布市 電気通信大学
    • Year and Date
      2015-03-19 – 2015-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] Biased Random Sequence Generation for Making Common Player Believe it Unbiased

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Hisamitsu Nomura, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      IEEE Games, Entertainment, and Media (GEM) Conference 2014
    • Place of Presentation
      Canada Toronto
    • Year and Date
      2014-10-22 – 2014-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] 麻雀初級者のための状況に応じた着手モデル選択

    • Author(s)
      田中 悠,池田 心
    • Organizer
      第31回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      東京工科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • 1.  Takeshi Ito (40262373)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KITA Hajime (20195241)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  HOKI KUNIHITO (00436081)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ONO Isao (00304551)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MORI Naoki (90295717)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MORI Mikihiko (70362423)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  UEHARA Tetsutaro (20273485)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TANIGUCHI Kazuhisa (80268242)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  MATSUI Hiroyuki (90272682)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAKAJIMA Yoshihiro (40336798)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  IIDA HIROYUKI (80281723)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 12.  TSURUOKA Yoshimasa (50566362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  SPOERER Kristian (20598461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  SETSUO Tsuruta (00366395)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  SAKURAI Yoshitaka (30408653)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  TERANO Takao (20227523)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NISHINO TETSURO (10198484)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MUNEKATA NAGISA (30552351)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  KATAYOSE HARUHIRO (70294303)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  山本 雅人 (40292057)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  松原 仁 (50325883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  Simon Viennot
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 23.  HSUEH ChuHsuan
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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