• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hoogenboom Ray  HOOGENBOOM RAY

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HOOGENBOOM RAY  フーゲンブーム レイモンド

HOOGENBOOM RAYMOND B.  HOOGENBOOM RAY

HOOGENBOOM Raymond  フーゲンブーム レイモンド

HOOGENBOOM Raymond B.

HOOGENBOOM Ray  フーゲンブーム レイモンド

Less
Researcher Number 80436295
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 准教授
2013 – 2019: 群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 准教授
2011 – 2012: 群馬大学, 教育基盤センター, 准教授
2007 – 2010: Gunma University, 大学教育センター, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
英語教育 / ティーム・ティーチング / ALT / JTE / コミュニケーション能力 / 英語活動 / 外国語活動 / 言語活動 / HRT / 外国語教育 … More / コミュニケーション / 教員養成 / TT / ALT / JTE / 英語指導助手 / TT / 文法指導 / スピーキング / 即興性 / 流暢さ / 帯活動 / ルーブリック / 評価 / 小中連携 / 中高連携 / パフォーマンステスト / ルーブリック評価 / 話すこと / 英語教育改革 / 英語教師 / 英語教員養成 / 小中高連携 / 小中高一貫 / 英語運用能力 … More
Except Principal Investigator
聴覚障害学生支援 / 英語教育 / 音声認識 / 情報保障 / 字幕呈示 / 英語学習支援 / 音声同時字幕システム / ノートテイク / パソコン要約筆記 / 聴覚障害学生の支援 / 音声同時字幕シスデム / 聴覚障害児支援 / 英語字幕 / 障害者差別解消法 / 英語教育改革 / 合理的配慮 / インテグレーション / 英語活動 / 聴覚学生支援 / 英語字幕呈示 / アメリカ手話 / クラスルーム・イングリッシュ / 英語対応手話 / 英語字幕呈示方法 / 英語学習補助教材 / 英語指文字 / 聴覚障害学生 / 英語手話 / 補助教材 / 付加言語としての日本語 / 小学校英語 / 読み聞かせ教材 / 外国とつながる児童 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (47 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  小学生のためのCLIL型日本語/英語読み聞かせ動画学習教材の開発

    • Principal Investigator
      渡部 孝子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Gunma University
  •  英語教育改革を踏まえた大学教養英語「5領域統合英語力向上プログラム」の構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      HOOGENBOOM RAY
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Support for Deaf and Hearing-Impaired Students in EFL Learning: Development of English Captioning Methods and Complementary Learning Materials Adjustable to Developmental Stages of English Learning

    • Principal Investigator
      UEHARA KEIKO
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Program for the development of impromptu EFL speaking skill and fluency from elementary school through collegePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOOGENBOOM RAYMOND
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Development of Caption Presentation to Support English Learning for Hearing Impaired Children

    • Principal Investigator
      UEHARA Keiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Development of Program to Foster Team-Teaching Ability in EFL Teacher TrainingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOOGENBOOM RAYMOND B.
    • Project Period (FY)
      2010 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Application of Voice Recognition Technology to Support of Deaf and/or Hard-of-Hearing Students in English Learning

    • Principal Investigator
      UEHARA Keiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Gunma University
  •  A Model for Success at Team-Teaching in the Elementary and Junior High School English Classroom from an Integrated Viewpoint of ALT and Japanese TeacherPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOOGENBOOM Raymond B.
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Gunma University

All 2018 2016 2015 2014 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] SUNSHINE ENGLISH COURSE 2 Teacher's Manual協同授業案編2012

    • Author(s)
      上原景子, レイモント・フーゲンブーム(監修)
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520552
  • [Book] SUNSHINE ENGLISH COURSE 1 Teacher's Manual協同授業案編2012

    • Author(s)
      上原景子, レイモント・フーゲンブーム(監修)
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520552
  • [Book] SUNSHINE ENGLISH COURSE 3 Teacher's Manual協同授業案編2012

    • Author(s)
      上原景子, レイモント・フーゲンブーム(監修)
    • Total Pages
      257
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520552
  • [Book] これでできる!『英語ノート1』完全対応 授業指導書1パーフェクト版 ティームティーチング用2010

    • Author(s)
      上原景子, レイモンド・フーゲンブーム (監修)
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Book] これでできる!『英語ノート1』完全対応授業指導書1パーフェクト版ティームティーチング用2010

    • Author(s)
      上原景子・フーゲンブーム(監修)
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Book] これでできる!『英語ノート2』完全対応授業指導書2パーフェクト版ティームティーチング用2010

    • Author(s)
      上原景子・フーゲンブーム(監修)
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Book] これでできる!『英語ノート2』完全対応 授業指導書2パーフェクト版 ティームティーチング用2010

    • Author(s)
      上原景子, レイモンド・フーゲンブーム (監修)
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] 英語教育における流暢さと即興力の育成 ー 中学生の話すことにおける意識の一考察 ー2018

    • Author(s)
      上原景子,山田敏幸,レイモンドB.フーゲンブーム,遠藤直哉,岩﨑秀平、宮崎洋人、柳川祥恵、林尚子
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編

      Volume: 第67巻 Pages: 177-196

    • NAID

      120006398827

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02674
  • [Journal Article] Increasing spoken output through extensive listening and audio journals2015

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom & Barry Keith
    • Journal Title

      Research in Educational Practice and Development, Gunma University

      Volume: 32 Pages: 91-102

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520552
  • [Journal Article] (資料) 聴覚障害者が読みやすい英語音声認識字幕提示の 改行条件に関する研究2014

    • Author(s)
      中野聡子・山田敏幸・上原景子・金澤貴之・レイモンド B. フーゲンブーム・ 上田一貴・伊福部達
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 第52巻4号 Pages: 275-285

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330274
  • [Journal Article] 聴覚障害者の英語音声認識字幕の読みにおける文の区切りと読みやすさに関する実験的研究2011

    • Author(s)
      中野聡子・山田敏幸・上原景子・金澤貴之・レイモンドB.フーゲンブーム・上田一貴・伊福部達
    • Journal Title

      聴覚言語障害

      Volume: 第40巻 Pages: 15-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330274
  • [Journal Article] 日本人聴覚障害者による視覚呈示英単語の語彙情報アクセス-誤変換を含む英語音声認識字幕の改善に向けた実験的検討-2011

    • Author(s)
      中野聡子,山田敏幸,上原景子,金澤貴之,レイモンド・フーゲンブーム,上田一貴,伊服部達
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編 第60巻

      Pages: 135-143

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530879
  • [Journal Article] 外国語としての英語教育におけるコミュニケーション能力の向上に向けて2010

    • Author(s)
      レイモンドB. フーゲンブーム, 上原景子
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要人文・社会科学編 第59巻

      Pages: 103-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] 聴覚障害者の読み特性に配慮した英語の音声認識字幕呈示-日本語と英語の違いを踏まえ-2010

    • Author(s)
      中野聡子,山田敏幸,上原景子,金澤貴之,レイモンド・フーゲンブーム,上田一貴,伊服部達
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第48回大会(2010 長崎大会)発表論文集

      Pages: 721-721

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530879
  • [Journal Article] A grammatical communicative approach for development of EFL communication ability in Japanese school education2010

    • Author(s)
      Keiko Uehara, Raymond B. Hoogenboom
    • Journal Title

      Journal of Teaching Methodology, Gunma University No. 9

      Pages: 53-66

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] 外国語としての英語教育におけるコミュニケーション能力の向上に向けて2010

    • Author(s)
      レイモンドB.フーゲンブーム, 上原景子
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要(人文・社会科学編) 第59巻

      Pages: 103-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] A grammatical communicative approach for development of EFL communication ability in Japanese school education.2010

    • Author(s)
      Keiko Uehara, Raymond Hoogenboom
    • Journal Title

      Journal of Teaching Methodology, Gunma University NO.9

      Pages: 53-66

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] 英語の講義における聴覚障害者向けの音声同時字幕システムの活用2010

    • Author(s)
      岸美幸,上原景子,中野聡子,金澤貴之,レイモンドB.フーゲンブーム
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編 第59巻

      Pages: 67-76

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530879
  • [Journal Article] Team-teaching and familiarizing pupils with English sounds and basic expressions through elementary school English Activities2010

    • Author(s)
      Raymond B. Hoogenboom, Keiko Uehara, Keisuke Wada, James Catchpole
    • Journal Title

      Research in Educational Practice and Development, Gunma University No. 27

      Pages: 219-236

    • NAID

      120002004427

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] Team-teaching and familiarizing pupils with English sounds and basic expressions through elementary school English Activities.2010

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom, Keiko Uehara
    • Journal Title

      Research in Educational Practice and Development, Gunma University VOL.27

      Pages: 219-236

    • NAID

      120002004427

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] Basic English expressions for efficiency enhancement of team-teaching with ALT in English Activities2009

    • Author(s)
      Raymond B. Hoogenboom
    • Journal Title

      Annual Reports of the Faculty of Education, Gunma University, Cultural Science Series Vol. 58

      Pages: 101-108

    • NAID

      40016526727

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] Basic English Expressions for Efficiency Enhancement of Team-Teaching with ALT in English Activities2009

    • Author(s)
      Raymond B. Hoogenboom
    • Journal Title

      Annual Reports of the Faculty of Education, Gunma University, Cultural Science Series 58

      Pages: 101-108

    • NAID

      40016526727

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Journal Article] ICTを活用した聴覚障害学生支援-キャンパス間連係入力と音声同時字幕システムの活用事例から-2009

    • Author(s)
      金澤貴之,味沢俊介,新津昌子,海野雅史,上田浩,上原景子,レイモンド・フーゲンブーム
    • Journal Title

      群馬大学教育実践研究 第26巻

      Pages: 107-117

    • NAID

      120001269811

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530879
  • [Presentation] Setting Up and Maintaining an Extensive Reading & ER Journal Project for First-Year University Students2016

    • Author(s)
      Hoogenboom, R.
    • Organizer
      Gunma Presents in Saitama, Saitama JALT & Gunma JALT
    • Place of Presentation
      Rental Space Holly (Urawa, Saitama)
    • Year and Date
      2016-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02674
  • [Presentation] The ALT as a Valuable Source of Comprehensible Input Inside the English Language Classroom in Japan2016

    • Author(s)
      Hoogenboom, R. B.
    • Organizer
      2016 ALT and JTE Skill Development Conference
    • Place of Presentation
      Gunma Life-long Learning Center, Maebashi
    • Year and Date
      2016-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02674
  • [Presentation] The Development of Fluency and Impromptu Skill of Japanese Teachers of English2016

    • Author(s)
      Uehara, K. and Hoogenboom, R. B.
    • Organizer
      2016 Gunma University Open Course
    • Place of Presentation
      Gunma University, Maebashi
    • Year and Date
      2016-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02674
  • [Presentation] Development of Spontaneity and Fluency of Japanese Teachers of English2015

    • Author(s)
      Hoogenboom, R and Uehara, K.
    • Organizer
      2015 Gunma Prefectural Conference on English Education
    • Place of Presentation
      Shibukawa Girls' High School (Shibukawa, Gunma)
    • Year and Date
      2015-08-19
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02674
  • [Presentation] The Use of Audio Journals as an Outside-of-Classroom Activity to Foster L2 Acquisition in College Freshmen2015

    • Author(s)
      Hoogenboom, R. and Keith, B.
    • Organizer
      26th Gunma JALT Summer Workshop in Kusatsu
    • Place of Presentation
      Kusatsu Skyland Hotel (Kusatsu, Gunma)
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02674
  • [Presentation] The role of the ALT in Japanese primary and secondary school English education2014

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom
    • Organizer
      群馬県教育委員会 平成26年度 外国語指導助手の指導力等向上研修会
    • Place of Presentation
      群馬県総合教育センター
    • Year and Date
      2014-11-21
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520552
  • [Presentation] 聴覚障害者の読み特性に配慮した英語の音声認識字幕呈示-日本語と英語の違いを踏まえて-2011

    • Author(s)
      中野聡子,山田敏幸,上原景子,金澤貴之,レイモンド・フーゲンブーム,上田一貴,伊服部達
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2011-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530879
  • [Presentation] 小学校外国語活動の基本的な考え方と進め方―英語ノートの活用とALTとのティーム・ティーチング―2009

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom, 上原景子
    • Organizer
      平成21年度太田市教育研究所「学習指導法講座」第2回
    • Place of Presentation
      宝泉行政センター (群馬県)
    • Year and Date
      2009-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] 小学校教員のための英語ワークショップ : 「英語ノート」を用いたALTとのやさしいティーム・ティーチングセミナー2009

    • Author(s)
      上原景子, Raymond Hoogenboom, James Catchpole, 飯泉尚士, Brent Thomas
    • Organizer
      平成21年度群馬大学公開講座
    • Place of Presentation
      群馬大学 (群馬県)
    • Year and Date
      2009-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] 小学校教員のための英文ワークショップ:「英語ノート」を用いたALTとのやさしいティーム・ティーチングセミナー2009

    • Author(s)
      上原景子, Raymond Hoogenboom, 他
    • Organizer
      平成21年度群馬大学公開講座
    • Place of Presentation
      群馬大学(群馬県)
    • Year and Date
      2009-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] 英語ノートを使ったALTとの効果的なティーム・ティーチング2009

    • Author(s)
      上原景子, Raymond Hoogenboom
    • Organizer
      平成21年度第1回伊勢崎市小中一貫英語教育研修会
    • Place of Presentation
      赤堀公民館 (群馬県)
    • Year and Date
      2009-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] ALTとのふれあいを生かした楽しい英語活動2009

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom, 上原景子
    • Organizer
      平成21年度片品村立片品小学校小学校外国語活動研修会
    • Place of Presentation
      片品村立片品小学校 (群馬県)
    • Year and Date
      2009-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] ALTの存在を生かした楽しい英語活動2009

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom, 上原景子
    • Organizer
      平成21年度深谷市立八基小学校小学校外国語活動研修会
    • Place of Presentation
      深谷市立八基小学校 (埼玉県)
    • Year and Date
      2009-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] 英語ノートを使ったALTとの効果的なティーム・ティーチング2009

    • Author(s)
      上原景子, Raymond Hoogenboom
    • Organizer
      平成21年度第1回伊勢崎市小中一貫英語教育研修会
    • Place of Presentation
      赤堀公民館(群馬県)
    • Year and Date
      2009-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] ALTとのふれあいを生かした楽しい英語活動2009

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom, 上原景子
    • Organizer
      平成21年度片品村立片品小学校小学校外国語活動研修会
    • Place of Presentation
      片品村立片品小学校(群馬県)
    • Year and Date
      2009-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] EFL Team-Teaching from Theory to Practice2009

    • Author(s)
      Raymond B.Hoogenboom
    • Organizer
      2009 ALT & JTE Mid-Year Seminar, Gunma Prefectural Board of Education
    • Place of Presentation
      生涯学習センター(群馬県)
    • Year and Date
      2009-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] EFL Team-Teaching from Theory to Practice2009

    • Author(s)
      Raymond B. Hoogenboom
    • Organizer
      2009 ALT & JTE Mid-Year Seminar, Gunma Prefectural Board of Education
    • Place of Presentation
      生涯学習センター (群馬県)
    • Year and Date
      2009-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] ALTの存在を生かした楽しい英語活動2009

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom, 上原景子
    • Organizer
      平成21年度深谷市立八基小学校小学校外国語活動研修会
    • Place of Presentation
      深谷市立八基小学校(埼玉県)
    • Year and Date
      2009-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] 小学校外国語活動の基本的な考え方と進め方-英語ノートの活用とALTとのティーム・ティーチング-2009

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom, 上原景子
    • Organizer
      平成21年度太田市教育研究所「学習指導法講座」第2回
    • Place of Presentation
      宝泉行政センター(群馬県)
    • Year and Date
      2009-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] 小学校教員のための英語ワークショップ2:ティーム・ティーチングの成功に向けて2008

    • Author(s)
      上原景子, Raymond Hoogenboom, Keauna Kimmel, 飯泉尚士
    • Organizer
      平成20年度群馬大学公開講座
    • Place of Presentation
      群馬大学 (群馬県)
    • Year and Date
      2008-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] TESOL, 2008 ALT & JTE Mid-Year Seminar2008

    • Author(s)
      Raymond B. Hoogenboom
    • Organizer
      Gunma Prefectural Board of Education
    • Place of Presentation
      生涯学習センター (群馬県)
    • Year and Date
      2008-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] 小学校教員のための英語ワークショップ1:ALTとの意思疎通の成功に向けて2008

    • Author(s)
      上原景子, Raymond Hoogenboom, Keauna, Kimmel, 飯泉尚士
    • Organizer
      平成20年度群馬大学公開講座
    • Place of Presentation
      群馬大学 (群馬県)
    • Year and Date
      2008-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520479
  • [Presentation] TESOL Teaching Theory: The EFL Curriculum, Comprehensible Input, and the ALT

    • Author(s)
      Raymond B. Hoogenboom
    • Organizer
      The 2013 ALT and JTE Skill Development Conference
    • Place of Presentation
      群馬県総合教育センター(群馬県伊勢崎市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520552
  • [Presentation] The EFL Curriculum, Comprehensible Input, and the ALT

    • Author(s)
      Raymond Hoogenboom
    • Organizer
      平成24年度 群馬県教育委員会 外国語指導助手指導力等向上研修会
    • Place of Presentation
      群馬県生涯学習センター(群馬県)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520552
  • 1.  UEHARA Keiko (40323323)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 35 results
  • 2.  KANAZAWA Takayuki (50323324)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 3.  NAKANO Satoko (20359665)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  YAMADA Toshiyuki (50756103)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  OHSUGI Yutaka (60451704)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  渡部 孝子 (90302447)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KEITH BARRY・EDMO (20332554)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  郡司 明子 (00610651)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  紺谷 正樹 (50912747)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  齋江 貴志 (80375526)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi