• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KANAYAMA Kohei  金山 幸平

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Kanayama Kohei  金山 幸平

Less
Researcher Number 80850081
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 北海道教育大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 北海道教育大学, 教育学部, 准教授
2021 – 2023: 北海道教育大学, 教育学部, 講師
2020 – 2021: 北海道教育大学, 教育学部, 特任講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
英語指導 / リスニング指導 / 多視聴 / コーパス / リスニング / 視聴 / アニメ / 文法習得 / 絵本の読み聞かせ / 言語活動 … More / 予測モデル / 英語語彙知識 / 語彙の習得過程 / 多角的語彙習得モデル / 語彙知識 / 音声→意味知識 / カタカナ英語 / 語彙習得 / 小学校英語 … More
Except Principal Investigator
語彙指導 / ランダム選択テスト / 累積テスト / テスト効果 / 分散学習 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (21 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  English language instruction with extensive viewing materials and its effectivenessPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      金山 幸平
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Vocabulary Instruction with Distributed Learning and Testing Effect

    • Principal Investigator
      笠原 究
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  A study of teaching methods for children through natural English acquisition: From vocabulary and grammar acquisitionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kanayama Kohei
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education

All 2024 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Effects of Extensive Viewing of Cartoons on L2 Listening Improvement: How Much Audiovisual Input is Needed?2024

    • Author(s)
      Kohei KANAYAMA
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 35 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00764
  • [Journal Article] 多視聴教材としての児童向けアニメの特徴― New Word Level Checkerを用いた語彙分析 ―2024

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要

      Volume: 24 Pages: 118-133

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00764
  • [Journal Article] 小学校高学年の児童が聞いてわかる英単語の特徴とは ―「音声→意味」選択テストを通して ―2023

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Journal Title

      小学校英語教育学会誌

      Volume: 23 Pages: 20-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Journal Article] Effects of Random Selection Tests on Second Language Vocabulary Learning: A Comparison With Cumulative Tests2023

    • Author(s)
      Kanayama, K., Iwata, A., & Kasahara, K.
    • Journal Title

      International Review of Applied Languistics in Language Teaching

      Volume: オンライン Issue: 1 Pages: 391-412

    • DOI

      10.1515/iral-2023-0141

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00781
  • [Journal Article] 小学校中学年のカタカナ語の特徴を有する英単語の「音声→意味」知識の検証2023

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Journal Title

      北海道英語教育学会誌

      Volume: 22 Pages: 3-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Journal Article] How can cumulative tests be applicable to effective L2 vocabulary instruction?2022

    • Author(s)
      Kanayama, K., Iwata, A., & Kasahara, K.
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 33 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00781
  • [Journal Article] When to conduct a vocabulary quiz, before the review or after the review?2021

    • Author(s)
      Kasahara, K., & Kanayama, K.
    • Journal Title

      System

      Volume: 103 Pages: 102641-102641

    • DOI

      10.1016/j.system.2021.102641

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00781
  • [Journal Article] 絵本の読み聞かせが小学校英語の目標達成に与える影響 -国内研究を中心にしたレビューから-2021

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要

      Volume: 71 Pages: 93-106

    • NAID

      120007007659

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Journal Article] 児童の英語語彙知識の習得過程-多角的語彙習得モデルとの比較-2021

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Journal Title

      JASTEC Journal

      Volume: 40 Pages: 35-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Journal Article] Predicting Japanese Primary Schoolchildren’s English Vocabulary Knowledge from a Sound-Meaning Recognition Test2021

    • Author(s)
      Kohei KANAYAMA
    • Journal Title

      Vocabulary Learning and Instruction

      Volume: 10 Issue: 1 Pages: 16-29

    • DOI

      10.7820/vli.v10.1.kanayama

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Presentation] 分散学習とテスト効果を活用した効果的な語彙の指導と学習2023

    • Author(s)
      笠原究、金山幸平、岩田哲、鈴木健太郎
    • Organizer
      第55回日本言語テスト学会研究例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00781
  • [Presentation] アニメの多視聴がリスニング力向上に与える影響 どのくらいの視聴覚インプットが必要か2023

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Organizer
      全国英語教育学会第48回香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00764
  • [Presentation] 多視聴教材としての児童向けアニメの特徴2023

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Organizer
      第23回小学校英語教育学会(JES)近畿・京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00764
  • [Presentation] 小学校中学年のカタカナ語の特徴を有する英単語の 「音声→意味」知識の特徴2022

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Organizer
      全国英語教育学会第47回北海道研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Presentation] 分散学習とテスト効果を生かした語彙指導2022

    • Author(s)
      笠原究、金山幸平、岩田哲、鈴木健太郎
    • Organizer
      2022年度北海道英語教育学会授業実践フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00781
  • [Presentation] 小学校高学年の児童が聞いてわかる英単語の特徴 ―「音声→意味」選択テストを通して―2022

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Organizer
      第22回小学校英語教育学会(JES)四国・徳島大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Presentation] How can cumulative tests be applicable to effective L2 vocabulary instruction?2021

    • Author(s)
      Kanayama, K., Iwata, A., & Kasahara, K.
    • Organizer
      The 46th Meeting of Japan Society of English Language Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00781
  • [Presentation] Suggestions for vocabulary instruction in class: Introducing distributed learning and testing effect2021

    • Author(s)
      Kasahara, K., Norihiro, T., Hiroya, T., Iwata, A., & Kanayama., K.
    • Organizer
      The 22nd Annual Meeting of the Hokkaido English Language Education Society
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00781
  • [Presentation] 日本人児童の英語語彙知識習得過程 -多角的語彙習得モデルの再考-2021

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Presentation] 児童の英語語彙知識を予測する試み―「音声→意味」認識テストから―2021

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Organizer
      日本児童英語教育学会 第41回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • [Presentation] 小学校中学年の英語語彙知識を予測するモデル構築2021

    • Author(s)
      金山 幸平
    • Organizer
      小学校英語教育学会 第21回関東・埼玉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13099
  • 1.  笠原 究 (50439006)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  竹内 典彦 (20364284)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  岩田 哲 (30789706)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  田中 洋也 (70521946)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi