• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TERASAWA Takafumi  寺澤 孝文

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

寺澤 孝文  テラサワ タカフミ

寺沢 孝文  テラサワ タカフミ

Less
Researcher Number 90272145
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 岡山大学, 教育学域, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 岡山大学, 教育学域, 教授
2023: 岡山大学, 教育学域, 教授
2022 – 2023: 岡山大学, 教育学研究科, 教授
2021: 岡山大学, 教育学域, 教授
2015 – 2020: 岡山大学, 教育学研究科, 教授 … More
2012 – 2015: 岡山大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2010 – 2011: 岡山大学, 大学院・教育学研究科, 教授
2007: Okayama University, 教育学部, 准教授
2000 – 2006: 岡山大学, 教育学部, 助教授
1998 – 1999: Okayama, Universitu, Faculty of Education, Assistant Professor, 教育学部, 講師
1996 – 1997: 筑波大学, 心理学系, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
広領域 / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Educational technology / Experimental psychology / 実験系心理学
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 10020:Educational psychology-related / Basic Section 09010:Education-related / Foreign language education / 教育・社会系心理学 / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
e-learning / CAI / 潜在記憶 / 長期記憶 / 教育工学 / 英語教育 / long term learning experiment / long term memory / implicit memory / 長期学習実験 … More / 絶対評価 / yubikitasu / educational technology / absolute evaluation / ユビキタス / 長期学習実 / English education / Educational Technology / an absolute scale for evaluation / 第2言語獲得 / 複雑性 / 第二言語獲得 / 意欲向上 / 教育コンテンツ / スキャナ / 紙メディア / 心の体温計 / 異種メディア通信 / 因果推定法 / 可視化 / 教育系心理学 / 分散学習・集中学習 / メディアの融合 / 語彙習得 / 縦断的データ / 通信・メディアの融合 / データベース / 教育評価 / 縦断的行動データ / 通信の融合 / 学習意欲 / クラウド / 縦断的研究 / ビッグデータ / 実験計画法 / 異種通信システムの融合 / 動的テスト法 / 縦断的研究法 / Learning Analytics / 教育ビッグデータ / 単純接触効果 / 社会心理学 / 聴覚刺激 / 顔 / 画像 / 感情 / 長期インターバル / 単純接触効果(Mere Exposure effect) / プライミング / 認知心理学 / LTP / 色 / プライミング効果 / ランダムパターン … More
Except Principal Investigator
潜在記憶 / 記憶 / 英語力 / 長期記憶 / 語彙 / 英単語 / 聴覚記憶の長期持続性 / アバター / タブレット / 英会話 / 生成AI / アバター(仮想教員) / 英会話学習 / 長期記憶保持 / 自律性 / 子ども / 中学生 / スマートフォン / インターネット / 長期研究 / 第二言語習得理論 / 知識 / コミュニケーション能力 / 外国語教育 / 言語学 / 縦断研究 / 第二言語習得論 / 縦断的研究 / 動機付け / e-learning / 第二言語習得 / 暗示的知識 / 明示的知識 / オンライン学習 / 短時間学習 / マイクロステップ / ビックデータ / 自己評価 / hypermnesia / proceding memory / recognition memory / episodic memory / priming / aging / Explicit memory / implicit memory / 老人 / 手続き記憶 / 記憶高進 / 再認記憶 / エピソード記憶 / プライミング / 加齢 / 顕在記憶 / 英語の4技能 / 英語の4技能 / 語彙レベル / 語彙習得 / 会話能力 / 語彙力 / 語彙サイズ / 思考力 / 学習プログラム / シンキングツール / 学習指導要領 / 思考スキルの体系 / 思考スキル Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (115 results)
  • Co-Researchers

    (24 People)
  •  高精度教育ビッグデータ活用による、極めて困難な状況にある子どもの意欲と学力の向上Principal Investigator

    • Principal Investigator
      寺澤 孝文
    • Project Period (FY)
      2025 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Okayama University
  •  タブレット上のアバターとの英会話練習における学習内容の長期記憶保持の検討

    • Principal Investigator
      川崎 由花
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  英単語の語彙習得に関する潜在記憶の性質の解明と効果的学習方法の開発

    • Principal Investigator
      益岡 都萌
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Research on developing children's autonomous attitudes and skills regarding usage of the Internet

    • Principal Investigator
      MIYAKE Motoko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Long-term development of second language knowledge: A large-scale longitudinal investigation

    • Principal Investigator
      Suzuki Wataru
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  Verification of the relationship between vocabulary level and conversational ability in the four English skills

    • Principal Investigator
      Kawasaki Yuka
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
      Kure National College of Technology
  •  Structure Anaysis of Thinking Skils in Elementary School and Development and Evaluation of Learning Program of The Skills

    • Principal Investigator
      KUROKAMI Haruo
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kansai University
  •  New method for estimating causal relationship based on big data from large-scale longitudinal surveyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TERASAWA Takafumi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Okayama University
  •  新しいタイプの単純接触効果-クールな認知とホットな認知をつなげる理論基盤の構築-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      寺澤 孝文
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Experimental psychology
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Realizing Objective Absolute Evaluation Using Experimental Design for "Coding of Experiences"Principal Investigator

    • Principal Investigator
      TERASAWA Takafumi
    • Project Period (FY)
      2002 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      広領域
    • Research Institution
      OKAYAMA UNIVERSITY
  •  Data storing CAI system that enables a lifetime individual learning : Developing a module on the basis of data from long-term learning experiments and the human memory theory to estimate learner's exam resultsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TERASAWA Takafumi
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      広領域
    • Research Institution
      Okayama University
  •  記憶の超長期永続性の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      寺澤 孝文
    • Project Period (FY)
      1996 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      実験系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Explicit and Implicit Memory in the aged : Searching for factors to prevent declining memory

    • Principal Investigator
      OHTA Nobuo
    • Project Period (FY)
      1996 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2023 2020 2019 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2008 2007 2006 2005 2004 2003 Other

All Journal Article Presentation Book Patent

  • [Book] 第二言語習得研究における暗示的知識・明示的知識-認知心理学・脳科学とのコラボレーション2020

    • Author(s)
      鈴木渉・佐久間康之・寺澤孝文
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Book] 英語教育学と認知心理学のクロスポイント-小学校から大学までの英語学習を考える-2016

    • Author(s)
      太田信夫,佐久間康之,寺澤孝文,他
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381245
  • [Book] 基礎心理学入門, 学習と動機づけ2013

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Publisher
      培風館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Book] 学習と記憶、太田信夫(編著)「記憶の心理学」2008

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Publisher
      放送大学教育振興会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Book] マイクロステップ計測法による英単語学習の個人差の測定2007

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Total Pages
      275
    • Publisher
      風間書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 「経験の変数化」を念頭においた実験計画法に基づく客観的絶対評価の実現2007

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Total Pages
      207
    • Publisher
      平成14~17年度科学研究費補助金基盤研究(A)(1)研究成果報告書
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] マイクロステップ計測法による英単語学習の個人差の測定(本研究に関連する部分は第15章)2006

    • Author(s)
      寺澤孝文, 太田信夫, 吉田哲也(編)
    • Total Pages
      275
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Book] Dynamic cognitive processes、 pp. 131-157 (N. Ohta, C. MacLeod, B. Uttl (Eds))2005

    • Author(s)
      Terasawa, T.
    • Total Pages
      397
    • Publisher
      Springer-Verlag
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 心理学科をめざすあなたへ(pp.142-143)2005

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      教学社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] Dynamic cognitive processes (N.Ohta, C.MacLeod, B.Uttl (Eds))2005

    • Author(s)
      Terasawa, T.
    • Total Pages
      397
    • Publisher
      Springer-Verlag
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 理論からの心理学入門(pp.65-101)(認知 森正義彦(編著))2005

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Total Pages
      281
    • Publisher
      培風館
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 認知,『理論からの心理学入門』(森正義彦(編著))2005

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Publisher
      培風館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 自覚できない到達度を描き出すe-Lerning 『記憶の心理学と現代社会』(太田信夫(編))2005

    • Author(s)
      寺澤孝文, 吉田哲也
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 自覚できない到達度を描ぎ出す e-Lerning『記憶の心理学と現代社会』、pp.187-205(太田信夫(編))2005

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      有斐閣
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 単語力は知らない間に確実に上がっていく,「心理学科をめざすあなたへ」

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Publisher
      教学社(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] 認知理論,森正義彦(編)「理論からの心理学入門」

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Publisher
      培風館(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Book] Creation theory of cognition Is memory retrieved or created? In C.MacLeod, N.Ohta, B.Uttl(Eds), Dynamic cognitive processes.

    • Author(s)
      Terasawa, T.
    • Publisher
      Springer-Verlag(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] The influence of motivation on learning performance and learning behavior in e-learning2019

    • Author(s)
      上田 紋佳、鈴木 渉、佐久間 康之、西山 めぐみ、寺澤 孝文
    • Journal Title

      Proceedings of the Japanese Society for Cognitive Psychology

      Volume: 2019 Issue: 0 Pages: 130

    • DOI

      10.14875/cogpsy.2019.0_130

    • NAID

      130007734547

    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Journal Article] 短時間学習における英語力の発達2019

    • Author(s)
      鈴木 渉・佐久間 康之・西山 めぐみ・上田 紋佳・寺澤 孝文
    • Journal Title

      全国英語教育学会第45回弘前研究大会予稿集

      Volume: ー Pages: 236-237

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Journal Article] 教育ビッグデータから有意義な情報を見出す方法-認知心理学の知見をベースにした行動予測-2016

    • Author(s)
      寺澤 孝文
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 33 Pages: 67-83

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Journal Article] 教育ビッグデータから有意義な情報を見出す方法-認知心理学の知見をベースにした行動予測-2016

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 33 Pages: 67-83

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381245
  • [Journal Article] 教育ビッグデータの大きな可能性とアカデミズムに求められるもの -情報工学と社会科学のさらなる連携の重要性-2015

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Journal Title

      コンピュータ&エデュケーション(コンピュータ利用教育学会)

      Volume: 38

    • NAID

      130005113407

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Journal Article] 教育ビッグデータの大きな可能性とアカデミズムに求められるもの-情報工学と社会科学のさらなる連携の重要性-2015

    • Author(s)
      寺澤 孝文
    • Journal Title

      コンピュータ&エデュケーション

      Volume: 38 Pages: 28-38

    • NAID

      130005113407

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Journal Article] 教育ビッグデータの大きな可能性とアカデミズムに求められるもの -情報工学と社会科学のさらなる連携の重要性-2015

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Journal Title

      コンピュータ&エデュケーション

      Volume: 38 Pages: 28-38

    • NAID

      130005113407

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381245
  • [Journal Article] ビッグデータのスケジューリング技術により見えなかった"学習効果"を可視化2015

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Journal Title

      月刊J-LIS

      Volume: 4月号 Pages: 32-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381245
  • [Journal Article] 教育ビッグデータの大きな可能性とアカデミズムに求められるもの -情報工学と社会科学のさらなる連携の重要性-2015

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Journal Title

      コンピュータ&エデュケーション

      Volume: 38

    • NAID

      130005113407

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300312
  • [Journal Article] ビッグデータのスケジューリング技術により見えなかった"学習効果"を可視化2015

    • Author(s)
      寺澤 孝文
    • Journal Title

      月刊J-LIS

      Volume: 4 Pages: 32-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Journal Article] 一問一答式eラーニングにおける学習者同士の繋がる仕組みが学習者の学習量推移に与える効果2014

    • Author(s)
      澤山郁夫・寺澤孝文
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 38 Pages: 1-18

    • NAID

      110009818199

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Journal Article] Assessment of Improvement in Vocabulary Learning with Longitudinal Big Data: Application of the Scheduling Principle Controlling Temporal Dimension Factors to Education.2014

    • Author(s)
      Terasawa, T. & Kawasaki, Y.
    • Journal Title

      Conference on Educational Media and Technology (Ed-Media 2014)

      Volume: - Pages: 2131-2139

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Journal Article] 縦断的ビッグデータによる行動予測の 本質的問題の解決 -時間次元の要因を統制するスケジューリング原理の教育活用-2013

    • Author(s)
      寺澤孝文・吉田哲也・太田信夫
    • Journal Title

      第12回情報科学技術フォーラム講演論文集

      Volume: FIT2013 Pages: 557-564

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300312
  • [Journal Article] 未知顔の潜在記憶 ―間接再認手続きによる検討―2013

    • Author(s)
      西山めぐみ・寺澤孝文
    • Journal Title

      心理学研究

      Volume: 83 Pages: 526-535

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Journal Article] 偶発学習事態における未知顔の潜在記憶2013

    • Author(s)
      西山めぐみ、寺澤孝文
    • Journal Title

      心理学研究

      Volume: 83 Pages: 526-535

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Journal Article] 間接再認手続きによる言語的符号化困難な音列の潜在記憶の検出2010

    • Author(s)
      上田紋佳・寺澤孝文
    • Journal Title

      心理学研究

      Volume: 81 Pages: 413-419

    • NAID

      130000662246

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Journal Article] 無作為に作られた聴覚刺激の学習の長期的な効果-教育的応用にむけた予備的研究-2008

    • Author(s)
      上田紋佳・寺澤孝文
    • Journal Title

      岡山大学教育実践総合センター紀要 8

      Pages: 81-88

    • NAID

      40015943704

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] Realizing Objective Absolute Evaluation Using Experimental Design for "Coding of Experiences"2007

    • Author(s)
      Terasawa T.
    • Journal Title

      Report for the Grant-in-Aid for Scientific Research (A)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] Measuring individual achievement level for English words acquisition using Microstep Estimation Technology2007

    • Author(s)
      Terasawa T., Yoshida T., Ohta N.(Eds.)
    • Journal Title

      KAZAMA-SHOBOU (TOKYO)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] The Effects of 2-second Learning 12 weeks before on a Recognition Test : The Perspective of the Manner of Study (Incidental Learning Vs. Intentional Learning)2006

    • Author(s)
      Hiromitsu Kitagaki, Takafumi Terasawa
    • Journal Title

      5th International Conference of the Cognitive Science (5th ICCS)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] メロディの偶発学習が2ヵ月後の再認判断に与える影響2006

    • Author(s)
      上田紋佳, 寺澤孝文
    • Journal Title

      日本認知科学会第23回大会発表論文集

      Pages: 104105-104105

    • NAID

      10020536149

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] 音刺激を用いて検出される顕著な潜在記憶現象2006

    • Author(s)
      寺澤孝文, 泊直希, 上田紋佳
    • Journal Title

      日本認知心理学会第4回大会発表論文集

      Pages: 4-4

    • NAID

      130004586989

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] E-learning which Describe unconscious achievement level2006

    • Author(s)
      Terasawa T., Yoshida T.
    • Journal Title

      Contemporary issues in applied psychology of memory (N.Ohta (Ed.))

      Pages: 187-205

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] 無作為に作成されたメロディの記憶を人は2ヶ月間保持するのか2006

    • Author(s)
      上田紋佳, 寺澤孝文
    • Journal Title

      日本認知心理学会第4回大会発表論文集

      Pages: 183-183

    • NAID

      130004587167

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] 1週間インターバルの違いが学習の長期的な効果に及ぼす影響-12週間インターバルと13週間インターバルの違い-2006

    • Author(s)
      北垣裕充, 寺澤孝文
    • Journal Title

      日本認知科学会第23回大会発表論文集

    • NAID

      10020536154

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] Creation theory of cognition : Is memory retrieved or created?2005

    • Author(s)
      Terasawa T.
    • Journal Title

      Dynamic cognitive processes (In N.Ohta, C.MacLeod, B.Uttl (Eds))(Springer-Verlag)(Tokyo)

      Pages: 131-157

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] Effects of a 2-sec. incidental learning repetition on recognition experiment conducted 3 months later.2005

    • Author(s)
      Kitagaki H., Terasawa T.
    • Journal Title

      Proceedings of the 3^<rd> annual meeting of the Japanese Society for Cognitive Psychology

      Pages: 114-114

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] マイクロステップ計測法による次世代教育評価の実現2005

    • Author(s)
      寺澤孝文, 吉田哲也, 太田信夫
    • Journal Title

      日本テスト学会第2回大会発表論文集

      Pages: 81-84

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] 数ヶ月以前の聴覚刺激の呈示回数が再認成績に及ぼす影響2005

    • Author(s)
      勝部厚志, 寺澤孝文
    • Journal Title

      日本認知心理学会第3回大会発表論文集

      Pages: 113-113

    • NAID

      130004586912

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] 3ヶ月前の2秒の偶発学習回数が再認記憶の成績に与える影響2005

    • Author(s)
      北垣裕充, 寺澤孝文
    • Journal Title

      日本認知心理学会第3回大会発表論文集

      Pages: 114-114

    • NAID

      130004586913

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] New development of e-learning by introducing dynamic testing.2005

    • Author(s)
      Terasawa T., Yoshida T., Miyake K., Ohta N.
    • Journal Title

      Proceedings of the 21^<st> annual meeting of the Japan Society for Educational Technology

      Pages: 809-810

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] Drill learning assist system with OCR.2005

    • Author(s)
      Katsube A.Terasawa T., Miyake K.
    • Journal Title

      Proceedings of the 21^<st> annual meeting of the Japan Society for Educational Technology

      Pages: 811-812

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] dynamic testingによるe-learningの新展開2005

    • Author(s)
      寺澤孝文, 吉田哲也, 三宅貴久子, 太田信夫
    • Journal Title

      日本教育工学会大会抄録集

      Pages: 809-810

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] OCRを使ったドリル学習支援システム2005

    • Author(s)
      勝部厚志, 寺澤孝文, 三宅貴久子
    • Journal Title

      日本教育工学会大会講演論文集

      Pages: 811-812

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] 聴覚刺激を用いて示される長期的記憶現象2005

    • Author(s)
      上田紋佳, 寺澤孝文
    • Journal Title

      日本認知心理学会第3回大会発表論文集

      Pages: 112-112

    • NAID

      130004586911

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Journal Article] Cognition.2005

    • Author(s)
      Terasawa T.
    • Journal Title

      Introduction to theories of Psychology (Y.Morimasa (Ed.))(Baifukan)(Tokyo)

      Pages: 65-101

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] Realizing a new educational evaluation for the next generation.2005

    • Author(s)
      Terasawa T., Yoshida T., Ohta N.
    • Journal Title

      Proceedings of the 2^<nd> annual meeting of the Japan Association for Research on Testing

      Pages: 81-84

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] 「経験」を変数化し解析対象にする-無数のスケジュールを生成し膨大な時系列経験データを収集するための原理-2004

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Journal Title

      日本理論心理学会第50回大会発表要旨集

      Pages: 6-6

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] ドリル学習に対するやる気を高める新しい到達度評価の可能性2004

    • Author(s)
      寺澤孝文, 前本恭子, 吉田哲也, 太田信夫
    • Journal Title

      日本教育心理学会第46回総会発表論文集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] 個人データに見られる5分間ドリル学習の効果-客観テストデータに関して-2004

    • Author(s)
      吉田哲也, 寺澤孝文, 前本恭子, 勝部厚志, 太田信夫
    • Journal Title

      日本認知心理学会第2回大会発表論文集

    • NAID

      130005036120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] 自己評定の個人データに見られる5分間英単語ドリル学習の効果2004

    • Author(s)
      寺澤孝文, 吉田哲也, 前本恭子, 勝部厚志, 太田信夫
    • Journal Title

      日本認知心理学会第2回大会発表論文集

    • NAID

      130005036121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] Examining long-lasting effect of learning and individual differences in English word acquisition.2003

    • Author(s)
      Yoshida T., Terasawa T., Maemoto K., Katsube A.Ohta N.
    • Journal Title

      Abstracts of the 5^<th> Tsukuba International Conference on Memory 5

      Pages: 40-40

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] An influence of 2 seconds word learning given 3 months earlier on recognition memory2003

    • Author(s)
      Kitagaki, H., Katsube, A., Terasawa, T.
    • Journal Title

      Abstracts of Tsukuba International Conference on Memory

      Pages: 32-32

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] An influence of 2 seconds word learning given 3 months earlier on recognition memory2003

    • Author(s)
      Kitagaki, H., Katsube, A.Terasawa T.
    • Journal Title

      Abstracts of Tsukuba International Conference on Memory

      Pages: 32-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] Examining long-lasting effect of learning and individual differences in English word acquisition2003

    • Author(s)
      Yoshida, T., Terasawa, T., Maemoto, K., Katsube, A., Ohta, N.
    • Journal Title

      Abstracts of Tsukuba International Conference on Memory

      Pages: 40-40

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Journal Article] An influence of 2 seconds word learning given 3 months earlier on recognition memory2003

    • Author(s)
      Kitagaki H., Katsube A., Terasawa T.
    • Journal Title

      Abstracts of the 5^<th> Tsukuba International Conference on Memory 5

      Pages: 32-32

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14209010
  • [Patent] 送り手側コンテンツ送信方法及び情報送信システム2014

    • Inventor(s)
      寺澤孝文
    • Industrial Property Rights Holder
      (株)ダイナミックラボラトリー
    • Industrial Property Rights Type
      特許
    • Filing Date
      2014-09-07
    • Overseas
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] Auditory memory for random tone sequences is retained over long durations.2023

    • Author(s)
      Masuoka, T., & Terasawa, T.
    • Organizer
      SARMAC XIV
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02892
  • [Presentation] 短時間学習における英語力の発達2019

    • Author(s)
      鈴木 渉・佐久間 康之・西山 めぐみ・上田 紋佳・寺澤 孝文
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] 動機づけがe-learningにおける学習成績および行動学習に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      上田 紋佳・鈴木 渉・佐久間 康之・西山 めぐみ・寺澤 孝文
    • Organizer
      認知心理学会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] Development of Second Language Knowledge Measured by Self-assessment: A Large-scale Longitudinal Study2019

    • Author(s)
      Wataru Suzuki, Yasuyuki Sakuma, Megumi Nisiyama, Ayaka Ueda, & Takafumi Terasawa
    • Organizer
      ECOLT2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] 第二言語の長期的習得プロセス-毎日の短時間オンライン英単語学習の効果-2017

    • Author(s)
      鈴木渉・佐久間康之・西山めぐみ・上田彩佳・寺澤孝文
    • Organizer
      全国英語教育学会第43回島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] e-learningによる英単語学習における成績のフィードバックが動機づけに及ぼす影響―学生の動機づけスタイルによる検討―2016

    • Author(s)
      上田 紋佳・鈴木 渉・佐久間 康之・寺澤 孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場(香川県高松市)
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] 語彙力の長期的発達と情意要因の関係2016

    • Author(s)
      佐久間 康之・鈴木 渉・西山 めぐみ・上田 彩佳・寺澤 孝文
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      獨協大学(埼玉県草加市)
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] Long-term development of explicit and implicit second language knowledge.2016

    • Author(s)
      Wataru Suzuki, Yasuyuki Sakuma, and Takafumi Terasawa
    • Organizer
      Pacific Second Language Research Forum
    • Place of Presentation
      中央大学(東京都、八王子市)
    • Year and Date
      2016-09-09
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] 学習効果のフィードバックが学習意欲に及ぼす影響 ―マイクロステップ測定法を用いた学習支援―2015

    • Author(s)
      西山めぐみ・土師大和・寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      獨協大学(埼玉県、草加市)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03222
  • [Presentation] 学習効果のフィードバックが学習意欲に及ぼす影響 ―マイクロステップ測定法を用いた学習支援―2015

    • Author(s)
      西山めぐみ,土師大和,寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ(新潟コンベンションセンター)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381245
  • [Presentation] クラウド超えにスキャンデータを“送信”できる新たな通信原理とその教育利用2013

    • Author(s)
      寺澤孝文・吉田哲也・矢地晴彦・三宅貴久子・古本温久・土師大和
    • Organizer
      PC Conference, 311-314.
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] なぜ,他の学習者との繋がりは,学習者の学習量減少を抑制するか ~学習者の評価懸念を指標とした考察~2013

    • Author(s)
      澤山郁夫・寺澤孝文
    • Organizer
      日本社会心理学会第54回大会発表論文集,400.
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] Web上での学習者間相互交流の仕組みがeラーニングに対する動機づけに与える効果(II)2013

    • Author(s)
      澤山郁夫・寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会発表論文集, 534.
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] ビッグデータの時間次元の条件をそろえるスケジューリング原理とその実用化:縦断研究の大規模化と高度化の実現2013

    • Author(s)
      寺澤孝文・吉田哲也・矢地晴彦・上田紋佳・西山めぐみ
    • Organizer
      日本認知科学会第30回大会発表論文集,p1-37(発表番号)
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 縦断的ビッグデータによる行動予測の本質的問題の解決 -時間次元の要因を統制するスケジューリング原理の教育活用-2013

    • Author(s)
      寺澤孝文・吉田哲也・太田信夫
    • Organizer
      第12回情報科学技術フォーラム(FIT2013)講演論文集, 557-564.
    • Place of Presentation
      鳥取大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 書字学習において分散効果が潜在記憶の学習効果に与える影響2013

    • Author(s)
      矢地晴彦・寺澤孝文
    • Organizer
      日本社会心理学会第55回大会発表論文集,306
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] クラウド超えにスキャンデータを“送信”できる新たな通信原理とその教育利用2013

    • Author(s)
      寺澤孝文・吉田哲也・矢地晴彦・三宅貴久子・古本温久・土師大和
    • Organizer
      PCカンファレンス
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300312
  • [Presentation] The investigation of memory bias in individuals with high trait anxiety and depression. The 9th Tsukuba International Conference on Memory 252012

    • Author(s)
      Ueda, A., Terasawa, T.
    • Organizer
      The 9th Tsukuba International Conference on Memory
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Year and Date
      2012-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] Web上での学習者間相互交流の仕組みがeラーニングに対する動機づけに与える効果 ~長期間にわたる動機づけの推移に着目して~2012

    • Author(s)
      澤山郁夫、寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育工学会第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 学習回数とタイミングが漢字の読みの習得に及ぼす影響―連続学習事態における学習効果の縦断的評価―2012

    • Author(s)
      西山めぐみ、寺澤孝文、矢地晴彦、三宅 貴久子、古本 温久
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] Web上での学習者間相互交流の仕組みがeラーニングに対する動機づけに与える効果2012

    • Author(s)
      澤山郁夫、寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 中学生の抑うつ傾向の縦断的変化―マイクロステップ計測技術による心の体温計の実現―2012

    • Author(s)
      矢地晴彦、寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] Detection of implicit memory for meaningless tone sequences using an indirect recognition procedure. The 9th Tsukuba International Conference on Memory2012

    • Author(s)
      Terasawa, T.
    • Organizer
      The 9th Tsukuba International Conference on Memory
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Year and Date
      2012-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 人の欲求と情報の帯でサービスを結び、自律したシステムを創出する2012

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Organizer
      日本認知心理学会第10回大会 特別シンポジウムA
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 中学生を対象とした3か月間の継続的な抑うつの測定-心理的介入に向けた探索的研究-2011

    • Author(s)
      上田紋佳・寺澤孝文
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第20回大会
    • Place of Presentation
      京都光華女子大学
    • Year and Date
      2011-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 学術研究と実践が融合した新たなインフラの構築日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集36-392011

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      ベネッセコーポレーション本社ビル大ホール
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] マイクロステップ計測技術の漢字書き取り学習への応用-書字練習回数が学習効果に与える影響-日本教育心理学会第53回総会発表論文集2682011

    • Author(s)
      矢地晴彦・寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      かでる2・7(札幌)
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 紙とインターネットを融合した新たなテスト技術日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集160-1632011

    • Author(s)
      寺澤孝文・矢地晴彦・水野仁美・古山一義・山上保・西村早智・坂本清美・澤山郁夫
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      ベネッセコーポレーション本社ビル大ホール
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 高1夏の過ごし方と効率的な英語学習~東大生・京大生・教授に聞く~2011

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Organizer
      (株)ベネッセコーポレーション英語エンカレッジ8月号巻頭特集
    • Place of Presentation
      インタビュー記事
    • Year and Date
      2011-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] ドリル学習の成績のフィードバックが動機づけに及ぼす影響:中学生を対象とした漢字の書き取り学習の実践日本教育心理学会第53回総会3502011

    • Author(s)
      上田紋佳・矢地晴彦・寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      かでる2・7(札幌)
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] Nintendo DSを用いた長期的な英単語学習の効果の検討日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集164-1652011

    • Author(s)
      山本浩司・寺澤孝文
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] マイクロステップ計測技術よる書字練習回数の漢字書き取り学習効果への影響の測定日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集166-1692011

    • Author(s)
      矢地晴彦・寺澤孝文・水野仁美・古山一義・山上保・西村早智・坂本清美・澤山郁夫
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2011-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 紙とインターネットを融合した新たなテスト技術日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集160-1632011

    • Author(s)
      寺澤孝文・矢地晴彦・水野仁美・古山一義・山上保・西村早智・坂本清美・澤山郁夫
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      ベネッセコーポレーション本社ビル大ホール(岡山)
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300312
  • [Presentation] 1000語の英単語を覚えるためには何カ月必要か?日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集26-292011

    • Author(s)
      古田哲也・寺澤孝文
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      ベネッセコーポレーション本社ビル大ホール
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 知覚の潜在記憶-注意を向けただけの感覚情報を人は長期に保侍する-2011

    • Author(s)
      寺澤孝文・鶴田真理
    • Organizer
      日本心理学会「注意と認知」研究会 合宿
    • Place of Presentation
      名古屋サンルートホテル
    • Year and Date
      2011-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 評価と一体化した真の指導・支援をめざして日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集30-312011

    • Author(s)
      三宅貴久子・寺澤孝文
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      ベネッセコーポレーション本社ビル大ホール
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 在宅学習支援を入り口とした不登校生徒への支援日本テスト学会第9回大会発表論文抄録集32-352011

    • Author(s)
      岩本真弓・寺澤孝文
    • Organizer
      日本テスト学会第9回大会
    • Place of Presentation
      ベネッセコーポレーション本社ビル大ホール
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 驚くべき人間の記憶能力-潜在記憶は衰えない-2010

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Organizer
      金ヶ崎学園大学(相生市の高齢者向け講座)講演
    • Place of Presentation
      相生市民会館
    • Year and Date
      2010-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 潜在記憶(実力)レベルの語彙習得プロセス2010

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Organizer
      第36回全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2010-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 学力の基盤は潜在記憶-可能になった、大規模な学力の縦断的個別測定&フィードバック-2010

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Organizer
      日本心理学会第74回大会(2010年、大阪大学)ワークショップ(記憶研究と学校学習のコラボレーション)話題提供
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] ランダムなメロディの学習が2ヵ月後の再認判断に与える影響-音楽経験の効果の検討-2007

    • Author(s)
      上田紋佳・寺澤孝文
    • Organizer
      日本心理学会第71回大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2007-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Presentation] 長期インターバルがメロディの単純接触効果に与える影響2007

    • Author(s)
      上田紋佳・泊直希・寺澤孝文
    • Organizer
      日本認知心理学会第5回大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2007-05-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Presentation] 自覚できない潜在記憶を実感できる記憶教材の開発-無意味な聴覚刺激を用いて検出される2ヶ月前の学習効果-2007

    • Author(s)
      寺澤孝文・上田紋佳
    • Organizer
      日本認知心理学会第5回大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2007-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17653088
  • [Presentation] 英単語基礎学習における到達度の可視化と各国のICT教育応用段階におけるテスト状況

    • Author(s)
      川崎 由花・寺澤 孝文・上杉 裕子・尾川 茂
    • Organizer
      日本テスト学会第12回大会
    • Place of Presentation
      帝京大学 八王子キャンパス
    • Year and Date
      2014-08-30 – 2014-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 縦断的ビッグデータで変わる心理学の研究法

    • Author(s)
      寺澤孝文
    • Organizer
      認知心理学会第12回大会セミナー(スモール&ビッグデータ)
    • Place of Presentation
      仙台国際センター
    • Year and Date
      2015-06-28 – 2015-06-29
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 大学生を対象とした教員採用試験対策eラーニングにおける自律的学習量を規定する要因の検討

    • Author(s)
      澤山郁夫・寺澤孝文
    • Organizer
      岡山心理学会第61回大会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] 学習効果のフィードバックが学習意欲に及ぼす影響 ―マイクロステップ測定法を用いた学習支援―

    • Author(s)
      西山めぐみ・土師大和・寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会発表
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ(新潟コンベンションセンター)
    • Year and Date
      2015-08-26 – 2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] eラーニング上の学習者同士の繋がる仕組みによって学習を回避してしまう者の特徴

    • Author(s)
      澤山郁夫・三宮真智子・寺澤孝文
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会発表論文集, 359.
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] スケジュールが統制された縦断的ビッグデータの教育活用-時間次元の要因を統制する新しい実験計画法(マイクロステップ計測法)-

    • Author(s)
      寺澤孝文、吉田哲也
    • Organizer
      科学研究費・特定領域研究「実験社会科学ー実験が切り開く21世紀の社会科 」総括シンポジウム
    • Place of Presentation
      学術総合センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] The effect of TSUNAGARI learning system(TLS) on the learners with low efficacy expectations

    • Author(s)
      SAWAYAMA, SANNOMIYA, & TERASAWA
    • Organizer
      The 14th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Milan Italy
    • Year and Date
      2015-06-07 – 2015-06-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • [Presentation] Web上での学習者間相互交流の仕組みがeラーニングに対する動機づけに与える効果(III)

    • Author(s)
      澤山郁夫・寺澤孝文
    • Organizer
      日本社会心理学会第55回大会発表論文集, 222.
    • Place of Presentation
      北海道大学札幌キャンパス
    • Year and Date
      2014-07-26 – 2014-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240079
  • 1.  OHTA Nobuo (80032168)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 2.  YOSHIDA Tetsuya (70323235)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 3.  KAWASAKI Yuka (90615832)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  HARA Natsuko (80322585)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YAMADA Tsuyoshi (10334252)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SUZUKI Wataru (60549640)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 7.  ITAGAKI Nobuya (80193407)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SAKUMA Yasuyuki (90282293)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 9.  AOKI Tazuko (10212367)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  西山 めぐみ (00779770)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 11.  上田 紋佳 (60707553)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 12.  SHIMAUCHI Yukio
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  MATSUDA Ken (10422916)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  KUROKAMI Haruo (20215081)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  INAGAKI Tadashi (70364396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  KISHI Makiko (80581686)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MORO Uji (50157939)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TAKAHASHI Hideki (30251002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MIYAKE Motoko (80352061)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  井上 祥治 (00093667)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  竹内 和雄 (10639058)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  益岡 都萌 (40880860)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 23.  三宅 貴久子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 24.  後藤 憲子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi