• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

GONDOU Keiko  権藤 桂子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

GONDO Keiko  権藤 桂子

Less
Researcher Number 90299967
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2023: 共立女子大学, 家政学部, 教授
2009: St.Margaret's Junior College, 幼児教育科, 教授
2003: St Margaret's Junior College, Department of Early Childhood Education, Associate Professor, 幼児教育科, 助教授
2002: 立教女学院短期大学, 幼児教育科, 教授
2000 – 2001: 立教女学院短期大学, 幼児教育科, 助教授
1999: 立教女学院短期大学, その他部局等, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / 教育・社会系心理学
Except Principal Investigator
Educational psychology / Special needs education / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 10030:Clinical psychology-related / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / 広領域
Keywords
Principal Investigator
バイリンガル / 言語環境 / ASD / 語用論 / 言語コミュニケーション / 発達障害児 / 特別支援保育・教育 / 母語教育 / 多言語多文化保育・教育 / 2言語併用環境 … More / 潜在的言語能力 / 幼児期 / 多言語多文化環境 / 発達支援 / 母語 / ダイナミック・アセスメント / 継承語 / 言語的マイノリティー / 言語発達評価 / バイリンガル教育 / ダイナミックアセスメント / 言語発達支援 / 在日ブラジル人児童 / 言語的マイノリティー児童 / 母子会話 / 継承語教育 / 特別支援 / 母語支援 / 在日ブラジル人 / 多文化多言語 / 特別支援ニーズ / 多言語環境 / 自閉症スペクトラム障害 / 認知発達 / 発達障害 / 声の抑揚 / 声の高さ / 感情統制 / 行動統制 / 音声特徴 / 感情の言語化 / 声のプロソディー / コミュニケーション方略 / 保育者 … More
Except Principal Investigator
言語発達 / 語用論 / 発達障害 / 発達 / 学習言語 / CCC-2 / 自閉症 / 言語障害 / コミュニケーション / 言語発達遅滞 / 家庭言語 / 日英バイリンガル児童 / 家庭環境 / バイリンガル児 / 生態学的発達システムモデル / 日系ブラジル人 / 児童 / 乳幼児 / 多言語 / 多文化 / 年少者日本語教育 / 多文化・多言語 / 外国につながる幼児 / 就学への期待と不安 / 親の意識変化 / コンピテンス / 親の発達 / 親の適応 / 幼保小移行期 / 認知発達 / 定住外国人子弟 / 母子会話 / 難聴 / 評価 / AQ / 特異的言語障害 / 検査 / 聴覚障害 / 学習障害 / spontaneous recobey / vocal cord activity / symptom / development / school age children / preschooler / stuttering / 基礎的治癒情報 / 自然治癒 / 声帯活動 / 基礎的治療情報 / 症状 / 進展 / 学童 / 幼児 / 吃音 / 学習支援 / 多文化共生 / 多言語多文化 / 日英バイリンガル児童生徒 / SLI / ADHD / チェックリスト Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (67 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  Development of a parent support program to support parental adjustment during the transition from preschool to elementary school.

    • Principal Investigator
      Nishizaka Sayuri
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kyoritsu Women's University
  •  Assessment and Support of Developmental Disabilities in Children Growing Up in a Multicultural, Multilingual Environment

    • Principal Investigator
      TOMO Rieko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10030:Clinical psychology-related
    • Research Institution
      Doshisha Women's College of Liberal Arts
  •  多言語環境における学習言語の発達: 家庭言語の役割に着目した縦断的実証研究

    • Principal Investigator
      松井 智子
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Chuo University
      Tokyo Gakugei University
  •  Attempts of Assessment and Special Support for Language-Minority Children Based on Their Heritage LanguagePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      GONDO KEIKO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kyoritsu Women's University
  •  Developing Test of Pragamatic Language

    • Principal Investigator
      Oi Manabu
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kanazawa University
  •  Children's understanding of contextual informaion in verbal communication

    • Principal Investigator
      MATSUI Tomoko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Cognitive Development in Children of a Permanent Resident in Japan

    • Principal Investigator
      MATSUI Tomoko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Language and cognitive development in children who grow up in multilingual/multicultural environment

    • Principal Investigator
      Matsui Tomoko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Standardization of Japanese version of Children's Communication Checklist-2

    • Principal Investigator
      OI Manabu
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kanazawa University
  •  Attempt to assess special educational needs in multilingual environments:From a satandpoint of interaction between multilingualism and developmental disordersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      GONDO Keiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kyoritsu Women's University
  •  バイリンガル発達障害児の特別支援教育方法構築への基盤形成Principal Investigator

    • Principal Investigator
      権藤 桂子
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kyoritsu Women's University
      St.Margaret's Junior College
  •  Study on onset; development; spontaneous recovery, and fundamental therapeutic inlbrmation by interdisciplinaiy research method

    • Principal Investigator
      WAKABA Yoko
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      広領域
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
  •  集団保育場面での保育者の音声特徴と幼児の行動・感情統制Principal Investigator

    • Principal Investigator
      権藤 桂子
    • Project Period (FY)
      1999 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      St.Margaret's Junior College

All 2024 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 秦野悦子他編著『講座・臨床発達心理学5 言語発達とその支援』音声理解と産出の発達2017

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Total Pages
      348
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Journal Article] 小学校への移行期の子どもを持つ母親の 適応に関する研究 : 小学校入学前後の比較及び入学後の変容過程の探索的検討2024

    • Author(s)
      西坂小百合・村上康子・綾野鈴子・権藤桂子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 70 Pages: 125-133

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Journal Article] ブラジルにルーツを持つ幼児の2言語による語彙発達評価の試み2021

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 67 Pages: 39-47

    • NAID

      120006979726

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Journal Article] ブラジルにルーツを持つ幼児の2言語による語彙発達評価の試み2021

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 67 Pages: 39-48

    • NAID

      120006979726

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0060
  • [Journal Article] Assessment of Lexical Development in Preschool Children with Brazilian Roots and Attempts to Support Language Development based on Their Heritage Language(英語による再掲)2021

    • Author(s)
      Gondo,K.
    • Journal Title

      Child Research Network

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Journal Article] 小学校への移行期の子どもを持つ母親の適応に関する研究-幼稚園・保育所による比較-2021

    • Author(s)
      西坂小百合・綾野鈴子・村上康子・権藤桂子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 67 Pages: 59-67

    • NAID

      120006979728

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Journal Article] Assessment of Lexical Development in Preschool Children with Brazilian Roots and Attempts to Support Language Development based on Their Heritage Language2021

    • Author(s)
      Gondo, K.
    • Journal Title

      Child Research Net ( web site)

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03159
  • [Journal Article] ブラジルルーツの幼児の言語発達評価と継承語を基盤とした支援の試み2020

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Journal Title

      Child Research Network

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Journal Article] 幼稚園から小学校への移行期の母親の適応要因2019

    • Author(s)
      綾野鈴子・西坂小百合・村上康子・権藤桂子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 65 Pages: 93-102

    • NAID

      120006598972

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Journal Article] Quantitative Aspects of Communicative Impairment Ascertained in a Large National Survey of Japanese Children2017

    • Author(s)
      Oi Manabu、Fujino Hiroshi、Tsukidate Naotake、Kamio Yoko、Yoshimura Yuko、Kikuchi Mitsuru、Hasegawa Chiaki、Gondou Keiko、Matsui Tomoko
    • Journal Title

      Journal of Autism and Developmental Disorders

      Volume: 47 Issue: 10 Pages: 3040-3048

    • DOI

      10.1007/s10803-017-3226-x

    • NAID

      120006338399

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03512, KAKENHI-PROJECT-17H02718, KAKENHI-PROJECT-15K13128
  • [Journal Article] How does being bilingual influence children with autism in the aspect of executive functions and social and communication competence?2017

    • Author(s)
      Li, H., Oi, M., Gondo, K., & Matsui, T.
    • Journal Title

      Journal of Brain Science

      Volume: 47 Issue: 0 Pages: 21-49

    • DOI

      10.20821/jbs.47.0_21

    • NAID

      130006192091

    • ISSN
      1341-5301, 2432-2512
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13128
  • [Journal Article] 日本版CCC-2子どものコミュニケーション・チェックリスト評価の母親と専門職の評価者間比較2016

    • Author(s)
      権藤桂子・槻舘尚武・綾野鈴子・田中早苗・大井学
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 33 Pages: 155-163

    • NAID

      40021064616

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03512
  • [Journal Article] Children's Communication Checklist-2日本語版の標準化の試み:標準化得点の検討2015

    • Author(s)
      槻舘尚武・大井学・権藤桂子・松井智子・神尾陽子
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 32 Pages: 99-108

    • NAID

      40020586796

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03512
  • [Journal Article] 日英2言語環境下で育つ児童の語彙力と文法力に関する一考察2015

    • Author(s)
      権藤桂子・稲田素子・松井智子
    • Journal Title

      国際教育評論

      Volume: 12 Pages: 1-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Journal Article] CCC-2の標準化2015

    • Author(s)
      槻舘尚武、大井学、権藤桂子、松井智子、神尾陽子
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 32 Pages: 99-108

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Journal Article] 前言語期の自閉症スペクトラム障害幼児と保育者の身体接触を伴うコミュニケーションの特徴:一事例による考察2015

    • Author(s)
      篠沢薫、 権藤桂子、松井智子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 62 Pages: 173-180

    • NAID

      120005745007

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Journal Article] CCC-2 日本語版による幼児のコミュニケーションの養育者と保育者の評定者間比較2014

    • Author(s)
      綾野鈴子・権藤桂子・槻舘尚武・大井学・田中早苗
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 第31巻(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Journal Article] Children's Communication Checklist-2日本語版の標準化の試み:標準化得点の検討2014

    • Author(s)
      槻舘尚武・大井学・権藤桂子・神尾陽子
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 31

    • NAID

      40020586796

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Journal Article] 多言語多文化環境における日本人保護者の言語教育に関する意識と行動―北米、シカゴ周辺地域を事例として2014

    • Author(s)
      稲田素子、権藤桂子、松井智子
    • Journal Title

      国際教育評論

      Volume: 11 Pages: 1-15

    • NAID

      110009910543

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Journal Article] 多言語多文化環境における日本人保護者の言語教育に関する意識と行動2014

    • Author(s)
      稲田素子・権藤桂子・松井智子
    • Journal Title

      国際教育評論

      Volume: 11 Pages: 1-15

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Journal Article] Children's Communication Checklist-2 日本語版の標準化の試み : 標準化得点の検討2014

    • Author(s)
      槻舘尚武・大井学・権藤桂子・神尾陽子
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 第31巻(印刷中)

    • NAID

      40020586796

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Journal Article] 多言語多文化環境における日本人保護者の言語教育に関する意識と行動2014

    • Author(s)
      稲田 素子, 権藤 桂子, 松井 智子
    • Journal Title

      国際教育評論

      Volume: 11巻 Pages: 1-15

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Journal Article] カナダ、ブリティッシュコロンビア州における就学全ASD児の発達支援‐日英バイリンガルASD児の発達支援を中心に‐2013

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Journal Article] カナダ、ブリティッシュコロンビア州における就学前ASD児の発達支援-日英バイリンガルASD児の発達支援を中心に2013

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 59号 Pages: 83-91

    • NAID

      120005284541

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Presentation] 多言語児童の教育ニーズと幼児期からの言語発達支援2022

    • Author(s)
      権藤桂子・塘利枝子・松井智子
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03159
  • [Presentation] 多言語児童の教育ニーズと幼児期からの言語発達支援2022

    • Author(s)
      権藤桂子・塘利枝子・松井智子・稲岡プレイアディス千春
    • Organizer
      第33回日本発達心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] 幼保小接続期における保護者の期待と不安に対するコロナ禍の影響2022

    • Author(s)
      西坂 小百合・綾野 鈴子・ 村上 康子・権藤 桂子
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Presentation] The Adaptation of Parents after Sending Their Children to Elementary School in Japan.2021

    • Author(s)
      Nishizaka, S., Ayano, S., Gondo, K., & Murakami, Y.
    • Organizer
      The 30h EECERA Online Festival.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Presentation] 2言語環境で育つブラジルにルーツをもつ幼児の言語発達に関する研究2020

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      第73回日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] ブラジルにルーツのある幼児のConceptual Vocabulary評価の試み2020

    • Author(s)
      権藤桂子・稲岡プレアディス千春
    • Organizer
      第46回日本コミュニケーション障害学術講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0060
  • [Presentation] 2言語環境で育つブラジルにルーツをもつ幼児の言語発達に関する研究2020

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      第73回日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0060
  • [Presentation] ブラジルにルーツのある幼児のConceptual Vocabulary評価の試み2020

    • Author(s)
      権藤桂子・稲岡プレイアディス千春
    • Organizer
      第46回日本コミュニケーション障害学会学術講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] 多文化多言語環境で育つ子どもとインリアル2019

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      大宮インリアル研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] The Adaptation of Parents during Their Children’s School Transition from Nursery School to Elementary School in Japan.2019

    • Author(s)
      Nishizaka, S., Ayano, S., Gondo, K., & Murakami, Y.
    • Organizer
      The 29th EECERA Conference, Thessaloniki, Greece.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Presentation] 多文化・多言語環境と発達障害2019

    • Author(s)
      塘 利枝子・権藤桂子・松井智子
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03159
  • [Presentation] 幼稚園・保育所から小学校への移行期の母親の適応要因2019

    • Author(s)
      綾野鈴子・西坂小百合・村上康子・権藤桂子
    • Organizer
      日本保育学会第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Presentation] 日英バイリンガル環境で育ったASD児のコミュニケーションの発達2019

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] Language development of nursery school children with Japanese -Brazilian heritage in Japan2019

    • Author(s)
      Keiko Gondo
    • Organizer
      20th Pacific Early Childhood Education Research Association International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] 多文化・多言語と特別支援教育2019

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      東京都立城東特別支援学校夏期公開研修会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] Language development of nursery school children with Japanese2019

    • Author(s)
      Gondo,K.
    • Organizer
      PECERA2019, Taiwan
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03159
  • [Presentation] 言語的マイノリティー児童のアセスメントとその課題2018

    • Author(s)
      塘利枝子・権藤桂子他
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] 日本の幼児期におけるインクルーシブ教育について2018

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      インドネシア中部ジャワ州カランガニャール県幼児教育関係者研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] The adaptation of parents during their children's school transition from kindergarten to elementary school: Comparison study before and after entering elementary school2018

    • Author(s)
      Nishizaka, S., Gondo, K., Murakami, Y., & Ayano, S.
    • Organizer
      The 28th EECERA Conference, Budapest, Hungary
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02494
  • [Presentation] How “awkwardness” occurs during conversations with children with Autism Spectrum Disorder2018

    • Author(s)
      Gondo,K.,Oi,M.
    • Organizer
      International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference 2018, Malta
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03512
  • [Presentation] he adaptation of parents during their children’s school transition from kindergarten to elementary school in Japan2017

    • Author(s)
      Nishizaka, S., Ayano, S., Murakami, Y. & Gondo,K.
    • Organizer
      EECERA 27th Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02718
  • [Presentation] ごっこ遊び中のやりとりの違和感はどこからくるのか-ASD女児と大人の会話分析からの一考察-, ,名古屋,7月2017

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      第43回日本コミュニケーション障害学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03512
  • [Presentation] 前言語期のASD幼児との相互交渉における母親の発話の特徴2016

    • Author(s)
      篠沢薫・権藤桂子・松井智子
    • Organizer
      第27回日本発達心理学会大会
    • Place of Presentation
      北海道大学 (北海道札幌市)
    • Year and Date
      2016-04-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03450
  • [Presentation] CCC-2日本語版の評価者間比較2015

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Presentation] コミュニケーション面に弱さのある幼児2例における前言語期の発声の特徴2015

    • Author(s)
      篠沢薫、権藤桂子、糸井美和
    • Organizer
      第41回日本コミュニケーション障害学会
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2015-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Presentation] 多言語環境下で育つ児童の発達支援-多言語併用と障害との相互作用の視点から-2013

    • Author(s)
      Keiko Gondo, Tomoko Matsui, 他
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2013-03-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Presentation] Development of Receptive Vocabulary and Receptive Grammar Skills of Japanese-English School-age Children2013

    • Author(s)
      Keiko Gondo, Manabu Oi, Tomoko Matusi, 他
    • Organizer
      The 9th International Symposium on Bilingualism
    • Place of Presentation
      シンガポール共和国, シンガポール
    • Year and Date
      2013-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Presentation] 多言語環境下で育つ児童の発達支援‐多言語併用と障害との相互作用の視点から‐2013

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Presentation] Development of Receptive Vocabulary and Receptive Grammar Skills of Japanese-English School-age Children2013

    • Author(s)
      Keiko Gondo
    • Organizer
      The 9th International Symposium on Bilingualism
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Presentation] CCC-2 日本語版による幼児のコミュニケーションの養育者と保育者の評定者間比較2013

    • Author(s)
      綾野鈴子・権藤桂子・槻舘尚武・大井学・田中早苗
    • Organizer
      日本コミュニケーション障害学会第39回学術講演会
    • Place of Presentation
      上智大学・東京都
    • Year and Date
      2013-07-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Presentation] 多言語環境下で育つ児童の発達支援-多言語併用と障害との相互作用の視点から2013

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学(東京都)
    • Year and Date
      2013-03-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Presentation] Children's Communication Checklist-2日本語版検査項目における内的整合性の検討2013

    • Author(s)
      大井 学・槻舘尚武・権藤桂子
    • Organizer
      日本コミュニケーション障害学会第39回学術講演会
    • Place of Presentation
      上智大学・東京都
    • Year and Date
      2013-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Presentation] 子どものコミュニケーションチェックリスト第二版(CCC-2)日本語版の標準化 : 定型就学前児2012

    • Author(s)
      大井 学・田中早苗・権藤桂子・綾野鈴子・長谷川千秋
    • Organizer
      日本コミュニケーション障害学会第38回学術講演会
    • Place of Presentation
      県立広島大学・広島県
    • Year and Date
      2012-05-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Presentation] Does being Japanese-English Bilingual Affect Language Development in Autism?2012

    • Author(s)
      Keiko Gondo, Manabu Oi, Tomoko Matusi, 他
    • Organizer
      International Meeting For Autism Research
    • Place of Presentation
      カナダ, トロント
    • Year and Date
      2012-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Presentation] Does being Japanese-English Bilingual Affect Language Development in Autism?2012

    • Author(s)
      Keiko Gondo
    • Organizer
      International Meeting For Autism Research 2012
    • Place of Presentation
      Tronto, Canada
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Presentation] Does Being Japanese-English Bilingual Affect Language Development in Children with Autism?2012

    • Author(s)
      Gondou,K.
    • Organizer
      International Meeting for Autism Research
    • Place of Presentation
      Toronto
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330276
  • [Presentation] Does being Japanese-English Bilingual Affect language Development in Autism?2012

    • Author(s)
      Keiko Gondo
    • Organizer
      International Meeting for Autism Research 2012
    • Place of Presentation
      Sheraton Centre, Taronto Canada
    • Year and Date
      2012-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Presentation] 保育所巡回相談へのCCC-2の適用の試み(1)2011

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      日本保育学会大64回大会
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Year and Date
      2011-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330279
  • [Presentation] A Case Study of Language Development of an English-Japanese Bilingual Child with High-Functioning Autism Spectrum Disorders2010

    • Author(s)
      Gondo, K., Oi, M
    • Organizer
      The 13^<th> Meeting of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association
    • Place of Presentation
      Oslo, Norway
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653112
  • [Presentation] 子どものコミュニケーション・チェックリスト(CCC-2)日本語版の保育場面・通級指導・小集団での適用の実際と意義2010

    • Author(s)
      権藤桂子
    • Organizer
      第48回日本特殊教育学会・シンポジウム話題提供
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653112
  • [Presentation] 日英二言語環境下での高機能自閉症児の言語発達-英語を先行習得した事例(3)2010

    • Author(s)
      権藤桂子・大井学
    • Organizer
      第21回日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2010-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21653112
  • [Presentation] Development of Recetive Vocabulary and Receptive Grammar Skills of Japanese-English School-age Children

    • Author(s)
      Gondo, K., Yanagisawa, R., Oi, M., Matsui, T., & Li, H
    • Organizer
      The 9th International Symposium on Bilingualism
    • Place of Presentation
      Nanyang Technological University シンガポール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • [Presentation] Longitudinal study on expressive vocabulary acquisition among Japanese children with ASD

    • Author(s)
      Keiko Gondo, Tomoko Matsui, Lisa Kojima, Naotake Tsukidate
    • Organizer
      the 15th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference
    • Place of Presentation
      Stockholm University, Stockholm, Sweden
    • Year and Date
      2014-06-11 – 2014-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24402043
  • 1.  MATSUI Tomoko (20296792)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 2.  FUJINO Hiroshi (00248270)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  OI Manabu (70116911)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 4.  TOMO Rieko (00300335)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  TUKIDATE Naotake (80512475)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 6.  三浦 優生 (40612320)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TUCHIYA Kenji (20362189)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TANIIKE Masako (30263289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  MUNESUE Toshio (50293353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KOYAMA Tomonori (60469989)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  Inada Motoko (90232511)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  WAKABA Yoko (20014730)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  UJIHIRA Akira (10334012)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  Nishizaka Sayuri (50442116)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 15.  伊藤 憲三 (30305297)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  内海 彰 (30251664)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  武居 渡 (70322112)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  稲岡 プレイアデス千春 (90507386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 19.  村上 康子 (20458863)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 20.  綾野 鈴子 (50732640)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 21.  岡田 靖子 (40364830)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  MIYAO Masutomo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SAITO Tomohiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi