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ONO Jyoji  小野 譲司

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小野 譲司  オノ ジョウジ

ONO Joji  小野 譲司

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Researcher Number 90308247
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 青山学院大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2017: 青山学院大学, 経営学部, 教授
2011: 青山学院大学, 経営学部, 教授
2009 – 2011: 明治学院大学, 経済学部, 教授
2004 – 2005: 明治学院大学, 経済学部, 助教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Except Principal Investigator
マーケティング / 顧客満足 / 生産性向上 / アジア市場 / 顧客満足度指標 / ブランド / 生産性 / 日系企業 / アジア / 顧客満足度 … More / サービス / JCSI / 顧客ロイヤリティ / サービス・イノベーション / 顧客満足度(CS) / サービス品質 / サービス業の収益性 / 利益率 / JCSI(日本版顧客満足度指数) / サービスの生産性 / Comics / Content / Product Development / Marketing / Management / 映画 / アニメ / コンテンツ産業 / マンガ / コンテンツ / 製品開発 / 経営学 / 日本版顧客満足度指(JCSI) / リテール・マーケティング / 価値共創 / サービス・ドミナント・ロジック / スイッチング・バリア / ロイヤルティ / 日本版顧客満足度指数(JCSI) / サービス・マーケティング Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (24 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  An Empirical Study for Measuring Effects of Customer Satisfaction on Service Productivity

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Theoretical Development and Applied Research on Service Marketing based on Japanese Customer Satisfaction Index

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Study on Product development process of content

    • Principal Investigator
      KAWAMATA Keiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kyoto Sangyo University

All 2017 2016 2015 2012 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] SPRINGブックレットシリーズ(JCSI(日本版顧客満足度指数)でみるサービスエクセレンス」Vol.3)2010

    • Author(s)
      小野譲司
    • Total Pages
      36
    • Publisher
      公益財団法人日本生産性本部サービス産業生産性協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Book] 顧客満足(CS)の知識2010

    • Author(s)
      小野譲司
    • Total Pages
      204
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Book] 顧客満足(CS)の知識(日経文庫)2010

    • Author(s)
      小野譲司
    • Total Pages
      204
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] 顧客ロイヤルティの源泉を探る2017

    • Author(s)
      小野譲司
    • Journal Title

      ていくおふ(ANA総合研究所)

      Volume: 47 Pages: 24-31

    • NAID

      40021304818

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] サービスエクセレンスと顧客戦略:累積的顧客満足モデルによる分析2016

    • Author(s)
      小野 譲司
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 18巻2号 Pages: 3-31

    • NAID

      130005679761

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] オンライン販売におけるロイヤルティ・プログラムの効果 : リアル店舗との比較2016

    • Author(s)
      中川 宏道、小野 譲司
    • Journal Title

      Direct marketing review : Journal of the Academic Society of Direct Marketing

      Volume: 15号 Pages: 5-32

    • NAID

      40020809468

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Journal Article] 価値共創時代の顧客戦略2012

    • Author(s)
      小野譲司
    • Journal Title

      アド・スタディーズ

      Volume: 39巻 Pages: 29-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] 価値共創時代の顧客戦略2012

    • Author(s)
      小野譲司
    • Journal Title

      アド・スタディーズ(吉田秀雄記念事業財団)

      Volume: 39巻 Pages: 29-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] JCSIによる顧客満足モデルの構築2011

    • Author(s)
      小野譲司
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 117号 Pages: 20-34

    • NAID

      130008000125

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] サービス革新と市場の創造2011

    • Author(s)
      小野譲司
    • Journal Title

      商工ジャーナル

      Volume: 38巻1号 Pages: 26-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Journal Article] 業界横断型顧客満足度に見るサービス産業の国際競争力の高め方2011

    • Author(s)
      小野譲司、高橋邦明
    • Journal Title

      人材教育(日本能率協会マネジメントセンター)

      Volume: 24巻1号 Pages: 38-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] サービス・エクセレンスと顧客のロイヤルティ:マーケティング研究の現状と展望2016

    • Author(s)
      小野 譲司
    • Organizer
      電子情報通信学会総合大会
    • Place of Presentation
      九州大学伊都キャンパス(福岡県・福岡市)
    • Year and Date
      2016-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Presentation] サービスエクセレンスと事業成果:JCSI(日本版顧客満足度指数)による日本のサービス産業の横断的・時系列分析(日本商業学会全国大会 統一テーマ基調報告)2015

    • Author(s)
      小野 譲司
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      香川大学(香川県・香川市)
    • Year and Date
      2015-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03395
  • [Presentation] 顧客戦略の論理-JCSIの実践的活用に向けて2011

    • Author(s)
      小野譲司
    • Organizer
      インテージフォーラム2011
    • Place of Presentation
      東京国際フォーラム(東京都)
    • Year and Date
      2011-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] サービスマーケティングのクロスボーダー化2011

    • Author(s)
      小野譲司
    • Organizer
      日本商業学会全国研究報告会
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京都)
    • Year and Date
      2011-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 価値共創時代の顧客戦略--理論と実例に学ぶ2011

    • Author(s)
      小野譲司
    • Organizer
      日経特別ビジネスセミナーマーケティング実践講座
    • Place of Presentation
      丸の内オアゾ「日経セミナールーム」(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] Context Management Approach to Value Co-Creation : Process Model of Customer as Value Co-Creator2011

    • Author(s)
      Fujikawa, Yoshinori, Satoshi Akutsu, Joji Ono
    • Organizer
      Proceedings of the 20th Frontiers in Service Conference
    • Place of Presentation
      Ohio State University (U.S.A.)
    • Year and Date
      2011-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 文脈視点によるサービス価値共創モデルの研究2011

    • Author(s)
      藤川佳則、阿久津聡、小野譲司
    • Organizer
      JST/RISTEX問題解決型サービス科学研究開発プログラムフォーラム
    • Place of Presentation
      東京コンファレンスセンター(東京都)
    • Year and Date
      2011-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 顧客戦略の論理--JCSIの実践的活用に向けて2011

    • Author(s)
      小野譲司
    • Organizer
      インテージフォーラム2011
    • Place of Presentation
      東京国際フォーラム(東京都)(招待講演)
    • Year and Date
      2011-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 「日本のサービスにおける顧客満足とその源泉:日本版顧客満足度指数による分析」第38回消費者行動コンファレンス基調報告2009

    • Author(s)
      小野譲司
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学経営管理研究科日吉キャンパス協生館
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 価値共創の革新:サービス.ドミナント.ロジックの示唆2009

    • Author(s)
      小野譲司
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] JCSI : Japanese Customer Satisfaction Index2009

    • Author(s)
      Jyoji Ono
    • Organizer
      Closed-Door Session about Customer Satisfaction Index and Panel Discussion on Global Customer Satisfaction Index' ISES 2009 Inaugural Global Conference on Service Excellence
    • Place of Presentation
      Singapore Management University(シンガポール)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] "JCSI : Japanese Customer Satisfaction Index," Closed-Door Session about Customer Satisfaction Index and Panel Discussion on Global Customer Satisfaction Index2009

    • Author(s)
      Jyoji Ono
    • Organizer
      ISES 2009 Inaugural Global Conference on Service Excellence
    • Place of Presentation
      Singapore Management University, Singapore
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • [Presentation] 日本のサービスにおける顧客満足とその源泉-日本版顧客満足度指数による分析2009

    • Author(s)
      小野譲司
    • Organizer
      第38回消費者行動コンファレンス基調報告、日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学経営管理研究科日吉キャンパス協生館(神奈川県)
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330105
  • 1.  OGAWA Kosuke (50105855)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  TERUI Nobuhiko (50207495)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MINAMI Chieko (90254234)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YODA Takurou (30305552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  FUJIKAWA Yoshinori (20361850)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  SAKAI Maiko (20409816)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KAWAMATA Keiko (00306854)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  WADA Mitsuo (00119041)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SHIBUYA Satoru (00333493)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  酒井 理 (30411466)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  豊田 裕貴 (40398946)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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