• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TERANISHI Masayuki  寺西 雅之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

寺西 雅之  テラニシ マサユキ

Less
Researcher Number 90321497
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 兵庫県立大学, 環境人間学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2025: 兵庫県立大学, 環境人間学部, 教授
2011 – 2014: 兵庫県立大学, 環境人間学部, 准教授
2007: University of Hyogo, 環境人間学部, 准教授
2005 – 2006: 兵庫県立大学, 環境人間学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02080:English linguistics-related / English linguistics / Literature in English / ヨーロッパ語系文学
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Literature in general
Keywords
Principal Investigator
英語教育 / 翻訳 / ナラティブ / 教育 / コミュニケーション / イギリス:オランダ:中国 / 国際情報交換 / 文体論 / 英米文学 / 外国語 … More / 英学 / 教養 / 教養と実用 / 文学・非文学テクスト / 応用文体論 / 環境 / 観光 / 社会 / 医療 / 文体 / 文学的テクスト / 言語教育 / 文学テクスト / イギリス:オランダ:フィンランド:中国 / バイオグラフィー / ラーナー・オートノミー / オーラルヒストリー / 教育的文体論 / 多読 / 文学教育 … More
Except Principal Investigator
ナラティブ研究 / ナラティブ / 外国語教育 / ライフストーリー / 質的研究 / インタビュー / 第二言語習得 / 教師教育 / 教師の成長 / ALT / 外国語学習 / グローバル人材育成 / 英語学習成功者 / 英語教育 / 臨床心理学 / 健康科学 / ディスコース分析 / 文体論 / 物語論 / 多面的ナラティブ分析 / 専門領域 / 動機づけ / 外国語教師教育 / 内的世界 / 外国語話者モデル / 協働による英語教師の学び / 協同的ナラティブ / JTE / 教師のナラティブ / ティーム・ティーチング / 外国語教育学 / ALTのアイデンティティ / アイデンティティ / グローバル人材 / 国際教養学 / アジア地域 / オーラルヒストリー研究 / 外国語学習法 / TEM / ライフヒストリー / 英語学習 / アジア人材 / オーラルヒストリー / 発達心理学 / 健康教育学 Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (116 results)
  • Co-Researchers

    (29 People)
  •  エコ・コミュニケーションの言語学的分析:環境文体論の手法確立と学術的発展に向けてPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      寺西 雅之
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02080:English linguistics-related
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  Exploring the Dimensions of Foreign Language Teachers' Learning in Professional Growth: A Multifaceted Narrative Analysis

    • Principal Investigator
      坂本 南美
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Life Stories of Learning in Specialized Fields: A Study on Motivations for Foreign Language Learning Through Narrative Analysis

    • Principal Investigator
      寺西 雅子 (那須雅子)
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  A study on the improvement in team teaching lessons: Through the analysis of English teachers' narratives

    • Principal Investigator
      坂本 南美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Doshisha University
      Okayama University of Science
  •  A Narrative Approach to Foreign Language Learning: Life Stories of Globally Talented People

    • Principal Investigator
      寺西 雅子 (那須雅子)
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  The Application of Communicative Stylistics to Foreign Language Education and ResearchPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Teranishi Masayuki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02080:English linguistics-related
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  An Oral History Approach to Foreign Language Learning: Focusing on the Globally Competent Human Resources

    • Principal Investigator
      Teranishi Nasu Masako
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  A Study on the Narratives of Assistant Language Teachers and the Transformation in Their Identities: Socio-Cultural and Linguistic Perspectives

    • Principal Investigator
      Sakamoto Nami
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Okayama University of Science
  •  Establishment of Analytical Methods for Narrative Data in Medicine, Psychology, and Education and Their Application to Literary Studies

    • Principal Investigator
      Okuda Yasushi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Literature in general
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  The Role of Communicative Stylistics as a Scientific Research: Pedagogical, Social, and Global PerspectivesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Teranishi Masayuki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      English linguistics
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  Verification of the Versatility of Narrative Data in Medicine, Psychology, and Education and Establishment of Analytical Methods for Narrative Studies

    • Principal Investigator
      Okuda Yasushi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Literature in general
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  Study on teaching methods and materials for using literary texts in the EFL classroomPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TERANISHI Masayuki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Literature in English
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  言語分析に基づく英語文体論の応用により文学テキストを英語教育に活用する方法Principal Investigator

    • Principal Investigator
      寺西 雅之
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      ヨーロッパ語系文学
    • Research Institution
      University of Hyogo

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 大学生のための国際教養【第2版】2024

    • Author(s)
      那須雅子;吉田安曇;岩中貴裕;深谷素子;草薙優加;佐藤宏子;寺西雅之;原口治;久世恭子;宮上久仁子;北和丈;竹下ひろ子;内山八郎;Mark Sheehan Edward Sarich;五十嵐潤美;ウィックストラム由有夏
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      成美堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Book] Pedagogical Stylistics in the 21st Century2022

    • Author(s)
      Sonia Zyngier, Greg Watson, Geoff Hall, Violeta Sotirova, David I. Hanauer, Marcus Bridle, Dan McIntyre, Peter Stockwell, Marcello Giovanelli, Chloe Harrison, Ian Cushing, Esmeralda V. Bon, Michael Burke, Azumi Yoshida, Masayuki Teranishi, Takayuki Nishihara, Masako Nasu, et.al.
    • Total Pages
      405
    • Publisher
      Palgrave Macmillan Cham
    • ISBN
      9783030836092
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Book] ナラティブ研究の実践と応用2022

    • Author(s)
      那須 雅子、坂本 南美、寺西 雅之、和田 あずさ、飯塚 晃三、秋山 容洋、長谷川 裕、久世 恭子、大西 好宣、剱持 淑、保坂 裕子、小比賀 美香子
    • Total Pages
      178
    • Publisher
      学術研究出版
    • ISBN
      9784910733135
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00831
  • [Book] ナラティブ研究の実践と応用2022

    • Author(s)
      那須 雅子、坂本 南美、寺西 雅之、和田 あずさ、飯塚 晃三、秋山 容洋、長谷川 裕、久世 恭子、大西 好宣、剱持 淑、保坂 裕子、小比賀 美香子
    • Total Pages
      178
    • Publisher
      学術研究出版
    • ISBN
      9784910733135
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00856
  • [Book] ナラティブ研究の実践と応用2022

    • Author(s)
      那須 雅子、坂本 南美、寺西 雅之、和田 あずさ、飯塚 晃三、秋山 容洋、長谷川 裕、久世 恭子、大西 好宣、剱持 淑、保坂 裕子、小比賀 美香子
    • Total Pages
      178
    • Publisher
      学術研究出版
    • ISBN
      9784910733135
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Book] ナラティブ研究の実践と応用2022

    • Author(s)
      那須 雅子、坂本 南美、寺西 雅之、和田 あずさ、飯塚 晃三、秋山 容洋、長谷川 裕、久世 恭子、大西 好宣、剱持 淑、保坂 裕子、小比賀 美香子
    • Total Pages
      178
    • Publisher
      学術研究出版
    • ISBN
      9784910733135
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Book] The Intersection of Arts, Humanities and Science: Fifteen Selected Passages for University Students2020

    • Author(s)
      岩中貴裕、寺西雅之、吉田安曇他
    • Total Pages
      95
    • Publisher
      成美堂
    • ISBN
      9784791948970
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Book] Stylistics2018

    • Author(s)
      Masanori Toyota, Masayuki Teranishi, 他
    • Total Pages
      1872
    • Publisher
      SAGE
    • ISBN
      9789352806621
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Book] Scientific Approaches to Literature in Learning Environments2016

    • Author(s)
      M. Burke, O. Fialho, S. Zyngier, D. S. Miall, F. Hakemulder, E. Koopman, M. P. Bal, S. C. CHard, D. Peplow, O. Vassallo, A. Chesnokova, S. Liu, Z. Zhang, C. Zhang, T. Nishihara, M. Teranishi, M. Nasu, T. Janssen, M. Braaksma, D. I. Hanauer, F. Y. Liao, V. Sotirova, M. Mahlberg, P. Stockwell, V. Viana
    • Total Pages
      326
    • Publisher
      John Benjamins
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Book] Scientific Approaches to Literature in Learning Environments2016

    • Author(s)
      P. M. Bal, M. Baaksma, M. Burke, S. C. Chard, A. Chesnokova, O. Fialho, F. Hakemulder, D. Hanauer, T. Janssen, F. Y. Liao, S. Liu, M. Malberg, D. S. Miall, M. Nasu, T. Nishihara, D. Peplow, V. Sotirova, P. Stockwell, M. Teranishi, O. Vassallo, V. Viana, C. Zhang, Z. Zhang, S. Zyngier
    • Total Pages
      326
    • Publisher
      John Benjamins
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Book] Literature and Language Learning in the EFL Classroom2015

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi, Yoshifumi Saito, Katie Wales
    • Publisher
      Palgrave Macmillan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Book] TOEIC Test Advantage: TOEIC形式で学ぶ国際社会と教養2014

    • Author(s)
      Masayuki TERANISHI, Kuniko MIYAKAMI, Masako NASU
    • Total Pages
      81
    • Publisher
      南雲堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Book] TOEIC Test Advantage : TOEIC 形式で学ぶ国際社会と教養2014

    • Author(s)
      寺西 雅之、宮上 久仁子、那須 雅子
    • Total Pages
      82
    • Publisher
      南雲堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Book] 文学教材実践ハンドブック―英語教育を活性化する―2013

    • Author(s)
      吉村俊子、安田優、石本哲子、齋藤安以子、坂本輝世、寺西雅之、幸重美津子 編著
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      英宝社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Book] 文学教材実践ハンドブック―英語教育を活性化する―2013

    • Author(s)
      吉村俊子、安田優、石本哲子、齋藤安以子、坂本輝世、寺西雅之、幸重美津子
    • Total Pages
      217
    • Publisher
      英宝者
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Book] Rock UK: A Cultural History of Popular Music in Britain2012

    • Author(s)
      Paul Hullah, 寺西雅之
    • Total Pages
      109
    • Publisher
      Cengage Learning
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Book] Polyphony in Fiction:A Stylistic Analysis of Middlemarch, Nostromo, and Herzog2008

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      Peter Lang
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Book] TOEIC Test Success : 新TOEIC形式で読む総合英語2007

    • Author(s)
      寺西雅之, パトリック・ドーティー
    • Total Pages
      87
    • Publisher
      南雲堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Journal Article] 日本人大学生の英語学習に関する実態調査の報告-学習動機、言語使用環境、学習内容、目標とする英語力、海外体験-2024

    • Author(s)
      寺西雅子, 荻野勝, 大年順子
    • Journal Title

      岡山大学教育推進機構教育研究紀要

      Volume: 1 Pages: 89-105

    • DOI

      10.18926/66856

    • ISSN
      1881-5952
    • URL

      https://ousar.lib.okayama-u.ac.jp/66856

    • Year and Date
      2024-03-14
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Journal Article] 英語を通じた内容学習の試み:The Intersection of Arts, Humanities, and Science を活用した授業紹介2023

    • Author(s)
      吉田 安曇、寺西 雅之
    • Journal Title

      岡山大学全学教育・学生支援機構教育研究紀要

      Volume: 7 Pages: 1-15

    • DOI

      10.18926/64993

    • ISSN
      2432-9665
    • URL

      https://ousar.lib.okayama-u.ac.jp/64993

    • Year and Date
      2023-03-14
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Journal Article] JAILA10年間の歩みを振り返る―「国際教養」の未来を見据えて―2023

    • Author(s)
      寺西 雅之・吉田 裕美・佐藤 宏子・大西 好宣・岩中 貴裕
    • Journal Title

      JAILA JOURNAL

      Volume: 9 Pages: 76-90

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00694
  • [Journal Article] 大学における英語科目設計の改善に向けて一 学習動機に関するアンケート調査の報告2023

    • Author(s)
      寺西 雅子、剱持 淑、荻野 勝、大年 順子、伊野 英男
    • Journal Title

      岡山大学全学教育・学生支援機構教育研究紀要

      Volume: 7 Pages: 67-86

    • DOI

      10.18926/64998

    • ISSN
      2432-9665
    • URL

      https://ousar.lib.okayama-u.ac.jp/64998

    • Year and Date
      2023-03-14
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Journal Article] The Impact of L1 on L2: A Qualitative Stylistic Analysis of EFL Learners’ Writings2022

    • Author(s)
      Yoshida Azumi、Teranishi Masayuki、Nishihara Takayuki、Nasu Masako
    • Journal Title

      Pedagogical Stylistics in the 21st Century

      Volume: - Pages: 343-369

    • DOI

      10.1007/978-3-030-83609-2_14

    • ISBN
      9783030836085, 9783030836092
    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] 国際教養と医療人文学 ―英語文学作品を通じた医療コミュニケーション教育に向けて―2021

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      N:ナラティヴとケア

      Volume: 12 Pages: 44-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] 英語系 英語本利用状況の報告2020

    • Author(s)
      寺西雅子
    • Journal Title

      岡山大学全学教育・学生支援機構基幹教育センター外国語教育部門英語系令和元年度活動報告

      Volume: 1 Pages: 24-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00831
  • [Journal Article] 岡山大学GTECを用いたCan-Doリストの開発2020

    • Author(s)
      大年順子、剱持淑、寺西雅子
    • Journal Title

      岡山大学全学教育・学生支援機構教育研究紀要

      Volume: 5 Pages: 44-59

    • DOI

      10.18926/61607

    • NAID

      120007004142

    • ISSN
      2432-9665
    • URL

      https://ousar.lib.okayama-u.ac.jp/61607

    • Year and Date
      2020-12-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00831
  • [Journal Article] Stylistics as a bridge between literature and medicine: Embedded focalizers in the nonfictional narrative of Brain on Fire2019

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Journal Title

      PALA 2019 Proceedings online

      Volume: - Pages: 1-12

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] 文学と医療をつなぐ文体論の役割―Brain on Fireの分析を通じて―2019

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      奥田恭士編『医療・心理・教育におけるナラティブ・データの分析手法の確立と文学研究への応用』(平成28年度~平成30年度科学研究費補助金 基盤研究(C) 研究成果報告書)

      Volume: 1 Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Journal Article] 「教養」と「実用」をつなぐ文体論の役割 -ナラティブ・メディスンの実践方法に関する考察-2019

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      兵庫県立大学知の交流シンポジウム2019

      Volume: - Pages: 54-54

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] 母語と外国語習熟度の相関性についての研究~日本語での読書が英語習得に及ぼす影響~2019

    • Author(s)
      吉田安曇・寺西雅之
    • Journal Title

      兵庫県立大学知の交流シンポジウム2019

      Volume: - Pages: 57-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] 文学は医療に貢献できるか: 物語・文体・認知の視点から2019

    • Author(s)
      小比賀美香子、奥田恭士、奥聡一郎、寺西雅之
    • Journal Title

      JAILA Journal

      Volume: 5 Pages: 96-107

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Journal Article] A Case Study of ALT Identity Construction Through Narrative Inquiry: Sociocultural and Stylistic Perspectives2019

    • Author(s)
      Nami SAKAMOTO & Masayuki TERANISHI
    • Journal Title

      PALA 2019 Proceedings online

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00856
  • [Journal Article] 文学と医療をつなぐ文体論の役割―Brain on Fireの思考描出の分析を通じて―2019

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      Persica(岡山英文学会誌)

      Volume: 46 Pages: 1-12

    • NAID

      40021891707

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] 文学は医療に貢献できるか: 物語・文体・認知の視点から2018

    • Author(s)
      小比賀美香子、奥田恭士、奥聡一郎、寺西雅之
    • Journal Title

      『日本国際教養学会第7回全国大会プロシーディングズ』

      Volume: 7 Pages: 1-3

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Journal Article] ディベートの文体:米大統領選テレビ討論会の分析を題材に2018

    • Author(s)
      金谷和香・寺西雅之
    • Journal Title

      日本国際教養学会第7回大会Proceedings

      Volume: - Pages: 1-3

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] The changing concept of liberal arts and the development of JAILA2018

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi & Azumi Yoshida
    • Journal Title

      Back to Basics: Renaissance of Liberal Arts Education East & West (2018 International Conference of General Education)

      Volume: - Pages: 104-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Journal Article] 英語学習教材としてのジェイン・オースティン―Sense and Sensibility の複数のテクスト分析から2018

    • Author(s)
      寺西雅之・金谷和香・鎌田那奈・竹野朝美
    • Journal Title

      JAILA Journal

      Volume: 4 Pages: 97-108

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Journal Article] ライフレヴューに関する文体論的考察―介護老人保健施設入所者の事例より―2017

    • Author(s)
      寺西雅之、内田勇人
    • Journal Title

      JAILA Journal

      Volume: 3 Pages: 15-26

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Journal Article] 「グローバル人材」育成プログラムの現状と今後の課題~現役国際人へのインタビュー調査から~2016

    • Author(s)
      金谷和香、鎌田那奈、竹野朝美、寺西雅之
    • Journal Title

      『兵庫県立大学知の交流シンポジウム2016要旨集』

      Volume: - Pages: 63-63

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Journal Article] 「庶民的ナラティブ」の文体:介護老人保健施設入所者の事例より2016

    • Author(s)
      寺西雅之、内田勇人
    • Journal Title

      日本国際教養学会第5回全国大会プロシーディングズ

      Volume: ― Pages: 1-3

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Journal Article] 日本国際教養学会のアイデンティティについて―創立5周年を迎えて―2016

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      JAILA Journal

      Volume: 2 Pages: 1-2

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Journal Article] 庶民的ナラティブの文体―介護老人保健施設入所者の語りから見えること―2016

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      奥田恭士編『医 療・心理・教育におけるナラティブ・データの汎用性の検証と分析手法の確立』(平成25年度~平成27年度科学研究費補助金 挑戦的萌芽研究 研究成果報告書)

      Volume: 1 Pages: 1-18

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580082
  • [Journal Article] “ZINE”の社会的役割とその形式的特徴-衰退する紙媒体の可能性をZINEから考える―2015

    • Author(s)
      山﨑真由、寺西雅之
    • Journal Title

      兵庫県立大学知の交流シンポジウム2015要旨集

      Volume: - Pages: 40-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Journal Article] 英語版カバーアルバムに関する文体論的アプローチ2015

    • Author(s)
      西側恵莉香、寺西雅之
    • Journal Title

      兵庫県立大学知の交流シンポジウム2015要旨集

      Volume: - Pages: 39-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Journal Article] グローバル人材の育成を目指して―英語学習成功者のインタビューから学ぶ―2014

    • Author(s)
      塩谷望、西側恵莉香、山﨑真由、寺西雅之
    • Journal Title

      兵庫県立大学知の交流シンポジウム2014要旨集

      Volume: - Pages: 55-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Journal Article] 英語教育とグローカリズム:発信力育成における文学教材の役割2014

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      日本英文学会第86回Proceedings

      Volume: - Pages: 29-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Journal Article] “日本発”グローバル発信例 ~英語・文学教育の“国際化”~2014

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      日本国際教養学会プロシーディングズ

      Volume: ー Pages: 1-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Journal Article] The role of stylistics in Japan: A pedagogical perspective2012

    • Author(s)
      Teranishi, M., Saito, A., Sakamoto, K., and Nasu, M.
    • Journal Title

      Language and Literature

      Volume: 21(2) Issue: 2 Pages: 226-244

    • DOI

      10.1177/0963947012444034

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Journal Article] モダニストフィクションを教える2011

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Journal Title

      日本英文学会第83回大会 Proceedings

      Pages: 34-36

    • NAID

      40019043264

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Journal Article] モダニスト・フィクションを教える2011

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Journal Title

      日本英文学会第83回大会Proceedings

      Volume: - Pages: 34-36

    • NAID

      40019043264

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Journal Article] 文学教材を用いた英語教育〜その動向について〜2007

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Journal Title

      ATELAS Newsletter 30

      Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Journal Article] A Stylistic Analysis of Herzog : A Mode of 'Postmodern Polyphony'2007

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Journal Title

      Language and Literature 16・1

      Pages: 20-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Journal Article] A Stylistic Analysis of Joseph Conrad's Nostromo : Modernism, Polyphony, and a Mode of 'Empathy' in the Characterization of the Protagonist2007

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Journal Title

      兵庫県立大学環境人間学部研究報告 第9号

      Pages: 163-175

    • NAID

      110006424785

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Journal Article] 「総合リテラシー教育」の一環としての英語教育へ2007

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Journal Title

      ATELAS Newsletter No. 29

      Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Journal Article] 『デイジー・ミラー』に関する認知文体論的考察2006

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Journal Title

      中国四国英文学研究 第3号

      Pages: 111-124

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Journal Article] 文学作品を用いた英語教育の可能性2006

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Journal Title

      ATELAS Newsletter 25号

      Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Journal Article] 学習者の個人差に対応できる授業形態の模索-英語多読授業における電子辞書の持つ可能性2005

    • Author(s)
      寺西雅子, 寺西雅之
    • Journal Title

      くらしき作陽大学・作陽短期大学「研究紀要」 38・1

      Pages: 231-243

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Presentation] 大学英語教育における学士課程全体を通じたカリキュラムの構築に向けて2024

    • Author(s)
      寺西雅子, 荻野勝, 大年順子, 森谷浩士, 五十嵐潤美, 吉田安曇
    • Organizer
      日本国際教養学会 第12回全国大会 ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Presentation] A Narrative Analysis of Green Global Talent Life Stories: Awareness of Ecological Issues and Orientation to Learning English2023

    • Author(s)
      Masako Nasu, Masayuki Teranishi
    • Organizer
      PALA (Poetics and Linguistics Association) Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Presentation] Typical Errors in Japanese Made by Non-Native Speakers: A Case Study at a Senior School in Australia2022

    • Author(s)
      Rina Kamizuru & Masayuki Teranishi
    • Organizer
      日本国際教養学会第10回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 観光英語コミュニケーションに関する質的研究 ―京都フィールド調査から見えた実情と課題-2022

    • Author(s)
      荒木魁・寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第10回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 公共施設に見える異文化的視点 ~京都に見られる多様性配慮と今後の課題~2022

    • Author(s)
      飯尾伊吹・萩原真奈海・寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第10回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 英語を通じた内容学習の試み2022

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      第44回岡山英文学会大会(ハイブリッド開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Presentation] 文学テクストから 社会的ナラティブへ ― 文体の連続性に焦点を当てて―2022

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      科研費成果発表会 ―ナラティブ研究の実践と応用―
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 【国際教養の現在・過去・未来】メディア・コミュニケーションに焦点を当てて2022

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第10回全国大会記念シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 教育文体論を用いたライティング分析 :日本人EFL学習者の母語と外国語習熟度の関連性を探る2021

    • Author(s)
      吉田安曇・寺西雅之・西原貴之・那須雅子
    • Organizer
      日本国際教養学会第9回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] The Influence of L1 on L2 Proficiency: A Stylistic Analysis of English Writings by Japanese EFL Learners2021

    • Author(s)
      Azumi Yoshida, Masayuki Teranishi, Takayuki Nishihara, Masako Nasu
    • Organizer
      Poetics and Linguistics Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 観光英語に関する一考察―英語観光パンフレットのテクスト分析から見えること―2021

    • Author(s)
      藤本めぐ里・寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第9回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] The Influence of L1 on L2 Proficiency: A Stylistic Analysis of English Writings by Japanese EFL Learners2021

    • Author(s)
      Azumi Yoshida, Masayuki Teranishi, Takayuki Nishihara, Masako Nasu
    • Organizer
      Poetics and Linguistics Association(国際学会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00707
  • [Presentation] The Method of Addressing Environmental Issues by U.N. News2021

    • Author(s)
      So Sakamoto & Masayuki Teranishi
    • Organizer
      日本国際教養学会第9回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 教育文体論を用いたライティング分析-日本人EFL学習者の母語と外国語習熟度の関連性を探る2021

    • Author(s)
      吉田安曇、寺西雅之、西原貴之、那須雅子
    • Organizer
      日本国際教養学会第9回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00831
  • [Presentation] 岡山大学GTECを用いたCan-Doリストの開発2020

    • Author(s)
      大年順子、剱持淑、寺西雅子
    • Organizer
      第3回JAAL in JACET
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00831
  • [Presentation] 「教養」と「実用」をつなぐ文体論の役割―ナラティブ・メディスンの実践方法に関する考察―2019

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      兵庫県立大学 知の交流シンポジウム2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] Integration of Liberal Arts and EFL: Principles and Aims of JAILA New Textbook Project2019

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Organizer
      2018 International Forum on Liberal Education
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00831
  • [Presentation] A Study on the Correlation between L1 and L2 Proficiency2019

    • Author(s)
      吉田安曇・寺西雅之
    • Organizer
      兵庫県立大学 知の交流シンポジウム2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] A case study of ALT identity construction through narrative inquiry: sociocultural and stylistic perspectives2019

    • Author(s)
      Nami SAKAMOTO & Masayuki TERANISHI
    • Organizer
      Poetics And Linguistics Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00856
  • [Presentation] Stylistics as a bridge between literature and medicine: Embedded focalizers in the nonfictional narrative of Brain on Fire2019

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Organizer
      Poetics and Linguisticis Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 母語による読書と英語習熟度の相関性についての研究-教育文体論を用いたライティング分析の可能性について-2019

    • Author(s)
      吉田安曇・寺西雅之
    • Organizer
      岡山英文学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 文学と医療をつなぐ文体論の役割―カズオ・イシグロおよび「病の語り」の分析から見えること―(シンポジウム「文学は医療に貢献できるか~物語・文体・認知の視点から~」)2018

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第7回大会(2018年03月10日,鶴見大学鶴見キャンパス,神奈川県横浜市鶴見区)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Presentation] ディベートの文体:米大統領選テレビ討論会の分析を題材に2018

    • Author(s)
      金谷和香、寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第7回大会(2018年03月10日,鶴見大学鶴見キャンパス,神奈川県横浜市鶴見区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Presentation] Literature in the EFL classroom: A comparative analysis of plural texts of Jane Austen and Kazuo Ishiguro2018

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Organizer
      Poetics and Linguisticis Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] The changing concept of liberal arts and the development of JAILA2018

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi and Azumi Yoshida
    • Organizer
      Back to Basics: Renaissance of Liberal Arts Education East & West
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00657
  • [Presentation] 介護老人保健施設入所者のライフレヴューのテクスト分析―語り手と読み手の心理に焦点を当てて―:認知文体論的考察(シンポジウム「多様なナラティヴ・データ分析手法の可能性を問う-質的心理学と文学・文体論との邂逅-」)2017

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本質的心理学会第14回大会(2017年09月09日,首都大学東京荒川キャンパス,東京都荒川区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Presentation] Literature and Language Learning in the EFL Classroom2017

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      JALT Okayama 2017 November Meeting: Research and Materials(2017年11月11日,岡山大学、岡山県岡山市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Presentation] 文学テクストで学ぶ英語とコミュニケーション2017

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)関西支部2017年度第1回支部講演会(2017年07月08日,関西学院大学梅田キャンパス,大阪府大阪市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Presentation] ポピュラーミュージックの文学性と英語教育への応用2017

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本英文学会中国四国支部第70回大会シンポジアム『英語教育と文学』(2017年10月29日,就実大学,岡山県岡山市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Presentation] 英語学習教材としてのジェーン・オースティン~Sense and Sensibilityの複数のテクスト分析から~2017

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本オースティン協会第11回大会シンポジウム『教室のジェイン・オースティン』(2017年06月24日,摂南大学寝屋川キャンパス,大阪府寝屋川市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02606
  • [Presentation] 文体論の学術的意義―文学批評からコミュニケーション研究まで2016

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      英学シンポジウム『文体論で極める文学とコミュニケーション』
    • Place of Presentation
      兵庫県立大学姫路環境人間キャンパス(兵庫県姫路市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] Reading authentic materials: A qualitative study of highly successful foreign language learners’ interviews2016

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi and Masako Nasu
    • Organizer
      A stylistic analysis of plebeian narrative: A case study of two elderly women at a Japanese nursing home
    • Place of Presentation
      カリアリ大学(イタリア)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] 「庶民的ナラティブ」の文体―介護老人保健施設入所者の事例より―2016

    • Author(s)
      寺西雅之・内田勇人
    • Organizer
      日本国際教養学会第5回全国大会
    • Place of Presentation
      東京理科大学葛飾キャンパス(東京都葛飾区)
    • Year and Date
      2016-03-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580082
  • [Presentation] A stylistic analysis of plebeian narrative: A case study of two elderly women at a Japanese nursing home2016

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Organizer
      国際文体論学会(Poetics and Linguistics Association)第36回大会
    • Place of Presentation
      カリアリ大学(イタリア)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] クラスルームで学ぶUK ROCK―英語学習から社会・文化研究へのステップに―2016

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      JACET文学教育研究会2016年10月例会
    • Place of Presentation
      同志社大学(京都府京都市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] ナラティブ研究の可能性:理論、実践、そして発展に向けて(ポスター発表)2015

    • Author(s)
      奥田恭士,伊野英男,内田勇人,井上靖子,糟屋美千子,寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第4回全国大会
    • Place of Presentation
      岡山大学(岡山県岡山市)
    • Year and Date
      2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580082
  • [Presentation] ことばから見える日本文化:文体・コミュニケーションの視点から2015

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本比較文化学会関西支部3月例会
    • Place of Presentation
      同志社大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2015-03-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] Teaching English Novels in the EFL Classroom2015

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      公開シンポジウム―Literature and Language Learning ~文学を用いた英語教育最前線~
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] “ZINE”の社会的役割とその形式的特徴2015

    • Author(s)
      山﨑真由、寺西雅之
    • Organizer
      兵庫県立大学知の交流シンポジウム2015
    • Place of Presentation
      神戸市産業振興センター(兵庫県神戸市)
    • Year and Date
      2015-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] 英語版カバーアルバムに関する文体論的アプローチ2015

    • Author(s)
      西側恵莉香、寺西雅之
    • Organizer
      兵庫県立大学知の交流シンポジウム2015
    • Place of Presentation
      神戸市産業振興センター(兵庫県神戸市)
    • Year and Date
      2015-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] 英語学習に関するモーティベーションと実現可能な学習法に関する調査2015

    • Author(s)
      塩谷 望・寺西雅之.
    • Organizer
      兵庫県立大学知の交流 シンポジウム2015(ポスター発表)
    • Place of Presentation
      神戸市産業振興センター(兵庫県神戸市)
    • Year and Date
      2015-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580082
  • [Presentation] Stylistics and translation in the EFL Classroom2015

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Organizer
      国際文体論学会(Poetics and Linguistics Association)第35回大会
    • Place of Presentation
      ケント大学(イギリス)
    • Year and Date
      2015-07-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] 英語教育とグローカリズム―発信力育成における文学教材の役割―2014

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本英文学会第86回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Year and Date
      2014-05-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] "日本発"グローバル発信例~英語文学教育の"国際化"~2014

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第3回全国大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学日吉キャンパス(神奈川県横浜市)
    • Year and Date
      2014-03-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] “日本発”グローバル発信例~英語・文学教育の“国際化”~2014

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      日本国際教養学会第3回全国大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学日吉キャンパス(神奈川県横浜市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] “Narrative is everywhere”: 小説からユーモアの語りまで2014

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      科研費研究グループ主催、国際文体論学会・国際教養学会後援公開シンポジウム『ナラティブ研究の可能性―その理論から実践まで―』
    • Place of Presentation
      兵庫県立大学環境人間学部(兵庫県姫路市)
    • Year and Date
      2014-09-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580082
  • [Presentation] Literature and Language Learning in the EFL Classroom:グローバリズムと英語・文学教育2014

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      JACET文学教育研究会2014年10月例会
    • Place of Presentation
      同志社大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] 文学作品を用いた英語教育―グローカルな視点から―2014

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      岡山英文学会年次大会シンポジウム『英語教育における高大連携―これからの英語教育を考える―』
    • Place of Presentation
      岡山大学(岡山県岡山市)
    • Year and Date
      2014-10-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580087
  • [Presentation] Reading non-literary texts in a literary way: A critical stylistic perspective2013

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Organizer
      The 4th Liberlit Conference
    • Place of Presentation
      明治学院大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] Reading non-literary texts in a literary way : A critical stylistic perspective2013

    • Author(s)
      Masayuki TERANISHI
    • Organizer
      The 4^<th> Liberlit Conference
    • Place of Presentation
      明治学院大学(東京都港区)
    • Year and Date
      2013-02-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] How best to teach English through literature in an EFL classroom: Reading a Japanese poem in English2013

    • Author(s)
      Masayuki TERANISHI
    • Organizer
      Poetics and Linguistics Association (PALA)第33回大会
    • Place of Presentation
      ハイデルベルク大学(ドイツ)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] How best to Teach English through literature in the EFL classroom : reading a Japanese poem in English2013

    • Author(s)
      Masayuki TERANISHI
    • Organizer
      Poetics and Linguistics Association (PALA) 第33回大会
    • Place of Presentation
      ハイデルベルグ大学(ドイツ)
    • Year and Date
      2013-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] 文学批評からテクスト批評へ : 文学性を味わう・教える2012

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Organizer
      JACET 関西支部文学教育研究会4月例会
    • Place of Presentation
      同志社大学今出川キャンパス(京都府京都市)
    • Year and Date
      2012-04-21
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] Literariness in non-literary texts : application of literary stylistics to comic dialogue and lyrics2012

    • Author(s)
      Masayuki TERANISHI
    • Organizer
      Poetics and Linguistics Association (PALA) 第32回大会
    • Place of Presentation
      Corinthia San Gorg Hotel(マルタ共和国)
    • Year and Date
      2012-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] 文学批評からテクスト批評へ:文学性を味わう・教える2012

    • Author(s)
      寺西雅之
    • Organizer
      JACET関西支部文学教育研究会4月例会
    • Place of Presentation
      同志社大学(京都府)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] Literariness in non-literary texts: application of literary stylistics to comic dialogue and lyrics2012

    • Author(s)
      Masayuki Teranishi
    • Organizer
      PALA 2012 (Malta Conference)
    • Place of Presentation
      Corinthia San Gorg Hotel(マルタ共和国)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] 「モダニストフ・ィクション」を教える2011

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Organizer
      日本英文学会第83回大会
    • Place of Presentation
      北九州大学(福岡県北九州市)
    • Year and Date
      2011-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • [Presentation] A Stylistic Analysis of Herzog.Cognitive and Pedagogical Perspectives2007

    • Author(s)
      Masayuki.Teranishi
    • Organizer
      Poetics and Linguistics Association(国際文体論学会)2007年次大会
    • Place of Presentation
      関西外国語大学
    • Year and Date
      2007-08-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720063
  • [Presentation] モダニスト・フィクションを教える

    • Author(s)
      寺西 雅之
    • Organizer
      日本英文学会第83回大会
    • Place of Presentation
      北九州大学北方キャンパス(福岡県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520314
  • 1.  TERANISHI Masako (50311098)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Okuda Yasushi (10177173)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  Sakamoto Nami (40804810)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  OKU Soichiro (30288089)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  UCHIDA Hayato (50213442)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 6.  INOUE Yasuko (00331679)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  KASUYA Michiko (20514433)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  剱持 淑 (20178164)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TAMAI Fumie (20329957)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  FUKAYA Motoko (40468616)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  NISHIHARA Takayuki (50469590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  OZAWA Midori (90413848)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  FUJIWARA Chiyo (40609674)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  保坂 裕子 (00364042)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  今井 裕之 (80247759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  石野 未架 (20822836)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  津久井 貴之 (60965458)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  興津 紀子 (70911246)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  吉田 安曇 (70982081)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  森谷 浩士 (80524173)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  荻野 勝 (90248659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  大年 順子 (10411266)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SAITO Yoshifumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 24.  BURKE Michael
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 25.  WALES Katie
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  TOOLAN Michael
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  OBIKA mikako
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 28.  KENMOTSU Yoshi
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 29.  寺西 雅子(那須雅子)
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 32 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi