• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kuroda Daiki  黒田 大樹

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

黒田 大樹  クロダ ダイキ

Less
Researcher Number 90964320
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 岐阜聖徳学園大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 岐阜聖徳学園大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
授業デザイン / 数学観 / 数学的活動
Except Principal Investigator
教師の意識変容 / 発展支援の知識モデル / 数学的発展の知識モデル / 自己決定理論 / 経験-理解-試行-自立 / 知識の更新 / 知識形成過程 … More / 問題意識 / 発展的思考・態度の形成過程 / モデルシート / 数学的な見方・考え方の形成過程 / 教師の感情 / 教師の知識 / ゼミナール型教育プログラム / 自律的発展型授業 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (11 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  数学的活動の学習過程における教師の数学観の影響と授業デザインPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      黒田 大樹
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Development of a seminar-type educational program to promote autonomous developmental teaching in arithmetic and mathematics

    • Principal Investigator
      佐藤 学
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Akita University

All 2024 2023

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学習者の発展的思考・態度を育成するためのモデルシートの改善ー 教師の発問に着目してー2024

    • Author(s)
      黒田大樹,加藤久恵,重松敬一
    • Journal Title

      近畿数学教育学会会誌

      Volume: 37 Pages: 9-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02623
  • [Journal Article] 学習者の発展的思考・態度を育成するためのモデルシートの改善ー教師の発問に着目してー2024

    • Author(s)
      黒田大樹・加藤久恵・重松敬一
    • Journal Title

      近畿数学教育学会会誌

      Volume: 37 Pages: 9-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02372
  • [Journal Article] 教員養成系大学生の数学観に関する調査研究ー数学的活動の実現に向けてー2024

    • Author(s)
      黒田大樹
    • Journal Title

      岐阜聖徳学園大学教職教育センター紀要

      Volume: 23 Pages: 189-196

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02372
  • [Journal Article] 数学的理解過程における数学的な見方・考え方の変容ー小学校第1学年かたちづくりの単元における児童の考察を通して―2023

    • Author(s)
      黒田大樹
    • Journal Title

      秋期研究大会発表集録

      Volume: 56 Pages: 109-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02623
  • [Journal Article] 数学的理解過程における数学的な見方・考え方の変容ー小学校第1学年かたちづくりの単元における児童の考察を通してー2023

    • Author(s)
      黒田大樹
    • Journal Title

      第56回秋期研究大会発表集録

      Volume: - Pages: 109-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02372
  • [Journal Article] 数学的な見方・考え方の形成過程に関する研究―数をいろいろな見方で表す活動に着目して―2023

    • Author(s)
      黒田大樹,内藤真人
    • Journal Title

      春期研究大会論文集

      Volume: 11 Pages: 375-375

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02623
  • [Presentation] 発展的思考・態度を育成するための学習者支援方略の開発ーモデルシートの活用方法に着目してー2023

    • Author(s)
      黒田大樹・重松敬一・加藤久恵
    • Organizer
      第74回近畿数学教育学会例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02372
  • [Presentation] 数学的理解過程における数学的な見方・考え方の変容ー小学校第1学年かたちづくりの単元における児童の考察を通してー2023

    • Author(s)
      黒田大樹
    • Organizer
      日本数学教育学会第56回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02372
  • [Presentation] 数学的理解過程における数学的な見方・考え方の変容ー小学校第1学年かたちづくりの単元における児童の考察を通して ―2023

    • Author(s)
      黒田大樹
    • Organizer
      日本数学教育学会第56回秋期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02623
  • [Presentation] 発展的思考・態度を育成するための学習者支援方略の開発ーモデルシートの活用方法に着目してー2023

    • Author(s)
      黒田大樹,重松敬一,加藤久恵
    • Organizer
      近畿数学教育学会第74回例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02623
  • [Presentation] 数学的な見方・考え方の形成過程に関する研究―数をいろいろな見方で表す活動に着目して―2023

    • Author(s)
      黒田大樹,内藤真人
    • Organizer
      日本数学教育学会第11回春期研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02623
  • 1.  佐藤 学 (90587304)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  加藤 久恵 (00314518)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  新木 伸次 (30450159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi