• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KANAOKA Masao  金岡 正夫

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00311118
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 鹿児島大学, 総合科学域総合教育学系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 鹿児島大学, 総合科学域総合教育学系, 教授
2018 – 2022: 鹿児島大学, 総合科学域総合教育学系, 教授
2017: 鹿児島大学, 共通教育センター, 教授
2016: 鹿児島大学, 教育センター, 教授
2015: 鹿児島大学, 教育センター, 准教授
2014: 鹿児島大学, 学内共同利用施設等, 准教授
2010 – 2013: 鹿児島大学, 教育センター, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
大学英語教育 / カリキュラム / L2 コンテクスト / スピリチュアリティ / PICT(英語学習者の自己形成とコンテクスト) / アンケート調査 / 外国語教育政策 / 人格形成 / 社会構築主義 / 英語テキスト … More / 教授法 / ウィズダム / CDST (自己形成に係る複合的領域) / PCRV (PICT) / wisdom / public philosophy / character forming / spirituality / PCRV / 自己成熟と言語成熟 / CDST / PICT / 大学英語 / 叡智 / 公共哲学 / 人格 / 動機づけ / 自己形成 / 英語学習者 / 英語学習自律化 / 高等教育 / 英語学習動機づけ / 内面的自己 / higher education(高等教育) / earner autonomy(自律的学習者) / self-development(自己成長) / L2 strategies(英語学習方略) / contextualization(文脈化) / L2 motivation(英語学習動機づけ) / 自律的学習者 / 自己決定理論 / spirituality(スピリチュアリティ) / PICT(英語学習者の自己形成とコンテクスト / 自己論 / 協同学習 / 高等教育政策 / 自律的学習 / 社会構築主義カリキュラム / 大学英語授業 / 英語学習実態調査 / 自律的英語学習 / カリキュラム構築 / アクティブラーニング / 共通教育英語 / 共通教育英語カリキュラム / 学習動機づけ / 学習自律化 / 小~大連携 / 英語教育 / 初年次教育 / リベラルアーツ / 新学習指導要領 / 人格形成にむけたカリキュラム / 自己形成に向けた言語使用 / 学習者中心型授業 / 初年次英語教育カリキュラム / 言語政策 / 教師教育 / 自律学習 / 単位の実質化 / 初年次英語教育 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (47 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  ウィズダムを育てるL2コンテクスト、教授法、英語テキストの融合的開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      金岡 正夫
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Organic Theorization of PICT Anchored in Interdisciplinary Integration and Its Application in English Teaching MethodologyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANAOKA MASAO
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Theorization of Developing L2 Learner Autonomy: Derived from Spirituality and Self-Determination TheoryPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kanaoka Masao
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Developing active learning-mediated college EFL curriculum for learner autonomyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kanaoka Masao
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  The Development of an Evaluation Framework in First-Year College EFL Curriculum: Aimed at Substantiating Course Credits and Facilitating L2 Learner AutonomyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANAOKA Masao
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kagoshima University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Medical Ethics: Seeking Self-Growth with English(メディカルエシクス―自己成長を目指す英語の実践)2022

    • Author(s)
      金岡正夫、米岡ジュリ
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384335149
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00882
  • [Journal Article] A Pedagogical Attempt to Transform L2 Learning Strategies, Enhance L2 Use Capability, and Foster Solid Mindset of Medical Students: Embracing Tripartite Development toward the Maturity of Person2020

    • Author(s)
      KANAOKA, Masao
    • Journal Title

      JACET JOURNAL

      Volume: 64 Pages: 57-77

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00882
  • [Journal Article] Pedagogical Attempt to Promote Japanese College EFL Learners' Self-Growth2019

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Journal Title

      SiSAL Journal

      Volume: 10(1) Pages: 61-78

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Journal Article] Person-in-Context Theory and Spirituality in the Japanese College EFL Contexts: Implications from Theory, Survey, and ELT Practice2018

    • Author(s)
      Masao KANAOKA; Ema USHIODA; Atsuko WATANABE; Chihiro KATO
    • Journal Title

      JACET International Convention Selected Papers Volume 5

      Volume: 5 Pages: 178-197

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Journal Article] College ELT Adapted from PICT and Spirituality: Pedagogical Impacts in Promoting Maturity-Aimed L2 Strategies and L2 Use through Self-Development2018

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Journal Title

      Annual Review of English Learning and Teaching (JACET九州・沖縄支部紀要)

      Volume: 23 Pages: 19-42

    • NAID

      40021733979

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Journal Article] L2 Motivation and Spirituality in College ELT: Changing L2 Learning and L2 Self With a Self-Determined Message2018

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE)

      Volume: 20 Pages: 1-16

    • NAID

      130007622702

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Journal Article] A Person-in-Context Theory (PICT), Spirituality, 1C2As for 4As Framework: Implications for College ELT and the Revision of L2 Motivation Instrumentation2017

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Journal Title

      大学英語教育学会九州・沖縄支部紀要 (Annual Review of English Learning and Teaching)

      Volume: 22 Pages: 35-54

    • NAID

      40021390722

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Journal Article] 共通教育英語のリ・デザイン化―カリキュラムの実質化と英語授業の系統化―2016

    • Author(s)
      金岡 正夫
    • Journal Title

      鹿児島大学教育センター年報

      Volume: 12 Pages: 16-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Journal Article] 共通教育のリ・デザイン化―カリキュラムの実質化と英語授業の系統化―2016

    • Author(s)
      金岡 正夫
    • Journal Title

      鹿児島大学教育センター年報

      Volume: 12 Pages: 16-31

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Journal Article] A New Perspective on L2 Motivation and Learner Autonomy: Ema Ushioda’s Theoretical Notions and Implications, with the Optimization of the Japanese College EFL Contexts in Mind2016

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Journal Title

      Annual Review of English Learning and Teaching

      Volume: 21 Pages: 31-53

    • NAID

      40021016045

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Journal Article] Accomplishment, Efficacy, Achievement, and Self-Directedness in Language Learning: Exploring the Effects of Agency-Tuned Self-Orienting Contexts in College EFL2015

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Journal Title

      Annual Review of English Learning and Teaching

      Volume: 20 Pages: 31-62

    • NAID

      110010022743

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Journal Article] Multi-Faceted Self, Social Constructivist Context, and Communication Practice to Promote Learner Autonomy2015

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Journal Title

      JACET Journal

      Volume: 59 Pages: 53-73

    • NAID

      110009907978

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Journal Article] PDCAサイクルから3ポジショニングシステムへ―学習者の自己成長と言語学習の自律化に向けた大学英語教員の正統的役割―2013

    • Author(s)
      金岡 正夫
    • Journal Title

      言語政策

      Volume: 第9号 Pages: 65-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] A present- and future-integrated socio-constructivist L2 learning context and related curriculum: Exploring the effects on learner autonomy2012

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Journal Title

      The JACET Kyushu-OKinawa Chapter: Annual Review of English Learning and Teaching

      Volume: No. 17 Pages: 19-38

    • NAID

      110009612568

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] A present-and future-integrated socio-constructivist L2 learning context and related curriculum: Exploring the effects on learner autonomy2012

    • Author(s)
      Kanaoka, M.
    • Journal Title

      Annual Review of English Learning and Teaching

      Volume: 17 Pages: 19-38

    • NAID

      110009612568

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] The impacts and issues of the revised new courses of study: An analysis of educational, language, and curriculum policies2012

    • Author(s)
      Kanaoka, M
    • Journal Title

      九州英語教育学会紀要

      Volume: 40 Pages: 109-117

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] The impacts and issues of the revised new courses of study: An analysis of educational, langauge, and curriculum policies2012

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Journal Title

      九州英語教育学会紀要

      Volume: 第40号 Pages: 109-117

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] 初年次英語教育カリキュラム構築に関する一考察-精神的成熟とシチズンシップにむけた自己の気づきと言語使用をめざして2011

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Journal Title

      ESP の研究と実践

      Volume: 10 Pages: 1-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] シンポジウム報告「大学から見た英語学習の本質-「勉強」から「学び」へのカリキュラム転換に向けた小~大連携は可能か」2011

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Journal Title

      九州英語教育学会紀要

      Volume: 39 Pages: 99-110

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] 「自己対峙言語力」-その定義とESP授業づくりへの理論的枠組み2011

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Journal Title

      ESPの研究と実践

      Volume: 10 Pages: 19-35

    • NAID

      40019263281

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] Beyond accuracy and fluency : An oral English course to establish self-efficacious assessment criteria in the learning process2011

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Journal Title

      Annual Review of English Learning and Teaching

      Volume: 16 Pages: 15-33

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] 初年次英語教育カリキュラム構築に関する一考察-精神的成熟とシチズンシップにむけた自己の気づきと言語使用をめざして2011

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Journal Title

      ESPの研究と実践

      Volume: 10 Pages: 1-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Journal Article] 自己対峙言語力」-その定義と ESP 授業づくりへの理論的枠組み

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Journal Title

      ESP の研究と実践

      Volume: 10 Pages: 19-35

    • NAID

      40019263281

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] 日本の経済政策と英語教育の同調的動きに対する検討―大学教育の普遍的価値の再認識に向けて2022

    • Author(s)
      金岡正夫、佐々木実、江利川春雄
    • Organizer
      JAAL in JACET 2022(シンポジウム)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00882
  • [Presentation] Seeking ‘matured’ L2 learning style mediated by spirituality, character forming, public philosophy: Toward authentic self-growth and ‘well-being’ English2021

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Organizer
      JACET 60th Anniversary Commemoration Week (Online, 2021) (August 28)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00882
  • [Presentation] A New Concept of EMP, PICT, and Spirituality: Toward Self- and Language-Development in Nursing2018

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET) 第57回国際大会 "Assuring Quality Learning Outcomes in Primary to Tertiary English Education for Globalization"
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] L2 Motivation and Spirituality in College ELT: Changing L2 Learning and L2 Self Using a Self-Determined Message2018

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Organizer
      Psychology of Language Learning 2018 PLL3 "Stretching Boundaries"
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] The Effects of PICT-Spirituality Contexualization in Nursing EMP: Transformation of L2 Self, L2 Strategy, and L2 Use2018

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Organizer
      2018 PKETA International Conference "Technology-mediated Language Learning" (Korea)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] Ema Ushioda の PICT 動機づけ理論―解説と授業モデルへの試論(EMPを媒体に)―2018

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET) 九州・沖縄支部 2018年度特別研究会(4) 発表年 2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] グローバル基準の学習能力と動機づけをふまえた英語授業の理念と実践―導入英語(小)、受験英語(高)、専門英語(大)の融合を視野に2018

    • Author(s)
      金岡正夫、横山彰三、大倉秀心、牧原勝志、塩澤広子
    • Organizer
      第47回九州英語教育学会 (KASELE) 鹿児島研究大会 シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] Integration of Person In Context Theory (PICT) and Spirituality: Aimed at Establishing Tangible Self-Awareness of L2 Motivation toward Self-and-Language2017

    • Author(s)
      Masao Kanaoka, Ema Ushioda, Atsuko Watanabe, Chihiro Kato
    • Organizer
      大学英語教育学会 (JACET) 第56回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] ELAとESPの融合―2つの成熟に向けた正統的学習文脈の導入―2016

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Organizer
      宮崎大学語学教育センター主催シンポジウム(特別企画第2回)
    • Place of Presentation
      宮崎大学(木花キャンパス)(宮崎県宮崎市)
    • Year and Date
      2016-03-10
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Presentation] Context, Agency, 技能統合、ルーブリックを包括した系統的英語カリキュラム2016

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Organizer
      大学英語教育学会 (JACET) 第28回九州・沖縄支部研究大会(シンポジウム発表)
    • Place of Presentation
      福岡大学七隈キャンパス(福岡県福岡市城南区七隈8丁目19-1)
    • Year and Date
      2016-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] English Leaning Motivation as What and for What? A Critical Analysis and Discussion of Questionnaire Items on Spirituality and Social Constructivism2016

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Organizer
      大学英語教育学会 (JACET) 第28回九州・沖縄支部研究大会(個人研究発表)
    • Place of Presentation
      福岡大学七隈キャンパス(福岡県福岡市城南区七隈8丁目19-1)
    • Year and Date
      2016-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02846
  • [Presentation] 高難易度大学・学部1年生が求める英語授業と教員像―「異質性」の正統化と共有に向けて― (参加者企画セッション)2015

    • Author(s)
      金岡正夫(企画、司会、話題提供)、横山千晶(話題提供)、横山彰三(話題提供)、加藤千博(指定討論、話題提供)
    • Organizer
      第21回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学吉田キャンパス(京都府京都市左京区吉田二本松町)
    • Year and Date
      2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Presentation] Insightful choice and optimum use of college EFL textbooks (symbosium title)2015

    • Author(s)
      Masao KANAOKA, Chiaki YOKOYAMA, Chihiro KATO, Yukiko TASHIMA
    • Organizer
      大学英語教育学会 (JACET) 第54回国際大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(郡元キャンパス)(鹿児島県鹿児島市)
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Presentation] Active Learningに向けた大学英語教育―協同学習と自立学習を視野に入れたカリキュラム構築― (シンポジウム)2014

    • Author(s)
      金岡正夫(企画、話題提供)、土屋麻衣子(話題提供)、安永悟(話題提供)、川上典子(司会)
    • Organizer
      第27回大学英語教育学会 九州・沖縄支部 支部研究大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学教育学部(鹿児島県鹿児島市郡元1-20-6)
    • Year and Date
      2014-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Presentation] カリキュラムから捉えた英語学習動機づけアンケート内容の共通性と課題点2014

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Organizer
      第43回九州英語教育学会大分研究大会
    • Place of Presentation
      大分大学旦野原キャンパス(大分県大分市旦野原700)
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Presentation] Perceptional Gaps of Learning and Teaching Freshman English at College2014

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Organizer
      第40回全国英語教育学会 徳島研究大会
    • Place of Presentation
      徳島大学 常三島キャンパス(徳島県徳島市南常三島1-1)
    • Year and Date
      2014-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370635
  • [Presentation] 初年次英語教育カリキュラムの実働化にむけて-科研成果報告書をもとに2013

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Organizer
      第20回大学英語教育学会九州沖縄支部 ESP 研究会
    • Place of Presentation
      宮崎県立看護大学
    • Year and Date
      2013-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] 初年次英語教育カリキュラムの実働化にむけて―科研成果報告書をもとに―2013

    • Author(s)
      金岡 正夫
    • Organizer
      第20回 JACET九州・沖縄支部 ESP研究会
    • Place of Presentation
      宮崎県立看護大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] Reconsidering multiliteracies: The necessity of integrated language curricula in Japanese higher education2012

    • Author(s)
      Masao KANAOKA
    • Organizer
      47th RELC International Seminar "Multiliteracies in Language Education"
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] earner Autonomy のための ESP に向けて-科研アンケート調査の目的と展望2012

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Organizer
      第17回大学英語教育学会九州沖縄支部 ESP 研究会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2012-02-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] 大学から見た英語学習の本質-「勉強」から「学び」へのカリキュラム転換に向けた小~大連携は可能か2011

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Organizer
      九州英語教育学会第40回宮崎研究大会
    • Place of Presentation
      宮崎県立看護大学
    • Year and Date
      2011-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] A restructuring of EFL curriculum policy in response to the New Course of Study and post globalization2011

    • Author(s)
      Masao Kanaoka
    • Organizer
      大学英語教育学会第50回記念国際大会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2011-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] 大学から見た英語学習の本質-「勉強」から「学び」へのカリキュラム転換に向けた小~大連携は可能か2010

    • Author(s)
      金岡正夫、横山千晶、渡辺敦子、牧原勝志、原崎竜一、荒田修
    • Organizer
      第39回九州英語教育学会鹿児島研究大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2010-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • [Presentation] 大学から見た英語学習の本質-「勉強」から「学び」へのカリキュラム転換に向けた小~大連携は可能か2010

    • Author(s)
      金岡正夫
    • Organizer
      九州英語教育学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2010-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520620
  • 1.  YOKOYAMA Chiaki (60220571)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  WATANABE Atsuko (70296797)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  KATO Chihiro (20638233)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  HIGUCHI Akihiko (20189765)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MIZOKAMI Shinichi (00283656)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  Ushioda Ema
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi