• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kaizu Akiko  海津 亜希子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KAIZU Akiko  海津 亜希子

Less
Researcher Number 00342957
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 明治学院大学, 心理学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 明治学院大学, 心理学部, 教授
2017 – 2021: 独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, 研究企画部, 主任研究員
2016: 独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, インクルーシブ教育システム推進センター, 主任研究員
2015: 独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, 企画部, 主任研究員
2012 – 2014: 独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, 教育支援部, 主任研究員 … More
2011: 独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, 教育相談部, 主任研究員
2010: 独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, 発達障害教育情報センター, 主任研究員
2008: The National Institute of Special Education, 発達障害教育情報センター, 主任研究員
2007: The National Institute of Special Education, 企画部, 研究員
2004 – 2006: 独立行政法人国立特殊教育総合研究所, 企画部, 研究員
2001 – 2003: THE NATIONAL INSTITUTE OF SPECIAL EDUCATION, DEPARTMENT OF EDUCATION FOR CHILDREN WITH HEALTH IMPAIRMENTS, RESEACHER, 病弱教育研究部, 研究員 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related / Educational psychology / 教育・社会系心理学
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Special needs education / 教育・社会系心理学
Keywords
Principal Investigator
アセスメント / 通常の学級 / 地域ワイド / 学習困難 / 多層指導モデル / 早期支援 / LD(学習障害) / 予防的支援 / 教育心理学 / 読み書き … More / 学習のつまずき / コンソーシアム / 教育系心理学 / 特別支援教育 / 学習障害 / LD / 科学的根拠 / 算数 / 早期把握 / 読み / 通常学級 / 特殊音節 / 早期介入・支援 / 指導法 / 特殊音節表記の読み書き / Instruction (RTI) / Response to Intervention / 多層指導モデル(MIM) / 認知能力特性 / 学習障害(LD) / 認知能力の特性 / 学力のつまずき / コンサルテーション / チェックリスト / 個別の指導計画 … More
Except Principal Investigator
Learning Disabilities Inventory / 評価 / 学習 / アイトラッキング / 算数 / educational needs / health impairments / long-term absentee / 病弱教育 / 調査研究 / 教育的ニーズ / 長期欠席者 / 病気療養児 / Educational Diagnostic Method / Identification Methods / Assessment / Learning Disabilities / 学習障害 / 判断手法 / 学習障害:LD / 教育診断法 / 学習障害調査票 / 評価・判断手法 / 学習障害(LD) Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (48 results)
  • Co-Researchers

    (21 People)
  •  Typification by regional characteristics of Multilayer Instructional Model implementation for effective practice and sustainabilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      海津 亜希子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  算数指導に生かせるアイトラッキングを用いた新しい学習評価法の開発

    • Principal Investigator
      玉木 宗久
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      National Institute of Special Needs Education
  •  Cooperative Local Community Support Towards a Multilayer Instruction Model that Subsumes the Diversity of Children and Teachers in General Education ClassroomsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kaizu Akiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      National Institute of Special Needs Education
  •  Generalization and maintenance in the Multilayer Instruction Model as a district-wide preventive intervention for students with learning difficultiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kaizu Akiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      National Institute of Special Needs Education
  •  Construction of a system to generalize a Multi layer Instruction Model (MIM) aiming to provide scientific-based instruction for students with learning difficulties in general education classesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAIZU Akiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      National Institute of Special Needs Education
  •  Development of Multilayer Instruction Model for Straggling Learners in General Education ClassPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAIZU Akiko
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (A)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      The National Institute of Special Education
  •  Investigation into the actual conditions of long-term absentee with health impariments in compulsory education of Japan and their educational needs

    • Principal Investigator
      NISHIMAKI Kengo
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      National Institute of Special Education (NISE)
  •  学習障害児等の個別の指導計画作成支援マニュアルの開発に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      海津 亜希子
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      The National Institute of Special Education
  •  DEVELOPMENT OF ASSESSMENT AND IDENTIFICATION METHOD FOR LAERNING DISABILITIES

    • Principal Investigator
      TAKAMURA Tomoko
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      The National Institute of Special Education
      National Institute of Special Needs Education

All 2019 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 『多層指導モデルMIMを用いたつまずきのある子どもの指導』,書名:学習障害のある子どもを支援する2019

    • Author(s)
      海津亜希子(宮本信也編)
    • Total Pages
      11
    • Publisher
      日本評論社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01031
  • [Book] 『アセスメントと指導との連動でLDを把握する意義.』,書名:LDの「定義」を再考2019

    • Author(s)
      海津亜希子(一般社団法人日本LD学会)
    • Total Pages
      9
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01031
  • [Book] 個別の指導計画作成と評価ハンドブック2017

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      学研教育みらい
    • ISBN
      9784058007518
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H01031
  • [Book] 多層指導モデルMIM アセスメントと連動した効果的な読みの指導2016

    • Author(s)
      海津亜希子・杉本陽子
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      学研プラス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Book] 新編 新しい国語 教師用指導書 小学校全学年(内,「発達障害のある子供の国語科におけるつまずきと支援」),1年(内,「特殊音節の指導について」)2015

    • Author(s)
      海津亜希子・玉木宗久
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      東京書籍
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Book] 新編 あたらしいこくご 一上2014

    • Author(s)
      海津亜希子(編集協力)
    • Total Pages
      132
    • Publisher
      東京書籍
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Book] 通常学級のLD等へ科学的根拠のある指導提供をめざした多層指導モデル汎用化の構築.平成20-22年度科学研究費補助金(若手研究(A))研究成果報告書2013

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Book] 多層指導モデルMIM 読みのアセスメント・指導パッケージ:つまずきのある読みを流暢な読みへ2010

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Total Pages
      119
    • Publisher
      学研教育みらい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Book] 多層指導モデルMIM読みのアセスメント・指導パッケージ-つまずきのある読みを流暢な読みへ-.学研教育みらい2010

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Book] 通常の学級における学習につまずきのある子どもへの多層指導モデル(MIM)開発に関する研究2009

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Total Pages
      167
    • Publisher
      平成18-20年度 文部科学省科学研究費補助金研究成果報告費
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Book] 通常の学級における学習につまずきのある子どもへの多層指導モデル(MIM)開発に関する研究.平成18〜20年度科学研究費補助金(若手研究(A))研究成果報告書『学習につまずきのある子どもへの多層指導モデル(MIM)開発に関する研究』2008

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Journal Article] 算数につまずく可能性のある児童の早期把握-MIM-PM算数版の開発-2016

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 24(2)

    • NAID

      130005256745

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Journal Article] 算数につまずく可能性のある児童の早期把握-MIM-PM算数版の開発-2016

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 64(2) Pages: 241-255

    • NAID

      130005256745

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Journal Article] RTIとMIM2015

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 24(1) Pages: 41-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Journal Article] 高い実践性を有する多層指導モデルMIMの創造をめざして2014

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 23 Pages: 41-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Journal Article] 読みの流暢1生に関する発達的検討:Multilayer Instruction Model-Progress Monitoring(MIM-PM)を用いて2012

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 21(2) Pages: 238-250

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Journal Article] 読みの流暢性に関する発達的検討-Multilayer Instruction Model-Progress Monitoring(MIM-PM)を用いて-2012

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 21(2) Pages: 238-250

    • NAID

      40019343815

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Journal Article] 特殊音節の読みに顕著なつまずきのある1年生への集中的指導-通常の学級でのMIMを通じて2009

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      特殊教育学研究 47(1)

      Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Journal Article] 読みにつまずく危険性のある子どもに対する早期把握・早期支援の可能性:Multilayer Instruction Model-Progress Monitoringの開発2008

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      LD研究 17(3)

      Pages: 341-353

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Journal Article] 通常の学級おける多層指導モデル(MIM)の効果:小学1年生に対する特殊音節表記の読み書きの指導を通じて2008

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Journal Title

      教育心理学研究 56

      Pages: 534-547

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Journal Article] 通常の学級おける多層指導モデル(MIM)の効果-小学1年生に対する特殊音節表記の読み書きの指導を通じて-2008

    • Author(s)
      海津亜希子・田沼実畝・平木こゆみ・伊藤由美・Sharon Vaughn
    • Journal Title

      教育心理学研究 56

      Pages: 534-547

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Journal Article] 読みにつまずく危険性のある子どもに対する早期把握・早期支援の可能性-MultilayerInstruction Model-Progress Monitoringの開発2008

    • Author(s)
      海津亜希子・平木こゆみ・田沼実畝・伊藤由美・Sharon Vaughn
    • Journal Title

      LD研究 17(3)

      Pages: 341-353

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Journal Article] 特殊音節の読みに顕著なつまずきのある1年生への集中的指導-通常の学級でのMIMを通じて-

    • Author(s)
      海津亜希子・田沼実畝・平木こゆみ
    • Journal Title

      特殊教育学研究 47(1)(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 読みにつまずきのある子どもたちへの指導-多層指導モデルMIMの活用-2016

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本ADHD学会
    • Place of Presentation
      筑波大学東京キャンパス
    • Year and Date
      2016-02-21
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] 個々の子どもの学びを時間軸上で支える2015

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] RTIに基づく教育:わが国における多層指導モデルMIMの開発2014

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] RTIとMIM(仮)2014

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会第23回大会(教育講演)
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] RTIとMIM2014

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] 通常の学級における多層指導モデルMIM:つまずきのある読みを流暢な読みへ2014

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本小児精神神経学会
    • Place of Presentation
      秋田県総合保健センター
    • Year and Date
      2014-11-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] 基礎的な数的操作に困難を示す子どもへの早期把握・早期支援をめざしたMIM-PM計算版の開発2012

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本発達障害学会第47回大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学
    • Year and Date
      2012-08-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] 読みの自動化(流暢性)と理解との関連における発達的検討2011

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回大会
    • Place of Presentation
      北翔大学
    • Year and Date
      2011-07-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] 異なる学力層の子ども間にみられる自分自身の読みへの捉えの差-MIM-PMを用いて-2011

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会第20回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学・跡見学園女子大学
    • Year and Date
      2011-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] 読みの自動化(流暢性)と理解との関連における発達的検討2011

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回大会
    • Place of Presentation
      北海道学校心理士会 北翔大学
    • Year and Date
      2011-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] 異なる学力層の子ども間にみられる自分自身の読みへの捉えの差-MIM-PMを用いて-2011

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会第20回大会
    • Place of Presentation
      跡見学園女子大学 筑波大学
    • Year and Date
      2011-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] MIM-PMを用いた読みの流暢性の発達的検討-学習のつまずきの早期把握・予防的支援をめざして-2010

    • Author(s)
      海津亜希子・玉木宗久
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] 読みに深刻なつまずきを有する子どもの認知特性の把握-MIM-PMとWISC-IIIとの関連-2010

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会第19回大会
    • Place of Presentation
      愛知県立大学
    • Year and Date
      2010-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] MIM-PMを用いた読みの流暢性の発達的検討-学習のつまずきの早期把握・予防的支援をめざして2010

    • Author(s)
      海津亜希子・玉木宗久
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] 学習につまずきのある子どもへの多層指導モデル(MIM)の実施可能性と効果-MIMを全校の取り組みに拡げた学校の他学年にみる効果-2008

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 多層指導モデル(MIM)における2ndステージの子どもへの支援-通常の学級での「個別の配慮計画」をもとにした指導-2008

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会第17回大会
    • Place of Presentation
      広島
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 多層指導モデル(MIM)における2ndステージの子どもへの支援-通常の学級での「個別の配慮計画」をもとにした指導-2008

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会第17回大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 学習につまずきのある子どもへの多層指導モデル(MIM)の実施可能性と効果:MIMを全校の取り組みに拡げた学校の他学年にみる効果2008

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本教育心理学会第50回大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2008-10-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 通常の学級における読みにつまずきのある子どもの早期発見・早期支援への可能性-MIM-PMの開発-2007

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回大会
    • Place of Presentation
      埼玉
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 通常の学級における多層指導モデル(MIM)開発に関する研究(2)2007

    • Author(s)
      海津亜希子・田沼実畝・平木こゆみ・伊藤由美・栗原光世・鈴木慶子・Sharon Vaughn
    • Organizer
      日本LD学会第15回大会
    • Place of Presentation
      神奈川
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 通常の学級における多層指導モデル(MIM)開発に関する研究(1)2006

    • Author(s)
      海津亜希子・平木こゆみ・田沼実畝・玉木宗久・伊藤由美・栗原光世・鈴木慶子・Sharon Vaughn
    • Organizer
      日本LD学会第14回大会
    • Place of Presentation
      北海道
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18683008
  • [Presentation] 基礎的な数的操作に困難を示す子どもへの早期把握・早期支援をめざしたMIM-PM計算版の開発

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本発達障害学会第47回大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学(神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22683015
  • [Presentation] 高い実践性を有する多層指導モデルMIMの創造をめざして

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本LD学会第22回大会(大会企画シンポジウム話題提供)
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] RTIに基づく教育(仮)

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会(大会企画シンポジウム話題提供)
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • [Presentation] 通常の学級における多層指導モデルMIM(ミム):つまずきのある読みを流暢な読みへ

    • Author(s)
      海津亜希子
    • Organizer
      第112回日本小児精神神経学会(研修セミナー講師)
    • Place of Presentation
      秋田県総合保健センター
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285262
  • 1.  玉木 宗久 (00332172)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  TAKAMURA Tomoko (10280570)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  UENO Kazuhiko (20012578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  HARA Hitoshi (40120034)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NISHIMAKI Kengo (50371711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  TAKEDA Tetsuro (50280574)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  ONO Tatsunori (50359121)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  NISHIMAKI Mari (10368417)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  松本 秀彦 (70348093)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  VAUGHN Sharon
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  HIRAKI Koyumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  UCHIDA Toshiyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  INOUE Shoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  KURIHARA Mitsuyo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  KATAYAMA Makiyo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SUGIMOTO Yoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  TERADA Kumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MISAWA Masako
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  SAITO Shinobu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  TANUMA Miho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  RANE Shruti
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi