• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamamoto Saeri  山本 冴里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YAMAMOTO Saeri  山本 冴里

Less
Researcher Number 00634750
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 山口大学, 国際総合科学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2023: 山口大学, 国際総合科学部, 准教授
2015 – 2016: 山口大学, 国際総合科学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
0102:Literature, linguistics, and related fields / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 02090:Japanese language education-related / Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
相補性 / 外国語教育 / 実践研究 / 複言語主義 / 第二言語教育 / 北東アジア / 複言語教育 / 言語と文化への多元的アプローチ / 自律学習 / 多元的アプローチ … More / ベトナム語 / 言語への目覚め活動 / 統合的教授法 / 手法 / 価値 / 批判的思考 / 間文化能力 / 北東アジア言語 / 政治教育と言語教育 / 政治意識教育 / 平和教育 / 社会的な論争上にある問題 / 共修 / センシティブなトピック / 炎上 / 論争上にある問題 / 協調・連携 / 複言語 / 多言語 / 山口県 / 欧州評議会 / ネットワーク / ヨーロッパ / 山口 / ALENEA / 多様な外国語教育 / 連携 / 言語教育政策 … More
Except Principal Investigator
第二言語教育 / シティズンシップ教育 / 東アジア / 間文化的シティズンシップ教育 / 複文化主義 / 複言語主義 / 複言語・複文化教育 / RFCDC / 日中関係 / 日韓関係 / 東アジアの共生 / 民主的文化能力 / 欧州連合 / 民主的な文化のための能力(RFCDC) / 北東アジア / 通高等学校本科専業類教学質量国家標準 / 民主的シティズンシップ / 遠隔教育 / コスモポリタン・シティズンシップ / 接触仮説 / 欧州統合 / 東アジア共生 / 民主的文化のための能力 / 外国語教育 / 日本語教育 / 箱根会議 / 留学生10万人計画 / 『実践研究の手引き』 / 日本語学校 / ライフストーリー研究 / 元就学生 / 就学生 / 日本語教師 / ライフストーリー / 留学生10万人計画 / 日本語教育史 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (63 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  Foreign Language Education for Developing Competence for Democratic Culture: For East Asian Countries to Live Together

    • Principal Investigator
      森山 新
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  初期のベトナム語自律学習に日本語・英語の知識とスキルを活かすアプローチの探求Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山本 冴里
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      0102:Literature, linguistics, and related fields
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  Japanese language education as citizenship education based on plurilingualism and pluriculturalism

    • Principal Investigator
      MORIYAMA Shin
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  北東アジアでの外国語教育実践で、社会的な論争上にある問題を取りあげる価値と手法Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山本 冴里
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  Experiences under the "100,000 International Students Plan": Life stories of former students and teachers

    • Principal Investigator
      TANAKA Rina
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Ferris University
  •  Coordination between diverse second/foreign language teachings and their variables: focusing on Yamaguchi PrefecturePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAMOTO Saeri
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Yamaguchi University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 複言語教育の探究と実践2023

    • Author(s)
      西山教行他編著、山本冴里他著
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249420
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Book] ことばの教育と平和2023

    • Author(s)
      佐藤慎司ほか編著、森山新・山本冴里他著
    • Total Pages
      335
    • Publisher
      明石書房
    • ISBN
      9784750355795
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Book] 学校プリントから考える 外国人保護者とのコミュニケーション2023

    • Author(s)
      李暁燕・山本冴里
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249406
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] 学校プリントから考える:外国人保護者とのコミュニケーション2023

    • Author(s)
      李暁燕編著、山本冴里著
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249406
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Book] 複言語教育の探究と実践2023

    • Author(s)
      山本冴里他
    • Total Pages
      183
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249420
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] 世界中で言葉のかけらを2023

    • Author(s)
      山本 冴里
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      筑摩書房
    • ISBN
      9784480017864
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] ことばの教育と平和2023

    • Author(s)
      佐藤慎司ほか編著、森山新・山本冴里他著
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      明石書店
    • ISBN
      9784750355795
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] 複数の言語で生きて死ぬ2022

    • Author(s)
      山本冴里編著
    • Total Pages
      205
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874248904
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Book] 複数の言語で生きて死ぬ2022

    • Author(s)
      山本 冴里
    • Total Pages
      216
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874248904
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Book] 複数の言語で生きて死ぬ2022

    • Author(s)
      山本冴里
    • Total Pages
      205
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874248904
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] 成長するアジアにおける教育と文化交流2020

    • Author(s)
      山口大学大学院東アジア研究科、石井由理、山本冴里
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      渓水社
    • ISBN
      9784863275034
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] The Global Education Effect and Japan Constructing New Borders and Identification Practices2020

    • Author(s)
      Neriko Musha Doerr(Eds.), Gregory Poole, Hiroshi Ota, Mako Kawano, Uichi Kamiyoshi, Milos Debnar, Adam Komisarof, Gregory Poole, Roy Hedrick III, Ngoc Anh Do, Yuki Imoto, Tomoko Tokunaga, Saeri Yamamoto, Yuri Kumagai, Yuko Abe
    • Total Pages
      262
    • Publisher
      Routledge: New York
    • ISBN
      9780367262181
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Book] 多文化社会で多様性を考えるワークブック2018

    • Author(s)
      有田佳代子・志賀玲子・渋谷実希編著,新井久容・新城直樹・山本冴里著
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327377458
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Book] 多文化社会で多様性を考えるワークブック2018

    • Author(s)
      有田佳代子・新井久容・志賀玲子・渋谷実希・山本冴里
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327377458
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Book] 言語の多様性から複言語教育へ ―ヨーロッパ言語教育政策策定ガイド2016

    • Author(s)
      欧州評議会著 山本冴里訳
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Book] 言語の多様性から複言語教育へ:ヨーロッパ言語教育政策策定ガイド2016

    • Author(s)
      欧州評議会(山本冴里訳)
    • Total Pages
      229
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Journal Article] 日本の就学前幼児を対象とする「言語への目覚め活動」教材作成と試用の結果2022

    • Author(s)
      山本冴里・冨本浩一郎
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 9 Pages: 65-81

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Journal Article] 日本の就学前幼児を対象とする「言語への目覚め活動」教材作成と試用の結果2022

    • Author(s)
      山本冴里・冨本浩一郎
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 9 Pages: 65-81

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] Walk to the other side of the cliff edge2021

    • Author(s)
      山本冴里
    • Journal Title

      Studies of Language and Cultural Education

      Volume: 19 Issue: 0 Pages: 131-153

    • DOI

      10.14960/gbkkg.19.131

    • NAID

      130008159638

    • ISSN
      2188-7802, 2188-9600
    • Year and Date
      2021-12-24
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681, KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] Pluralistic approaches for Japanese university students preparing to study abroad2020

    • Author(s)
      Oyama Mayo, Saeri Yamamoto
    • Journal Title

      European Journal of Language Policy

      Volume: 12(1) Issue: 1 Pages: 37-61

    • DOI

      10.3828/ejlp.2020.3

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476, KAKENHI-PROJECT-18K00681, KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] Fostering citizenship and second language teaching2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Journal Title

      Studies of Language and Cultural Education

      Volume: 17 Issue: 0 Pages: 53-70

    • DOI

      10.14960/gbkkg.17.53

    • NAID

      130007807224

    • ISSN
      2188-7802, 2188-9600
    • Year and Date
      2019-12-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] Citizenshipの育成は、第二言語教育とどのように関わるか―汎ヨーロッパレベルでの議論の経緯とその達成2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Journal Title

      言語文化教育研究

      Volume: 17 Pages: 53-70

    • NAID

      130007807224

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Journal Article] 自律的な外語学習を支えるクラスの実践報告―ひとつの教室で10を超える言語が学ばれるとき2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 7 Pages: 1-10

    • NAID

      130008028872

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Journal Article] もっと貪欲に、いろんな言語に興味を持ちたい、知りたい、学習したいー単一言語主義の強い場で、実践により複言語教育の価値を問う2018

    • Author(s)
      山本冴里・大山万容
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 6 Pages: 72-90

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Journal Article] 多様な言語教育活動のあいだに「協調と効果的な連携」をつくる仕組みー欧州現代語センター(ECML)での聞き取りから2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Journal Title

      言語政策

      Volume: 14 Pages: 81-86

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Journal Article] 山口大学国際総合科学部「言語学習の理論と実践Ⅰ」の背景と構成ー「価値として、また能力としての複言語主義」促進を念頭に2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 5 Pages: 88-100

    • NAID

      130007926027

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] 隣語の効果的な教育をはばむもの―日本語と中国語の場合―2024

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      国際研究集会2024:複言語教育の横断性を考える
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Presentation] はずれっちの冒険―複言語教育実践 の一例としての多言語解読活動―2024

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      言語文化教育研究学会(第10回年次大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Presentation] はずれっちの冒険―複言語教育実践 の一例としての多言語解読活動2023

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      言語文化教育研究学会第10回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K19994
  • [Presentation] 未習言語のレアリアを解読する:セルビア・ベトナムのカフェメニューを例に2023

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      日本語教育連絡会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Presentation] 未習言語のレアリアを解読する:セルビア・ベトナムのカフェメニューを例に2023

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      日本語教育連絡会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K19994
  • [Presentation] 自律的かつ「初めて」の中国語学習はどのように行われたかー日本の大学生による8週間分の記録から2023

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      跨時代下文化理解教學溝通與實踐國際検討會
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00759
  • [Presentation] 欧州のめざす民主的シティズンシップと北東アジアへの応用可能性2021

    • Author(s)
      森山新・山本冴里・李暁燕
    • Organizer
      第24回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 「民主的な文化」を担う市民の言語能力とは - RFCDC(民主的な文化のための能力参照枠)に描かれたもの -2021

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      第24回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 教室に、自分のなかに、複数言語を響かせるー「二重の単一言語主義」への抵抗2020

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      国際研究集会 ひとつの言語教育から複数の言語教育へ:CEFRからみた日本語,英語,外国語教育の連携と協働
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 市民性形成のために、日本語教師が『多数派』に提案する対話教育の方法―『多文化社会で多様性を考えるワークブック』の理念と実際2019

    • Author(s)
      有田佳代子・新井久容・志賀玲子・渋谷実希・山本冴里
    • Organizer
      言語文化言語教育学会第5回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 新しい言語を勉強するというのは、旅をすること:ゼロベースからの社会参加2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      AATJ 2019 Annual Spring Conference, Denver
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] 外国語教室における「政治教育」とは?-日中大学生へのインタビュー調査から2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      第23回 ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 複言語、複文化で生きる:二元論をこえて2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      釜山外国語大学 アジア共同体研究所
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 「向こう側」と「こちら側」のあいだで2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      第8回国際学生フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 「向こう側」と「こちら側」のあいだで2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      お茶の水女子大学第8回国際学生フォーラム
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 「向こう側」と「こちら側」のあいだで2019

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      第8回国際学生フォーラム, お茶の水女子大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] あらゆる言語を価値づける―年少期における『言語への目覚め活動』教材作成・試用報告2019

    • Author(s)
      山本冴里・冨本浩一郎
    • Organizer
      第32回日本語教育連絡会議
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 「日本語だから言えた」ー第二言語としての日本語使用と自由の感覚ー2019

    • Author(s)
      山本冴里・萩原秀樹
    • Organizer
      日本語教育学会2019年度春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 民主的なCitizenshipの育成は言語教育とどのように関わるか:欧州における議論の経緯・達成と、東アジアへの応用可能性2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      ヴェネツィア2018日本語教育国際研究大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] Transnational and Translingual Collaboration Among Language Teachers in Northeast ASIA2018

    • Author(s)
      Saeri Yamamoto
    • Organizer
      Language, Individual & Society;12th International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] Transnational and Translingual Collaboration Among Language Teachers in Northeast ASIA2018

    • Author(s)
      Saeri YAMAMOTO
    • Organizer
      Language, Individual & Society;12th International Conference,Burgas,Bulgaria
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 複言語、複文化の人々が行きかう場所へ:東アジアに見る夢2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      山口大学東アジア国際学術フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 複言語、複文化の人々が行きかう場所へ:東アジアに見る夢2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      国際学術フォーラム「成長するアジアに おける教育と文化交流」山口大学東アジア研究科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] 愛国心・メディア・宗教・性―第二言語、外語での教育実践を通して、私たちはどこまで行けるのか2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      批判的言語教育国際シンポジウム「未来を創ることばの教育をめざして:内容重視の批判的言語教育(Critical Content-Based Instruction: CCBI)のその後
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] シティズンシップ教育としての日本語教育の確立をめざして: ヨーロッパの挑戦は東アジアに共生をもたらすか2018

    • Author(s)
      森山新・山本冴里・李暁燕
    • Organizer
      ヴェネツィア2018日本語教育国際研究大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] 地方(非工業地域・散在地域)における,行政の言語教育への関心と優先順位ー多様な 言語教育の連携のためにー2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] なぜ、複言語・複文化能力が重要か。どのように身につけられるのか。2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      講座「アジア共同体論」の一部として 釜山外国語大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] Transnational and Translingual Collaboration Among Language Teachers in Northeast ASIA2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      Language, Individual & Society;12th International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00681
  • [Presentation] 愛国心・メディア・宗教・性: 第二言語、外語での教育実践を通して、私たちはどこまで行けるのか2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      批判的言語教育国際シンポジウム「未来を創ることばの教育をめざして:内容重視の批判的言語教育(Critical Content-Based Instruction: CCBI)のその後」
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Presentation] はじめて学ぶ、学びたい言語の学習に、自律的に取り組む」クラス ―山口大学国際総合科学部「言語学習の理論と実践Ⅱ」―2018

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      日本外国語教育推進機構(JACTFL)外国語教育シンポジウム第6回 外国語教育の未来を拓くー豊かな人間性を育む多言語・複言語教育
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] 複言語能力伸長のための授業が、英 語や他言語学習への意識と意欲に どのような影響を与えるか2017

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 第三回年次大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学, 兵庫県西宮市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] Awakening to Languages: Engaging and Inspiring Your Students Through Pluralistic Approaches2017

    • Author(s)
      YAMAMOTO Saeri, OYAMA Mayo
    • Organizer
      The seventh Annual Asian Conference on Language Learning
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] 汎ヨーロッパレベルで,いま何が言語教育研究の課題となっているのか――欧州現代語センター(ECML/CELV)滞在報告2017

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 第52回 月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] 他/多言語学習、教育、国境を越えた共同体2017

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      釜山外国語大学 アジア共同体研究所
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] How Can We Motivate Students in Higher Education to Learn Other Languages Than English? : A Classroom Experiment2016

    • Author(s)
      Saeri YAMAMOTO
    • Organizer
      Sixth Asian Conference on Language Learning
    • Place of Presentation
      Art Center of Kobe, 兵庫県神戸市
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] 『ヨーロッパ言語教育政策策定ガイド』が「日本語教師」に拓く一連の課題2016

    • Author(s)
      山本冴里
    • Organizer
      2016年度日本語教育学会春季大会
    • Place of Presentation
      目白大学, 東京都新宿区
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • [Presentation] Cross Cultural Discussion on a Social Controversial Issue: Implications for Intercultural Language Learning2015

    • Author(s)
      Saeri YAMAMOTO
    • Organizer
      Asian Conference on Language Learning 2015
    • Place of Presentation
      神戸芸術センター(兵庫県神戸市)
    • Year and Date
      2015-04-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K21196
  • 1.  MORIYAMA Shin (10343170)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  李 暁燕 (70726322)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  TANAKA Rina (40532031)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  細川 英雄 (80103604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  三代 純平 (80449347)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  佐藤 正則 (50647964)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  大山 万容
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi